abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182488359


Crowdfunding is hot!! het In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-10-2018 09:25:36 ]
pi_182493630
mag ik klagen over twee niet-betalers bij KOM (zijn de drie dagen voorbij?): de laatste termijn van de paddenstoelenman en termijn 43/48 van een coatingbedrijf?
Tot nu toe werd een verlate betaling door KOM altijd keurig gemeld; ik hoor nu helemaal niets.
pi_182493681
Er zijn 6 werkdagen voorbij. Hier ook geen paddenstoelenman. Ook de timmerfabriek, het wellness center en het speelparadijs hebben niet betaald (+3 defaults). Ook niets gehoord

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 13-10-2018 17:02:15 ]
pi_182493808
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:48 schreef djh77 het volgende:
Er zijn 6 werkdagen voorbij. Ook de timmerfabriek, het wellness center en het speelparadijs hebben niet betaald. Ook niets gehoord
Bij mij zelfs 6 niet betaald (Belhamels is normaal), Peter dekker, Safelocker, Damco, Salon Backstage en Bernehage. Van Barnehage staat zelfs geen normaal maandbedrag om nog uit te betalen maar volgens mij alleen rentebetaling. En niet alleen is hierover totaal niet gecommuniceerd maar ook nog niet vermeld dat Barnehage voorlopig(?) alleen rente betaalt.
Hoezo open in de communicatie.
pi_182493911
Bij Barnehage staat voor november wel het normale bedrag dus aflossing plus rente, alleen voor oktober een onverklaarbaar laag bedrag.
pi_182494148
Gedeelde smart dus. Merkwaardig wel. Niet (op tijd) betalen kan, maar ik ben gewend er dan iets van te horen van KOM.
Even afwachten dus maar; mailen heeft toch geen zin.....
pi_182496379
Zi
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:59 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Bij mij zelfs 6 niet betaald (Belhamels is normaal), Peter dekker, Safelocker, Damco, Salon Backstage en Bernehage. Van Barnehage staat zelfs geen normaal maandbedrag om nog uit te betalen maar volgens mij alleen rentebetaling. En niet alleen is hierover totaal niet gecommuniceerd maar ook nog niet vermeld dat Barnehage voorlopig(?) alleen rente betaalt.
Hoezo open in de communicatie.
meest projecten die opeenvolgend gepubliceerd zijn, misschien (hopelijk) is er iets misgegaan bij uitbetaling door KOM en niet door wanbetaling van de leners.
anders zou het wel een enorm toeval zijn
pi_182506733
Karaokebar op hcn
https://horecacrowdfunding.nl/projects/the-end-tilburg-k8lkm39o

Volgens heeft deze niet eerst 48 uur op de site gestaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door djh77 op 14-10-2018 09:57:44 ]
pi_182507018
Van de vijf projecten die het komend uur op FNC open gaan staan voor investeerders, heeft er slechts één cijfers over 2017: Bedrijfshygiëne Consultant Voorraad.

Lening: ¤ 15.000
Termijn: 4 jaar
Risico-categorie: B
Nominale rente: 9.49 %

Zelf zal ik er overigens niet in investeren, want:
- De lening is aangevraagd om de voorraad te vergroten, omdat men op het punt staat een samenwerking aan te gaan. Kennelijk is die samenwerking nog niet definitief geregeld.
- De bedrijfswinst houdt niet over. Cijfers over 2015 hadden wellicht een ander beeld kunnen laten zien, maar die zijn niet beschikbaar.
- Oplopende kortlopende schulden.
- Currant ratio is lager dan 1.

Ik zou mij er natuurlijk niet meer over moeten verbazen, maar één van de andere vier projecten zit, ondanks het ontbreken van cijfers over 2017, gewoon in risico-cateogire A, namelijk: Audio-importeur Nieuwe Serie HiFi Apparatuur. Ook daar: oplopende kortlopopende schuld en een currant ratio kleiner dan 1. De wegen van FinTech zijn ondoorgrondelijk.
pi_182507545
:)
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:42 schreef Groepfunder het volgende:

Ik zou mij er natuurlijk niet meer over moeten verbazen, maar één van de andere vier projecten zit, ondanks het ontbreken van cijfers over 2017, gewoon in risico-cateogire A, namelijk: Audio-importeur Nieuwe Serie HiFi Apparatuur. Ook daar: oplopende kortlopopende schuld en een currant ratio kleiner dan 1. De wegen van FinTech zijn ondoorgrondelijk.
Vlottende activa 1/2 van omzet. Pfff......... Hoop voor ze dat ze eigendomsvoorbehoud hebben bij hun afnemers. Anders gelijk problemen als een van de (grotere) afnemers omvalt. En er vallen behoorlijk wat audio retailers om. Ik begrijp deze A status inderdaad ook helemaal niet. Zou de risico manager van FNC thuis Cambridge Audio apparatuur hebben staan? :)
pi_182507809
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:42 schreef Groepfunder het volgende:
Van de vijf projecten die het komend uur op FNC open gaan staan voor investeerders, heeft er slechts één cijfers over 2017: Bedrijfshygiëne Consultant Voorraad.

Lening: ¤ 15.000
Termijn: 4 jaar
Risico-categorie: B
Nominale rente: 9.49 %

Zelf zal ik er overigens niet in investeren, want:
- De lening is aangevraagd om de voorraad te vergroten, omdat men op het punt staat een samenwerking aan te gaan. Kennelijk is die samenwerking nog niet definitief geregeld.
- De bedrijfswinst houdt niet over. Cijfers over 2015 hadden wellicht een ander beeld kunnen laten zien, maar die zijn niet beschikbaar.
- Oplopende kortlopende schulden.
- Currant ratio is lager dan 1.

Ik zou mij er natuurlijk niet meer over moeten verbazen, maar één van de andere vier projecten zit, ondanks het ontbreken van cijfers over 2017, gewoon in risico-cateogire A, namelijk: Audio-importeur Nieuwe Serie HiFi Apparatuur. Ook daar: oplopende kortlopopende schuld en een currant ratio kleiner dan 1. De wegen van FinTech zijn ondoorgrondelijk.
Financieel Adviseur Overnemen Portefeuille heeft ook 2017 cijfers. Cijfers zijn zo gek nog niet. Raar dat deze man 13 % rente moet betalen. Ken via een van mijn vorige bedrijven deze assurantietussenpersoon en kan hem van harte aanbevelen. Goudeerlijke Groninger, jong en met een groot netwerk van potentiële klanten, want heel lang bij een ander assurantiekantoor in de regio gewerkt. Mocht het ondernemerschap niet lukken dan zie ik hem vanuit loondienst toch zijn schuld wel netjes aflossen. Heb zelf in ieder geval een duit in het zakje gedaan.
pi_182508683
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:16 schreef djh77 het volgende:
Karaokebar op hcn
https://horecacrowdfunding.nl/projects/the-end-tilburg-k8lkm39o

Volgens heeft deze niet eerst 48 uur op de site gestaan.
ook nog geen waardering en info omtrent ondernemers, pitch niet af, maar oke de heuvel in Tilburg is een goede locatie op zich, 8,5% zal wel een *** project zijn.

evenwel 280k omzet , netto kasstroom 70k, maar annuiteit per maand is 5k is toch 60k per jaar.. nOg ff verder googlen vwb recensies etc

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 14-10-2018 12:41:15 ]
pi_182509291
quote:
12s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:44 schreef peterc het volgende:

[..]

ook nog geen waardering en info omtrent ondernemers, pitch niet af, maar oke de heuvel in Tilburg is een goede locatie op zich, 8,5% zal wel een *** project zijn
Gezien de forse eigen inbreng en het feit dat men voor inkomen niet afhankelijk is van deze vestiging een aanrader voor mij. Ik heb al meegedaan
pi_182509778
quote:
12s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:44 schreef peterc het volgende:

[..]

ook nog geen waardering en info omtrent ondernemers, pitch niet af, maar oke de heuvel in Tilburg is een goede locatie op zich, 8,5% zal wel een *** project zijn.

evenwel 280k omzet , netto kasstroom 70k, maar annuiteit per maand is 5k is toch 60k per jaar.. nOg ff verder googlen vwb recensies etc,

Recensies zijn wisselend, wat mij opviel relatief veel (neg) opmerkingen over het personeel, en dat de toko's in A'dam & Groningen niet super groot zijn,anders gezegd "smalle lange ruimtes.

plus ik vond deze nog In Amsterdam al een groot succes, binnenkort openen wij ook The End Karaoke in Groningen!


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12362

https://www.crowdfundmark(...)ct/the-end-groningen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iemand nadere info / kopie pitch / status project etc


[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 14-10-2018 13:24:22 ]
pi_182510472
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:16 schreef djh77 het volgende:
Volgens heeft deze niet eerst 48 uur op de site gestaan.
Gezien de onvolledige info (titel ontbreekt, geen classificatie/catergorie, type, bedrijfstype etc.) verwacht ik dat dit een foutje is, er is ook geen preview document gepubliceerd.
pi_182510855
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:45 schreef tnhb het volgende:

[..]

Gezien de onvolledige info (titel ontbreekt, geen classificatie/catergorie, type, bedrijfstype etc.) verwacht ik dat dit een foutje is, er is ook geen preview document gepubliceerd.
denk ik ook, maar je kan de info maar vast hebben...toch. Op zich geloof ik dat de beide toko's wel lopen. Gaan pas om 21.00 of 22.00 uur open en dan nog niet alle dagen van de week. Kan iemand aan de pitch van Groningen GVE komen?
pi_182511203
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:29 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Gezien de forse eigen inbreng en het feit dat men voor inkomen niet afhankelijk is van deze vestiging een aanrader voor mij. Ik heb al meegedaan
50.000 van de eigen inbreng zit hem in de terug te vorderen btw. Lang niet alle zaken op de Heuvel draaien goed. Er is een vaste kern waar het altijd druk is. Daarnaast is er best veel verloop. Het betreffende pand staat voor de Heuvel zeker niet op een toplocatie. De huidige exploitant, Chupitos, heeft het een goed jaar volgehouden. Onlangs is er nog een karaokebar binnen korte tijd gesneuveld, maar dat waren wel belabberde ondernemers.
pi_182511414
Karaokebar is van de site afgehaald.

Zal idd wel een foutje zijn geweest.

Is mijn investering dan nog wel geldig?
pi_182512426
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:02 schreef 109796 het volgende:
Karaokebar is van de site afgehaald.

Zal idd wel een foutje zijn geweest.

Is mijn investering dan nog wel geldig?
Daar zou ik niet op rekenen. De pitch was niet af/volledig en niet 48 uur voorafgaand gepubliceerd.
pi_182512836
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:02 schreef 109796 het volgende:
Karaokebar is van de site afgehaald.

Zal idd wel een foutje zijn geweest.

Is mijn investering dan nog wel geldig?
Misschien krijg je vanwege de interesse straks de link voor de innercrowd.
pi_182514343
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:40 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

50.000 van de eigen inbreng zit hem in de terug te vorderen btw. Lang niet alle zaken op de Heuvel draaien goed. Er is een vaste kern waar het altijd druk is. Daarnaast is er best veel verloop. Het betreffende pand staat voor de Heuvel zeker niet op een toplocatie. De huidige exploitant, Chupitos, heeft het een goed jaar volgehouden. Onlangs is er nog een karaokebar binnen korte tijd gesneuveld, maar dat waren wel belabberde ondernemers.
Chupitos is een shotjes bar, ook open vanaf 21.00 uur, vlgs mij geen terras, dus dan echt uitgaanspubliek tent vanaf 21.00 22.00uur de nacht in. Naar mijn indruk lopen Koraoke The End A'dam & Groningen wel. Twijfel nog. Plus nadere info omtrent de status { kopie pitch GVE The End Groningen zou eea toevoegen.
pi_182516658
quote:
12s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Chupitos is een shotjes bar, ook open vanaf 21.00 uur, vlgs mij geen terras, dus dan echt uitgaanspubliek tent vanaf 21.00 22.00uur de nacht in. Naar mijn indruk lopen Koraoke The End A'dam & Groningen wel. Twijfel nog. Plus nadere info omtrent de status { kopie pitch GVE The End Groningen zou eea toevoegen.
In je bericht van 12:58 staat de pitch van GvE in de spoiler in het geciteerde bericht.
De termijnen worden nog steeds elke maand netjes op tijd overgemaakt.
pi_182519664
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:45 schreef Benger het volgende:

[..]

In je bericht van 12:58 staat de pitch van GvE in de spoiler in het geciteerde bericht.
De termijnen worden nog steeds elke maand netjes op tijd overgemaakt.
:Y
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:41:57 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182524231
Om 10:00 uur een zonnepanelenproject op duurzaaminvesteren.nl live - https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
Ik vermoed dat hij binnen no time vol zit. Wie neemt 'm ook mee?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 15 oktober 2018 @ 10:10:13 #25
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182524577
Aanvulling: na 8 minuten hadden ze al een miljoen opgehaald, tweede miljoen is er over een kwartier denk... niet normaal..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_182524868
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:17 schreef djh77 het volgende:
Kankerbestrijding met 2x 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/medical-precision-b-v/
Ik heb 'm net nog eens even doorgelezen. Puur op het verhaal zou ik 'm niet meenemen. We hebben al vaker prachtige medische apparaten en systemen voorbij zien komen, welke niet altijd commercieel succesvol bleken. Daarentegen is er zekerheid, ongeveer 2/3 van de hoofdsom als ik het goed lees. Vanwege het mogelijke gebakken lucht gehalte neem ik hem niet mee. Ik vermoed ook allerlei rechtszaken om hem tot betaling te dwingen als het mis gaat.

Inmiddels is het al weer enige tijd geleden dat ik voor het laatst in een Collin project investeerde. Ze lijken steeds slechter te worden. En dat drama met die Deniz werkt ook niet echt mee :N
Pecunia non olet
  maandag 15 oktober 2018 @ 10:49:19 #27
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182525127
Ik heb vrijwel al mijn vertrouwen in Collin (dat heel groot was) verloren. Ik zie duurzaaminvesteren.nl nog als enig betrouwbaar platform, en gek genoeg doet HCN het ook leuk, maar dat blijf ik eng vinden (want horeca).
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_182525219
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:49 schreef darktower het volgende:
......en gek genoeg doet HCN het ook leuk, maar dat blijf ik eng vinden (want horeca).
Dat komt omdat die man verstand heeft van Horeca. En hij zich beperkt tot Horeca.

Ik durf te wedden dat Collin letterlijk de verhaaltjes overneemt die de ondernemers ze aanleveren, omdat ze er zelf geen r*k verstand van hebben. En dus ook het commerciële risico niet kunnen inschatten. Platformen hebben vergeleken met banken veel minder deskundigheid in huis, is ook logisch natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_182525326
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:41 schreef darktower het volgende:
Om 10:00 uur een zonnepanelenproject op duurzaaminvesteren.nl live - https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
Ik vermoed dat hij binnen no time vol zit. Wie neemt 'm ook mee?
Op zich geen heel slecht project, maar maximaal 4,6% per jaar is toch wel erg mager. Daarnaast wordt alles pas op het einde afgelost wat voor een stukje extra risico zorgt en dat gecombineerd met het minimum van 1000 euro doet mij besluiten dit project aan mij voorbij te laten gaan.
pi_182525491
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Platformen hebben vergeleken met banken veel minder deskundigheid in huis, is ook logisch natuurlijk.
Mag ik het met het "logisch" erg oneens zijn? Een platform als Collin, met meer dan 150 miljoen gefund tot heden, hoort bij elk traject de juiste deskundigheid binnen te halen. De deskundigheid om dit te kunnen beoordelen is wat mij betreft het hart van je onderneming en dient ten alle tijden in huis te zijn. Zonder dat ben je kansloos, in ieder geval op de lange termijn. In deze tijd van overvloede kijkt men volgens mij wat "minder" naar kwaliteit maar meer naar een manier om je spaarcentjes maar niet op de spaarrekening te laten. Over enkele jaren de schifting?
pi_182525653
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:11 schreef kopersneek het volgende:

[..] Over enkele jaren de schifting?
Zeker weten! Als de economie weer in een neerwaartse spiraal komt (en dat gaat nu eenmaal een keer gebeuren), dan staan de kranten weer vol met faillissementen. En de zwaksten vallen het eerst om......

Ik zie trouwens dat Watsons vol zit. Mooi. Gauw afhandelen die toko *O*
Pecunia non olet
pi_182526329
3e probleem Lendahand:
peterverhaar twitterde op maandag 15-10-2018 om 10:51:24 problemen bij @LendahandEU nemen toe: naast Filipijnen en Simgas Kenia, nu weer Kenia, New light< groeien zij niet te hard? reageer retweet
https://www.lendahand.com(...)ght-africa-ltd-kenia

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 15-10-2018 12:00:02 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 12:18:32 #33
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182526818
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:54 schreef djh77 het volgende:
3e probleem Lendahand:
peterverhaar twitterde op maandag 15-10-2018 om 10:51:24 problemen bij @LendahandEU nemen toe: naast Filipijnen en Simgas Kenia, nu weer Kenia, New light< groeien zij niet te hard? reageer retweet
https://www.lendahand.com(...)ght-africa-ltd-kenia
In september nog wel keurig op tijd een rentebetaling van ze gehad via TRINE. Benieuwd of ik van hen dmv een update er nog wat van hoor.
Zit niet in de LAH-leningen van NewLight.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowd-fundi op 15-10-2018 12:25:28 ]
pi_182527261
Bakker van de Piushaven in Tilburg met een 1e hypotheek op een vriescel:
https://www.collincrowdfund.nl/bikkenenbakken/
pi_182528760
Ik snap het dus niet....

samenvatting uit de pitch "het gaat te goed met het bedrijf daarom moeten ze investeren"
Ondertussen
- gaat de Collin score van goed (naar beneden afgerond) naar ruim voldoende
- blijft de rente vergoeding 7% (ok gemiddelde rente is misschien ook wel gedaald)
- wordt de bestaande lening herfinancieerd
dus extra kosten bedrijf & extra inkomsten CCF, zonder directe baten voor het bedrijf anders dan die 42k nog 3 jaar de toekomst in de smeren (van 2500 euro naar 700 euro) zodat de andere (nieuwe) lening ad 130.000 ongeveer net zoveel gaat kosten als de resterende lening nu.
Ongeveer dan, want ...
- met een resterende 14 termijnen
150000 / 6 = 2500 euro * 14 termijnen = 35000, niet 42.500 euro + kosten CCF is al weer 4 aflossingen verder, ik niet snap niet.
Met nog 35.000 euro ad 7% = 35000*7%/12 de rente 204 euro, met 2500 euro lineare aflossing = 2704 euro
Terwijl uit de pitch: "Het huidige maandbedrag aan rente en aflossing voor de lening bij Collin Crowdfund bedraagt ongeveer ¤ 2.800,-, "
Daarna: "Na het realiseren van de nieuwe lening, waaronder het herfinancieren van de eerste, lopende lening, zal het maandbedrag ongeveer ¤ 2.900,- bedragen"
130000 / 60 = 2166 per maand 7% / 12 = 758 per maand => totaal ongeveer 2925 euro
- Is er blijkbaar 41+k geleend in de tussentijd van "een bevriende relatie", met een jaarlijkse anuiteit ad 15k
Dit betreft niet de 57k uit de originele pitch, ad 4% en 1250 eur per maand zou dat nu bijna 0 moeten zijn -als ik me niet misreken-.
Jaarlijkse annuiteit t/m dec 2021 ad 15k
moet er dus nog in dec 18,19,20 en 21 betaald worden ad 60k bij elkaar op een schuld van 41k?!?! Is ongeveer 17,2% rente?
Al zal de bewoording krom zijn en het gaan om een maandelijkse annuiteit van 1250 euro, dan zit het meer in de buurt van 5% rente.

