abonnement Unibet Coolblue
pi_182489372
Niet mijn OP:

quote:
34 verdachten, 4 zittingsdagen en mogelijk jaren cel: 'Deze zaak gaat niet over Zwarte Piet'

Ook al is het pas begin oktober, komende week staat in het teken van sint en piet. Maandag begint de rechtszaak tegen 34 mannen en vrouwen uit Friesland die vorig jaar de snelweg blokkeerden om een bus met anti-Zwarte Pietdemonstranten op weg naar de landelijke intocht tegen te houden.

De strafzaak neemt vier of misschien wel vijf dagen in beslag.

'Gevaarlijke file'

De Friese verdachten parkeerden in november vorig jaar hun auto's op de snelweg A7 ter hoogte van Oudehaske. Ze wilden voorkomen dat het kinderfeest in Dokkum overschaduwd zou worden door protesten tegen Zwarte Piet.

De bussen met demonstranten werden klemgereden en er ontstond een kilometerslange file. "Met alle risico's van dien", zegt het Openbaar Ministerie daarover. De betoging tegen Zwarte Piet ging uiteindelijk niet door na een noodbevel van de burgemeester van Dongeradeel. Reden: de veiligheid van de landelijke intocht was niet meer te garanderen.

Drie strafbare feiten:
33 verdachten (30 mannen, 3 vrouwen, velen afkomstig uit het dorp Harkema) worden verdacht van drie strafbare feiten:
1. het versperren van de snelweg (maximaal negen jaar gevangenisstraf volgens het OM)
2. het voorkomen van een demonstratie waar een vergunning voor was (maximaal negen maanden gevangenisstraf volgens het OM)
3: dwang: de anti-Zwarte-Pietbetogers werden volgens het OM 'gedwongen te accepteren dat ze niet verder konden reizen' (maximaal twee jaar gevangenisstraf volgens het OM)

Verdachte 34 wordt behalve bovenstaande feiten ook nog verdacht van opruiing via internet. Het is Jenny Douwes, de vrouw die het gezicht is geworden van de pro-Zwarte Pietenbeweging. Zij zou een oproep tot de blokkade op Facebook hebben gezet.

Beslissing burgemeester doet er niet toe

Wat het OM betreft gaat deze strafzaak niet over Zwarte Piet, maar over het democratische recht om te demonstreren. "Als je dat op deze manier voorkomt, dan vinden wij dat een ernstig feit en iets waar wij maatschappelijk aandacht voor moeten vragen", zegt een woordvoerder van het OM.

Het was uiteindelijk wel de burgemeester die de demonstratie tegen Zwarte Piet verbood. Toch vindt het Openbaar Ministerie dat het de schuld is van de blokkeerders dat de demonstranten van Knock Out Zwarte Piet hun stem niet konden laten horen in Dokkum.

'Gemeente heeft niet haar best gedaan'

Jerry Afriyie, een van de organisatoren van de demonstratie tegen Zwarte Piet, geeft juist de gemeente de schuld. "De snelwegblokkeerders waren gewoon stoorzenders, mensen die ertussen kwamen."

"Wij zijn van mening dat deze stoorzenders weggevoerd hadden moeten worden en de gemeente had alles op alles moeten zetten om ervoor te zorgen dat wij het protest voort konden zetten."

Afriyie ziet de gemeente en omroep NTR, die Zwarte Piet in stand houdt, als grootste tegenstander, maar vindt het terecht dat de blokkeerders voor de rechter staan. "Maar het politieoptreden mag ook ter sprake komen. De gemeente heeft te weinig haar best gedaan om te voorkomen dat slecht gedrag beloond werd."
Samenvattend:

- De rechtbank trekt maandag, dinsdag en donderdag uit voor het bespreken van de strafbare feiten en de persoonlijke omstandigheden van alle 34 verdachten
- Jenny Douwes moet op donderdagochtend voorkomen, wordt opruiing verweten
- De 34 Friezen horen waarschijnlijk vrijdag welke straf het OM tegen hen eist. Het voorlezen van al die individuele eisen neemt de hele ochtend in beslag
- Ook Kick Out Zwarte Piet en de loco-burgemeester die de demonstratie verbood, komen aan het woord
- De rechtbank verwacht veel belangstelling voor de strafzaak. Er zijn verschillende zalen beschikbaar om belangstellenden op te vangen
- Het is nog niet bekend wanneer de rechtbank uitspraak zal doen
- Sympathisanten hebben al duizenden euro's gedoneerd voor de eventuele boetes van de verdachten

Eventuele rechtbanktweetjes e.d. kunnen vanaf morgen in dit topic gezet worden.

Game on ^O^ .
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182489435
OP lijkt inmiddels deels achterhaald / verouderd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489475
http://www.mediacourant.n(...)voor-de-kijkcijfers/

Vond Twan als correspondent altijd wel oké, maar als talkshowhost ben ik niet gecharmeerd van hem.
pi_182489488
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef fjs het volgende:

[..]

Wat een onzin reacties. De maat is gewoon vol bij veel Nederlanders. Niemand verplicht je om in deze cultuur te wonen. 100 derden demonstraties tegen 1 Nederlandse/Friese demonstratie en het hek is van de dam bij die wereld vreemde westerlingen.
Punt is eigenlijk dat het in het geheel niet duidelijk is dat bij een ruime meerderheid van de bevolking de maat vol is wat dit betreft. Is daar ooit onderzoek naar gedaan? Zijn daar betrouwbare cijfers over?

Verder zou ik best een idee kunnen formuleren om dit op te lossen.
1. hoe ZP eruit ziet is aan de betreffende sinterklaascommissies, die dit festijn organiseren.
2. deelname aan deze commissie staat een ieder vrij.
3. tijdens intochten wordt niet meer gedemonstreerd, dit om het festijn ordelijk en "onbezorgd" te laten verlopen.
4. ruimte voor demonstratie kan worden gegeven hetzij een dag voor het festijn of een dag na het festijn.
I´m back.
pi_182489507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:38 schreef Snoopyfrl het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)voor-de-kijkcijfers/

Vond Twan als correspondent altijd wel oké, maar als talkshowhost ben ik niet gecharmeerd van hem.
Ik heb niet de hele uitzending gezien, maar wat ik ervan gezien heb is het echt een heel verwerpelijk stukje TV. En dan heb ik het niet over dit specifieke onderwerp of deze specifieke gasten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:41:04 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:31 schreef Molurus het volgende:
Je hoeft nooit de wet te overtreden om iets aan de kaak te stellen. (Tenzij je in Noord-Korea woont ofzo.)
Onzin, in bijvoorbeeld gemeenteraden krijg je een hele rits vertrouwelijke informatie met geheimhoudingsplichten en dergelijke dat als je daaruit een misstand publiekelijk aan de kaak zou willen stellen, je wel degelijk verplicht bent om de wet te overtreden.
pi_182489584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verder zou ik best een idee kunnen formuleren om dit op te lossen.
1. hoe ZP eruit ziet is aan de betreffende sinterklaascommissies, die dit festijn organiseren.
2. deelname aan deze commissie staat een ieder vrij.
Dat is nu ook het geval, niks nieuws onder de zon. Dat maakt de demonstraties in mijn ogen ook wel vreemd trouwens: normaalgesproken demonstreren mensen om te protesteren tegen regeringsbeleid en/of regelgeving. Dat is hier niet aan de orde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

3. tijdens intochten wordt niet meer gedemonstreerd, dit om het festijn ordelijk en "onbezorgd" te laten verlopen.
Als je hier bedoelt: er mag niet worden gedemonstreerd tijdens sinterklaasintochten, dan ben ik wel benieuwd wat jij denkt dat de juridische criteria daarvoor zouden moeten zijn. Wil je letterlijk een uitzondering maken voor het sinterklaasfeest en het sinterklaasfeest opnemen in wetgeving? Als dat je voorstel is dan zou ik dat slecht vinden. Het lijkt me dan een geval van special pleading.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489606
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Onzin, in bijvoorbeeld gemeenteraden krijg je een hele rits vertrouwelijke informatie met geheimhoudingsplichten en dergelijke dat als je daaruit een misstand publiekelijk aan de kaak zou willen stellen, je wel degelijk verplicht bent om de wet te overtreden.
Als je geheimhoudingsverklaringen tekent dan kies je daar zelf voor. Dat je vervolgens strafbaar bent als je die schendt lijkt me logisch.

Maar voel je vrij om te pleiten tegen geheimhoudingsverklaringen hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:45:21 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je geheimhoudingsverklaringen tekent dan kies je daar zelf voor.
En dat maakt het anders, omdat?
pi_182489631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dat maakt het anders, omdat?
Omdat je dan vrijwillig instemt met die wettelijke binding. Dat is trouwens ook het soort wettelijke beperking waar je gewoon vrij tegen kunt pleiten, ga je gang.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:48:00 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489657
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat je dan vrijwillig instemt met die wettelijke binding.
Ja, en hoe verhoudt zich dat met jouw claim dat je NOOIT de wet hoeft te overtreden om een misstand aan de kaak te stellen?
pi_182489668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is nu ook het geval, niks nieuws onder de zon. Dat maakt de demonstraties in mijn ogen ook wel vreemd trouwens: normaalgesproken demonstreren mensen om te protesteren tegen regeringsbeleid en/of regelgeving. Dat is hier niet aan de orde.

[..]

Als je hier bedoelt: er mag niet worden gedemonstreerd tijdens sinterklaasintochten, dan ben ik wel benieuwd wat jij denkt dat de juridische criteria daarvoor zouden moeten zijn. Wil je letterlijk een uitzondering maken voor het sinterklaasfeest en het sinterklaasfeest opnemen in wetgeving? Als dat je voorstel is dan zou ik dat slecht vinden. Het lijkt me dan een geval van special pleading.
Dat laatste is dan gebaseerd op een gemeentelijke noodverordening op basis van handhaving openbare orde en om aangemelde demonstraties tegemoet te komen kan er gedemonstreerd worden dus al naar gelang een dag voor of na de intocht.

Iig laat je zo het uiterlijk van ZP over aan het organiserende comité, waar iedereen deel van kan uitmaken, dus ook tegenstanders van ZP en demonstraties die het karakter van het kinderfeest aantasten heb je dan verplaatst naar een ander tijdstip.

In de praktijk kan dit betekenen dat het uiterlijk van ZP wel verandert in de Randstad en in grotere steden en niet in de provincie. Volgens mij moet iedereen daarmee kunnen leven.
I´m back.
pi_182489674
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, en hoe verhoudt zich dat met jouw claim dat je NOOIT de wet hoeft te overtreden om een misstand aan de kaak te stellen?
Dat zit hem in het deel van mijn post dat je verzuimt te quoten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:48:55 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489676
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zit hem in het deel van mijn post dat je verzuimt te quoten.
Nee.
pi_182489699
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat je dan vrijwillig instemt met die wettelijke binding. Dat is trouwens ook het soort wettelijke beperking waar je gewoon vrij tegen kunt pleiten, ga je gang.
Geheimhoudingsverklaringen teken je niet vrijwillig, deze moet je tekenen anders kun je bijvoorbeeld niet werken bij een bank of werken in de gemeente. Teken je deze niet, dan heb je geen baan of heb je geen toegang tot informatie.
pi_182489705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste is dan gebaseerd op een gemeentelijke noodverordening op basis van handhaving openbare orde
Daar zijn al diverse regels voor. Zijn die wat jou betreft ontoereikend? En zo ja, hoe zou je ze aanpassen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iig laat je zo het uiterlijk van ZP over aan het organiserende comité, waar iedereen deel van kan uitmaken, dus ook tegenstanders van ZP en demonstraties die het karakter van het kinderfeest aantasten heb je dan verplaatst naar een ander tijdstip.

In de praktijk kan dit betekenen dat het uiterlijk van ZP wel verandert in de Randstad en in grotere steden en niet in de provincie. Volgens mij moet iedereen daarmee kunnen leven.
Dit is helemaal niks nieuws onder de zon. Dit is allemaal al de praktijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.
Ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:51:47 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182489734
Een deel 5 alweer :')

Het is simpel. Onnodig een snelweg blokkeren doe je niet, nooit. Want gevaarlijk. Mensen verhinderen die legaal willen demonstreren doe je ook niet, al had je zelf al het gelijk van de wereld. Want vrijheid. Prima dat het OM daar dus hard tegen optreedt. Wat anderen doen en wat het OM daar al of niet mee doet is een andere discussie, maar dat pleit de aangeklaagden hier niet vrij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182489736
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar zijn al diverse regels voor. Zijn die wat jou betreft ontoereikend? En zo ja, hoe zou je ze aanpassen?
Kennelijk wel, en dat zeg ik dus al in die 4 punten. Als je die zou adopteren is dit geleuter voorbij wrs. of althans grotere kans dan hoe dit drama zich nu ontwikkelt. En hierbij houden we ons hart vast voor als er eens slachtoffers gaan vallen.
I´m back.
pi_182489749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:50 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Geheimhoudingsverklaringen teken je niet vrijwillig, deze moet je tekenen anders kun je bijvoorbeeld niet werken bij een bank of werken in de gemeente.
Je hebt geen enkele plicht om te werken voor de gemeente (of welke specifieke werkgever dan ook). Als je het niet eens bent met de arbeidsvoorwaarden staat het je geheel vrij om die aan de kaak te stellen en daartegen te pleiten. Doe dat dan ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489756
In mijn ogen hebben ze juist iets nobels gedaan door dat nare protesteer-volk tegen te houden. Enige nadeel is dat er ook onschuldigen zijn opgehouden. Voortaan maar gewoon dat tuig ergens anders in het land laten protesteren, in de duinen bijvoorbeeld, om dergelijke misstanden te vermijden.
Conscience do cost.
pi_182489771
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kennelijk wel, en dat zeg ik dus al in die 4 punten. Als je die zou adopteren is dit geleuter voorbij wrs. of althans grotere kans dan hoe dit drama zich nu ontwikkelt. En hierbij houden we ons hart vast voor als er eens slachtoffers gaan vallen.
Je geeft wel antwoord op de eerste vraag, maar niet op de tweede. Dat vind ik echt niet zo sterk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:54:19 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.
Stel jij bent nu raadslid en krijgt geheime informatie ter oren waar de honden geen brood van lusten. De rest van de gemeenteraad vindt het wel best omdat ze bijvoorbeeld tot over de oren betrokken zijn bij het schandaal, maar jij vindt het allemaal zo ernstig dat je vindt dat iedereen dit zou moeten weten.

Hoe ga je dit doen zónder de wet die nu geldt te overtreden?
pi_182489802
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:52 schreef ems. het volgende:
In mijn ogen hebben ze juist iets nobels gedaan door dat nare protesteer-volk tegen te houden. Enige nadeel is dat er ook onschuldigen zijn opgehouden. Voortaan maar gewoon dat tuig ergens anders in het land laten protesteren, in de duinen bijvoorbeeld, om dergelijke misstanden te vermijden.
Dit zul je dan wel moeten kunnen afdwingen. Iets dat nu niet kan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Stel jij bent nu raadslid en krijgt geheime informatie ter oren waar de honden geen brood van lusten.
Op dat moment heb je per definitie al ingestemd met geheimhouding, en gaat deze discussie nergens meer over.

Als je vindt dat de gemeente volledige openheid van zaken moet geven en ook geen geheimhouding mag opleggen aan haar werknemers, pleit daar dan voor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele plicht om te werken voor de gemeente (of welke specifieke werkgever dan ook). Als je het niet eens bent met de arbeidsvoorwaarden staat het je geheel vrij om die aan de kaak te stellen en daartegen te pleiten. Doe dat dan ook.
Denk je nu echt dat je onder de arbeidsvoorwaarden uit kunt komen zoals geheimhoudingsverklaringen als je bij de gemeente of bij de bank wil werken? Dit is gewoon standaard en daar valt niet aan te tornen. Er is dus de keuze, werk of geen werk. uiteindelijk zul je moeten gaan werken.
pi_182489879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je geeft wel antwoord op de eerste vraag, maar niet op de tweede. Dat vind ik echt niet zo sterk.
Wel op de tweede niet direct op de eerste, maar wel impliciet. Het is nu ontoereikend georganiseerd. Het belangrijkste nu is kennelijk dat een burgemeester denkt een demonstratie tijdens de intocht te moeten faciliteren en dat wordt veranderd in de burgemeester dient een demonstratie een dag of een dag na de intocht te faciliteren, maar niet tijdens de intocht, met beroep op handhaving van de openbare orde. Een kerntaak van de burgemeester.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:57:38 #28
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182489882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op dat moment heb je per definitie al ingestemd met geheimhouding, en gaat deze discussie nergens meer over.
:')

Ja, want dat bewijst inderdaad dat je hier in Nederland NOOIT de wet hoeft te overtreden om iets aan de kaak te stellen. _O-

Probeer het nog een keer.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:57:55 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182489892
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Stel jij bent nu raadslid en krijgt geheime informatie ter oren waar de honden geen brood van lusten. De rest van de gemeenteraad vindt het wel best omdat ze bijvoorbeeld tot over de oren betrokken zijn bij het schandaal, maar jij vindt het allemaal zo ernstig dat je vindt dat iedereen dit zou moeten weten.

