abonnement Unibet Coolblue
pi_182479965
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_182479992
Moest ik ineens een TT gaan verzinnen :+
pi_182480482
Verkeer van rechts heeft voorrang...er zijn echt mensen die dat blijkbaar niet weten :')
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:03:22 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182480615
Ik stond te wachten voor een voetgangersoversteekplaats, wordt ik gewoon ingehaald :? :{ |:(

De beste mevrouw even aangesproken, ze had het "niet gezien". Nee ik sta daar voor de lol met een aanhanger stil :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182480706
Pff, had er destraks eentje die bijna het hele groene licht heeft stilgestaan. Ik had best wat geduld, zo'n 20 seconden gewacht voor ik een kleine toeter gaf, kwam d'r toch een grote bek uit. En uiteindelijk hebben we dus tot het volgende groene licht moeten wachten, tot we er beide door konden.

Te druk met de telefoon voor het stoplicht |:(
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:11:06 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182480775
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182480842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Überhaupt je koplampen op een goede wijze laten branden is kennelijk nogal moeilijk tegenwoordig.
pi_182480854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.
pi_182480942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.
Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.

Een nachtbril is trouwens wel ideaal als je er veel last van hebt. Maar koop dan geen flut ding van de Action, maar een goede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 22:20:10 ]
pi_182480998
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:19 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.

Een nachtbril is trouwens wel ideaal als je er veel last van hebt. Maar koop dan geen flut ding van de Action, maar een goede.
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:24:09 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182481036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Ik heb het juist bij Peugeots, dat er minimaal 1 als sterrenverlichting dient (en de andere kapot is :')). BMW's hebben wel felle lampen idd, maar verschil met Porsches, Audi's en MB zie ik niet snel eigenlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:30:22 #12
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_182481177
Twee banen rechtdoor, na het kruispunt pas ritsen. En dan mensen die dat al op het kruispunt doen. In het gat dat ik liet vallen zodat ik het kruispunt niet blokkeer. Sta je daar met je goede gedrag alsnog het kruispunt te blokkeren :') en ik daarachter dus ook. Overigens op datzelfde punt achter mij een vrachtwagen die de hele ritsruimte blokkeert door zowat de volle baan op te schuiven. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ie mij probeerde in te halen, zoveel ruimte schoof hij op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Scuidward op 12-10-2018 22:35:50 ]
pi_182481283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Dat is wel grappig want ik zie vooral politiemotoren (BMW) met licht veel te hoog afgesteld, tot vervelends aan toe.

Wat natuurlijk ook wel weer makkelijk is
pi_182486955
Nog leuker: automobilisten die s avonds/s nachts rijden met hun dagrijverlichting aan en dus zónder achterverlichting. Waarom geeft dat dashboard licht als je dagrijverlichting aan staat |:(
pi_182487050
Heb meer last van de laagstaande zon, maar daar doet niemand iets aan.
.
pi_182487072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Kan niet bij nieuwe BMW's. Die lichten stellen zichzelf als je de motor start. Ik heb het juist bij Volvo's, dat lijkt af en toe wel een grote disco in je spiegels als ze achter je rijden.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:14:49 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182488169
Automatische niveauregeling op koplampen wil niet automatisch zeggen dat het aangehouden niveau ook het goede niveau is. Volgens mij zitten er bij mijn auto 3 verschillende verstelmogijkheden op, en geen daarvan is beinvloedbaar vanuit de chauffeurspositie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182492237
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
pi_182492443
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.
pi_182492507
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.
Met +60? Apart.
pi_182492806
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Automatische niveauregeling op koplampen wil niet automatisch zeggen dat het aangehouden niveau ook het goede niveau is.
Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182492837
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:38 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Met +60? Apart.
Mwa, nee, dat niet. Zelf voeg ik doorgaans in bij 50. Maar ik ken de contekst verder niet. Als je nog bezig bent met het vinden van een goede plek om in te voegen en het verkeer komt weer op gang, dan kan het zeker voorkomen dat de snelheid even oploopt.
pi_182492846
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.
Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopen
.
pi_182493737
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopen
Verschilt ook een beetje per monteur. Eigenlijk moet er iemand achter het stuur zitten als je de hoogste stand (horizontaal) instelt, omdat een auto nou eenmaal zelden rijdt zonder iemand achter het stuur, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.

Mijn lampen (geen automatische hoogteverstelling) komen meestal ook te laag van de APK. Prima in het centrum, maar op een onverlichte, provinciale weg wil ik wel graag meer dan vijf meter wegdek kunnen zien. Het eerste wat ik na de APK doe, is dus de lampjes weer horizontaal zetten. Dat heeft me nog nooit een "je koplampen staan te hoog"-lichtsein opgeleverd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:15:43 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182500788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
de schoolmeester annex wannabe wereldverbeteraar die hem afsneed (= imho gewoon poging dooslag/zware mishandeling met een auto op een motorrijder) is de mongool in het verhaal, maar de motorrijder is de aso.

Ok, dank u voor het delen van uw visie, hier volgt de mijne;

Misschien moeten mensen zich eens wat minder druk maken over wat anderen doen en niet proberen om hun eigen bekrompen normen en waarden te projecteren op alles en iedereen. Als je iemand in het verkeer om je heen iets ziet doen wat JIJ gevaarlijk vindt, kun je daar op verschillende manieren op reageren;

1 - je probeert het gevaar te verminderen en zorgt dat hij ruimte heeft en verhoogt daarmee de veiligheid.

2 - je doet niks en hoopt stiekem dat het fout gaat.

3 - Je gaat de schoolmeester uithangen en eens proberen of je hem lekker dwars kunt zitten; gaatjes dichtrijden, afsnijden of er toeterend achteraan rijden terwijl je verwoed op je voorhoofd gaat zitten timmeren met je wijsvinger.

Geval 1 is imho the way to go.

Geval 2 is wat de meeste mensen doen.

Geval 3 is redelijk tot ernstig risico verhogend, en wmb ben je dan minstens zo geschift als degene die je probeert te beschoolmeesteren.

Verbeter de wereld, en begin bij jezelf, niet alles wat JIJ gevaarlijk vindt IS ook daadwerkelijk gevaarlijk, en last but not least; het overtreden van wel- of niet wettelijk vastgestelde regels wil niet meteen zeggen dat er per direct voor iedereen gevaar ontstaat, en het is zéker niet aan jou om daarover te oordelen, laat staan enigerlei aktie te ondernemen a.k.a. eigen rechtertje te gaan spelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:19:45 #26
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_182500903
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_182502239
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de schoolmeester annex wannabe wereldverbeteraar die hem afsneed (= imho gewoon poging dooslag/zware mishandeling met een auto op een motorrijder) is de mongool in het verhaal, maar de motorrijder is de aso.

Ok, dank u voor het delen van uw visie, hier volgt de mijne;

Misschien moeten mensen zich eens wat minder druk maken over wat anderen doen en niet proberen om hun eigen bekrompen normen en waarden te projecteren op alles en iedereen. Als je iemand in het verkeer om je heen iets ziet doen wat JIJ gevaarlijk vindt, kun je daar op verschillende manieren op reageren;

1 - je probeert het gevaar te verminderen en zorgt dat hij ruimte heeft en verhoogt daarmee de veiligheid.

2 - je doet niks en hoopt stiekem dat het fout gaat.

