abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182500511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:48 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Als je een auto rijdt en ANWB overweegt, kun je ook een CC via hun doen tegen een gunstig tarief.
Heb ik gezien. Voorlopig ben ik niet van plan om een auto te kopen. Ik laat net mijn fiets schoon maken en repareren *O*
pi_182500987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:10 schreef Orbitolina het volgende:

[..]

Zou ik er een credit history of iets dergelijks in Nederland voor moeten hebben? Maar ik kan inderdaad eens mijn visa kijken.
Nee, op de history
  Redactie Frontpage zondag 14 oktober 2018 @ 00:02:18 #78
38148 crew  Innisdemon
pi_182503282
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:10 schreef dop het volgende:

[..]

ja echt, ze gaan tan codes afschaffen.
De rest deed dat al in 1990.
welke bank gebruikte nog meer TAN?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182503401
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:02 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

welke bank gebruikte nog meer TAN?
Vanaf 2000 in ieder geval had de amn het groene ident ding. Geen idee hoe lang al.
pi_182504146
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:03 schreef Orbitolina het volgende:

[..]
Maar aangezien ik als expat naar Nederland kom zou ik wel een bank willen met een redelijke service voor het geval dat ik echt de bank eens nodig zou hebben.
Dan heb je privatebanking nodig. Bij retailbanking is de service gewoon overal ruk. Er is nauwelijks concurrentie en banken lossen problemen op wanneer ze het zelf uitkomt. ProTip: zorg dat je altijd genoeg cash hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Redactie Frontpage zondag 14 oktober 2018 @ 08:08:56 #81
38148 crew  Innisdemon
pi_182506373
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:07 schreef Orbitolina het volgende:

[..]

Vanaf 2000 in ieder geval had de amn het groene ident ding. Geen idee hoe lang al.
da's niet te vergelijken met het tan systeem
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182506754
Er wordt aangegeven dat bij veel buitenlandse banken geen kosten betaald worden. Uiteindelijk heeft elke onderneming (met of zonder winstoogmerk) toch een wijze waarop de kosten betaald worden. Vroeger ging dat in Nederland met geld uit de transacties langer vasthouden voor rentevoordelen. Tegenwoordig is dat in heel Europa verboden en zie je dus meer transparante kostenstructuren voorbij komen.

De grootste banken in Nederland zijn: ING, ABN AMRO, Rabobank en de Volksbank (handelend onder de merken SNS, ASN en Regio Bank). Binnen Nederland en binnen de Eurozone ga je weinig verschil merken voor betalen in winkels en/of aan de pin-automaat. Alle banken gebruiken voor hun checking account betaalpassen van zowel Maestro (Mastercard) als Vpay (Visa).
De transacties die je via de kaart doet zijn gratis. Bunq is een kleine startende bank en werkt omgekeerd, waarbij het hebben van een rekening gratis is, maar de externe transacties geld kosten.

Je geeft aan dat je ook buiten Europa reist. Als je de Nederlandse rekening voor het buitenland gebruikt is SNS de gunstigste. Buiten Europa worden kosten berekend voor elke transactie voor alle banken is dit bij pinnen in winkels is 21 cent en ATM gebruik 2,25 (dat zijn de bedragen die via Maestro en Vpay lopen). ABN rekent de hoogste koersopslag voor de wisselkoers, SNS geen koersopslag.

Let wel op dat de betaalpassen van de checking accounts op veel plaatsen niet werken. In de VS werkte het bijvoorbeeld niet bij alle Targets en tankstations. Andere winkels en hotels was al helemaal kansloos. Dan heb je dus inderdaad een credit card nodig. Bij het middelste pakket van ING krijg je die er gratis bij (Maestro) en bij de andere banken moet je er voor betalen voor zover ik weet.

Dan nog even die authenticaties van transacties.
Alle banken in Europa zijn verplicht om sterke authenticatie te vragen voor transacties naar voor jou onbekende tegenrekeningen. Alle banken die ik ken houden een adresboek bij zodat je na deze eerste transactie daarna geen extra bevestiging hoeft door te geven (die vaak als hinderlijk wordt ervaren).

ING werkt op internet bankieren site met een gebruikersnaam en wachtwoord. Betalingen die je moet autoriseren gaan veelal via de app.
Rabobank en ABN AMRO hebben beide een kastje waarbij je met behulp van je pinpas codes kan genereren. De kastjes zijn generiek en daardoor ook een kastje van een ander te gebruiken.
SNS werkt met persoonlijke kastjes en zonder pinpas. Ook daar moet je codes genereren en invoeren in je site/app.
Door bovenstaande methoden is die van de ING dus het meest gebruikersvriendelijk, maar ook (formeel) onveilig. Voor alle fraude zaken geldt dat de bewijsplicht bij de bank ligt dat de transactie daadwerkelijk door jou is uitgevoerd en vergoeden zij vrij snel de schade.

Tot slot de rente die wordt geboden. Voor alle banken geldt dat zij naast een checking accout aparte spaarrekeningen aanbieden. Die spaarrekeningen zijn gratis. Alleen SNS biedt ook rente op je checking account en van de spaarrentes is hier ook een apart topic. Let op dat er dus ook internet-banken zijn die hun spaarrekening gratis aanbieden en waarbij je een vaste-tegenrekening moet hebben.

Als je puur naar de kosten gaat kijken zou je keuze dus gebaseerd moeten zijn op de betaalpakket + de kosten van credit card + kosten van buitenlandse transacties - eventuele rentetarieven voor spaargeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door snabbi op 14-10-2018 09:23:06 ]
pi_182526504
Dank je wel, snabbi!
pi_182527478
Ok, ff met wat banken gebeld: Rabobank doet heel moeilijk over een creditcard met meer dan 1000 Euro bestedingsruimte. Aub eerst een aantal maanden laten zien dat er voldoende geld binnen komt. Werkgeversverklaring? Doen wij niet aan. Dus kansloos.

SNS: ik voel er wel wat voor, ook al is de rente op de spaarrekening (0.15% tot 5000 Euro) niet echt een argument om een rekening te openen. Zij lijken mij wel het leukst, ook omdat zij een Visakaart aanbieden in plaats van een Mastercard. Maar ik zal dus ook een tijdje in Nederland moeten wonen om een bruikbare bestedingsruimte te krijgen. Dit is dus iets voor de toekomst.

Ik zal dus voor een aantal maanden de ABN (gratis) gebruiken en dan waarschijnlijk overstappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Orbitolina op 15-10-2018 13:00:29 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 12:52:37 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182527520
Rente is bij alle grote banken sowieso kansloos. Of ja eigenlijk overal zelfs.
pi_182527661
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rente is bij alle grote banken sowieso kansloos. Of ja eigenlijk overal zelfs.
Precies.
Ik zal op zijn tijd naar beleggen gaan kijken. Maar daar heb ik nu echt niet de tijd voor.
pi_182527840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:29 schreef Rockfire het volgende:
Geen idee of het voor TS een afweging is, maar hier kun je je keuze ook van af laten hangen: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
Dit ja, sommige banken doen echt veel slechte dingen met het geld dus liever iets kiezen als triodos ofzo.
pi_182528781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:29 schreef Rockfire het volgende:
Geen idee of het voor TS een afweging is, maar hier kun je je keuze ook van af laten hangen: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
Interessant dat in de rijen het onderwerp "fraude" niet voorkomt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182536995
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:51 schreef Orbitolina het volgende:
Ok, ff met wat banken gebeld: Rabobank doet heel moeilijk over een creditcard met meer dan 1000 Euro bestedingsruimte. Aub eerst een aantal maanden laten zien dat er voldoende geld binnen komt. Werkgeversverklaring? Doen wij niet aan. Dus kansloos.

SNS: ik voel er wel wat voor, ook al is de rente op de spaarrekening (0.15% tot 5000 Euro) niet echt een argument om een rekening te openen. Zij lijken mij wel het leukst, ook omdat zij een Visakaart aanbieden in plaats van een Mastercard. Maar ik zal dus ook een tijdje in Nederland moeten wonen om een bruikbare bestedingsruimte te krijgen. Dit is dus iets voor de toekomst.

Ik zal dus voor een aantal maanden de ABN (gratis) gebruiken en dan waarschijnlijk overstappen.
Wanneer ik een reis naar het buitenland maak, boek ik zelf geld over van mijn checking account naar de credit card. Hierdoor krijg je een positief saldo en een hogere bestedingsruimte.

Ik gebruik de credit card dan ook alleen omdat deze in het buitenland vaker wordt geaccepteerd. In Nederland is het overigens andersom. Daar wordt deze minder geaccepteerd en kost vaak ook geld wanneer je het gebruikt.
pi_182537636
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wanneer ik een reis naar het buitenland maak, boek ik zelf geld over van mijn checking account naar de credit card. Hierdoor krijg je een positief saldo en een hogere bestedingsruimte.

Ik gebruik de credit card dan ook alleen omdat deze in het buitenland vaker wordt geaccepteerd. In Nederland is het overigens andersom. Daar wordt deze minder geaccepteerd en kost vaak ook geld wanneer je het gebruikt.
Zeker, maar je hebt een cc vaak nodig om hotels te boeken, waarborgsom voor een huurauto.. met 1000 Euro kom je er niet ver. Natuurlijk kan je altijd van tevoren geld op je kaart zetten maar er kan ook eens iets flink mis gaan. Dit jaar moest ik een zakenreis in Zuid Amerika vanwege een noodgeval thuis afbreken. Ik moest dus ff een vlucht boeken, huurauto van de middle of nowhere naar de luchthaven, hotel... uiteindelijk heb ik het geld terug gekregen, maar een goede kaart kan erg belangrijk zijn. Zeker als zoiets altijd weer kan gebeuren.
pi_182541718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:20 schreef Rewimo het volgende:
Linkje om de kosten te vergelijken: https://www.bankenvergelijking.nl/prive-bankrekening/

In het buitenland geld opnemen met een NL pinpas is vrijwel overal kosteloos.
Zeker niet, in heel Griekenland rekenen ze sinds september 3,- per transactie rn in duitsland heb ik meerdere keren 5,- kunnen lappen om geld op te nemen uit een pin automaat.
pi_182541801
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:38 schreef 111210 het volgende:

[..]

Zeker niet, in heel Griekenland rekenen ze sinds september 3,- per transactie rn in duitsland heb ik meerdere keren 5,- kunnen lappen om geld op te nemen uit een pin automaat.
Het is aan de buitenlandse banken of ze er kosten voor rekenen of niet. Kwestie van even opzoeken van te voren bij welke banken er geen kosten zijn. Het is zeker niet vanzelfsprekend dat het kostenloos is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_183522665
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

ING stopt met codes via sms. Autorisatie loopt via app
Bij betalen via de app zijn er al eeuwen geen codes meer.

Ai, oud topic..

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 03-12-2018 21:51:38 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_183523475
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:38 schreef 111210 het volgende:

[..]

Zeker niet, in heel Griekenland rekenen ze sinds september 3,- per transactie rn in duitsland heb ik meerdere keren 5,- kunnen lappen om geld op te nemen uit een pin automaat.
Gebruik je dan een pinautomaat in een supermarkt ofzo? Zo eentje die niet van een bank is? Bij banken heb ik nog nooit hoeven betalen (sinds de euro)

(ja oud topic I know, maar lees dit nu pas :))
pi_183561325
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:07 schreef t-star het volgende:

[..]

Gebruik je dan een pinautomaat in een supermarkt ofzo? Zo eentje die niet van een bank is? Bij banken heb ik nog nooit hoeven betalen (sinds de euro)

(ja oud topic I know, maar lees dit nu pas :))
Nee gewoon automaten op straat of bij een bank, was ook pas vanaf deze zomer ingevoerd begreep ik later.
  donderdag 6 december 2018 @ 07:48:34 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183561685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:06 schreef MPC60 het volgende:

[..]

ING is constant in het nieuws omdat internetbankieren er weer uit ligt of omdat ze duizenden klanten verliezen. Ik zou voor de Rabobank gaan persoonlijk. Als je milieubewust bent dan kan je ook kiezen voor asn bv.
Ik ben weggegaan bij de Rabo omdat je daar niet zelf je credit card af kan lossen wanneer jij dat wil. Dat vind ik zo achterhaald, dat kan gewoon niet meer ingewikkeld zijn voor een bank.
***
pi_183561812
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:06 schreef MPC60 het volgende:
ING is constant in het nieuws omdat internetbankieren er weer uit ligt of omdat ze duizenden klanten verliezen. Ik zou voor de Rabobank gaan persoonlijk. Als je milieubewust bent dan kan je ook kiezen voor asn bv.
Denk dat je ING en Rabo verwisselt?

https://nos.nl/artikel/22(...)abobank-klanten.html
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183561849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben weggegaan bij de Rabo omdat je daar niet zelf je credit card af kan lossen wanneer jij dat wil. Dat vind ik zo achterhaald, dat kan gewoon niet meer ingewikkeld zijn voor een bank.
Dat kan wel door geld over te maken naar een bepaald rekeningnummer van de RABO met als omschrijving het nummer van de CC. Zij lossen het dan voor je af. Alleen is dit rekeningnummer nergens openbaar te vinden en moet je contact met ze opnemen om dit te krijgen. Maar het is dus wel mogelijk..
  donderdag 6 december 2018 @ 08:46:48 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183561974
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:24 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Dat kan wel door geld over te maken naar een bepaald rekeningnummer van de RABO met als omschrijving het nummer van de CC. Zij lossen het dan voor je af. Alleen is dit rekeningnummer nergens openbaar te vinden en moet je contact met ze opnemen om dit te krijgen. Maar het is dus wel mogelijk..
Nou, dan weet RABO dat zelf ook niet want ik heb er over gebeld en met medewerkers over gesproken en zelfs toen ik aangaf dat ik opzegde om die reden was er niemand die zei: Dat kan hier heus wel.
Dus dat is dan het best bewaarde RABO geheim gok ik. ;)
***
pi_183562012
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, dan weet RABO dat zelf ook niet want ik heb er over gebeld en met medewerkers over gesproken en zelfs toen ik aangaf dat ik opzegde om die reden was er niemand die zei: Dat kan hier heus wel.
Dus dat is dan het best bewaarde RABO geheim gok ik. ;)
Het rekeningnummer om af te lossen is nl71rabo0350808880. Google maar, onder andere hun Twitter account verspreid de info :). Ik gebruik dit altijd als ik extra wil aflossen.

Edit: het is kennelijk nu wel toegevoegd op de website, zie https://www.rabobank.nl/p(...)creditcard-aflossen/

[ Bericht 11% gewijzigd door UJF045 op 06-12-2018 09:02:05 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')