Hoe ga je dit doen zónder de wet die nu geldt te overtreden?
Klokkenluiders genieten bescherming tegen nadelige gevolgen, en dat is wettelijk geregeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182489901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat je onder de arbeidsvoorwaarden uit kunt komen zoals geheimhoudingsverklaringen als je bij de gemeente of bij de bank wil werken? Dit is gewoon standaard en daar valt niet aan te tornen. Er is dus de keuze, werk of geen werk. punt.
Ik denk niet dat je onder arbeidsvoorwaarden uit kunt komen waar je mee instemt, nee. Waarom zou ik dat denken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489944
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel op de tweede niet direct op de eerste, maar wel impliciet. Het is nu ontoereikend georganiseerd.
Wat je hier zegt is een antwoord op de eerste vraag, maar niet op de tweede.

De tweede vraag is: hoe zou je de regelgeving dan aanpassen? Daarop hoor ik geen antwoord, of in elk geval geen duidelijk antwoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

Het belangrijkste nu is kennelijk dat een burgemeester denkt een demonstratie tijdens de intocht te moeten faciliteren en dat wordt veranderd in de burgemeester dient een demonstratie een dag of een dag na de intocht te faciliteren, maar niet tijdens de intocht, met beroep op handhaving van de openbare orde. Een kerntaak van de burgemeester.
In dit geval kon de demonstratie niet worden voorkomen met als argument 'handhaving van de openbare orde'. Dat impliceert dat jij de regels daarvoor wilt aanpassen, maar het is mij een raadsel wat je dan wilt veranderen.

Zou je daar een antwoord op kunnen formuleren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182489969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je onder arbeidsvoorwaarden uit kunt komen waar je mee instemt, nee. Waarom zou ik dat denken?
Je moet mee instemmen ( arbeidsvoorwaarde/geheimverklaringen) om te kunnen werken, zo simpel is het in Nederland. Je kunt een carrière op je buik schrijven als je weigert in te stemmen met arbeidsvoorwaarden. Dus nee echt vrijwillig is het niet.
pi_182490026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat je hier zegt is een antwoord op de eerste vraag, maar niet op de tweede.

De tweede vraag is: hoe zou je de regelgeving dan aanpassen? Daarop hoor ik geen antwoord, of in elk geval geen duidelijk antwoord.
Je hebt die 4 punten toch gelezen?
quote:
[..]

In dit geval kon de demonstratie niet worden voorkomen met als argument 'handhaving van de openbare orde'. Dat impliceert dat jij de regels daarvoor wilt aanpassen, maar het is mij een raadsel wat je dan wilt veranderen.

Zou je daar een antwoord op kunnen formuleren?
Je hebt die 4 punten toch gelezen?
En ja, cruciaal is om demonstraties te verplaatsen naar een dag voor of na de intochten.
Het gaat in deze ook niet over hoe ZP eruit ziet, maar over dat demonstraties een bepaalde agressieve sfeer veroorzaken tijdens de intocht.
Overigens zijn er wel precedenten, langer geleden, vlak na 1980 tijdens kroning van Beatrix.

Maar goed, ik krijg toch een beetje het idee dat jij dit niet wilt oplossen of althans ruim baan wilt geven aan die demonstranten? Je staat als het ware aan het andere eind van het touw te trekken dus, daar waar ik an sich begrip kan opbrengen voor de blokkeerders.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:05:21 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490027
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je moet mee instemmen ( arbeidsvoorwaarde/geheimverklaringen) om te kunnen werken, zo simpel is het in Nederland. Je kunt een carrière op je buik schrijven als je weigert in te stemmen met arbeidsvoorwaarden. Dus nee echt vrijwillig is het niet.
Bij misstanden geniet je als klokkenluider wettelijke bescherming tegen nadelige gevolgen, waaronder rechtsvervolging.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo wel? Welke wet- en regelgeving had de burgemeester hier toe kunnen passen om deze demonstratie te stoppen?
Uit het recente verleden is gebleken dat de kozp zich regelmatig schuldig maakten aan de verstoring van de openbare orde. Weigeren de instructies van de politie op te volgen en zich verzetten tegen arrestatie en zich schuldig maken aan geweld.
Lijkt mij een prima reden om de kozp demonstratie te verbieden ipv van uit te nodigen.
pi_182490112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:06 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Uit het recente verleden is gebleken dat zij zich regelmatig schuldig maakten aan de verstoring van de openbare orde. Weigeren de instructies van de politie op te volgen en zich verzetten teen arrestatie en zich schuldig maken aan geweld.
Lijkt mij een prima reden om de kozp demonstratie te verbieden ipv van uit te nodigen.
Dat vind jij, en dat mag je vinden. Maar juridisch en staatsrechtelijk is dit nog steeds een ander verhaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:09:25 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182490150
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klokkenluiders genieten bescherming tegen nadelige gevolgen, en dat is wettelijk geregeld.
Zelfs als dat al perfect zou werken, wat het niet doet (want wie bepaalt wat er klokkenluidenswaardig genoeg is en wat niet?), dan nóg moet je toch echt éérst de wet overtreden en kan er daarna eventueel bepaald worden dat daar vanwege het belang geen straf aan vast hangt.
pi_182490155
Is het niet een beetje dom om nu al geld te gaan doneren?
Als rechter zou ik dan eerder gaan voor een andere strafvorm want anders bereik je het doel van je straf niet
pi_182490164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:52 schreef maan_man het volgende:
Lange tijd was ik sceptisch over mensen die spraken over de linkse indoctrinatie in het onderwijs, maar als ik deze Tweets lees:
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:40:45 Dus Douwes meent te kunnen bedingen wie er bij de talkshow verder aan tafel zit, en krijgt - werkelijk volkomen terecht - het deksel op haar neus, en de goegemeente vindt het allemaal de schuld van Twan Huys?? reageer retweet
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:42:46 Best benieuwd hoe hard de roedelrechtse goegemeente had gejuicht als het omgekeerde was gebeurd. Huys heeft volstrekt gelijk: zijn tafel is van iedereen. Met je steralluretjes en je eisenpakketje. reageer retweet
mikofLohr twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 08:44:06 Soms wilde ik dat ik zo schaamteloos naar eigen goeddunken met twee maten kon meten. Maar eigenlijk is het leven dan vrees ik ook wel weer heel saai. reageer retweet
Gisteren waren hier nog mensen die beweerde dat de snelwegblokkeerders niet de meest snuggere mensen waren en dat er zeker geen academici tussen zaten, want die waren wel slim. Maar als dit het academische niveau is, dan heb ik mijn twijfels.
Moeten we die Miko Flohr ergens van kennen en is die uberhaupt relevant?
pi_182490189
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind jij, en dat mag je vinden. Maar juridisch en staatsrechtelijk is dit nog steeds een ander verhaal.
Leg me dan maar eens haarfijn uit waarom dit juridisch en staatsrechtelijk een ander verhaal is.
pi_182490192
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt die 4 punten toch gelezen?
En je hebt neem ik aan mijn reactie erop ook gelezen?

Los van de zaken die al feitelijk praktijk zijn (3 van de 4 punten) lijk je voor te stellen om een uitzondering voor het sinterklaasfeest op te nemen in wetgeving. En ik vraag je om een bevestiging daarvan: is dat werkelijk wat je wilt doen? Het lijkt mij namelijk special pleading.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

Maar goed, ik krijg toch een beetje het idee dat jij dit niet wilt oplossen of althans ruim baan wilt geven aan die demonstranten?
Ik zie geen goede redenen waarom deze demonstratie geen doorgang had mogen vinden inderdaad. Ik sta niet achter KOZP, en zou zeker nooit meedoen aan deze demonstratie. Maar ik zou echt niet weten waarom ze dat recht ontnomen zou moeten worden, anders dan dat mensen het niet leuk vinden. Dat laatste vind ik geen argument.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182490210
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een deel 5 alweer :')

Het is simpel. Onnodig een snelweg blokkeren doe je niet, nooit. Want gevaarlijk. Mensen verhinderen die legaal willen demonstreren doe je ook niet, al had je zelf al het gelijk van de wereld. Want vrijheid. Prima dat het OM daar dus hard tegen optreedt. Wat anderen doen en wat het OM daar al of niet mee doet is een andere discussie, maar dat pleit de aangeklaagden hier niet vrij.
Ok, best logisch allemaal.

Maar wat vind je van een burgemeester die alle moeite doet om zowel een Volksunie als Kick Out Zwarte Piet zover te krijgen dat ze prominent en met megafoons voor de intocht uit gaan lopen?

En wat vind je van de rechter die piet symphatisanten verbied om gebruik te maken van hun telefoon terwijl KOZP'ers dat wel gewoon mochten?

En van die KOZP'er die de hele rechtszaak opnam en op internet plaatste? Moet daar ook maanden aan werk van het OM besteed worden?

Dat hoort ook allemaal bij deze zaak. Zo simpel is het dus niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182490233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Leg me dan maar eens haarfijn uit waarom dit juridisch en staatsrechtelijk een ander verhaal is.
Er is geen concrete wet die het KOZP in de weg staat om bij sinterklaasintochten te demonstreren. Die is er gewoon niet, ongeacht hoe stom jij het vindt dat ze dat mogen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:15:39 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490333
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zelfs als dat al perfect zou werken, wat het niet doet (want wie bepaalt wat er klokkenluidenswaardig genoeg is en wat niet?), dan nóg moet je toch echt éérst de wet overtreden en kan er daarna eventueel bepaald worden dat daar vanwege het belang geen straf aan vast hangt.
Absoluut. Het Huis van Klokkenluiders speelt hier in een rol, en anders ultiem de rechter. Over de exacte werking van de regeling is op internet genoeg te vinden.

Maar is zo een regeling er ook voor het overtreden van de wet om demonstraties die je niet aanstaan te voorkomen?

Dan neem ik aan dat de verdediging daar wel gebruikt van heeft gemaakt, toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moeten we die Miko Flohr ergens van kennen en is die uberhaupt relevant?
Is vooral relevante omdat ik altijd sceptisch stond ten opzichte van de verhalen over de linkse indoctrinatie in het onderwijs, maar deze man doet mijn ogen openen.

Daarnaast ben ik hier gisteren met een paar lieden in een discussie beland die beweerden dat de Friezen niet de meest snuggere mensen waren. Het enige argument daarvoor was eigenlijk dat er geen academici tussen stonden, want die waren per differentie slim. Ik denk dat Flohr hun ongelijk aantoont.
pi_182490351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is geen concrete wet die het KOZP in de weg staat om bij sinterklaasintochten te demonstreren. Die is er gewoon niet, ongeacht hoe stom jij het vindt dat ze dat mogen.
Ik geef genoeg argumenten om de demonstratie van de kozp te verbieden, jammer dat je totaal geen verstand heb van wetten en het staatsrecht.
Maar goed , in deze discussie heb je al blijk gegeven van weinig inhoudelijke kennis.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:18:20 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490390
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:16 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik geef genoeg argumenten om de demonstratie van de kozp te verbieden, jammer dat je totaal geen verstand heb van wetten en het staatsrecht.
Maar goed , in deze discussie heb je al blijk gegeven van weinig inhoudelijke kennis.
Waarom is het dan niet via die weg verboden?

En als iets verboden had kunnen worden maar dat niet gebeurd is, mag iemand dan straffeloos de wet overtreden om het eigenhandig tegen te houden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490397
quote:
Wat een hypocriete lul is het ook hè. Neemt niet weg, en daar blijf ik bij, dat-ie wel degelijk een verdienstelijk programmamaker is (geweest), zonde alleen dat hij zich niet bij zijn leest heeft gehouden. En de kritiek die hier wordt verwoord, dat-ie zich niet met de grote jongens heeft beziggehouden is deels waar, deels niet waar. Het boek over de grote jongens is dermate omvangrijk inmiddels en dermate gecompliceerd dat het wrs een hele docu-serie vereist om er enige duidelijkheid in te scheppen voor zelfs ook de geïnteresseerde leek, die er wel al wat voorkennis over heeft. Daarnaast worden er nog steeds hoofdstukken bij geschreven as we speak. Maar goed, misschien komt dat er ooit nog wel eens van.
I´m back.
pi_182490464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

En je hebt neem ik aan mijn reactie erop ook gelezen?

Los van de zaken die al feitelijk praktijk zijn (3 van de 4 punten) lijk je voor te stellen om een uitzondering voor het sinterklaasfeest op te nemen in wetgeving. En ik vraag je om een bevestiging daarvan: is dat werkelijk wat je wilt doen? Het lijkt mij namelijk special pleading.
Nee, je hoeft geen uitzondering te maken, deze 4 punten zouden opgenomen kunnen worden in beleid.
quote:
[..]

Ik zie geen goede redenen waarom deze demonstratie geen doorgang had mogen vinden inderdaad. Ik sta niet achter KOZP, en zou zeker nooit meedoen aan deze demonstratie. Maar ik zou echt niet weten waarom ze dat recht ontnomen zou moeten worden, anders dan dat mensen het niet leuk vinden. Dat laatste vind ik geen argument.
Wellicht dat een grote meerderheid van de bevolking idd denkt: nu is de maat vol. Dat is de reden. Ik zeg niet dat dit zo is, ik heb al twee keer gezegd dat ik me hierover geen onderzoek of cijfers kan herinneren. Maar wellicht zijn de blokkeerders idd een voorhoede. Is het straks wachten op de eerste slachtoffers die gaan vallen? Moeten we die kant maar op gaan?
I´m back.
pi_182490537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft geen uitzondering te maken, deze 4 punten zouden opgenomen kunnen worden in beleid.
Het enige dat niet al beleid is is je verwijzing naar het sinterklaasfeest. Dan blijft er weinig over om op te nemen in beleid. In feite stel je dan helemaal niks voor en verandert er ook niks.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wellicht dat een grote meerderheid van de bevolking idd denkt: nu is de maat vol. dat is de reden. Ik zeg niet dat dit zo is, ik heb al twee keer gezegd dat ik me hierover geen onderzoek of cijfers kan herinneren. Maar wellicht zijn de blokkeerders idd een voorhoede. Is het straks wachten op de eerste slachtoffers die gaan vallen? Moeten we die kant maar op gaan?
Ik kan me prima vinden in de wetgeving zoals die er nu is. Als er dit jaar weer snelwegen worden geblokkeerd stel ik voor om nog hogere straffen te geven en desnoods celstraffen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182490539
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom is het dan niet via die weg verboden?
Goede vraag, daar mag wel eens een onderzoek naar komen.
Misschien een burgemeester die incapabel is.

quote:
En als iets verboden had kunnen worden maar dat niet gebeurd is, mag iemand dan straffeloos de wet overtreden om het eigenhandig tegen te houden?
Je had ze gewoon een transactie aan kunnen bieden ipv dit geld en mankrachtverslindende showproces.
pi_182490574
Nou Twan heeft zijn programmaatje gered met zijn: "Kijk ons eens deugen" strategie en zal die nog wel vaker in gaan zetten.

"Meneer WIlders, u wilde wel bij ons aan tafel, maar niet met deze Pakistaan die een doosbedreiging heeft gestuurd. Wij vinden echter dat iedereen hier aan tafel mag dus speciaal voor u vanuit Pakistan een zelfmoordterrorist die straks bij ons aanschuift"

RTL kan net zo goed fuseren met de staatsomroep van linkse propaganda en Unilever. :')
pi_182490579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind jij, en dat mag je vinden. Maar juridisch en staatsrechtelijk is dit nog steeds een ander verhaal.
Is dat wel zo ? Mag een burgermeester überhaupt uit eigen beweging demonstranten uitnodigingen ? Ik weet niet hoe dat zit. Jij ook niet denk ik, want je draait constant om het feit heen dat de burgemeester deze groepen zelf uitnodigt ipv te verbieden, beide lijken mij ongewenst. Wat vind jij ? En hoe zit het echt ?
pi_182490585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:15 schreef maan_man het volgende:

[..]

Is vooral relevante omdat ik altijd sceptisch stond ten opzichte van de verhalen over de linkse indoctrinatie in het onderwijs, maar deze man doet mijn ogen openen.

Daarnaast ben ik hier gisteren met een paar lieden in een discussie beland die beweerden dat de Friezen niet de meest snuggere mensen waren. Het enige argument daarvoor was eigenlijk dat er geen academici tussen stonden, want die waren per differentie slim. Ik denk dat Flohr hun ongelijk aantoont.
Eens.
pi_182490589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat niet al beleid is is je verwijzing naar het sinterklaasfeest. Dan blijft er weinig over om op te nemen in beleid. In feite stel je dan helemaal niks voor en verandert er ook niks.
Geen wet, wel een andere insteek van de taak van burgemeester tijdens een intocht dus. dat is juist het mooie, want ikzelf geloof er ook niet in om de regulering rondom een bepaald volksfeest in wetten te gieten.
quote:
[..]

Ik kan me prima vinden in de wetgeving zoals die er nu is. Als er dit jaar weer snelwegen worden geblokkeerd stel ik voor om nog hogere straffen te geven en desnoods celstraffen.
Ja, en dan ga je wellicht dus toe naar een situatie waarbij men de overheid als een onrechtvaardige heerser gaat zien. En ook bestaat het gevaar dat er slachtoffers gaan vallen op een keer.

Overigens ongerelateerd aan ZP, zie je die verwijdering tussen overheid en volk ook op andere gebieden langzaam ontstaan:

EricChrSmit twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 13:31:22 Het lijkt mij dat er eerder sprake is van een kortsluiting tussen samenleving en de politiek die zich al vele jaren voor het karretje van het corporate bedrijfsleven laat spannen. De afschaffing van de dividendbelasting was de druppel https://t.co/rRHWXhik0D reageer retweet


[ Bericht 33% gewijzigd door Ryan3 op 13-10-2018 13:33:49 ]
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:28:52 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:25 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Goede vraag, daar mag wel eens een onderzoek naar komen.
Misschien een burgemeester die incapabel is.

