abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  CHI shopkeeper zondag 14 oktober 2018 @ 16:00:19 #1
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182512058
registreer om deze reclame te verbergen
Gearbest-shop-logo.png

Wij zijn een Chinese webshop en hopen ons Nederlandse publiek o.a. te bereiken door middel van het FOK forum. Hier worden producten toegelicht die op dit moment favoriet zijn onder de Nederlandse GearBest klanten. Ook kan men vragen stellen over desbetreffend product. Bovenal zijn we hier om jullie te helpen met problemen met betrekking tot de levering van producten of andere problemen.

Kijk ook op onze website voor al onze producten!

Wil je een probleem melden?
Voor het kunnen helpen dien je de volgende gegevens in te vullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien verzonden):
- Verzendmethode:
- Probleem:
- Voorkeur: Resend of Refund?


We zien dat er de laatste tijd veel dezelfde vragen terugkomen en dit is kost veel tijd om die te beantwoorden. Daarom zal ik het grootste deel hier uitleggen. Tevens zal ik tips geven over het bestellen van producten.

Besteltips
1) Probeer een order te bestellen uit een Fast-Warenhuis. Hierdoor heb je geen last van douanekosten. Mocht het toch voorkomen dat je douanekosten krijgt. Dan vergoeden wij deze kosten! Tevens heb je snelle verzending bij deze Fast warenhuizen. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan China/Hong Kong warenhuizen.
2) Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de §22. Kies dan voor EU Priority Line als verzendmethode. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit als je besteld via onze specifieke links. Dan vergoeden wij de douanekosten. De verzending duurt ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en kan langer of korter zijn.
3) Wil je een product bestellen, maar er is geen coupon code van? Vraag deze dan aan in ons coupon code topic en dan gaan we kijken of we deze kunnen regelen. Nee heb je en ja kan je krijgen. Verder kan je altijd kijken in onze dagelijkse aanbiedingen topic.
4) Betaal je order indien mogelijk met PayPal en activeer de PayPal retour service. Dat kan handig zijn indien je het product retour moet sturen.
5) Bij orders met een hoge orderwaarde sluit echt een "Shipping Insurance" af! Soms raken de pakketjes toch zoek. Het wordt steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder de "Shipping Insurance" verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaart een hoop gedoe voor jezelf achteraf! Je kan dit ook doen bij lagere orderwaardes. Dit is een afweging die je zelf zult moeten maken.

Algemene vragen

Wat is een Fast-warenhuis?
Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7 (werk)dagen en het uitsluiten van douanekosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.

Wanneer is een product weer beschikbaar?
Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden en zijn afhankelijke van onze leveranciers. Ik kan dit niet voorspellen en vaak is hier onduidelijkheid over.

Wat is een Coupon code?
Dit zijn kortingscodes die geldig zijn voor een bepaald type product in een bepaald warenhuis. Je kan deze bij ons aanvragen in het daarvoor bestemde topic. Geef dan het productnaam, URL en aantal stuks door wat je wilt gaan bestellen. Het kan zijn dat het niet lukt om een coupon te regelen. Dit kan komen doordat het product al sterk afgeprijsd is, er geen voorraad is of er een beperkte voorraad is.

Hoe gebruik je GB Points bij het plaatsen van een order?
1. Voeg het product wat je wilt bestellen toe aan je winkelmandje en ga verder met bestellen.
2. Selecteer de verzendmethode en de betaalmethode.
3. Onder de verzendmethode zie je een kopje GB Points. Als je meer dan 50 punten hebt kan je selecteren hoeveel punten je wilt gaan gebruiken voor deze order.
Voorwaarden hierbij zijn: Je moet minstens 50 punten hebben, d korting met punten kan niet meer zijn dan 30% van het sub totale bedrag (sommige promoties hebben een ander %) en coupons kunnen niet gelijktijdig met GB Points gebruikt worden.

Shipping Insurance is dat nu echt nodig?
Dit is niet noodzakelijk nodig, maar kan veel problemen wegnemen! Zeker bij hoge orderwaardes/waardevolle spullen. Mocht je pakketje niet aankomen is het zeer handig om deze verzekering te hebben. Ook wanneer je pakketje verkeerd of beschadigd wordt geleverd wat buiten onze macht ligt. Ik raad het zelf aan dit voortaan wel te gebruiken. Vaak is het maar een paar euro en hiermee bespaar je jezelf veel problemen en gedoe mocht er iets fout gaan.

Mijn order staat op "processing"?
Dit is de status waarbij je order verwerkt wordt en mogelijk al ingepakt wordt. Het kan altijd even duren (ongeveer 2 dagen) voordat je order de status "Shipped Out". Kijk tevens bij de productpagina onder het kopje "Shipping". Daar zie je vaak de verwachte verzenddatum staat achter Ship between
Wacht enkele dagen af en als er geen update komen dan mag je je gerust melden in het Support Topic.

Mijn tracking code is nog steeds niet actief?
Het kan enkele dagen duren eer je tracking code actief zal worden en is afhankelijk van de verzendmethode. Lees eerst de verschillende verzendmethodes. Mocht deze toch niet actief worden. Meld dit dan in het Support Topic.

Mijn pakketje nog niet ontvangen?
Je kan je pakketje via de volgende sites volgen: 17Track, Track24 en voor Priority Line orders kan je de status ook nog bekijken via Faryaa en DPD.
Lees ook de verschillende verzendmethodes hieronder welke een beter beeld geeft over de verzending.
Je pakketje mag niet langer dan 2 maanden onderweg zijn. Is dit wel het geval meld je direct en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen.

Wanneer heb ik kans op douanekosten en wat zijn de bedragen die ik kan verwachten?
Bij orderwaardes boven de §22 is er een kans je douanekosten krijgt. Hoeveel deze mogelijk zijn is afhankelijk van de orderwaarde, type product, verzendkosten en de administratieve kosten. Je kan deze eenvoudig uitrekenen op verschillende sites. De douanekosten zul je moeten betalen voordat je het pakketje in ontvangst kan nemen. We kunnen niet voorspellen, wanneer iemand wel of geen douanekosten krijgt, maar je kan de kans wel uitsluiten door EU Priority Line als verzendmethode te kiezen of te kiezen voor een Fast- warenhuis.

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
- Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een Fast-warenhuis.
- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "EU Priority Line". Daarbij moet je wel besteld hebben via onze specifieke links die wij plaatsen op dit forum. Mocht je een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is.
Hoe meld ik de douanekosten?
Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkel nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort op de door jou gebruikte betaalmethode voor het plaatsen van je order.

Hoe meld ik een probleem of een defect product?
Ga naar dit topic en vul daar het hele lijstje in, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Afhankelijk van de situatie zal je een snel een ticket hierover ontvangen die je verder op weg helpt. Bij een defect product geef dan duidelijke uitleg over je probleem. Tevens zul je hier video's en filmpjes van moeten maken en toevoegen aan je ticket. Mocht je er niet uitkomen dan zal ik er nogmaals achteraan gaan en kijken wat er mogelijk is.

Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizen
De leveringstijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
Op dit moment hebben we de volgende verzendmethodes:
- Unregistered Airmail (Zonder Tracking & Trace): Dit is normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. Meestal worden deze rond de 2-3 weken geleverd
- Registered Airmail (Met Tracking & Trace): Dit is hetzelfde als Unregistered Airmail, maar je krijgt hierbij wel een tracking code. Je zal echter maar een beperkt aantal tracking updates krijgen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/BelgiŽ. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
- Expedited Shipping (DHL / EMS Etc.): Dit is een zeer sneller verzendmethode en je pakketje zal in veel gevallen bezorgd worden door DHL. Het nadeel hiervan is wel dat er een hele grote kans op douanekosten is. Mijn advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij orderwaardes boven de §22.
- Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/BelgiŽ verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.

Als er nog meer tips of algemene vragen zijn stuur me gerust een PM hierover. Dan zet ik ze erbij.
pi_182513357
quote:
[..]

Hallo Techmen-123,
Fijn dat je een bestelling bij ons hebt betaald. Helaas is de prijs die je ervoor betaald hebt ook de prijs van de aanbieding zonder code op dit moment. De prijzen met code zijn een leuke bijkomstigheid en daarvoor moet je inderdaad hier op het forum kijken. Ik ga het navragen, maar denk dat de prijs van de pagina geldt. Ik kan hierover dus niks beloven en het enkel proberen.
Voor de douanekosten ga ik kijken of dit nog achteraf mogelijk is, maar dan moet ik wel weten welke verzendmethode je hebt gekozen. Welke verzendmethode heb je nu gekozen? Dan kan het wellicht eenvoudig omgezet worden zonder bijbetaling afhankelijk van je nu gekozen verzendmethode.
Voor je laatste vraag ga ik ook navragen waarom deze nog steeds niet verstuurd is, maar het product is helaas niet op voorraad en dit staat ook op de pagina vermeld. Je kan dit zien onder de prijs bij het kopje "shipping". Daar staat op dit moment "Ship between: Nov 12 - Nov 14".

We gaan verder in het nieuwe topic, want deze is vol :)
Beste Gearbest,

Bedankt voor de reactie, ik heb voor beide orders EU priority line shipping gekozen.
Ik zag veel berichten dat dit de beste methode is met de laagste kans op douane kosten.

Toen ik de toestellen bestelde stond er volgens mij in stock, nu zie ik met de dag de shipping date steeds verder verspringen.
Ik hoop niet dat dit ook voor mijn orders is, als dat wel het geval is annuleer ik liever de orders en zie het geld retour op de paypal account waarmee ik betaald heb.
Dan koop ik het toestel wel bij de winkel in NL, dacht een mooi koopje te hebben maar 1.5 maand wachten op de levering van een toestel is mij te gek en zeker de goedkopere prijs niet waard.

Grt,

Techmen-123
  CHI shopkeeper zondag 14 oktober 2018 @ 20:33:35 #3
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182516436
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:32 schreef Techmen-123 het volgende:

[..]

Beste Gearbest,

Bedankt voor de reactie, ik heb voor beide orders EU priority line shipping gekozen.
Ik zag veel berichten dat dit de beste methode is met de laagste kans op douane kosten.

Toen ik de toestellen bestelde stond er volgens mij in stock, nu zie ik met de dag de shipping date steeds verder verspringen.
Ik hoop niet dat dit ook voor mijn orders is, als dat wel het geval is annuleer ik liever de orders en zie het geld retour op de paypal account waarmee ik betaald heb.
Dan koop ik het toestel wel bij de winkel in NL, dacht een mooi koopje te hebben maar 1.5 maand wachten op de levering van een toestel is mij te gek en zeker de goedkopere prijs niet waard.

Grt,

Techmen-123
Super dan gaan we het in orde maken voor de douanekostenregeling. Die datum die verspringt is voor orders die nu besteld gaan worden. Ik ga er in ieder geval naar vragen waarom je order ook nog niet verzonden is. Nee daar heb je zeker een punt, want zolang wachten voordat het verzonden wordt is nooit leuk inderdaad.
pi_182527947
registreer om deze reclame te verbergen
Hi Gearbest!

Wij willen graag een product van een significant bedrag bestellen op jullie website en hebben hier wat vragen over.

https://www.gearbest.com/(...)4#anchorGoodsReviews

We willen hier graag 2 van bestellen, is er dan een kortingscode/coupon mogelijk?

1. Is deze beschikbaar vanuit een fast warehouse en hoe kunnen we hem hier bestellen?

2. Daarnaast, heeft deze beamer mounting punten aan de onderkant voor overhead projectie?

3. Ten slotte, we hebben hem best op korte termijn nodig, helaas staat er dat hij pas tussen 22-24 october verzonden kan worden, we zijn bereid om daar wat extra shipping costs voor te maken, wat zijn hierin onze opties?


met vriendelijke groet,

Yannick Boers

EDIT:
De nood voor deze projector is zo hoog dat we zelfs bereid zouden zijn om hem ergens op te pikken in een ander land, mocht dat nodig/mogelijk zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door yanosch op 15-10-2018 14:24:08 ]
  CHI shopkeeper maandag 15 oktober 2018 @ 19:07:56 #5
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182535248
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:14 schreef yanosch het volgende:
Hi Gearbest!

Wij willen graag een product van een significant bedrag bestellen op jullie website en hebben hier wat vragen over.

We willen hier graag 2 van bestellen, is er dan een kortingscode/coupon mogelijk?

1. Is deze beschikbaar vanuit een fast warehouse en hoe kunnen we hem hier bestellen?

2. Daarnaast, heeft deze beamer mounting punten aan de onderkant voor overhead projectie?

3. Ten slotte, we hebben hem best op korte termijn nodig, helaas staat er dat hij pas tussen 22-24 october verzonden kan worden, we zijn bereid om daar wat extra shipping costs voor te maken, wat zijn hierin onze opties?

met vriendelijke groet,

Yannick Boers

EDIT:
De nood voor deze projector is zo hoog dat we zelfs bereid zouden zijn om hem ergens op te pikken in een ander land, mocht dat nodig/mogelijk zijn
Hallo Yanosch,
Bedankt voor je interesse en ik zal je vragen hieronder beantwoorden voor de WEMAX ONE PRO FMWS01C ANSI Lumens Laser Projector.

1. Is deze beschikbaar vanuit een fast warehouse en hoe kunnen we hem hier bestellen?
Deze is op dit moment helaas niet beschikbaar uit een Fast warenhuis. Ik ga wel navragen of er nog 2 beschikbaar zijn of komen in een Fast Warenhuis. Tevens is er nog een coupon code beschikbaar, namelijk: IT-CN01MAX

2. Daarnaast, heeft deze beamer mounting punten aan de onderkant voor overhead projectie?
Dat klopt inderdaad. Dit staat ook bij de vraag en antwoord sectie. Je zou de projectie aan de onderkant vast kunnen maken en dan vervolgens het scherm laten draaien.
Is it possible to put the image inverted? It would be to put the projector on the ceiling. Yes, you can.

Het kan niet aan de bovenkant zelf vastgemaakt worden.
Does it support mounting on the ceiling? No, it doesn't.

3. Ten slotte, we hebben hem best op korte termijn nodig, helaas staat er dat hij pas tussen 22-24 october verzonden kan worden, we zijn bereid om daar wat extra shipping costs voor te maken, wat zijn hierin onze opties?
Ik denk dat we afhankelijk zijn van de leverancier dat deze dan pas in het warenhuis is. Je kan deze snel laten verzenden met DHL. Alleen dan betaal je veel verzendkosten en dan ook nog eens een hele grote kans op douanekosten. Dit zou ik dus zelf volledig proberen te vermijden. We hebben wel een douanekostenregeling hiervoor, maar dan neemt de verzending ongeveer 4 weken in beslag. Je moet dan via deze link bestellen samen met EU Priority Line als verzendmethode. Ophalen in een ander land zie ik niet echt gebeuren, want het moet dan toch nog eerst verzonden naar dat land. Dit zou slecht 1-2 dagen verschil maken.

Ik nog wel navragen of het sneller kan, maar vrees ervoor.
pi_182535431
Hoi Gearbest,

Enig nieuws over mijn orders?
Eg binnen drie dagen goedkoper gevonden en waarom de toestellen een week na dato nog niet zijn verzonden en wanneer deze wel verzonden gaan worden.

Grt

Techmen-123
pi_182539781
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
[..]

Nee dat snap ik helemaal. Dat zei ik ook al ;)
De RMA zou je moeten hebben ontvangen in je ticket. Goed dan zal het in orde moeten komen.
Het hele proces van ontvangen en controleren zal ongeveer 2-3 weken duren. Dan gebeurd het opnieuw verzenden in ongeveer 3 dagen. Alles kan soms sneller gebeuren als ik er een beetje achteraan zit :)
Beste,

Ondertussen ben ik terug thuis en weer helemaal operationeel :p
Ik weet dat het iets later is dan verwacht maar zou graag deze week m'n Xiaomi Mi Mix 2 alsnog opsturen naar het opgegeven adres (in Spanje). Is dit nog steeds mogelijk? Zoja, dan doe ik hem deze week nog op de post.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
pi_182545133
Beste Gearbest,

Vandaag in de chat vernomen dat beide orders in backorder zijn geplaatst tot zeker half november.
Echt absurd dat dit zonder tegenbericht gedaan word.
Heb beide orders laten annuleren, koop de toestellen wel in de winkel.

Bewijst maar weer dat goedkoop eigenlijk duurkoop is.

Grt,

Techmen-123

[ Bericht 0% gewijzigd door Techmen-123 op 16-10-2018 12:26:24 ]
  CHI shopkeeper dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:08:11 #9
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182557376
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:08 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Beste,

Ondertussen ben ik terug thuis en weer helemaal operationeel :p
Ik weet dat het iets later is dan verwacht maar zou graag deze week m'n Xiaomi Mi Mix 2 alsnog opsturen naar het opgegeven adres (in Spanje). Is dit nog steeds mogelijk? Zoja, dan doe ik hem deze week nog op de post.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
Hallo Bernard,
Fijn om te horen dat je terug bent en hopelijk heb je een fijne vakantie gehad. Het beste kan je even reageren op het bestaande ticket en mocht dit niet meer mogelijk zijn ga ik het navragen. Het beste is even wachten op een bevestiging hiervan. Het is toch bijna een maand later dan de bedoeling was.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:17 schreef Techmen-123 het volgende:
Hoi Gearbest,

Enig nieuws over mijn orders?
Eg binnen drie dagen goedkoper gevonden en waarom de toestellen een week na dato nog niet zijn verzonden en wanneer deze wel verzonden gaan worden.

Grt

Techmen-123
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:55 schreef Techmen-123 het volgende:
Beste Gearbest,

Vandaag in de chat vernomen dat beide orders in backorder zijn geplaatst tot zeker half november.
Echt absurd dat dit zonder tegenbericht gedaan word.
Heb beide orders laten annuleren, koop de toestellen wel in de winkel.

Bewijst maar weer dat goedkoop eigenlijk duurkoop is.

Grt,

Techmen-123
Huh via welke chat heb je dit gehoord?
Ik had namelijk het volgende terug over je orders. We kunnen de korting op 1 toestel toepassen. Hierdoor zou je dus op 1 toestel de korting krijgen. De korting is 1x per persoon mogelijk en daardoor kunnen we dit maar op 1 toestel toepassen. Tevens heb ik doorgekregen dat je order eind deze week of begin volgende week verzonden zouden worden. Dit stond blijkbaar ook onder "shipping information" op het moment dat je deze besteld hebt geeft mijn collega aan.
Nu lees ik dat je beide orders helaas al geannuleerd hebt zonder af te wachten tot ik bericht of verdere informatie hierover heb gegeven. Jammer om te lezen dat je de orders geannuleerd hebt.
pi_182559626
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:08 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hallo Bernard,
Fijn om te horen dat je terug bent en hopelijk heb je een fijne vakantie gehad. Het beste kan je even reageren op het bestaande ticket en mocht dit niet meer mogelijk zijn ga ik het navragen. Het beste is even wachten op een bevestiging hiervan. Het is toch bijna een maand later dan de bedoeling was.

[..]

[..]

Huh via welke chat heb je dit gehoord?
Ik had namelijk het volgende terug over je orders. We kunnen de korting op 1 toestel toepassen. Hierdoor zou je dus op 1 toestel de korting krijgen. De korting is 1x per persoon mogelijk en daardoor kunnen we dit maar op 1 toestel toepassen. Tevens heb ik doorgekregen dat je order eind deze week of begin volgende week verzonden zouden worden. Dit stond blijkbaar ook onder "shipping information" op het moment dat je deze besteld hebt geeft mijn collega aan.
Nu lees ik dat je beide orders helaas al geannuleerd hebt zonder af te wachten tot ik bericht of verdere informatie hierover heb gegeven. Jammer om te lezen dat je de orders geannuleerd hebt.
Dit was middels de chat op de website zelf.
Moet ik zeggen dat nog een week wachten tot verzending mij ook te lang is.
Dat is twee weken tijd voordat iets verzonden word.
Tegen de tijd dat het hier is is de 6T uit en verwacht ik dat de reguliere 6 voor ongeveer hetzelfde geld direct in de winkel te koop is.
Gelijk een stuk makkelijker mocht ik garantie nodig hebben.

Toch bedankt voor de moeite, zal me voortaan 2 keer bedenken voordat ik iets uit China bestel.
Zeker niet iets dat ik snel wil hebben.
  CHI shopkeeper dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:24:12 #11
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182560968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:33 schreef Techmen-123 het volgende:

[..]

Dit was middels de chat op de website zelf.
Moet ik zeggen dat nog een week wachten tot verzending mij ook te lang is.
Dat is twee weken tijd voordat iets verzonden word.
Tegen de tijd dat het hier is is de 6T uit en verwacht ik dat de reguliere 6 voor ongeveer hetzelfde geld direct in de winkel te koop is.
Gelijk een stuk makkelijker mocht ik garantie nodig hebben.

Toch bedankt voor de moeite, zal me voortaan 2 keer bedenken voordat ik iets uit China bestel.
Zeker niet iets dat ik snel wil hebben.
Dan is deze waarschijnlijk gegaan over het plaatsen van nieuwe orders en niet specifiek over jouw order. Op het moment van bestellen stond er volgens mij collega erbij dat deze niet direct verzonden zou worden. Dit stond onder het kopje shipping vlak onder de prijs. Dit kon je dus zelf wel zien op het moment van bestellen. Normaal gezien worden orders op voorraad de volgende dag direct verzonden. De verzendingtijd met EU Priority Line duurt ongeveer toch al 4 weken. Dit weet je ook al van tevoren. Daar zou je van tevoren toch al rekening mee moeten houden ;)
Ik verwacht niet dat deze voor dezelfde prijs in ongeveer 1 maand in de NL winkels te koop zal zijn. Dat blijft beetje speculeren natuurlijk ;)
Mocht er in de toekomst nog iets zijn dan horen we dat graag.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gearbest op 16-10-2018 22:30:46 ]
pi_182572086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:08 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hallo Bernard,
Fijn om te horen dat je terug bent en hopelijk heb je een fijne vakantie gehad. Het beste kan je even reageren op het bestaande ticket en mocht dit niet meer mogelijk zijn ga ik het navragen. Het beste is even wachten op een bevestiging hiervan. Het is toch bijna een maand later dan de bedoeling was.

Hoi,

Ik had nog eens geantwoord op voorgaande ticket en nu hebben ze een nieuw geopend en weten ze precies niet waarover ik het heb.
Nieuw ticket: AT181017033094
Voorgaande ticket: T18073003966 (Met dit was de gehele voorgaande conversatie)
Kunnen ze niet gewoon verder doen met het vorige of sluit dit af na een tijdje?

Alvast bedankt,
Bernard
  CHI shopkeeper woensdag 17 oktober 2018 @ 20:25:35 #13
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182578241
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:03 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Hoi,

Ik had nog eens geantwoord op voorgaande ticket en nu hebben ze een nieuw geopend en weten ze precies niet waarover ik het heb.
Nieuw ticket: AT181017033094
Voorgaande ticket: T18073003966 (Met dit was de gehele voorgaande conversatie)
Kunnen ze niet gewoon verder doen met het vorige of sluit dit af na een tijdje?

Alvast bedankt,
Bernard
Ik heb dat ticket ook doorgegeven. De tickets sluiten als er lange tijd niks in gezegd wordt. Het beste kan je even reageren in het nieuwe ticket dat ze moeten kijken naar het oude ticket + het oude ticket nummer vermelden. Dan moet het wel in orde gaan komen. Mocht het niet lukken laat het dan direct weten.
pi_182578264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:25 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb dat ticket ook doorgegeven. De tickets sluiten als er lange tijd niks in gezegd wordt. Het beste kan je even reageren in het nieuwe ticket dat ze moeten kijken naar het oude ticket + het oude ticket nummer vermelden. Dan moet het wel in orde gaan komen. Mocht het niet lukken laat het dan direct weten.
Oke super, dit had ik reeds gedaan :) bedankt en ik laat je weten hoe het verder verloopt.
  CHI shopkeeper woensdag 17 oktober 2018 @ 20:28:52 #15
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182578291
KoHZObh.jpg

🔥🔥 Gearbest werkt nu samen met 1Tracking! 🔥🔥
Om onze klanten beter van dienst te zijn is Gearbest een samenwerking gestart met de organisatie van 1Tracking.
⚠️1Tracking voorziet haar bezoekers van een effectief en efficiŽnt systeem om jouw pakket te traceren. ⚠️ Het enige wat je hoeft te doen is jouw trackingcode invoeren, op zoeken te klikken en 1Tracking geeft jou een nauwkeurige weergave wat betreft de status van jouw pakket. De website is in staat om automatisch verschillende koeriers van elkaar te onderscheiden. Daarnaast is het mogelijk om meerdere trackingcodes tegelijk te bekijken.

Wanneer je de officiŽle website van 1tracking (www.1tracking.net) bezoekt op jouw pc zijn er meerdere functies ter beschikking:
☑️ Je kunt al jouw pakketten volgen (zelfs meerdere tegelijk)
☑️ Autodetectie van lokale en internationale logistieke dienstverleners
☑️ Eenvoudig dupliceren van logistieke processen
☑️ Ongeldige trackingnummers worden automatisch eruit gefilterd
☑️ Het ontvangen van directe updates
☑️ Het versturen van herinneringsmails.

1Tracking is gratis voor gebruik en zorgt ervoor dat jij eenvoudig en snel jouw pakket kan volgen! Neem snel een kijkje!
pi_182580253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:28 schreef Gearbest het volgende:
[ link | afbeelding ]

🔥🔥 Gearbest werkt nu samen met 1Tracking! 🔥🔥
Om onze klanten beter van dienst te zijn is Gearbest een samenwerking gestart met de organisatie van 1Tracking.
⚠️1Tracking voorziet haar bezoekers van een effectief en efficiŽnt systeem om jouw pakket te traceren. ⚠️ Het enige wat je hoeft te doen is jouw trackingcode invoeren, op zoeken te klikken en 1Tracking geeft jou een nauwkeurige weergave wat betreft de status van jouw pakket. De website is in staat om automatisch verschillende koeriers van elkaar te onderscheiden. Daarnaast is het mogelijk om meerdere trackingcodes tegelijk te bekijken.

Wanneer je de officiŽle website van 1tracking (www.1tracking.net) bezoekt op jouw pc zijn er meerdere functies ter beschikking:
☑️ Je kunt al jouw pakketten volgen (zelfs meerdere tegelijk)
☑️ Autodetectie van lokale en internationale logistieke dienstverleners
☑️ Eenvoudig dupliceren van logistieke processen
☑️ Ongeldige trackingnummers worden automatisch eruit gefilterd
☑️ Het ontvangen van directe updates
☑️ Het versturen van herinneringsmails.

1Tracking is gratis voor gebruik en zorgt ervoor dat jij eenvoudig en snel jouw pakket kan volgen! Neem snel een kijkje!
hetzelfde als 17track dus ???
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:27:46 #17
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_182683372
Zoals weergegeven op het forum ontvang ik graag een link om gebruik te kunnen maken van de douanekosten regeling.

