abonnement Unibet Coolblue
pi_182509909
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:06 schreef YebCar het volgende:

[..]

wat tot een melk koe en winstgevende ondernemingen zijn verheven.
Niet voor de verzekeraars, maar door de arbo diensten zelf.

Telefonische consult ¤75,-
Informatie opvraag ziekenhuis ¤250
Informatie opvraag huisarts ¤195
Medicijnen invoer data verwerking ¤160

Ik ben zelf ondernemer, je hoeft het mij niet uit te leggen. Daar heb je verzekeringen voor.

Wat is je alternatief? Elke achterlijke MBO middenmanager van een snackbarketen onderzoeksrecht geven over de gezondheidssituatie van hun medewerkers? :')

Gewoon de arbodienst inschakelen, en bij een eventuele contractverlenging mag je je beslissing erover maken.
pi_182509921
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:01 schreef Carlos93 het volgende:
Kan het me overigens best goed voorstellen. Als werkgever heb je haast geen rechten als het op ziekte aankomt.
Zouden ze moeten veranderen, en gewoon de werkgever alle rechten geven, om te onderzoeken wat er aan de hand is.
Niet komen werken = niet zeuren wat mij betreft.
Alsof het een werkgever wat aangaat of je een aambei, gekneusde teelbal, soa of uitgescheurde anus hebt. Ziek is ziek, werkgever hoeft niet te weten wat er scheelt.
pi_182509933
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus het is niet zoals je in de op suggereert toevalligheden die zomaar op je bord komen vallen, maar het vergaren van zoveel mogelijk informatie en een goed verhaal eromheen breien om niet over die wettelijke streep te stappen. En ik moet geloven dat hetgeen dat je hiervoor beschreef (het adres en het gesprek met de vriendin) geheel toevallig was?
Nogmaals het gaat nu niet om de ziekmelding zoals eerder.
Maar op de hypothese van privacy schending. Als ik er daadwerkelijk niet van af weet dat ze daar woont.

Dan komen er waarschijnlijk ook weer vragen als:

Dus als werkgever weet je niet dat je werknemer daar woont?
En is het werkelijk zo toevallig dat je daar op visite bent?

Gelukkig staat er in het begin van het dorp een camera met kentekenherkenning van een mileuzone ofzo. En er is altijd google maps die mijn hele bewegen trackt.
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:09:57 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182509939
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:06 schreef YebCar het volgende:

[..]

wat tot een melk koe en winstgevende ondernemingen zijn verheven.
Niet voor de verzekeraars, maar door de arbo diensten zelf.

Telefonische consult ¤75,-
Informatie opvraag ziekenhuis ¤250
Informatie opvraag huisarts ¤195
Medicijnen invoer data verwerking ¤160

en dan nog niet eens over de kosten van de gesprekken zelf. Het gaat totaal niet meer over de werknemer zelf, maar hoe ze er zo veel geld uit kunnen trekken
Nou, dan doe je het niet en heb je geen poot om op te staan en wacht je vrolijk af tot ze weer hersteld is.
Daarna verleng je haar contract niet en begin je vast te zoeken naar fatsoenlijke vervanging, kan geen probleem zijn lijkt me.
Mensen staan te springen om halfjaarcontract na halfjaarcontract te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182509973
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat nu niet om de ziekmelding zoals eerder.
Maar op de hypothese van privacy schending. Als ik er daadwerkelijk niet van af weet dat ze daar woont.

Dan komen er waarschijnlijk ook weer vragen als:

Dus als werkgever weet je niet dat je werknemer daar woont?
En is het werkelijk zo toevallig dat je daar op visite bent?

Gelukkig staat er in het begin van het dorp een camera met kentekenherkenning van een mileuzone ofzo. En er is altijd google maps die mijn hele bewegen trackt.
Waar heb je het in vredesnaam over. De antwoorden over de daadwerkelijke situatie stonden je niet aan, dus nu ga je het over een totaal niet relevante hypothetische situatie hebben?
pi_182509975
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:00 schreef YebCar het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het nu niet over. Het is meer over de privacy schending.
Qua privacy is het Whatsapp gesprek in ieder geval niet netjes natuurlijk, want je deelt haar adresgegevens (ook al is het op basis van beschrijving, dat huis met bladiebla voortuin) en naam.

Op een normale manier in het openbaar tegenkomen is uiteraard geen issue.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 13:12:27 ]
pi_182509998
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alsof het een werkgever wat aangaat of je een aambei, gekneusde teelbal, soa of uitgescheurde anus hebt. Ziek is ziek, werkgever hoeft niet te weten wat er scheelt.
Je mag het vragen, je hoeft er geen antwoord op te krijgen.
Maar ik als ik vraag het er aan de hand is? En ze zegt griep dan vertrouw ik erop dat ze griep heeft. Ze mag gerust zeggen dat ze iets heeft wat mij niet aan gaat. Ook begrip daar voor, maar ik wil wel wederzijds vertrouwen.

Dan weet ik tenminste van te voren dat er iets anders speelt en is wellicht deze wantrouwerigheid niet nodig geweest.
pi_182510011
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dan doe je het niet en heb je geen poot om op te staan en wacht je vrolijk af tot ze weer hersteld is.
Daarna verleng je haar contract niet en begin je vast te zoeken naar fatsoenlijke vervanging, kan geen probleem zijn lijkt me.
Mensen staan te springen om halfjaarcontract na halfjaarcontract te krijgen.
Ja, ongeschikte mensen een contract met onbepaalde tijd aanbieden en erachter komen dat ze totaal ongeschikt zijn is een goed idee.
pi_182510016
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:12 schreef YebCar het volgende:

[..]

Je mag het vragen, je hoeft er geen antwoord op te krijgen.
Maar ik als ik vraag het er aan de hand is? En ze zegt griep dan vertrouw ik erop dat ze griep heeft. Ze mag gerust zeggen dat ze iets heeft wat mij niet aan gaat. Ook begrip daar voor, maar ik wil wel wederzijds vertrouwen.

Dan weet ik tenminste van te voren dat er iets anders speelt en is wellicht deze wantrouwerigheid niet nodig geweest.
Je bent niet bepaald in de positie om over wederzijds vertrouwen te beginnen. _O- 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:14:13 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182510020
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:12 schreef YebCar het volgende:

[..]

Je mag het vragen, je hoeft er geen antwoord op te krijgen.
Maar ik als ik vraag het er aan de hand is? En ze zegt griep dan vertrouw ik erop dat ze griep heeft. Ze mag gerust zeggen dat ze iets heeft wat mij niet aan gaat. Ook begrip daar voor, maar ik wil wel wederzijds vertrouwen.

Dan weet ik tenminste van te voren dat er iets anders speelt en is wellicht deze wantrouwerigheid niet nodig geweest.
En wat voor conclusie had je dan getrokken als je kennis je verteld had dat ze al dagen op het bankje in de speeltuin zat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182510030
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:12 schreef YebCar het volgende:

[..]

Je mag het vragen, je hoeft er geen antwoord op te krijgen.
Maar ik als ik vraag het er aan de hand is? En ze zegt griep dan vertrouw ik erop dat ze griep heeft. Ze mag gerust zeggen dat ze iets heeft wat mij niet aan gaat. Ook begrip daar voor, maar ik wil wel wederzijds vertrouwen.

Dan weet ik tenminste van te voren dat er iets anders speelt en is wellicht deze wantrouwerigheid niet nodig geweest.
Ja hier ga je dus al de fout in, je zou de vraag eigenlijk niet hoeven te stellen. Een ziekmelding is precies dat, een melding. Het kan voor een werknemer erg lastig zijn, ivm het machtsverschil, aan te geven de reden niet te willen delen. Dat zal bij veel managers juist veel meer vragen geven, ookal hebben ze dat recht eigenlijk niet.