[..]

Je had ze gewoon een transactie aan kunnen bieden ipv dit geld en mankrachtverslindende showproces.
Je kan toch als burger een kort geding starten? Dan volg je de juiste kanalen als je gelooft dat iets verboden moet worden.

Als je dat niet doet, en dan ga je alsnog door misdrijven te plegen proberen je zin te krijgen, dan staan daar meestal consequenties tegenover. Of dat hier ook het geval gaat zijn moeten we afwachten, maar in mijn optiek nu zou dat terecht zijn. Het woord is aan de rechter, die het zal wegen tegen de wetten die we hier in Nederland hebben. Zoals het hoort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490619
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft geen uitzondering te maken, deze 4 punten zouden opgenomen kunnen worden in beleid.

[..]

Wellicht dat een grote meerderheid van de bevolking idd denkt: nu is de maat vol. Dat is de reden. Ik zeg niet dat dit zo is, ik heb al twee keer gezegd dat ik me hierover geen onderzoek of cijfers kan herinneren. Maar wellicht zijn de blokkeerders idd een voorhoede. Is het straks wachten op de eerste slachtoffers die gaan vallen? Moeten we die kant maar op gaan?
Aan de hand van een onderzoek had 78% van de Nederlanders begrip voor de blokkeer Friezen dacht ik te horen. Weet alleen niet meer waar ik dat gehoord/gezien heb :@
pi_182490635
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Aan de hand van een onderzoek had 78% van de Nederlanders begrip voor de blokkeer Friezen dacht ik te horen. Weet alleen niet meer waar ik dat gehoord/gezien heb :@
Okee, dat is dan een ruime meerderheid toch.
I´m back.
pi_182490785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:25 schreef Molurus het volgende:

Ik kan me prima vinden in de wetgeving zoals die er nu is. Als er dit jaar weer snelwegen worden geblokkeerd stel ik voor om nog hogere straffen te geven en desnoods celstraffen.

Nog beter zou zijn om het hele KOZP clubje door te lichten.
Waar komen ze vandaan ?
Strafblad ?
Komen de leden in aanmerking voor een Vog ?
(Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.)

Daarna pas wel/niet toelaten bij demonstraties tijdens kinderfeesten.
pi_182490835
Toch wel helden hoor die Friezen, mocht Nederland cultureel, religieus of anders ooit nog eens bedreigd wordt weet ik op wie ik kan vertrouwen.
Racist
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:43:33 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:41 schreef Toga het volgende:
Toch wel helden hoor die Friezen, mocht Nederland cultureel, religieus of anders ooit nog eens bedreigd wordt weet ik op wie ik kan vertrouwen.
Zoals het Nederlandse grondrecht op demonstreren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:41 schreef Toga het volgende:
Toch wel helden hoor die Friezen, mocht Nederland cultureel, religieus of anders ooit nog eens bedreigd word weet ik op wie ik kan vertrouwen.
Friesland is een cultuur op zich. Nederland is een samensmelting van culturen, waaronder Fries, maar tegenwoordig ook van ver buiten de landsgrenzen (Marokkaans, Turks, Antiliaans, Surinaams etc etc).

In het noorden integreren mensen van buiten over het algemeen wat beter dan in de randstad heb ik zo het idee. Dus laat die randstedelijke multiculturele problemen maar lekker daar.
pi_182490914
Dit is het domste dat Twan Huys had kunnen doen

Hoe luidt het spreekwoord ook alweer? Een kat in het nauw maakt rare sprongen? Dus ja, ik snap dat Twan Huys met zijn dramatisch kelderende kijkcijfers de wanhoop nabij is. Donderdagavond kwam met 236.000 kijkers de bodem van de put akelig dichtbij. Dan treedt in Hilversum het noodplan in werking met als eerste tip voor programma’s in zwaar weer: creëer ophef. Maakt niet uit welke, als er maar over je show gepraat wordt.


In dit geval was Jenny Douwes, boegbeeld van de ‘blokkeerfriezen’, het slachtoffer. Want elke nieuwsredactie weet inmiddels: alles dat met zwarte piet te maken heeft, doet twitter exploderen. En als er dan nog iemand boos van tafel opstaat, is de rel compleet. Dus in dit geval werd Douwes gisteravond onder valse voorwendselen naar de studio gelokt. Nee, ze hoefde echt niet in discussie met Jerry Afriyie van Kick Out Zwarte Piet. Hij zou enkel op de eerste rij zitten. Maar verrassing: live in de uitzending vroeg Huys Afriyie natuurlijk tóch aan tafel. Met de zalvende domineeswoorden dat zijn tafel voor iedereen is en dat iedereen daar zijn verhaal mag doen. Op een ding had de redactie niet gerekend: dat Douwes bleef zitten. Slim, vond ik. Want zo kon ze ons kijkers haarfijn uitleggen op welke schandalige wijze ze genaaid werd door Twan en zijn redactie.

De actie had in elk geval het beoogde korte termijn effect: er keken vrijdag 592.000 kijkers, twitter ontplofte en de uitzending zal op de diverse platformen heel wat keren worden teruggekeken. Het is alleen zo jammer dat niemand bij Late Night zich van tevoren maar een seconde heeft gerealiseerd wat het andere effect van deze actie is, een effect dat ook nog eens lang zal naijlen: dat de talkshow in een klap te boek staat als uiterst onbetrouwbaar. De makers beloven je als gast kennelijk van alles en hebben totaal geen scrupules je vervolgens in de uitzending keihard onderuit te schoffelen. Elke politicus, wetenschapper, advocaat, ceo, sporter of artiest die er niet louter zit om zijn zoveelste single te promoten, zal voortaan wel twee keer nadenken voor hij ‘ja’ zegt. Dat terwijl de show sinds het interview met Pechtold-minnares Anne Lok er al niet best op staat in Den Haag.. En veel tv-kijkers in Twan Huys de nieuwe Jack Spijkerman zien, die voor een enorme zak geld zijn journalistieke principes en overtuigingen aan de commerciële duivel heeft verkocht.
https://www.ad.nl/show/di(...)unnen-doen~ab2458b0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:48:18 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182490943
Twan kan inpakken inderdaad, wat een kansloze actie was dat. Cringe.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182490953
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zoals het Nederlandse grondrecht op demonstreren?
En het recht op een tegendemostratie (op de snelweg) dan?
Oh ja, dat was niet van tevoren aangekondigd.. Nou, dikke foei !

Demonstreren is een prima grondrecht, maar zou i.m.o. NOOIT tegelijkertijd en op de zelfde plaats van een "tegenstrijdige" partij mogen worden toegelaten. Dagje erna; ga gerust je gang.
Ja, dat zal minder effect hebben, maar dat stemt dan hoogstwaarschijnlijk ook meer overeen met de interesse van de omstanders.
Racist
pi_182490986
Erg jammer van Twan Huys en de redactie van Late Night...

Twan Huys heeft zich verder ook van een hele slechte kant laten zien in de uitzending. Je moet je gasten niet bedonderen.
pi_182491046
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan toch als burger een kort geding starten? Dan volg je de juiste kanalen als je gelooft dat iets verboden moet worden.

Als je dat niet doet, en dan ga je alsnog door misdrijven te plegen proberen je zin te krijgen, dan staan daar meestal consequenties tegenover. Of dat hier ook het geval gaat zijn moeten we afwachten, maar in mijn optiek nu zou dat terecht zijn. Het woord is aan de rechter, die het zal wegen tegen de wetten die we hier in Nederland hebben. Zoals het hoort.
Je kunt toch als kozp toch ook eerder vertrekken, dan kan je een half uurtje vertraging prima opvangen. Of zijn deze mensen zo wereldvreemd dat ze denken dat er nergens file staat en ze overal vrij baan hebben.
pi_182491056
Uiterst gênant.

Alles voor de kijkcijfers blijkt / lijkt het inderdaad.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:55:32 #70
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182491067
Mooi om die cabeza van Sylvana te zien bij de Nieuwe Maan na de mening van Simon Tahamata. Genietos.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:58:02 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182491105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:55 schreef DrMabuse het volgende:
Uiterst gênant.

Alles voor de kijkcijfers blijkt / lijkt het inderdaad.
je bent ook wel naief als je iets anders verwacht van een televisieprogramma _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182491130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

je bent ook wel naief als je iets anders verwacht van een televisieprogramma _O-
Dat je je gasten naait / een overeenkomst niet nakomt.

Dat verwacht jij bij elk televisieprogramma?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:01:58 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182491156
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:48 schreef Toga het volgende:

[..]

En het recht op een tegendemostratie (op de snelweg) dan?
Oh ja, dat was niet van tevoren aangekondigd.. Nou, dikke foei !

Demonstreren is een prima grondrecht, maar zou i.m.o. NOOIT tegelijkertijd en op de zelfde plaats van een "tegenstrijdige" partij mogen worden toegelaten. Dagje erna; ga gerust je gang.
Ja, dat zal minder effect hebben, maar dat stemt dan hoogstwaarschijnlijk ook meer overeen met de interesse van de omstanders.
Helemaal met je eens. Een demonstratie tijdens die intocht is onwenselijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:03:04 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182491173
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:54 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je kunt toch als kozp toch ook eerder vertrekken, dan kan je een half uurtje vertraging prima opvangen. Of zijn deze mensen zo wereldvreemd dat ze denken dat er nergens file staat en ze overal vrij baan hebben.
Jep, dat kan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:08:16 #75
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182491254
https://www.facebook.com/(...)NOhbMCFvKVv4kq8g-XPY

Racistisch stukje van Sunny. #racismejegensblanke #gaatnietoverZP
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:11:50 #76
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182491291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ok, best logisch allemaal.

Maar wat vind je van een burgemeester die alle moeite doet om zowel een Volksunie als Kick Out Zwarte Piet zover te krijgen dat ze prominent en met megafoons voor de intocht uit gaan lopen?

En wat vind je van de rechter die piet symphatisanten verbied om gebruik te maken van hun telefoon terwijl KOZP'ers dat wel gewoon mochten?

En van die KOZP'er die de hele rechtszaak opnam en op internet plaatste? Moet daar ook maanden aan werk van het OM besteed worden?

Dat hoort ook allemaal bij deze zaak. Zo simpel is het dus niet.
Dat is natuurlijk allemaal niet goed, maar het gaat hierbij om andere zaken. Dat pleit de mensen die nu zijn aangeklaagd geenszins vrij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:16:17 #77
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182491343
RTL Late Night met Twan Huys: wat een beschamende racistische vertoning. Walgelijk, vernederend. Respect voor Jerry King Luther Afriyie's geduld en rust. Ik was allang met stoelen gaan gooien (mijn witte privilege I know).

Ik ben te boos nu om rustig te analyseren. Dus bij deze alles wat Bas Thijs van Grutjes schrijft op zijn fbwall: "Een extreemrechtse verdachte die nog midden in haar proces zit omdat ze mensenlevens in gevaar bracht.
Twan Huys nodigt haar uit om uitgebreid haar verhaal te doen, en laat haar kritiekloos een vreedzame activist (die nota bene slachtoffer is van haar opruiing), beschuldigen van terrorisme.

Ze mag met leugens en frames strooien zoveel ze wil.
Alleen als Jenny Douwes ook nog de burgemeester wil belasteren, grijpt Huys steeds in.

Ze associeert Afriyie van terrorisme, hoewel de AIVD die ze daarbij steeds aanhaalt, juist veel kritischer en waarschuwender was over het extreemrechtse kamp waar Douwes zelf toe behoort.
(wie me niet gelooft, lees het laatste AIVD rapport, en check haar Twitter account en de mensen die ze volgt maar eens). Maar niemand die haar daar op wijst.

Nee, Twan Huys ontvangt deze verdachte die op haar veroordeling wacht met alle egards die een held betaamt.
Haar advocaat mag bovendien de ene frame na de andere politieke uitspraak bijzetten: opnieuw leugens over Afriyie, en discussietechnieken die niets te maken hebben met de juridische belangen van zijn cliënt, maar alles met het de mond snoeren van haar slachtoffer.

En intussen is Jerry King Luther Afriyie eigenlijk wel uitgenodigd door Twan Huys om aan de tafel te komen praten over het proces, maar wordt hij gedwongen om als een bedelaar buiten de kring bij het publiek te zitten, op letterlijk een lagere plaats dan de witte mensen aan tafel.

Nu voert Twan Huys een toneelstukje op.
Terwijl hij Jerry Afriyie als een Oom Tom behandelt die je nog wel even mag laten zweten, en iedereen in spanning houdt, vraagt hij toestemming aan de dader om haar slachtoffer aan tafel uit te nodigen. Hij weet dat ze het moeilijk vindt hoor, alle begrip.
Jerry krijgt het woord niet, Jenny wel. Jengelende Jenny vindt het niet leuk, ze voelt zich verheven boven haar slachtoffer. Maar Twan dringt aan, of ze het toch alsjeblieft wél goed wil vinden, want dat was eigenlijk wel afgesproken, ook al ontkent Jokkende Jenny dat nu.

Niemand maakt plaats. Douwes mag nog wat liegen en sputteren zonder tegengesproken te worden.
Dan maakt Twan het grote gebaar. Jerry mag toch aan tafel plaatsnemen, ook al is hij zwart.
Hij zal wel dankbaar wezen. Maar voor Twan is iedereen gelijk hoor.

Het is om te kotsen, deze uitzending van RTL Late Night met Twan Huys, zoals de meeste talkshows op dit moment misselijkmakend zijn. Ik weet niet eens of Huys zich bewust is van hoe racistisch de hele vertoning is. Maar bewust of niet, dat maakt niet uit, de daden zijn gelijk.

Zijn eerste vraag aan het slachtoffer, niet aan de dader:
"Kwamen jullie daar nou om rotzooi te trappen?"
Zijn eerste vraag aan de dader, niet aan het slachtoffer:
"Hoe was het nou voor jou persoonlijk, deze week?"

Daarna wordt Fred Teeven nog even wit gewassen, ondanks zijn fraude en aangetoonde leugens over bonnetjes. Hij is wèl één van ons, net zoals Jenny.
Crimefighters zijn het, die onze samenleving veilig houden. De tafel kijkt vies naar Afriyie.

Als het onderwerp Fred Hachee zijn nieuwe TVshow wordt, wordt Jerry Afriyie stilletjes van tafel verwijderd, terwijl Jenny Douwes mag blijven zitten, en samen met Teeven zit te glunderen.

Zo wassen onze media zichzelf weer witter dat extreemrechts wit. "Maar Twan was wel goed hè, zo neutraal en vasthoudend, terwijl die Jerry op het oordeel over de tafel zat te wachten? Nounounounou.""

Aldus Sunny Bergman
pi_182491456
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:08 schreef Ciclon het volgende:
https://www.facebook.com/(...)NOhbMCFvKVv4kq8g-XPY

Racistisch stukje van Sunny. #racismejegensblanke #gaatnietoverZP
Na het lezen van de reacties erop heeft mijn vertrouwen in de mensheid een flinke deuk gekregen.. ;(
pi_182491472
Jenny toont zich ook wel de exponent van 'gekwetst klootjesvolkrechts'. Vrijheid van meningsuiting betekent in die hoek immers dat je lekker alles mag zeggen zonder dat je van iemand weerwoord krijgt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182491537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:24 schreef Monolith het volgende:
Jenny toont zich ook wel de exponent van 'gekwetst klootjesvolkrechts'. Vrijheid van meningsuiting betekent in die hoek immers dat je lekker alles mag zeggen zonder dat je van iemand weerwoord krijgt.
Beetje inlevingsvermogen is jullie soort ook vreemd blijkt wel.
pi_182491554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:30 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Beetje inlevingsvermogen is jullie soort ook vreemd blijkt wel.
Het soort dat een hekel heeft aan de twee voornaamste partijen in deze sneeuwvlokjesdiscussie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:33:06 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182491567
Jenny kan je hier weinig kwalijk nemen. Dit was vooral een smerige setup van de eindredactie van RTL Late Night.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182491584
Ga maar lekker door met trollen en mensen in hokjes duwen, voor mij doe je niet meer mee.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:35:31 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182491589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:34 schreef Klepper272 het volgende:
Ga maar lekker door met trollen en mensen in hokjes duwen, voor mij doe je niet meer mee.
Gelukkig doe je dat zelf helemaal niet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182491594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:34 schreef Klepper272 het volgende:
Ga maar lekker door met trollen en mensen in hokjes duwen, voor mij doe je niet meer mee.
Deze is ook hilarisch. Je probeerde mij in een hokje te drukken. Vervolgens geef ik je aan dat ik niet zoveel heb met beide hokjes en beschuldig je mij van mensen in hokjes duwen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182491610
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gelukkig doe je dat zelf helemaal niet ;)
Tja, dat was een reactie op die denigrerende post.
Je hebt gelijk, dat kan ik beter niet doen.
pi_182491621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, dat was een reactie op die denigrerende post.
Je hebt gelijk, dat kan ik beter niet doen.
Ik las vanmorgen dat dat soort posts niet meer zijn toegestaan dus zal wel snel verwijderd worden.
pi_182491622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, dat was een reactie op die denigrerende post.
Je hebt gelijk, dat kan ik beter niet doen.
Nee, het is helemaal geen reactie op een denigrerende post en, wederom, je bevestigt ironisch genoeg precies mijn punt. Een beetje weerwoord en meneer is 'gekwetst' en vindt dat hij respect verdient. Het stikt hier van de blanke Marrokaantjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182491627
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deze is ook hilarisch. Je probeerde mij in een hokje te drukken. Vervolgens geef ik je aan dat ik niet zoveel heb met beide hokjes en beschuldig je mij van mensen in hokjes duwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:24 schreef Monolith het volgende:
Jenny toont zich ook wel de exponent van 'gekwetst klootjesvolkrechts'. Vrijheid van meningsuiting betekent in die hoek immers dat je lekker alles mag zeggen zonder dat je van iemand weerwoord krijgt.
Met dit soort opmerkingen lijk je nu eenmaal niet zo neutraal te staan in deze discussie.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:41:07 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182491640
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:59 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat je je gasten naait / een overeenkomst niet nakomt.