3 - Je gaat de schoolmeester uithangen en eens proberen of je hem lekker dwars kunt zitten; gaatjes dichtrijden, afsnijden of er toeterend achteraan rijden terwijl je verwoed op je voorhoofd gaat zitten timmeren met je wijsvinger.

Geval 1 is imho the way to go.

Geval 2 is wat de meeste mensen doen.

Geval 3 is redelijk tot ernstig risico verhogend, en wmb ben je dan minstens zo geschift als degene die je probeert te beschoolmeesteren.

Verbeter de wereld, en begin bij jezelf, niet alles wat JIJ gevaarlijk vindt IS ook daadwerkelijk gevaarlijk, en last but not least; het overtreden van wel- of niet wettelijk vastgestelde regels wil niet meteen zeggen dat er per direct voor iedereen gevaar ontstaat, en het is zéker niet aan jou om daarover te oordelen, laat staan enigerlei aktie te ondernemen a.k.a. eigen rechtertje te gaan spelen.
Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof motorrijders met hun gedrag geen schade/letsel kunnen toebrengen aan andere weggebruikers door asociaal gedrag.
Dit, dus.
pi_182503778
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
brommerkenteken?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 oktober 2018 @ 00:26:37 #29
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_182503791
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

brommerkenteken?
Nope, Aziatische hatchback volgens mij
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 14 oktober 2018 @ 01:02:40 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182504436
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof motorrijders met hun gedrag geen schade/letsel kunnen toebrengen aan andere weggebruikers door asociaal gedrag.
Zeg ik ook nergens, een motorrijder kan best je auto beschadigen maar jouw deuk is zijn gebroken been, en als je op je bek gaat met 50++ is je brommer total loss, je pak, je helm, laarzen, handschoenen en daarbovenop je gezondheid... En jij hebt een deuk van? 500? 1000¤?.. De verdeling der pijnen is behoorlijk onevenredig hoor, bijna elke motorrijder weet dat. Die paar die het niet weten gaan het vanzelf nog een keer ondervinden, maar je hoeft ze echt niet te helpen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182504489
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:26 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Nope, Aziatische hatchback volgens mij
Er rijdt hier in de buurt een oude kangoo met een 45-kilometerplaatje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:08:07 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182506639
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 01:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zeg ik ook nergens, een motorrijder kan best je auto beschadigen maar jouw deuk is zijn gebroken been, en als je op je bek gaat met 50++ is je brommer total loss, je pak, je helm, laarzen, handschoenen en daarbovenop je gezondheid... En jij hebt een deuk van? 500? 1000¤?.. De verdeling der pijnen is behoorlijk onevenredig hoor, bijna elke motorrijder weet dat. Die paar die het niet weten gaan het vanzelf nog een keer ondervinden, maar je hoeft ze echt niet te helpen.
Ik help ze zeker niet en maak liever ruimte dan dat ik iemand van zijn motor rijd. Dat laatste is alleen wel een argument wat ik regelmatig voorbij zie komen bij motorrijders om zich te misdragen op de weg.
Dit, dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:19:39 #33
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_182506770
Verloren lading/materialen..zorg dat alles vast ligt op je open trailer of berg het op.
Afgelopen vrijdag weer een paar stukken spanband met haak mogen ontwijken op de A73,de keer daarvoor was het een metalen balkje wat ik niet kon ontwijken en dus een nieuwe carterpan heb kunnen laten monteren.

Ow ja,en mensen die hun peuken uit het raampje schieten :r
Je hebt gvd niet voor niets een asbak in je auto/vrachtwagen.
Graag verwijderen.
pi_182507301
Nou ja, de meeste auto's hebben volgens mij tegenwoordig geen asbak meer. ;) Maar eens hoor, het is asociaal en ook gewoon gevaarlijk, vooral op de snelweg. Je zal de eerste niet zijn bij wie die peuk weer de auto in waait en gaat liggen smeulen op de achterbank terwijl jij met 120+ km/h over de weg dendert.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:06:05 #35
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_182509874
Ik stond vannacht in een vrij forse file op de A4 tussen Leiden en Den Haag. Alleen de linkerrijstrook was geopend wegens werkzaamheden. Wat ik daar zag... Talloze mensen die gewoon met 80 onder de rode kruizen blijven doorknallen en zelfs 2 auto's die gewoon rechts de pijlwagen voorbij gingen en daar nog een stuk meepakten :')

En nee, het was geen werkverkeer :P
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:10:39 #36
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182509952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
Bij mij in de buurt is er ook een N-weg waar je al heel veel jaren gewoon 80 mag rijden. Maar sinds een aantal maanden vinden mensen het blijkbaar normaal om daar maar 60 te gaan rijden. Echt geen idee waarom ze dit opeens doen maar ja je kan ze dus niet inhalen. Het valt me gewoon op dat steeds meer mensen dit doen, terwijl het toch echt al meerdere jaren 80 is.
Man of Steal.
pi_182509966
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:03 schreef pussywillow het volgende:
Nou ja, de meeste auto's hebben volgens mij tegenwoordig geen asbak meer.
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:12:52 #38
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182510001
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Ik had altijd zo’n asbak van de action die je in de blikjeshouder kon zetten. Werkte prima :Y
#KICKOUTZP
pi_182514853
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
In 2006 kocht ik een gloednieuwe Kia Rio, toen al zonder asbak maar met "rokerspakket" als optie.
Dat zgn. rokerspakket was niks anders dan een plastic bakje met deksel die je in 1 van de bekerhouders kon zetten en een aansteker die je dan in je "12 volt outlet" kon pluggen.
Dat alles voor slechts ¤ 300,- geloof ik.

Dus het gaat niet alleen om moderne auto's maar ook om Koreaans spul van toen bedenkelijke kwaliteit.
pi_182514937
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Zal best wat schelen in kosten geen asbak hoeven ontwikkelen bij het ontwerp van een dashboard
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  FOK!fotograaf zondag 14 oktober 2018 @ 22:24:31 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182518707
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
Gewoon inhalen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182519046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:03 schreef daNpy het volgende:
Ik stond te wachten voor een voetgangersoversteekplaats, wordt ik gewoon ingehaald :? :{ |:(

De beste mevrouw even aangesproken, ze had het "niet gezien". Nee ik sta daar voor de lol met een aanhanger stil :|W
Zo had ik ook eens iemand bij het tankstation die voorpiepte en die mij niet gezien had
Ik stond ook niet voor de lol te wachten :’)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182519422
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gewoon inhalen...
En dan 230 euro aftikken? Nee dank je... Daar ben ik toch echt wel een stuk voorzichtiger mee geworden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 oktober 2018 @ 23:20:03 #44
408813 crew  trein2000
pi_182519673
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182519727
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Die blauwe zwaailamp op het dak betekent dat hij haast had.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 oktober 2018 @ 23:24:43 #46
408813 crew  trein2000
pi_182519740
quote:
9s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:23 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Die blauwe zwaailamp op het dak betekent dat hij haast had.
Die zou ik wel gezien hebben :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  FOK!fotograaf zondag 14 oktober 2018 @ 23:43:55 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182519973
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:04 schreef JF_ het volgende:

[..]

