abonnement Unibet Coolblue
pi_182507584
Beste mensen,

Ik zit nu in Spanje te genieten van mijn minor, als eerste helft van mijn laatste jaar Bachelor communicatie.

In de laatste paar maanden ben ik spontaan een gigantische natuurfanaat geworden, ik wil telkens door de bergen / bossen roamen en natuurbescherming is belangrijk voor me geworden. Echter hou ik van dichte bossen en ongerepte natuur (ala Canada, niet Nederland).
Ik zou graag m'n stage over (en in) de natuur willen doen, maar dit blijkt lastig te zijn. Ten eerste kan ik overal naartoe (behalve de VS, een stage visum kost ongeveer anderhalf duizend euro incl servicekosten), ten tweede is er zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie (haha).

Ik heb een paar mailtjes naar Parks Canada gestuurd, en die vertelden me dat de kans klein is omdat ze bijna alleen maar Canadezen aannemen, de VN wil een Master degree, en ik doe Bachelor. Dus nu vraag ik me af, hebben jullie ideeen? Ik wil zo graag iets in het buitenland doen met dit. Iets waar ik communicatie (dus campagnes, marketing, mensen activeren voor natuurbescherming of juist om de natuur in te gaan) en natuur kan combineren, en hopelijk zelf ook vaak in de natuur mee kan zijn (hoeft geen onderdeel van stage te zijn).

Enig idee?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:37:46 #2
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182507772
Ik zet ‘m even door naar S&S.
With the stars as her umbrella
pi_182507786
Zou assesteen iets voor je zijn? google anders ff een plaatje, ik kan je wel verder helpen als je daar in interesse in hebt
pi_182508158
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:38 schreef Banaanvragen het volgende:
Zou assesteen iets voor je zijn? google anders ff een plaatje, ik kan je wel verder helpen als je daar in interesse in hebt
1888 belde
pies on joe toe
pi_182508943
Staatsbosbeheer?
pi_182517164
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:07 schreef DoubleDip het volgende:
Staatsbosbeheer?
Het liefst in het buitenland! :) Heb niet echt veel met de Nederlandse bossen.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_182517981
quote:
4s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:07 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Het liefst in het buitenland! :) Heb niet echt veel met de Nederlandse bossen.
Hoezo niet? Nederlandse natuur is ook mooi hoor. De bossen zeker wel.
  zondag 14 oktober 2018 @ 21:53:56 #8
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182518055
Het lijkt me niet dat jij je hier hoeft te verdedigen over welke bossen je wel of niet boeiend vindt.

Wat heb je nog meer ondernomen TS? Is Europa ook een optie voor je? En dan niet Nederland uiteraard.
With the stars as her umbrella
pi_182518290
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:53 schreef -Miauw- het volgende:
Het lijkt me niet dat jij je hier hoeft te verdedigen over welke bossen je wel of niet boeiend vindt.

Wat heb je nog meer ondernomen TS? Is Europa ook een optie voor je? En dan niet Nederland uiteraard.
Nederland wordt anders wel heel snel afgeserveerd. Terwijl hier wel genoeg mooie natuur is. Vraag me af of TS die optie wel serieus heeft overwogen alvorens verder te kijken.

In Wageningen heb je de opleiding Bos- en Natuurbeheer, maar daar is wel een strenge selectie voor. Zonder relevante opleiding stage lopen is vast wel mogelijk ergens, maar lijkt me erg lastig.
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:09:23 #10
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182518353
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nederland wordt anders wel heel snel afgeserveerd. Terwijl hier wel genoeg mooie natuur is. Vraag me af of TS die optie wel serieus heeft overwogen alvorens verder te kijken.

In Wageningen heb je de opleiding Bos- en Natuurbeheer, maar daar is wel een strenge selectie voor. Zonder relevante opleiding stage lopen is vast wel mogelijk ergens, maar lijkt me erg lastig.
Afgeserveerd, echt? Misschien heeft hij er uitgebreid over nagedacht. Maar dat is niet relevant. Hij vraagt toch wel heel specifiek naar locaties in het buitenland.
With the stars as her umbrella
pi_182525647
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoezo niet? Nederlandse natuur is ook mooi hoor. De bossen zeker wel.
Klopt wel, maar ik heb het zo een beetje allemaal wel gezien, ben minstens 20x in de Hoge Veluwe, Utrechtse Heuvelrug, Posbank, etc geweest. Maar wie weet, na wat nadenken (vooral over budget) is het misschien toch een optie. Alleen bij wat voor organisatie? Moet immers communicatie zijn, maar ik wil dat wel doen bij een natuur(conservatie) bedrijf.
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:53 schreef -Miauw- het volgende:
Het lijkt me niet dat jij je hier hoeft te verdedigen over welke bossen je wel of niet boeiend vindt.

Wat heb je nog meer ondernomen TS? Is Europa ook een optie voor je? En dan niet Nederland uiteraard.
Heb naar enkele stage-uitzendbureaus gebeld en gemaild, maar die vragen allemaal van 650 tot 3000 euro voor een plaatsing 8)7

Voor de rest naar officiele overheidsinstanties in Canada en andere landen gemaild, maar die willen bijna alleen maar hun eigen burgers (begrijpelijk). Nu sta ik stil want ik heb geen idee waar ik uberhaupt zulke bedrijven kan vinden. Misschien toch maar NL.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nederland wordt anders wel heel snel afgeserveerd. Terwijl hier wel genoeg mooie natuur is. Vraag me af of TS die optie wel serieus heeft overwogen alvorens verder te kijken.

In Wageningen heb je de opleiding Bos- en Natuurbeheer, maar daar is wel een strenge selectie voor. Zonder relevante opleiding stage lopen is vast wel mogelijk ergens, maar lijkt me erg lastig.
Voor de duidelijkheid ik zoek een communicatiestage die natuurgerelateerd is, sorry voor de onduidelijkheid.

quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:09 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Afgeserveerd, echt? Misschien heeft hij er uitgebreid over nagedacht. Maar dat is niet relevant. Hij vraagt toch wel heel specifiek naar locaties in het buitenland.
Wat ik zeker wil maar nu toch niet exclusief meer naar zoek, denk ik.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:35:20 #12
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182525871
Nou Sherlock, dat wordt zoeken dan
https://www.projects-abro(...)r-in-het-buitenland/

En als je tçoh besluit dat het buitenland niet haalbaar is, dan zou ik een van de organisaties op het gebied van natuur en milieu aanschrijven.
With the stars as her umbrella
pi_182542422
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:35 schreef -Miauw- het volgende:
Nou Sherlock, dat wordt zoeken dan
https://www.projects-abro(...)r-in-het-buitenland/

En als je tçoh besluit dat het buitenland niet haalbaar is, dan zou ik een van de organisaties op het gebied van natuur en milieu aanschrijven.
Kost me meer dan6000 op die site _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')