Dat verwacht jij bij elk televisieprogramma?
lees nou gewoon wat er staat joh dan is die vraag gelijk beantwoord :')

ik verwacht idd dat ze een alles voor de kijkcijfers houding hebben en het lijkt me zoals gezegd dus naief als je wat anders verwacht

meer staat er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182491646
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:39 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

[..]

Met dit soort opmerkingen lijk je nu eenmaal niet zo neutraal te staan in deze discussie.
Dan snap je niet zo goed wat 'neutraal' is. Ik heb helemaal niets met een Jeffrey of een Jenny. Wat mij betreft gaan dergelijke proleten elkaar lekker ergens te lijf in een weiland. Dus in die zin heb ik geen voorkeur voor één van beiden. Dit in tegenstelling tot het gros van de 'ze pakkuh muh Sinterklaasfeest af!!!'-users hier. Of wou jij met droge ogen beweren dat jij volledig neutraal in deze discussie staat?

Ik heb hier op feitelijk basis gewoon betoogt dat de hele zaak niet overtrokken was maar gewoon in lijn met jurisprudentie en meer van dat soort zaken. Veel inhoudelijk weerwoord kwam er niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:42:00 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182491648
dus nee ik verwacht niet dat mijn interesses op de eerste plek staan ... of we dat iemand naaien willen noemen weet ik niet

je komt iig niet binnen als vriend van zo'n programma lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182491665
De oplossing was heel simpel.
Je nodigt vrijdag Jenny uit en maandag zet je Freddy aan tafel.
Dan heb je beide kanten van de zaak belicht.

Twan moest gewoon zijn kijkcijfertjes redden dus dan maar even een stukje dominee-deug TV.
De inzet natuurlijik een clash tussen de twee partijen of een huilend persoon aan tafel.

Alleen Friezen laten zich niet zo snel gek maken in zo'n TV studio.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:48:19 #94
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182491704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:23 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Na het lezen van de reacties erop heeft mijn vertrouwen in de mensheid een flinke deuk gekregen.. ;(
. Het gaat dan ook niet om ZP. Ik zie dit soort figuren en sympathisanten als reden voor de polarisatie in Nederland. En daar hoop men ook op. Ze zijn helemaal niet voor gelijke rechten, ze zijn er op uit om de 'machtige witte man' een kopje kleiner te maken. En men zal niet stoppen voordat dat is gelukt. Dat die Affriye lezingen mag geven mbt dit soort onderwerpen dragen alleen maar bij aan verdere polarisatie. Dit is in mijn ziens ook slechts het begin..
pi_182491722
Vrijheid van meningsuiting draagt bij aan polarisatie, wie had dat gedacht?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182492307
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Het gaat dan ook niet om ZP. Ik zie dit soort figuren en sympathisanten als reden voor de polarisatie in Nederland. En daar hoop men ook op. Ze zijn helemaal niet voor gelijke rechten, ze zijn er op uit om de 'machtige witte man' een kopje kleiner te maken. En men zal niet stoppen voordat dat is gelukt. Dat die Affriye lezingen mag geven mbt dit soort onderwerpen dragen alleen maar bij aan verdere polarisatie. Dit is in mijn ziens ook slechts het begin..
OF ze willen oprecht een eind aan een traditie die ze niet leuk vinden. Net zoals we hier in Nederland wel eens klagen over stierenvechten in Spanje. Of,om het binnen Nederland te houden: katknuppelen,ganstrekken en Kallemooij. Allemaal tradities waar mensen steeds schever naar gaan kijken.

En dat gaat allemaal nog "maar" om dieren. Zwarte Piet draait om mensen.
pi_182492330
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zwarte Piet draait om mensen.
Iets specifieker; alleen om kinderen.
pi_182492379
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:29 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Iets specifieker; alleen om kinderen.
Blijkbaar niet he ?
En kinderen konden ruim 1500 jaar lang prima Sinterklaas vieren zonder Piet; dus maakt het voor hen echt uit ?
pi_182492382
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Het gaat dan ook niet om ZP. Ik zie dit soort figuren en sympathisanten als reden voor de polarisatie in Nederland. En daar hoop men ook op. Ze zijn helemaal niet voor gelijke rechten, ze zijn er op uit om de 'machtige witte man' een kopje kleiner te maken. En men zal niet stoppen voordat dat is gelukt. Dat die Affriye lezingen mag geven mbt dit soort onderwerpen dragen alleen maar bij aan verdere polarisatie. Dit is in mijn ziens ook slechts het begin..
En andersom is het opstaan voor Zwarte Piet dan een symbool om de zwarte man klein te houden
pi_182492406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

OF ze willen oprecht een eind aan een traditie die ze niet leuk vinden. Net zoals we hier in Nederland wel eens klagen over stierenvechten in Spanje. Of,om het binnen Nederland te houden: katknuppelen,ganstrekken en Kallemooij. Allemaal tradities waar mensen steeds schever naar gaan kijken.

En dat gaat allemaal nog "maar" om dieren. Zwarte Piet draait om mensen.
De mensen in Nederland gaan steeds schever kijken naar het achterbakse kozp clubje.
Ik denk dat ze dit jaar niet eens naar Zaanstad durven te komen.
pi_182492408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Blijkbaar niet he ?
Huh? Hoezo niet?

quote:
En kinderen konden ruim 1500 jaar lang prima Sinterklaas vieren zonder Piet; dus maakt het voor hen echt uit ?
Waarschijnlijk niet. Maar ik heb geen zin in die discussie want die is hier al 3025025 keer voorbij gekomen.
pi_182492437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:29 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Iets specifieker; alleen om kinderen.
In mijn ogen draait zwarte Piet helemaal niet om kinderen. Het is niet alsof kinderen enorm de dupe zullen zijn als er iets verandert aan zwarte Piet. Sterker nog, dat is door de geschiedenis heen gewoon vele malen gebeurd zonder dat kinderen hun hele wereldbeeld in zagen storten.

Nee, zwarte Piet draait om volwassenen. Enerzijds volwassenen die vinden dat zij gekwetst worden door traditie of historie en anderzijds volwassenen die vinden dat hun cultuur door anderen wordt aangevallen.

Het is gewoon één van de vele discussies van dit type die je in de Westerse wereld in bredere zin ziet. Kijk bijvoorbeeld ook naar onenigheid om het vermeende verheerlijken van het Nederlandse koloniale verleden of de zuidelijke legers uit de geschiedenis van de VS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182492469
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

In mijn ogen draait zwarte Piet helemaal niet om kinderen. Het is niet alsof kinderen enorm de dupe zullen zijn als er iets verandert aan zwarte Piet. Sterker nog, dat is door de geschiedenis heen gewoon vele malen gebeurd zonder dat kinderen hun hele wereldbeeld in zagen storten.

Nee, zwarte Piet draait om volwassenen. Enerzijds volwassenen die vinden dat zij gekwetst worden door traditie of historie en anderzijds volwassenen die vinden dat hun cultuur door anderen wordt aangevallen.

Het is gewoon één van de vele discussies van dit type die je in de Westerse wereld in bredere zin ziet. Kijk bijvoorbeeld ook naar onenigheid om het vermeende verheerlijken van het Nederlandse koloniale verleden of de zuidelijke legers uit de geschiedenis van de VS.
Heb jij dit wellicht geschreven ;) ?
https://www.nu.nl/weekend(...)-piet-verandert.html
pi_182492661
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

lees nou gewoon wat er staat joh dan is die vraag gelijk beantwoord :')

ik verwacht idd dat ze een alles voor de kijkcijfers houding hebben en het lijkt me zoals gezegd dus naief als je wat anders verwacht

meer staat er niet
Rustig maar, niet meteen gaan huilen.

Ik heb gelezen wat er staat en geef een reactie.

Met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?
pi_182492720
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:16 schreef Ciclon het volgende:
RTL Late Night met Twan Huys: wat een beschamende racistische vertoning. Walgelijk, vernederend. Respect voor Jerry King Luther Afriyie's geduld en rust. Ik was allang met stoelen gaan gooien (mijn witte privilege I know).

Ik ben te boos nu om rustig te analyseren. Dus bij deze alles wat Bas Thijs van Grutjes schrijft op zijn fbwall: "Een extreemrechtse verdachte die nog midden in haar proces zit omdat ze mensenlevens in gevaar bracht.
Twan Huys nodigt haar uit om uitgebreid haar verhaal te doen, en laat haar kritiekloos een vreedzame activist (die nota bene slachtoffer is van haar opruiing), beschuldigen van terrorisme.

Ze mag met leugens en frames strooien zoveel ze wil.
Alleen als Jenny Douwes ook nog de burgemeester wil belasteren, grijpt Huys steeds in.

Ze associeert Afriyie van terrorisme, hoewel de AIVD die ze daarbij steeds aanhaalt, juist veel kritischer en waarschuwender was over het extreemrechtse kamp waar Douwes zelf toe behoort.
(wie me niet gelooft, lees het laatste AIVD rapport, en check haar Twitter account en de mensen die ze volgt maar eens). Maar niemand die haar daar op wijst.

Nee, Twan Huys ontvangt deze verdachte die op haar veroordeling wacht met alle egards die een held betaamt.
Haar advocaat mag bovendien de ene frame na de andere politieke uitspraak bijzetten: opnieuw leugens over Afriyie, en discussietechnieken die niets te maken hebben met de juridische belangen van zijn cliënt, maar alles met het de mond snoeren van haar slachtoffer.

En intussen is Jerry King Luther Afriyie eigenlijk wel uitgenodigd door Twan Huys om aan de tafel te komen praten over het proces, maar wordt hij gedwongen om als een bedelaar buiten de kring bij het publiek te zitten, op letterlijk een lagere plaats dan de witte mensen aan tafel.

Nu voert Twan Huys een toneelstukje op.
Terwijl hij Jerry Afriyie als een Oom Tom behandelt die je nog wel even mag laten zweten, en iedereen in spanning houdt, vraagt hij toestemming aan de dader om haar slachtoffer aan tafel uit te nodigen. Hij weet dat ze het moeilijk vindt hoor, alle begrip.
Jerry krijgt het woord niet, Jenny wel. Jengelende Jenny vindt het niet leuk, ze voelt zich verheven boven haar slachtoffer. Maar Twan dringt aan, of ze het toch alsjeblieft wél goed wil vinden, want dat was eigenlijk wel afgesproken, ook al ontkent Jokkende Jenny dat nu.

Niemand maakt plaats. Douwes mag nog wat liegen en sputteren zonder tegengesproken te worden.
Dan maakt Twan het grote gebaar. Jerry mag toch aan tafel plaatsnemen, ook al is hij zwart.
Hij zal wel dankbaar wezen. Maar voor Twan is iedereen gelijk hoor.

Het is om te kotsen, deze uitzending van RTL Late Night met Twan Huys, zoals de meeste talkshows op dit moment misselijkmakend zijn. Ik weet niet eens of Huys zich bewust is van hoe racistisch de hele vertoning is. Maar bewust of niet, dat maakt niet uit, de daden zijn gelijk.

Zijn eerste vraag aan het slachtoffer, niet aan de dader:
"Kwamen jullie daar nou om rotzooi te trappen?"
Zijn eerste vraag aan de dader, niet aan het slachtoffer:
"Hoe was het nou voor jou persoonlijk, deze week?"

Daarna wordt Fred Teeven nog even wit gewassen, ondanks zijn fraude en aangetoonde leugens over bonnetjes. Hij is wèl één van ons, net zoals Jenny.
Crimefighters zijn het, die onze samenleving veilig houden. De tafel kijkt vies naar Afriyie.

Als het onderwerp Fred Hachee zijn nieuwe TVshow wordt, wordt Jerry Afriyie stilletjes van tafel verwijderd, terwijl Jenny Douwes mag blijven zitten, en samen met Teeven zit te glunderen.

Zo wassen onze media zichzelf weer witter dat extreemrechts wit. "Maar Twan was wel goed hè, zo neutraal en vasthoudend, terwijl die Jerry op het oordeel over de tafel zat te wachten? Nounounounou.""

Aldus Sunny Bergman
Tering.

Die Sunny toch.

Roomser dan de paus en zwarter dan een neger is haar hoogste doel.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:52:56 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182492815
Twan Huys is sowieso een naarling. Friese snelwegterroristen aan tafel of niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Eindredactie Games zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:14:11 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182493209
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering.

Die Sunny toch.

Roomser dan de paus en zwarter dan een neger is haar hoogste doel.
Heb je het stuk gezien. Twan zat zowat tussen de tieten van die boerentrien.

Maar Twan heeft ook een ruggegraat van spaghetti. Niemand willen bijvooroordelen maar toch die bimbo alleen aan tafel laten beginnen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182493792
Ik zou heel graag onderstaande vragen nog beantwoord willen zien. Mag natuurlijk ook van iemand anders die het weet.

Iedereen laat zich weer lekker ophitsen. Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dat precies is waar de politiek en media op sturen door deze gehele situatie zo uit te spelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind jij, en dat mag je vinden. Maar juridisch en staatsrechtelijk is dit nog steeds een ander verhaal.
Is dat wel zo ? Mag een burgermeester überhaupt uit eigen beweging demonstranten uitnodigingen ? Ik weet niet hoe dat zit. Jij ook niet denk ik, want je draait constant om het feit heen dat de burgemeester deze groepen zelf uitnodigt ipv te verbieden, beide lijken mij ongewenst. Wat vind jij ? En hoe zit het echt ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 13-10-2018 17:05:40 ]
pi_182493860
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:14 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Heb je het stuk gezien. Twan zat zowat tussen de tieten van die boerentrien.

Maar Twan heeft ook een ruggegraat van spaghetti. Niemand willen bijvooroordelen maar toch die bimbo alleen aan tafel laten beginnen.
Niet dat Sunny nou lekker onpartijdig is om daarover te oordelen. Die zat zelf achter in de bus met die demonstranten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 17:03:01 ]
pi_182493870
Eigenlijk vind ik die jaarlijks terugkerende ZP discussie wel fijn. Op die manier weet je precies welke mensen je niets mee te maken moet willen hebben, en welke wel.
pi_182494291
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Het gaat dan ook niet om ZP. Ik zie dit soort figuren en sympathisanten als reden voor de polarisatie in Nederland. En daar hoop men ook op. Ze zijn helemaal niet voor gelijke rechten, ze zijn er op uit om de 'machtige witte man' een kopje kleiner te maken. En men zal niet stoppen voordat dat is gelukt. Dat die Affriye lezingen mag geven mbt dit soort onderwerpen dragen alleen maar bij aan verdere polarisatie. Dit is in mijn ziens ook slechts het begin..
Ja, laten we mensen verbieden om hun mening uit te dragen. Man man man.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:09:50 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182494793
Wat een walgelijke vertoning bij Twan. Zo'n Jenny moet je verbaal alle hoeken van de tafel zien, wat een walgelijk zuur zeikwijf is dat. Ben het zelfs eens met die column van Sunny Bergman :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182495164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering.

Die Sunny toch.

Roomser dan de paus en zwarter dan een neger is haar hoogste doel.
Zo scherp zou ik het niet stellen maar het is inderdaad een volslagen debiel stuk tekst.
pi_182495472
Rechtbank Toespraak BlokkeerFries Jan
https://www.geenstijl.nl/(...)k-blokkeerfries-jan/

^O^
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:53:44 #115
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182495581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we mensen verbieden om hun mening uit te dragen. Man man man.
Beweer ik ook niet. Mr of mevr... Echter wat zij nu doen, op deze manier, zal averechts werken. De autoschone, etnische Nederlander (Germaan) zal steeds meer een stap naar rechts maken. Puur om zichzelf en haar traditie + geschiedenis te verdedigen tegen de 'nieuwkomers' die hen (nog steeds) zien als slavendrijvers en oligarchie.
pi_182495606
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is altijd wat met die zeik Friezen. Peter R de Vries zit ook altijd te klagen bij DWDD als ze een ander onderwerp met hem bespreken. Kom op joh, wees eens volwassen en wees blij dat je met je tyfuskop op TV komt denk ik dan.
Ja, Aalsmeer ligt inderdaad in Friesland.

Falco: "De Vries.. van Friesland, weetjewel?"

