Je bedoelt denk ik EU Priority Line:quote:Op donderdag 25 oktober 2018 06:52 schreef bssb het volgende:
Beste Gearbest
Piority line verzending wat houd dit in hoe gaat dit in zijn werk en wat is het verschil EU express?
Mvg
Helaas is de Xiaomi Mi 8 6.21 inch 4G Phablet Global Version niet beschikbaar in een Fast warenhuis. Je kan wel deze link gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan dekken we de volledige douanekosten.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:41 schreef bastian433 het volgende:
Is er nog een Fast-warenhuis link beschikbaar voor
https://www.gearbest.com/(...)071.html?wid=1349303
CF511601509DE dit is mijn tracking ik heb eu pririty line genomen maar het is wel naar duitsland hoe kan dit nu moet ik tax betalen?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:26 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik EU Priority Line:
Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/België. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit, maar vraag ons wel naar de link of gebruik de links hier op het forum.
EU Express:
Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar Duitsland. Daar wordt het overgedragen naar DHL en vanuit Duitsland wordt de verzending naar Nederland of België verzorgd door DHL.
Dat kan kloppen. Soms worden orders besteld met EU Priority Line, maar dan omgezet naar EU Express. Dit doordat de verzending sneller is en je de order dus ook sneller ontvangt (of als de tijd tot verzending lang duurde). Je hebt bestelt met EU Priority Line dus er komen geen douanekosten bij. Mocht dit wel het geval zijn dan betalen we deze terug. Er is dus niks aan de hand. Enkel dat je je order sneller gaat ontvangen dan via de andere verzendmethodequote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:47 schreef bssb het volgende:
[..]
CF511601509DE dit is mijn tracking ik heb eu pririty line genomen maar het is wel naar duitsland hoe kan dit nu moet ik tax betalen?
Dat kan inderdaad kloppen. Laatst was mijn inbox vol, maar nu is er weer ruimte vrijquote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:50 schreef Kamina het volgende:
Hoi Gearbest, ik wilde vragen wat het handigst is qua verzenden wanneer ik veel kleine items bestel die met een totaal richting de 100 euro kunnen gaan:
Welke verzendingswijze is aan te raden, want volgens mij zijn er nu een aantal nieuwe die niet in de OP staan?
Is het nuttig om voor een verzekering te gaan? Ik snap dat het waarschijnlijk altijd is aan te raden, maar het komt soms op wel bijna 20 procent uit, wat het nut wegneemt om iets in China te bestellen.
Kan ik een lijst met de gewenste items doorgeven via PM om voordeliger uit te zijn? Onlangs wilde ik een PM sturen, maar toen zat je inbox vol.
Bedankt voor de moeite!
Dank je voor het snelle antwoord.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:19 schreef Gearbest het volgende:
Dat kan inderdaad kloppen. Laatst was mijn inbox vol, maar nu is er weer ruimte vrij
Je kan mij gewoon een bericht sturen met een lijstje van de producten. Dan kan ik op basis van je PM zeggen of het misschien beter is om gewoon deelbestellingen te doen of alles in één groot pakket te laten verzenden.
Dat is een tablet... jammer.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 15:50 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Helaas is de Xiaomi Mi 8 6.21 inch 4G Phablet Global Version niet beschikbaar in een Fast warenhuis. Je kan wel deze link gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan dekken we de volledige douanekosten.
Link is zojuist aangepast.quote:
Helaas is de Xiaomi Mi 8 6.21 inch 4G Phablet Global Version niet beschikbaar in een Fast warenhuis. Je kan wel deze link gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan dekken we de volledige douanekosten.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:41 schreef bastian433 het volgende:
Is er nog een Fast-warenhuis link beschikbaar voor
Geen enkel probleem. Bij dat laatste item heb ik vorige keer nog geholpen als ik me goed kan herinneren? Heb je deze nog steeds niet ontvangen?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:24 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dank je voor het snelle antwoord.
Mijn laatste order kwam in drie delen aan (één item was backordered en ogenschijnlijk vergeten, want daar wacht ik nu na twee maanden nog op, al is die uiteindelijk wel verscheept toen ik aangaf dat ik berichten kreeg op het ticket die niet voor mij bestemd waren en ik nog steeds wachtte op het item van het ticket).
Verder zag ik laatst ook een verzendingsmethode die ik niet eerder gezien had, namelijk Netherlands Air Mail oid?
En wat over de verzekering van meerdere kleine items? Heeft het nut?
Als laatste, bij meerdere kleinere pakketten, die moet je één voor één afrtekenen neem ik aan?
De bestelling van eerder is inmiddels wel aangekomen, in twee delen, behalve dus dat laatste item. Die is nu onderweg.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:20 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Link is zojuist aangepast.
[..]
Helaas is de Xiaomi Mi 8 6.21 inch 4G Phablet Global Version niet beschikbaar in een Fast warenhuis. Je kan wel deze link gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan dekken we de volledige douanekosten.
[..]
Geen enkel probleem. Bij dat laatste item heb ik vorige keer nog geholpen als ik me goed kan herinneren? Heb je deze nog steeds niet ontvangen?
