ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar zit je in de bebouwde kom op je telefoon of op de snelweg?
Ik doe het echt alleen als ik stilsta en dus ook niet als ik heel zachtjes rijd en dan alleen als ik bijvoorbeeld ben vergeten om Flitsmeister aan te zetten of om gauw een andere Spotifyplaylist aan te klikken. Vanaf het stuur kan ik mijn muziek bedienen en evt ook een telefoongesprek starten indien nodig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen Maar dat is 2 of 3 seconden werk.
Vooral omdat het is ontworpen om vanuit de bestuurderspositie bediend te worden, in tegenstelling tot de priegelknopjes op je telefoon die zijn bedacht met het idee dat je met dat ding voor je snufferd zit. En stabiel, in tegenstelling tot de meeste telefoonhouders waar vaak nog wel wat speling/gewiebel in zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ik snap nooit waarom dit opeens wel veiliger zou moeten zijn of zo
Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.
naja gewoon ff met je vinger erop drukken. Je moet hem idd niet in je hand houden en vervolgens kijken hoe je die app opent of zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.
Eens, ik doe het ook amper.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 12:22 schreef gooddaddy het volgende:
Ikheb er al een hekel aan om te bellen in de auto. je merkt toch dat je dan afgeleid wordt. En dan he ik veel van die collega's die hun reistijd benutten voor het plegen van telefoontjes waar ze anders geen tijd voor hebben. Alsof je dan je aandacht bij de weg houdt.
Ik niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik niet.
Als ik gebeld wordt terwijl ik aan het rijden ben zal ik ook niet opnemen, dan bellen ze later maar terug of ik bel zelf terug als ik wél in de gelegenheid ben om te bellen.
Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te lettenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.
vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden ja ga dus niet in dat ding zitten, alleen kijken wie wat gestuurd heeft. Maar dan sta ik ook echt stil.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te letten
Leg dat ding gewoon weg, zo belangrijk ben je niet.
Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden ja ga dus niet in dat ding zitten, alleen kijken wie wat gestuurd heeft. Maar dan sta ik ook echt stil.
dan kan je je onderweg afvragen waar het om gaatquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zo
En wat boeit het wie wat gestuurd heeft, als je toch niet kan reageren.
Ik heb ook een keer een jongen (met fiets) aan de deur gehad, omdat ie al append tegen mijn (geparkeerde) auto was gereden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goed Gouden buren
Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).
Ik kende ook een tiener die dat gedaan had. Alleen was die op een auto van een Alfa-Romeo verzamelaar gereden, dus dat was een leuk grapje voor de verzekering van de ouders...quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goed Gouden buren
Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).
Nu ben ik best benieuwd wat een 'poeiahsnuivert' precies is en hoe je die herkend.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had gisteren weer zo'n poeiahsnuivert voor me op de provinciale weg; slingerend 70, tot 2 keer toe de berm in. 2e keer zo grof dat ik al begon af te remmen, en vervolgens vlamt ie bij de volgende rotonde bijna achterop de file wachtende auto's; scheelde volgens mij anderhalf haartje
Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul
zeg het maar eens langzaam 5 keer achter elkaar, en ze vallen het meest op doordat ze vaak 'herkend' met een d schrijven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nu ben ik best benieuwd wat een 'poeiahsnuivert' precies is en hoe je die herkend.
Ik heb een excuus: rij nog met zo'n blauw-witte L op het dak.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zeg het maar eens langzaam 5 keer achter elkaar, en ze vallen het meest op doordat ze vaak 'herkend' met een d schrijven.
Wat voor soort reactie had je liever gekregen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul
Dan mag hetquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb een excuus: rij nog met zo'n blauw-witte L op het dak.
Raam open -> telefoon eruit -> raam dicht.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat voor soort reactie had je liever gekregen?
Sowieso lijkt het me hoog tijd om eens te kijken of het niet mogelijk is om, in plaats van een totaal niet afschrikwekkende boete, gewoon per direct de telefoon in beslag te nemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Raam open -> telefoon eruit -> raam dicht.