:') x1000
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182495629
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Beweer ik ook niet. Mr of mevr... Echter wat zij nu doen, op deze manier, zal averechts werken. De autoschone, etnische Nederlander (Germaan) zal steeds meer een stap naar rechts maken. Puur om zichzelf en haar traditie + geschiedenis te verdedigen tegen de 'nieuwkomers' die hen (nog steeds) zien als slavendrijvers en oligarchie.
"Tradities en geschiedenis".
Jouw opas opa had nog nooit van zwarte piet gehoord.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:57:48 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182495649
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Er waren afspraken gemaakt
Dat dus. En die zijn geschonden. Terecht dat Douwes gepikeerd is.
pi_182495651
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:56 schreef Kassamiep het volgende:

Jouw opas opa had nog nooit van zwarte piet gehoord.
Deze zin loopt niet lekker.

Maar mijn opa -eindbaas dat het is- en fucking 83 is gwn fan van ZP.

#ALTIJDREADY
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:58:01 #120
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182495652
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Volgena mij zit er bij jou ook wel een steekje los
nee man, jij bent gewoon een witte supremacist! ik neem jou niet serieus
pi_182495667
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:09 schreef Falco het volgende:
Wat een walgelijke vertoning bij Twan. Zo'n Jenny moet je verbaal alle hoeken van de tafel zien, wat een walgelijk zuur zeikwijf is dat. Ben het zelfs eens met die column van Sunny Bergman :{
Jenny Douwes heeft gelijk. We moeten niet doen alsof KZOP en aanverwanten een partij is waarmee je op redelijke wijze in gesprek kunt treden.

Ter bewijs, de vriendin van Jerry Afriqieyeja:
kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51 Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Dit is letterlijk van hetzelfde niveau als De Graauwe Eeuw, dat onderscheid kan nu niet meer gemaakt worden. KOZP is een radicale terreurgroep, wiens leden allen gearresteerd moeten worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182495690
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Deze zin loopt niet lekker.
Je hebt gelijk. "De opa van je opa had nog nooit van zwarte Piet gehoord" was beter geweest.

En dat is niet helemaal waar - voor hem zou de term "zwarte piet" verwijzen naar de duivel.
Maar als je zou suggereren dat dat iets met sinterklaas te maken had, of uberhaupt dat Sinterklaas een metgezel had, zou hij je aankijken alsof je imbeciel was.
pi_182495750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jenny Douwes heeft gelijk. We moeten niet doen alsof KZOP en aanverwanten een partij is waarmee je op redelijke wijze in gesprek kunt treden.

Ter bewijs, de vriendin van Jerry Afriqieyeja:
kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51 Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Dit is letterlijk van hetzelfde niveau als De Graauwe Eeuw, dat onderscheid kan nu niet meer gemaakt worden. KOZP is een radicale terreurgroep, wiens leden allen gearresteerd moeten worden.
Omgekeerd hebben de oh zo geroemde snelwegblokkeerders banden met meerdere white power groepjes. Dit waren niet "een paar bezorgde willekeurige burgers".

Dus allemaal in de cel ?
pi_182495795
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omgekeerd hebben de oh zo geroemde snelwegblokkeerders banden met meerdere white power groepjes. Dit waren niet "een paar bezorgde willekeurige burgers".

Dus allemaal in de cel ?
Banden is iets anders dan zelf dit soort teksten uitkramen. Of heb je Jenny Douwes en co. kunnen betrappen op oproepen tot "KKK-achtige acties"?

Bovendien staat er slechts 1 partij voor de rechter. Vrouwe Justitia is niet langer blind.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182495804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:48 schreef Klepper272 het volgende:
Rechtbank Toespraak BlokkeerFries Jan
https://www.geenstijl.nl/(...)k-blokkeerfries-jan/

^O^
Nog wereldvreemder dan Sunny Bergman, dat mag oprecht een prestatie genoemd worden.
pi_182495807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omgekeerd hebben de oh zo geroemde snelwegblokkeerders banden met meerdere white power groepjes. Dit waren niet "een paar bezorgde willekeurige burgers".

Dus allemaal in de cel ?
:Y
Inclusief de burgemeester die een terreurgroep uitnodigde om tussen de feestende kinderen te gaan schreeuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 19:07:23 ]
pi_182495810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:48 schreef Klepper272 het volgende:
Rechtbank Toespraak BlokkeerFries Jan
https://www.geenstijl.nl/(...)k-blokkeerfries-jan/

^O^
Ja, interessant stuk, goed beargumenteerd.
I´m back.
pi_182495854
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y
Inclusief de burgemeester die een terreurgroep uitnodigde om tussen de feestende kinderen te gaan schreeuwen.
Lijkt mij een prima plan :)
pi_182495872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Banden is iets anders dan zelf dit soort teksten uitkramen.
De snelweg blokkeren is iets anders dan teksten uitkramen.
pi_182495905
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De snelweg blokkeren is iets anders dan teksten uitkramen.
Slachtofferloos delict. Heel wat anders dan waar KOZP zich kennelijk op voorbereid.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:12:42 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_182495909
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef CrashO het volgende:
een terreurgroep
:')_!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:12:52 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182495914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Rustig maar, niet meteen gaan huilen.

Ik heb gelezen wat er staat en geef een reactie.

Met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?
nee maar ik dit soort suggestieve onzin maakt me wel moe hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182495929
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De snelweg blokkeren is iets anders dan teksten uitkramen.
Juridisch maakt het niets uit of je een snelweg blokkeert of een landweg.
pi_182495943
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omgekeerd hebben de oh zo geroemde snelwegblokkeerders banden met meerdere white power groepjes. Dit waren niet "een paar bezorgde willekeurige burgers".

Dus allemaal in de cel ?
Heb je daar bewijzen van?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:18:53 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_182496012
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:12 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Slachtofferloos delict. Heel wat anders dan waar KOZP zich kennelijk op voorbereid.
Er zijn meerdere kopstaartbotsingen als gevolg van de blokkade geweest, en de economische schade is ook niet insignificant.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:13 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Juridisch maakt het niets uit of je een snelweg blokkeert of een landweg.
Toch wel want het gaat om het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid (146a) door de blokkade wat op een snelweg veel groter is dan op een landweg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182496051
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere kopstaartbotsingen als gevolg van de blokkade geweest, en de economische schade is ook niet insignificant.
En veel mensen die flinke vertraging oplopen, die hebben er ook gewoon last van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182496071
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere kopstaartbotsingen als gevolg van de blokkade geweest, en de economische schade is ook niet insignificant.

Het is me wat. :')

Inderdaad vergelijkbaar met bomaanslagen suggereren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182496074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nog wereldvreemder dan Sunny Bergman, dat mag oprecht een prestatie genoemd worden.
Ten eerste was dat stuk niet van Sunny Bergman, want die was nog te kwaad om zelf een stuk te schrijven. Waarschijnlijk verstandig van Sunny.

Persoonlijk vind ik het een prima onderbouwd geschreven stuk van de blokkeerfries, misschien kan jij het beter onderbouwen wat er niet deugt aan dit epistel?
pi_182496082
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere kopstaartbotsingen als gevolg van de blokkade geweest, en de economische schade is ook niet insignificant.
Dit is toen der tijd ook door kozp gemeld. Maar vreemd genoeg niet aangevoerd door het OM. Zou perfect bewijsmateriaal zijn.

Bewijs voor deze claim?
pi_182496093
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is me wat. :')

Inderdaad vergelijkbaar met bomaanslagen suggereren.
Eersteklas drogreden weer. Je stelt dat het een slachtofferloos delict is. Vervolgens word je erop gewezen dat dit niet het geval is en kom je met "vergelijkbaar met bomaanslagen". Zie je zelf niet in hoe lachwekkend dat overkomt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182496094
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

En veel mensen die flinke vertraging oplopen, die hebben er ook gewoon last van.
Tja, dat heb je nu eenmaal wel vaker bij een staking of protest. Vervelend, niet meer dan dat...
pi_182496109
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere kopstaartbotsingen als gevolg van de blokkade geweest, en de economische schade is ook niet insignificant.

[..]

Toch wel want het gaat om het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid (146a) door de blokkade wat op een snelweg veel groter is dan op een landweg.
Hmmm, heb je daar een bron van die kopstaartbotsingen?

Volgens mij zijn ze niet aangeklaagd voor artikel 146a

Wel voor het versperren van een openbare weg art 162

[ Bericht 4% gewijzigd door Klepper272 op 13-10-2018 19:48:46 ]
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:28:14 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_182496158
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dit is toen der tijd ook door kozp gemeld. Maar vreemd genoeg niet aangevoerd door het OM. Zou perfect bewijsmateriaal zijn.

Bewijs voor deze claim?
Niet aangevoerd door kozp, juist wel door het OM Noord Nederland:

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-misdrijf~aa3cc729/

Ik denk dat we op het vonnis moeten wachten om precies te achterhalen welke bewijsstukken al dan niet subsidiair zijn bijgeleverd. Als het er niet bij zit kan het zijn dat het juridisch moeilijk hard te maken is dat iemand die achterop de file klapt aan te rekenen is aan de fileveroorzaker.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:29:28 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182496184
Als dit topic één ding laat zien is dat zwarte Piet tegenstanders niets te zoeken hebben op een kinderfeest
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182496216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blijft me verbazen dat de mods dit soort hersenloos getroll blijven tolereren.
Mijn teksten of een letterlijke oproep tot extreem geweld van een felle anti-Zwarte Pieter. Tja, het ligt er maar aan waar je je prioriteiten stelt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182496225
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dit topic één ding laat zien is dat zwarte Piet tegenstanders niets te zoeken hebben op een kinderfeest
Er zijn inderdaad wat mensen die met feiten en jurisprudentie het circlejerkfeestje van mensen met de verstandelijke vermogens van een kind van acht komen verzieken inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182496274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad wat mensen die met feiten en jurisprudentie het circlejerkfeestje van mensen met de verstandelijke vermogens van een kind van acht komen verzieken inderdaad.
Blijkt toch lastig te zijn om mensen niet te beledigen, misschien kan je beter stoppen als je niet fatsoenlijk een discussie kan voeren.
pi_182496597
Ik vimd die anti pieten beetje stinken. Geloof niets van dat het hen gaat om wat zd zeggen

Die vrouw met die piercings die naast jeffrey afriyie zat bij rtl late night ik herken haar.
Zij is toch lid van movement x opgericht door abu jahja?

Ja dus


Zij en jeffrey afriyie en abu jahja zag je vaak samen met die ene activist abulkasim al jaberi aka fuck de koning
En said roustayar
Ook de activist thomas Beersum zie je vaak samen met die anti pieten

Die activisten hebnen grote rol gespeeld in de rellen van shilderwijk

Jeffrey afriyie is ook vaak spreker op die alternatieve kristalknacht herdening die bezocht worden door mensen die contact hebben met terreurgroepn zoals hamas en hezbollah

En ook veel conract met leden van bij1 van sylvana simons. Die zijm ook lid van movement x


En zij heeft weer contact heeft met feministishe anja meulenbelt (ook lid van bij1) Die weer antisemiet gretta duisenberg kent (stonden samen op de foto met arafat)

Enzovoort enzovoort

Kortom het is 1 grote activisten nest.

Het heeft niets meer met zwarte piet te maken
pi_182496653
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Klepper272 op 13-10-2018 19:47:58 ]
pi_182497057

Hey is dat niet die buschauffeuse van antipieten bus tijdens de blokkade


Ons kent ons. Politiek activisten :r
pi_182497071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omgekeerd hebben de oh zo geroemde snelwegblokkeerders banden met meerdere white power groepjes. Dit waren niet "een paar bezorgde willekeurige burgers".
Dat was dezelfde dag al ontkracht. Dat is de mode tegenwoordig, als je het niet met iemand eens bent dan noem je diegene meteen extreem-rechts (of 'linksen' is in sommige kringen ook al genoeg). Journalisten schrijven dat dan gewoon op zonder het te checken, en rectificeren hoeft niet want ze hebben alleen maar een bewering van iemand weergegeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182497158
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:03 schreef Szikha2 het volgende:

Hey is dat niet die buschauffeuse van antipieten bus tijdens de blokkade
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:13:04 De chauffeuse van de witte bus barstte volgens Esajas in tranen uit tijdens haar verhoor door de politie, toen ze vertelde hoe ze werd afgesneden door de motorrijder. Ze vertelde over haar angst voor de blikken die ze kreeg, en de hoodies. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:14:41 De actie had tot gevolg dat ze een tijd niet meer kon werken. Ze zat getraumatiseerd thuis, zegt Esajas. Ook hij kon zijn werk als studie-adviseur aan de Universiteit van Amsterdam een tijd niet werken. #blokkeerfriezen reageer retweet
Deze buschauffeuse ? :') ! Het zielige ding heeft blijkbaar een trauma waardoor ze niet meer kan werken opgelopen omdat ze moest remmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2018 20:08:58 ]
pi_182497260
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was dezelfde dag al ontkracht. Dat is de mode tegenwoordig, als je het niet met iemand eens bent dan noem je diegene meteen extreem-rechts (of 'linksen' is in sommige kringen ook al genoeg). Journalisten schrijven dat dan gewoon op zonder het te checken, en rectificeren hoeft niet want ze hebben alleen maar een bewering van iemand weergegeven.
Sws nieuw dat Douwes van de nazi-partij is of die Friezen.
Wel waren er veel Friezen voor Hitler, geloof ik, verhoudingsgewijs. Had nog eind jaren 90 een oudoom op bezoek die de verraders van zijn broer op het spoor was. Maar die oudoom is overleden en zijn broer in 1943 in Buchenwald.
Begin jaren 90 was het trouwens, 1993/94.
Nog steeds een afspraak met mijn broer om Buchenwald te bezoeken trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 13-10-2018 20:31:15 ]
I´m back.
pi_182497372
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moeten we die Miko Flohr ergens van kennen en is die uberhaupt relevant?
Nee, gewoon de zoveelste nobody met een mening op twitter.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:35:38 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182497748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sws nieuw dat Douwes van de nazi-partij is of die Friezen.
Wel waren er veel Friezen voor Hitler, geloof ik, verhoudingsgewijs. Had nog eind jaren 90 een oudoom op bezoek die de verraders van zijn broer op het spoor was. Maar die oudoom is overleden en zijn broer in 1943 in Buchenwald.
Begin jaren 90 was het trouwens, 1993/94.
Nog steeds een afspraak met mijn broer om Buchenwald te bezoeken trouwens.
Kan je vast wel onderbouwen, of roep je gewoon maar wat?
Friesland had, na Noord-Brabant het laagste aantal stemmers (procentueel) op de NSB
http://old.aup.nl/wosmedi(...)_in_1935_en_1939.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182497785
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je vast wel onderbouwen, of roep je gewoon maar wat?
Friesland had, na Noord-Brabant het laagste aantal stemmers (procentueel) op de NSB
http://old.aup.nl/wosmedi(...)_in_1935_en_1939.pdf
Dan klopt het niet idd wat ik zei, neemt niet weg dat er verraders tussen zaten en die hebben slachtoffers geëist, zoals mijn oudoom aangaf. En dat klopte dus. Dat hebben we geverifieerd.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:40:13 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182497840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan klopt het niet idd wat ik zei, neemt niet weg dat er verraders tussen zaten en die hebben slachtoffers geëist, zoals mijn oudoom aangaf. En dat klopte dus. Dat hebben we geverifieerd.
En? Wat zegt dit over Friesland en in deze discussie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182497899
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Wat zegt dit over Friesland en in deze discussie?
Niets, want het was een sidetrack sws. Maar de associatie van Douwes met nazi's c.q. neonazi's, zelfs ook maar met extreemrechts is ridicuul wmb.
I´m back.
pi_182497940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:12 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Slachtofferloos delict. Heel wat anders dan waar KOZP zich kennelijk op voorbereid.
Psychotische kenmerken deel 2.
pi_182497978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sws nieuw dat Douwes van de nazi-partij is of die Friezen.
Wel waren er veel Friezen voor Hitler, geloof ik, verhoudingsgewijs. Had nog eind jaren 90 een oudoom op bezoek die de verraders van zijn broer op het spoor was. Maar die oudoom is overleden en zijn broer in 1943 in Buchenwald.
Begin jaren 90 was het trouwens, 1993/94.
Nog steeds een afspraak met mijn broer om Buchenwald te bezoeken trouwens.
WTF!? Ken je geschiedenis.
Volgens mij waren het de Friezen die noodhulp gaven aan rattenvretende randstedelingen en hun kinderen in huis namen.

De meeste Friezen waren anti Hitler en velen zaten in het verzet. (Er zullen rotte appels zijn geweest).
Fryslân is ook een paar weken eerder bevrijd door de Canadezen dan de rest van Nederland op 15 april 1945 mede door de verzetsstrijders.

De oude Leeuwarder gevangenis, De Blokhuispoort, is in december 1944 overvallen door verzetsstrijders om mensen te redden die anders door de Duitsers werden geëxecuteerd. Hierbij is er geen schot gelost.
In de jaren ‘60 is hier de film “De Overval” over gemaakt.

Leeuwarden beschikt over een verzetsmuseum en een complete wijk heet hier de “Vrijheidswijk” met straatnamen naar Fryske verzetshelden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_182498087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sws nieuw dat Douwes van de nazi-partij is of die Friezen.
Wel waren er veel Friezen voor Hitler, geloof ik, verhoudingsgewijs. Had nog eind jaren 90 een oudoom op bezoek die de verraders van zijn broer op het spoor was. Maar die oudoom is overleden en zijn broer in 1943 in Buchenwald.
Geen idee. Ik weet wel dat Friezen je kleur niet zo belangrijk vinden als je Fries bent. Nou ken ik toevallig een zwarte Fries met een afro, en die komt dan wel eens 'de' andere zwarte Fries tegen, pikzwart en boer, en dan gaan ze snel in een verhitte discussie raken over de taal, in het Fries uiteraard.

Misschien is er iets meer druk om Fries te zijn en dat te laten zien, maar ze horen er in het algemeen wel gewoon bij schat ik. Dat zie je ook in veel dorpen elders, je bent in het dorp opgegroeid of je bent import, als dat belangrijk is wordt huidskleur vanzelf onbelangrijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:48:39 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182498090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niets, want het was een sidetrack sws. Maar de associatie van Douwes met nazi's c.q. neonazi's, zelfs ook maar met extreemrechts is ridicuul wmb.
Zij beweerde trouwens dat ze van Constant Kusters heeft gehoord dat de burgermeester deze voorman van de Nederlandse Volksunie verschillende malen had gevraagd ook te komen demonstreren.
Vraag me af of de rechter dit nog gaat checken, denk het niet, maar als het klopt is het natuurlijk een grof schandaal dat de PvdA Burgermeester een kinderfeestje misbruikt voor haar eigen politieke agenda, en de zaak bewust wil escaleren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182498094
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:44 schreef CoExist het volgende:

[..]

WTF!? Ken je geschiedenis.
Volgens mij waren het de Friezen die noodhulp gaven aan rattenvretende randstedelingen en hun kinderen in huis namen.

De meeste Friezen waren anti Hitler en velen zaten in het verzet. (Er zullen rotte appels zijn geweest).
Fryslân is ook een paar weken eerder bevrijd door de Canadezen dan de rest van Nederland op 15 april 1945 mede door de verzetsstrijders.

De oude Leeuwarder gevangenis, De Blokhuispoort, is in december 1944 overvallen door verzetsstrijders om mensen te redden die anders door de Duitsers werden geëxecuteerd. Hierbij is er geen schot gelost.
In de jaren ‘60 is hier de film “De Overval” over gemaakt.

Leeuwarden beschikt over een verzetsmuseum en een complete wijk heet hier de “Vrijheidswijk” met straatnamen naar Fryske verzetshelden.
Ik heb al gerectificeerd, neemt niet weg dat een oudoom lange tijd heeft geprobeerd de verraders van zijn broer op te sporen in Friesland. Hij heeft trouwens niet gezegd wie dit waren tegen mij toen, zeg een kwart eeuw geleden. Maar het waren wel Friezen.
I´m back.
pi_182498167
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dit topic één ding laat zien is dat zwarte Piet tegenstanders niets te zoeken hebben op een kinderfeest
Dit vind ik dus ook. Verder prima demonstreren en discussiëren. Maar niet tussen de kinderen. En ook niet hun feest vergallen.

Ik ben overigens wel klaar met de hele discussie. Maar als anderen graag doorgaan moeten ze het zelf weten.

In Gouda ging het al mis. En het lijkt alleen maar verder te escaleren door activisten die nogal extreem zijn. Onwaarschijnlijk dat zon burgemeester dit soort demonstraties goedkeurt tussen de kinderen. Je zal er maar staan mrt je kind van 3. Kom aan iemands kinderen , dan heb je de Nederlander wel boos ja.
Whatever...
pi_182498242
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zij beweerd trouwens dat ze van Constant Kusters heeft gehoord dat de burgermeester deze voorman van de Nederlandse Volksunie verschillende malen had gevraagd ook te komen demonstreren.
Vraag me af of de rechter dit nog gaat checken, denk het niet, maar als het klopt is het natuurlijk een grof schandaal dat de PvdA Burgermeester een kinderfeestje misbruikt voor haar eigen politieke agenda, en de zaak bewust wil escaleren
Nee, anders, ze wilden goed voorbereid zijn en hebben Kopz gecontacteerd en daarna de Volksunie. Eerste wilden sws wel demonstreren de laatsten niet. Met de volksunie is 3 x contact geweest met burgemeester. 1ste keer zei Kusters we komen wrs niet, maar zeker weten we dit niet. 2de keer we komen niet. En 3de keer nav iemand bij de politie die wist dat ze toch zouden komen en toen weer werd aangegeven we komen niet. Zie Pauw gisteren.
Kopz wilde sws wel komen trouwens.
I´m back.
pi_182498344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, anders, ze wilden goed voorbereid zijn en hebben Kopz gecontacteerd en daarna de Volksunie. Eerste wilden sws wel demonstreren de laatsten niet. Met de volksunie is 3 x contact geweest met burgemeester. 1ste keer zei Kusters we komen wrs niet, maar zeker weten we dit niet. 2de keer we komen niet. En 3de keer nav iemand bij de politie die wist dat ze toch zouden komen en toen weer werd aangegeven we komen niet. Zie Pauw gisteren.
Kopz wilde sws wel komen trouwens.
KOPZ wou helemaal niet komen ze moest ze gaan overhalen in Amsterdam en allerlei verzoeken van ze inwilligen.
pi_182498360
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:45 schreef Szikha2 het volgende:
Ik vimd die anti pieten beetje stinken. Geloof niets van dat het hen gaat om wat zd zeggen

Die vrouw met die piercings die naast jeffrey afriyie zat bij rtl late night ik herken haar.
Zij is toch lid van movement x opgericht door abu jahja?

Ja dus


Zij en jeffrey afriyie en abu jahja zag je vaak samen met die ene activist abulkasim al jaberi aka fuck de koning
En said roustayar
Ook de activist thomas Beersum zie je vaak samen met die anti pieten

Die activisten hebnen grote rol gespeeld in de rellen van shilderwijk

Jeffrey afriyie is ook vaak spreker op die alternatieve kristalknacht herdening die bezocht worden door mensen die contact hebben met terreurgroepn zoals hamas en hezbollah

En ook veel conract met leden van bij1 van sylvana simons. Die zijm ook lid van movement x


En zij heeft weer contact heeft met feministishe anja meulenbelt (ook lid van bij1) Die weer antisemiet gretta duisenberg kent (stonden samen op de foto met arafat)

Enzovoort enzovoort

Kortom het is 1 grote activisten nest.

Het heeft niets meer met zwarte piet te maken
Goed gevonden.

En nu de link naar de media, waarom blijven zij dit nest slangen aandacht geven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182498366
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

KOPZ wou helemaal niet komen ze moest ze gaan overhalen in Amsterdam en allerlei verzoeken van ze inwilligen.
Ze zouden wel komen, zei de burgemeester bij Pauw, maar dan dus als improvisatie.
I´m back.
pi_182498444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze zouden wel komen, zei de burgemeester bij Pauw, maar dan dus als improvisatie.
Ze zat klem en kwam met zeer slappe excuses om er omheen te draaien. Dat je daar niet door heen prikt is jammer. Als je het hele interview kijkt hoor je haar wel degelijk vertellen dat ze ze zelf benaderd heeft (maar zogenaamd niet uitgenodigd hoor ;) )
pi_182498446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb al gerectificeerd, neemt niet weg dat een oudoom lange tijd heeft geprobeerd de verraders van zijn broer op te sporen in Friesland. Hij heeft trouwens niet gezegd wie dit waren tegen mij toen, zeg een kwart eeuw geleden. Maar het waren wel Friezen.
Ik zie het. Sympathiek van je.
Tige tank!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:01:59 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182498468
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, anders, ze wilden goed voorbereid zijn en hebben Kopz gecontacteerd en daarna de Volksunie. Eerste wilden sws wel demonstreren de laatsten niet. Met de volksunie is 3 x contact geweest met burgemeester. 1ste keer zei Kusters we komen wrs niet, maar zeker weten we dit niet. 2de keer we komen niet. En 3de keer nav iemand bij de politie die wist dat ze toch zouden komen en toen weer werd aangegeven we komen niet. Zie Pauw gisteren.
Kopz wilde sws wel komen trouwens.
Ik lees het zo dat de burgermeester er alles aan gedaan heeft een flinke rel te krijgen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182498515
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik lees het zo dat de burgermeester er alles aan gedaan heeft een flinke rel te krijgen
Ik denk dat het een vrij domme actie is geweest om een rel te voorkomen.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:05:42 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182498567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een vrij domme actie is geweest om een rel te voorkomen.
Een neo nazi met zijn aanhang en een groep die op de terrorismelijst staat meermaals vragen of ze willen komen is natuurlijk zeer deëscalerend bezig zijn.
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182498624
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:01 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik zie het. Sympathiek van je.
Tige tank!
Ja, er waren verraders daar.
Hee, mijn vader is ook weer opgevangen door een Frieze boer hè. Die heeft wat meegemaakt toen voordat-ie bij Ole werd opgevangen. Ole fietste in de jaren 70 van Friesland naar Zeeuws-Vlaanderen, waar wij toen woonden, naar zijn onderduik jongere. Mooi was dat toch.
I´m back.
pi_182498663
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een neo nazi met zijn aanhang en een groep die op de terrorismelijst staat meermaals vragen of ze willen komen is natuurlijk zeer deëscalerend bezig zijn.
_O-
Het is vrij alternatief universum-achtig idd.
I´m back.
pi_182498666
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:08 schreef CrashO het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:13:04 De chauffeuse van de witte bus barstte volgens Esajas in tranen uit tijdens haar verhoor door de politie, toen ze vertelde hoe ze werd afgesneden door de motorrijder. Ze vertelde over haar angst voor de blikken die ze kreeg, en de hoodies. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:14:41 De actie had tot gevolg dat ze een tijd niet meer kon werken. Ze zat getraumatiseerd thuis, zegt Esajas. Ook hij kon zijn werk als studie-adviseur aan de Universiteit van Amsterdam een tijd niet werken. #blokkeerfriezen reageer retweet
Deze buschauffeuse ? :') ! Het zielige ding heeft blijkbaar een trauma waardoor ze niet meer kan werken opgelopen omdat ze moest remmen.
Weet niet welke bus maar deze vrouw:


Is toch hetzelfde als deze vrouw? (vanaf min 0:26)

pi_182498706
Daarbij, als ze niet opgegeven hebben te komen demonstreren, kun je ze makkelijk laten verwijderen door de politie lijkt me als ze wep vervelend doen. Maarja dan staat ze er zelf slecht op. Nu kunnen de Friezen mooi als boeman dienen en lijkt ze er zelf mee weg te komen.
pi_182498755
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:08 schreef CrashO het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:13:04 De chauffeuse van de witte bus barstte volgens Esajas in tranen uit tijdens haar verhoor door de politie, toen ze vertelde hoe ze werd afgesneden door de motorrijder. Ze vertelde over haar angst voor de blikken die ze kreeg, en de hoodies. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:14:41 De actie had tot gevolg dat ze een tijd niet meer kon werken. Ze zat getraumatiseerd thuis, zegt Esajas. Ook hij kon zijn werk als studie-adviseur aan de Universiteit van Amsterdam een tijd niet werken. #blokkeerfriezen reageer retweet
Deze buschauffeuse ? :') ! Het zielige ding heeft blijkbaar een trauma waardoor ze niet meer kan werken opgelopen omdat ze moest remmen.
Overdrijven is ook een vak.
Letterlijk voor deze wezens, door dat te acteren kunnen ze weer een uitkering trekken en lekker parasiterend op NL de volgende leugenachtige actie plotten.

Ik denk dat als je wacht tot van die gasten 5 tot 10 opgepakt worden ergens voor, de hele discussie zal verdwijnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182498797
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik lees het zo dat de burgermeester er alles aan gedaan heeft een flinke rel te krijgen
Dat kun je achteraf wel zeggen ja.

Op een kinderfeest :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182498807
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zij beweerd trouwens dat ze van Constant Kusters heeft gehoord dat de burgermeester deze voorman van de Nederlandse Volksunie verschillende malen had gevraagd ook te komen demonstreren.
Vraag me af of de rechter dit nog gaat checken, denk het niet, maar als het klopt is het natuurlijk een grof schandaal dat de PvdA Burgermeester een kinderfeestje misbruikt voor haar eigen politieke agenda, en de zaak bewust wil escaleren
Ik vind het eerder opvallend dat ze contact met Constant Kusters heeft gehad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:17:16 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182498950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het eerder opvallend dat ze contact met Constant Kusters heeft gehad.
De burgermeester?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182498994
quote:
Mensen zijn allemaal over ras bezig vandaag en identiteit, ondertussen gaat een derde met het bot ermee weg: als in twee honden vechten om een been de derde gaat ermee heen.
I´m back.
pi_182499048
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het eerder opvallend dat ze contact met Constant Kusters heeft gehad.
Constant Kusters heeft met haar gechat nadat de burgemeester allerlei moeite deed om Kusters en de Volksunie naar Dokkum te krijgen.
Zo vreemd is dat ook niet. De oproep van Jenny om een demonstratie te voorkomen stond openbaar op social media en de NVU en Jenny hebben een gezamenlijk doel om KOZP en aanverwante groepen tegen te houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182499067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het eerder opvallend dat ze contact met Constant Kusters heeft gehad.
Ja, apart dat ze zijn telefoonnummer heeft idd an sich.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:21:48 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, apart dat ze zijn telefoonnummer heeft idd an sich.
Ze heeft met hem gechat via zijn Facebook (jenny that is)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499117
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze heeft met hem gechat via zijn Facebook.
Nou ja, dat begreep ik niet via Pauw, begreep dat ze met hem belde.
I´m back.
pi_182499128
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen zijn allemaal over ras bezig vandaag en identiteit, ondertussen gaat een derde met het bot ermee weg: als in twee honden vechten om een been de derde gaat ermee heen.
Wie is die derde dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:23:21 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499144
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat begreep ik niet via Pauw, begreep dat ze met hem belde.
https://www.geenstijl.nl/(...)t-voor-intocht-sint/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499156
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie is die derde dan?
Rutte en consorten.
I´m back.
pi_182499184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat begreep ik niet via Pauw, begreep dat ze met hem belde.
Nee de burgemeester belde met NVU. Jenny chatte via FB
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:24:47 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499194
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie is die derde dan?
De winnaars van dit geheel zijn de talkshows die hun kijkcijfers boosten.
Media blijven ieder jaar deze rel opkloppen, alles voor de kijkcijfers en de oplages
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499198
I´m back.
pi_182499233
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de burgemeester belde met NVU. Jenny chatte via FB
Ja, dat zeg ik ze belde met die Kusters.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:26:07 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499256
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, bellen dus.
De burgermeester belde, Jenny Chatte
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499292
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De burgermeester belde, Jenny Chatte
Dat zeg ik toch, de burgemeester belde.
Of zei ik dat niet?
Apart dat ze zijn telefoonnummer heeft, zei ik.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:29:14 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, de burgemeester belde.
Of zei ik dat niet?
Apart dat ze zijn telefoonnummer heft, zei ik.
Edit, verkeerd gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499373
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ze belde met die Kusters.
Ah dacht dat je Jenny bedoelde.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:29:42 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182499378
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat zei je met je Weltschmerz account
:D.

Dude.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:30:04 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499384
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah dacht dat je Jenny bedoelde.
Ik ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499406
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah dacht dat je Jenny bedoelde.
Nee, die burgemeester, hoe kent ze dat telefoonnummer van Kusters. Gek toch?
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:32:13 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499465
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die burgemeester, hoe kent ze dat telefoonnummer van Kusters. Gek toch?
Telefoonnummer van de NVU staat gewoon op hun website
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499490
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Telefoonnummer van de NVU staat gewoon op hun website
Ja, okee. Nul mensen die daarnaar zoeken wrs.

Linkje btw?
I´m back.
pi_182499512
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee. Nul mensen die daarnaar zoeken wrs.
Tenzij je van plan bent ze uit te nodigen voor een kinderfeestje natuurlijk :P
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:35:24 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499537
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee. Nul mensen die daarnaar zoeken wrs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:36:18 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182499550
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee. Nul mensen die daarnaar zoeken wrs.

Linkje btw?
Ik ga geen links posten naar de nvu, zoek zelf maar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182499596
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Tenzij je van plan bent ze uit te nodigen voor een kinderfeestje natuurlijk :P
[/quote
Ja, domme anticipering-actie van die burgemeester, daar hou ik het op. Neonazi's zijn sws niet bereid om naar het barre noorden te gaan, ook al wordt hun arische zwarte piet bedreigd. Denk ik.
I´m back.
pi_182499636
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Psychotische kenmerken deel 2.
Mooi dat je nu eindelijk je diagnose hebt.
Kan je eindelijk met je behandeling starten.

Beterschap gewenst
pi_182499724
Ik snap sws niet dat er neonazi's bestaan tegenwoordig hoor. Ik bedoel de macht van het Duitse leger is toch ook wel behoorlijk gedemystificeerd?

I´m back.
pi_182499747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, domme anticipering-actie van die burgemeester, daar hou ik het op. Neonazi's zijn sws niet bereid om naar het barre noorden te gaan, ook al wordt hun arische zwarte piet bedreigd. Denk ik.
Dom of bewust ? Opruiend of laakbaar gedrag ? Wordt dat nog onderzocht of vinden wij dit normaal ?
pi_182499752
https://www.geenstijl.nl/(...)k-blokkeerfries-jan/

Als je dat stuk zet tegenover het gezwam van de antipieten, weet je direct wat waar is.

Aangedikte persoonlijke jankmuilverhalen, of een feitelijk correct en zeer sterk artikel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182499835
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dom of bewust ? Opruiend of laakbaar gedrag ? Wordt dat nog onderzocht of vinden wij dit normaal ?
Ja, goed, ik denk dat the powers that be, niet echt op de hand zijn van de ZP zoals die altijd is geweest wrs. Maar, en dat is mijn persoonlijke mening, punt is dat de bevolking daar wrs grosso modo tegen is.
I´m back.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:50:15 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:05:06 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182500427
Twan draait nu hij zoveel kritiek krijgt
https://www.telegraaf.nl/(...)totaal-niet-deze-rel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182501010
Twan Huys heeft dat zeker bewust gedaan, maar ondanks dat Douwes er niet blij mee was, is het uiteindelijk in een beschaafde discussie geëindigd. Niet zozeer dankzij Douwes, want die reageerde zeer geëmotioneerd toen de woordvoerder van Kick Out Zwarte Piet aan tafel schoof.
Het was de woordvoerder van KOZP die zich uiteindelijk inhield aan tafel, al was zijn vergelijking met een oorlog nogal een ongelukkig gekozen bewoording. Ik had overigens het idee dat beide partijen niet op een regelrechte confrontatie uitwaren, ondanks zichtbare spanningen aan de tafel.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:25:43 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182501126
Ging er in de jaren 80 wel anders aan toe. Maar toen ging het ook écht ergens over, niet over het zwarte Piet non item
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182501579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:22 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Twan Huys heeft dat zeker bewust gedaan, maar ondanks dat Douwes er niet blij mee was, is het uiteindelijk in een beschaafde discussie geëindigd. Niet zozeer dankzij Douwes, want die reageerde zeer geëmotioneerd toen de woordvoerder van Kick Out Zwarte Piet aan tafel schoof.
Het was de woordvoerder van KOZP die zich uiteindelijk inhield aan tafel, al was zijn vergelijking met een oorlog nogal een ongelukkig gekozen bewoording. Ik had overigens het idee dat beide partijen niet op een regelrechte confrontatie uitwaren, ondanks zichtbare spanningen aan de tafel.
Waar leidt je uit af dat Douwes geëmotioneerd reageerde en oorlog een ongelukkig gekozen bewoording was? Je brengt dat nogal stellig, maar geeft geen onderbouwing.

Getuige de like van Afriyeijejah op onderstaande tweet lijkt oorlog mij helemaal geen ongelukkig gekozen bewoording:
kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51 Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182501584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:43 schreef Red_85 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)k-blokkeerfries-jan/

Als je dat stuk zet tegenover het gezwam van de antipieten, weet je direct wat waar is.

Aangedikte persoonlijke jankmuilverhalen, of een feitelijk correct en zeer sterk artikel.
Erg goed artikel sterk betoog inderdaad :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door madam-april op 13-10-2018 22:54:12 ]
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:40:22 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182501709
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:54 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, Aalsmeer ligt inderdaad in Friesland.

Falco: "De Vries.. van Friesland, weetjewel?"

:') x1000
I stand corrected!

Door zijn stemgeluid en manier van spreken had ik altijd gedacht dat Peter R de Vries uit Friesland kwam :@
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:46:27 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182501896
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Erg goed artikel inderdaad :Y
Het is zijn betoog voor de rechtbank
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182501939
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar leidt je uit af dat Douwes geëmotioneerd reageerde en oorlog een ongelukkig gekozen bewoording was? Je brengt dat nogal stellig, maar geeft geen onderbouwing.

Getuige de like van Afriyeijejah op onderstaande tweet lijkt oorlog mij helemaal geen ongelukkig gekozen bewoording:
kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51 Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Ze begon op een begeven moment sneller te praten toen ze zei dat ze geen behoefte had om met deze groep aan tafel te gaan en aan het eind van de discussie verhief ze ook een paar keer haar stem.

Afriyeijejah is gewoon het Nederlands niet helemaal machtig en heeft niet door wat voor emoties zo'n woord oproept. Ook wellicht omdat het onderwerp hem net zoals Douwes persoonlijk raakt en hij slechts naar zijn eigen gevoel kijkt. Overigens werd hij op zijn oorlog uitspraak terecht gewezen door andere gasten aan tafel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 13-10-2018 23:02:46 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182502119
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is zijn betoog voor de rechtbank
Weet ik.
pi_182504225
AartVanLetsel twitterde op zondag 14-10-2018 om 00:34:16 Dus dit is dat knettergekke mens Marrit Anne @Marrit_Anne uit #Leeuwarden #Blokkeerfriezen die heimelijk opnames maakt in het gerechtsgebouw. https://t.co/gJcBJ7L8OR reageer retweet
pi_182504467
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:50 schreef Spectator19 het volgende:
AartVanLetsel twitterde op zondag 14-10-2018 om 00:34:16 Dus dit is dat knettergekke mens Marrit Anne @Marrit_Anne uit #Leeuwarden #Blokkeerfriezen die heimelijk opnames maakt in het gerechtsgebouw. https://t.co/gJcBJ7L8OR reageer retweet
[ afbeelding ]
Jeetje ik wou net gaan slapen man, wat een heks
  zondag 14 oktober 2018 @ 01:10:24 #225
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182504551
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 01:04 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Jeetje ik wou net gaan slapen man, wat een heks
Idd, maar volgens mij dwalen we wat af.
pi_182504694
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar leidt je uit af dat Douwes geëmotioneerd reageerde en oorlog een ongelukkig gekozen bewoording was? Je brengt dat nogal stellig, maar geeft geen onderbouwing.

Getuige de like van Afriyeijejah op onderstaande tweet lijkt oorlog mij helemaal geen ongelukkig gekozen bewoording:
kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51 Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Geemotioneerd niet vond ik. Ze keek hem totaal niet aan.
pi_182505395
https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf

Hierin zou dus moeten staan dat KOZP opgenomen is in een lijst van terroristische organisaties. Maar er staat enkel dit in:

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.

Meer niet.
pi_182506268
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, domme anticipering-actie van die burgemeester, daar hou ik het op. Neonazi's zijn sws niet bereid om naar het barre noorden te gaan, ook al wordt hun arische zwarte piet bedreigd. Denk ik.
Want in het noorden zitten geen neonazi clubjes ?
  zondag 14 oktober 2018 @ 08:39:51 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182506474
Het barre noorden ook. In ons piepklein kikkerlandje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182506511
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 02:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf

Hierin zou dus moeten staan dat KOZP opgenomen is in een lijst van terroristische organisaties. Maar er staat enkel dit in:

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.

Meer niet.
Ben je lid ofzo?

Zoek maar wat beter.
pi_182506528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering.

Die Sunny toch.

Roomser dan de paus en zwarter dan een neger is haar hoogste doel.
Al een tijdje niks van haar gehoord, onderbroek in de knoop?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182506544
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 06:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Want in het noorden zitten geen neonazi clubjes ?
Dat schijnt die chef van de NVU gezegd te hebben. Dus kennelijk geen NVU afdeling in Friesland iig.
I´m back.
pi_182506545
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 06:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Want in het noorden zitten geen neonazi clubjes ?
Nou er zit in ieder geval een nazie burgermeester die het liefst zou zien dat de hele intocht op grote chaos was uitgelopen met misschien kleine kinderen verdrukt en onder de voet gelopen....dat zal ze leren om sinterklaas en Zwarte Piet leuk te vinden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182506558
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 01:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Geemotioneerd niet vond ik. Ze keek hem totaal niet aan.
Tjonge, en dat kon jij zien vanaf de bank.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182506580
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:53 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou er zit in ieder geval een nazie burgermeester die het liefst zou zien dat de hele intocht op grote chaos was uitgelopen met misschien kleine kinderen verdrukt en onder de voet gelopen....dat zal ze leren om sinterklaas en Zwarte Piet leuk te vinden!
Nee, ze waren die intocht aan het organiseren en toen dacht de burgemeester we moeten overal op voorbereid zijn dus dan mail ik even naar Kopz,want die zullen wel komen. En dan ook naar de NVU, want die zullen ook dan wel willen komen. Zoiets was het.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:03:04 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506605
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze waren die intocht aan het organiseren en toen dacht de burgemeester we moeten overal op voorbereid zijn dus dan mail ik even naar Kopz,want die zullen wel komen. En dan ook naar de NVU, want die zullen ook dan wel willen komen. Zoiets was het.
Nee, ze heeft lopen lobbyen, meermaals gevraagd, bellen bellen bellen, is er naar toe gegaan om ze te vragen te komen.
Maar ga rustig door dit escalerende gedrag weg te nuanceren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182506645
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ze heeft lopen lobbyen, meermaals gevraagd, bellen bellen bellen, is er naar toe gegaan om ze te vragen te komen.
Maar ga rustig door dit escalerende gedrag weg te nuanceren
Nou ik nuanceer het escalerende gedrag niet weg, ik herhaal wat ik gezien heb bij Pauw, waarin ze uitlegt wat ze gedaan heeft.
NVU heeft ze drie keer gebeld.
1. om te vragen of ze ook kwamen. Antwoord: weten we niet zeker, bel later terug.
2. dus belde ze later terug. Antwoord was nee, we gaan niet naar het barre noorden, want geen zin in.
3. vlak voor de intocht waren er geruchten gemeld door politie-chef dat ze toch zouden komen dus nogmaals gevraagd. Antwoord beetje bozig: nee, we komen niet, geruchten nergens op gebaseerd.

1. Kopz kreeg een mail.
2. Kopz wilde eerst niet praten en ook niet zeggen officieel dat ze zouden komen, terwijl ze wel wilden gaan.
3. Kopz daarna toch afspraken gemaakt over komst en voorwaarden.

Waarom deed ze dit, volgens eigen zeggen omdat ze 1. iedere demonstratie moest faciliteren en 2. om duidelijke afspraken te maken zodat de boel niet zou gaan escaleren.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:11:02 #238
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506660
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:53 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou er zit in ieder geval een nazie burgermeester die het liefst zou zien dat de hele intocht op grote chaos was uitgelopen met misschien kleine kinderen verdrukt en onder de voet gelopen....dat zal ze leren om sinterklaas en Zwarte Piet leuk te vinden!
Verdrukt en onder de voet gelopen :')
Dit, dus.
pi_182506662
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:54 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Tjonge, en dat kon jij zien vanaf de bank.....
Ja, je zag haar minachtend kijken constant naar rechts ipv naar voren.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:11:43 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506668
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ik nuanceer het escalerende gedrag niet weg, ik herhaal wat ik gezien heb bij Pauw, waarin ze uitlegt wat ze gedaan heeft.
NVU heeft ze drie keer gebeld.
1. om te vragen of ze ook kwamen. Antwoord: weten we niet zeker, bel later terug.
2. dus belde ze later terug. Antwoord was nee, we gaan niet naar het barre noorden, want geen zin in.
3. vlak voor de intocht waren er geruchten gemeld door politie-chef dat ze toch zouden komen dus nogmaals gevraagd. Antwoord beetje bozig: nee, we komen niet, geruchten nergens op gebaseerd.

1. Kopz kreeg een mail.
2. Kopz wilde eerst niet praten en ook niet zeggen officieel dat ze zouden komen, terwijl ze wel wilden gaan.
3. Kopz daarna toch afspraken gemaakt over komst en voorwaarden.

Waarom deed ze dit, volgens eigen zeggen omdat ze 1. iedere demonstratie moest faciliteren en 2. om duidelijke afspraken te maken zodat de boel niet zou gaan escaleren.
Als de Burgermeester dit allemaal niet had gedaan waren kozp en de nvu die dag sowieso thuis gebleven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:11:43 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506669
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ze heeft lopen lobbyen, meermaals gevraagd, bellen bellen bellen, is er naar toe gegaan om ze te vragen te komen.
Maar ga rustig door dit escalerende gedrag weg te nuanceren
Dit is letterlijk verzonnen.
Dit, dus.
pi_182506674
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:09 schreef Ryan3 het volgende:
1. Kopz kreeg een mail.
Ja, en wat voor een.. mail fragment verkregen via een WOB. Gecapt uit de uitzending van Pauw.

Dat is niet een "Ik begreep dat jullie komen demonstreren, kunnen we even afspreken hoe/wat/wanneer" mail. Maar gewoon een keiharde uitnodiging, van een burgemeester die vorig jaar ook nog in landelijke media de claim maakte dat alle Nederlanders racist zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 09:12:53 ]
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:13:11 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506688
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dit is letterlijk verzonnen.
Door wie dan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182506700
quote:
99s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:12 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ja, en wat voor een.. mail fragment verkregen via een WOB. Gecapt uit de uitzending van Pauw.
[ afbeelding ]
Dat is niet een "Ik begreep dat jullie komen demonstreren, kunnen we even afspreken hoe/wat/wanneer" mail. Maar gewoon een keiharde uitnodiging.
Dat lijkt idd op een uitnodiging zoals Pauw ook opmerkte en zo moet je dat volgens de burgemeester dus niet zien.
Ik geef alleen aan wat ze gezegd heeft.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:14:12 #245
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506701
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Door wie dan?
Door degene die dat stukje van jou claimt.
Dit, dus.
pi_182506705
https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-310571.pdf

Ook hier komt Kick Out Zwarte Piet niet naar voren in terrorismelijst. Komt wel onderstaande naar voren. Vreemd dat Twan dus dat niet heeft tegengesproken en zij die onzin dat KOZP op een terroristische lijst staat heeft kunnen vermelden alsof het zo is:

Ook in 2017 werd de Zwarte Piet figuur opnieuw een splijtzwam in de samenleving. Daarbij liepen de snijvlakken niet alleen langs de lijnen van degenen die in de Zwarte Piet figuur al dan niet een racistisch symbool zien, maar ook ten dele langs de lijn Randstad versus provincie. De actie van een groep Friezen die de snelweg A7 een bus uit Amsterdam stopte met daarin anti-Zwarte Piet demonstranten op weg naar de intocht, leidde tot verontwaardiging over deze vorm van eigenrichting. Daartegenover stond boosheid over het verwijt van racisme en ‘Randstedelijke’ aanpassingen in het uiterlijk van Zwarte Piet.

En in die nieuwste (sept 2018) ook helemaal niks: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-352621.pdf
pi_182506722
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als de Burgermeester dit allemaal niet had gedaan waren kozp en de nvu die dag sowieso thuis gebleven.
Kopz wilde sws wel komen, gaf de burgemeester aan.
NVU niet.
I´m back.
pi_182506728
quote:
Nogal wiedes dat ze niet in de edities van september of maart staan. kozp is nogal seizoensgebonden ... even wachten op de november editie.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 09:16:35 ]
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:16:17 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506730
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Door degene die dat stukje van jou claimt.
Lees je eens in zou ik zeggen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:17:25 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506743
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kopz wilde sws wel komen, gaf de burgemeester aan.
NVU niet.
Na de uitnodiging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:18:10 #251
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506756
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees je eens in zou ik zeggen
Ja, of luister een keer naar die burgemeester. Ze had geen zin in een cocktail van Zwarte Pieten haters en liefhebbers en een club nazi's. Dus ging ze de situatie bepalen door te vragen of die figuren ook zouden komen. Dat is het verhaal.
Dit, dus.
pi_182506764
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:48 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ben je lid ofzo?

Zoek maar wat beter.
Ik heb gezocht in die officiële documenten. That's it, sorry. Jenny haar actie staat er overigens wel in.

Ik ben niet lid, wel verbaasd om te zien dat je dat moet zeggen als je simpelweg de waarheid voor ogen ziet.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:20:09 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506775
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, of luister een keer naar die burgemeester. Ze had geen zin in een cocktail van Zwarte Pieten haters en liefhebbers en een club nazi's. Dus ging ze de situatie bepalen door te vragen of die figuren ook zouden komen. Dat is het verhaal.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ontkenning_(psychologie)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182506782
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, of luister een keer naar die burgemeester. Ze had geen zin in een cocktail van Zwarte Pieten haters en liefhebbers en een club nazi's. Dus ging ze de situatie bepalen door te vragen of die figuren ook zouden komen. Dat is het verhaal.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182506783
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na de uitnodiging
Zij zegt dus dat ze sws waren gekomen. Ze wilde slechts voorkomen dat ze qua organisatie ineens moesten improviseren door een plotselinge komst van Kopz.
I´m back.
pi_182506802
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, of luister een keer naar die burgemeester. Ze had geen zin in een cocktail van Zwarte Pieten haters en liefhebbers en een club nazi's. Dus ging ze de situatie bepalen door te vragen of die figuren ook zouden komen. Dat is het verhaal.
:'). Buitendamgod.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:22:35 #257
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506804
quote:
Sterk dit. :)
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:23:27 #258
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506815
Burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid. Die gaat lekker nazi's uitnodigen bij een intocht.

:')____!1
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:24:26 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506833
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zij zegt dus dat ze sws waren gekomen. Ze wilde slechts voorkomen dat ze qua organisatie ineens moesten improviseren door een plotselinge komst van Kopz.
Zo wil ze zich er achteraf uit lullen, door een andere intentie te geven.
Feit blijft dat zij kozp en de nvu herhaald gevraagd heeft te komen, wat de oorzaak is van deze hele rel en ellende.
Zij heeft niet, herhaal niet, uitdrukkelijk verzocht niet te komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:25:33 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182506844
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:23 schreef Buitendam het volgende:
Burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid. Die gaat lekker nazi's uitnodigen bij een intocht.

:')____!1
Net zei je nog dat dit verzonnen was...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182506850
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:23 schreef Buitendam het volgende:
Burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid. Die gaat lekker nazi's uitnodigen bij een intocht.

:')____!1
Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182506853
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo wil ze zich er achteraf uit lullen, door een andere intentie te geven.
Feit blijft dat zij kozp en de nvu herhaald gevraagd heeft te komen, wat de oorzaak is van deze hele rel en ellende.
Zij heeft niet, herhaal niet, uitdrukkelijk verzocht niet te komen.
Ja, goed, dat is een interpretatie: ze liegt.
Ik concludeer dat, ervan uitgaande dat ze niet liegt (want evt. komt dat dan nog wel uit), het een zeer onbeholpen manier is van anticiperen op problemen waarmee ze die dag te maken zouden kunnen krijgen.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:27:37 #263
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506859
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zei je nog dat dit verzonnen was...
Ja, natuurlijk is dat verzonnen. Zij heeft geen zin in al die mafklappers bij elkaar en gaat dus inventariseren hoeveel er komen en wat ze daarvoor aan politiemacht op de been moet brengen.

Later wordt dat verdraaid in een uitnodiging, maar iedereen die verder van 5 kan tellen weet dat geen 1 burgemeester in Nederland ooit nazi's bij een intocht wil hebben.
Dit, dus.
pi_182506860
quote:
99s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat ze niet in de edities van september of maart staan. kozp is nogal seizoensgebonden ... even wachten op de november editie.
Ze staan er gewoonweg niet in. Serieus niet. Enkel wat ik plakte hier. De actie van Jenny staat er wel in beschreven.
pi_182506868
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is dat verzonnen. Zij heeft geen zin in al die mafklappers bij elkaar en gaat dus inventariseren hoeveel er komen en wat ze daarvoor aan politiemacht op de been moet brengen.

Later wordt dat verdraaid in een uitnodiging, maar iedereen die verder van 5 kan tellen weet dat geen 1 burgemeester in Nederland ooit nazi's bij een intocht wil hebben.
Ja, daar komt het op neer idd.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:28:40 #266
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506872
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen.
Een beetje niet, nee.
Dit, dus.
pi_182507025
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is dat verzonnen. Zij heeft geen zin in al die mafklappers bij elkaar en gaat dus inventariseren hoeveel er komen en wat ze daarvoor aan politiemacht op de been moet brengen.

Later wordt dat verdraaid in een uitnodiging, maar iedereen die verder van 5 kan tellen weet dat geen 1 burgemeester in Nederland ooit nazi's bij een intocht wil hebben.
Wat valt er te verdraaien aan dit? Voor iedereen die dit leest is dit duidelijk de interpreteren als een uitnodiging. Waaronder KOZP toen ze dit ontvingen. Dat ze in een praatprogramma er een PR zwaai aan geeft verandert daar niks aan.
quote:
"Op 18 november vindt in Dokkum (gemeente Dongeradeel) de landelijke intocht van Sinterklaas plaats. We zijn volop bezig met de voorbereiding van dit evenement. Daarin hoort naar mijn overtuiging ook de dialoog en discussie rondom het fenomeen 'Zwarte Piet' een plek te krijgen."
Als je wilt weten of je schoonmoeder naar je verjaardag komt om je gasten te pesten stuur je ook een "Hoi, ben je van plan om te komen op mijn verjaardag?" om dat te inventariseren en niet een "Ik ben volop bezig met de voorbereiding van mijn verjaardag. Daarin hoort naar mijn overtuiging ook jij' een plek te krijgen". 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 09:45:26 ]
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:48:08 #268
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507111
quote:
99s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat valt er te verdraaien aan dit? Voor iedereen die dit leest is dit duidelijk de interpreteren als een uitnodiging. Waaronder KOZP toen ze dit ontvingen. Dat ze in een praatprogramma er een PR zwaai aan geeft verandert daar niks aan.

[..]

Als je wilt weten of je schoonmoeder naar je verjaardag komt om je gasten te pesten stuur je ook een "Hoi, ben je van plan om te komen op mijn verjaardag?" om dat te inventariseren en niet een "Ik ben volop bezig met de voorbereiding van mijn verjaardag. Daarin hoort naar mijn overtuiging ook jij' een plek te krijgen". 8)7
Ja, inederdaal. En misschien vind jij je schoonmoeder wel de allergrootste heks waarvan je vurig hoopt dat ze niet komen, maar toch krijgt ze een berichtje om zo goed mogelijk voorbereid te zijn.

"Blijf vooral weg, Adolfjes!" richting de NVU en ze waren 100% gekomen want media-aandacht. Die burgemeester heeft dit gewoon slim gedaan.
Dit, dus.
pi_182507132
De grootste clusterfuck van een burgemeester sinds tijden, maar buitendam vind het slim.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:50:44 #270
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507148
Lichtpuntje: goed om te zien dat we hier massaal de NVU afkeuren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:52:14 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507166
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:49 schreef Scrummie2.0 het volgende:
De grootste clusterfuck van een burgemeester sinds tijden, maar buitendam vind het slim.
Als ik met mijn kinderen bij de intocht sta en de burgemeester zorgt ervoor dat de NVU er niet is?

Enorme clusterfuck. Beetje Nazi's weghouden bij een kinderfeestje. Aftreden die heks!
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:52:53 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182507182
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, inederdaal. En misschien vind jij je schoonmoeder wel de allergrootste heks waarvan je vurig hoopt dat ze niet komen, maar toch krijgt ze een berichtje om zo goed mogelijk voorbereid te zijn.

"Blijf vooral weg, Adolfjes!" richting de NVU en ze waren 100% gekomen want media-aandacht. Die burgemeester heeft dit gewoon slim gedaan.
Texaans prijsschieten:
Op een staldeur schieten, daarna om de kogelgaten een cirkel trekken en zeggen, kijk eens hoe goed ik kan schieten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:54:37 #273
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507207
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Texaans prijsschieten:
Op een staldeur schieten, daarna om de kogelgaten een cirkel trekken en zeggen, kijk eens hoe goed ik kan schieten
Alleen moet een burgemeester vooraf de politie inzetten en een balans opmaken.

Verder een heel goede vergelijking!
Dit, dus.
pi_182507321
Er is één oplossing: niet demonstreren tijdens kinderfeestjes. Onze kinderen zijn onze alles en als terroristen het op kinderen voorzien hebben - via een omweg - moet je daar een wet voor maken als blijkt dat het gewoon geoorloofd is.
Het is toch helemaal niet verbazingwekkend dat ouders bloedlink worden als lieden een kinderfeest willen komen verstoren, ook al zijn er duizend redenen voor de verzinnen? Dan lok je als overheid dit uit.
pi_182507343
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als ik met mijn kinderen bij de intocht sta en de burgemeester zorgt ervoor dat de NVU er niet is?

Enorme clusterfuck. Beetje Nazi's weghouden bij een kinderfeestje. Aftreden die heks!
Misschien had die burgermeester er voor kunnen zorgen dat dat terreurgroepje ook niet aanwezig was geweest ipv ze doodleuk uit te nodigen, en hun propaganda wil verspreiden onder scholen?

Dan was de NVU helemaal geen onderwerp van gesprek geweest.
pi_182507349
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
Er is één oplossing: niet demonstreren tijdens kinderfeestjes. Onze kinderen zijn onze alles en als terroristen het op kinderen voorzien hebben - via een omweg - moet je daar een wet voor maken als blijkt dat het gewoon geoorloofd is.
Ja, dat lijkt me een goede oplossing: en dan demonstreren een dag ervoor of erna. Wrs erna op een zondag dan. En maak er tevens een leuke multiculturele feestdag van dan met bandjes en buitenlandse eettentjes oid.
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:07:52 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507359
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, of luister een keer naar die burgemeester. Ze had geen zin in een cocktail van Zwarte Pieten haters en liefhebbers en een club nazi's. Dus ging ze de situatie bepalen door te vragen of die figuren ook zouden komen. Dat is het verhaal.
Smeekbedes of aub de terroristen wilde komen demonstreren is niet bepaald 'verkennend'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182507375
We willen allemaal dat de kleine Doutzentjes normale grote Doutzentjes worden en dan ga je er alles aan doen om trauma's op jonge leeftijd te voorkomen als overheid.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:09:53 #279
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507383
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Misschien had die burgermeester er voor kunnen zorgen dat dat terreurgroepje ook niet aanwezig was geweest ipv ze doodleuk uit te nodigen, en hun propaganda wil verspreiden onder scholen?

Dan was de NVU helemaal geen onderwerp van gesprek geweest.
Je kunt nog 100 keer het woord uitnodigen gebruiken maar ze heeft geïnventariseerd. Standaard procotol voor iedere burgemeester bij een groot evenement om te kijken wat er aan voorbereidingen nodig is.
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:10:23 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507390
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:50 schreef Molurus het volgende:
Lichtpuntje: goed om te zien dat we hier massaal de NVU afkeuren.
Was dat nog niet bekend ofso bij je?

Het ligt allemaal wat genuanceerder dan de meeste antipieten in hun botte harses hdbben zitten.

ZP heeft niets met extreem rechts te maken, ondanks dat de antipieten maar wat graag die frame gebruiken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:11:17 #281
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507400
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Smeekbedes of aub de terroristen wilde komen demonstreren is niet bepaald 'verkennend'
Smeekbedes, zelfs!

Zijn we nu klaar met overdrijven of komt er over een halfuur iemand met een photoshop van de burgemeester bij een NVU-bijeenkomst. Dat zou lachen zijn.
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:11:27 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507402
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je kunt nog 100 keer het woord uitnodigen gebruiken maar ze heeft geïnventariseerd. Standaard procotol voor iedere burgemeester bij een groot evenement om te kijken wat er aan voorbereidingen nodig is.
Nee.

Ze heeft ze uitgenodigd en jij kan het nog wel 100 herhalen dat jij denkt dat het niet zo is, het is wel zo.

Dus kappen met je bullshit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:11:55 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507409
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nog niet bekend ofso bij je?

Het ligt allemaal wat genuanceerder dan de meeste antipieten in hun botte harses hdbben zitten.

ZP heeft niets met extreem rechts te maken, ondanks dat de antipieten maar wat graag die frame gebruiken.
Waarom gelijk zo negatief? Ik constateer iets postitiefs en benoem dat. Wat denk je dan? Dat ik dacht dat ZP liefhebbers allemaal aanhangers van de NVU zijn, en nu heel verbaasd ben?

Positieve dingen mogen best benoemd worden, toch?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507410
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nog niet bekend ofso bij je?

Het ligt allemaal wat genuanceerder dan de meeste antipieten in hun botte harses hdbben zitten.

ZP heeft niets met extreem rechts te maken, ondanks dat de antipieten maar wat graag die frame gebruiken.
Nee, Molurus wil iedereen die rechtser is dan GroenLinks voor het Neurenbergtribunaal slepen.
(Dit is een parafrase van GS btw)
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:12:42 #285
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507418
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, Molurus wil iedereen die rechtser is dan GroenLinks voor het Neurenbergtribunaal slepen.
(Dit is een parafrase van GS btw)
;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507428
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

;(
8} .
I´m back.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:14:12 #287
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507435
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.

Ze heeft ze uitgenodigd en jij kan het nog wel 100 herhalen dat jij denkt dat het niet zo is, het is wel zo.

Dus kappen met je bullshit.
Ze heeft heel helder uitgelegd wat haar beweegreden zijn om te inventariseren, wat overigens ook geheel in lijn is met haar functie.
Zij moet dit doen als burgemeester. Meer valt er niet van te maken.
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:15:34 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507450
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom gelijk zo negatief? Ik constateer iets postitiefs en benoem dat. Wat denk je dan? Dat ik dacht dat ZP liefhebbers allemaal aanhangers van de NVU zijn, en nu heel verbaasd ben?

Positieve dingen mogen best benoemd worden, toch?
In het blokkeerfriezen topic stel je net voor dat ZP de vorm van een combi van een fascist en pestvogel moet krijgen.

Zo genuanceerd ben je dus blijkbaar niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:16:44 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507468
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In het blokkeerfriezen topic stel je net voor dat ZP de vorm van een combi van een fascist en pestvogel moet krijgen.

Zo genuanceerd ben je dus blijkbaar niet.
Pssst... beide posts waren sarcastisch van aard. Je denkt toch niet werkelijk dat ik voorstel om ons allemaal als plague doctors te gaan verkleden?

Mijn voorstel om volledig zwarte en volledig witte kostuums te gebruiken is overigens wel serieus bedoeld.

PS: overigens was dat juist het ZP topic, niet dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:17:43 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507486
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ze heeft heel helder uitgelegd wat haar beweegreden zijn om te inventariseren, wat overigens ook geheel in lijn is met haar functie.
Zij moet dit doen als burgemeester. Meer valt er niet van te maken.
Nee.

Of ze aub toch wilde komen en dan de nvu 3x bellen....
En dat staat al lang vast. Dat ze het nu downplayed tot 'verkennen' strookt niet met haar acties die ze gedaan heeft.

Op een kinderfeest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182507489
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je kunt nog 100 keer het woord uitnodigen gebruiken maar ze heeft geïnventariseerd. Standaard procotol voor iedere burgemeester bij een groot evenement om te kijken wat er aan voorbereidingen nodig is.
Oke Buitendam.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:19:11 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182507509
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pssst... beide posts waren sarcastisch van aard. Je denkt toch niet werkelijk dat ik voorstel om ons allemaal als plague doctors te gaan verkleden?

Mijn voorstel om volledig zwarte en volledig witte kostuums te gebruiken is overigens wel serieus bedoeld.
En jij denkt werkelijk dat daarmee de antipieten hun bek gaan zouden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:21:18 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182507537
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.

Of ze aub toch wilde komen en dan de nvu 3x bellen....
En dat staat al lang vast. Dat ze het nu downplayed tot 'verkennen' strookt niet met haar acties die ze gedaan heeft.

Op een kinderfeest.
Ja, wat wil je nou zeggen? Bij een risicowedstrijd in de voetballerij is er ook meerdere keren contact tussen de burgemeester en de clubs.

Jammer dat de intocht van Sinterklaas een risicowedstrijd is geworden, maar een burgemeester slachtofferen omdat ze haar werk doet is vrij kansloos.
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:22:30 #294
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182507555
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:16 schreef Molurus het volgende:

Pssst... beide posts waren sarcastisch van aard. Je denkt toch niet werkelijk dat ik voorstel om ons allemaal als plague doctors te gaan verkleden?

Mijn voorstel om volledig zwarte en volledig witte kostuums te gebruiken is overigens wel serieus bedoeld.

PS: overigens was dat juist het ZP topic, niet dit topic.
Jammer. De jive talking zwarte kraaien van Disney’s Dumbo vormen misschien nog een werkbare optie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:22:46 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507559
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij denkt werkelijk dat daarmee de antipieten hun bek gaan zouden?
Deze zin klopt niet helemaal. Bedoel je 'houden' ipv 'zouden'?

Hoe dan ook: ik kan niet voor de hele groep spreken (die tamelijk divers is). Maar voor mij persoonlijk zou mijn voorstel een prima oplossing zijn.

Ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet zo: er ligt hier wat mij betreft een kans om een nieuwe traditie vorm te geven, daar al onze creativiteit in te gieten en zo een gezamelijke culturele identiteit te maken. Prachtig, wmb.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507563
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
Er is één oplossing: niet demonstreren tijdens kinderfeestjes. Onze kinderen zijn onze alles en als terroristen het op kinderen voorzien hebben - via een omweg - moet je daar een wet voor maken als blijkt dat het gewoon geoorloofd is.
Het is toch helemaal niet verbazingwekkend dat ouders bloedlink worden als lieden een kinderfeest willen komen verstoren, ook al zijn er duizend redenen voor de verzinnen? Dan lok je als overheid dit uit.
Dat is eigenlijk alles. We hebben bij de intocht in Gouda kunnen zien hoe die grimmigheid er uit ziet. Gewoon niet bij kinderen in de buurt doen. Verder lijkt me dat alles mogelijk is.
pi_182507580
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:22 schreef Molurus het volgende:

[..]
Ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet zo: er ligt hier wat mij betreft een kans om een nieuwe traditie vorm te geven, daar al onze creativiteit in te gieten en zo een gezamelijke culturele identiteit te maken. Prachtig, wmb.
Wat jou betreft. Het gros van het volk heeft er overduidelijk geen zin in. Kan je je daar bij neerleggen?
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:24:16 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507586
quote:
9s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jammer. De jive talking zwarte kraaien van Disney’s Dumbo vormen misschien nog een werkbare optie.
Ik moet zeggen: dat plague doctor kostuum (en daarvan afgeleiden, zoals die maffe figuren in de serie 12 monkeys) zien er wel heel gaaf uit, wmb. Maar wellicht toch iets te zwartgallig voor een kinderfeestje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507590
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk alles. We hebben bij de intocht in Gouda kunnen zien hoe die grimmigheid er uit ziet. Gewoon niet bij kinderen in de buurt doen. Verder lijkt me dat alles mogelijk is.
Het zijn geen terroristen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:24:54 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182507596
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:23 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Wat jou betreft. Het gros van het volk heeft er overduidelijk geen zin in. Kan je je daar bij neerleggen?
Nee. Gaat niet gebeuren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507600
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:24 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het zijn geen terroristen.
Zo zijn ze wel gekenmerkt, als gevaarlijke groep waaruit mogelijk terrorisme kan voortkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')