Over die verzendmethode heb ik zelf niet veel ervaring mee, maar die loopt via PostNL als ik het zo goed heb.
Bij kleinere items heeft het persoonlijk niet zoveel zin denk ik zelf. Dan zou ik zelf het risico nemen en betalen met PayPal
Bij meerdere pakketten moet je inderdaad steeds apart afrekenen .
Super. Mocht je nog hulp nodig hebben voor je nieuwe bestelling stuur me dan gerust een PM met de productenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:03 schreef Kamina het volgende:
[..]
De bestelling van eerder is inmiddels wel aangekomen, in twee delen, behalve dus dat laatste item. Die is nu onderweg.
Zal ik doen! Ik ben alleen al heel dankbaar voor de tip om in sommige gevallen geen verzekering te nemen. Nu net wel weer gedaan, wat toch wel weer ongeveer 15% bovenop de totaal prijs was. Prima hoor, want al deze items bij elkaar bestellen lukt me op geen andere website die ik ken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:02 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Super. Mocht je nog hulp nodig hebben voor je nieuwe bestelling stuur me dan gerust een PM met de producten
Thanks dat heb ik inmiddels gedaan en ik heb ook al een reactie gehad met een aantal opties:quote:Op woensdag 24 oktober 2018 20:29 schreef Gearbest het volgende:
[..]
[..]
Fijn om te horen dat je een ticket hebt ontvangen. Je moet inderdaad alles opnieuw uitleggen. Dit zodat het ook officieel is vastgelegd en dit is alleen maar ter bescherming van jezelf. Dan kan je hier eventueel later nog op terugvallen mocht dat nodig zijn om de één of andere reden. Je zult je verhaal samen met foto's/video opnieuw moeten sturen.
Voor de oplossing gaat Support er naar kijken en ook kijken wat je eigen wensen zijn natuurlijk. Laten we even afwachten wat het antwoord hiervan is.
Aangezien ik ondertussen al meer neigde naar de Xiaomi M365 White en nu de optie krijg om het te retourneren en geld terug. Denk ik dus om voor optie 1 te gaan, alleen vraag ik mij af hoe probleemloos zo'n retour naar een third party seller in Spanje gaat. Een aantal vragen die bij mij al opkomen:quote:"Thank you for your reply.
We sincerely apologize for this issue.
In order to resolve this issue and offer you the best solution please consider the following options:
1. Return the item to our third party sellers address in AL,Spain.
Once they have received the item we can offer you a free exchange or refund the product cost to your Wallet or payment account.
If you choose this option we will send you the detailed returns instructions and information in the next message.
2. Keep the item for a partial refund to Wallet
We can refund you 80 USD to your GearBest Wallet for use on your future orders.
In addition we will reward you with extra points that you can use as discount towards your next purchase. (1 point for every 1 USD refunded).
Refunds to your Wallet will take up to 24 hours after being processed.
3. Keep the item for a partial refund to your original payment account
We can refund you 80USD to your original payment account.
For PayPal refunds, please allow up to 48 hours for the transaction to process and appear in your account.
Kindly let us know your decision at your earliest convenience.
We look forward to hearing from you soon.
Best regards"
Het mag dus niet met DHL en UPS verzonden worden (ik zou niet weten waarom, want het is gewoon binnen de EU), dan blijft alleen PostNL over die dus naar Spanje maar maximaal 100x50x50 accepteert voor particulieren. Ik heb de stelling van Pythagoras (had nooit gedacht dat ik die ooit zou gebruiken ;p) toegepast om te kijken of het diagonaal in een grote omdoos van 100x50 past, maar dat wordt heel erg krap allemaal. Dit is dus ook geen optie. Wel zag ik net dat PostNL via mijn werk wel grotere zendingen accepteert binnen Europa (L175 x B78 x H58 cm), dus dit is dan mijn beste optie. Als particulier was dit onmogelijk geweest, als de doos origineel moest blijven.quote:"Buyers pay the shipping fees for sending the item back to us, while we pay for the shipping fees for sending the
repaired item back to the buyer. Express shipping such as DHL, UPS and FedEx is not allowed for returns, as this will
lead to high Customs tariffs. If tariffs must be paid, we will act in accordance with our own policies. Please return products in the original boxes with all accessories."
Ik kan de vorige lange bericht niet meer aanpassen, maar ik heb sneller antwoord gekregen dan gedacht:quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef xileS het volgende:
[..]
/edit2
Bedenk opeens nog een andere optie: ik kan de step ook voorlopig houden en proberen de kabel te laten maken. Alleen dan komt mijn vraag weer terug (heb ik nooit echt reactie op gehad), kan de step nog retour als het blijkt dat step nog raar doet als de kabel is gemaakt?
Dit lijkt mij dan de beste en makkelijkste optie. Dan kan ik ondertussen de Xiaomi bestellen en deze in de tussentijd gebruiken. Dan beslis ik later of ik hem door verkoop of hem zelf houd.
Ik zal hetzelfde ook weer proberen via de ticket te vragen, maar ik heb het gevoel dat ze steeds standaard reacties geven.