En dan 230 euro aftikken? Nee dank je... Daar ben ik toch echt wel een stuk voorzichtiger mee geworden.
Seinen kost ook zoiets en levert meestal averechts effect op. Braketests o.i.d. Beter bij de eerste de beste mogelijkheid er maar voorbij janken. 't Is een stuk verf, geen muur ofzo.
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Dat soort gasten moet je jezelf sowieso niets van aantrekken. Je hebt gekken. Gister eentje die al op 100 meter begon te seinen (nadat ie eerst mijn achterliggers rechts voorbij gevlogen was) terwijl ik met 130 naast een auto die 100 deed zat. En dan half over de redresseerstrook voorbij komen op het moment dat ik naar rechts ging. Ongeduld in zijn Golf, lekker laten gaan, komt vanzelf de verkeerde tegen... Bijvoorbeeld een kennis van mij met een gekietelde RS6. Die gaat naar rechts en op het moment dat ie ernaast zit, gaat het gas erop. Gaat ie er terug voor en laat ie hem weer afzakken. Daar doet een 8 jaar oude GTI of R32 echt niets tegen. :W :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 oktober 2018 @ 23:45:49 #48
408813 crew  trein2000
pi_182519997
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Seinen kost ook zoiets en levert meestal averechts effect op. Braketests o.i.d. Beter bij de eerste de beste mogelijkheid er maar voorbij janken. 't Is een stuk verf, geen muur ofzo.

[..]

Dat soort gasten moet je jezelf sowieso niets van aantrekken. Je hebt gekken. Gister eentje die al op 100 meter begon te seinen (nadat ie eerst mijn achterliggers rechts voorbij gevlogen was) terwijl ik met 130 naast een auto die 100 deed zat. En dan half over de redresseerstrook voorbij komen op het moment dat ik naar rechts ging. Ongeduld in zijn Golf, lekker laten gaan, komt vanzelf de verkeerde tegen.
Jammere was dat meneer in een hele dikke Volvo reed, de kans dat ie iemand anders het ziekenhuis in rijdt is veel groter...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  FOK!fotograaf zondag 14 oktober 2018 @ 23:49:25 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182520057
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jammere was dat meneer in een hele dikke Volvo reed, de kans dat ie iemand anders het ziekenhuis in rijdt is veel groter...
Nogmaals, niks van aantrekken. Als dat het ergste is dat je tot nu toe is overkomen, mag je echt je handjes knijpen. Ik ben wel eens met een Defender in offroad setting op pad geweest, aanhanger van 2 ton erachter en dan een wegversmalling. Heb jij voorrang, je voorbumper zit voor de tegenligger op hoofdhoogte en dan nemen die alsnog gewoon hun voorrang... Met een Twingo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 oktober 2018 @ 23:52:36 #50
408813 crew  trein2000
pi_182520091
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nogmaals, niks van aantrekken. Als dat het ergste is dat je tot nu toe is overkomen, mag je echt je handjes knijpen. Ik ben wel eens met een Defender in offroad setting op pad geweest, aanhanger van 2 ton erachter en dan een wegversmalling. Heb jij voorrang, je voorbumper zit voor de tegenligger op hoofdhoogte en dan nemen die alsnog gewoon hun voorrang... Met een Twingo.
Wel het meest opvallende, ben ook eens bijna van de weg gedrukt door een malloot bij een stoplicht. Vond instructeurtje niet zo leuk...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  FOK!fotograaf zondag 14 oktober 2018 @ 23:58:11 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182520164
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel het meest opvallende, ben ook eens bijna van de weg gedrukt door een malloot bij een stoplicht. Vond instructeurtje niet zo leuk...
Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 oktober 2018 @ 00:04:42 #52
408813 crew  trein2000
pi_182520240
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Krijg ik niet voor elkaar, dan is de instructeur al ontploft van woede ;) Vooral als ik te zacht rij...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182523352
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Zo'n hork had ik een aantal lessen terug ook. Haalt me bij het wegrijden bij de stoplichten op de kruising al toeterend en gebarend in en stuift weg. 3 km verderop staan we naast elkaar bij het volgende stoplicht. :')

Ik had toen nog maar een handvol lessen gehad, versnellen naar 80 en doorschakelen ging nog niet zo vlug. Kan je nagaan wat ie aan tijd 'wint' met zijn rijstijl. :P
  Moderator maandag 15 oktober 2018 @ 09:14:30 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182524001
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:19:23 #55
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182545445
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
Ik rijd al jaren zo en nooit te hard. Daarbij houd ik het het liefst veel afstand.
Het valt echt op hoe gevaarlijk snel mensen van baan wisselen en daardoor afsnijden.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:28:10 #56
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182545592
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:


Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Probeer ik ook wel eens. Meestal slaat de verveling na een paar minuten al toe :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 17 oktober 2018 @ 00:29:52 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182562846
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.
Maar... dan wil ik nog steeds wel doorrijden, en niet op de provinciale weg achter iemand zitten die qua rijstijl mórgen pas op zijn werk hoeft te zijn ;) Ik vind 70 rijden op een provinciale weg in de ochendspits met een staart van 50 auto's achter je domweg asociaal als je geen 50 ton weegt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182563915
Echt haast heb ik eigenlijk nooit, en toch heb ik er een bloedhekel aan als mensen 60 rijden waar je tachtig mag.

Gisteren nog een hele rij auto's ingehaald, omdat de voorste niet durfde om de trekker in te halen, de tweede niet durfde om de voorligger èn de trekker in te halen, etc. Dan kan je wel aansluiten en relaxt achter de trekker gaan hangen, maar je kan ook gewoon even inhalen en geen kwartier langer onderweg zijn op een rit van twintig minuten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 09:08:01 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182565174
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.
Maar... dan wil ik nog steeds wel doorrijden, en niet op de provinciale weg achter iemand zitten die qua rijstijl mórgen pas op zijn werk hoeft te zijn ;) Ik vind 70 rijden op een provinciale weg in de ochendspits met een staart van 50 auto's achter je domweg asociaal als je geen 50 ton weegt.
Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aan ;)
Ik rijd altijd de max snelheid of soms iets erboven waar het kan.

Waar ik niet aan meedoe is in files / druk stadsverkeer steeds switchen van rijbaan, in gaatjes duiken en mensen half afsnijden etc omdat ik denk dat ik dan "sneller" ben. Dat bedoelde ik vooral.
pi_182565472
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182565538
Vanmorgen drukte een inhalende automobilist zich tussen mij en een vrachtauto voor mij. We reden een kleine 90 per uur en het verkeer op de invoegstrook een stuk langzamer. Daarom moest de tussengewrongen automobilist remmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182565680
Reed laatst richting Groningen vanuit Staphorst, 130 weg. Blijft mevrouw in de Volvo met 105 op de linkerstrook plakken, waar de rechter rijstrook vrij was(tweebaansweg) uuuuuugggghhhh
pi_182565752
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aan ;)
Ik rijd altijd de max snelheid of soms iets erboven waar het kan.

Waar ik niet aan meedoe is in files / druk stadsverkeer steeds switchen van rijbaan, in gaatjes duiken en mensen half afsnijden etc omdat ik denk dat ik dan "sneller" ben. Dat bedoelde ik vooral.
Dit inderdaad, gewoon relaxed rijden, meerijden met het verkeer, geen trage slak zijn.
Waar je 50 mag, 55 op te teller, waar je 80 mag, een kleine 90 op de teller, en op de snelweg kunnen mensen je inhalen, zolang je maar minimaal net zo hard rijd als de vrachtwagens.