Het gaat helemaal niet om deze werknemer. Het gaat om jouw werkgeverschap in deze.
pi_182510034
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat voor conclusie had je dan getrokken als je kennis je verteld had dat ze al dagen op het bankje in de speeltuin zat?
Dat maakt niet uit, het gaat er nu om of ze dan privacy schending kan claimen.
pi_182510040
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over. De antwoorden over de daadwerkelijke situatie stonden je niet aan, dus nu ga je het over een totaal niet relevante hypothetische situatie hebben?
Ik kan prima leven met de antwoorden die gegeven zijn.

Heb het nu over wat de zou gebeuren als ik haar bij toeval ben tegengekomen waarbij ik geen verwijten naar haar heb (ziekmelding in dit geval) maar zij wel naar mij (privacy schending)
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:15:43 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182510045
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:13 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ja, ongeschikte mensen een contract met onbepaalde tijd aanbieden en erachter komen dat ze totaal ongeschikt zijn is een goed idee.
Je snapt kennelijk totaal niet wat ik daar gepost heb.
Hoeveel tijd heb jij als werkgever nodig om te achterhalen of iemand geschikt is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:16:38 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182510067
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:15 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ik kan prima leven met de antwoorden die gegeven zijn.

Heb het nu over wat de zou gebeuren als ik haar bij toeval ben tegengekomen waarbij ik geen verwijten naar haar heb (ziekmelding in dit geval) maar zij wel naar mij (privacy schending)
Die situatie is niet meer van belang want die kan zich niet meer voordoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:18:04 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182510083
quote:
9s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, het gaat er nu om of ze dan privacy schending kan claimen.
Net zo hard als nu, als hij zijn kennis dan ook naar de overbuurvrouw, die bij hem werkt, gevraagd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182510097
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat voor conclusie had je dan getrokken als je kennis je verteld had dat ze al dagen op het bankje in de speeltuin zat?
Wellicht relatie problemen, Geestelijke problemen/aandoening. Verslaving. Alles.
Ik ben zelf een probleemkind geweest met drugs en gokken dus heb er prima begrip voor gehad.
pi_182510109
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat nu niet om de ziekmelding zoals eerder.
Maar op de hypothese van privacy schending. Als ik er daadwerkelijk niet van af weet dat ze daar woont.

Dan komen er waarschijnlijk ook weer vragen als:

Dus als werkgever weet je niet dat je werknemer daar woont?
En is het werkelijk zo toevallig dat je daar op visite bent?

Gelukkig staat er in het begin van het dorp een camera met kentekenherkenning van een mileuzone ofzo. En er is altijd google maps die mijn hele bewegen trackt.
Ik snap het helemaal. De werknemer kost je momenteel alleen maar geld, en ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt weten. Wat mij tegen staat is dat je dit topic hebt gestart met een verhaal over hoe je toevallig aan belangrijke informatie bent gekomen, terwijl iedereen tussen de regels door kan lezen dat je op de prive-detectivetoer bent gegaan. Niets mis mee (althans, wettelijk gezien gaat er een hoop mank, maargoed), maar dit is niet vol te houden zonder dat je hier gezeik mee krijgt. Het kost wat geld, maar het is beter dat je het volgens de regeltjes speelt.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_182510161
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:14 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja hier ga je dus al de fout in, je zou de vraag eigenlijk niet hoeven te stellen. Een ziekmelding is precies dat, een melding. Het kan voor een werknemer erg lastig zijn, ivm het machtsverschil, aan te geven de reden niet te willen delen. Dat zal bij veel managers juist veel meer vragen geven, ookal hebben ze dat recht eigenlijk niet.

Het gaat helemaal niet om deze werknemer. Het gaat om jouw werkgeverschap in deze.
En waar lees je dat ik een ziekmelding dan helemaal niet accepteer?
Een werkgever MAG vragen wat er speelt, als werkgever hoef je er geen antwoord op te geven. Ik heb geen antwoord van haar geforceerd. Als ze zelf aangeeft dat ze griep heeft geloof ik dat.