Hierbij ga ik er dan vanuit dat ik het eerst zelf kan repareren en als het daarmee niet gefixed, dat die dan alsnog retour mag .quote:You can let the cable be fixed first and check if the problem can be solved.
hoelang is de verzending voor eu expressquote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:26 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik EU Priority Line:
Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/België. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit, maar vraag ons wel naar de link of gebruik de links hier op het forum.
EU Express:
Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar Duitsland. Daar wordt het overgedragen naar DHL en vanuit Duitsland wordt de verzending naar Nederland of België verzorgd door DHL.
Super. Alvast heel veel plezier met je aankoopquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:15 schreef Kamina het volgende:
[..]
Zal ik doen! Ik ben alleen al heel dankbaar voor de tip om in sommige gevallen geen verzekering te nemen. Nu net wel weer gedaan, wat toch wel weer ongeveer 15% bovenop de totaal prijs was. Prima hoor, want al deze items bij elkaar bestellen lukt me op geen andere website die ik ken.
Dat duurt ongeveer 3-4 weken. Dit is enkel een schatting naar ervaring. Het kan iets eerder of iets later zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:03 schreef bssb het volgende:
EU priority line via dhl hoelang is dat onderweg naar belgie?
Zie mijn antwoord hierbovenquote:Op maandag 29 oktober 2018 19:28 schreef bssb het volgende:
[..]
hoelang is de verzending voor eu express
Oh ik had hier op gereageerd, maar blijkbaar heeft die mijn antwoord niet verzonden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef xileS het volgende:
[..]
Thanks dat heb ik inmiddels gedaan en ik heb ook al een reactie gehad met een aantal opties:
[..]
Aangezien ik ondertussen al meer neigde naar de Xiaomi M365 White en nu de optie krijg om het te retourneren en geld terug. Denk ik dus om voor optie 1 te gaan, alleen vraag ik mij af hoe probleemloos zo'n retour naar een third party seller in Spanje gaat. Een aantal vragen die bij mij al opkomen:
-moet ik zelf de verzending regelen of wordt het opgehaald (door bv UPS), want PostNL hanteert maar 100x50x50 CM. De lengte van de doos waarin die geleverd is ongeveer 110 CM al.
-Als ik de zending zelf moet regelen, moet dit in de originele doos? Want anders kan ik wel een andere doos gebruiken, zodat het wel aan de afmetingen van PostNL voldoet.
Ik wil dus dan de Xiaomi M365 White bestellen, maar dan zou het weer als Europe Railway Priority Mail verzonden met een lange leveringsduur als ik via jullie site bestel. Of zijn er ook andere opties, zonder veel extra kosten? Want ik weet niet of de 1e optie voor een exchange vanuit een EU warehouse zou verlopen? En of dat met een bijbetaling dan een Xiaomi M365 kan zijn.
Een beetje veel vragen, maar hopelijk kan je mij hiermee helpen .
/edit
Ik krijg merk ik gewoon veel standaard informatie.
De volgende informatie heb ik ondertussen onder andere ontvangen:
[..]
Het mag dus niet met DHL en UPS verzonden worden (ik zou niet weten waarom, want het is gewoon binnen de EU), dan blijft alleen PostNL over die dus naar Spanje maar maximaal 100x50x50 accepteert voor particulieren. Ik heb de stelling van Pythagoras (had nooit gedacht dat ik die ooit zou gebruiken ;p) toegepast om te kijken of het diagonaal in een grote omdoos van 100x50 past, maar dat wordt heel erg krap allemaal. Dit is dus ook geen optie. Wel zag ik net dat PostNL via mijn werk wel grotere zendingen accepteert binnen Europa (L175 x B78 x H58 cm), dus dit is dan mijn beste optie. Als particulier was dit onmogelijk geweest, als de doos origineel moest blijven.
Ik ben nog wel benieuwd of er nog opties zijn om te ruilen voor een Xiaomi M365, maar ik vermoed dat dit niet direct mogelijk is en dat ik gewoon een nieuwe bestelling bij Gearbest of ergens anders moet plaatsen.
/edit2
Bedenk opeens nog een andere optie: ik kan de step ook voorlopig houden en proberen de kabel te laten maken. Alleen dan komt mijn vraag weer terug (heb ik nooit echt reactie op gehad), kan de step nog retour als het blijkt dat step nog raar doet als de kabel is gemaakt?
Dit lijkt mij dan de beste en makkelijkste optie. Dan kan ik ondertussen de Xiaomi bestellen en deze in de tussentijd gebruiken. Dan beslis ik later of ik hem door verkoop of hem zelf houd.
Ik zal hetzelfde ook weer proberen via de ticket te vragen, maar ik heb het gevoel dat ze steeds standaard reacties geven.
Hallo bssb,quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:44 schreef bssb het volgende:
Beste Gearbest
Mijn order zou op 24/10 verzonden zijn en is nu pas in Hong kong voor verder verzending is dit normaal dit is wel heel lang volgens mij tracking is CF511601509DE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |