abonnement Unibet Coolblue
pi_182511562
Ik ga in november weer naar Gambia, maar ik kan daar niet op een bed slapen i.v.m. de hitte. Ik wil nu dus graag een degelijke outdoor hangmat kopen met musquitonet om daar in te slapen.

Weet iemand een goed betaalbaar merk hangmat die ik daarvoor aan zou kunnen schaffen? Liefst iets ruimer zodat ik voor zover dat mogelijk is niet helemaal in een kronkel lig, maar enigszins recht.

Ik had er zelf wel een aantal gezien maar ik heb daar echt geen verstand van. Graag jullie hulp dus :)

Oh en ik vroeg me af of er ook een soort van slaapzakken zijn, maar dan zonder wol enzo, gewoon net ff een stukje stof zegmaar om in te kunnen liggen.
pi_182511612
Oh budget is ~¤100,- - ¤150,-. Ik denk dat dat wel ruim genoeg moet zijn of niet?
pi_182511628
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:18 schreef -mosrednA het volgende:
Ik ga in november weer naar Gambia, maar ik kan daar niet op een bed slapen i.v.m. de hitte. Ik wil nu dus graag een degelijke outdoor hangmat kopen met musquitonet om daar in te slapen.

Weet iemand een goed betaalbaar merk hangmat die ik daarvoor aan zou kunnen schaffen? Liefst iets ruimer zodat ik voor zover dat mogelijk is niet helemaal in een kronkel lig, maar enigszins recht.

Ik had er zelf wel een aantal gezien maar ik heb daar echt geen verstand van. Graag jullie hulp dus :)

Oh en ik vroeg me af of er ook een soort van slaapzakken zijn, maar dan zonder wol enzo, gewoon net ff een stukje stof zegmaar om in te kunnen liggen.
Voor dat laatste een lakenzak?

https://www.bever.nl/c/uitrusting/lakenzakken.html
pi_182511736
quote:
Ahh, een lakenzak heet dat dus. Thanks :) Ik denk dat ik dan deze neem;

https://www.bever.nl/p/ou(...)017.html?colour=3700

Slechts ¤15,-. Prima lijkt me.
pi_182511807
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:33 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ahh, een lakenzak heet dat dus. Thanks :) Ik denk dat ik dan deze neem;

https://www.bever.nl/p/ou(...)017.html?colour=3700

Slechts ¤15,-. Prima lijkt me.
Qua katoen zit het normaal gesproken wel goed; zou even kijken of een mummy-uitvoering of blanket-uitvoering het beste bij je past.
pi_182511886
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Qua katoen zit het normaal gesproken wel goed; zou even kijken of een mummy-uitvoering of blanket-uitvoering het beste bij je past.
Waar zou ik daarbij op moeten letten / over na moeten denken dan? Gevoelsmatig denk ik namelijk dat een mummy uitvoering prettiger is, ook omdat ik normaal gesproken me in bed ook helemaal inwikkel.
pi_182511967
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:45 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waar zou ik daarbij op moeten letten / over na moeten denken dan? Gevoelsmatig denk ik namelijk dat een mummy uitvoering prettiger is, ook omdat ik normaal gesproken me in bed ook helemaal inwikkel.
In een mummy-uitvoering heb je iets minder bewegingsvrijheid, is vooral wat je persoonlijke voorkeur heeft.
pi_182531195
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:51 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In een mummy-uitvoering heb je iets minder bewegingsvrijheid, is vooral wat je persoonlijke voorkeur heeft.
Bedankt voor je adviezen :)

Misschien ook nog tips over een hangmat? Ik ben er wel een aantal tegengekomen, maar die hebben geen muggennet aan de onderkant.. en ik heb echt het idee dat die beesten gewoon dwars door die stof heen prikken als het moet (net als op die filmpjes dat ze dwars door een tent heen gaan).
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 22:23:42 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182540166
Ik heb deze: MOSKITOTRAVELLER THERMO



Heeft een geļntegreerd mosquito net. En aan de onderkant heb je een sleeve waar je een matrasje in kunt schuiven voor warmte isolatie als dat nodig is (onderschat dat niet, in Suriname was dat nodig op Brownsberg - 500m hoogte maar dat wordt toch al fris aan je rug). Het hele ding is ook nog geļmpregneerd met permethrin (een insecticide) zodat muggen er niet aan de onderkant doorheen steken.