Waarom dan meer kosten maken op die 35.000 of toch 42.500 euro ter afbetaling CCF?
pi_182529684
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:53 schreef namliam het volgende:Waarom dan meer kosten maken op die 35.000 of toch 42.500 euro ter afbetaling CCF?
Die aflossing is noodzakelijk denk ik om aan de nieuwe investeerders de volledige zekerheden te kunnen bieden.
De hele waarheid en het hele verhaal krijg je toch niet......

Al met al wil ik 'm wel meenemen. Heeft iemand een linkje?
Pecunia non olet
pi_182529770
Updates FNC:
De onderstaande projecten hebben een betalingsachterstand.

• Bruidsmodeketen (C) - Openstaand: 49.42%
quote:
De incasso van september is geslaagd. Zoals eerder bericht hebben wij een afspraak met de ondernemer om de achterstand niet te laten oplopen. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer om de achterstand in te lopen, helaas is dit vooralsnog niet mogelijk. Deze maand hebben wij aanvullende financiële informatie mogen ontvangen, welke wij zullen bestuderen en eventueel actie op ondernemen. Wij blijven contact houden en de situatie opvolgen.
• Materialeninkoop Interieurontwerper (C) - Openstaand: 67.24%
quote:
De incasso van september is niet geslaagd. Wij staan contact met de kredietnemer. De achterstand is ontstaan door problemen in de privesfeer. Wij blijven in contact met de kredietnemer om naar een oplossing te zoeken.
• Onderhoudsbedrijf Hefbruggen (E) - Openstaand: 100%
quote:
Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat en hebben wij de stukken voor een dagvaarding zo goed als gereed. Onze advocaat zal op 12 oktober 2018 aangifte doen en deze stukken toevoegen aan de dagvaarding, daarna zal de dagvaarding uitgebracht worden. Het doel is uiteraard uw investering terug te krijgen en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen.
• Thuiszorg Nieuwe Bedrijfswagen (B) - Openstaand: 100%
quote:
De incasso van september is niet geslaagd. De achterstand is daardoor opgelopen tot drie termijnen. Ondanks vele pogingen en waarschuwingen hebben wij nog steeds geen contact kunnen leggen met de kredietnemer. Mocht de betalingsachterstand oplopen tot meer dan 90 dagen dan zullen wij de lening opzeggen en ons beraden over vervolgstappen. Mocht de lening worden opgezegd zal u hiervan nog bericht ontvangen.
• Voorfinanciering uitzendprojecten (A) - Openstaand: 35.05%
quote:
Alle opgevraagde aanvullende stukken zijn inmiddels in de dagvaarding verwerkt en deze zal dan ook uiterlijk deze of volgende week uitgebracht worden. De kredietnemer is reeds gefaillieerd op 15 augustus 2018 en wij hebben de vordering ingediend in het faillissement. Zoals eerder aangegeven zullen wij ons in de dagvaardingsprocedure richten op de Borg en kan het gebeuren dat de Borg een betalingsregeling aanbiedt. Dit is vooralsnog niet gebeurd, maar deze optie laten wij nu nog open. Indien de Borg geen betalingsregeling aanbiedt zullen wij, nadat wij een executoriale titel behaald hebben, beslag leggen op eventuele vermogensdelen van de Borg.
• Stucadoors (C) - Openstaand: 55.14%
quote:
Wij hebben de deurwaarder verzocht om een gerechtelijk vonnis te halen op basis van het vooronderzoek. De deurwaarder heeft de opgevraagde aanvullende stukken en informatie reeds verwerkt in de dagvaarding en zal deze uiterlijk deze of volgende week nog uitbrengen. Zodra wij een executoriale titel hebben behaald bij de rechtbank, verwachten wij vervolgstappen te kunnen nemen om uw vordering te incasseren.
• Groei Manege - Openstaand: 55.53%
quote:
De gemeente heeft met de kredietnemers het voortraject van het minnelijke schuldentraject doorlopen. Wij vernamen van de schuldhulpverlener dat de schuldeisers vanaf 11 september zullen worden aangeschreven. Wij hebben de eerste brief van de gemeente op 1 oktober 2018 ontvangen, waarin ons verzocht is om de uitstaande vordering door te geven. Dit hebben wij gedaan. Zoals ook reeds in onze vorige update aangegeven, hebben wij nog geen concrete inhoudelijke informatie gekregen over de schuldeisers en de totale schuldenlast. De totale schuldenlast zou circa ¤ 500.000,- bedragen en beide kredietnemers zijn gestopt met de manege en werken in loondienst. Wij zullen blijven aandringen bij de gemeente om ons snel meer informatie te verstrekken omtrent de schuldenpositie van de kredietnemers en het vervolg van het traject, echter zijn wij genoodzaakt het minnelijke schuldhulptraject af te wachten. Wij blijven uiteraard aangeven niet mee te werken aan kwijtingen, maar wel bereid te zijn mee te denken in de vorm van langdurige regelingen.
• Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand: 44.87%
quote:
De kredietnemer betaald nog steeds keurig ¤ 1.000,- per maand aan de deurwaarder voor de aflossing van de gehele vordering en heeft de deurwaarder verzocht om de regeling te verlengen. Wel is hij op enig moment van plan de vordering ineens in te lossen, echter kan hij nog niet concreet aangeven wanneer. Gezien het keurige betaalgedrag van de kredietnemer en de uitstaande vordering hebben wij hiermee ingestemd. Wij hebben de deurwaarder wel gevraagd de betalingen scherp in de gaten te houden. Indien de voorgestelde betalingsregeling niet stipt wordt nagekomen dan hebben wij reeds toestemming gegeven om een dagvaarding uit te brengen, maar met nog maar een paar termijnen te gaan verwachten wij dat de vordering middels de regeling wordt ingelost.
• Assortimentsuitbreiding Groothandel (D) - Openstaand: 92.54%
quote:
De gemeente heeft zich vorige maand gemeld voor een minnelijk schuldhulptraject. Wij hebben contact opgenomen en de hoogte van de vordering doorgegeven, maar hebben nog steeds geen inhoudelijke informatie gekregen met betrekking tot de totale schuldenlast. Wij hebben geen nieuwe informatie gekregen, maar zullen contact blijven houden met de gemeente en erop aandringen om ons informatie te verschaffen over de schuldenpositie van de kredietnemer en het vervolg van het minnelijke schuldentraject.
• Materialen Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand: 61.17%
quote:
Wij hebben, nadat wij de lening hebben opgezegd, niets meer van de kredietnemer vernomen en hebben derhalve het dossier overgedragen aan de deurwaarder. Wij hebben de deurwaarder de instructie gegeven om nog éénmaal te proberen tot een minnelijke regeling te komen. Indien wederom reactie of betaling uitblijft, zullen wij de deurwaarder vragen om een dagvaarding uit te brengen.
pi_182529789
de volledige zekerhied te geven van een nieuw aan te schaffen hypotheek?!

Ik vind het wel (weer) een mooi voorbeeld van hoe je "ongeveer 2800" = "echt" 2704
En 14 termijnen vs 17 termijnen zo even door elkaar kan husselen zonder met je ogen te knipperen... om zo de boel toch een beetje op te poetsen.
pi_182529859
Ander geval Funding circle:

Voorfinanciering Debiteuren - m.n. Overheid

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182529987
Reactie HCN op extra vestiging Backyard Rotterdam...

Geachte heer Kopersneek,

Dank u voor uw email.

De stand in de Foodhallen wordt geëxploiteerd in een op zichzelf staande BV en door deze BV ook gefinancierd. Het staat dus los van de locatie Korte Hoogstraat.
Voor de stand is nieuw personeel geworven. De kaart die gevoerd wordt, is een afgeleide van de oorspronkelijke kaart.

Wij verwachten dat de stand een positief effect zal hebben op Backyard in de Korte Hoogstraat.
pi_182530053
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:41 schreef namliam het volgende:
de volledige zekerhied te geven van een nieuw aan te schaffen hypotheek?!

Ik vind het wel (weer) een mooi voorbeeld van hoe je "ongeveer 2800" = "echt" 2704
En 14 termijnen vs 17 termijnen zo even door elkaar kan husselen zonder met je ogen te knipperen... om zo de boel toch een beetje op te poetsen.
Deze.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  maandag 15 oktober 2018 @ 14:55:04 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182530069
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
man man man
pi_182530143
Karaokebar The End (2e poging):
https://horecacrowdfundin(...)425c8649d3bae41c97db

Rente is gezakt naar 8%
pi_182530210
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Financieel Adviseur Overnemen Portefeuille heeft ook 2017 cijfers. Cijfers zijn zo gek nog niet. Raar dat deze man 13 % rente moet betalen. Ken via een van mijn vorige bedrijven deze assurantietussenpersoon en kan hem van harte aanbevelen. Goudeerlijke Groninger, jong en met een groot netwerk van potentiële klanten, want heel lang bij een ander assurantiekantoor in de regio gewerkt. Mocht het ondernemerschap niet lukken dan zie ik hem vanuit loondienst toch zijn schuld wel netjes aflossen. Heb zelf in ieder geval een duit in het zakje gedaan.
Ik was eigenlijk niet van plan om deze mee te nemen omdat aan deze branche nogal wat risico’s kleven. Ook dat de onderneming nog geen vergunning heeft van de AFM maakt het risico alleen nog maar groter, want wat als deze vergunning er onverhoopt niet komt?

De opmerking van paardendokter laat mij nu toch weer even twijfelen. Wat vinden jullie van dit project?
pi_182530327
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk niet van plan om deze mee te nemen omdat aan deze branche nogal wat risico’s kleven. Ook dat de onderneming nog geen vergunning heeft van de AFM maakt het risico alleen nog maar groter, want wat als deze vergunning er onverhoopt niet komt?

De opmerking van paardendokter laat mij nu toch weer even twijfelen. Wat vinden jullie van dit project?
Minimaal meegenomen na goede "recensie" van ons forumlid... *O*
pi_182530353
Betalingsachterstanden FundingCircle:


C [1%CB] Verbreden Meubelassortiment

ID: 254762707

De kredietneemster heeft deze maand contact met ons opgenomen met slecht nieuws. Na terugkomst van haar vakantie heeft zij ontdekt dat de meubels uit haar zaak (voorraad) zijn ontvreemd. Zij weet wie dat is geweest en heeft ons voorzien van de politieaangifte tegen deze persoon. Helaas is zij nu niet in staat om verder iets te doen, dit is aan de politie. Zij kan momenteel ook geen van haar schuldeisers betalen en het is waarschijnlijk dat een faillissement zal volgen. Funding Circle zal dit overigens niet initieren omdat dit buiten de schuld van de kredietneemster ligt. Voor zolang als mogelijk zullen wij proberen om tot individuele afspraken te komen met de kredietneemster. Wel zullen wij de lening moeten opzeggen en haar negatief moeten registreren bij het BKR, maar daarna blijven wij met haar samenwerken.


C Nieuwe Boeketten Bloemenleverancier

ID: 997046909

De incasso van september is niet geslaagd. Wij staan in contact met de kredietnemer en hebben een betalingsregeling getroffen om met de incasso van oktober ook een halve termijn achterstand in te lopen. Hierna evalueren we de situatie van de kredietnemer in verband met de betaling van het restant. Wij blijven dit opvolgen zodat de achterstand niet oploopt.


D Voorraad Vlees Slagerij

ID: 791553566

De incasso van september is geslaagd. Hierdoor is de achterstand één termijn gebleven. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


E Herstructurering Consultancybureau

ID: 173624309

De incasso van september is niet geslaagd. Dit hadden we verwacht en reeds gecommuniceerd in de vorige e-mail. De achterstand ontstaat aangezien de kredietnemer telkens zijn facturen uitbetaald krijgt op de 25e van de maand. Inmiddels hebben wij een betalingstoezegging mogen ontvangen van de kredietnemer om de achterstallige termijn nog voldaan te hebben voor de volgende incasso. Wij blijven dit opvolgen zodat de betaalafspraken nagekomen worden.


D Ijkapparatuur Taximeters

ID: 521346195

De incasso van september is niet geslaagd. De achterstand is ontstaan aangezien een debiteur niet tijdig betaald heeft. Wij staan in contact met de kredietnemer en zoeken naar een oplossing om de achterstand niet te laten oplopen volgende maand en om deze termijn achterstand zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


E [1%CB] Bedrijfswagen Isolatiebedrijf

ID: 225943194

De incasso van september is niet geslaagd. Hierdoor bedraagt de achterstand twee termijnen. Wij zijn in contact met de kredietnemer en hebben een afbetalingsplan afgesproken. Het plan behelst dat de incasso's steeds zullen slagen en dat we vanaf september gedurende vier maanden steeds een half termijn extra mogen ontvangen. Hierdoor zal de achterstand ingelost worden in december. Wij mochten reeds de eerste deelbetaling ontvangen. Zodra wij een hele termijn ontvangen hebben zal deze spoedig worden overgemaakt aan u.


D Gereedschap Railinfra Diensten

ID: 167206635

De incasso van september is niet geslaagd. Hierdoor is de achterstand opgelopen tot twee termijnen. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer en hebben een betalingstoezegging mogen ontvangen om de volledige achterstand te mogen ontvangen voor de volgende incasso. Wij blijven dit opvolgen zodat de betaalafspraken worden nagekomen.


E [1%CB] Extra Consultant IT-bedrijf

ID: 464669959

Wij hebben de lening inmiddels opgezegd en het dossier vrijwel meteen daarna overgedragen aan onze advocaat om conservatoir beslag te leggen op de onroerende zaken en bankrekeningen van de kredietnemer, omdat wij een sterk vermoeden hebben dat de kredietnemer niet de intentie heeft de vordering terug te betalen en wellicht naar het buitenland zal vertrekken. Het beslag op het onroerend goed heeft doel getroffen, van het beslag op de bankrekening hebben wij nog geen reactie mogen vernemen. Dit kan tot maximaal vier weken duren. Een verplichting bij conservatoir beslag is dat wij nu een rechtszaak opstarten om de noodzaak van het beslag te bekrachtigen. De advocaat bereid deze momenteel voor.


E [1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen

ID: 167798755

Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat en hebben wij de stukken voor een dagvaarding zo goed als gereed. Onze advocaat zal op 12 oktober 2018 aangifte doen en deze stukken toevoegen aan de dagvaarding, daarna zal de dagvaarding uitgebracht worden. Het doel is uiteraard uw investering terug te krijgen en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen.


E Personeelskosten Uitzendbureau

ID: 276664299

De incasso van september is niet geslaagd. De achterstand is daardoor opgelopen tot drie termijnen. Door de vele contactpogingen en waarschuwingen hebben wij even contact kunnen leggen met de kredietnemer. Wij mochten een betalingstoezegging ontvangen, echter geen betaling. Mocht de betalingsachterstand oplopen tot meer dan 90 dagen dan zullen wij de lening opzeggen en ons beraden over vervolgstappen. Mocht de lening worden opgezegd zal u hiervan nog bericht ontvangen.


E Koeriersdienst BTW Bedrijfswagens

ID: 503153857

De incasso van september is niet geslaagd. Wij stonden in contact met de kredietnemer en mochten meerdere betalingstoezegging ontvangen, echter hebben wij nooit een betaling mogen ontvangen. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij geen contact meer vernemen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


E Montagebedrijf Gereedschap en Werkbus

ID: 56672440

De incasso van september is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
pi_182530365
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:18 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

In september nog wel keurig op tijd een rentebetaling van ze gehad via TRINE. Benieuwd of ik van hen dmv een update er nog wat van hoor.
Zit niet in de LAH-leningen van NewLight.
Ik zit er wel in en heb deze mail van ze gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182530885
Downdate FnC


B

Werkkapitaal Koeriersbedrijf
ID: 364951432

De incasso van september is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.

(op de website van FNC staat deze overigens als zijnde betaald...)
pi_182530912
Dat verhaal over de Wereldbank en de overheid van Kenya komt op mij minder betrouwbaar over.

quote:
A government program—the Mwananchi gas project—to subsidize the cost of cylinders was launched in July 2017 (figure 3). Under the multi-year program, between 5 and 15 million cylinders (1.2 million cylinders per annum), each fitted with a cooking stove, are to be provided to low-income families. The subsidy covers 60 percent of the price for the package. Implementation of the program has been entrusted to the National Oil Corporation of Kenya, but, in view of the company’s small share of the LPG market (5 percent), its capacity will have to be expanded to execute the program. The cylinder subsidy project is expected to be financed from what remains of the former kerosene subsidy fund.
Dit staat in een document dat gepubliceerd is op 1 september 2018 (Linkje).

Oftewel: er is wel een programma, maar dat is (nog) niet van de Wereldbank maar een nationaal programma en dit is al ruim een jaar bezig. Dat hadden ze moeten weten. De Wereldbank heeft nog geen project hierover goedgekeurd en ik zie ook nog geen aanbestedingsprocedure open staan en ik kan mij niet voorstellen dat een project als dit niet aanbesteed zal moeten worden.
pi_182531266
D

Machines Vloeronderhoudsbedrijf
ID: 381781189

Openstaand: ca 65%
De incasso van september is niet geslaagd. Wij proberen in contact te komen met de kredietnemer, echter hebben wij ondanks vele pogingen per telefoon, mail en brief nog geen reactie mogen ontvangen. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


Dit is ook een fraaie hoor, betaalt regelmatig te laat maar is net terug van een leuke vakantie. Bedrijf komt hier uit de buurt, ga ik goed in de gaten houden.
pi_182531286
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:37 schreef kopersneek het volgende:
Downdate FnC


B

Werkkapitaal Koeriersbedrijf
ID: 364951432

De incasso van september is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.

