abonnement Unibet Coolblue
pi_182491560
Als iemand structureel meer werkt dan zijn contracturen is er dan een fictief contract
dat men zonder veel moeite kan omzetten nar een meeruren contract?
Dus contract eisen met meer uren.

Werkgever weigert mensen structureel meer te laten werken dan wat in het contract staat.
Alhoewel door omstandigeden er vele zijn die structureel langere tijd meer werken.

Vroeger zelfs bezettingsproblemen gehad omdat die hulpkrachten (flexwet) niet meer mocht inzetten.
pi_182492407
Wordt er nou wel of niet meer gewerkt dan overeengekomen?

Rechtsvermoeden van arbeidsomvang. Zie https://www.rijksoverheid(...)als-ik-veel-overwerk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182492547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:32 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Als iemand structureel meer werkt dan zijn contracturen is er dan een fictief contract
dat men zonder veel moeite kan omzetten nar een meeruren contract?
Dus contract eisen met meer uren.

Werkgever weigert mensen structureel meer te laten werken dan wat in het contract staat.
Alhoewel door omstandigeden er vele zijn die structureel langere tijd meer werken.

Vroeger zelfs bezettingsproblemen gehad omdat die hulpkrachten (flexwet) niet meer mocht inzetten.
Tenzij er sprake is van een bijzondere situatie waardoor het tijdelijk drukker is dan normaal, kan een werknemer aanspraak maken op de gemiddelde arbeidsomvang van de afgelopen drie maanden. Als hij dus in die maanden structureel meer gewerkt heeft dan wat op papier staat dan is zijn dat de nieuwe uren.
pi_182493263
Nu wordt het bedrijf overgenomen.

En er is een conflict de nieuwe werkgever
wil niet dat er meer wordt gewerkt dan contract.

Er is de laatste tijd ook een leegloop van personeel.

Er is een wervingscampagne lopende voor nieuw personeel.
Tot nu toe zonder veel sucses.

Een keer werd een sollicitant afgewezen om mij onduidelijke redenen.
Deze voldeet aan alle vereisten.
Maar vermoed dat gewoon te oud wat niet hardop gezegd mag worden.

Het huidige personeel wil dezelfde uren blijven werken.
En is nu nog in dienst van de oude werkgever.
Heeft het zin om alsnog meer uen contract te vragen bij de oude werkgever?

Over structureel meer werken spreek ik over meer dan half jaar meer als contracturen.
Dat is dus (bijna) voordat de overname bekend werd.
pi_182493474
Er is maar één werkgever waar dat aangekaart kan worden en dat is de huidige werkgever. Ik zou het maar in gang zetten, ja.

FNV heeft een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken. Zie https://www.fnv.nl/mijn-v(...)zijn-nu-mijn-rechten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182493566
met dank
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')