abonnement Unibet Coolblue
pi_182514446
Ik heb een Smeg fornuis met oven en de glasplaat daarvan is kapot. We hebben een nieuwe glasplaat in huis ondertussen en proberen de ovendeur los te maken. Het lukt ons alleen niet. We krijgen hem een stukje uitgetrokken als we de deur op 45 graden hebben, maar hij komt niet helemaal los. Kan iemand ons helpen?

We hebben de Smeg SNL91MFX6. Ondertussen zijn mijn handen kapot van het glas dus dit is een mooi moment om hulp te vragen :{
pi_182514472
Foto's ..
Ik zwaai naar dieren.
pi_182514515

pi_182514683
meestal moet je dat voetje wat in de deur steekt, even naar boven draaien, de deur weer deels sluiten en dan naar je toe trekken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182514753
Zit meestal een soort van 'cover' over het scharnier, even lospeuteren.
Hier een wat uitgebreidere uitleg: https://onlineonderdelens(...)-losmaken-repareren/

Als je de deur er toch uit hebt, maak meteen even je oven schoon :r
pi_182514832
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:57 schreef Vanillekwark het volgende:
Zit meestal een soort van 'cover' over het scharnier, even lospeuteren.
Hier een wat uitgebreidere uitleg: https://onlineonderdelens(...)-losmaken-repareren/

Als je de deur er toch uit hebt, maak meteen even je oven schoon :r
Er zit geen cover op. En thanks voor het ongevraagde advies.
pi_182514854
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
meestal moet je dat voetje wat in de deur steekt, even naar boven draaien, de deur weer deels sluiten en dan naar je toe trekken.
Dat lukt dus niet, ik krijg er geen beweging in. Ik kan de deur half uit de scharnieren tillen, maar verder niet. Hij blijft dan vast zitten.
pi_182514949
Hou de deur bij (niet aan) de scharnieren vast, terwijl de deur horizontaal (dus geheel geopend) is. Druk met je vinger het scharnier (aan de oven-kant) omhoog terwijl je de deur schuin omhoog naar je toe trekt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182515078
quote:
Deze had ik inderdaad gevonden en ik probeer te doen wat ze daarin beschrijven, maar ik krijg het dan niet voor elkaar. Dus daar loop ik vast.
pi_182515083
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:10 schreef Jordy-B het volgende:
Hou de deur bij (niet aan) de scharnieren vast, terwijl de deur horizontaal (dus geheel geopend) is. Druk met je vinger het scharnier (aan de oven-kant) omhoog terwijl je de deur schuin omhoog naar je toe trekt.
Ga ik proberen ^O^
pi_182515209
Er zit een heveltje die de scharnieren kan blokkeren waarna je de deur eruit kunt tillen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182515230
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:24 schreef halfway het volgende:
Er zit een heveltje die de scharnieren kan blokkeren waarna je de deur eruit kunt tillen.
Nee, die zit er niet. Of ik zie hem niet, maar het is niet zoals op de YouTube filmpjes van dit merk. Dat had het zoveel makkelijker gemaakt.
pi_182515263
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:10 schreef Jordy-B het volgende:
Hou de deur bij (niet aan) de scharnieren vast, terwijl de deur horizontaal (dus geheel geopend) is. Druk met je vinger het scharnier (aan de oven-kant) omhoog terwijl je de deur schuin omhoog naar je toe trekt.
Ik kan de scharnier niet omhoog drukken, want ik kan niet onder het scharnier.

Als ik de deur op een hoek van 45 graden open zet en schuin omhoog trek, komt hij half uit de scharnieren. Dan blijft hij vast hangen en krijg ik hem niet verder los. Ik moet echt heel veel kracht zetten om dit voor elkaar te krijgen, ik trek het fornuis een meter vooruit bij iedere poging die ik onderneem. Ergens doe ik iets fout.
pi_182515373
Dan hetzelfde proberen met de deur horizontaal. Het scharnier bevat een haakje om te voorkomen dat de deur uit eigen beweging los kan komen. Dat haakje moet je even onthaken, vandaar de opwaartse beweging.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182515449
Even pauze, bak koffie. En dan rustig de zaak bekijken met een zaklamp.
Ik hoef echt geen kracht te zetten om de eur eruit te krijgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182515478
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:34 schreef Jordy-B het volgende:
Dan hetzelfde proberen met de deur horizontaal. Het scharnier bevat een haakje om te voorkomen dat de deur uit eigen beweging los kan komen. Dat haakje moet je even onthaken, vandaar de opwaartse beweging.
Ik wacht even totdat vrouw klaar is met het in bed leggen van peuter, want alleen lukt het me niet. Tot nu toe bedankt voor je hulp!
pi_182515486
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:38 schreef halfway het volgende:
Even pauze, bak koffie. En dan rustig de zaak bekijken met een zaklamp.
Ik hoef echt geen kracht te zetten om de eur eruit te krijgen.
Goede tip ^O^
pi_182515586
Ik heb het scharnier gefilmd. Op welk moment zou ik ergens iets moeten kunnen doen denken jullie?

pi_182515990
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb het scharnier gefilmd. Op welk moment zou ik ergens iets moeten kunnen doen denken jullie?

Je ziet in de scharnieren 2 gaatjes, deur helemaal open, 2 spijkers erin.
Deur voorzichtig dichtdoen zodat de scharnieren gelift worden en naar je toe trekken.
Succes.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182516243
Spannend dit.

*pakt popcorn*
Somebody that I used to know
pi_182516264
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:13 schreef halfway het volgende:

[..]

Je ziet in de scharnieren 2 gaatjes, deur helemaal open, 2 spijkers erin.
Deur voorzichtig dichtdoen zodat de scharnieren gelift worden en naar je toe trekken.
Succes.
Je bent mijn held!! :*


Stay tuned, want ik voorspel over 30 minuten deel 2 van dit topic. ‘Hoe krijg ik de deur er terug in’.
  zondag 14 oktober 2018 @ 20:31:55 #23
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_182516388
Ik las de TT in eerste instantie: Smegma voorhuid verwijderen.
Ben ik wel normaal?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_182517010
Halfway heeft ervoor gezorgd dat het is gelukt *O* *O* Deel 2 van het topic is niet eens nodig, want alles is gelukt *O*

Halfway, als je in de buurt van 013 woont, kom je dan met Thanksgiving kalkoen (uit de oven) eten?
  zondag 14 oktober 2018 @ 21:20:50 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182517422
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
kalkoen (uit de oven) eten?
Misschien eerst even schoonmaken voor die tijd ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')