abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182491121
Ik ben al jaren van plan om een keukeneiland te maken, die een flink stuk uitsteek/oversteekt, zodat er een barretje onstaat waar je aan kunt zitten.

In eerste instantie dacht ik aan een beton blad, echter past dat niet helemaal in de keuken, een tweede optie zou zijn om massief hout te gebruiken.

Als ik massiefhout gebruik die ik met lamellen aan elkaar verbind zou dat dan stevig genoeg zijn om de oversteek te realiseren? Wat is jullie mening?
speak only if it improves the silence.
pi_182491439
Ik dacht even dat dit TRV was ;(
U MAD?
pi_182492312
Je bedoelt met zo'n scharnier?
pi_182494392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:59 schreef TjjWester het volgende:

Als ik massiefhout gebruik die ik met lamellen aan elkaar verbind zou dat dan stevig genoeg zijn om de oversteek te realiseren? Wat is jullie mening?
Als de oversteek 5cm is (heel klein barretje) dan zou ik zeggen: doen! Is het 3 meter (heel groot barretje), dan zou ik zeggen: plaats er wat palen onder.

Oftewel: hier kan toch niemand iets over zeggen als je er niet bij vertelt over wat voor afmetingen het gaat?
pi_182494451
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:59 schreef TjjWester het volgende:
In eerste instantie dacht ik aan een beton blad, echter past dat niet helemaal in de keuken, een tweede optie zou zijn om massief hout te gebruiken.

Multiplex, dan heb je geen lamellen nodig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:08:43 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182494771
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:59 schreef TjjWester het volgende:
Ik ben al jaren van plan om een keukeneiland te maken, die een flink stuk uitsteek/oversteekt, zodat er een barretje onstaat waar je aan kunt zitten.

In eerste instantie dacht ik aan een beton blad, echter past dat niet helemaal in de keuken, een tweede optie zou zijn om massief hout te gebruiken.

Als ik massiefhout gebruik die ik met lamellen aan elkaar verbind zou dat dan stevig genoeg zijn om de oversteek te realiseren? Wat is jullie mening?
Heb je een schets van de ruimte en van de plannen die je hebt ? Zonder enige maatvoering is hier namelijk niets zinvols over te zeggen. :)
pi_182494851
Als het hout met de langsnaad over haar hangen... Nee. Dat gaat knappen.

De lijm naad haaks op de overhang geen punt.

Verlijmen op multiplex is een goede optie voor stevigheid.
Laat die handjes wapperen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')