abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182511030
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:12 schreef Ringo het volgende:
Was dit interview met Francis Fukuyama in de Groene Amsterdammer al voorbij gekomen?
Is zo'n vuig inhoudelijk stuk met heel veel woorden, dat wordt hier doorgaans niet echt op prijs gesteld.
Vond het zelf wel een aardig stuk, al denk ik wel dat Fukuyama wat naïef is met zijn Fortuynoplossing van 'even de grenzen dicht en dan allemaal netjes assimileren en klaar is Kees'. De VS kent al sinds haar oprichting een significante zwarte minderheid die vandaag de dag nog steeds niet tot een prachtige smeltkroes met een gedeelde cultuur is geworden. Als je alleen al kijkt naar het publiek bij verschillende sporten, dan zie je dat de boel grotendeels gesegreggeerd is. Goed, men was ook niet op hele goede voet begonnen door die hele bevolkingsgroep zonder betaling gedwongen te laten werken, zet tot diep in de vorige eeuw keihard wettelijk van alles en nog wat te ontzeggen en zelfs nu nog op wat slinksere wijze hun rechten weet in te perken.
Er zullen ook weinig mensen zijn die enorm veel moeite hebben met de werknemers van de techreuzen die veelal afkomstig zijn uit Azië met behulp van een werkvisum.
Dan houd je illegale immigratie over, maar de term geeft het al aan, dat is al niet legaal. Dan krijg je vooral symboolmaatregelen als een 'muur' met de illusie dat dat zoden aan de dijk gaat zetten. Dan moet je ook onder ogen zien dat je wat moet doen aan het oogluikend tolereren van illegale migranten door te zorgen dat bedrijven die ze in dienst nemen hard worden aangepakt en dat de IRS niet meer gewoon braaf inkomstenbelasting int van mensen die illegaal in het land verblijven. Dat is natuurlijk het grote verschil tussen bijvoorbeeld Nederland en de VS en ook waarom veel mensen hier uit de antimigratiehoek een totaal verkeerd beeld hebben van de Amerikaanse situatie. Hier dwingt de overheid mensen die het land binnenkomen feitelijk tot afhankelijk van diezelfde overheid omdat men nou eenmaal niets mag. In de VS kunnen mensen gewoon aan de slag en knijpt de overheid een oogje toe, want het levert lekker wat geld op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182511188
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:40 schreef Oostwoud het volgende:
Dit artikel is nog niet voorbij gekomen geloof ik:
https://www.washingtonexa(...)less-promise-keeping

Goede uitleg waarom Trump zo populair is bij zijn achterban. Nu hebben we in Europa een nogal eenzijdig beeld van de VS. Obama: "jaaaaaaaaaa!!", Trump: "boeeeeee!!!"

In de VS zelf is dat al jaren anders.
Ik moet niks van handelsoorlogen hebben, maar ik begin wel respect te krijgen voor zijn houding tov China, een land dat al jaren van twee walletjes probeert te eten, door hun eigen economie niet te openen voor buitenlandse investeerders en geen royalties afdraagt. Geen idee hoe dit gaat aflopen, maar ik vind het wel een gewaagd experiment.

Gaat overigens volledig in tegen mijn eigen ideaal van een nachtwakersstaat, maar soit.

Dat de Yanks in Syrië zonder blozen tweehonderd Russische soldaten in de pan hebben gehakt, ik vind het wel van doortastendheid getuigen.

En zo zijn er wel meer zaken die onverwacht positief uit dreigen te pakken. Het is natuurlijk wel allemaal op de pof gekocht, en niet alles kan op het conto van Trump en de GOP worden geschreven. Het is jammer dat het zo’n ongemanierde blaaskaak is, die volledig ongeschikt is voor dit ambt. En dat hij totaal geen verstand heeft van hoe de economie werkt.

Ik wacht op de volgende verrassing die hij in petto heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182511472
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik moet niks van handelsoorlogen hebben, maar ik begin wel respect te krijgen voor zijn houding tov China, een land dat al jaren van twee walletjes probeert te eten, door hun eigen economie niet te openen voor buitenlandse investeerders en geen royalties afdraagt. Geen idee hoe dit gaat aflopen, maar ik vind het wel een gewaagd experiment.
Er wordt al jarenlang op allerlei manieren geprobeerd de praktijken van China een halt toe te roepen. De maatregelen van Trump zijn daar ook helemaal niet op gericht. Ze zijn gericht op een misplaatst idee dat een handelstekort koste wat het kost bestreden moet worden. Trump riep ook continu dat China de waarde van haar munt manipuleerde. Daar waren ze al een tijdje mee gestopt, maar door de handelsoorlog overweegt men het weer.
De rekening van die handelsoorlog komt ook gewoon bij de Amerikaanse burger en het Amerikaanse bedrijfsleven terecht.