(op de website van FNC staat deze overigens als zijnde betaald...)
En in je betalingsoverzicht ? Het samenstellen van het overzicht betalingsachterstanden is een handmatig proces, een enkele keer merk ik dat er ten onrechte gemeld wordt dat een betaling niet ontvangen is. Maar met zo veel betalingsachterstanden slipt er wel eens iets tussendoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 15-10-2018 16:02:18 ]
pi_182532284
Nog een fuifnummer:


A *O* (let op het A'tje)

Voorraad Binnenklimaat Specialist
ID: 273449261

Wij hebben veelvuldig contact gehad met de kredietnemer, die druk bezig is met het verkopen van zijn onroerend goed. De kredietneer wil uw vordering uit de opbrengst inlossen. Wij hebben stukken opgevraagd en ontvangen van de kredietnemer, waaruit blijkt dat er voldoende overwaarde zit in zijn onroerend goed. Ook heeft de kredietnemer een ondertekende verklaring aangeleverd waar onze afspraken met hem in staan, waardoor wij een beslaglegging niet nodig achten/ Temeer omdat dit het verkoopproces kan verstoren. Omdat hij geen inkomsten heeft, zijn er ook andere afspraken gemaakt met de verkopende makelaar, deze werkt op basis van 'no cure no pay'. Ook wij hebben hem, nadat alle stukken zijn aangeleverd, uitstel verleend van de betalingsverplichtingen onder de stricte voorwaarde dat wij op de hoogte worden gehouden van het verkoopproces. De kredietnemer heeft aangegeven ons op de hoogte te houden en heeft dit tot op heden ook gedaan. Hij verwacht voor 31 december 2018 de volledige vordering in te lossen.
Pecunia non olet
pi_182532300
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:55 schreef xzaz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
man man man
Dat dacht ik ook.......prima systeem hoor dat algoritme van FNC :R
Pecunia non olet
pi_182532399
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:08 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Ik zit er wel in en heb deze mail van ze gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe helemaal niets meer met LAH. Als je het nuchter bekijkt heeft het alle trekjes van een pyramidespel. Leningen worden alleen maar afgelost met andere leningen. Trekken financiers zich (tijdelijk?) terug en er ontstaat acuut betalingsnood.
Er komen er nog veel meer aan vrees ik.
Pecunia non olet
pi_182532435
Update WakaWaka (dit bericht is via GVE binnengekomen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:00:49 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182532573
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:45 schreef obligataire het volgende:
Ook heeft de kredietnemer een ondertekende verklaring aangeleverd waar onze afspraken met hem in staan, waardoor wij een beslaglegging niet nodig achten
Als de lening onder hypothekaire voorwaarden valt zeg ik OK.
Als dat niet het geval is zou ik het wel doen. Als is het maar om te voorkomen dat een ander beslag legt.
Tot nooit .......
pi_182532631
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:45 schreef obligataire het volgende:
Nog een fuifnummer:


A *O* (let op het A'tje)

Voorraad Binnenklimaat Specialist
ID: 273449261

Wij hebben veelvuldig contact gehad met de kredietnemer, die druk bezig is met het verkopen van zijn onroerend goed. De kredietneer wil uw vordering uit de opbrengst inlossen. Wij hebben stukken opgevraagd en ontvangen van de kredietnemer, waaruit blijkt dat er voldoende overwaarde zit in zijn onroerend goed. Ook heeft de kredietnemer een ondertekende verklaring aangeleverd waar onze afspraken met hem in staan, waardoor wij een beslaglegging niet nodig achten/ Temeer omdat dit het verkoopproces kan verstoren. Omdat hij geen inkomsten heeft, zijn er ook andere afspraken gemaakt met de verkopende makelaar, deze werkt op basis van 'no cure no pay'. Ook wij hebben hem, nadat alle stukken zijn aangeleverd, uitstel verleend van de betalingsverplichtingen onder de stricte voorwaarde dat wij op de hoogte worden gehouden van het verkoopproces. De kredietnemer heeft aangegeven ons op de hoogte te houden en heeft dit tot op heden ook gedaan. Hij verwacht voor 31 december 2018 de volledige vordering in te lossen.
Maar dan hoeft hij natuurlijk alleen maar openstaande hoofdsom te betalen en geen rente :O
pi_182533717
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als de lening onder hypothekaire voorwaarden valt zeg ik OK.
Als dat niet het geval is zou ik het wel doen. Als is het maar om te voorkomen dat een ander beslag legt.
Kan me bij FNC eigenlijk niet voorstellen dat er een hypotheekakte is.
pi_182534112
quote:
Pagina niet gevonden - error 404
Project weer weg?
pi_182534233
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als de lening onder hypothekaire voorwaarden valt zeg ik OK.
Als dat niet het geval is zou ik het wel doen. Als is het maar om te voorkomen dat een ander beslag legt.
FnC vraagt bij het verstrekken van leningen geen zekerheden. Ze doen alleen leningen met HA.
pi_182535861
Kleine hick-up denk ik, in de website van GVE, zowel thuis als op mijn werk wil de specificatie van mijn betaalschema (toegezegd, lopend, incasso en uitbetaald) niet op het scherm komen.

De project specifieke betaalschema's worden wel zichtbaar, vervelend maar geen ramp, zolang de aflossingen en rentebetalingen maar zichtbaar zijn ……. op mijn bankrekening. -O- *O*
  maandag 15 oktober 2018 @ 19:41:32 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182535925
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:24 schreef Benger het volgende:

[..]

FnC vraagt bij het verstrekken van leningen geen zekerheden. Ze doen alleen leningen met HA.
Dan moeten ze toch echt beslag gaan legen op het og. Als een ander het straks doet heb je een probleem.
Tot nooit .......
pi_182537471
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:56 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

En in je betalingsoverzicht ? Het samenstellen van het overzicht betalingsachterstanden is een handmatig proces, een enkele keer merk ik dat er ten onrechte gemeld wordt dat een betaling niet ontvangen is. Maar met zo veel betalingsachterstanden slipt er wel eens iets tussendoor.
In het betalingsoverzicht staat deze er netjes bij... raar....
pi_182537687
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:40 schreef paardendokter het volgende:
Financieel Adviseur Overnemen Portefeuille heeft ook 2017 cijfers. Cijfers zijn zo gek nog niet. Raar dat deze man 13 % rente moet betalen. Ken via een van mijn vorige bedrijven deze assurantietussenpersoon en kan hem van harte aanbevelen. Goudeerlijke Groninger, jong en met een groot netwerk van potentiële klanten, want heel lang bij een ander assurantiekantoor in de regio gewerkt. Mocht het ondernemerschap niet lukken dan zie ik hem vanuit loondienst toch zijn schuld wel netjes aflossen. Heb zelf in ieder geval een duit in het zakje gedaan
Ik was het niet van plan, maar jouw post heeft mij uiteindelijk doen besluiten deze toch mee te nemen.
pi_182538054
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:56 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik was het niet van plan, maar jouw post heeft mij uiteindelijk doen besluiten deze toch mee te nemen.
Hier ook.
pi_182541229
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier ook.
Idem van mij ook een invest. Proef wel een passie en drive, in de reactie van paardendokter
Bovendien houdt het mijn bescheiden portefeuille van FNC op peil.
Anders en kort door de bocht gezegd, als Robert het , excuse het woord, verkloot, ben je wel afgebrand daar in de gemeenschap en ik mijn dukaten kwijt. Cijfers icm opmerking van ons forumlid geeft me vertrouwen.
pi_182543667
Er staat nog E 2.500 open bij Stetrin -IVM
https://www.investormatch(...)ches/495-stetrin-bv/
pi_182544747
quote:
12s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Idem van mij ook een invest. Proef wel een passie en drive, in de reactie van paardendokter
Bovendien houdt het mijn bescheiden portefeuille van FNC op peil.
Anders en kort door de bocht gezegd, als Robert het , excuse het woord, verkloot, ben je wel afgebrand daar in de gemeenschap en ik mijn dukaten kwijt. Cijfers icm opmerking van ons forumlid geeft me vertrouwen.
Ik ben ook ingestapt, als het mis gaat is het iig gedeelde smart 🙃
pi_182544772
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan moeten ze toch echt beslag gaan legen op het og. Als een ander het straks doet heb je een probleem.
Beslag leggen heeft misschien sterk waardedrukkend effect als kopers vermoeden dat verkoper in de problemen zit?
Pecunia non olet
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:26:58 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182544850
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Beslag leggen heeft misschien sterk waardedrukkend effect als kopers vermoeden dat verkoper in de problemen zit?
Dat snap ik, je moet alleen niet schrikken dat er morgen een deurwaarder wel beslag legt op het onroerend goed. En met een beetje handje klap gaat dan alsnog de overwaarde aan je neus voorbij. Een beslag hoeft geen extra druk te geven, je hoeft niet tot executie over te gaan.
Tot nooit .......
pi_182545066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat snap ik, je moet alleen niet schrikken dat er morgen een deurwaarder wel beslag legt op het onroerend goed. En met een beetje handje klap gaat dan alsnog de overwaarde aan je neus voorbij. Een beslag hoeft geen extra druk te geven, je hoeft niet tot executie over te gaan.
Ik ben het met je eens alleen vrees ik dat je dan bij het verkeerde platform zit. FnC is wat dat betreft niet doortastend genoeg en denkt meer aan de belangen van de geldnemer dan aan die van de geldgever.
pi_182545397
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:56 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik was het niet van plan, maar jouw post heeft mij uiteindelijk doen besluiten deze toch mee te nemen.
Het was geen beleggingsadvies, maar leuk dat je meedoet !
pi_182545402
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier ook.
Leuk !
pi_182545415
quote:
12s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Idem van mij ook een invest. Proef wel een passie en drive, in de reactie van paardendokter
Bovendien houdt het mijn bescheiden portefeuille van FNC op peil.
Anders en kort door de bocht gezegd, als Robert het , excuse het woord, verkloot, ben je wel afgebrand daar in de gemeenschap en ik mijn dukaten kwijt. Cijfers icm opmerking van ons forumlid geeft me vertrouwen.
Ik word er verlegen van :@
pi_182545428
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:15 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ben ook ingestapt, als het mis gaat is het iig gedeelde smart 🙃
Het zijn ook niet de grootste bedragen die we er in stoppen, leuk dat je meedoet !

[ Bericht 1% gewijzigd door paardendokter op 16-10-2018 09:25:57 ]
pi_182545483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het zijn ook niet de grootste bedragen, leuk dat je meedoet !
Is het niet toevallig familie van jou ;).
Ik heb ook een duit in het zakje gedaan.
pi_182545538
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:22 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Is het niet toevallig familie van jou ;).
Ik heb ook een duit in het zakje gedaan.
Nee hoor, een vroegere businesspartner. Ben nu al een tijdje met pensioen w/
pi_182545843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:25 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Nee hoor, een vroegere businesspartner. Ben nu al een tijdje met pensioen w/
Ook paar munten in het zakje gedaan... als we gaan, dan gaan we met z'n allen ;)
pi_182546120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het zijn ook niet de grootste bedragen die we er in stoppen, leuk dat je meedoet !
Ik had eerder ook al ingeschreven, cijfers waren sowieso OK , warme aanbeveling gaf net de doorslag :)
Pecunia non olet
pi_182546647
Op FNC Duitsland staat nu een project (Aus Liebe zum Kfz) met bijgewerkte cijfers t/m 30 augustus 2018. _O_

https://www.fundingcircle.com/de/aktuelle-kreditprojekte
Pecunia non olet
pi_182547257
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ik word er verlegen van :@
Hier ook ingestapt! Wie vult de laatste 400?
pi_182547499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:23 schreef obligataire het volgende:
Op FNC Duitsland staat nu een project (Aus Liebe zum Kfz) met bijgewerkte cijfers t/m 30 augustus 2018. _O_

https://www.fundingcircle.com/de/aktuelle-kreditprojekte
In Duitsland staan er niet veel projecten meer open.
Verder niet naar de cijfers gekeken, moet namelijk een nieuw account voor worden aangemaakt.
pi_182547514
Een ander project op FNC DE: een meelfabriek uit 1885. Een D'tje maar wel met heel veel (familie)kapitaal dus ik zie 'm nog niet zo gauw omvallen.

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

https://schulzemuehle.de/Unternehmen/chronik.html Leuk leesvoer:)
Pecunia non olet
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:30:07 #85
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_182547806
Goed nieuws WakaWaka gve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182547825
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:39 schreef Gustaf86 het volgende:
Dat verhaal over de Wereldbank en de overheid van Kenya komt op mij minder betrouwbaar over.

[..]

Dit staat in een document dat gepubliceerd is op 1 september 2018 (Linkje).

Oftewel: er is wel een programma, maar dat is (nog) niet van de Wereldbank maar een nationaal programma en dit is al ruim een jaar bezig. Dat hadden ze moeten weten. De Wereldbank heeft nog geen project hierover goedgekeurd en ik zie ook nog geen aanbestedingsprocedure open staan en ik kan mij niet voorstellen dat een project als dit niet aanbesteed zal moeten worden.
Dank voor bovenstaande info en link. Ik heb dit met wat vragen naar LAH gestuurd en kreeg de volgende reactie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze communiceren in elk geval snel en duidelijk, dat is al een plus vergeleken bij sommige andere CF platformen. Bij NPFC komen de betalingen (zei het langzaam) ook nog steeds binnen dus ik blijf optimistisch. ;)
pi_182547897
quote:
Hier ook ingestapt! Wie vult de laatste 400?
Ik heb hem vol gemaakt.
pi_182548019
Update LAH / NPFC, er is momenteel sprake van een jaar achterstand, maar het geld blijft wel binnen druppelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:52:45 #89
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_182549075
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:55 schreef marathon2000 het volgende:
Update WakaWaka (dit bericht is via GVE binnengekomen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top ja! Zo hoort het ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_182549159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:41 schreef marathon2000 het volgende:
Update LAH / NPFC, er is momenteel sprake van een jaar achterstand, maar het geld blijft wel binnen druppelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 60% snap ik niet direct. Er zou elke maand ongeveer eenzelfde bedrag binnen moeten komen. Er staat over september 2017 nu nog een lager bedrag open dan vorige maand over diezelfde maand september 2017 is voldaan. Ik had eigenlijk 100% van het restbedrag van september verwacht.
pi_182549262
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Financieel Adviseur Overnemen Portefeuille heeft ook 2017 cijfers. Cijfers zijn zo gek nog niet. Raar dat deze man 13 % rente moet betalen. Ken via een van mijn vorige bedrijven deze assurantietussenpersoon en kan hem van harte aanbevelen. Goudeerlijke Groninger, jong en met een groot netwerk van potentiële klanten, want heel lang bij een ander assurantiekantoor in de regio gewerkt. Mocht het ondernemerschap niet lukken dan zie ik hem vanuit loondienst toch zijn schuld wel netjes aflossen. Heb zelf in ieder geval een duit in het zakje gedaan.
Nav jouw post gister ook nog wat geïnvesteerd, thanks;)!
pi_182550109
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:40 schreef djh77 het volgende:
Updates FNC:
De onderstaande projecten hebben een betalingsachterstand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik de rapportage mbt de betalingsachterstanden bij FundingCircle zo lees krijg ik wel het idee dat de Recovery afdeling goed achter betalingsachterstanden aan zit, om nog zo veel mogelijk geld terug te halen.

Wat zijn jullie ervaringen met default projecten bij FNC, komt er nog wel eens geld terug ?
pi_182550324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:13 schreef obligataire het volgende:
Een ander project op FNC DE: een meelfabriek uit 1885. Een D'tje maar wel met heel veel (familie)kapitaal dus ik zie 'm nog niet zo gauw omvallen.

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

https://schulzemuehle.de/Unternehmen/chronik.html Leuk leesvoer:)
Ik zie hem ook niet zo snel omvallen; eerder ontploffen. Grote fabrieken hebben dit tegenwoordig wel onder controle, maar bij de kleintjes weet ik dat niet zeker.

https://www.weser-kurier.(...)n-_arid,1071917.html (leuk Duits leesvoer)
pi_182550851
Melding gehad van GVE , achterstallige + actuele termijn ontvangen wordt doorgestort. Alles weer strak *O* w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182550980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:02 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ik zie hem ook niet zo snel omvallen; eerder ontploffen. Grote fabrieken hebben dit tegenwoordig wel onder controle, maar bij de kleintjes weet ik dat niet zeker.

https://www.weser-kurier.(...)n-_arid,1071917.html (leuk Duits leesvoer)
Spectaculair ja..... Hopelijk zijn ze goed verzekerd :) Het is niet de enige bedreiging; in 1954 en 2013 hadden ze hoog water van de Weisse Elster (wie kent hem niet). En een brand. En niet te vergeten 2 wereldoorlogen en 45 jaar communistisch regime. Taaie rakkers _O_
Pecunia non olet
pi_182551144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:02 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ik zie hem ook niet zo snel omvallen; eerder ontploffen. Grote fabrieken hebben dit tegenwoordig wel onder controle, maar bij de kleintjes weet ik dat niet zeker.

https://www.weser-kurier.(...)n-_arid,1071917.html (leuk Duits leesvoer)
Hoffentlich haben wir seit 1979 großen Schritte gemacht im Bereich der Sicherheit dieser Mühlenladen....

Ik ga er even vanuit dat de opmerking enigszins 'tongue-in-cheek' (in goed Nederlands) bedoeld was? ;)
pi_182551949
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:18 schreef Raymond-711 het volgende:

[..]

Pagina niet gevonden - error 404
Project weer weg?
Fidesta is er weer:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18982
pi_182552455
Een nieuwe GvE met 2e hypotheek

Naam: Banketbakkerij Thé Café Bos
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 210.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,60

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18792

Aanvulling: De 2e hypotheek heeft een minimale waarde en verdere zekerheden zijn er eigenlijk niet. Dit zijn voor mij wel de leuke projecten maar dit is allemaal wel veel te krap. Helaas moet ik hem laten lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 16-10-2018 16:14:39 ]
pi_182552826
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:01 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe GvE met 2e hypotheek

Naam: Banketbakkerij Thé Café Bos
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 210.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,60

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18792

Aanvulling: De 2e hypotheek heeft een minimale waarde en verdere zekerheden zijn er eigenlijk niet. Dit zijn voor mij wel de leuke projecten maar dit is allemaal wel veel te krap. Helaas moet ik hem laten lopen.
Met betere zekerheden had ik deze ook zeker overwogen maar nu niet. Wat ik me afvroeg is waar het geld van de Gemeente voor de onteigening blijft (als ze die krijgen tenminste).
Pecunia non olet
pi_182553222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:44 schreef ingH het volgende:

[..]

Hoffentlich haben wir seit 1979 großen Schritte gemacht im Bereich der Sicherheit dieser Mühlenladen....

Ik ga er even vanuit dat de opmerking enigszins 'tongue-in-cheek' (in goed Nederlands) bedoeld was? ;)
Nee, dit is echt wel een serieus risico. Ik werk zelf in een iets andere branche, maar bij ons speelt dit risico ook.

Mijn punt was voornamelijk bedoeld om aan te geven dat er meer bedreigingen voor bedrijven zijn dan alleen het financiële aspect.
pi_182553418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:41 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Nee, dit is echt wel een serieus risico. Ik werk zelf in een iets andere branche, maar bij ons speelt dit risico ook.

Mijn punt was voornamelijk bedoeld om aan te geven dat er meer bedreigingen voor bedrijven zijn dan alleen het financiële aspect.
Helder. Speelt bijvoorbeeld ook bij vuurwerkbedrijven of transport van giftige stoffen. Die hebben we ook al gehad bij onze crowdfundprojecten.
Maar zou je het ook laten meewegen in de beslissing wel/niet investeren?
Ik denk dan, in Duitsland gelden i.h.a. strenge voorschriften, en in 133 jaar tijd hebben ze 1 keer brand gehad volgens hun website, dus ze lijken het aardig onder controle te hebben.

Zo heb ik in een steigerbouwer geïnvesteerd. Die is niet naar beneden gevallen, maar wel in zijn auto aangereden, je verzint het niet van tevoren.
Pecunia non olet
pi_182553471
De cijfers van FnC project Audiovisueel Bedrijf Voorraad zien er niet verkeerd uit.
Wat maakt het een D tegen 14,99% rente? De bedrijfstak?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

De site van het bedrijf werk alvast niet al te best en mijn pc-beveiliging geeft een oranje waarschuwing.
pi_182553671
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:55 schreef Horsemen het volgende:
De cijfers van FnC project Audiovisueel Bedrijf Voorraad zien er niet verkeerd uit.
Wat maakt het een D tegen 14,99% rente? De bedrijfstak?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

De site van het bedrijf werk alvast niet al te best en mijn pc-beveiliging geeft een oranje waarschuwing.
Hij heeft in 2017 20.000 meer dan de winst onttrokken. Niet schrikbarend, maar het zal niet goed zijn voor de rating.
pi_182553959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helder. Speelt bijvoorbeeld ook bij vuurwerkbedrijven of transport van giftige stoffen. Die hebben we ook al gehad bij onze crowdfundprojecten.
Maar zou je het ook laten meewegen in de beslissing wel/niet investeren?
Ik denk dan, in Duitsland gelden i.h.a. strenge voorschriften, en in 133 jaar tijd hebben ze 1 keer brand gehad volgens hun website, dus ze lijken het aardig onder controle te hebben.

Zo heb ik in een steigerbouwer geïnvesteerd. Die is niet naar beneden gevallen, maar wel in zijn auto aangereden, je verzint het niet van tevoren.
Daarom investeer ik ook niet in eenpitters ^O^
pi_182555534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:44 schreef Camogli het volgende:
mag ik klagen over twee niet-betalers bij KOM (zijn de drie dagen voorbij?): de laatste termijn van de paddenstoelenman en termijn 43/48 van een coatingbedrijf?
Tot nu toe werd een verlate betaling door KOM altijd keurig gemeld; ik hoor nu helemaal niets.
nog steeds geen enkel nieuws van koM?
Ik begin het vreemd te vinden: best veel achterstallige betalingen, geen communicatie daarover, 0 openstaande projecten, geen reactie op mail.
Heeft iemand wél een teken van leven van KOM?
pi_182556147
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:29 schreef Camogli het volgende:
nog steeds geen enkel nieuws van koM?
Ik begin het vreemd te vinden: best veel achterstallige betalingen, geen communicatie daarover, 0 openstaande projecten, geen reactie op mail.
Heeft iemand wél een teken van leven van KOM?
Ik heb geen bericht ontvangen over de achterstallige betalingen, maar ik kreeg vandaag wel een update over de zonnepanelenman...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182558852
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:03 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Ik heb geen bericht ontvangen over de achterstallige betalingen, maar ik kreeg vandaag wel een update over de zonnepanelenman...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank voor je bericht; fijn dat er nog leven in de brouwerij zit.
pi_182560774
Goedenavond!

Ik ben momenteel aan het inlezen wat betreft crowfdfunding. Met name in de platformen, want het concept ben ik mee bekend. Gezien het aanzienlijke aantal platformen vroeg ik mij af of ik een beroep mag doen op jullie ervaringen om mij te helpen bij de keuze voor een (of meerdere) platform(en) om te starten met investeren. Is de scorematrix in de OP een goede indicator hiervoor? Ik zou graag jullie ervaringen horen! Het gaat bij mij niet om duizenden euro's tegelijk dus vanaf relatief laag bedrag in kunnen stappen om te kunnen spreiden zou mooi zijn.
Mocht ik hier niet aan het goede adres zijn om dit te bespreken dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt :)

Fed
~Si vis amari, ama~
pi_182562687
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:55 schreef Horsemen het volgende:
De cijfers van FnC project Audiovisueel Bedrijf Voorraad zien er niet verkeerd uit.
Wat maakt het een D tegen 14,99% rente? De bedrijfstak?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

De site van het bedrijf werk alvast niet al te best en mijn pc-beveiliging geeft een oranje waarschuwing.
Mijn computerbeveiliging heeft geen problemen met de website van dit bedrijf. Zelf zie ik wel andere tekortkomingen, want als ik audiovisuele apparatuur wil huren, dan kan ik alleen per product een offerte aanvragen. Ik kan dus geen offerte opvragen voor, ik noem maar wat, een CD-speler én podiumspeakers. Daarnaast is er een rubriek 'nieuws' zonder nieuwsberichten en zijn de referenties niets meer dan losse namen. Ik zie ook nergens foto's van de producten die je kunt huren. Idem voor de producten die onder 'sales' staan. Ik had onder 'Rentals' ook geen 'verkoop' verwacht, maar als ik de prijs van de Soundcraft Si Compact 16 zie, krijg ik toch de indruk dat het nieuwe producten betreft die verkocht worden. En helaas vind ik bijvoorbeeld de pagina's over visuele effecten niet beter. Kortom: de cijfers zijn inderdaad niet slecht, maar ik zie niet in hoe je met zo'n website klanten wint en doe om die reden niet mee.
pi_182563640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:18 schreef FedExpress het volgende:
Goedenavond!

Ik ben momenteel aan het inlezen wat betreft crowfdfunding. Met name in de platformen, want het concept ben ik mee bekend. Gezien het aanzienlijke aantal platformen vroeg ik mij af of ik een beroep mag doen op jullie ervaringen om mij te helpen bij de keuze voor een (of meerdere) platform(en) om te starten met investeren. Is de scorematrix in de OP een goede indicator hiervoor? Ik zou graag jullie ervaringen horen! Het gaat bij mij niet om duizenden euro's tegelijk dus vanaf relatief laag bedrag in kunnen stappen om te kunnen spreiden zou mooi zijn.
Mocht ik hier niet aan het goede adres zijn om dit te bespreken dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt :)

Fed
Ik zou ook naar de cijfers en statistieken kijken.
Er komen hier regelmatig projecten voorbij. Ik zou van wat hier voorbij komt eens kijken of het je aanstaat en wat voor meningen men er hier over heeft.
pi_182564626
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:18 schreef FedExpress het volgende:
Goedenavond!

Ik ben momenteel aan het inlezen wat betreft crowfdfunding. Met name in de platformen, want het concept ben ik mee bekend. Gezien het aanzienlijke aantal platformen vroeg ik mij af of ik een beroep mag doen op jullie ervaringen om mij te helpen bij de keuze voor een (of meerdere) platform(en) om te starten met investeren. Is de scorematrix in de OP een goede indicator hiervoor? Ik zou graag jullie ervaringen horen! Het gaat bij mij niet om duizenden euro's tegelijk dus vanaf relatief laag bedrag in kunnen stappen om te kunnen spreiden zou mooi zijn.
Mocht ik hier niet aan het goede adres zijn om dit te bespreken dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt :)

Fed
Zoals Benger al aangeeft is hier meelezen een zeer goed advies. Als beginnend investeerder(maar ook voor ervaren) is het lastig om altijd alle risico's die aan een project kleven goed te evalueren. Ik geef geen advies, maar ik denk dat je als je alleen projecten meepakt waarbij je zelf een goed gevoel hebt(op basis van de cijfers) en de consensus hier positief is, dan kun je prima een mooi rendement pakken. Geloof je echter blind de verhalen die de tekstschrijvers van de platformen produceren, dan kan je van een hele koude kermis thuis komen.
pi_182564774
Papa John (GVE) verhoogt de rente:
quote:
De ondernemer heeft besloten de rente voor zijn project te verhogen van 8 naar 9%. Deze wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18802
pi_182564776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 02:29 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik zou ook naar de cijfers en statistieken kijken.
Er komen hier regelmatig projecten voorbij. Ik zou van wat hier voorbij komt eens kijken of het je aanstaat en wat voor meningen men er hier over heeft.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:13 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zoals Benger al aangeeft is hier meelezen een zeer goed advies. Als beginnend investeerder(maar ook voor ervaren) is het lastig om altijd alle risico's die aan een project kleven goed te evalueren. Ik geef geen advies, maar ik denk dat je als je alleen projecten meepakt waarbij je zelf een goed gevoel hebt(op basis van de cijfers) en de consensus hier positief is, dan kun je prima een mooi rendement pakken. Geloof je echter blind de verhalen die de tekstschrijvers van de platformen produceren, dan kan je van een hele koude kermis thuis komen.
Bedankt beiden! Waar ik vooral op doelde is de keuze wat betreft platform (FNC, CCF, etc), maar als ik het zo lees kijken jullie vooral naar projecten en kiezen jullie niet zozeer voor 1 of 2 platforms. Klopt dat?

Ik ga het hier zeker volgen!
~Si vis amari, ama~
pi_182565148
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:29 schreef FedExpress het volgende:

[..]

[..]

Bedankt beiden! Waar ik vooral op doelde is de keuze wat betreft platform (FNC, CCF, etc), maar als ik het zo lees kijken jullie vooral naar projecten en kiezen jullie niet zozeer voor 1 of 2 platforms. Klopt dat?

Ik ga het hier zeker volgen!
Ieder platform, althans degene die hier besproken worden, heeft wel eens goede projecten. Sommige wat meer dan andere. Het is de kunst die er uit te filteren en meelezen en meediscussiëren helpt daarbij.

Collin was lang mijn favoriete platform (soms wel 3 inschrijvingen in de maand), maar momenteel komt er weinig goeds daar vandaan. De minste defaults bij mij (0) heeft HCN wat op zich knap is omdat ze al langere tijd bestaan, maar die focussen zich op één sector Horeca waarvan ze veel verstand hebben. Al is dat uit oogpunt van spreiding ook weer wat minder dus daar moet je ook weer niet té veel in beleggen.
Pecunia non olet
pi_182565303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:04 schreef obligataire het volgende:

Ieder platform, althans degene die hier besproken worden, heeft wel eens goede projecten. Sommige wat meer dan andere. Het is de kunst die er uit te filteren en meelezen en meediscussiëren helpt daarbij.

De minste defaults bij mij (0) heeft HCN wat op zich knap is omdat ze al langere tijd bestaan, maar die focussen zich op één sector Horeca waarvan ze veel verstand hebben. Al is dat uit oogpunt van spreiding ook weer wat minder dus daar moet je ook weer niet té veel in beleggen.
Ter aanvulling: Ook bij HCN geldt dat je de juiste projecten eruit gefilterd hebt. Er zijn immers wel defaults (minimaal 5)
pi_182565484
Ik ga het hier volgen en meepraten als ik er wat meer van weet ;)
Bedankt voor de info allen!
~Si vis amari, ama~
pi_182565774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 00:10 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Mijn computerbeveiliging heeft geen problemen met de website van dit bedrijf. Zelf zie ik wel andere tekortkomingen, want als ik audiovisuele apparatuur wil huren, dan kan ik alleen per product een offerte aanvragen. Ik kan dus geen offerte opvragen voor, ik noem maar wat, een CD-speler én podiumspeakers. Daarnaast is er een rubriek 'nieuws' zonder nieuwsberichten en zijn de referenties niets meer dan losse namen. Ik zie ook nergens foto's van de producten die je kunt huren. Idem voor de producten die onder 'sales' staan. Ik had onder 'Rentals' ook geen 'verkoop' verwacht, maar als ik de prijs van de Soundcraft Si Compact 16 zie, krijg ik toch de indruk dat het nieuwe producten betreft die verkocht worden. En helaas vind ik bijvoorbeeld de pagina's over visuele effecten niet beter. Kortom: de cijfers zijn inderdaad niet slecht, maar ik zie niet in hoe je met zo'n website klanten wint en doe om die reden niet mee.
De hele website geeft mij op een of andere manier geen goed gevoel terwijl hiervan toch een belangrijk deel van de omzet vandaan zou moeten komen. Het blijft bij een gevoel maar daar laat ik hem wel om lopen.
pi_182566260
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De hele website geeft mij op een of andere manier geen goed gevoel terwijl hiervan toch een belangrijk deel van de omzet vandaan zou moeten komen. Het blijft bij een gevoel maar daar laat ik hem wel om lopen.
Ik zie tenenkrommende spelfauten, en daarnaast teksten in het Latijn(!?)
Pecunia non olet
pi_182566443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie tenenkrommende spelfauten, en daarnaast teksten in het Latijn(!?)
Is default waarde binnen content systemen, zoals wordpress etc. Dit is dus iemand die niet zo goed weet wat hij doet... ver weg van blijven..
pi_182566574
Wat vinden jullie van Administratiekantoor Marketingcampagne & Website?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
pi_182566945
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:42 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van Administratiekantoor Marketingcampagne & Website?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Niet verkeerd naar mijn mening. Ik neem hem mee met mijn normale inleg.
pi_182566951
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:42 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van Administratiekantoor Marketingcampagne & Website?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Ziet er goed uit, misschien zelfs iets te goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar op basis van zijn huidige resultaten en balansratio's moet hij dit makkelijk kunnen terugbetalen; waarschijnlijk zelfs vervroegd.
Pecunia non olet
pi_182567041
Audio-importeur Nieuwe Serie HiFi Apparatuur
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Deze vind ik een drama; en krijgt nog een A mee ook.
Enorme schuldenlast waarbij het onduidelijk is hoeveel hij aan (verouderde?) voorraad op de inventarislijst heeft staan.

Bij zo'n toko lijkt het me héél lastig om betrouwbare cijfers te overleggen, en is daardoor ook makkelijk vatbaar voor manipulatie. Alles staat of valt met de waarde van de voorraad.
Het zou zomaar kunnen dat ze de voorraadwaarde wat opgepoetst hebben om een positief EV te kunnen laten zien.
Pecunia non olet
pi_182567161
Caravanstalling Overbrugging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Deze lijkt me wel netjes. Nette omzet, mooie winst. Wel hoge schulden, maar staat veel vastgoed tegenover. Nieuwe pand zal ook afgeschreven worden. Als er ooit geliquideerd wordt, zal er vast voldoende overblijven om alle schulden te voldoen. Of de gehele bouw is in 2018 gestart en zien die cijfers er straks heel anders uit...
pi_182567242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:24 schreef Jaco078 het volgende:
Caravanstalling Overbrugging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Deze lijkt me wel netjes. Nette omzet, mooie winst. Wel hoge schulden, maar staat veel vastgoed tegenover. Nieuwe pand zal ook afgeschreven worden. Als er ooit geliquideerd wordt, zal er vast voldoende overblijven om alle schulden te voldoen. Of de gehele bouw is in 2018 gestart en zien die cijfers er straks heel anders uit...
Doe ik niet. Hij heeft blijkbaar een hele vlotte hand van geld uitgeven want ondanks zijn 118K winst daalt zijn EV 10K naar 150K negatief(!). Hoe is het mogelijk dat ze hier B aan toekennen 8)7 , grote kans op default m.i.
Pecunia non olet
pi_182567283
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Doe ik niet. Hij heeft blijkbaar een hele vlotte hand van geld uitgeven want ondanks zijn 118K winst daalt zijn EV 10K naar 150K negatief(!).
O.a. ja.
Voor mij ook een die ik zeker niet doe. Verlies financiering met ook een veel te laag current ratio tegen een veel te lage rente.
pi_182567332
Klinkt misschien gek maar ik pak liever een ondernemer mee die met hard werken 70 mille verdient en daarvan wat weet te sparen, dan zo'n snelle jongen die 100K++ verdient maar het nog harder weer uitgeeft.
Pecunia non olet
pi_182567455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:34 schreef obligataire het volgende:
Klinkt misschien gek maar ik pak liever een ondernemer mee die met hard werken 70 mille verdient en daarvan wat weet te sparen, dan zo'n snelle jongen die 100K++ verdient maar het nog harder weer uitgeeft.
Ik denk dat die B komt door de (grote?) inbreng van eigen vermogen.Immers, anders had de bank ook geen zakelijke financiering gevestigd op een caravanstalling (immers, dat is nogal een niche).
Dit is nou een typische post waarbij je eigenlijk halfjaarcijfers moet zien.
pi_182567548
Bij Collin gaat het weer lekker vlot. https://www.collincrowdfund.nl/medical-precision-b-v/ binnen 30 minuten 600K in de tas. Ik heb mijn duiten in de zak gehouden. Voor mij een te hoog Röntgendocters https://www.collincrowdfund.nl/de-r%C3%B6ntgendokters/ gehalte. Bij deze docters is het al een tijd (slaande) ruzie. Wordt tijd dat Collin het geld van de borgen naar de investeerders laat rollen!! Tot nu toe nog niets gezien. Zou toch nog 225k materieel voor ons op de plank moeten liggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-10-2018 11:49:24 ]
pi_182567846
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik denk dat die B komt door de (grote?) inbreng van eigen vermogen.Immers, anders had de bank ook geen zakelijke financiering gevestigd op een caravanstalling (immers, dat is nogal een niche).
Dit is nou een typische post waarbij je eigenlijk halfjaarcijfers moet zien.
Waar zie jij die (grote?) inbreng van eigen vermogen dan staan?
pi_182567869
tps://www.beleggingspanden.nl/dynamic/panden/4272/Boxcomplex-Tilburg-Lovense-Kanaaldijk.html#

zouden dit de units zijn van de Collin bakker in Tilburg?
pi_182567898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:24 schreef Jaco078 het volgende:
Caravanstalling Overbrugging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Deze lijkt me wel netjes. Nette omzet, mooie winst. Wel hoge schulden, maar staat veel vastgoed tegenover. Nieuwe pand zal ook afgeschreven worden. Als er ooit geliquideerd wordt, zal er vast voldoende overblijven om alle schulden te voldoen. Of de gehele bouw is in 2018 gestart en zien die cijfers er straks heel anders uit...
Doe ik niet. In aanvulling op de redenen die Obligatoire al noemt, is zijn kortlopende schuld ook nog gestegen en de verhouding vlottende activa versus kortlopende schulden is scheef (of moet ik die cijfers bij een BV anders interpreteren?). Daar komt bij dat seizoensdipjes een kenmerk van deze business zijn (waar hij al jaren in meedraait). Ik heb daarom moeite te geloven dat er vanuit de eigen middelen te enthousiast is geïnvesteerd in de nieuwbouw en daarbij even is vergeten dat er (gelet op de seizoensdipjes) voldoende werkkapitaal beschikbaar moet blijven. Je zou denken dat een iets hogere hypotheek op de nieuwbouw dan goedkoper was geweest. Kortom: ik vraag mij af of er niet (ook) een andere reden is.
pi_182568173
Wat vinden we van de Stichting MKB financiering? Blijkbaar kon men het binnen Crowdfunding Nederland niet eens worden. Men gaat nu met deze stichting een gedragscode voor alternatieve MKB financiering opstellen.
pi_182568415
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waar zie jij die (grote?) inbreng van eigen vermogen dan staan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182568781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zullen eigen middelen vanuit de B.V. zijn. Verder zie ik alleen een NEGATIEF eigen vermogen van maar liefs 150k.
pi_182568784
HCN Koraoke bar Tilburg,staat open
pi_182569288
quote:
12s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:41 schreef peterc het volgende:
HCN Koraoke bar Tilburg,staat open
Tnx😆 loopt vlot. Edit: nu nog 3 rooitjes te gaan :7

[ Bericht 13% gewijzigd door obligataire op 17-10-2018 14:07:30 ]
Pecunia non olet
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:10:33 #138
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182569473
Mintos heeft nu ook 3th factor authentication!
pi_182570552
quote:
12s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:59 schreef peterc het volgende:
tps://www.beleggingspanden.nl/dynamic/panden/4272/Boxcomplex-Tilburg-Lovense-Kanaaldijk.html#

zouden dit de units zijn van de Collin bakker in Tilburg?
Tsja 'in de directe omgeving' klinkt leuk maar als het déze zijn (kan bijna niet anders), dan praat je toch al gauw over 4 kilometer.
Vraag me af of dat wel zo efficiënt is als je daar een paar keer per dag naar toe moet. Maar goed dat is zijn probleem :)

https://www.collincrowdfund.nl/bikkenenbakken/
Is er trouwens al een linkje bekend? :)
Pecunia non olet
pi_182570984
FNC DE:

Neue Projekte ab sofort täglich 10:30 Uhr und 16:30 Uhr


Sehr geehrter obli
wir haben einen häufig geäußerten Wunsch vieler Anleger umgesetzt: Ab sofort werden neue Kreditprojekte immer zu festen Zeiten auf unserem Marktplatz eingestellt ‒ und zwar täglich jeweils 10:30 Uhr und 16:30 Uhr. Damit bekommen alle Anleger die gleiche Chance, in die für sie interessanten Kreditprojekte zu investieren. Schauen Sie zu diesen Zeiten vorbei, können Sie nichts mehr verpassen. Probieren Sie es gleich heute aus!
Pecunia non olet
pi_182571098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:13 schreef obligataire het volgende:
ehr geehrter obli
wir haben einen häufig geäußerten Wunsch vieler Anleger umgesetzt: Ab sofort werden neue Kreditprojekte immer zu festen Zeiten auf unserem Marktplatz eingestellt ‒ und zwar täglich jeweils 10:30 Uhr und 16:30 Uhr. Damit bekommen alle Anleger die gleiche Chance, in die für sie interessanten Kreditprojekte zu investieren. Schauen Sie zu diesen Zeiten vorbei, können Sie nichts mehr verpassen. Probieren Sie es gleich heute aus!
Dat is bij ons toch ook al zo?
pi_182571334
All4funding biedt de bungalows die ze eerder hebben via crowdfundingcampagne hebben gefinancierd nu ter koop aan. Zal de reguliere verkoop tegenvallen?
quote:
Voor een zakenrelatie van All4Funding uit Frankrijk leggen we u de volgende investeringsmogelijkheid voor:
• investering in vakantiewoningen op het goed lopende vakantiepark Village des Cigales in Frankrijk;
• naar keus woning op eigen grond in eigendom of met hypothecaire zekerheid;
• klantenbeoordeling op Zoover van 9,1;
• jarenlange uitstekende bezettingsgraad;
• prijs vanaf ¤ 80.000,-- tot ¤ 120.000,--;
• vast rendement van 5 % per jaar gedurende een looptijd van 5 of 10 jaar;
• vast rendement van 1,5% in de vorm van besparing box 3 (ervan uitgaand dat u in de 1,5% schijf valt en als privé persoon investeert);
• mogelijkheid om zelf ter plekke te verblijven.

Er is uitgebreide informatie beschikbaar. Mocht u geïnteresseerd zijn, stuurt u dan een e-mail naar info@all4funding.nl, dan zullen wij u in contact brengen met de Nederlandse eigenaren van het park.
pi_182571363
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is bij ons toch ook al zo?
:Y
pi_182571625
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker vier stijl- en spelfouten in deze ene zin. Ik vind het knap.
pi_182572281
Actie bij FundingCircle: gratis toegangskaart voor de BeleggersFair:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182572328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:13 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Actie bij FundingCircle: gratis toegangskaart voor de BeleggersFair:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, gisteren ook ontvangen -O-
pi_182572479
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:34 schreef FedExpress het volgende:
Ik ga het hier volgen en meepraten als ik er wat meer van weet ;)
Bedankt voor de info allen!
Kijk ook eens op deze site, waar je rendementen van de platformen kunt vergelijken. http://www.crowdfundingcijfers.nl/cijfers-rendement/

De berekening is gemaakt volgens de AFM methode. Voor mij is een 0% default voor een platform een heel belangrijk keurmerk. Van de 6 platformen waar ik in investeer kunnen alleen Waardevoorjegeld en Capital Circle dat nog vasthouden (hoewel er bij de laatste wel een paar achterstanden zijn ontstaan)
pi_182572490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:30 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Dank voor bovenstaande info en link. Ik heb dit met wat vragen naar LAH gestuurd en kreeg de volgende reactie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze communiceren in elk geval snel en duidelijk, dat is al een plus vergeleken bij sommige andere CF platformen. Bij NPFC komen de betalingen (zei het langzaam) ook nog steeds binnen dus ik blijf optimistisch. ;)
Wauw, inderdaad snel een heel duidelijke en openhartige reactie. Nu ben ik juist meer overtuigd over hun betrouwbaarheid.
pi_182572495
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, gisteren ook ontvangen -O-
Ook gekregen. kan net als jij voor deze incentive niet warmlopen. :W
pi_182572789
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is bij ons toch ook al zo?
In Duitsland heb je niet die 48 uur inzage termijn (maar dat is logisch omdat dat een AFM maatregel was).
Pecunia non olet
pi_182572912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Die 60% snap ik niet direct. Er zou elke maand ongeveer eenzelfde bedrag binnen moeten komen. Er staat over september 2017 nu nog een lager bedrag open dan vorige maand over diezelfde maand september 2017 is voldaan. Ik had eigenlijk 100% van het restbedrag van september verwacht.
Ik zit hier niet in (heb nog niks op LAH, ze hebben me nog niet geïdentificeerd), maar begrijp ik goed dat als de maandelijkse termijnen niet volledig betaald worden, ze het binnengekomen geld niet boeken op de oudste schuld maar op elke nieuwe termijn?
pi_182573053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:44 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ik zit hier niet in (heb nog niks op LAH, ze hebben me nog niet geïdentificeerd), maar begrijp ik goed dat als de maandelijkse termijnen niet volledig betaald worden, ze het binnengekomen geld niet boeken op de oudste schuld maar op elke nieuwe termijn?
De oudste schuld is september 2017. Daar wordt het bedrag dat deze maand binnen gaat komen van afgehaald. Mijn probleem zit in de communicatie. Er is beloofd dat elke maand E 28k wordt uitbetaald door NPFC. Deze maand lijkt er slechts minder dan de helft van dit bedrag terug te komen.
pi_182586945
Ik zie bijna dagelijks nieuwe projecten op de mail van Estateguru. Ben daar wel eens verbaasd over omdat het gaat om een paar kleine landjes met een gezamenlijk kleinere economie dan Nederland (denk ik). Maar in Nederland zijn dit soort projecten juist heel schaars, zie NF en SIG.

Wat me ook opvalt is dat het vaak overbruggingsleningen zijn.

Heeft eenieder hier nog steeds een goed gevoel bij dit platform? Op zich werkt het allemaal prima op de website, dat is het probleem niet :)
Pecunia non olet
pi_182587320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:44 schreef obligataire het volgende:
Ik zie bijna dagelijks nieuwe projecten op de mail van Estateguru. Ben daar wel eens verbaasd over omdat het gaat om een paar kleine landjes met een gezamenlijk kleinere economie dan Nederland (denk ik). Maar in Nederland zijn dit soort projecten juist heel schaars, zie NF en SIG.

Wat me ook opvalt is dat het vaak overbruggingsleningen zijn.

Heeft eenieder hier nog steeds een goed gevoel bij dit platform? Op zich werkt het allemaal prima op de website, dat is het probleem niet :)
Persoonlijk kies ik er voor om niet te investeren in vastgoed in het buitenland. Wat mij betreft is de woning- en hypotheekmarkt internationaal te divers en afhankelijk van lokale omstandigheden om de risico's goed in te kunnen schatten.
pi_182587343
Collin de bakker in Tilburg , email investeringskans zonet ontvangen, en project was direct vol, heb ik een investlinkje op het forum gemist, deze had ik wel mee willen nemen. Dan maar wachten op het volgende "goede" project bij Collin, helaas.

Maar devies blijft, beter een goed project gemist dan in een slecht project ingestapt.
pi_182587535
quote:
12s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:10 schreef peterc het volgende:
Collin de bakker in Tilburg , email investeringskans zonet ontvangen, en project was direct vol, heb ik een investlinkje op het forum gemist, deze had ik wel mee willen nemen. Dan maar wachten op het volgende "goede" project bij Collin, helaas.

Maar devies blijft, beter een goed project gemist dan in een slecht project ingestapt.
Helemaal mee eens *O*

toch had ik 'm ook wel willen meenemen, denk dat die boxen prima verhandelbaar zijn als het mis zou gaan. Er was geen linkje, komt dat omdat het niet meer mogelijk is?


Nieuwe kans bij KOM dan maar?
https://www.kapitaalopmaat.nl/SD-Projecten-B-V-SEDU

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 18-10-2018 11:32:11 ]
Pecunia non olet
pi_182587657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:44 schreef obligataire het volgende:
Ik zie bijna dagelijks nieuwe projecten op de mail van Estateguru. Ben daar wel eens verbaasd over omdat het gaat om een paar kleine landjes met een gezamenlijk kleinere economie dan Nederland (denk ik). Maar in Nederland zijn dit soort projecten juist heel schaars, zie NF en SIG.

Wat me ook opvalt is dat het vaak overbruggingsleningen zijn.

Heeft eenieder hier nog steeds een goed gevoel bij dit platform? Op zich werkt het allemaal prima op de website, dat is het probleem niet :)
De autoinvest van 50 maakt het inderdaad wel makkelijker om er een soort van black box van te maken. De projecten op EG zijn inderdaad lastig in te schatten zo op het oog van buitenaf, reden ook waarom ik mijn huidige port. daar behoud en niet meer bijstort. De rente van gem. 11 % vind ik ook niet hemelschokkend / passend bij het lastige inschatten van de risico's. Ik vind CrowdEstate (EU) het iets beter doen met zijn maandelijkse updates van de verschillende projecten. Hier spreekt voor mij iets meer aandacht en zorg voor bedrijfsvoering uit. De hogere % is daar ook wel prettig :Y
pi_182587939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:44 schreef obligataire het volgende:
Ik zie bijna dagelijks nieuwe projecten op de mail van Estateguru. Ben daar wel eens verbaasd over omdat het gaat om een paar kleine landjes met een gezamenlijk kleinere economie dan Nederland (denk ik). Maar in Nederland zijn dit soort projecten juist heel schaars, zie NF en SIG.

Wat me ook opvalt is dat het vaak overbruggingsleningen zijn.

Heeft eenieder hier nog steeds een goed gevoel bij dit platform? Op zich werkt het allemaal prima op de website, dat is het probleem niet
Draai daar inmiddels meer dan een jaar mee. Blijft een beetje een black box, maar heb een goed gevoel erbij. Bij achterstanden wordt er goed en duidelijk gecommuniceerd. Op dit moment 1 lening met 59 dagen achterstand. Ben benieuwd hoe deze gaat aflopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182588059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helemaal mee eens *O*

toch had ik 'm ook wel willen meenemen, denk dat die boxen prima verhandelbaar zijn als het mis zou gaan. Er was geen linkje, komt dat omdat het niet meer mogelijk is?

Nieuwe kans bij KOM dan maar?
https://www.kapitaalopmaat.nl/SD-Projecten-B-V-SEDU
Ik denk niet dat het deze gaat worden......keurig gezegd *O* w/
wacht de crowdestate wel af
pi_182588074
Vervroegde aflossing bij CrowdEstate:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Concreet dus maar 1 jaar rente ontvangen, jammer. Van de andere kant is het altijd positief dat je gegarandeerd je inleg terug krijgt.
pi_182588136
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:52 schreef lykkefund het volgende:
Alle investeerders van de propositie 'Appartementencomplex Chemnitz' kunnen alvast via deze link de projectpagina inzien en geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren.
Heb je voor ons de investeringslink?
pi_182588501
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heb je voor ons de investeringslink?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel weer dezelfde investeerder hè.
Dus die gaat vast na een jaar (of eerder??) weer dit kunstje doen. Zo is het rendement wel minder, want de kosten heb je meteen al betaald.
pi_182588643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:13 schreef lykkefund het volgende:
Het is wel weer dezelfde investeerder hè.
Dus die gaat vast na een jaar (of eerder??) weer dit kunstje doen. Zo is het rendement wel minder, want de kosten heb je meteen al betaald.
Dit keer voor herinvesteerders geen kosten.

Je hebt gelijk, deze is binnen een jaar afgelost en het rendement is door de kosten netto maar 4%. Overigens is bij alle crowdestate leningen vervroegde boetevrije aflossing in de voorwaarden opgenomen.
pi_182588973
Ja klopt, dus toch maar weer meegedaan.

Van de andere kant, positief: na storting van je geld meteen rentedragend, en als je er al bijna vanuit kan gaan dat het geld na een jaartje terug is: 4% rente, zelfs voor 20 jaar krijg je zo'n deposito rente niet. (ja ik weet, die is echt risico vrij, maar daarom cf we hier toch met speelgeld tov overig vermogen).
pi_182589624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:22 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Dit keer voor herinvesteerders geen kosten.
.
Ik ben benieuwd of dat ook geldt als je hoger inschrijft dan de vorige, of voor 'nieuwe' investeerders via deze link <O)
Pecunia non olet
pi_182589665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:40 schreef lykkefund het volgende:
Ja klopt, dus toch maar weer meegedaan.

Van de andere kant, positief: na storting van je geld meteen rentedragend, en als je er al bijna vanuit kan gaan dat het geld na een jaartje terug is: 4% rente, zelfs voor 20 jaar krijg je zo'n deposito rente niet. (ja ik weet, die is echt risico vrij, maar daarom cf we hier toch met speelgeld tov overig vermogen).
Achteraf gezien is het makkelijk verdiend inderdaad, maar vooraf loop je een risico, hoe gering ook, dat het onroerend goed niet verkocht raakt of iets dergelijks.
Dus die 5% op het volgende project vind ik nog steeds niet echt heel vet.
Pecunia non olet
pi_182590314
De paddestoelen boer heeft weer een excuus bericht uit Brazilië gestuurd dat hij later met betalen is. Gelukkig de laatste betaling.
Hij mag nog wel een extra paddo pakket sturen voor het ongemak voor al die late betalingen! :Y)
pi_182591788
Ik was net de nieuwe projecten bij FnC even aan het bekijken en kwam daar op het eerste gezicht een aardig project tegen “Huidpraktijk Verbouwen & Herinrichten”.

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

De cijfers zien er ook redelijk uit echter toen ik net de Facebook pagina bekeek kwam ik het volgende berichtje tegen van 15 september 2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk heeft ze er ook al eerder een jaar "uit gelegen" na een ongeval in 2015 Nou kan het natuurlijk allemaal beter gaan of dat er andere redenen zijn om toch door te gaan en geld te lenen om de boel op te knappen maar voor mij is dit voldoende om hem toch maar te laten lopen.
pi_182591924
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De paddestoelen boer heeft weer een excuus bericht uit Brazilië gestuurd dat hij later met betalen is. Gelukkig de laatste betaling.
Hij mag nog wel een extra paddo pakket sturen voor het ongemak voor al die late betalingen! :Y)
Om nu voor één laatste termijntje alsnog naar Brazilië te vluchten _O-

Had dan gewoon een termijnbetaling, of beter nog een vaste overschrijving of incasso, in de bank gezet....maar ja meneer zal wel onvoldoende saldo gehad hebben. Gelukkig de laatste inderdaad en als hij weer geld nodig heeft zoekt hij maar een andere investeerder :r
Pecunia non olet
pi_182592087
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Om nu voor één laatste termijntje alsnog naar Brazilië te vluchten _O-

Had dan gewoon een termijnbetaling, of beter nog een vaste overschrijving of incasso, in de bank gezet....maar ja meneer zal wel onvoldoende saldo gehad hebben. Gelukkig de laatste inderdaad en als hij weer geld nodig heeft zoekt hij maar een andere investeerder :r

Maar het was wel een erg mooi paddo pakket :9
pi_182592280
Spareribs express Alphen wordt voor de 2e keer overgedragen aan een nieuwe ondernemer.
Blijkbaar kan de GvE lening niet uit de verkoop worden afgelost. Deze blijft doorlopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182592536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of dat ook geldt als je hoger inschrijft dan de vorige, of voor 'nieuwe' investeerders via deze link <O)
meegedaan, mijn 1e CE project, wachten af vwb de kosten, dan maar tegen netto 4,.. %. Bij SIG zit nog niets in de pipeline. Bij Collin zat de Boxen van de bakker al voor bekendmaking vol. Het blijft een beetje schipperen zo, heb dus moeite om mijn cash in uit CF degelijk her te investeren in nw projecten op de diverse platformen.

[ Bericht 16% gewijzigd door peterc op 18-10-2018 20:36:54 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:17:08 #173
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182594007
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar het was wel een erg mooi paddo pakket :9
Ze waren echt heerlijk. Hij zou me er weer mee over de streep kunnen trekken. Natuurlijk nadat hij deze lening heeft afgerond, voor de volgende een ander platform opzoekt en regelmatiger betalingen belooft.
Gelukkig, hij is met wat horten en stoten bijna aan het eindpunt gekomen. Altijd nog beter dan abrupt te stoppen met betalen.
pi_182595115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:17 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ze waren echt heerlijk. Hij zou me er weer mee over de streep kunnen trekken. Natuurlijk nadat hij deze lening heeft afgerond, voor de volgende een ander platform opzoekt en regelmatiger betalingen belooft.
De dat hij achteraf een andere keuze had gemaakt mbt de incentive. Hij moest heel NL doorcrossen om de 258 pakketten met paddenstoelen te bezorgen.
pi_182595339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:40 schreef lykkefund het volgende:
Ja klopt, dus toch maar weer meegedaan.

Van de andere kant, positief: na storting van je geld meteen rentedragend, en als je er al bijna vanuit kan gaan dat het geld na een jaartje terug is: 4% rente, zelfs voor 20 jaar krijg je zo'n deposito rente niet. (ja ik weet, die is echt risico vrij, maar daarom cf we hier toch met speelgeld tov overig vermogen).
is er al een project bij CE afgerond? Ik bedoel: is er al een project volledig afgelost/geherfinancierd?
pi_182595425
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

is er al een project bij CE afgerond? Ik bedoel: is er al een project volledig afgelost/geherfinancierd?
Ja vandaag
pi_182596221
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja vandaag
haha!
Ik bedoelde meer: is er al op reguliere wijze een project afgerond, na de afgesproken looptijd, met een terugbetaling van de hoofdsom (mij lijkt de eventuele herfinanciering een item, bijvoorbeeld ook bij SiG, duurzaaminvesteren e.d.)
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:38:06 #178
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182596387
Van TRINE kreeg ik bijgaande update omtrent NewLight
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182596644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:30 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Dank voor bovenstaande info en link. Ik heb dit met wat vragen naar LAH gestuurd en kreeg de volgende reactie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze communiceren in elk geval snel en duidelijk, dat is al een plus vergeleken bij sommige andere CF platformen. Bij NPFC komen de betalingen (zei het langzaam) ook nog steeds binnen dus ik blijf optimistisch. ;)
Aster1X had het een en ander over Newlight uitgezocht na mijn scepsis over de wetenschap van de ondernemer van die gesubsidieerde concurrent.

Ik kom die efficiente gasfornuizen veel tegen op kiva btw, er zijn een hoop kleine ondernemers die hierin handelen. Goede zaak. Ik heb op kiva aan een Haitiaan geleend die dit doet. Ben in april op Haiti geweest en een van de redenen dat dat land kapot gaat is dat iedereen en z'n moeder op houtskool kookt. Je hebt voor 10 kilo houtskool 100 kilo hout nodig. Dus ze branden het hele land plat, met aardverschuivingen tot gevolg.
pi_182597015
Doet iemand hier eigenlijk nog wel eens iets bij Symbid? Ik krijg nog steeds wekelijks meerdere mails van ze over hun lopende campagnes, maar die gaan bij mij al sinds lange tijd ongelezen de prullenbak in...

En zijn er eigenlijk Symbid projecten bekend die voor de investeerders al echt een succes zijn geworden? (dwz lucratieve exit, terugkoop of dividenduitkeringen?)
pi_182597102
Ik ben pas een paar maanden bezig met crowdfunding, en heb twee projecten meegenomen op Symbid. Dus mijn ervaring is zeer beperkt en eigenlijk niet relevant voor je vraag.

My EUR 0,02: Ik krijg hele mooie gelikte emails met promopraatjes over de producten.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 20:44:56 #182
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182597422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:38 schreef crowd-fundi het volgende:
Van TRINE kreeg ik bijgaande update omtrent NewLight
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een update van een andere zonnepanelenaanbieder in Kenia met hetzelfde verhaal. Zij zullen echter nog wel terugbetalen vanuit de moedermaatschappij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182598461
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:27 schreef Camogli het volgende:

[..]

haha!
Ik bedoelde meer: is er al op reguliere wijze een project afgerond, na de afgesproken looptijd.
Nee maar dat kan ook niet gezien de looptijden van de projecten tot nu toe. Geen van de afgesproken looptijden zijn verstreken.
pi_182598865
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:18 schreef OpDieFiets het volgende:
Doet iemand hier eigenlijk nog wel eens iets bij Symbid? Ik krijg nog steeds wekelijks meerdere mails van ze over hun lopende campagnes, maar die gaan bij mij al sinds lange tijd ongelezen de prullenbak in...
Nee en ik heb er ook nooit iets mee gedaan. Ik vind het een erg hoog casino gehalte hebben.
Pecunia non olet
pi_182603527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:18 schreef OpDieFiets het volgende:
Doet iemand hier eigenlijk nog wel eens iets bij Symbid? Ik krijg nog steeds wekelijks meerdere mails van ze over hun lopende campagnes, maar die gaan bij mij al sinds lange tijd ongelezen de prullenbak in...

En zijn er eigenlijk Symbid projecten bekend die voor de investeerders al echt een succes zijn geworden? (dwz lucratieve exit, terugkoop of dividenduitkeringen?)
Ongeveer via drie jaar geleden heb ik via Symbid meegedaan met een investering in Lendahand. De certificaten waren toen 20 EUR per stuk en waren een half jaar geleden ongeveer 140 EUR per stuk. Volgens mij kunnen de certificaten onderling wel verhandeld worden, dus zo zou je nu al wat winst kunnen maken, maar er is nog geen terugkoop of exit aan de orde. Verder zit ik ook niet in Symbid.

// Er staat me bij dat er na vijf jaar een buyback zou plaatsvinden, maar ik kan het nu niet terugvinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door troepjepdat op 19-10-2018 05:59:52 ]
pi_182604943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:18 schreef OpDieFiets het volgende:
Doet iemand hier eigenlijk nog wel eens iets bij Symbid? Ik krijg nog steeds wekelijks meerdere mails van ze over hun lopende campagnes, maar die gaan bij mij al sinds lange tijd ongelezen de prullenbak in...

En zijn er eigenlijk Symbid projecten bekend die voor de investeerders al echt een succes zijn geworden? (dwz lucratieve exit, terugkoop of dividenduitkeringen?)
Ik heb in 7 projecten geinvesteerd, waarvan 1 gestopt is(maar waarvoor ik wel 5%rendement op jaarbasis heb gekregen) en de rest van de projecten is default of op sterven na dood.
pi_182605809
Bij symbid 4 projecten... 1 failliet 2
Lopen door maar verwacht ik niks
Meer van. Zelfstroom was de enige met potentie en is ook verplicht verkocht maar met maar 20% rendement.. terwijl juist nu ze gaan oogsten en het rendement vele malen hoger zou gaan worden.. als aandeelhouder heb je met je kleine inbreng niks te zeggen en ben je een speelbal van de grotere investeerders/eigenaars
pi_182605830
Ik doe er niks meer mee.. zet crowdfunding on hold en investeer alle. Nog maar in leningen met hyp. Zekerheid... bv samen in geld maar daar
Ligt het nu helemaal stil
pi_182605970
Ik heb bij Symbid in 2015 geïnvesteerd in De Donner (doorstart boekhandel in Rotterdam na failliet Selexys. De Donner draait stabiel zonder dividend uit te keren. Geen idee wat de exit strategie is. Is in deze ook niet erg, want was een gun-project van mij.
Destijds wegens (misplaatst) enthousiasme in een tweede project geïnvesteerd. Die certificaten waren 20E en worden nu verhandeld voor 25E. Een beperkte winst dus. Maar ik wacht op de klapper in deze :-)

Ben het wat betreft symbid eens met bovenstaande reacties. Te veel blackbox, te lang wachten op mogelijk succes en te hoog risico. Wat mij betreft voor andere mensen dus (tenzij er nog een keer een gun-project voorbij komt).
pi_182606042
SUP Watersport 12 maanden aflossingsvrij op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18782
pi_182606088
Krijgen we bij KoM nu een verpanding/zekerheid van 0 euro?
quote:
Verpanding van toekomstige activa, voorraad en debiteuren en tevens hoofdelijke aansprakelijkheid van de ondernemer en garantie van Eurovlag B.V., Karnaat Beheer B.V., Signdirect Nederland B.V. en Eurokar B.V.

De dekkingswaarde is derhalve EUR 0,- voor Kapitaal op Maat.

Deze dekkingswaarde komt tot stand door 30% van inventaris, 50% van de voorraad, 70% van de debiteuren en 0% van de persoonlijke borg


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 19-10-2018 10:40:20 ]
pi_182606129
Risk Analysis Software Distributienetwerk
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Cijfers bijna, of echt, te mooi om waar te zijn :) ? Bij een B.V. kun je helaas nooit zien of er een vordering op de aandeelhouders op de balans staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 19-10-2018 10:37:19 ]
Pecunia non olet
pi_182606358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:29 schreef obligataire het volgende:
Risk Analysis Software Distributienetwerk
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Cijfers bijna, of echt, te mooi om waar te zijn :) ? Bij een B.V. kun je helaas nooit zien of er een vordering op de aandeelhouders op de balans staat.
Ja, die zien er netjes uit. Wel blijft een aardig leenbedrag tov de omzet maar de kosten daarvan kunnen ze prima dragen (lijkt het). Toch laat ik hem lopen want de combinatie van 7% rente vergoeding, 5 jaar looptijd en het platform FnC past niet in mijn persoonlijke strategie.
pi_182606625
Administratiekantoor Klantenportefeuille
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/52011#parentHorizontalTab4

Deze ziet er ook wel aardig uit: flinke winst, weinig schulden, duidelijk doel voor de lening, maar toch een D'tje. Wat zie ik over het hoofd?
pi_182606670
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:42 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van Administratiekantoor Marketingcampagne & Website?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Deze staat nu open. Ik neem hem mee.
pi_182606802
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Deze staat nu open. Ik neem hem mee.
Ja, heb ik ook meegenomen.
pi_182606953
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook meegenomen.
Ik ook. Denk dat dit een serieuze partij is en zijn verhaal klinkt logisch. Hopelijk wordt het geen 2e V.d.Linde maar ik heb gelukkig ook succesvolle boekhouders :)
Pecunia non olet
pi_182607008
Wat vinden jullie van Las- en Klussenbedrijf Bedrijfsbus & Machine?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Iets terug lopende bruto marge en EV maar klaarblijkelijk geen schulden. Redelijke omschrijving maar ik kan verder op het internet niet veel vinden over het bedrijf.
pi_182607018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:58 schreef Tsundoku het volgende:
Administratiekantoor Klantenportefeuille
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/52011#parentHorizontalTab4

Deze ziet er ook wel aardig uit: flinke winst, weinig schulden, duidelijk doel voor de lening, maar toch een D'tje. Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb deze ook bestudeerd. Ik denk dat er aan zo'n overname toch wat haken en ogen zitten die ik graag had zien toegelicht. Neemt hij alleen de klanten over, dan zal hij moeten investeren in de moderne technologie. De omzet lijkt me ook wat hoog om in je eentje weg te boeken, dus er moet personeel komen? En hoeveel van die klanten blijven hangen? Voor hen gaat het om een wildvreemde partij en bij administraties gaat het om een vertrouwde samenwerkingsbasis die je opbouwt over de jaren.
Pecunia non olet
pi_182607079
Bedankt voor de reacties mbt Symbid.
Ik heb zelf toen ik zo'n drie jaar geleden begon met CF in een vijftal Symbid projecten geïnvesteerd. Een daarvan is ondertussen failliet, twee lijken goed te draaien (maar tot op heden zonder dividenduitkering) en twee bestaan nog wel maar verwacht ik ondertussen niet veel meer van.

@troepjepdat:
Die waarde van 140 euro, zie je die in je Symbid dashboard? In mijn dashboard is er sinds het moment van investeren nooit een update van de waarderingen geweest. Zelfs niet voor het project dat ondertussen failliet is...

@Beagle_W:
Als je zegt: "Die certificaten waren 20E en worden nu verhandeld voor 25E", hoe gebeurt dat dan? Via de ledencoöperatie? Symbid zelf faciliteert dit niet.
pi_182607234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:58 schreef Tsundoku het volgende:
Administratiekantoor Klantenportefeuille
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/52011#parentHorizontalTab4

Deze ziet er ook wel aardig uit: flinke winst, weinig schulden, duidelijk doel voor de lening, maar toch een D'tje. Wat zie ik over het hoofd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb deze ook bestudeerd. Ik denk dat er aan zo'n overname toch wat haken en ogen zitten die ik graag had zien toegelicht. Neemt hij alleen de klanten over, dan zal hij moeten investeren in de moderne technologie. De omzet lijkt me ook wat hoog om in je eentje weg te boeken, dus er moet personeel komen? En hoeveel van die klanten blijven hangen? Voor hen gaat het om een wildvreemde partij en bij administraties gaat het om een vertrouwde samenwerkingsbasis die je opbouwt over de jaren.
Ik heb deze ook eerder bekeken en twijfelde ook teveel. Hoeveel van die klanten blijven inderdaad hangen en hoe gaat de ontwikkeling van deze markt op korte termijn.

Wel heb ik deze nog meegenomen:

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Deze staat trouwens wel al een tijdje open.
pi_182607874
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wel heb ik deze nog meegenomen:

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Deze staat trouwens wel al een tijdje open.
De balans en res. zijn dik OK. Toch heb ik altijd wantrouwen bij projecten waarbij OHW en debiteuren moeten worden gefinancierd. Die jongens doen ergens iets verkeerd. Zeker als je al 5 jaar bezig bent zou je daarvoor toch een reserve moeten hebben. En waarom niet gewoon een voorschot op de factuur afspreken met de klant, zo niet jammer dan dan zoek je maar een andere stratenmaker?
Pecunia non olet
pi_182608123
Gezinshuis op CCF/KNAB met 1e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/gezinshuis-margriet/
Ziet er op grond van de zekerheden niet verkeerd uit
pi_182608183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

De balans en res. zijn dik OK. Toch heb ik altijd wantrouwen bij projecten waarbij OHW en debiteuren moeten worden gefinancierd. Die jongens doen ergens iets verkeerd. Zeker als je al 5 jaar bezig bent zou je daarvoor toch een reserve moeten hebben. En waarom niet gewoon een voorschot op de factuur afspreken met de klant, zo niet jammer dan dan zoek je maar een andere stratenmaker?
Ja, dat ben ik in beginsel met je eens. Toch wil je soms je klanten natuurlijk niet zo snel kwijt en neem je een wat langere betaaltermijn voor lief maar dat is zeker niet goed te praten en daar zit ook een flinke kostenpost van maar liefs 19,9% aan vast.
pi_182608548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:18 schreef djh77 het volgende:
Gezinshuis op CCF/KNAB met 1e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/gezinshuis-margriet/
Ziet er op grond van de zekerheden niet verkeerd uit
Idd. Ik zit (nog) niet bij collin, maar ik schrik een beetje van hun tarieven. Zeker in dit geval, waarbij 62% van de schuld pas in de laatste termijn wordt voldaan.
pi_182608625
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik heb deze ook eerder bekeken en twijfelde ook teveel. Hoeveel van die klanten blijven inderdaad hangen en hoe gaat de ontwikkeling van deze markt op korte termijn.

Wel heb ik deze nog meegenomen:

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Deze staat trouwens wel al een tijdje open.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

De balans en res. zijn dik OK. Toch heb ik altijd wantrouwen bij projecten waarbij OHW en debiteuren moeten worden gefinancierd. Die jongens doen ergens iets verkeerd. Zeker als je al 5 jaar bezig bent zou je daarvoor toch een reserve moeten hebben. En waarom niet gewoon een voorschot op de factuur afspreken met de klant, zo niet jammer dan dan zoek je maar een andere stratenmaker?
Ik heb ook de marketingcampagne voor het administratiekantoor meegepakt, maar laat de stratenmaker aan mij voorbij gaan. Vraag me echt af of 30 jaar ervaring in het vak een pre is in dit geval, want na 30 jaar straten leggen zal de kans op ziekteverzuim wel substantieel hoger zijn dan dat je te maken heb met een jonge gast. Daarnaast moet je na 30 jaar ook wel enige reserves hebben kunnen opbouwen.
pi_182608701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:18 schreef djh77 het volgende:
Gezinshuis op CCF/KNAB met 1e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/gezinshuis-margriet/
Ziet er op grond van de zekerheden niet verkeerd uit
Nee, ziet er voor mij ook nog niet zo verkeerd uit. Wel is de rentevergoeding natuurlijk weer aan de (erg) lage kant.
Ik overweeg wel sterk om hem mee te nemen.

Iemand al een linkje?
pi_182608991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:
Bedankt voor de reacties mbt Symbid.
Ik heb zelf toen ik zo'n drie jaar geleden begon met CF in een vijftal Symbid projecten geïnvesteerd. Een daarvan is ondertussen failliet, twee lijken goed te draaien (maar tot op heden zonder dividenduitkering) en twee bestaan nog wel maar verwacht ik ondertussen niet veel meer van.

@troepjepdat:
Die waarde van 140 euro, zie je die in je Symbid dashboard? In mijn dashboard is er sinds het moment van investeren nooit een update van de waarderingen geweest. Zelfs niet voor het project dat ondertussen failliet is...

@Beagle_W:
Als je zegt: "Die certificaten waren 20E en worden nu verhandeld voor 25E", hoe gebeurt dat dan? Via de ledencoöperatie? Symbid zelf faciliteert dit niet.
Bij Symbid heb ik in een 15-tal projecten geïnvesteerd, allen 2015-2016. Gelijk even status van alle projecten in beeld gebracht:
- 1 failliet;
- 1 met 20% rendement verkocht;
- 8 verwacht is nooit meer dan mijn inleg nog terug te zien (3 op sterven na dood);
- 1 maakt een leuke winst en verwacht ik binnen 2-3 jaar circa 25% dividend jaarlijks te gaan ontvangen. De groei is er dan ook wel uit;
- 1 hoor ik nooit wat van, klein verlies over 2017 (uit publicatiestukken gehaald), 2018 kan het kantelpunt zijn waarna het snel kan gaan. Kom de producten op steeds meer plaatsen (in grote winkels) tegen. Goede hoop;
- 1 lange termijn verhaal, wordt 'alles of niets';
- 2 weinig inzicht in resultaten, enkel positieve mailing. Geen idee wat de toekomst brengt.

Of ik er wat aan over ga houden hangt van de 2 (-3?) goede projecten af. Gelukkig zijn dit precies mijn grootste investeringen geweest.
Wat mij het meest tegen staat is dat de informatievoorziening vanuit de ondernemers minimaal is of zelfs geheel achterwege blijft.
Gezien bovenstaande raad ik Symbid niemand, op de gokker en iemand die "leergeld" heeft na, aan.

De certificaten kunnen via de het bestuur van de coöperatie, na overeenstemming tussen koper en verkoper, worden verhandeld. Ik heb dit eens geprobeerd, echter was er vanuit het bestuur geen medewerking omdat er een nieuwe investeringsronde aan zat te komen en ze liever hadden dat ik daar mijn geld aan zou besteden. Achteraf blij dat het niet is gelukt, want die investeringsronde is er ook nooit meer gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door william0199 op 19-10-2018 13:16:16 ]
pi_182609122
quote:
Gezien bovenstaande raad ik Symbid niemand, op de gokker en iemand die "leergeld" heeft na, aan.

Over Seedrs ben ik overigens beter te spreken. Daar is communicatie met de ondernemers vele malen beter, binnen 1 jaar tijd meerdere investeringen die 100-400% in waarde zijn toegenomen en eenvoudig maandelijks verhandelbaar.
Al blijft het ook daar natuurlijk koffiedik kijken...
pi_182609445
Poehe vervroegde aflossing 3 maanden na financiering:
quote:
In juli 2018 is project 17550 | Aankoop beleggingspand Delft mede dankzij u gefinancierd en tot stand gekomen.

Via deze weg willen wij aan u kenbaar maken dat de geldnemer aan ons te kennen heeft gegeven een meevaller te hebben gehad en deze lening heeft afgelost. Dit met een boeterente van 10 maanden, zoals is vastgelegd in de algemene voorwaarden.
Was hypotheek van 84 maanden
pi_182609526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:31 schreef djh77 het volgende:
Poehe vervroegde aflossing 3 maanden na financiering:

[..]

Was hypotheek van 84 maanden
Ik heb hem ook...13 maanden rente (10 termijnen boete) in 3 maanden tijd ontvangen, dat zijn de betere rendementen :)
pi_182609620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:35 schreef william0199 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook...13 maanden rente (10 termijnen boete) in 3 maanden tijd ontvangen, dat zijn de betere rendementen :)
Het zijn maar 12 maanden rente in 3 maanden tijd. Waren pas 2 termijnen voldaan.
pi_182609722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het zijn maar 12 maanden rente in 3 maanden tijd. Waren pas 2 termijnen voldaan.
De laatste rentebetaling is van 25-09. Ik neem aan dat er over de tussenliggende periode ook nog rente wordt betaald, afijn detail. ^O^
pi_182609784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:43 schreef william0199 het volgende:

[..]

De laatste rentebetaling is van 25-09. Ik neem aan dat er over de tussenliggende periode ook nog rente wordt betaald, afijn detail. ^O^
:N is niet gedaan. Zie het betaalschema in het dashboard. Er is alleen 10x de rente betaald. Over de 27 dagen na de vorige betaling niets....
pi_182609846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:09 schreef william0199 het volgende:
Wat mij het meest tegen staat is dat de informatievoorziening vanuit de ondernemers minimaal is of zelfs geheel achterwege blijft.
Herkenbaar. De indruk die je krijgt is dat veel van de ondernemers de investeerders niet echt serieus nemen. Symbid zelf doet naar mijn gevoel trouwens ook weinig of niets om dit te verbeteren.

quote:
De certificaten kunnen via de het bestuur van de coöperatie, na overeenstemming tussen koper en verkoper, worden verhandeld.
Ja, die ledencoöperaties, dat is ook zoiets... Ik zou verwachten dat die, als substantiële aandeelhouder, in ieder geval wel meer detailinformatie van de ondernemer krijgen/vragen. En die informatie dan met de leden delen. Echter vanuit die hoek heb ik ook bijna nog nooit iets gehoord.
pi_182609956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:31 schreef djh77 het volgende:
Poehe vervroegde aflossing 3 maanden na financiering:

[..]

Was hypotheek van 84 maanden
Ik zit in de bijbehorende aflossingsvrije lening.
Die wordt niet afgelost, maar de zekerheid wordt nu wel beter.
Ook niet slecht dus.
pi_182609976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:51 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik zit in de bijbehorende aflossingsvrije lening.
Die wordt niet afgelost, maar de zekerheid wordt nu wel beter.
Ook niet slecht dus.
Zeker 52% ltv opeens *O*. Zit hier jammer genoeg niet in
pi_182609980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:47 schreef OpDieFiets het volgende:

Ja, die ledencoöperaties, dat is ook zoiets... Ik zou verwachten dat die, als substantiële aandeelhouder, in ieder geval wel meer detailinformatie van de ondernemer krijgen/vragen. En die informatie dan met de leden delen. Echter vanuit die hoek heb ik ook bijna nog nooit iets gehoord.
Het probleem van dit bestuur is dat de voorzitter de ondernemer zelf is en ook nog het enige bestuurslid is. Ik weet van slechts 1 situatie af waarin het bestuur door de leden is gekozen (lees: er waren niet meer aanmeldingen).
pi_182610289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:35 schreef william0199 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook...13 maanden rente (10 termijnen boete) in 3 maanden tijd ontvangen, dat zijn de betere rendementen :)
Hmmm, van mij had hij mogen blijven doorlopen. Zie maar weer iets leuks vergelijkbaars te vinden. Zat hier redelijk fors in.
Pecunia non olet
pi_182610406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:53 schreef william0199 het volgende:

[..]

Het probleem van dit bestuur is dat de voorzitter de ondernemer zelf is en ook nog het enige bestuurslid is. Ik weet van slechts 1 situatie af waarin het bestuur door de leden is gekozen (lees: er waren niet meer aanmeldingen).
Ik heb ooit als vrijwilliger in het bestuur van een symbid cooperatie gezeten, maar ik kan het weinig mensen aanraden;
- het voorbereiden van vergaderingen, notuleren, controleren van cijfers en de boekhouding kost veel tijd
- er komt vaak geen enkele response van investeerders als er de mogelijkheid tot inspraak wordt geboden
- alleen als er slecht nieuws is (waar je als cooperatiebestuur ook weinig aan kan doen want je bent afhankelijk van de informatievoorziening door het bedrijf) worden investeerders actief, en een investeerder dreigde zelfs het cooperatiebestuur persoonlijk aansprakelijk te stellen voor het presteren van het bedrijf.
pi_182610465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zeker 52% ltv opeens *O*. Zit hier jammer genoeg niet in
Inderdaad, 1e hypotheek, 52% ltv, 6% rente (5,5% netto). Erg mooi, zou ik zeggen.
Gelukkig heb ik hier flink in geïnvesteerd.
pi_182610917
Top 10 van week 42:
pi_182611035
Knab laat even wat zien....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En let wel, een groot gedeelte van de achterstanden is nog niet als voorziening opgenomen. Zou dat wel gebeuren zou het overall rendement dicht bij 0% liggen... en dalende. Bij mij zijn er 3 projecten op achterstand >90 dagen. Er is pas voor de helft een voorziening opgenomen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Frandderouw op 19-10-2018 14:52:58 ]
pi_182611083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:46 schreef Frandderouw het volgende:
Knab laat even wat zien....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 4 maanden tijd rendement bijna 60% omlaag 8)7. Is dit een winstwaarschuwing dat er wellicht een negatief rendement kan komen?
pi_182611389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, van mij had hij mogen blijven doorlopen. Zie maar weer iets leuks vergelijkbaars te vinden. Zat hier redelijk fors in.
idem vwb doorlopen, idem vwb vergelijkbaars, idem vwb deelname.
Maar oke in de pocket is in de pocket..zeggen we maar *O* w/
pi_182611437
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

In 4 maanden tijd rendement bijna 60% omlaag 8)7. Is dit een winstwaarschuwing dat er wellicht een negatief rendement kan komen?
Ik heb er 2 projecten lopen, tot nu toe nog betalend... haha
pi_182611560
Deze conclusie herken ik niet (of het moet volledig door het aanbod van FNC komen):
pi_182611608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:14 schreef djh77 het volgende:
Deze conclusie herken ik niet (of het moet volledig door het aanbod van FNC komen):
Dat moet bijna wel. Ze hebben natuurlijk ook best veel projecten en dat gaat natuurlijk een stempel drukken.
pi_182611700
Als er hier trouwens nog mensen zijn die willen beginnen met investeren via FnC dan kan dat ook via dit linkje: https://www.fundingcircle.com/nl/welkom?referrer_code=1mC82m

Op je eerste investering (vanaf 100 euro) krijg je dan (en ik ook *) ) 25 euro cadeau. Dat is mooi een eerste extra rendement van 25% bij 100 euro investeren.

Je krijgt dan (zie voorwaarde) 25 euro (en ik ook *) ) cadeau. Er moet hiervoor binnen 30 dagen na de registratie tenminste ¤ 500,- op het platform van Funding Circle Nederland B.V., in tenminste één kredietproject worden geïnvesteerd. Investeren kan vanaf 100 euro per project. Dat is toch mooi een extra rendement van 5% over de eerste 500 euro.

[ Bericht 12% gewijzigd door Horsemen op 19-10-2018 15:56:36 ]
pi_182611915
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:23 schreef Horsemen het volgende:
Als er hier trouwens nog mensen zijn die willen beginnen met investeren via FnC dan kan dat ook via dit linkje: https://www.fundingcircle.com/nl/welkom?referrer_code=1mC82m

Op je eerste investering (vanaf 100 euro) krijg je dan (en ik ook *) ) 25 euro cadeau. Dat is mooi een eerste extra rendement van 25% bij 100 euro investeren.
Niet helemaal waar... Je moet binnen de eerste 30 dagen ¤500 investeren. Alsnog een rendement van 5% bovenop het standaard rendement ;)
pi_182612018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:38 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Niet helemaal waar... Je moet binnen de eerste 30 dagen ¤500 investeren. Alsnog een rendement van 5% bovenop het standaard rendement ;)
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de voorwaarden niet helemaal doorgelezen :@
pi_182612805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:46 schreef Frandderouw het volgende:
Knab laat even wat zien....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En let wel, een groot gedeelte van de achterstanden is nog niet als voorziening opgenomen. Zou dat wel gebeuren zou het overall rendement dicht bij 0% liggen... en dalende. Bij mij zijn er 3 projecten op achterstand >90 dagen. Er is pas voor de helft een voorziening opgenomen...

Ja, dit is echt dramatisch en nog de helft slechter dan het al niet al te beste gemiddelde netto rendement van 4% bij Collin zelf. Bedenk daarbij dat Knab-Collin pas 2 jaar bezig is….
pi_182613161
Iemand al iets vernomen van een te late betaling van project KOM?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182613391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:36 schreef Ron1986 het volgende:
Iemand al iets vernomen van een te late betaling van project KOM?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niet anders dan hier al genoemd.
Voorlopig is de communicatie met de nieuwe directie alleen nog maar beroerder geworden. Hopelijk gaan ze nu echt héél snel orde op zaken stellen...
pi_182613629
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:44 schreef Horsemen het volgende:
Nee, niet anders dan hier al genoemd.
Voorlopig is de communicatie met de nieuwe directie alleen nog maar beroerder geworden. Hopelijk gaan ze nu echt héél snel orde op zaken stellen...
Laten we het hopen. Een klein lichtpuntje: ik kreeg vorige week aardig wat updates over probleemprojecten, waaronder eentje over een project waar ik al ruim een jaar niets meer van had vernomen (ondanks vragen mijnerzijds via de mail). Inhoudelijk stelden de updates niet echt veel voor, maar de intentie van KOM lijkt sinds de overname iets beter.
pi_182623818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:
Bedankt voor de reacties mbt Symbid.

...

Die waarde van 140 euro, zie je die in je Symbid dashboard? In mijn dashboard is er sinds het moment van investeren nooit een update van de waarderingen geweest. Zelfs niet voor het project dat ondertussen failliet is.

...

Op het Dashboard staat weinig, ik had dit gelezen in het "Inner Circle"-gedeelde, in een antwoord van iemand van Lendahand op een vraag door een certificaathouder, vijf maanden geleden. Dit was de vraag:
quote:
Kan er aan de aandeelhouders een update worden gegeven van de stand van zaken en kan er een actuele waardebepaling worden gegeven.

Kan Symbid bewaken dat de partners tijdig voldoen aan informatieverplichtingen naar aandeelhouders.
Dit was het antwoord:
quote:
Er wordt elk kwartaal een update verstrekt aan certificaathouders, vorige week was de laatste.

De waarde van een certificaat bedraagt momenteel 139,05 euro.
pi_182624736
Vraag blijft echter hoe een exit strategie er uit ziet bij Symbid. Ik zie persoonlijk erg weinig mogelijkheden om de aandelen weer ten gelde te maken.
Ik maak mij dan er ook zorgen over dat mijn investeringen daar vooral donaties lijken te zijn geworden.
Iemand meer inzicht in hoe je bij Symbid er weer uit kan?
pi_182625011
Investeren in niet beursgenoteerde aandelen (net als loten in een loterij kopen) heeft wel iets van doneren idd. Dat staat los van een exit strategie van Symbid als platform lijkt me, dat is weer een ander probleem.

Ik heb geen idee want ik doe niet aan crowdfunding in aandelen, maar ik veronderstel dat je pas bij een overname van de startup weer van je aandelen af kunt. In de tussentijd moet je hopen dat er dividend wordt uitbetaald als het goed gaat met het bedrijf. Symbid noemt zelf wel de mogelijkheid om aandelen aan een andere investeerder te verkopen, maar hoe dat in zijn werk zou moeten gaan weet ik niet. Zie https://www.symbid.nl/pages/crowdfunding-investors

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was je verwachting toen je investeerde in Symbid projecten eigenlijk?
pi_182626358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:
@Beagle_W:
Als je zegt: "Die certificaten waren 20E en worden nu verhandeld voor 25E", hoe gebeurt dat dan? Via de ledencoöperatie? Symbid zelf faciliteert dit niet.
Het bedrijf heeft een regelmatige mail-update en daarin werden de certificaten aangeboden voor 25 en deze zijn verkocht. Hoe eea administratief is afgehandeld, weet ik niet, op het dashboard staat in ieder geval niks aangegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beagle_W op 20-10-2018 11:40:11 ]
pi_182626475
Dubbel
pi_182626485
dubbel
pi_182626525
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:23 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van Las- en Klussenbedrijf Bedrijfsbus & Machine?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Iets terug lopende bruto marge en EV maar klaarblijkelijk geen schulden. Redelijke omschrijving maar ik kan verder op het internet niet veel vinden over het bedrijf.
Nog iemand die hier een mening over heeft?
pi_182627533
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:23 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van Las- en Klussenbedrijf Bedrijfsbus & Machine?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Iets terug lopende bruto marge en EV maar klaarblijkelijk geen schulden. Redelijke omschrijving maar ik kan verder op het internet niet veel vinden over het bedrijf.
Ik heb besloten hem niet mee te nemen, omdat ik het balansoverzicht niet vertrouw. De ondernemer opereert al 7 jaar door heel Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij daarvoor een vervoermiddel ter beschikking. Daarnaast heeft hij logischerwijs machines. Op de balans vertegenwoordigen de vaste activa over 2017 en 2016 de waarde ¤0,-. Als onder 'vaste activia' gebouwen, inventaris, machines en transportmiddelen worden verstaan, dan had ik daar toch een bedrag verwacht. Ik zeg er meteen bij: ik ben niet financieel onderlegd. Dus corrigeer mij vooral als ik onzin klets.

[EDIT] De ondernemer heeft geen eigen website. Eigenlijk vind ik op internet zo goed als geen informatie over het bedrijf, behalve dan het huis waar de zzp'er woont.

[ Bericht 3% gewijzigd door Groepfunder op 20-10-2018 13:11:42 ]
pi_182627834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:02 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb besloten hem niet mee te nemen, omdat ik het balansoverzicht niet vertrouw. De ondernemer opereert al 7 jaar door heel Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij daarvoor een vervoermiddel ter beschikking. Daarnaast heeft hij logischerwijs machines. Op de balans vertegenwoordigen de vaste activa over 2017 en 2016 de waarde ¤0,-. Als onder 'vaste activia' gebouwen, inventaris, machines en transportmiddelen worden verstaan, dan had ik daar toch een bedrag verwacht. Ik zeg er meteen bij: ik ben niet financieel onderlegd. Dus corrigeer mij vooral als ik onzin klets.
In theorie is het mogelijk dat alle machines/vervoermiddelen volledig afgeschreven zijn en nog een boekhoudkundige waarde van EUR 0 vertonen. Ik geef toe; dit is niet heel voor de hand liggend.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_182628164
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:23 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

In theorie is het mogelijk dat alle machines/vervoermiddelen volledig afgeschreven zijn en nog een boekhoudkundige waarde van EUR 0 vertonen. Ik geef toe; dit is niet heel voor de hand liggend.
Kijkend naar de jaarrekening dan denk ik dat er amper enige vorm van boekhouding wordt gevoerd.
Zijn vlottende activa bestaan hoogstwaarschijnlijk uit zijn openstaande verkoopfacturen en/of enige liquide middelen op zijn lopende rekening.
Bedrijfsmiddelen, schulden en overlopende passiva heeft hij blijkbaar niet maar dat gelooft geen mens uiteraard.

Je weet niet of hij een AOV verzekering heeft.

Denk dat het een blinde gok is om hier geld in te stoppen en als hij ooit stopt met betalen is het waarschijnlijk ook meteen helemaal einde oefening.

Misschien iets somber van mijn kant maar ik ga 'm zeer zeker niet meenemen.
Pecunia non olet
pi_182628436
Ik heb de AFM een vraag gesteld of het mogelijk is een markt op te laten zetten voor certificaten. Een coöperatie mag meewerken aan de overdracht van certificaten. Ik vermoed dat certificatenhandel mag, als je per coöperatie een handelsplatform maakt, wat onder de verantwoording van die coöperatie (eventueel ondersteund door een derde) de transacties afhandelt.
pi_182628645
Ik kijk ook nog even naar deze:

Schoenenwinkel Nieuwe Vestiging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

http://www.letsgosportenshoes.nl/
https://indebuurt.nl/delf(...)o-sport-shoes~30755/

Er worden een paar locaties genoemd die blijkbaar al niet meer bestaan. Mislukkingen?

De website zou ik ook nog kunnen ontwerpen en bouwen w/ Online verkoop doen ze blijkbaar niet aan. Omzet en winst zijn groeiende maar cijfers 2017 zie ik niet en daar houdt het dan al mee op wat mij betreft.

Van FNC krijgen ze een A mee. Gebaseerd op algoritmes en bankafschriftjes verzamelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 20-10-2018 14:28:05 ]
Pecunia non olet
pi_182628904
Dan eerder deze:
Risk Analysis Software Distributienetwerk
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
https://linksanalytics.com/

Dit bedrijf heeft wel een serieuze website en de balansratio's zien er goed uit.
Pecunia non olet
pi_182629033
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:21 schreef obligataire het volgende:
Ik kijk ook nog even naar deze:

Schoenenwinkel Nieuwe Vestiging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Van FNC krijgen ze een A mee. Gebaseerd op algoritmes en bankafschriftjes verzamelen?
Overwaarde eigen woning?
pi_182629060
Of deze:

Schoonmaakbedrijf Uitbreiding
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Niet te vinden op internet. Wel hele nette cijfers en ze zijn van 2017 :)

Vreemd dat ze in 'E' worden ingedeeld.
Pecunia non olet
pi_182629348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:21 schreef obligataire het volgende:
Ik kijk ook nog even naar deze:

Schoenenwinkel Nieuwe Vestiging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

http://www.letsgosportenshoes.nl/
https://indebuurt.nl/delf(...)o-sport-shoes~30755/

Er worden een paar locaties genoemd die blijkbaar al niet meer bestaan. Mislukkingen?

De website zou ik ook nog kunnen ontwerpen en bouwen w/ Online verkoop doen ze blijkbaar niet aan. Omzet en winst zijn groeiende maar cijfers 2017 zie ik niet en daar houdt het dan al mee op wat mij betreft.

Van FNC krijgen ze een A mee. Gebaseerd op algoritmes en bankafschriftjes verzamelen?
laatste cijfers uit 2016, dus...... :R
pi_182629556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:02 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb besloten hem niet mee te nemen, omdat ik het balansoverzicht niet vertrouw. De ondernemer opereert al 7 jaar door heel Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij daarvoor een vervoermiddel ter beschikking. Daarnaast heeft hij logischerwijs machines. Op de balans vertegenwoordigen de vaste activa over 2017 en 2016 de waarde ¤0,-. Als onder 'vaste activia' gebouwen, inventaris, machines en transportmiddelen worden verstaan, dan had ik daar toch een bedrag verwacht. Ik zeg er meteen bij: ik ben niet financieel onderlegd. Dus corrigeer mij vooral als ik onzin klets.

[EDIT] De ondernemer heeft geen eigen website. Eigenlijk vind ik op internet zo goed als geen informatie over het bedrijf, behalve dan het huis waar de zzp'er woont.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:23 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

In theorie is het mogelijk dat alle machines/vervoermiddelen volledig afgeschreven zijn en nog een boekhoudkundige waarde van EUR 0 vertonen. Ik geef toe; dit is niet heel voor de hand liggend.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kijkend naar de jaarrekening dan denk ik dat er amper enige vorm van boekhouding wordt gevoerd.
Zijn vlottende activa bestaan hoogstwaarschijnlijk uit zijn openstaande verkoopfacturen en/of enige liquide middelen op zijn lopende rekening.
Bedrijfsmiddelen, schulden en overlopende passiva heeft hij blijkbaar niet maar dat gelooft geen mens uiteraard.

Je weet niet of hij een AOV verzekering heeft.

Denk dat het een blinde gok is om hier geld in te stoppen en als hij ooit stopt met betalen is het waarschijnlijk ook meteen helemaal einde oefening.

Misschien iets somber van mijn kant maar ik ga 'm zeer zeker niet meenemen.
Dank voor de reacties!

Ik laat hem ook lopen. Met name dat er weinig over het bedrijf te vinden is op internet zit mij niet helemaal lekker overigens heb ik op Linkedin nog wel wat gevonden maar veel wijzer ben ik daar niet van geworden.
pi_182629595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:21 schreef obligataire het volgende:
Ik kijk ook nog even naar deze:

Schoenenwinkel Nieuwe Vestiging
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

http://www.letsgosportenshoes.nl/
https://indebuurt.nl/delf(...)o-sport-shoes~30755/

Er worden een paar locaties genoemd die blijkbaar al niet meer bestaan. Mislukkingen?

De website zou ik ook nog kunnen ontwerpen en bouwen w/ Online verkoop doen ze blijkbaar niet aan. Omzet en winst zijn groeiende maar cijfers 2017 zie ik niet en daar houdt het dan al mee op wat mij betreft.

Van FNC krijgen ze een A mee. Gebaseerd op algoritmes en bankafschriftjes verzamelen?
Projecten zonder cijfers over 2017 lees ik geeneens meer. Het is mij trouwens opgevallen dat veel A of B projecten aangeboden worden zonder deze cijfers 8)7
pi_182629669
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:44 schreef obligataire het volgende:
Dan eerder deze:
Risk Analysis Software Distributienetwerk
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
https://linksanalytics.com/

Dit bedrijf heeft wel een serieuze website en de balansratio's zien er goed uit.
Die is inderdaad interessanter, maar de omzet en winst zijn aan sterke fluctuaties onderhevig. Er zijn geen reserves. Ik vind de risico-categorie waarin dit bedrijf is ingedeeld om die reden te laag. Het product past wel bij de big data tendens. Overigens zou ik ook graag weten hoe onafhankelijk die adviseur-distributeurs zijn als hun netwerk wordt opgebouwd door en voor dit bedrijf. En ja, dat is een retorische vraag.
pi_182629706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:44 schreef obligataire het volgende:
Dan eerder deze:
Risk Analysis Software Distributienetwerk
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
https://linksanalytics.com/

Dit bedrijf heeft wel een serieuze website en de balansratio's zien er goed uit.
Ja, aannemelijk verhaal en cijfers zien er goed uit.

Waar ik dan weer moeite mee heb is een netto rente vergoeding van 7% bij het platform FnC, dus een extra risico door matige manier van screening .
pi_182629740
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:46 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Die is inderdaad interessanter, maar de omzet en winst zijn aan sterke fluctuaties onderhevig. Er zijn geen reserves. Ik vind de risico-categorie waarin dit bedrijf is ingedeeld om die reden te laag. Het product past wel bij de big data tendens. Overigens zou ik ook graag weten hoe onafhankelijk die adviseur-distributeurs zijn als hun netwerk wordt opgebouwd door en voor dit bedrijf. En ja, dat is een retorische vraag.
* Het bedrijf heeft een eigen vermogen van 104K ofwel 85% solvabiliteit, dat is toch niet verkeerd :) Waar je naar moet raden is of er een vordering op de directie onder de activa zit, deze zou je eigenlijk moeten corrigeren op het EV als dat het geval zou zijn. (dat is een issue die bij elke BV speelt trouwens).

** De fluctuaties zou je eventueel kunnen verklaren doordat hij in het oudste jaar vooral bezig is geweest met het ontwikkelen van die software.
Pecunia non olet
pi_182629789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:57 schreef obligataire het volgende:
Of deze:

Schoonmaakbedrijf Uitbreiding
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Niet te vinden op internet. Wel hele nette cijfers en ze zijn van 2017 :)

Vreemd dat ze in 'E' worden ingedeeld.

Ja, die heb ik ook al eerder bekeken en twijfelde ik om het wel of niet te doen.

De reden dat ik hem niet meegenomen heb is dat ik wat moeite heb met o.a. de bedrijfstakken.

“een schoonmaakbedrijf dat met name wordt ingehuurd voor het schoonmaken van hotels” Over het algemeen hele lage marge en het personeel staat vaak onder een grote tijdsdruk.

“Momenteel willen de onderneming de bedrijfsactiviteiten uitbreiden naar een glazenwasserij.” Helemaal een bedrijfstak waar de bedreigingen en erger niet van de lucht zijn.

“Tot slot zal de financiering gebruikt worden om een eerdere financiering bij Funding Circle over te sluiten.” Ook daar zit ik over het algemeen niet op te wachten.
pi_182629850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:57 schreef obligataire het volgende:
Of deze:

Schoonmaakbedrijf Uitbreiding
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Niet te vinden op internet. Wel hele nette cijfers en ze zijn van 2017 :)

Vreemd dat ze in 'E' worden ingedeeld.
Als je naar de cijfers kijkt, zou je inderdaad geen risico-cateogire E verwachten. Een BKR-registratie dingetje? En: dit bedrijf doet nu vooral zaken met bedrijven (hotels), verbreedt haar dienstverlening - met iets complementairs -, maar koopt daarvoor een klantenportefeuille die vooral uit particulieren bestaat. Ik vraag mij af: waarom? Waarom niet gestart met ramenlappen bij de bedrijven waarvoor je de schoonmaak al verzorgd? Waarom nu de particuliere markt? Lopen er binnenkort contracten af?
pi_182630039
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
* Het bedrijf heeft een eigen vermogen van 104K ofwel 85% solvabiliteit, dat is toch niet verkeerd :) Waar je naar moet raden is of er een vordering op de directie onder de activa zit, deze zou je eigenlijk moeten corrigeren op het EV als dat het geval zou zijn. (dat is een issue die bij elke BV speelt trouwens).
Een solvabiliteit van 84,7% is inderdaad op zichzelf niet verkeerd. Maar is het niet zo dat als dat Eigen Vermogen liquide was de ondernemer geen 65.000 euro zou hebben willen lenen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:54 schreef obligataire het volgende:
** De fluctuaties zou je eventueel kunnen verklaren doordat hij in het oudste jaar vooral bezig is geweest met het ontwikkelen van die software.
Mogelijk, maar zal dat de ondernemer in 2019 e.v. ook geen parte gaan spelen als hij de software breder in de markt wil zetten in Nederland en in Europa?
pi_182635529
Ik ben benieuwd welke formules jullie loslaten op de cijfers van FC om tot een goed (voor zover mogelijk) oordeel te komen. De opzet van de cijferweergave is immers bij iedere pitch hetzelfde.

Puur toegespitst op FC:
-Liquiditeit/Current ratio: vlottende activa / kortlopende schulden (uitgangspunt: >1)
-Solvabiliteit: Eigen vermogen / (alle) passiva x 100 (uitgangspunt Norm is tussen de 25% en 40%)

Zijn er nog andere formules die jullie hierop loslaten? Of een andere kijk op de formules die ik hanteer?
pi_182639387
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 21:38 schreef Jaco078 het volgende:
Ik ben benieuwd welke formules jullie loslaten op de cijfers van FC om tot een goed (voor zover mogelijk) oordeel te komen. De opzet van de cijferweergave is immers bij iedere pitch hetzelfde.

Puur toegespitst op FC:
-Liquiditeit/Current ratio: vlottende activa / kortlopende schulden (uitgangspunt: >1)
-Solvabiliteit: Eigen vermogen / (alle) passiva x 100 (uitgangspunt Norm is tussen de 25% en 40%)

Zijn er nog andere formules die jullie hierop loslaten? Of een andere kijk op de formules die ik hanteer?
Hou er voor de liquiditeit rekening mee dat het project vaak gebruikt wordt om openstaande schulden af te lossen.
Qua solvabiliteit gaat het vaak om eenmanszaken, waarbij de privébezittingen niet op de balans staan. Je kunt er dus niet zo heel veel mee. Als de solvabiliteit negatief is zal ik een project niet zo snel meepakken.
Een BV moet ten minste break even draaien, een eenmanszaak moet een redelijk salaris opleveren. Als de financiële positie van een bedrijf achteruit gaat, of de omzet terug loopt, is dat een slecht teken. Ook oplopende voorraden kunnen een slecht teken zijn, als die niet gepaard gaan met een vergelijkbare toename in de omzet: het risico bestaat dat die voorraad dan niet courant is.
pi_182642780
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:57 schreef obligataire het volgende:
Of deze:

Schoonmaakbedrijf Uitbreiding
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Niet te vinden op internet. Wel hele nette cijfers en ze zijn van 2017 :)


Vreemd dat ze in 'E' worden ingedeeld.

Schoonmaakbedrijf dus per definitie opgepoetste cijfers!😉
Hoog casino gehalte bij FNC!
Max een lot van 100 euro in zo'n project.
pi_182647659
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 08:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schoonmaakbedrijf dus per definitie opgepoetste cijfers!😉
Hoog casino gehalte bij FNC!
Zeker waar maar op andere platformen zie ik regelmatig projecten voorbij komen waarbij de informatieverstrekking alsmede de projecten zelf niet heel veel beter zijn. Je ziet dan bijbehorende rentevergoedingen van 8-9%. Bij FnC krijg je dan nog wel een extra casino-bonus van 10%. Verder spreken de maandelijkse updates van probleemprojecten mij wel aan. Daar staat tegenover dat het natuurlijk onvergeeflijk is dat het regelmatig voorkomt dat projecten niet verder komen dan 0 tot 3 termijnen.
  zondag 21 oktober 2018 @ 15:10:19 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182648800
Met het Ketelhuis in Lent lijkt het een aflopende zaak te zijn. De openingstijden die normaal van 09:30 tot 23:00 uur waren zijn nu veranderd van 16:00 uur tot 23:00 uur. De hele lunch is er dus al vanaf. Daarnaast draaien ze al maanden via een Social Deal actie en sinds deze week geven ze ook al 25 procent korting op hun eigen kaart. Ook veel slechte recensies op Google de laatste tijd.

De activiteit die ze een paar maanden geleden op socialmedia hadden is helemaal ingezakt. Soms zie je weken niets van ze. Ik ben er vrijdag avond om 19:00 uur eens langs gereden maar er waren maar twee tafeltjes bezet.

Ik denk dat investeerders deze investering helaas kwijt zijn.
pi_182652410
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/52036


Is hier iets mis mee? Eenvrouwszaak, oke, maar teruglopende schulden, positief EV.
pi_182653689
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:13 schreef Camogli het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/52036


Is hier iets mis mee? Eenvrouwszaak, oke, maar teruglopende schulden, positief EV.
Cijfers wel redelijk inderdaad. Zie ook mijn berichtje van 18 oktober 2018 15:27uur.
pi_182653995
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Cijfers wel redelijk inderdaad. Zie ook mijn berichtje van 18 oktober 2018 15:27uur.
dank. Bij twijfel niet aarzelen: ik pak deze niet mee.
pi_182667838
Nieuwe op KoM:
• 1e hypotheek pand Amsterdam
• looptijd 48 maanden
• Aflossingsvrij
• 90% tlv
• 5,5% rente
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 22-10-2018 12:37:54 ]
pi_182668152
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
Aflossingsvrije lening van 48 maanden (90% ltv) op Amsterdams pand met 1e hypothecaire zekerheid tegen 5,5% rente:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project
WOZ-waarde peildatum 1-1-2016 is 153.000. Interessant zou zijn wat leningneemster er begin 2018 zelf voor heeft betaald.
Ik pas, want KOM.
pi_182668799
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:24 schreef Camogli het volgende:
Interessant zou zijn wat leningneemster er begin 2018 zelf voor heeft betaald
Er staat 295k in de kopie akte van levering die onderdeel uitmaakt van het taxatierapport. Ik moet zeggen dat de bijlages dit keer wel erg compleet lijken te zijn, bijna eng ;-)
pi_182669083
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
• 1e hypotheek pand Amsterdam
• looptijd 48 maanden
• Aflossingsvrij
• 90% tlv
• 5,5% rente
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project
Piepklein huisje, 48 m2 verdeeld over 2 lagen, maar een goed alternatief voor een hotelkamer. Aanvraag is afgewezen door NIBC. Waarom zou ze het huisje niet in box 3 aanhouden? Fiscaal nu minder interessant , ook nog eens overdrachtsbelasting en waarschijnlijk (veel) hogere financieringskosten. Extra kosten zijn al gauw 25.000 zonder het voordeel van box 3.
pi_182669454
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:23 schreef rechtsbackje het volgende:
ook nog eens overdrachtsbelasting
Als de overdracht voor 16-12-18 is krijgt mevrouw de overdrachtsbelasting van de eerdere aankoop terug.
quote:
Waarom zou ze het huisje niet in box 3 aanhouden
Ze woonde al op dit adres toen ze woning kocht (was dus de huurder). Heeft ze het geld nodig om zelf weer wat terug te kopen voor prive?

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 22-10-2018 13:45:45 ]
pi_182669513
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
• 1e hypotheek pand Amsterdam
• looptijd 48 maanden
• Aflossingsvrij
• 90% tlv
• 5,5% rente
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project
Ze zullen het eerste hypotheekrecht wel weer vergeten te vestigen.
Ik durf het gewoonweg niet aan met deze club
pi_182669652
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als de overdracht voor 16-12-18 is krijgt mevrouw de overdrachtsbelasting van de eerdere aankoop terug.

[..]

Ze woonde al op dit adres toen ze woning kocht (was dus de huurder). Heeft ze het geld nodig om zelf weer wat terug te kopen voor prive?
Ok, in de pitch staat dat de woning begin 2018 is aangekocht en daaruit trok ik de conclusie dat die 6 maanden al om waren.
pi_182669697
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:42 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ze zullen het eerste hypotheekrecht wel weer vergeten te vestigen.
Ik durf het gewoonweg niet aan met deze club
Bij mij staat KoM ook nog steeds on-hold maar los hiervan is volgens mij het vestigen van een hypotheek nog nooit fout gegaan bij ze.
pi_182669831
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij staat KoM ook nog steeds on-hold maar los hiervan is volgens mij het vestigen van een hypotheek nog nooit fout gegaan bij ze.
Bij mij iig al 1x gebeurd van de projecten die in de problemen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182669897
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
• 1e hypotheek pand Amsterdam
• looptijd 48 maanden
• Aflossingsvrij
• 90% tlv
• 5,5% rente
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project
Ondernemer was als bestuurder betrokken bij faillissement:
https://drimble.nl/bedrij(...)basickantoor-bv.html
pi_182669950
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:58 schreef impact9 het volgende:

[..]

Bij mij iig al 1x gebeurd van de projecten die in de problemen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182669987
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RDM was geen hypotheek, maar een verpanding:
quote:
Naast de genoemde borgstelling zal ook de overwaarde (ad van het huidige woon- & bedrijfspand en gerelateerde gronden totaal circa ad ¤ 700.000,-) worden verpand.
Bij mij is wel minimaal 1x keer de hypotheek pas gevestigd nadat de geld aan de ondernemer is overgemaakt.
quote:
Wellicht is u opgevallen dat er nog geen 2e hypothecaire inschrijving heeft plaatsgevonden. Alhoewel het onze standaardprocedure is dit voor het uitboeken van de lening te doen is hier van afgeweken gezien de goede vertrouwensrelatie met de onderneemster.
Inmiddels heeft hetzelfde bedrijf liquiditeitsproblemen. Dan is het al snel gedaan met een goede vertrouwensrelatie ~O>

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 22-10-2018 14:13:09 ]
pi_182670003
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:58 schreef impact9 het volgende:

[..]

Bij mij iig al 1x gebeurd van de projecten die in de problemen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar aan deze lijst toe; pandrecht op zonnepalen plus hypotheek op een stuk grond zijn niet gevestigd. Toen het project in de problemen leek te komen, heb ik hier navraag naar gedaan en kreeg ik een reactie van Peter-Paul die er op neer kwam dat ik niet moest zeiken want ik was maar een kleine investeerder.

Al geven ze me gratis geld....nooit meer KoM voor mij.
pi_182670116
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

RDM was geen hypotheek, maar een verpanding:

[..]

Bij mij is wel minimaal 1x keer de hypotheek pas gevestigd nadat de geld aan de ondernemer is overgemaakt.
Is mijn inziens bijna hetzelfde, echter een pandakte is ook ver te zoeken.
Ik probeer al maanden antwoord te krijgen op oa dit soort vragen...
pi_182670150
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:13 schreef impact9 het volgende:

[..]

Is mijn inziens bijna hetzelfde, echter een pandakte is ook ver te zoeken.
Ik probeer al maanden antwoord te krijgen op oa dit soort vragen...
Verpandingen zijn in het verleden zeker helemaal mis gegaan en hebben ze op blauwe ogen van ondernemers geloofd. Ik heb er ook zat van. Verpanding erfenis, verpanding machines enz. Antwoorden kan je wel vergeten van de oude directie. Misschien dat het nieuwe bestuur van St. Zekerheden nog wat gaat brengen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182670179
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Verpandingen zijn in het verleden zeker helemaal mis gegaan en hebben ze op blauwe ogen van ondernemers geloofd. Ik heb er ook zat van. Verpanding erfenis, verpanding machines enz. Antwoorden kan je wel vergeten van de oude directie. Misschien dat het nieuwe bestuur van St. Zekerheden nog wat gaat brengen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nieuwe bestuur ook rechtstreeks diverse e-mails gestuurd.
3x raden!
pi_182670183
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:39 schreef djh77 het volgende:

[...]

Ze woonde al op dit adres toen ze woning kocht (was dus de huurder). Heeft ze het geld nodig om zelf weer wat terug te kopen voor prive?
Dit was gewoon haar eigen woning in eigen bezit. Ik vermoed dat ze wil verhuizen naar een grotere woning waarvoor ze hypotheekrenteaftrek zal toepassen. Daarvoor zal ze inderdaad eerst wat geld uit dit pand moeten halen.
Waarom ze de woning naar box 2 verhuist weet ik ook niet. Ze doet blijkbaar al iets met vastgoed via een BV, dan kan ik me voorstellen dat box 3 minder gauw geaccepteerd zal worden.
Maar misschien dat ze ook het risico wat te hoog vind. In een BV kun je dat risico beter op de crowd afwentelen. Het meeste vastgoed van het eerdere kantoor waar ze voor werkte is in 2008 - tijdens de crisis! - verkocht. Voeg daarbij het eerdere faillissement en ik zie voldoende aanleiding om risicomijdend te opereren. Amsterdam is een bubbel, je kunt er veel geld verdienen, maar de markt kan net zo hard weer instorten.
pi_182670277
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:18 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb het nieuwe bestuur ook rechtstreeks diverse e-mails gestuurd.
3x raden!
Kan je de mailadressen delen (m.n. van Jan Boer)? Ze staan volgens mij niet op de site.
pi_182670338
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan je de mailadressen delen (m.n. van Jan Boer)? Ze staan volgens mij niet op de site.
Ik heb de volgende mailadressen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182670361
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

RDM was geen hypotheek, maar een verpanding:

[..]

Bij mij is wel minimaal 1x keer de hypotheek pas gevestigd nadat de geld aan de ondernemer is overgemaakt.

[..]

Inmiddels heeft hetzelfde bedrijf liquiditeitsproblemen. Dan is het al snel gedaan met een goede vertrouwensrelatie ~O>
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:13 schreef impact9 het volgende:

[..]

Is mijn inziens bijna hetzelfde, echter een pandakte is ook ver te zoeken.
Ik probeer al maanden antwoord te krijgen op oa dit soort vragen...
Dat is toch net even anders maar ik begrijp je frustraties als geen ander.

Ik begon ook al met te zeggen dat KoM ook bij mij nog on-hold staat. Er zal wel héél véél moeten verbeteren voor ik er ooit weer 1 euro in stop.
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:01:15 #289
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182670811
Dat hele huis staat niet eens binnen de ring. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_182671471
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:29 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb de volgende mailadressen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn allemaal niet van de stichting zekerheden. Laten we hopen dat Jan Boer een beetje door gaat pakken.
pi_182671506
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:01 schreef darktower het volgende:
Dat hele huis staat niet eens binnen de ring. :)
Nee, maar de oude dorpskern van Sloten is niet verkeerd. Binnen de ring zou de waarde veel hoger zijn, kijk naar al die kabouterappartementjes.
pi_182671533
Gereedschap voor kinderen op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18564

Enige positieve maar.... geen hypotheek...
quote:
Positieve-Negatieve Hypotheekverklaring op de privéwoning te Laren, met een WOZ-waarde van ¤ 716.000,- (peildatum 1-1-2017). Hierop rust een 1e hypothecaire inschrijving van ¤ 250.000,- met een pro resto schuld van ¤ 165.000,-.


[ Bericht 22% gewijzigd door djh77 op 22-10-2018 15:53:01 ]
pi_182671567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:18 schreef djh77 het volgende:
Gezinshuis op CCF/KNAB met 1e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/gezinshuis-margriet/
Ziet er op grond van de zekerheden niet verkeerd uit
Nu met link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182671592
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nu met link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank en meegenomen.
pi_182671674
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nu met link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, heb hem ook meegenomen. Ik ben niet heel erg overtuigd en de rente is ook beperkt, maar overall is het toch net genoeg om niet te twijfelen.
pi_182671863
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef djh77 het volgende:
Gereedschap voor kinderen op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18564

Enige positieve maar.... geen hypotheek...

[..]

Omzet
2016 ¤ 25.000,- - ¤ 17.000,- ¤ 7.000,-
2017 ¤ 34.000,- - ¤ 49.000,- - ¤ 25.000,-
2018 Q1 Q2 ¤ 12.000,- ¤ 2.000,-* ¤ 2.000,-

Prognoses
2018 ¤ 15.000,-** - ¤ 20.000,- - ¤ 20.000,-
2019 ¤ 1.201.000,- ¤ 212.000,- ¤ 240.000,-
2020 ¤ 3.329.000,- ¤ 930.000,- ¤ 963.000,-

Man, man, man,
:X
8)7
:W

Kijk daar verwacht ik dan eerder een rente van minimaal 19,9% en dan nog zou ik hem niet doen. Als er nou een 2e hypotheek zou worden afgegeven zou het verhaal inderdaad anders kunnen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 22-10-2018 16:17:40 ]
pi_182672111
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Omzet
2016 ¤ 25.000,- - ¤ 17.000,- ¤ 7.000,-
2017 ¤ 34.000,- - ¤ 49.000,- - ¤ 25.000,-
2018 Q1 Q2 ¤ 12.000,- ¤ 2.000,-* ¤ 2.000,-

Prognoses
2018 ¤ 15.000,-** - ¤ 20.000,- - ¤ 20.000,-
2019 ¤ 1.201.000,- ¤ 212.000,- ¤ 240.000,-
2020 ¤ 3.329.000,- ¤ 930.000,- ¤ 963.000,-

Man, man, man,
:X
8)7
:W

Kijk daar verwacht ik dan eerder een rente van minimaal 19,9% en dan nog zou ik hem niet doen. Als er nou een 2e hypotheek zou worden afgegeven zou het verhaal inderdaad anders kunnen zijn.
Zucht en _O-

"De prognoses zijn opgesteld door Credion Den Bosch". Ik had van www.Credion.nl toch een hogere pet op.
pi_182672112
iemand nog een tippie voor een projectje?
Geniet van het leven:):)
pi_182672462
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zucht en _O-

"De prognoses zijn opgesteld door Credion Den Bosch". Ik had van www.Credion.nl toch een hogere pet op.
:N Dit kan toch niet echt waar zijn?? In de laatste 2 kwartalen van 2018 denken ze per maand EUR 500 omzet te draaien, en in 2019 ineens 100.000 per maand???? De verklaring voor dit astronomische verschil: het concept is nog niet volledig uitgerold....
:W
pi_182672985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:02 schreef Benger het volgende:
Ik heb de AFM een vraag gesteld of het mogelijk is een markt op te laten zetten voor certificaten. Een coöperatie mag meewerken aan de overdracht van certificaten. Ik vermoed dat certificatenhandel mag, als je per coöperatie een handelsplatform maakt, wat onder de verantwoording van die coöperatie (eventueel ondersteund door een derde) de transacties afhandelt.
Ik dacht een loophole gevonden te hebben, maar het zit toch wat beter dichtgetimmerd dan ik hoopte.
Ik heb vrij snel een reactie gehad met verwijzingen naar regelgeving die me de indruk geven dat het toch lastig wordt.
In Artikel 1:1 van de Wft staan een aantal relevante definities.
Zo staat er een definitie van een gereglementeerde markt, waarin staat dat er zelfs al sprake is van een markt als een multilateraal systeem de koop- en verkoopintenties van derden vergemakkelijkt. Ik heb de indruk dat het zelfs als coöperatie van aandeelhouders niet is toegestaan om de handel in eigen certificaten te vergemakkelijken door een markt voor eigen certificaten op te (laten) zetten.
Als iemand nog ideeën heeft, hoor ik het graag.
pi_182674004
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:55 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt, heb hem ook meegenomen. Ik ben niet heel erg overtuigd en de rente is ook beperkt, maar overall is het toch net genoeg om niet te twijfelen.
Zo denk ik ook, 500 euro is geen bezwaar, maar daar houd ik het even bij.
Pecunia non olet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')