Elk werkgever of leidinggevende zal vragen wat er speelt, betekend niet dat het slecht is of tegen de regels in, maar gewoon een relatie tussen beide personen. Als je alles volgens de regels gaat spelen wordt het een kille boel op werk.
pi_182510164
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:10 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ja via hun webportaal. :')
Haar kennende is het waarschijnlijk maandag weer beter en hup naar de volgende ziekmelding.

Meestal meld in korte ziekmeldingen niet eens. want:
1e dag wachtdag

2 dagen aan loon ben ik al kwijt aan arbo kosten.

Nou mooi dan werk je haar eruit als ze weer beter is. Met 3k netto moet je vast wel een vervanger kunnen vinden..
Heeft ze een uren contract?
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:24:32 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182510201
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:19 schreef YebCar het volgende:

[..]

Wellicht relatie problemen, Geestelijke problemen/aandoening. Verslaving. Alles.
Ik ben zelf een probleemkind geweest met drugs en gokken dus heb er prima begrip voor gehad.
Maar nu ze dat verklaart met "een griepje" heb je dat niet en ga je zelfs bekenden bellen die tegenover haar wonen.

Dit strookt niet heel erg met
- "Ik meld me ziek"
- "Ah joh, wat vervelend, wat heb je?"
- "Zeg ik liever niet"
- "Geen probleem meid, neem de tijd"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182510212
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:22 schreef YebCar het volgende:

[..]

En waar lees je dat ik een ziekmelding dan helemaal niet accepteer?
Een werkgever MAG vragen wat er speelt, als werkgever hoef je er geen antwoord op te geven. Ik heb geen antwoord van haar geforceerd. Als ze zelf aangeeft dat ze griep heeft geloof ik dat.

Elk werkgever of leidinggevende zal vragen wat er speelt, betekend niet dat het slecht is of tegen de regels in, maar gewoon een relatie tussen beide personen. Als je alles volgens de regels gaat spelen wordt het een kille boel op werk.
Ja, en lees het tweede deel dan. Ik kan me goed voorstellen dat een medewerker, door het machtsverschil, er moeite mee heeft om de waarheid te vertellen, in sommige gevallen (bijvoorbeeld psychische redenen), en dan is 'griep' een makkelijke.

Ik ben van mening dat je als werkgever je gewoon ver van die discussies moet houden, laat de arbodienst het oppakken, en klaar.
pi_182510243
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je snapt kennelijk totaal niet wat ik daar gepost heb.
Hoeveel tijd heb jij als werkgever nodig om te achterhalen of iemand geschikt is?
Ik snap heel duidelijk wat je daar gepost hebt.
Ik snap dat jij ook denkt dat je denkt dat elke werkgever een goede werknemer binnen een maand kan bepalen of het voldoet ja of nee.

Ik weet niet of iemand geschikt is voor de positie.
Sommige na een dag, sommige een week, sommige een maand. en sommige na zelf een half jaar niet.
pi_182510285
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:25 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja, en lees het tweede deel dan. Ik kan me goed voorstellen dat een medewerker, door het machtsverschil, er moeite mee heeft om de waarheid te vertellen, in sommige gevallen (bijvoorbeeld psychische redenen), en dan is 'griep' een makkelijke.

Ik ben van mening dat je als werkgever je gewoon ver van die discussies moet houden, laat de arbodienst het oppakken, en klaar.
Snap ik. En ben ik ook met je eens.
Als ik griep te horen krijg (ook al pakt de arbo het nu op) en ik hoor via via van het speeltuinje ( op welke manier dan ook ) dan kan je een natuurlijk gevoel van wantrouwen niet wegnemen.
Dat is het aard van het mensje.
pi_182510301
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die situatie is niet meer van belang want die kan zich niet meer voordoen.
ja joh? daarom staat er hypothese.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')