Daar moet je dan nog spul bij hebben om hem op te hangen:



Alles bij elkaar weegt dat ongeveer 840 gram op mijn weegschaal en kost ongeveer £90 (¤105) op Amazon UK

Er is ook een versie zonder die sleeve en die is lichter en goedkoper maar dus wat minder universeel, maar misschien goed genoeg voor Gambia.

Mijn hangmat in actie in Suriname:



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182540333
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:23 schreef SeLang het volgende:
Ik heb deze: MOSKITOTRAVELLER THERMO

[ afbeelding ]

Heeft een geļntegreerd mosquito net. En aan de onderkant heb je een sleeve waar je een matrasje in kunt schuiven voor warmte isolatie als dat nodig is (onderschat dat niet, in Suriname was dat nodig op Brownsberg - 500m hoogte maar dat wordt toch al fris aan je rug). Het hele ding is ook nog geļmpregneerd met permethrin (een insecticide) zodat muggen er niet aan de onderkant doorheen steken.

Daar moet je dan nog spul bij hebben om hem op te hangen:

[ afbeelding ]

Alles bij elkaar weegt dat ongeveer 840 gram op mijn weegschaal en kost ongeveer £90 (¤105) op Amazon UK

Er is ook een versie zonder die sleeve en die is lichter en goedkoper maar dus wat minder universeel, maar misschien goed genoeg voor Gambia.

Mijn hangmat in actie in Suriname:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn, ik had geen betere post kunnen wensen m.bt. de hangmat, bedankt man! :D Ik had hem wel al voorbij zien komen, maar was dus bang dat die muggen er dan alsnog doorheen konden steken, want ik las daar ook verder niets over. Superchill dat jij dus gewoon letterlijk dat ding hebt en weet dat dat niet het geval is.

Ik denk dat ik dan voor deze ga. Heb nog even de tijd voordat ik de beslissing neem, maar voor dat geld denk ik niet dat er een betere oplossing is.

Nogmaals bedankt voor je post! :)

Slaapt dat overigens een beetje lekker? Niet dat je helemaal krom wakker wordt en de rest van de dag onder een hoek van 90 graden rondloopt?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 22:30:51 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182540343
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:18 schreef -mosrednA het volgende:

Oh en ik vroeg me af of er ook een soort van slaapzakken zijn, maar dan zonder wol enzo, gewoon net ff een stukje stof zegmaar om in te kunnen liggen.
Een lakenzak inderdaad (sleepingbag liner).

Zelf heb ik er eentje van zijde (is wel veel duurder dan katoen) die ik dus vooral gebruik binnen mijn slaapzak (om die schoon te houden als je wekenlang niet kunt douchen). Maar ik gebruik hem ook af en toe zonder slaapzak als het erg warm is. Erg fijn en flexibel.

Maar als je niet heel veel trekking gaat doen e.d. zou ik gewoon voor een goedkope katoenen gaan.

Wat betreft de lakenzak, mummy of niet, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Zelf heb ik het liefst een mummy omdat ik hem vooral in een slaapzak gebruik om die schoon te houden. Je kunt vaak lange tijd je haar niet wassen en dat vet wil je niet in je dure donzen slaapzak. Ook geeft die hood extra warmte (en als het warm is hoef je die natuurlijk niet te gebruiken - extra flexibiliteit dus, iets wat ik altijd erg waardeer). Maar goed, dit is voor jou wellicht niet relevant.

[ Bericht 19% gewijzigd door SeLang op 15-10-2018 22:48:21 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 22:34:31 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182540419
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:30 schreef -mosrednA het volgende:

Slaapt dat overigens een beetje lekker? Niet dat je helemaal krom wakker wordt en de rest van de dag onder een hoek van 90 graden rondloopt?
Dat is een kwestie van goed ophangen en "techniek" wat betreft slapen. De meeste mensen doen dat fout!

1) Je moet de hangmat zo ophangen dat de bevestingingstouwen ongeveer een hoek van 20 graden maken met de grond.

2) Je moet er enigszins diagonaal in gaan liggen. Je ligt dan recht!

Bovenstaande dingen vergen even wat oefening maar dan slaap je comfortabel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182543961
Okay klinkt duidelijk allemaal, bedankt voor je adviezen SeLang! Ik kan wel even uit te voeten zo :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')