Zo lang je dan nog zo'n beetje 0 pakkans hebt, helpt het niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het me hoog tijd om eens te kijken of het niet mogelijk is om, in plaats van een totaal niet afschrikwekkende boete, gewoon per direct de telefoon in beslag te nemen.
Dit inderdaad.. maar dan nog; mochten ze dat gaan doen is binnen een week 1 op de 3 automobilisten in NL zijn foon kwijt Is echt niet normaal hoeveel mensen met dat ding zitten te klootkammen in de auto.. volgens jaar is het op de fiets ook verboden, dat wordt ook lachen.. Vorige week reed ik met de kraan ergens op een B-weggetje in Braboland; fietsen er 4 scholieren op een klutje met hun neus in hun GSM.. ik toeter effe vooraf dat ik erlangs ga rijden want ik vertrouwde het al niet helemaal en het was niet overdreven breed daar, en de enige die blijkbaar geen oordoppies in had schrok zó abrupt wakker dattie zo de berm in kacheltquote:Op zondag 28 oktober 2018 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang je dan nog zo'n beetje 0 pakkans hebt, helpt het niet.
Ik heb de telefoon in mijn zak en daar blijft die ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen Maar dat is 2 of 3 seconden werk.
Het zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel je rijdt, denk ik. Als je constant onderweg bent is de kans dat je gebeld wordt een stuk groter. Ik zit zelf maar eens in de week in de auto, dan kun je wat makkelijker dat ene ritje je telefoon wel even wegleggen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Zou ik mee oppassen in Frankrijk: met de verlaagde maximumsnelheden laatst zijn de controles en boetebedragen flink opgehoogd hoorde ik...quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
maar als ik op een weg waar je 80 mag ruim 100 rijd op de teller
Gemiddelde Fransman lijkt zich daar echt geen kut van aan te trekken. Ze rijden allemaal minimaal 25 km/u boven de max leek het wel.quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ik mee oppassen in Frankrijk: met de verlaagde maximumsnelheden laatst zijn de controles en boetebedragen flink opgehoogd hoorde ik...
Met 45 langs de flitspaal op een 50km weg en dan zo door blijven sukkelen. Sterf!quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 11:41 schreef gooddaddy het volgende:
Erger zijn die mongolen die op rem trappen als ze een flitser langs de snelweg zien staan. Terwijl ze 120 rijden waar 130 mag.
Let gewoon op de weg en op je kilometerteller, in plaats van op de vangrail (of flitsmeister)
ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834320/
Gaat nog een druk topic worden hier
Mensen die niet opschieten / de boel ophouden / verkeerd invoegen / onnodig remmen etc... Allemaal zaken die met een drukkere weg meer en vaker voorkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.
Ik kom die mensen eigenlijk altijd buiten de spits tegenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen die niet opschieten / de boel ophouden / verkeerd invoegen / onnodig remmen etc... Allemaal zaken die met een drukkere weg meer en vaker voorkomen.
Oh in de file valt er ook genoeg te klagen hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.
Wat doe je eraan, weinig toch...quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 14:44 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Oh in de file valt er ook genoeg te klagen hoor.
Vanochtend nog op de A2 richting Amsterdam, bij knooppunt Holendrecht, zie ook de afbeelding onderaan deze post. Je hebt daar een dubbele uitvoegstrook richting de A9 en als het zo druk is als vanochtend mag je goed opletten om daar fatsoenlijk tussen te komen; veel mensen doen dat niet. Het gevolg is dan ook dat gedurende de uitvoegstrook er voortdurend nog auto's bij willen, omdat die er eerder niet tussen kwamen.
En dan nog denken mensen die op de rechtse strook (van de uitvoegstrook welteverstaan) rijden, dat het een goed idee is om naar de linkerstrook te gaan. Want daar zou je wel eens 2 seconden sneller kunnen zijn. Consequentie daarvan is weer dat er allerlei bijna botsingen ontstaan, want uitvoegend verkeer wil dolgraag in datzelfde gat duiken. Consequentie dáárvan is dat de rijbaan van de A2 ook nog eens vast komt te staan.
[ afbeelding ]
Niks. Gisteren was er op precies die plek, linkerstrook, een kettingbotsing met 3 auto’s.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |