abonnement Unibet Coolblue
pi_182518458
Ik reed op mijn Tomos brommer op een weg gedeelte waar ik vervolgens het fietspad op zou gaan.

De auto bestuurder voor mij gaat remmen en stilstaan. Ik ga ook stil staan en tussen ons zit 3 meter afstand.

De automobilist gaat ineens achteruit rijden zonder in zijn spiegel te kijken...

Terwijl ik op de brommer zit wil ik nog achteruit lopen maar die auto blijft maar door rijden met als gevolg dat mijn hele voormant van mijn brommer aan stront is en niet meer wil rijden. Bij hem ligt de bumper een klein stukje uit wat makkelijk terug te drukken valt en wat lak krasjes.

Hij heeft pen papier gepakt en mijn gegevens genoteerd (naam, telnr en adres). Hij schrijft een tweede briefje met zijn initialen en achternaam, woonplaats en 06 nummer

Ik heb nog nooit eerder een aanrijding meegemaakt. Ik heb de politie nog gebeld voor raad maar die zei er zijn geen gewonden, dit is een verzekeringskwestie.

Ik zeg maar die man maakt ook nog een overtreding en zou een boete ervoor moeteb krijgen.

Mijn broer heeft dit eerder meegemaakt en zei je moest een schadeformuliee invullen.

Ik wilde het 06 nummer bellen en je raad het al: het nummer is niet in gebruik.

Ik heb fotos genomen van de schade die hij bij mij heeft veroorzaakt en de schade die hij heeft opgelopen. Ik heb ook fotos van zijn auto en kenteken.

Wat is nu handig om te doen? Morgen mijn verzekering bellen en het uitleggen of een afspraak maken bij de politie om aangifte te doen en op die manier alsnog de juiste gegevens krijgen nadat ze dit verkregen hebben door het nachecken van het kentekennummer ?

Mijn brommer rijd niet meer. Ik heb door de val twee kapotte/gebroken remmen, spatbord is helemaal naar achter geklapt en blokkeerd het wiel en ergens is een onderdeel van af gebroken.

Er waren veel mensen die dit gezien hebben, ook vanaf balkon. Maar ik vond het belangrijker om bij de veroorzaker te blijven voor het geval hij zou wegrijden en ik heb daarna niet meer getuigengegevens kunnen noteren.

Ik heb wel duidelijke fotos van alle schade en de politie kan ook goed zien dat hij achteruit is gereden tegen mij op.
pi_182518607
Ik mag hopen dat je het kenteken hebt genoteerd?

Sorry ik kan niet lezen blijkbaar :@

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 22:25:07 ]
pi_182518651
Wat een eikel!! Goed dat je foto's hebt gemaakt van zijn nummerplaat. Neem aan dat de politie daar wel wat mee kan. Dus ik zou als ik jou was contact opnemen met de politie morgen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:23:16 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182518671
Succes met bewijzen dat je niet achterop gereden bent.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182518840
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Succes met bewijzen dat je niet achterop gereden bent.
Aan de fotos te zien kan ik dat voldoende bewijzen maar het was op een stukje met veel uitgaansgelegenheden en shops en ik neem aan dat die ook wel cameras op de weg gericht hebben
pi_182519120
Goed dat je foto's hebt. Morgen eerst je verzekering bellen, die zullen je verder adviseren.
pi_182519211
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:45 schreef 1299 het volgende:
Goed dat je foto's hebt. Morgen eerst je verzekering bellen, die zullen je verder adviseren.
Dankjewel dat zal ik morgen als eerste gaan doen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:32:12 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182519830
Ik denk dat de verzekeraar je naar de politie stuurt voor een proces-verbaal. Dan kan de politie de kentekenhouder achterhalen en met die gegevens kan jouw verzekeraar de schade verhalen bij de verzekeraar van de veroorzaker.
Overigens is er een instituut (Waarborgfonds) dat de schade betaalt als de kentekenhouder niet achterhaald kan worden, dus mag je er vanuit gaan dat je schade vergoed zal worden (als je inderdaad geen schuld eraan hebt).

Dat schadeformulier had beter wel ingevuld kunnen worden. Volgende keer moet je dat eisen (en uiteraard zelf zo'n formulier bij je hebben).
pi_182519854
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:30 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Aan de fotos te zien kan ik dat voldoende bewijzen maar het was op een stukje met veel uitgaansgelegenheden en shops en ik neem aan dat die ook wel cameras op de weg gericht hebben
Daar zou ik dan snel achteraan gaan voor de boel gewist is, maar het kan nog wel eens tegenvallen hoe happig bedrijven zijn om daaraan mee te werken.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:39:10 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182519910
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:34 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Daar zou ik dan snel achteraan gaan voor de boel gewist is, maar het kan nog wel eens tegenvallen hoe happig bedrijven zijn om daaraan mee te werken.
Als TS foto's heeft en een goed verhaal gaat de politie echt die moeite niet doen.
pi_182519960
Misschien paar briefjes in de bus doen bij die balkons of misschien prikbord van appartementcomplex? Vragen naar getuigen. Als je een getuige hebt scheelt dit hoop (mogelijk) gezeik
Eerst denken, dan typen
pi_182520031
En kan ook zo zijn dat de bestuurder uit zenuwen gewoon zijn nummer verkeerd heeft geschreven.

zoals hierboven staat, even met je verzekering bellen.
pi_182520071
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als TS foto's heeft en een goed verhaal gaat de politie echt die moeite niet doen.
Politie? Het is gewoon een civiele verzekeringskwestie. Bewijs maar dat je niet van achteren tegen die auto bent aangebotst, en dan moet je een goede foto hebben wil dit daaruit blijken.

Maar nu ik dit typ vermoed ik dat je het achterhalen van de kentekenhouder bedoelt, in dat geval ben ik het met je eens.
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:43:21 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182520615
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:50 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Politie? Het is gewoon een civiele verzekeringskwestie. Bewijs maar dat je niet van achteren tegen die auto bent aangebotst, en dan moet je een goede foto hebben wil dit daaruit blijken.

Maar nu ik dit typ vermoed ik dat je het achterhalen van de kentekenhouder bedoelt, in dat geval ben ik het met je eens.
Mijn eerste aanrijding was er zoeen: onbekende dader. Daar kwam dus echt wel de politie aan te pas.
De verzekeraar weet immers niet op wie (of bij welke verzekeraar) ze de schade moeten verhalen en het verhaal van TS met wat foto's heeft dan wat meer rechtsgeldigheid nodig, anders kun je willekeurige personen een schade in de schoenen schuiven.
pi_182521814
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:50 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Politie? Het is gewoon een civiele verzekeringskwestie.
Niet als de andere bestuurder opzettelijk valse informatie heeft doorgegeven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 15 oktober 2018 @ 05:43:43 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182522846
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 03:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet als de andere bestuurder opzettelijk valse informatie heeft doorgegeven.
Opzettelijk? misschien had die zich wel in een cijfer vergist door alle commotie
Man of Steal.
pi_182523045
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 05:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Opzettelijk? misschien had die zich wel in een cijfer vergist door alle commotie
Dat is dan aan de politie om te onderzoeken. Dus dit is niet bij voorbaat een civiele verzekeringskwestie, zoals Waterdrinker dat beweerde.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182523148
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 05:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Opzettelijk? misschien had die zich wel in een cijfer vergist door alle commotie
De bestuurder en zijn vrouw waren er vrij rustig onder

Hij had geen schadeformulier en heeft enkel dit opgeschreven:

H. de Jong
Heerenveen
06nummer
Kentekennummer

Thefuck heb ik daar aan?
pi_182523256
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mijn eerste aanrijding was er zoeen: onbekende dader. Daar kwam dus echt wel de politie aan te pas.
De verzekeraar weet immers niet op wie (of bij welke verzekeraar) ze de schade moeten verhalen en het verhaal van TS met wat foto's heeft dan wat meer rechtsgeldigheid nodig, anders kun je willekeurige personen een schade in de schoenen schuiven.
De verzekering heeft gewoon een systeem gekoppeld aan het RDW waarin kentekens kunnen worden opgezocht. Als er een match is met zelfde type auto
dan kan er vanuit de verzekering eventueel een aansprakelijkheidsstelling naar de verzekering vd tegenpartij worden gestuurd. Maar dat doen ze meestal alleen wanneer ts AR verzekerd is en ze de schade gaan verhalen.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:09:53 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182523495
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 07:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

De verzekering heeft gewoon een systeem gekoppeld aan het RDW waarin kentekens kunnen worden opgezocht. Als er een match is met zelfde type auto
dan kan er vanuit de verzekering eventueel een aansprakelijkheidsstelling naar de verzekering vd tegenpartij worden gestuurd. Maar dat doen ze meestal alleen wanneer ts AR verzekerd is en ze de schade gaan verhalen.
Hm. Dat werkt niet zo. Als TS onschuldig is zoals hij zegt, hoeft hij niet all risk verzekerd te zijn (WA is genoeg en verplicht), dit wordt immers verhaald op de WA van de dader.
De verzekeraar heeft als enige aanknopingspunt het kenteken en kan niet zoeken in de databank van de RDW, een kenteken opzoeken is er dus niet bij, hooguit met kenteken de bijbehorende voertuiggegevens opvragen.
Het lijkt mij sterk dat een verzekeraar met alleen een kenteken dat hun klant doorgeeft de claim doet bij de tegenpartij. En heeft TS wel het exacte merk, type en model van die auto geregistreerd om überhaupt te weten of er van een match sprake is? Ik vermoed van niet.
Daarom: verklaring van de politie/proces-verbaal.
Bovendien zou iemand die normaal verzekerd is niet zomaar valse gegevens doorgeven en niet het (verplichte) Europese schadeformulier gebruiken.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:11:27 #21
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523507
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 06:50 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

De bestuurder en zijn vrouw waren er vrij rustig onder

Hij had geen schadeformulier en heeft enkel dit opgeschreven:

H. de Jong
Heerenveen
06nummer
Kentekennummer

Thefuck heb ik daar aan?
De Jong is ook echt de eerste naam die ik zou bedenken als ik iets moest verzinnen dus grote kans dat die ook niet klopt. In dat geval zal er wel sprake zijn van opzettelijk valse informatie afgeven.
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:19:36 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523573
Al hoewel... als hij z'n kenteken op heeft geschreven en die komt wel overeen met het kenteken van de foto's dan kan die zich ook wel bedenken dat hij hoe dan ook achterhaald zou kunnen worden. Dus ja wat je dan met een vals telefoonnummer of een valse naam opschiet...
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:27:46 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182523616
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:19 schreef SuperNeger het volgende:
Al hoewel... als hij z'n kenteken op heeft geschreven en die komt wel overeen met het kenteken van de foto's dan kan die zich ook wel bedenken dat hij hoe dan ook achterhaald zou kunnen worden. Dus ja wat je dan met een vals telefoonnummer of een valse naam opschiet...
Valse of gestolen kentekenplaat... komt vaker voor dan je denkt. En daarom mogelijk onverzekerd.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:30:45 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523635
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Valse of gestolen kentekenplaat... komt vaker voor dan je denkt. En daarom mogelijk onverzekerd.
Kan je dat zien op de website van het rdw? Anders moet TS het kenteken daar even invoeren.
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:42:29 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182523734
Klopt het model en type auto als je dat invoert bij ovi.rdw.nl ?

Zo ja ->
Internationaal schadeformulier invullen, jouw kant alleen + de gegevens waarvan je weet dat ze waar zijn van de tegenpartij (alleen kenteken dus).

Daarna je verzekering bellen, zeggen aanrijding geweest en dat je de verzekeringsgegevens van de tegenpartij nodig hebt om het schadeformulier naartoe te sturen + jouw verhaal + foto's + getuigenverklaringen. Heb je rechtsbijstand, dan pakken die dat voor je over (als het goed is).

Zo nee ->

Is het kenteken vals, dan zal je aangifte moeten doen en ben je de pineut qua kosten. Waarborgfonds is afaik niet voor snorfietsen of brommers.
Dum de dum
  Redactie Frontpage maandag 15 oktober 2018 @ 08:44:57 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_182523756
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:32 schreef Lunatiek het volgende:

Overigens is er een instituut (Waarborgfonds) dat de schade betaalt als de kentekenhouder niet achterhaald kan worden, dus mag je er vanuit gaan dat je schade vergoed zal worden (als je inderdaad geen schuld eraan hebt).

Zo werkt dat niet. De auto is bekend, dus het WBF zal nooit uitkeren.


quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarborgfonds is afaik niet voor snorfietsen of brommers.
Ja dat wel, maar dus niet in dit geval :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182523774
Altijd aangifte doen. Met de foto’s erbij.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182523787
Gewoon deze app gebruiken dan komt de melding vanzelf terecht bij de verzekeraar van de auto.
Raar dat niemand dat hier weet 8)7
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:50:11 #29
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523798
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:48 schreef paardendokter het volgende:
Gewoon deze app gebruiken dan komt de melding vanzelf terecht bij de verzekeraar van de auto.
Raar dat niemand dat hier weet 8)7
Ik zou het lekker bij een officieel formuliertje houden i.p.v. zo'n onbekende app, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.

Volgens mij is het ook gewoon wettelijk verplicht om een schadeformulier in te vullen en kan je niet achteraf zeggen "ja maar ik heb het op de app gedaan" met alle gevolgen van dien.
Man of Steal.
pi_182523824
quote:
Waarborgfonds is afaik niet voor snorfietsen of brommers.
Onzin, Waarborgfonds is voor ieder slachtoffer van een ongeval met een doorgereden of onbekend gebleven motorvoertuig. Maar gelukkig is hier de veroorzaker wél bekend.
pi_182523830
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik zou het lekker bij een officieel formuliertje houden i.p.v. zo'n onbekende app, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.

Volgens mij is het ook gewoon wettelijk verplicht om een schadeformulier in te vullen en kan je niet achteraf zeggen "ja maar ik heb het op de app gedaan" met alle gevolgen van dien.
Die app is door verzekeraars zelf gemaakt en geeft bijv. op een gegeven moment aan waar de tegenpartij verzekerd is....
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:55:27 #32
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523832
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:54 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Die app is door verzekeraars zelf gemaakt en geeft bijv. op een gegeven moment aan waar de tegenpartij verzekerd is....
En de wet dat je een schadeformulier moet invullen vervalt dan of moet je dat dan alsnog doen?
Man of Steal.
pi_182523856
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En de wet dat je een schadeformulier moet invullen vervalt dan of moet je dat dan alsnog doen?
Dat staat niet in de wet (maar wel in de polisvoorwaarden) en ja je hoeft dan geen papieren formulier in te vullen. Het is inmiddels 2018 lieverd.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:02:14 #34
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182523895
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:57 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat staat niet in de wet (maar wel in de polisvoorwaarden) en ja je hoeft dan geen papieren formulier in te vullen. Het is inmiddels 2018 lieverd.
oh nou zo vaak heb ik geen ongelukken meer :@
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:29:48 #35
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182524104
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
Hm. Dat werkt niet zo. Als TS onschuldig is zoals hij zegt, hoeft hij niet all risk verzekerd te zijn (WA is genoeg en verplicht), dit wordt immers verhaald op de WA van de dader.

Alleen als er naast de wa-dekking ook een rechtsbijstanddekking is.
Anders mag je je zelf verhaalsaktie opstarten.

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
De verzekeraar heeft als enige aanknopingspunt het kenteken en kan niet zoeken in de databank van de RDW, een kenteken opzoeken is er dus niet bij, hooguit met kenteken de bijbehorende voertuiggegevens opvragen.
Ja hoor daar hebben ze wel toegang toe. Als ze willen kunnen ze zelfs de hele geschiedenis van tenaamstellingen van een auto opvragen. Dat laatste moest wel met een omweg bij ons (zal wel duurder zijn geweest :P ).

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt mij sterk dat een verzekeraar met alleen een kenteken dat hun klant doorgeeft de claim doet bij de tegenpartij.
Tuurlijk wel. Je krijgt vanzelf te horen of de eigenaar van het betreffende vooertuig ontkent betrokken te zijn geweest mocht het kenteken fout zijn. Of er wordt glashard gelogen. Kan ook.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:31:14 #36
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182524119
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:48 schreef paardendokter het volgende:
Gewoon deze app gebruiken dan komt de melding vanzelf terecht bij de verzekeraar van de auto.
Raar dat niemand dat hier weet 8)7
Ah mooie ontwikkelingen tegenwoordig. Deze kende ik nog niet. Thanx.
(Hoewel de reviews in de app store heul wat minder positief zijn xD )

[ Bericht 4% gewijzigd door Elpis op 15-10-2018 09:36:49 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182524518
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 03:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet als de andere bestuurder opzettelijk valse informatie heeft doorgegeven.
In beginsel is de tegenpartij nu gewoon strafbaar, daar hij zichzelf niet afdoende kenbaar heeft gemaakt bij de andere betrokkenen van de aanrijding en daardoor een correcte afhandeling van de civiele schade niet kan plaatsvinden.
pi_182533490
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
En heeft TS wel het exacte merk, type en model van die auto geregistreerd om überhaupt te weten of er van een match sprake is? Ik vermoed van niet.
TS heeft foto's van de auto en het kenteken. De informatie over merk, type en kleur is op basis van kenteken opzoekbaar via website van RDW, mocht dat niet uit de foto's te halen zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182535249
Ik heb mijn verzekering gebeld. Ik heb fotos, begeleidende brief bijgevoegd en het europese schadeformulier ingevuld en doorgestuurd met alleen mijn gegevens en zijn kenteken. Ze hebben mij verteld waar hij verzekerd is maar klopt het dat de verzekeringen het nu gaan uitvechten ?

Ik ga vrijdag aangifte doen omdat meneer valse gegevens aan mij heeft gegeven en zo de bestuurder onbekend is. Dat is strafbaar en hij is een strafbare fout begaan en heeft mij aangereden
  maandag 15 oktober 2018 @ 19:58:39 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182536304
Ga even bij de bedrijven in de buurt die mogelijk camerabeelden hebben om te vragen of ze het op beeld hebben, en zo ja, of ze de beelden dan niet willen wissen (als ze je geen kopie kunnen/willen geven), want over een week zijn de beelden wel overschreven, als het niet eerder is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:10:51 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182541163
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:29 schreef Elpis het volgende:

[..]

Alleen als er naast de wa-dekking ook een rechtsbijstanddekking is.
Anders mag je je zelf verhaalsaktie opstarten.

Hoe kom je daar nu bij? Als jij schade hebt en het is geen schuldschade gaat jouw verzekeraar die schade verhalen op de WA van de tegenpartij.

quote:
Ja hoor daar hebben ze wel toegang toe. Als ze willen kunnen ze zelfs de hele geschiedenis van tenaamstellingen van een auto opvragen. Dat laatste moest wel met een omweg bij ons (zal wel duurder zijn geweest :P ).
En wie is "bij ons"?
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:14:47 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182541241
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:43 schreef baskick het volgende:

[..]

TS heeft foto's van de auto en het kenteken. De informatie over merk, type en kleur is op basis van kenteken opzoekbaar via website van RDW, mocht dat niet uit de foto's te halen zijn.
Alleen als het de auto is die onder dat kenteken staat geregistreerd.
Stel TS is aangereden door een rode Toyota Yaris, maar het kenteken hoort bij een rode Toyota Auris. Dan heb je dus niks aan de RDW.
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:15:15 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182541251
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:07 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik heb mijn verzekering gebeld. Ik heb fotos, begeleidende brief bijgevoegd en het europese schadeformulier ingevuld en doorgestuurd met alleen mijn gegevens en zijn kenteken. Ze hebben mij verteld waar hij verzekerd is maar klopt het dat de verzekeringen het nu gaan uitvechten ?

Ik ga vrijdag aangifte doen omdat meneer valse gegevens aan mij heeft gegeven en zo de bestuurder onbekend is. Dat is strafbaar en hij is een strafbare fout begaan en heeft mij aangereden
^O^
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:02:50 #44
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182542047
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? Als jij schade hebt en het is geen schuldschade gaat jouw verzekeraar die schade verhalen op de WA van de tegenpartij.

[..]

En wie is "bij ons"?
Jij denkt dat een verzekeraar een filantropische instelling is? Misschien dat een tussenpersoon dat doet uit klantenbinding maar de verzekeraar doorgaans niet hoor.

En 'ons' was mijn voormalig werkgever.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:37:38 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182542341
Als het kenteken klopte krijgt de kentekenhouder, dat hoeft niet de persoon te zijn die jouw aanreed, nu een brief met het verzoek zijn kant in te vullen.

Daarna gaat de verzekering de schuldvraag bepalen, en krijg je vanzelf daar bericht over. Vult de andere kant niks in/reageert die niet, dan is dat handig voor jou.

Dat betekent ook dat je waarschijnlijk de schade aan je brommer zal moeten laten taxeren (en dus nog niks repareren eraan!)
Dum de dum
pi_182544729
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen als het de auto is die onder dat kenteken staat geregistreerd.
Stel TS is aangereden door een rode Toyota Yaris, maar het kenteken hoort bij een rode Toyota Auris. Dan heb je dus niks aan de RDW.
Ja, over het algemeen is dat zo, lijkt me. Als dat niet zo is, heb je ook weinig aan de foto's.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:38:18 #47
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182544949
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:58 schreef Leandra het volgende:
Ga even bij de bedrijven in de buurt die mogelijk camerabeelden hebben om te vragen of ze het op beeld hebben, en zo ja, of ze de beelden dan niet willen wissen (als ze je geen kopie kunnen/willen geven), want over een week zijn de beelden wel overschreven, als het niet eerder is.
:')

alsof iemand daar zin in heeft voor een gast die een week geleden met z'n brommer in een bumper is gereden

of naja het valt te proberen
Man of Steal.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:43:14 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182545001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:38 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

:')

alsof iemand daar zin in heeft voor een gast die een week geleden met z'n brommer in een bumper is gereden

of naja het valt te proberen
Ik weet miet wanneer het gebeurd is, maar volgens mij recenter dan vorige week, daarom ook juist zo snel mogelijk doen, een week later hoeft het idd niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:44:55 #49
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182545009
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet miet wanneer het gebeurd is, maar volgens mij recenter dan vorige week, daarom ook juist zo snel mogelijk doen, een week later hoeft het idd niet meer.
Je zou het kunnen proberen maar ik denk niet dat ze dat snel zullen doen i.v.m. "regelement" of weet ik veel wat ze zullen bedenken.

TS kan beter samen met z'n vader langsgaan of zo want ik denk niet dat er bedrijven zijn die vrolijk hun bewakingsbeelden zullen delen met een puber. Ook al weet je de exacte dag en tijd.

Maar ja niet geschoten is altijd mis en misschien denk ik wel te slecht over mijn medemens. Maar TS is er toch al achter wie het was? Of zijn verzekering in ieder geval?
Man of Steal.
pi_182545459
We horen tzt graag hoe het afloopt !
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:25:57 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182545546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:44 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je zou het kunnen proberen maar ik denk niet dat ze dat snel zullen doen i.v.m. "regelement" of weet ik veel wat ze zullen bedenken.

TS kan beter samen met z'n vader langsgaan of zo want ik denk niet dat er bedrijven zijn die vrolijk hun bewakingsbeelden zullen delen met een puber. Ook al weet je de exacte dag en tijd.

Maar ja niet geschoten is altijd mis en misschien denk ik wel te slecht over mijn medemens. Maar TS is er toch al achter wie het was? Of zijn verzekering in ieder geval?
Er achter zijn wie het is is denk ik niet wat het probleem in deze situatie gaat opleveren, het is immers vrij uniek dat je brommer total loss wordt gereden door een automobilist die achteruit rijdt, als er camerabeelden van zijn dan zijn die verdomd handig om te hebben, want dat gaat een hoop gedoe over de schuldvraag voorkomen.

Persoonlijk verwacht ik niet dat bedrijven heel moeilijk gaan doen als ze deze situatie op band hebben, zeker niet nadat ze het gezien hebben, iedereen snapt dat het heel lastig zal zijn te bewijzen dat je niet op die auto geknald bent met je brommer, en dan zijn beelden van de situatie goud waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182546943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er achter zijn wie het is is denk ik niet wat het probleem in deze situatie gaat opleveren, het is immers vrij uniek dat je brommer total loss wordt gereden door een automobilist die achteruit rijdt, als er camerabeelden van zijn dan zijn die verdomd handig om te hebben, want dat gaat een hoop gedoe over de schuldvraag voorkomen.

Persoonlijk verwacht ik niet dat bedrijven heel moeilijk gaan doen als ze deze situatie op band hebben, zeker niet nadat ze het gezien hebben, iedereen snapt dat het heel lastig zal zijn te bewijzen dat je niet op die auto geknald bent met je brommer, en dan zijn beelden van de situatie goud waard.
Hij heeft schade op een mooi plekje daaraan kan de politie ook wel goed zien dat hij achteruit tegen mij opgereden is. Daarnaast heeft hij vse informatie gegeven. Ben ik dan niet alleen maat in mijn voordeel ?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:06:23 #53
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182547404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 00:37 schreef Fe2O3 het volgende:
Daarna gaat de verzekering de schuldvraag bepalen, en krijg je vanzelf daar bericht over. Vult de andere kant niks in/reageert die niet, dan is dat handig voor jou.

Hoezo zou dat handig zijn? Zonder een medeondertekend schadeformulier zegt de verzekeraar van de tegenpartij gewoon: bewijs je lezing maar. Dan mag je nog gaan hopen dat getuigen zich gaan melden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:26:44 #54
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182547730
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:06 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hoezo zou dat handig zijn? Zonder een medeondertekend schadeformulier zegt de verzekeraar van de tegenpartij gewoon: bewijs je lezing maar. Dan mag je nog gaan hopen dat getuigen zich gaan melden.
Die handtekening is alleen maar voor het stuk dat jij zelf invult, en verder geen waarde, TS heeft fotos van een auto + kenteken + zijn stukke brommer erbij/eronder + getuigen.
Dum de dum
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:40:11 #55
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182547997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Die handtekening is alleen maar voor het stuk dat jij zelf invult, en verder geen waarde, TS heeft fotos van een auto + kenteken + zijn stukke brommer erbij/eronder + getuigen.
Onzin. Die handtekening levert bewijskracht op voor het hele formulier. Als je ziet dat er aan de zijde van de ander iets staat waar je het niet mee eens mee bent moet je dan ook bij mededeling daar bezwaar tegen maken.

Die getuigen moet hij eerst nog zien te achterhalen en uit die foto kan je niet achterhalen dat tgp achteruit is gereden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:14:57 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182548484
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:39 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Hij heeft schade op een mooi plekje daaraan kan de politie ook wel goed zien dat hij achteruit tegen mij opgereden is. Daarnaast heeft hij vse informatie gegeven. Ben ik dan niet alleen maat in mijn voordeel ?
Wat in je voordeel is maakt niet uit, als hij gaat beweren dat jij tegen hem aangereden ben is het gewoon wel handig dat je bewijs hebt dat jouw verhaal klopt.
Ga nou maar gewoon vragen of iemand het op beeld heeft, als je daar een paar dagen mee wacht is de kans groot dat het gewist of overschreven is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182550330
Contactgehad met alle uitgaansgelegenheden. Niemand heeft camera beelden omdat: of camera stond op andere kant gericht of haalde het bereik niet of had geen camera :O
pi_182551708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:02 schreef Drakedoge3 het volgende:
Contactgehad met alle uitgaansgelegenheden. Niemand heeft camera beelden omdat: of camera stond op andere kant gericht of haalde het bereik niet of had geen camera :O
Nou, dan de flat langs, actief langs alle deuren als je het beste resultaat wilt of passief door iets in de belhal op te hangen en dan hopen dat een getuige zich meldt. Als jij nog ongeveer weet welke verdieping en waar ongeveer, scheelt dat wel...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:23:00 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182551734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:02 schreef Drakedoge3 het volgende:
Contactgehad met alle uitgaansgelegenheden. Niemand heeft camera beelden omdat: of camera stond op andere kant gericht of haalde het bereik niet of had geen camera :O
Zonde, wel goed dat je bent gaan vragen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:27:20 #60
382129 crew  Donna
pi_182551811
Jammer. Maar kan je niet een oproepje doen op de FB pagina van Heerenveen? Gewoon je van het 'domme' houden.

Zo van; Ik ben afgelopen xx aangereden door een H de Jong uit Heerenveen met een auto+type. Meneer de Jong heeft netjes zijn gegevens opgeschreven, maar heeft door de schrik (denk ik) een foutje gemaakt in z'n telefoonnummer. Ik zou graag met hem in contact komen om dit af te kunnen handelen.

Wie weet wat het je brengt.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:36:16 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182551935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:27 schreef DonnaRush het volgende:
Jammer. Maar kan je niet een oproepje doen op de FB pagina van Heerenveen? Gewoon je van het 'domme' houden.

Zo van; Ik ben afgelopen xx aangereden door een H de Jong uit Heerenveen met een auto+type. Meneer de Jong heeft netjes zijn gegevens opgeschreven, maar heeft door de schrik (denk ik) een foutje gemaakt in z'n telefoonnummer. Ik zou graag met hem in contact komen om dit af te kunnen handelen.

Wie weet wat het je brengt.
Ik denk dat je daarmee zo met zijn privacy speelt dat het over de grens gaat.
Daarbij, als het kenteken gewoon bij de auto hoort dan is het voor de verzekeraar(s) geen probleem de juiste persoon te pakken te krijgen.

TS kan beter een briefje ophangen in de hal van de flat waarvan mensen op het balkon zaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:39:07 #62
382129 crew  Donna
pi_182551979
Hmm sorry, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben. :D
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:46:06 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182552107
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 00:02 schreef Elpis het volgende:

[..]

Jij denkt dat een verzekeraar een filantropische instelling is? Misschien dat een tussenpersoon dat doet uit klantenbinding maar de verzekeraar doorgaans niet hoor.

En 'ons' was mijn voormalig werkgever.
Dus een regres is in jouw ogen maar onzin?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49:28 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182552191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:44 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je zou het kunnen proberen maar ik denk niet dat ze dat snel zullen doen i.v.m. "regelement" of weet ik veel wat ze zullen bedenken.

TS kan beter samen met z'n vader langsgaan of zo want ik denk niet dat er bedrijven zijn die vrolijk hun bewakingsbeelden zullen delen met een puber. Ook al weet je de exacte dag en tijd.

Maar ja niet geschoten is altijd mis en misschien denk ik wel te slecht over mijn medemens. Maar TS is er toch al achter wie het was? Of zijn verzekering in ieder geval?
Strikt gezien zouden die bedrijven in overtreding zijn als ze de beelden aan TS zouden geven.
Je kunt dus hooguit vragen of die beelden er zijn en dan de politie sturen om ze in beslag te nemen als bewijs.
pi_182552848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, dan de flat langs, actief langs alle deuren als je het beste resultaat wilt of passief door iets in de belhal op te hangen en dan hopen dat een getuige zich meldt. Als jij nog ongeveer weet welke verdieping en waar ongeveer, scheelt dat wel...
Ik ben net thuis. Ik heb een vijftigal briefjes gemaakt en in elke brievenbus gestopt van dat appartement complex en aangelegen vreet tentjes/cafeetjes. Ik denk dat er iemand zich wel zal melden straks..

Edit: ik heb al contact gehad met mijn verzekering en via hen heb ik de gegevens gekregen waar hij verzekerd is. Mijn schade is doorgestuurd naar zijn verzekering. Maar ik wil dat hij er niet zo makkelijk mee weg komt en ontvang graag van de politie ook zijn gegevens (ik ga aangifte doen omdat hij mij heeft aangereden en valse informatie heeft opgegeven en mij daar heeft laten staan). Sowieso weet mijn verzekering wel meer maar krijg geen gegevens los
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:46:02 #66
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182555831
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus een regres is in jouw ogen maar onzin?
Er is voor een verzekeraar geen subrogatie bij een wa-dekking en dus ook geen regres.

Maar goed we weten niet eens of ts alleen wa verzekerd is of casco.
Ow hij is inmiddels doorgestuurd. Wa dus.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:07:23 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182557367
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Ik ben net thuis. Ik heb een vijftigal briefjes gemaakt en in elke brievenbus gestopt van dat appartement complex en aangelegen vreet tentjes/cafeetjes. Ik denk dat er iemand zich wel zal melden straks..

Edit: ik heb al contact gehad met mijn verzekering en via hen heb ik de gegevens gekregen waar hij verzekerd is. Mijn schade is doorgestuurd naar zijn verzekering. Maar ik wil dat hij er niet zo makkelijk mee weg komt en ontvang graag van de politie ook zijn gegevens (ik ga aangifte doen omdat hij mij heeft aangereden en valse informatie heeft opgegeven en mij daar heeft laten staan). Sowieso weet mijn verzekering wel meer maar krijg geen gegevens los
Ik denk echt dat je je tijd en energie verspilt als je een soort van wraak/genoegdoening wilt omdat hij een verkeerd telefoonnummer opgeschreven heeft, het kan wel een kwestie van één fout cijfer zijn, en dat hoeft helemaal niet bewust te zijn geweest.

Je hebt er echt niets aan om je daar kwaad of druk over te maken, zorg eerst maar eens dat deze schade goed afgewikkeld wordt, het is primair een verzekeringskwestie, een fout telefoonnummer is je probleem niet.
En nee, van de politie ga je zijn gegevens waarschijnlijk ook niet krijgen, en terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 16-10-2018 20:34:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182557431
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Drakedoge3 het volgende:
Maar ik wil dat hij er niet zo makkelijk mee weg komt
Get a life.... :{
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:22:01 #69
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182562119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Get a life.... :{
Dit. Gewoon mee weg laten komen. Een beetje verwachten dat mensen zich aan de wet houden en verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Kom op zeg.
pi_182564600
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 23:22 schreef Butjekef het volgende:
Dit. Gewoon mee weg laten komen. Een beetje verwachten dat mensen zich aan de wet houden en verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Kom op zeg.
Hij komt er niet mee weg, want de verzekering zoekt het verder wel uit. Het is niet dat de politie iets gaat doen met iemand die na een aanrijding zijn telefoonnummer niet juist opschrijft. Beetje overdreven allemaal, to say the least...
pi_182565047
Tja, als de naam vals blijkt, en het telefoonnummer lijkt in niets op z'n echte nummer, dan zal dat wellicht ook geheel per ongeluk foutief zijn... In dat geval lijkt het me geen foutje. Ik zou dat net als TS niet zomaar accepteren.

Hoe zit dat in combinatie met artikel 7 WVW?

quote:
Artikel 7
1 Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:

a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;

b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2 Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Of is hier aan voldaan; er is immers gelegenheid geweest en er zijn gegevens uitgewisseld :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182565317
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Ik ben net thuis. Ik heb een vijftigal briefjes gemaakt en in elke brievenbus gestopt van dat appartement complex en aangelegen vreet tentjes/cafeetjes. Ik denk dat er iemand zich wel zal melden straks..

Edit: ik heb al contact gehad met mijn verzekering en via hen heb ik de gegevens gekregen waar hij verzekerd is. Mijn schade is doorgestuurd naar zijn verzekering. Maar ik wil dat hij er niet zo makkelijk mee weg komt en ontvang graag van de politie ook zijn gegevens (ik ga aangifte doen omdat hij mij heeft aangereden en valse informatie heeft opgegeven en mij daar heeft laten staan). Sowieso weet mijn verzekering wel meer maar krijg geen gegevens los
^O^
Je had een foto van zijn kenteken toch? Had hij wel de juiste kenteken opgeschreven?

Foto's _O_
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 09:37:36 #73
382129 crew  Donna
pi_182565530
Valse naam is toch helemaal niet bekend of wel? Half Heerenveen heet De Jong (bij wijze van) dus zo raar is dat echt niet.
pi_182565994
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:37 schreef DonnaRush het volgende:
Valse naam is toch helemaal niet bekend of wel? Half Heerenveen heet De Jong (bij wijze van) dus zo raar is dat echt niet.
Klopt. En de andere helft Jansen. Het kan kloppen, maar het hoeft niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182566854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:37 schreef DonnaRush het volgende:
Valse naam is toch helemaal niet bekend of wel? Half Heerenveen heet De Jong (bij wijze van) dus zo raar is dat echt niet.
Ik moet eerlijk zeggen de Jong, de Vries, van der Veen etc zijn wel voor de hand liggende namen om te gebruiken als je snel even een valse naam moet bedenken. Vrijdag hoor ik wel meer van de politie. Er loopt in ieder geval een schademelding bij zijn verzekering.
pi_182566985
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:02 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen de Jong, de Vries, van der Veen etc zijn wel voor de hand liggende namen om te gebruiken als je snel even een valse naam moet bedenken. Vrijdag hoor ik wel meer van de politie. Er loopt in ieder geval een schademelding bij zijn verzekering.
Heel goed! Ik hoop echt dat hij schuld bekend en zijn verzekeraar aansprakelijkheid erkent (en anders dat er zich getuigen melden).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182567268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Heel goed! Ik hoop echt dat hij schuld bekend en zijn verzekeraar aansprakelijkheid erkent (en anders dat er zich getuigen melden).
ik ben bang dat meneer zich meer zorgen maakt om zijn no claim en er verder geen moeite aan wil besteden. Ik bedoel hij heeft enkel wat lakschade. Mijn brommer is total loss. Maar vrijdag zal ik meer weten of hij opzettelijk valse informatie heeft gegeven of er misschien inderdaad een cijfer verkeerd heeft geschreven in zijn 06nummer. Maar dan nog hij heeft enkel de plaats Heerenveen geschreven nadat ik mijn volledige naam en adres heb gegeven. Ik had nooit eerder dit meegemaakt maar een wijze les voor de volgende keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drakedoge3 op 17-10-2018 12:02:56 ]
pi_182567734
Zonder getuigen kan je verzekering niks doen als hij ontkent, dus ik hoop voor je dat er wat briefjes beantwoord worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:22:12 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182569755
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:02 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen de Jong, de Vries, van der Veen etc zijn wel voor de hand liggende namen om te gebruiken als je snel even een valse naam moet bedenken. Vrijdag hoor ik wel meer van de politie. Er loopt in ieder geval een schademelding bij zijn verzekering.
Aan de andere kant helpt het echt niet als je er al met een gestrekt been ingaat omdat je bedacht hebt dat zijn naam ook wel vals zou kunnen zijn, puur gebaseerd op het feit dat het telefoonnummer niet lijkt te kloppen.
Ik snap dat "het zal wel een valse naam zijn" ook niet, want behalve het foute telefoonnummer heb je daar geen enkele reden voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182624446
Politie bureau geweest, heb dus valse gegevens gekregen van de bestuurder. Auto stond ook nog eens op naam van dochter.
pi_182624971
^O^

En nu heb je de gegevens wel? ~O>
Somebody that I used to know
pi_182625494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:41 schreef Postbus100 het volgende:
^O^

En nu heb je de gegevens wel? ~O>
Uiteraard. En agent heeft diegene zijn voicemail ingesproken dat hij hem moet terugbellen. Dan zou de agent mij weer gaan opbellen
  zondag 21 oktober 2018 @ 00:24:52 #83
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182639541
Met een beetje mazzel heeft hij een en ander te verbergen en gaat hij door dit akkefietje goed nat.
pi_182643566
Ik vraag me al dit hele topic af of het opzettelijk opgeven van valse gegevens valt onder artikel 7 WVW: verlaten plaats ongeval, omdat de bestuurder niet zijn (echte) identiteit heeft opgegeven. 🤔
pi_182644416
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:54 schreef Physsic het volgende:
Ik vraag me al dit hele topic af of het opzettelijk opgeven van valse gegevens valt onder artikel 7 WVW: verlaten plaats ongeval, omdat de bestuurder niet zijn (echte) identiteit heeft opgegeven. 🤔
ik weet niet. de agent zij dat hij strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden als hij de plaats van ongeval was verlaten (wegrijden) maar dat was niet het geval. Er was wel mogelijkheid geweest tot het wisselen van gegevens maar dat is niet correct gebeurt zoals het hoort en met als gevolg dat hij gewoon maar was had opgeschreven.
pi_182644471
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:56 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

ik weet niet. de agent zij dat hij strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden als hij de plaats van ongeval was verlaten (wegrijden) maar dat was niet het geval. Er was wel mogelijkheid geweest tot het wisselen van gegevens maar dat is niet correct gebeurt zoals het hoort en met als gevolg dat hij gewoon maar was had opgeschreven.
Ja, precies dat is de reden dat ik twijfel. Hij heeft je immers wel de mogelijkheid geboden zijn identiteit vast te stellen, maar aan de andere kant heeft hij zelf niet zijn identiteit kenbaar gemaakt. Ik zou het raar vinden dat niet je identiteit kenbaar maken wel strafbaar is, maar een valse identiteit geven dan niet. 😅 Blijkmaar is dat mogelijk dus wel het geval. Interessant.

Fijn dat de politie iets voor je heeft willen doen!
pi_182665127
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, precies dat is de reden dat ik twijfel. Hij heeft je immers wel de mogelijkheid geboden zijn identiteit vast te stellen, maar aan de andere kant heeft hij zelf niet zijn identiteit kenbaar gemaakt. Ik zou het raar vinden dat niet je identiteit kenbaar maken wel strafbaar is, maar een valse identiteit geven dan niet. 😅 Blijkmaar is dat mogelijk dus wel het geval. Interessant.

Fijn dat de politie iets voor je heeft willen doen!
Precies wat ik me in #71 afvroeg. De mogelijkheid tot vaststellen is geboden, maar de verstrekte (en door TS niet geverifieerde) gegevens bleken vals. Dat is naar de letter van het artikel wellicht voldoende (maar niet naar de geest, lijkt me zo).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182666132
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Precies wat ik me in #71 afvroeg. De mogelijkheid tot vaststellen is geboden, maar de verstrekte (en door TS niet geverifieerde) gegevens bleken vals. Dat is naar de letter van het artikel wellicht voldoende (maar niet naar de geest, lijkt me zo).
Sorry, niet gezien. :@

Ik ben het met je eens. Vanavond eens kijken of er jurisprudentie over te vinden is, want ik vind het wel een interessante vraag.
pi_182666262
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Sorry, niet gezien. :@

Ik ben het met je eens. Vanavond eens kijken of er jurisprudentie over te vinden is, want ik vind het wel een interessante vraag.
Geen punt! Ik ben heel benieuwd of je iets kunt vinden.

Een briefje schrijven zonder dit actief dan wel op verzoek te ondersteunen met andere documenten - is dat 'behoorlijk'? Aan de andere kant heeft TS er ook niet om gevraagd.

Sowieso is van 'zijn identiteit' geen sprake nu de gegevens volledig vals waren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182669535
Ik heb nog niks gehoord maar volgens mij gaat bestuurder dan ook strafrechtelijk gevolgd worden voor het verstrekken van valse informatie aan mij
pi_182670130
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:44 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik heb nog niks gehoord maar volgens mij gaat bestuurder dan ook strafrechtelijk gevolgd worden voor het verstrekken van valse informatie aan mij
En dat lijkt me terecht (uitgaande van de informatie die je hier verstrekt hebt). Ik ben heel benieuwd hoe dit verder (af)loopt :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door baskick op 22-10-2018 14:57:17 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182670722
Nog even verder gezocht en in Aanwijzing verlaten plaats ongeval (art. 7 WVW 1994) kwam ik dit tegen:
quote:
4.2. Vervolgingsuitsluitingsgrond.
Bij vrijwillige melding kan betrokkene zich beroepen op de vervolgingsuitsluitingsgrond van artikel 184 WVW 1994. Vervolging voor het verlaten van de plaats van het ongeval vindt niet plaats, indien betrokkene binnen 12 uur na het ongeval vrijwillig de politie van het ongeval in kennis stelt en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt. Het opgeven van een valse naam of vals kenteken heft de strafbaarheid niet op. Volgens de jurisprudentie is de kennisgeving niet 'vrijwillig' als de betrokkene zich niet bij de politie heeft gemeld op het moment dat de politie hemzelf benadert. (HR. 27-3-1990, VR 1990,82 en HR 24-9-2002 LJNAE 4172)

De vervolgingsuitsluitingsgrond geldt niet voor die gevallen waarbij het slachtoffer in hulpeloze toestand wordt achtergelaten (artikel 7, tweede lid, WVW 1994).
Als ik dit goed interpreteer heft het achteraf (tweede instantie) vertrekken van valse informatie strafbaarheid niet op. Het kan m.i. niet anders dan dat het verstrekken van valse informatie ten tijde van het ongeval (eerste instantie) dan óók niet voldoet aan artikel 7 WVW - wat me ook logisch lijkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182670773
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:54 schreef baskick het volgende:
Nog even verder gezocht en in Aanwijzing verlaten plaats ongeval (art. 7 WVW 1994) kwam ik dit tegen:

[..]

Als ik dit goed interpreteer heft het achteraf (tweede instantie) vertrekken van valse informatie strafbaarheid niet op. Het kan m.i. niet anders dan dat het verstrekken van valse informatie ten tijde van het ongeval (eerste instantie) dan óók niet voldoet aan artikel 7 WVW - wat me ook logisch lijkt.
Dat zou mooi zijn, maar dan klopt het dus niet wat de agent TS heeft verteld.
pi_182670847
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar dan klopt het dus niet wat de agent TS heeft verteld.
Doel je op deze post?
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:56 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

ik weet niet. de agent zij dat hij strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden als hij de plaats van ongeval was verlaten (wegrijden) maar dat was niet het geval. Er was wel mogelijkheid geweest tot het wisselen van gegevens maar dat is niet correct gebeurt zoals het hoort en met als gevolg dat hij gewoon maar was had opgeschreven.
Ik denk dat TS aangifte zou moeten kunnen doen van doorrijden na een ongeval. Het lijkt me dat als je in onderling overleg besluit dat gegevensuitwisseling niet nodig is (geen letsel en geen noemenswaardige schade), dat er geen overtreding is - ook niet als één van de partijen zich later bedenkt.

In dit geval heeft de (vermoedelijke) veroorzaker zich feitelijk niet bekend gemaakt - valse gegevens zeggen de facto niets over zijn identiteit - terwijl dat getuige de wederzijdse uitwisseling van gegevens door beide partijen wel gewenst was. De (vermoedelijke) veroorzaker heeft wel gegevens gedeeld, maar niet zijn gegevens. Lijkt me essentieel.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 22-10-2018 16:10:28 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182711026
Update: op de , door agent ingesproken, voicemailvan vorige week vrijdag is niet gereageerd. Agent heeft vandaag weer voicemail ingesproken. Als daar wederom geen reactie op komt dan gaat hij een brief sturen.

Ook van de verzekering van hem nog niks gehoord dus die heb ik zojuist ook gemaild met de stand van zaken en het politie onderzoek. 2 weken later zit ik nog met een kapotte brommer :( ik ga die niet laten repareren zonder dat ik op papier heb dat zijn verzekering de schade gaat erkennen en gaat vergoeden. Anders heb ik straks misschien een factuur in de brievenbus liggen...
pi_182711099
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Update: op de , door agent ingesproken, voicemailvan vorige week vrijdag is niet gereageerd. Agent heeft vandaag weer voicemail ingesproken. Als daar wederom geen reactie op komt dan gaat hij een brief sturen.

Dat zal hem leren!!
Alpha kenny one
pi_182711272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:36 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dat zal hem leren!!
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als hij niet op de brief gaat reageren. Ik vraag het de volgende keer wel maar ik denk dat ze dan bij hem langsgaan
pi_182713100
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Update: op de , door agent ingesproken, voicemailvan vorige week vrijdag is niet gereageerd. Agent heeft vandaag weer voicemail ingesproken. Als daar wederom geen reactie op komt dan gaat hij een brief sturen.
Als hij op 2 telefoontjes met terugbelverzoek niet reageert, waarom op een brief dan wel?

Heb je al aangedrongen op het doen van aangifte wegens verlaten van de plaats van ongeval zonder zich bekend te maken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182714405
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Doel je op deze post?

[..]

Ik denk dat TS aangifte zou moeten kunnen doen van doorrijden na een ongeval. Het lijkt me dat als je in onderling overleg besluit dat gegevensuitwisseling niet nodig is (geen letsel en geen noemenswaardige schade), dat er geen overtreding is - ook niet als één van de partijen zich later bedenkt.

In dit geval heeft de (vermoedelijke) veroorzaker zich feitelijk niet bekend gemaakt - valse gegevens zeggen de facto niets over zijn identiteit - terwijl dat getuige de wederzijdse uitwisseling van gegevens door beide partijen wel gewenst was. De (vermoedelijke) veroorzaker heeft wel gegevens gedeeld, maar niet zijn gegevens. Lijkt me essentieel.

Ja, die bedoelde ik. Daar lijkt, zoals TS het citeert, de agent te bedoelen dat er in dit geval geen sprake is van verlaten plaats ongeval.

TS zou inderdaad eens moeten proberen daar aangifte van te doen. Ben benieuwd.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 08:00:45 #100
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182729130
Aangifte doen en incassedeurwaarder langs sturen en elke week dat die je brommer niet vergoedt komt er 100 euro bij aan schade dat je niet kan brommeren
Man of Steal.
pi_182810351
Nog nieuws, TS?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182817647
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef baskick het volgende:
Nog nieuws, TS?
Niks, zowel van verzekering niet als van politie niet.

Morgen maar weer bellen... Godverdomme bijna een maand geleden :(

Mijj verzekering wil ook niet een nog een keer contact opnemen met zijn verzekering want ik heb alleen een WA.... Wel hebben ze 23 oktober nogmaals alle 21 stukken naar ze verstuurd uit "service"
pi_182817686
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:46 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Niks, zowel van verzekering niet als van politie niet.

Morgen maar weer bellen... Godverdomme bijna een maand geleden :(

Mijj verzekering wil ook niet een nog een keer contact opnemen met zijn verzekering want ik heb alleen een WA.... Wel hebben ze 23 oktober nogmaals alle 21 stukken naar ze verstuurd uit "service"
Oke, vervelend.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Als hij op 2 telefoontjes met terugbelverzoek niet reageert, waarom op een brief dan wel?

Heb je al aangedrongen op het doen van aangifte wegens verlaten van de plaats van ongeval zonder zich bekend te maken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182878974
Update:

Na 2 ingesproken voicemails en een brief heeft die vrouw van hem eindelijk contact gehad met politie en vervolgens weer een telefoonnummer voor de tweede keer opgegeven wat niet juist was: blijkt telefoonnummer van een onbekende vrouw te zijn die helemaal niks van de zaak af weet. Er gaat nu weer een brief naartoe dat ze moet bellen tijdens zijn beschikbare dienst
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 15:41:01 #105
382129 crew  Donna
pi_182879196
Whaha wat denken die mensen nou toch?

Zeer vervelend voor jou uiteraard, maar ik moet echt lachen om die mensen. Hoe dom.
pi_182879454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:32 schreef Drakedoge3 het volgende:
Update:

Na 2 ingesproken voicemails en een brief heeft die vrouw van hem eindelijk contact gehad met politie en vervolgens weer een telefoonnummer voor de tweede keer opgegeven wat niet juist was: blijkt telefoonnummer van een onbekende vrouw te zijn die helemaal niks van de zaak af weet. Er gaat nu weer een brief naartoe dat ze moet bellen tijdens zijn beschikbare dienst
Dus een valse nummer opgeven kan en mag gewoon?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182883559
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dus een valse nummer opgeven kan en mag gewoon?
Het is nu dus wel duidelijk dat ze met opzet twee keer verkeerde informarie geven want het tweede nummer wijkt sterk af vanhet eerste agent. Dan kan ik toch gewoon aangifte doen ? Moet ik dit zelf aangeven bij de agent ? Want hij gaat nu weer voor een tweede keer een brief sturen. En een maand later weet ik nog wie de bestuurder is en is mijn schade nog niet hersteld ..

Ik kan er gewoon echt niet bij dat die vrouw van de bestuurder het telefoon nummer van haar man geeft, wat dus af wijkt van het niet in gebruikte nummer wat ik had gekregen, en vervolgens dat dat nummer van een onbekende vrouw is die niks met de zaak te maken heeft :') ik vraag me wel echt af of ze dan denken de wet te kunnen omzeilen of niet
  donderdag 1 november 2018 @ 19:30:00 #108
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182884177
Aangifte doen van verlaten plaats ongeval, de bestuurder heeft immers niet de juiste gegevens gegeven. Dan mag de bestuurder op het bureau komen en zijn verklaring geven en dan gaat justitie er iets van vinden.
pi_182885082
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:30 schreef Tinos85 het volgende:
Aangifte doen van verlaten plaats ongeval, de bestuurder heeft immers niet de juiste gegevens gegeven. Dan mag de bestuurder op het bureau komen en zijn verklaring geven en dan gaat justitie er iets van vinden.
Maar er is wel mogelijkheid geweest tot het uitwisselen van gegevens dus hij heeft niet de plaats van ongeval verhalen volgens agent. Alleen wel tot twee keer toe, bij mij en bij agent, valse gegevens gegeven en dat is wel strafbaar. Ik wil dat de agent er aangifte van gaat doen in plaats van brieven sturen.... Wat heb ik daar aan
  donderdag 1 november 2018 @ 20:30:41 #110
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182885388
Hern enige juiste wat jij hebt is het kenteken. Als hij valse informatie opgeeft verlaat hij de plaats van het ongeval zonder zijn identiteit kenbaar te maken. Daar kan je gewoon aangifte van doen.
pi_182885487
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef Tinos85 het volgende:
Hern enige juiste wat jij hebt is het kenteken. Als hij valse informatie opgeeft verlaat hij de plaats van het ongeval zonder zijn identiteit kenbaar te maken. Daar kan je gewoon aangifte van doen.
Naam en plaatsnaam bleek te kloppen volgens agent. Alleen het telefoonnummer is niet in gebruik en het nummer wat zijn vrouw aan agent geeft om te kunnen bevestigen of het lijkt op het nummer wat ik kreeg, is een totaal ander nummer van een onbekende vrouw die niks van de zaak af weet
  donderdag 1 november 2018 @ 20:47:54 #112
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182885706
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:36 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Naam en plaatsnaam bleek te kloppen volgens agent. Alleen het telefoonnummer is niet in gebruik en het nummer wat zijn vrouw aan agent geeft om te kunnen bevestigen of het lijkt op het nummer wat ik kreeg, is een totaal ander nummer van een onbekende vrouw die niks van de zaak af weet
Als naam, plaats en kenteken klopt vul je dat toch in op het schadeformulier en stuur je die op naar je verzekering? Telefoonnummer heb je nergens voor nodig, verzekering handelt het dan verder af.
pi_182886630
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:47 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Als naam, plaats en kenteken klopt vul je dat toch in op het schadeformulier en stuur je die op naar je verzekering? Telefoonnummer heb je nergens voor nodig, verzekering handelt het dan verder af.
Dat bleek achteraf te kloppen nadat de politie dat is nagegaan. Voordat ik daar ben geweest had ik al een schadeformulier opgestuurd met alleen zijn kenteken.
pi_182886831
Dus hij heeft wel de juiste identiteit opgegeven, enkel een onjuist telefoonnummer?
  donderdag 1 november 2018 @ 21:36:56 #115
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182886973
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:22 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Dat bleek achteraf te kloppen nadat de politie dat is nagegaan. Voordat ik daar ben geweest had ik al een schadeformulier opgestuurd met alleen zijn kenteken.
Verzekering heeft genoeg aan een kenteken. Die kunnen die gegevens gewoon opvragen.

Wat dat betreft is het geen politiezaak. Verzekering kan het zelf gewoon verder afhandelen.

Wat verwacht je nog van de politie dan?
pi_182887000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:31 schreef Physsic het volgende:
Dus hij heeft wel de juiste identiteit opgegeven, enkel een onjuist telefoonnummer?
2 keer een vals nummer. De enige gegevens die ik heb zijn H de jong uit Heerenveen met het kenteken. Ik wil contact met die man maar niemand geeft mij meer gegevens. De politie krijgt tot twee keer toe een vals telefoonnummer.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:43:11 #117
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182887121
Heb je ZIJN/HAAR verzekering al een keer aansprakelijk gesteld?
Dum de dum
  donderdag 1 november 2018 @ 21:46:35 #118
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182887190
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:37 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

2 keer een vals nummer. De enige gegevens die ik heb zijn H de jong uit Heerenveen met het kenteken. Ik wil contact met die man maar niemand geeft mij meer gegevens. De politie krijgt tot twee keer toe een vals telefoonnummer.
Je hoeft geen contact met die man, je verzekering handelt het gewoon af.
pi_182887815
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:37 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

2 keer een vals nummer. De enige gegevens die ik heb zijn H de jong uit Heerenveen met het kenteken. Ik wil contact met die man maar niemand geeft mij meer gegevens. De politie krijgt tot twee keer toe een vals telefoonnummer.
In dat geval denk ik dat verlaten plaats ongeval inderdaad niet van toepassing is. Wel super vervelend... Niet opgeven.
pi_182887846
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:46 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je hoeft geen contact met die man, je verzekering handelt het gewoon af.
Ook als er geen ‘verhaalsbijstand’ in zijn verzekering zit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')