Zo ongeveer het eerste wat Trump deed was de TPP afschieten. Dat was nu juist ook een geopolitiek middel om de invloed van China in de regio in te dammen.

China kiest op dit moment ook de veel slimmere strategie. De kracht van de VS ligt nu juist in het feit dat de altijd "de leider van de liberale wereldorde" waren. China groeit om demografische redenen gewoon over de VS heen. Het domste wat je dan kunt doen als land is unilateraal gaan optreden en al je bondgenoten tegen je in het harnas jagen. China is ondertussen naast haar eigen economie ook haar invloed op het geopolitieke toneel gestaag aan het uitbreiden.

Je ziet bij deze president in extreme mate het not invented here syndroom. Alles wat anderen hebben bedacht deugt niet. Dat is de basis van zijn handelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182512117
Trump snapt idd niets van de economie en van handelstekorten, maar met op de pof gekochte groeicijfers kun je misstappen permitteren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182512215
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:06 schreef Lyrebird het volgende:
Trump snapt idd niets van de economie en van handelstekorten, maar met op de pof gekochte groeicijfers kun je misstappen permitteren.
En de democraten de schuld geven als die zwaar moeten bezuinigen als de pof tijdens een democratische president terugbetaald moet worden. Win-win dus.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182512878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:48 schreef Ulx het volgende:
Trump registreerde 8 nieuwe bedrijven in Saudi-Arabië tijdens de campagne van 2016. Dat zal wel de reden zijn dat hij de moord op een legale inwoner van de VS niet wil veroordelen.
Nou ja, hij heeft vol ingezet op die jonge kroonprins en nu wordt Trump eigenlijk gewoon gepiepeld. Kijken hoe ver MbS kan gaan zonder het lid op de neus te krijgen. Ben het met dit opiniestuk wel eens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182513771
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:06 schreef Lyrebird het volgende:
Trump snapt idd niets van de economie en van handelstekorten, maar met op de pof gekochte groeicijfers kun je misstappen permitteren.
Dat op de pof kopen is nu juist ironisch genoeg ook één van de voornaamste oorzaken van handelstekorten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182514559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik vond dit een interessant artikeltje:

Democrats Have A Chance To Win One Of The Reddest Districts In The Country

Een tweet van deze democraat met een video (advertentie) in de tweet die ik zou aanraden te kijken:
Ojeda4congress twitterde op vrijdag 28-09-2018 om 16:52:51 For 200 years, my family mined coal and for 24, I served this nation. Carol Miller on the other hand was born in the swamp – the privileged daughter of a Congressman with a silver spoon in her mouth. Cut the bull, Carol. You don't understand service. https://t.co/mQkXBeHpAZ https://t.co/urwqgdOMLd reageer retweet
Wat een figuur :D
Moeilijk uit te maken of het een Democraat of Republikein is...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:39:14 #59
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_182515466
Peiling CNN voor 2020:

Biden 33%
Sanders 13%
Harris 9%
Warren 8%
Booker 5%
Kerry 5%
Bloomberg 4%
O’Rourke 4%
Holder 3%
Garcetti 2%
Avenatti 1%
Gillibrand 1%
Klobuchar 1%
Patrick 1%
Bullock <1%
Delaney <1%

ryanstruyk twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:28:35 The first @CNN numbers for 2020 Democratic presidential nomination just released this morning:Biden 33%Sanders 13%Harris 9%Warren 8%Booker 5%Kerry 5%Bloomberg 4%O’Rourke 4%Holder 3%Garcetti 2%Avenatti 1%Gillibrand 1%Klobuchar 1%Patrick 1%Bullock <1%Delaney <1% reageer retweet
henryolsenEPPC twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:55:11 One way to look at this is to break the results into ideological lanes. Put Biden, Kerry, Bloomberg, Gillibrand and Klobuchar in the moderate camp - 44%. Sanders, Warren, Harris, Booker, Holder, Avenatti in the progressive camp - 38%. Not sure where to put the others. https://t.co/ApUdr7Z5oA reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_182515584
Ben benieuwd of de mensen die in dit soort polls Biden noemen kunnen aangeven waar hij beleidsinhoudelijk voor staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:48:42 #61
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_182515647
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:44 schreef Monolith het volgende:
Ben benieuwd of de mensen die in dit soort polls Biden noemen kunnen aangeven waar hij beleidsinhoudelijk voor staat.
Ik zou hem zelf niet durven indelen, hij waait een beetje mee met de wind.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:59:26 #62
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_182515788
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:39 schreef martijnde3de het volgende:
Peiling CNN voor 2020:

Biden 33%
Sanders 13%
Harris 9%
Warren 8%
Booker 5%
Kerry 5%
Bloomberg 4%
O’Rourke 4%
Holder 3%
Garcetti 2%
Avenatti 1%
Gillibrand 1%
Klobuchar 1%
Patrick 1%
Bullock <1%
Delaney <1%

ryanstruyk twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:28:35 The first @CNN numbers for 2020 Democratic presidential nomination just released this morning:Biden 33%Sanders 13%Harris 9%Warren 8%Booker 5%Kerry 5%Bloomberg 4%O’Rourke 4%Holder 3%Garcetti 2%Avenatti 1%Gillibrand 1%Klobuchar 1%Patrick 1%Bullock <1%Delaney <1% reageer retweet
henryolsenEPPC twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:55:11 One way to look at this is to break the results into ideological lanes. Put Biden, Kerry, Bloomberg, Gillibrand and Klobuchar in the moderate camp - 44%. Sanders, Warren, Harris, Booker, Holder, Avenatti in the progressive camp - 38%. Not sure where to put the others. https://t.co/ApUdr7Z5oA reageer retweet
Qua leeftijd wel een oude boel en denkend dat pas over meer dan 2 jaar de verkiezing van 2020 is. Nu zijn ze al:

Biden 75
Sanders 77
Harris 53
Warren 69
Booker 49
Kerry 74
Bloomberg 76
O'Rourke 46
Holder 67
Garcetti 47
Avenatti 47
Gillibrand 51
Klobuchar 58
Patrick 62
Bullock 52
Delaney 55
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_182515966
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:48 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik zou hem zelf niet durven indelen, hij waait een beetje mee met de wind.
Is dat zo? Op welke punten waait hij precies mee met de wind?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182515978
kylegriffin1 twitterde op zondag 14-10-2018 om 14:00:00 The Congressional Black Caucus says the Justice Dept. has 'completely abdicated' voting rights oversight responsibilities in Georgia and other states, says Brian Kemp has a history of targeting African-American voters with "almost surgical precision." https://t.co/4oaEPbyAbS https://t.co/LQ6kKXSR8T reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kylegriffin1 twitterde op zondag 14-10-2018 om 15:00:01 The new lawsuit filed against Georgia Secretary of State Brian Kemp claims that of the approximately 51,000 voter registrations that Kemp's office has put "on hold," less than 10% are from white voters. https://t.co/ZL4lsLPbWx reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182519130
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:59 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Qua leeftijd wel een oude boel en denkend dat pas over meer dan 2 jaar de verkiezing van 2020 is. Nu zijn ze al:

Biden 75
Sanders 77
Harris 53
Warren 69
Booker 49
Kerry 74
Bloomberg 76
O'Rourke 46
Holder 67
Garcetti 47
Avenatti 47
Gillibrand 51
Klobuchar 58
Patrick 62
Bullock 52
Delaney 55
Trump is tegen die tijd 74. Mike Pence 61.
Wie ze trouwens vergeten zijn te peilen is Clinton.
pi_182519354
realDonaldTrump twitterde op zondag 14-10-2018 om 21:54:20 Thank you to NBC for the correction! https://t.co/L2mX3vREOl reageer retweet
Trump bedankt NBC voor rectificatie.
pi_182519371
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:39 schreef martijnde3de het volgende:
Peiling CNN voor 2020:

Biden 33%
Sanders 13%
Harris 9%
Warren 8%
Booker 5%
Kerry 5%
Bloomberg 4%
O’Rourke 4%
Holder 3%
Garcetti 2%
Avenatti 1%
Gillibrand 1%
Klobuchar 1%
Patrick 1%
Bullock <1%
Delaney <1%

ryanstruyk twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:28:35 The first @CNN numbers for 2020 Democratic presidential nomination just released this morning:Biden 33%Sanders 13%Harris 9%Warren 8%Booker 5%Kerry 5%Bloomberg 4%O’Rourke 4%Holder 3%Garcetti 2%Avenatti 1%Gillibrand 1%Klobuchar 1%Patrick 1%Bullock <1%Delaney <1% reageer retweet
henryolsenEPPC twitterde op zondag 14-10-2018 om 16:55:11 One way to look at this is to break the results into ideological lanes. Put Biden, Kerry, Bloomberg, Gillibrand and Klobuchar in the moderate camp - 44%. Sanders, Warren, Harris, Booker, Holder, Avenatti in the progressive camp - 38%. Not sure where to put the others. https://t.co/ApUdr7Z5oA reageer retweet
Nog altijd een compleet nietszeggende poll.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:07:10 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_182519463
Ja degene die al eens een gooi gedaan hebben, hebben de meeste support, omdat dat de enige zijn die serieus genomen worden. Pas vanaf positie 3 wordt het wat interessanter. Kamala Harris en Elizabeth Warren worden dus nog het meest als goede outsiders gezien. Ik denk ook wel dat ze het van die moeten hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182519651
How Jared Kushner Avoided Paying Taxes

quote:
President Trump’s son-in-law and senior adviser appears to have paid almost no federal income taxes for several years running.