Edit* Ik zie het product toevallig nu langskomen in de sheet van Google docs.
Noem het toeval maar ik ben er iig erg blij mee.
Dank.

Bedankt.

[ Bericht 63% gewijzigd door buikdaanser op 23-10-2018 06:35:24 (Google docs is al aangepast met de betreffende lk) ]
Daanse!
  CHI shopkeeper dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:47:31 #18
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182687945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 06:27 schreef buikdaanser het volgende:
Zoals weergegeven op het forum ontvang ik graag een link om gebruik te kunnen maken van de douanekosten regeling.

Edit* Ik zie het product toevallig nu langskomen in de sheet van Google docs.
Noem het toeval maar ik ben er iig erg blij mee.
Dank.

Bedankt.
Super dat het gelukt is :)
Alvast heel veel plezier met je aankoop *O*
pi_182688070
- Orderdatum: 27/08/2018
- Product: Ninebot Segway ES1 No. 9 Folding Electric Scooter from Xiaomi Mijia - BLACK
- Ordernummer: 18082600924409000525
- Tracking nummer (indien verzonden): 1Z9456WX6847030766
- Verzendmethode: Europe Railway Priority Mail
- Probleem: Step doet erg raar, hij hapert als je een beetje vaart maakt, alsof iets ervoor zorgt dat die telkens remt. Een rood gereedschap icoon knippert dan ook vaak:
IMG-20181018-175725-01-01-01-1.jpg
Step is ook al een paar keer tijdens rijden al helemaal gestopt met gas geven. Ook een keer deed de rem het niet meer en bleef die gassen. Erg gevaarlijk dus, dus ik ben er niet meer de weg ermee op gegaan.

Zojuist achter gekomen waar het probleem aan kan liggen:
IMG-20181023-115230.jpg

Ik denk dat de lange kabel waarschijnlijk net ongelukkig achter de schroef heeft gezeten. Ik weet niet of dit probleem vaker is voorgekomen. En hoe zal dit het beste opgelost kunnen worden? Terug naar China sturen duurt denk ik weer onnodig lang. Volgens mij kan zoiets zelf of door een lokaal winkeltje ook wel gerepareerd worden, maar ik weet niet of ik bijvoorbeeld hierdoor de garantie verlies? En ik weet ook niet zeker of nadat de kabel gerepareerd is, of de problemen dan totaal weg zijn.

Graag advies hierover :)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:32:53 #20
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_182691032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:47 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Super dat het gelukt is :)
Alvast heel veel plezier met je aankoop *O*
Dank voor de snelle reactie.
Ik kijk uit naar mijn aankoop.

Rest mij je nog te bedanken voor de coupon code uit het Google doc.
Douane regeling + korting voelt goed!
Daanse!
  CHI shopkeeper dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:13:18 #21
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182696238
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:32 schreef buikdaanser het volgende:

[..]

Dank voor de snelle reactie.
Ik kijk uit naar mijn aankoop.

Rest mij je nog te bedanken voor de coupon code uit het Google doc.
Douane regeling + korting voelt goed!
Geen enkel probleem. Veel plezier ermee :)
  CHI shopkeeper dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:24:20 #22
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182696481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:57 schreef xileS het volgende:
- Orderdatum: 27/08/2018
- Product: Ninebot Segway ES1 No. 9 Folding Electric Scooter from Xiaomi Mijia - BLACK
- Ordernummer: 18082600924409000525
- Tracking nummer (indien verzonden): 1Z9456WX6847030766
- Verzendmethode: Europe Railway Priority Mail
- Probleem: Step doet erg raar, hij hapert als je een beetje vaart maakt, alsof iets ervoor zorgt dat die telkens remt. Een rood gereedschap icoon knippert dan ook vaak:
[ afbeelding ]
Step is ook al een paar keer tijdens rijden al helemaal gestopt met gas geven. Ook een keer deed de rem het niet meer en bleef die gassen. Erg gevaarlijk dus, dus ik ben er niet meer de weg ermee op gegaan.

Zojuist achter gekomen waar het probleem aan kan liggen:
[ afbeelding ]

Ik denk dat de lange kabel waarschijnlijk net ongelukkig achter de schroef heeft gezeten. Ik weet niet of dit probleem vaker is voorgekomen. En hoe zal dit het beste opgelost kunnen worden? Terug naar China sturen duurt denk ik weer onnodig lang. Volgens mij kan zoiets zelf of door een lokaal winkeltje ook wel gerepareerd worden, maar ik weet niet of ik bijvoorbeeld hierdoor de garantie verlies? En ik weet ook niet zeker of nadat de kabel gerepareerd is, of de problemen dan totaal weg zijn.

Graag advies hierover :)
Hallo XileS,
Dat is natuurlijk erg vervelend en tevens ook nog eens erg gevaarlijk. Goed oppassen dus zou ik nu zeggen.
Ik heb zelf geen technische expertise dus ik ga dit helemaal moeten navragen. Ik heb dit zelf nog niet gezien, maar wellicht ťťn mijn collega's wel. Ik ga het helemaal navragen en je gaat hier ook een ticket over ontvangen in je account.
pi_182702311
Thanks voor de snelle reactie 👍, dan wacht ik nog even af voordat ik het zelf ga (of laat) repareren.

/edit
Ik heb idd een ticket ontvangen op Gearbest, maar dit lijkt gewoon een standaard reactie:
"Thank you for contacting us.
We sincerely sorry to hear this about your item.

We would like to work together to resolve the issue to your satisfaction.
Please review our warranty here: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
Therefore we kindly ask you to follow these steps:
1.Please describe the problem with your item in details(what happened and when?)
2.Please tell us what steps you have already taken to solve the issue.
3.Please send us a video to show the problem.

4.Please give us the item code indicated on the outer package(Kindly see the attachment for reference).

Ideally, the photos/video should be clear and focused, under good lighting conditions, and taken at close and medium distance.
Please keep the attachment below 10MB and use any of these formats gif, jpg, png, bmp, doc, xls, txt, rar, ppt, pdf.

If the document is large,please send it to [email protected]


Please rest assured that we will do our best to help you

Thank you for your cooperation.

Best Regards"

Moet ik hier nog op reageren en alles opnieuw uitleggen?

[ Bericht 86% gewijzigd door xileS op 24-10-2018 12:57:06 ]
pi_182716895
Het probleem is denk ik hier wel duidelijk genoeg omschreven toch? Alleen weet ik niet welke oplossing GB adviseert en wat het doet met de garantie als ik bv zelf de kabel laat repareren. Ik weet niet zeker of het daar aan ligt, maar hoogstwaarschijnlijk wel.

Verder weet ik ook niet of er repair centers zijn binnen de EU, dat zou terugsturen makkelijker maken. Al denk ik niet dat bij deze kleine ingreep, terugsturen echt heel nodig is.
  CHI shopkeeper woensdag 24 oktober 2018 @ 20:29:29 #25
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182721681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:02 schreef xileS het volgende:
Thanks voor de snelle reactie 👍, dan wacht ik nog even af voordat ik het zelf ga (of laat) repareren.

/edit
Ik heb idd een ticket ontvangen op Gearbest, maar dit lijkt gewoon een standaard reactie:
"Thank you for contacting us.
We sincerely sorry to hear this about your item.

We would like to work together to resolve the issue to your satisfaction.
Please review our warranty here: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
Therefore we kindly ask you to follow these steps:
1.Please describe the problem with your item in details(what happened and when?)
2.Please tell us what steps you have already taken to solve the issue.
3.Please send us a video to show the problem.

4.Please give us the item code indicated on the outer package(Kindly see the attachment for reference).

Ideally, the photos/video should be clear and focused, under good lighting conditions, and taken at close and medium distance.
Please keep the attachment below 10MB and use any of these formats gif, jpg, png, bmp, doc, xls, txt, rar, ppt, pdf.

If the document is large,please send it to [email protected]

Please rest assured that we will do our best to help you

Thank you for your cooperation.

Best Regards"

Moet ik hier nog op reageren en alles opnieuw uitleggen?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:31 schreef xileS het volgende:
Het probleem is denk ik hier wel duidelijk genoeg omschreven toch? Alleen weet ik niet welke oplossing GB adviseert en wat het doet met de garantie als ik bv zelf de kabel laat repareren. Ik weet niet zeker of het daar aan ligt, maar hoogstwaarschijnlijk wel.

Verder weet ik ook niet of er repair centers zijn binnen de EU, dat zou terugsturen makkelijker maken. Al denk ik niet dat bij deze kleine ingreep, terugsturen echt heel nodig is.
Fijn om te horen dat je een ticket hebt ontvangen. Je moet inderdaad alles opnieuw uitleggen. Dit zodat het ook officieel is vastgelegd en dit is alleen maar ter bescherming van jezelf. Dan kan je hier eventueel later nog op terugvallen mocht dat nodig zijn om de ťťn of andere reden. Je zult je verhaal samen met foto's/video opnieuw moeten sturen.
Voor de oplossing gaat Support er naar kijken en ook kijken wat je eigen wensen zijn natuurlijk. Laten we even afwachten wat het antwoord hiervan is.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')