Dat gezegd hebbende, ik rij veel snelweg en ook regelmatig in de spits. Vooral als ik naar huis toe rij, dan zoek ik vaak een "vlotte" vrachtwagen uit en ga daar achter hangen (met gepaste afstand uiteraard). Zo hobbel ik rustig de volgende 30 kilometer tot mijn afslag. Een week of twee geleden, hobbelde ik rustig achter een vrachtwagen en zag in de achteruitkijkspiegel een iets snellere vrachtwagen aankomen. tien minuten later hangt ie op mijn bumper terwijl ik nog steeds een metertje of 30 of zo achter de vrachtwagen voor me reed. Vervolgens gaat die vrachtwagen mij inhalen en drukt hem vervolgens tussen mij en de vrachtwagen voor me?!

JE ZIET TOCH VERDOMME DAT IK AL EEN HALF UUR OP DEZELFDE AFSTAND VAN DIE VRACHTWAGEN VOOR ME RIJDT, DUS WE RIJDEN EVEN SNEL. WAAROM MOET JE MIJ AANDUWEN EN VERVOLGENS ALLEEN MIJ INHALEN EN MIJ AFSNIJDEN.

Je bent verdomme een beroepschauffeur met een enorme machine. Ik verwacht een beter verkeersinzicht van zo iemand dan van annie in haar fiat cinquecento.
pi_182566198
Ik moet zeggen dat in bij vlagen vrij forse mist (van volledig helder tot minder dan 500m zicht) het verschil tussen auto's met alle mistverlichting aan en auto's zonder enige vorm van verlichting toch wel erg groot is. :|W
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:28:37 #65
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182566384
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef Xaryna het volgende:
Ik moet zeggen dat in bij vlagen vrij forse mist (van volledig helder tot minder dan 500m zicht) het verschil tussen auto's met alle mistverlichting aan en auto's zonder enige vorm van verlichting toch wel erg groot is. :|W
Ohja we komen weer in die tijd van het jaar. Vind het altijd wel scary als je plots zo'n dichte mistbank inrijdt.


Zal ook nooit vergeten een paar jaar terug hoe ik bij zeer dichte mist voorzichtig op de rechterbaan ongeveer 80km/u reed en hoe de een na de andere auto me met een rotgang op de linkerbaan voorbij raasde... en ik echt dacht van sjezus, wat bezielt mensen toch...
En enkele minuten verderop zag ik opeens zwaailichten en werd ik via de vluchtstrook langs een hoopje auto's geleid die op elkaar geknald waren.

Tsja...
pi_182572109
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….

(Overigens worden nieuwe auto's hier in Manila gewoon nog met een asbak geleverd :))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182572589
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.
Precies, een leerling moet fouten mogen maken om er vervolgens van te leren.
Als fouten telkens vooraf voorkomen worden wordt er ook een stuk minder (snel) geleerd.
Enige voorwaarde is dat het veilig moet blijven.
pi_182572633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
pi_182572908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Dit.
pi_182584350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Leuke poging, maar besef je dat die tabakslucht nooit uit je auto gaat? Ook niet als je die sigaret naast je open raam houdt en de rook altijd direct naar buiten blaast. (Zie ik nog zo vaak gebeuren).

Is voor mij een dingetje omdat ik auto's waarin gerookt is/wordt heel snel wagenziek raak. Of dat nu door de resten van tabak zijn, of gewoon die typische rookauto-geur komt ben ik nog niet achter.
pi_182584368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
En tyf je je opgerookte peuken dan ook uit het raam?
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05:24 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182586433
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
pi_182586560
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
Punt 5 zit je volgens mij fout.
Dit, dus.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:20:57 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182586614
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Punt 5 zit je volgens mij fout.
'van harte'.

Kijk. Als iedereen alle asfalt gebruikt is het in theorie mooi dat je doorrijdt tot het eind, met dezelfde snelheid als de rij rechts van je en zo harmonieus invoegt.

...maar dat is nooit zo. Het zijn altijd mongolen die vol gas zoveel mogelijk auto's voorbij willen en op het laatst keihard op de rem trappen en hem ertussen gooien. Die veroorzaken file.
pi_182586718
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

'van harte'.

Kijk. Als iedereen alle asfalt gebruikt is het in theorie mooi dat je doorrijdt tot het eind, met dezelfde snelheid als de rij rechts van je en zo harmonieus invoegt.

...maar dat is nooit zo. Het zijn altijd mongolen die vol gas zoveel mogelijk auto's voorbij willen en op het laatst keihard op de rem trappen en hem ertussen gooien. Die veroorzaken file.
Klopt, die hebben aan mij ook altijd een hele kluif. Da's hetzelfde asociale volk dat via vluchtstroken, in/uitvoegstroken en parkeerplaatsen een file in willen halen (vaak met idiote snelheden ook). Maar ja, pakkans is 0 dus komen ze er altijd mee weg.
pi_182586928
Punt 2 en punt 4 idd. Doordeweek van Deventer richting Oldenzaal kom je niet van de linkerbaan af en js de snelheid zelden boven de 110.
Lui die met 100-105 colonnes van 15 vrachtwagens in gaan halen :{

Maar goed, ze gaan er mee bezig dus in 2028 zal het wel driebaans zijn
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 10:47:26 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182586985
(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

Ja, zéér herkenbaar en bloedirritant.
Ik bedoel, ik rijd zelf ook niet altijd 130 omdat ik daar simpelweg niet altijd zin in heb, maar dan zorg ik gewoon dat ik rechts rijd en als ik dan een treintje vrachtwagens inhaal trap ik het gas even in zodat ik idd 130 rijd tijdens mijn inhaalactie. Hoe moeilijk kan het zijn. :')

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

Omdat iedereen (vindt dat ie) met de auto naar werk moet en steeds meer mensen ver van hun werk wonen, wat eigenlijk gewoon zeer onpraktisch is


(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.


OMG ook dit, zéér herkenbaar. Hoe vaak zie ik wel niet de "remmerds" in het verkeer die letterlijk om de 3 seconden hun rem moeten intrappen. WTF is dit toch voor rare ziekte.
Gas los en je vertraagt 9 vd 10 keer voldoende zonder te hoeven remmen. Leer het. |:(
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:52:29 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182587061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:43 schreef DrMarten het volgende:
Maar goed, ze gaan er mee bezig dus in 2028 zal het wel driebaans zijn
Terwijl er dus gewoon een enorme lap zand/gras ligt (zowel links als rechts). Gooi daar een laag asfalt op en je bent klaar. Ik zou dit eind 2018 wel klaar hebben als ik de opdracht kreeg.

(11) op de A35 heb je 3 banen. De rechterbaan is voor afslaand verkeer richting Delden of verderop naar Enschede. De middelste baan is rechtdoor de A1 op, of je kunt de linkerbaan van de afslag naar Enschede pakken. Maar dan is het dus wel levensgevaarlijk dat er mensen zijn die rechts rijden en over de doorgetrokken streep naar links duiken om een vrachtwagen in te halen. :(

Hier dus:
pi_182587226
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Terwijl er dus gewoon een enorme lap zand/gras ligt (zowel links als rechts). Gooi daar een laag asfalt op en je bent klaar. Ik zou dit eind 2018 wel klaar hebben als ik de opdracht kreeg.

(11) op de A35 heb je 3 banen. De rechterbaan is voor afslaand verkeer richting Delden of verderop naar Enschede. De middelste baan is rechtdoor de A1 op, of je kunt de linkerbaan van de afslag naar Enschede pakken. Maar dan is het dus wel levensgevaarlijk dat er mensen zijn die rechts rijden en over de doorgetrokken streep naar links duiken om een vrachtwagen in te halen. :(

Hier dus: [ afbeelding ]
Va. De A35 die rare slinger door bij Buren, dan de linkerbaan hebben en met gevaar voor eigen leven via een veel te korte invoegstrook tussen de vrachtwagens moeten proppen die allemaal de knipper naar rexhts al uit hebben op zo snel mogelijk de rechterbaan/A1 te kunnen pakken. Welke wegenbouwkundig genie dat verzonnen heeft mag ook een nekschot.
Ik rij dan maar via Frans op den Bult en dan direct de A1 op om dat knopppunt te vermijden.
A mind with a heart of it's own
pi_182587390
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.
Best leuk geschreven.

Maar als busridder moet ik er natuurlijk wel op reageren ;) Nou zal het natuurlijk per traject (en tijd) wel verschillen. Ik rijd door geheel Europa zo een 100.000/150.000km per jaar. Maar dat jij last hebt van het uitzicht is natuurlijk jouw probleem, hij heeft net zoveel recht daar te rijden als jij. Uiteraard moet ‘ie (en jij, en iedereen) gewoon naar rechts waar mogelijk. Als je niks kan zien kan het helpen wat meer afstand te nemen. Verder heb ik veelal meer last van linksrijdende personenwagens dan bussen. Logisch, daar zijn er ook meer van.

Ook wat betreft Duitsland zal ik wel precies op andere plekken komen. Maar het is een en al file bende en wegwerkzaamheden. ‘s Nachts kun je nog wel aardig doorrijden, als je een traject zonder werkzaamheden hebt. Maar zelfs dan kun je in compleet stilstaande files terechtkomen. En ja, dat heb ik helaas meerdere keren meegemaakt. Als ik de mogelijkheid heb ga ik via Frankrijk. Opgevoerde Transporters etc. kom ik nagenoeg nooit tegen. Met 130km/h ben ik meestal een van de sneller rijdende bussen (en haal ook genoeg personenwagens in). Hardrijders kom ik erg weinig tegen. En ook in Duitsland houden ze van in het midden of links rijden, niet minder dan in Nederland. Dat mensen misschien wat sneller aan de kant gaan is misschien omdat ze de hardrijders wat meer gewend zijn. Maar vaak genoeg zit ik met m’n bus achter zo een slak die niet aan de kant gaat.

De meeste bussen kunnen vrij netjes met het verkeer meekomen tegenwoordig. Mijn Sprinter van 7,4 meter lang kan prima meekomen met het dagelijks verkeer en heeft prima tussenacceleraties (3.0 V6 190pk 7-traps automaat).

Dat gezegd hebbende ga ik altijd netjes aan de kant, binnen het redelijke. Ik rijd zoveel mogelijk de max. snelheid met een max. van 130/140km/h op de GPS (hij kan 165km/h).

PS: Je hebt het over rijbaan waar je, volgens mij, rijstrook bedoelt.
pi_182590542
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leuke poging, maar besef je dat die tabakslucht nooit uit je auto gaat? Ook niet als je die sigaret naast je open raam houdt en de rook altijd direct naar buiten blaast. (Zie ik nog zo vaak gebeuren).

Poging? Geen poging maar gewoon zoals het is.
En dat die lucht in de auto blijft hangen weet ik ook wel maar dat maakt niet uit, ik rij een auto (meestal) compleet op en heb nog nooit een autosloper horen klagen over een rooklucht.

En voor de mensen die met me mee rijden is het misschien vervelend dat de lucht blijft hangen maar ik heb de auto voor mezelf gekocht, niet voor iemand anders.
pi_182590563
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:35 schreef Chai het volgende:

[..]

En tyf je je opgerookte peuken dan ook uit het raam?
Tuurlijk niet.
Die "tyf" ik netjes in de asbak. En nee, die leeg ik niet op straat voor het verkeerslicht maar netjes thuis in de kliko.
pi_182602071
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:

Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 00:45:50 ]
pi_182602101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')
AH je bent weer terug.

Jou kennende zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest :)
pi_182602238
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:46 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

AH je bent weer terug.

Jou kennende zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest :)
Niet eens.
Zat heerlijk rustig in de auto onderweg naar repetitie, podcast op en 5-10k onder de max toegestande snelheid aan't rijden.

Kerel zat eerst flinke afstand van me, niks aan de hand. op een gegeven moment kwam 'ie heel dichtbij en begon 'ie te seinen en te toeteren, en toen probeerde 'ie mij dus in die bocht (Wat een mongool ben je dan?!) in te halen :')

Toen ik naar hem gebaarde van WTF gast en ik 'm een straatje in gooide om wat te checken op m`n telefoon werd ik klem gereden en toen ik op nette toon vroeg "Wat is er precies" ? (Ja, weet ik veel, ik reed wat onder de max, maar er was echt niets aan de hand) stapte 'ie uit en kreeg ik rare gebaren naar m`n hoofd geslingerd.. Toen heb ik'm in z`n achteruit gezet en ben weggereden. Rare figuren heb je op de weg :')

Dat je om zoiets jezelf zo druk maakt :')
pi_182602344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')
Zo’n nieuwe Micra? Dat zijn een blik apen, die uit een uitzendbureau zijn getrokken in een huurauto/shortlease gepropt om onze maatschappij te irriteren met waaarschijnlijk nutteloos vertegenwoordigingswerk.
.
pi_182602356
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:06 schreef Fer het volgende:

[..]

Zo’n nieuwe Micra? Dat zijn een blik apen, die uit een uitzendbureau zijn getrokken in een huurauto/shortlease gepropt om onze maatschappij te irriteren met waaarschijnlijk nutteloos vertegenwoordigingswerk.
Was zo`n oude generatie Micra (Model 2003 zeg maar) was geen getinte man, maar gewoon een normale (naja :') ) Nederlander met Rotterdams accent.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 01:37:33 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182602600
Ik heb totaal geen moeite met mensen die lekker rustig aan doen. Alleen maar lekkerder rijden, maar als je zoiets doet, hou dan ook wel rekening met de rest van het verkeer.

Als je met 100 een rits vrachtwagens gaat inhalen op de linkerbaan waar je 120 (of 130)mag ben je gewoon een eikel. Gewoon een beetje sjeu geven en inhalen, rustig weer naar rechts en 100 kachelen. De weg is van iedereen, dus niemand kan jou dwingen 130 te rijden maar jij kan ook niemand dwingen om terug naar de 100 te gaan omdat jij geen zin hebt om gas te geven.

Egoistisch. Dat is de gemiddelde autorijder. Dat werkt alle kanten op.

Oh en de hoeveelheid links, of erger nog, middenplakkers stoort me ook enorm. Vooral middenplakkers. Waarom?! :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182602666
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met mensen die lekker rustig aan doen. Alleen maar lekkerder rijden, maar als je zoiets doet, hou dan ook wel rekening met de rest van het verkeer.

Naja, rekening met de rest van het verkeer? Er reed een straatje voor die havenstraat (Bosdrift) op +- 150 meter schat ik achter mij dat Micraatje, kwam ook niet veel sneller dichterbij dus reed ook vrij rustig.

Op een gegeven moment op de Havenstraat begon 'ie gas te geven, bij het stoplicht werd er getoeterd en geseind en gebaren gemaakt en ik was mij van geen kwaad bewust :') Zat rustig naar wat shit te luisteren _O- Naja, toen ie mij wilde inhalen in een bocht had ik zoiets van eh gozer wtf? En heb ik hem ook via handgebaren duidelijk gemaakt (Vinger wijzend naar voorhoofd) en toen werd ik 100 meter verder klem gereden en kwam meneer nogal agressief z`n auto uit.

Echt, doe lekker relaxed of zo :')
pi_182603749
Klevers :')
Wat een stresskikkers :+
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:55:42 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182603754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Niet eens.
Zat heerlijk rustig in de auto onderweg naar repetitie, podcast op en 5-10k onder de max toegestande snelheid aan't rijden.

Kerel zat eerst flinke afstand van me, niks aan de hand. op een gegeven moment kwam 'ie heel dichtbij en begon 'ie te seinen en te toeteren, en toen probeerde 'ie mij dus in die bocht (Wat een mongool ben je dan?!) in te halen :')

Toen ik naar hem gebaarde van WTF gast en ik 'm een straatje in gooide om wat te checken op m`n telefoon werd ik klem gereden en toen ik op nette toon vroeg "Wat is er precies" ? (Ja, weet ik veel, ik reed wat onder de max, maar er was echt niets aan de hand) stapte 'ie uit en kreeg ik rare gebaren naar m`n hoofd geslingerd.. Toen heb ik'm in z`n achteruit gezet en ben weggereden. Rare figuren heb je op de weg :')

Dat je om zoiets jezelf zo druk maakt :')
Als jij je in de auto net zo opstelt als op internet kan ik me heel goed voorstellen dat als je iemand al een tijdje zit te irriteren met je slakkengangetje en dan ook nog een op je voorhoofd gaat zitten wijzen als iemand dat kenbaar maakt, dat je best wel eens een verkeerde tegen kan komen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:01:11 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182603818
Ik ben net op een stukje van 18 km ofzo welgeteld 11 keer ingehaald op een manier die eigenlijk niet kon/mocht, waarvan er eentje over een rijbaanscheiding vlamde op een minirotonde, eentje over een verdrijvingsvlak en eentje over de vluchtstrook.. Vrijdagvirusjes zeker :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182603838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
maar hij leek het niet zo erg te vinden.
maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt

Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?"

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was.
Volgens mij kun je je niet zo goed inleven in de ander en/of de situatie an sich. Traag rijden met mensen achter je vind ik asociaal, dat is slecht voor de doorstroming en het kan mensen gaan irriteren.
pi_182603860
Het is idd wel irritant om bewust 10 km langzamer te gaan rijden. Niet verboden overigens, maar waarom mensen dat zo nodig moeten doen ?
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:24:37 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182605188
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:37 schreef Straatcommando. het volgende:

Oh en de hoeveelheid links, of erger nog, middenplakkers stoort me ook enorm. Vooral middenplakkers. Waarom?! :{
Ok, even gewoon hierop inhakend. Ik ben denk ik ook soms zo'n "middenplakker" maar mag ik dan even mezelf verklaren en ook vragen wat jij dan als 'oplossing' zou zien voor deze irritatie.

Als je namelijk een drie-baans weg hebt dan wil ik met alle liefde graag zoveel mogelijk op de rechterbaan rijden... MAAR, op deze rechterbaan rijden 9vd10 keer non-stop vrachtwagens. Die zoals je weet, meestal rond de 80/90 km/u rijden. Ik vind het zelf fijn om rond de 110 te rijden (rijd een oud barrel die heus wel 130 kan, maar hij rijdt gewoon relaxter rond de 110)

DUS... als ik rechts ga rijden, rijd ik mezelf con-ti-nu klem achter een vrachtwagen die zo'n 20 km/u langzamer rijdt als ik, maar op de linkerbaan zitten alle paniekerige - ik moet minimaal 135 rijden - stresskippen waar ik mezelf ook liever niet steeds tussen bevind. Dus de meest logische rijbaan wordt dan, de middelste rijbaan. Hier kan ik rustig 110/115 rijden zonder dat ik me steeds klem rijd achter een vrachtwagen en de mensen die perse harder willen rijden kunnen me op de linkerbaan inhalen.

Snap je mijn dilemma een beetje? Dus nogmaals, hoe zou ik het dan anders moeten doen?
pi_182605285
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Punt 5 zit je volgens mij fout.
Laatinvoegracer gespot. Jij bent trouwens de echte fileveroorzaker.

"maar ik doe aan maximale rijstrookbenutting", rot op, je denkt gewoon alleen aan jezelf.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182605345
Vanochtend een ritser voor me, die dus niet om-en-om ging, maar een auto 'te laat'. Waardoor we dus met z'n 2en in een gat moesten. De auto achter me vond mij vervolgens de klootzak :{
En dat was dus niet op de snelweg (dan hou je wat meer afstand dus had ik er prima achter gekund), maar bij een verkeerslicht, waarna de stroken van 2 naar 1 gaan in 50 meter...
pi_182606229
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
_O_
Vooral die busjes op de linkerbaan, fuck off man. Blokkeren je hele zicht en al je anticiperend vermogen. Ook al laat je ruimte, je ziet nooit of er nog wat voor zit. En die kaffers bumperkleven ook als een malle en rijden 9/10 als aso's, dus als ze remmen, remmen ze hard.
Busjes moeten echt nog minder vermogen krijgen zodat ze niet van de rechterbaan af kunnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182606285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O_
Vooral die busjes op de linkerbaan, fuck off man. Blokkeren je hele zicht en al je anticiperend vermogen. Ook al laat je ruimte, je ziet nooit of er nog wat voor zit. En die kaffers bumperkleven ook als een malle en rijden 9/10 als aso's, dus als ze remmen, remmen ze hard.
Busjes moeten echt nog minder vermogen krijgen zodat ze niet van de rechterbaan af kunnen.
Kaffer hier. Zie mijn reactie hierboven. Geregeld gefrustreerde bestuurders van personenwagens omdat ze mijn slagschip niet kunnen bijhouden 😂 Als je moeite hebt met busjes moet je misschien niet elke avond een sjaal via Zalando bestellen.

PS: Ook voor jou geldt dat je rijbaan en rijstrook door elkaar haalt.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:13:56 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182606853
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kaffer hier. Zie mijn reactie hierboven. Geregeld gefrustreerde bestuurders van personenwagens omdat ze mijn slagschip niet kunnen bijhouden 😂 Als je moeite hebt met busjes moet je misschien niet elke avond een sjaal via Zalando bestellen.

PS: Ook voor jou geldt dat je rijbaan en rijstrook door elkaar haalt.
Bumperkleven, rechts inhalen, drukken, snelheidsovertredingen, telefoon in de handen, onnodig remmen.. En daar moeten andere bestuurders zich maar aan aanpassen? Beetje omgekeerde wereld, niet?

Die rukbusjes rijden er niet alleen voor de zalando's, ook met opgefokte bouwvakkers. Dat is het probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182607032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bumperkleven, rechts inhalen, drukken, snelheidsovertredingen, telefoon in de handen, onnodig remmen.. En daar moeten andere bestuurders zich maar aan aanpassen? Beetje omgekeerde wereld, niet?