Jared Kushner has a net worth of almost $324 million, and his company has been profitable. But Mr. Kushner, who is President Trump’s son-in-law and senior adviser, appears to have paid almost no federal income taxes for several years running, according to documents reviewed by The New York Times.

Here’s an example of how he did it:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182519718
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:07 schreef speknek het volgende:
Ja degene die al eens een gooi gedaan hebben, hebben de meeste support, omdat dat de enige zijn die serieus genomen worden. Pas vanaf positie 3 wordt het wat interessanter. Kamala Harris en Elizabeth Warren worden dus nog het meest als goede outsiders gezien. Ik denk ook wel dat ze het van die moeten hebben.
Ik denk ook dat de vraag "kies de eerste naam uit deze lijst die je bekend voorkomt" ongeveer dezelfde uitslag had opgeleverd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182519949
Avenatti heeft zichzelf uit de race gehaald door te gokken en te verliezen op de Kavanaugh hearings. De Dems hebben in 2020 iemand nodig die de arbeidersklasse aanspreekt en bekend genoeg is. Ik zou op dit moment niet weten wie ze naar voren kunnen schuiven. Harris gaat em niet worden bij de mannelijke kiezers.

Het enige dat ze kan redden is dat Trump minder vitaal is en niet zo actief kan campagne voeren in 2020, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Ze hebben gewoon geen kandidaat die zich kan opwerpen als de politiek leider. Toen Obama's 2e termijn erop zat is echt de bodem uit de partij gevallen.
pi_182521113
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:07 schreef speknek het volgende:
Ja degene die al eens een gooi gedaan hebben, hebben de meeste support, omdat dat de enige zijn die serieus genomen worden. Pas vanaf positie 3 wordt het wat interessanter. Kamala Harris en Elizabeth Warren worden dus nog het meest als goede outsiders gezien. Ik denk ook wel dat ze het van die moeten hebben.
Bring it on. Zure oude dametjes die anderen graag de les lezen.

Bij de GOP zijn ze het spoor bijster, dus voor een verstandige zet moeten we bij de Dems zijn. Maar die zijn zo naarstig op zoek naar (de moeder van) Agnes Kant, terwijl dat land staat te springen om een Bill Clinton die zich wel kan voorstellen wat de deplorables naar de stembus trekt.

Dat lijstje laat vooral naamsbekendheid zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 15-10-2018 04:05:53 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182521954
https://www.ad.nl/buitenl(...)-volwassen~aeaceb85/

Dit laat volgens mij goed zien hoe het Hillary Clinton aan politiek instinct ontbreekt. Ze neemt de kiezer gewoonweg niet serieus. Bill Clinton geen viespeuk? Hij komt er alleen maar mee weg omdat hij een van de meest succesvolle Democraten ooit is geweest, en de Democraten nogal wat boter op hun hoofd hebben.

Hillary, pak zoiets op een andere manier aan.

Mijn man een viespeuk? Ja natuurlijk. Je moet dat wel een beetje in het licht van die tijd zien, toen mannen hun pik achterna liepen en huwelijken voortijdig op de klippen liepen. Wij hadden een dochter om op te voeden, dus ik heb er indertijd voor gekozen om slippertjes door de vingers te zien. Sterker nog, ik heb de dames verteld dat ze van Bill af moesten blijven. En met succes, want we zijn gelukkiger dan ooit.

https://www.businessinsid(...)on-2017-11?r=US&IR=T
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 08:19:44 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182523575
Wanneer gaat de winnaar van 2016 zijn werk doen?

Vraag het namens een vriend
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182523646
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 04:13 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-volwassen~aeaceb85/

Dit laat volgens mij goed zien hoe het Hillary Clinton aan politiek instinct ontbreekt. Ze neemt de kiezer gewoonweg niet serieus.
Als de kiezers daadwerkelijk een probleem zouden hebben met dat soort gedrag, zouden ze dan niet een andere president hebben gekozen dan de huidige?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')