Die rukbusjes rijden er niet alleen voor de zalando's, ook met opgefokte bouwvakkers. Dat is het probleem.
Dat zeg ik toch niet? Gelukkig rijd jij noooooooit te hard en houd jij je aan alle regels. Maar ik vind het apart dat jij dat over bestuurders van busjes zegt. Want ik kom het vaker tegen in personenauto’s. Handig, want door de hoge zit kan ik prima door de ranen kijken. Het is niet alleen in busjes. Je moet dus niet zo in hokjes denken en iedereen over één kam scheren. Daarbij hoef je al helemaal niet te beledigen.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:27:42 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182607068
Mensen moeten zich eens niet zo druk maken om wat anderen wel of juist niet doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isdatzo op 19-10-2018 11:33:18 ]
Huilen dan.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:50:01 #104
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182607558
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen moeten zich eens niet zo druk maken om wat anderen wel of juist niet doen.
Als iemand me inhaalt en vervolgens afsnijdt terwijl ik afstand probeer te houden dan maak ik me zeker wel druk.
Dat is gewoon ontzettend gevaarlijk.
Je moeder is een hamster
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:57:04 #105
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182607697
Als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten en zich niet zou druk maken om wat een ander doet / zegt dan zou er basically geen oorlog meer zijn, geen terrorisme, geen zinloos geweld, geen racisme/discriminatie etc etc

De wereld zou een héél stuk vreedzamer zijn. Maar hey, het is veel leuker om mensen te HATEN OMDAT ZE ANDERS ZIJN ALS IK!!!! DOOOD!! DOOOOOOD MOET JE!

;(
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:57:47 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182607717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:50 schreef Crutch het volgende:

[..]

Als iemand me inhaalt en vervolgens afsnijdt terwijl ik afstand probeer te houden dan maak ik me zeker wel druk.
Dat is gewoon ontzettend gevaarlijk.
En wat bereik je met dat druk maken?
Huilen dan.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:55:14 #107
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182610024
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En wat bereik je met dat druk maken?
Helemaal niks, maar ik kan het niet helpen. Als iemand me probeert te vermoorden dan word ik daar op z'n lichtst gezegd wel een beetje boos over.
Je moeder is een hamster
pi_182610085
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En wat bereik je met dat druk maken?
Geen idee, maar zo'n actie kan best wat emoties losmaken. Bedenk eens wat er zou kunnen gebeuren als het iets anders was verlopen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182611008
Pfffff, als iemand 40-45 km per uur binnen de bebouwde kom rijdt, dan heb ik an sich daar geen moeite mee. Wat ik dan wel irritant vind aan deze mensen is:

- Waarom moet je perse met 3 km per uur bochten nemen of rotondes nemen?
- Waarom ga je 80 meter voor een rood stoplicht al stapvoets rijden. Dat stoplicht gaat in verband met detectielussen pas overwegen om op groen te springen als je er zo ongeveer voor staat?
- Waarom heb je drie kilometer aanloop nodig om je gewenste snelheid van 45 km per uur te rijden?

ik word er redelijk chagrijnig van dat mijn auto me telkens vraagt of ik wil gaan parkeren omdat het zo langzaam gaat.
pi_182611765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
Als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten en zich niet zou druk maken om wat een ander doet / zegt dan zou er basically geen oorlog meer zijn, geen terrorisme, geen zinloos geweld, geen racisme/discriminatie etc etc

De wereld zou een héél stuk vreedzamer zijn. Maar hey, het is veel leuker om mensen te HATEN OMDAT ZE ANDERS ZIJN ALS IK!!!! DOOOD!! DOOOOOOD MOET JE!

;(
dan ik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:54:09 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:08:53 #112
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_182613859
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Gelukkig rijd jij noooooooit te hard en houd jij je aan alle regels. Maar ik vind het apart dat jij dat over bestuurders van busjes zegt. Want ik kom het vaker tegen in personenauto’s. Handig, want door de hoge zit kan ik prima door de ranen kijken. Het is niet alleen in busjes. Je moet dus niet zo in hokjes denken en iedereen over één kam scheren. Daarbij hoef je al helemaal niet te beledigen.
Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.
Ik kan me er niet meer druk over maken,echt ik weiger het..
En inderdaad,het is jouw probleem dat je achter me gaat kleven en totaal geen overzicht meer hebt,ik ga niet opdonderen naar rechts omdat je meent recht te hebben op de linkerstrook/baan.
Ik rij al de snelheid wat ik mag/kan en omdat ik sneller ben als de baan rechts van mij.

Je wacht maar gewoon af.
Graag verwijderen.
pi_182614386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:08 schreef Charged het volgende:

[..]

Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.
Ik kan me er niet meer druk over maken,echt ik weiger het..
En inderdaad,het is jouw probleem dat je achter me gaat kleven en totaal geen overzicht meer hebt,ik ga niet opdonderen naar rechts omdat je meent recht te hebben op de linkerstrook/baan.
Ik rij al de snelheid wat ik mag/kan en omdat ik sneller ben als de baan rechts van mij.

Je wacht maar gewoon af.
Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.
En je hebt ook genoeg personenwagens die PER SÉ voorbij het busje moeten. Als de mogelijkheid is laat ik ze er langs. Zodra ze er voorbij zijn zakt de snelheid weer terug en ga ik er rustig op de cruise control weer voorbij. En dat dan bijvoorbeeld nog 10x met dezelfde auto.
Maar het probleem is dat alles zo in hokjes wordt gestopt en dan nog met wat beledigingen (kaffer, rukbusjes). Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen in een Peugeot te hard rijdt. Ik kom genoeg slechte chauffeurs tegen, maar dat is in alle disciplines. Vrachtwagens, touringcars, busjes, personenwagens, tractors, brommobielen, fietsen, scooters, motoren, etc. :9
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:48:53 #114
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_182614586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.
En je hebt ook genoeg personenwagens die PER SÉ voorbij het busje moeten. Als de mogelijkheid is laat ik ze er langs. Zodra ze er voorbij zijn zakt de snelheid weer terug en ga ik er rustig op de cruise control weer voorbij. En dat dan bijvoorbeeld nog 10x met dezelfde auto.
Maar het probleem is dat alles zo in hokjes wordt gestopt en dan nog met wat beledigingen (kaffer, rukbusjes). Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen in een Peugeot te hard rijdt. Ik kom genoeg slechte chauffeurs tegen, maar dat is in alle disciplines. Vrachtwagens, touringcars, busjes, personenwagens, tractors, brommobielen, fietsen, scooters, motoren, etc. :9
Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt. :')
Stik de moord maar,ik bemoedig die geblindeerde spotterstouringcar toe,moeten ze er meer van hebben.
Graag verwijderen.
pi_182614624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt. :')
Stik de moord maar,ik bemoedig die geblindeerde spotterstouringcar toe,moeten ze er meer van hebben.
Haha ja bizar. Of dat ze lekker aan het slingeren zijn en dat je er naast rijdt en even toetert. Schrikken ze ook vaak wel van.
pi_182614987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]
Even de hysterie doorbreken met de komische noot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182618924
Degene die net al bumper klevend met zijn grootlicht aan achter mij over een dijk reed mag van mij vrijwillig zijn rijbewijs inleveren. Wat is dat kut zeg.
pi_182619419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Even de hysterie doorbreken met de komische noot.
grappig
pi_182628770
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Laatinvoegracer gespot. Jij bent trouwens de echte fileveroorzaker.

"maar ik doe aan maximale rijstrookbenutting", rot op, je denkt gewoon alleen aan jezelf.
:D gaat het een beetje?
Dit, dus.
pi_182630484
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D gaat het een beetje?
Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182630674
Je auto IN de wasstraat zetten, dan op je dooie gemak naar binnen lopen en een waskaartje kopen.

Flikker op, inmiddels staan er 2 auto's achter je te wachten die wel eerst netjes een kaartje hebben gekocht.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:14:05 #122
408813 crew  trein2000
pi_182630825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bumperkleven, rechts inhalen, drukken, snelheidsovertredingen, telefoon in de handen, onnodig remmen.. En daar moeten andere bestuurders zich maar aan aanpassen? Beetje omgekeerde wereld, niet?

Die rukbusjes rijden er niet alleen voor de zalando's, ook met opgefokte bouwvakkers. Dat is het probleem.
De grootste hufters op busjes gebied zijn de pakket-bezorg-zzp’ers. Die lui rijden tegen het verkeer in. Parkeren midden op de kruising. Op de stoep. Het maakt ze allemaal niks uit.

En als je er wat van zegt wordt je uitgescholden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:14:36 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182630831
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen moeten zich eens niet zo druk maken om wat anderen wel of juist niet doen.
Mensen moeten eens leren om topictitels te lezen.
pi_182632254
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.
Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.

Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Dit, dus.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54:29 #125
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632443
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:51 schreef sneakydesert het volgende:
Degene die net al bumper klevend met zijn grootlicht aan achter mij over een dijk reed mag van mij vrijwillig zijn rijbewijs inleveren. Wat is dat kut zeg.
Kon je hem er nergens langs laten?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182632495
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kon je hem er nergens langs laten?
Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:59:27 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:44 schreef RRD_kiter het volgende:

- Waarom ga je 80 meter voor een rood stoplicht al stapvoets rijden. Dat stoplicht gaat in verband met detectielussen pas overwegen om op groen te springen als je er zo ongeveer voor staat?
Vervelendste is dan nog wanneer je zelf af moet slaan en je net het groene licht mist omdat je niet op tijd achter zo'n slak vandaan komt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:01:28 #128
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632579
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182632591
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:05:49 #130
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182633376
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.

Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182636399
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Nee, niet echt :P
  zondag 21 oktober 2018 @ 12:06:53 #133
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182645629
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
Dit, dus.
pi_182649173
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?

  zondag 21 oktober 2018 @ 15:54:48 #135
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182649720
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?

[ afbeelding ]
De voertuig.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182649753
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182650053
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
kan wel, is niet de bedoeling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182650232
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
pi_182650257
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kan wel, is niet de bedoeling.
Okee, wettelijk gezien kun je geen actie afdwingen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182650293
Wat een droeftoeter net in Amersfoort. Rijbaan met 2 rijstroken. Ik rijd op de linker, want dan kunnen de invoegers probleemloos invoegen. Ruim 200 meter voor mij op de rechterstrook rijd 1 hele auto. Meneer de invoeger wil mij per se afsnijden om naar de linkerstrook te gaan. Geen idee waarom, alle ruimte op rechts. Dus droeftoeter snijdt mij af en heeft daarna geen enkele intentie om door te rijden, sterker nog, hij mindert vaart. Dus ik maar naar rechts. Vlak daarna sta ik achter de eerder genoemde autootje van de rechterstrook en meneer de afsnijder links naast haar.

Nu gaat de linkerstrook daar wel een andere richting op dan de rechterstrook, dus als meneer bang was om 800 meter eerder niet achter mij te kunnen komen op de linkerstrook, prima, so be it.
Maar nee, licht op groen, auto 1 geeft gas, ik geef gas en meneer de afsnijder moet vervolgens de rechterstrook hebben en komt dus achter mij terecht. :')

Ik heb maar meerdere malen hem aangekeken via de binnenspiegel en mijn hoofd meerdere malen geschud voor deze dombo. Man, man, man. Kansloos. :')

Verder opvallend, heel veel hardrijders, De hele week al. Zag ik de afgelopen maanden een enkeling, deze week hadden er wel wat mensen hun rijbewijs kunnen inleveren bij oom agent.
Gister nog zo'n pummel die ik al ver achter mij met z'n lichten zag seinen terwijl mensen gewoon aan het inhalen waren. Na een tijdje kwam meneer ook achter mij te zitten. Ik was gewoon aan het inhalen met al zo'n 20km/h harder dan de rechter rijstrook. Maar ik was auto net voorbij en meneer de kleine piemel Audi sneed de auto die ik net ingehaald had af en stoof mij rechts voorbij. Voor de grap eens gekeken hoe hij hard ging, maar die ging dus rustig richting 160km/h, bumperkleven, verdrijvingsvlakken over.... :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:22:04 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182650320
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen :')
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..

Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..

#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182650327
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Nederlanders die ruimte maken voor een ander :')

Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.

Echt, sommige mensen :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182650385
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nederlanders die ruimte maken voor een ander :')

Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.

Echt, sommige mensen :')
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in. :)
pi_182650475
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in. :)
Precies. De meesten kom ik bij de afrit of een stoplicht toch weer tegen. _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182650556
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Ik heb het helemaal niet over België. Ik heb het over Nederland. En hoezo minstens vier jaar voor lopen, het wegennet daar is hopeloos (en) verouderd, niet alleen technisch, maar ook qua weginrichting.

Voorbeeldje:


Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ridocar op 21-10-2018 16:50:03 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:54:16 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182650719
Op de ring Antwerpen werd ik een keer met een pijl+kruis naar de rijstrook links van mij verwezen. Ware het niet dat er nog een betonnen barrier tussen zat :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182650792
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen :')
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..
Neuh, ik laat alleen maar zien wat het hele uitgangspunt van ritsen is. Vaak gaat het ritsen vanzelf wel goed, maar ik heb een grafhekel aan mensen die hun eigen regeltjes verzinnen of zelfs verantwoordelijkheden afschuiven om hun eigen asogedrag goed te praten.
quote:
Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..

#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
Goed idee trouwens, even het winterbandentopic uit de mottenballen trekken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 16:58:43 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182650797
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voorbeeldje:
[ afbeelding ]

Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?
Sowieso, verkeerssituaties in Belgie (vooral Wallonië) zijn soms echt zo bizar onoverzichtelijk dat je bijna denkt dat men graag ongelukken WILT uitlokken.

Ik weet nog dat ik dit voorjaar in Luik reed, waar ik twee rotondes achter elkaar kreeg. Bij rotonde nr een was er verkeer op die rotonde, dus ik wacht tot de rotonde vrij is. Terwijl ik daarop wacht hoor ik al een 'TOOEET' achter mij. Ik dacht in eerste instantie, het zal wel, misschien was het niet op mij gericht, dus ignore.
Vervolgens kom ik bij rotonde twee, waar wederom allemaal verkeer op de rotonde reed waardoor ik weer eventjes moest wachten tot het vrij was. Vervolgens hoor ik weer TOOEEET achter mij.
Nu denk ik dus echt van wat de fucking fuck is dit?? Dus ik maak een wat wil je nou gebaar in mijn binnenspiegel.
Vervolgens haalt boze belg mij direct met loeiende motor op de rotonde in en kijkt me heel indringend en boos aan terwijl hij wat in het Fransosisch roept.

Blijkbaar moet je daar dus gewoon op verkeer dat al op een rotonde rijdt inrijden... anders doe je het enorm fout, ofzo :') :') |:( |:(
pi_182650816
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
België
:')

België, waar het geld dat je bespaart op de wegenbelasting, op gaat aan banden en schokdempers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 21-10-2018 17:05:15 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182651843
quote:
9s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:54 schreef JDude het volgende:

[..]

De voertuig.
:'(
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:29:34 #151
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182652736
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.
Dit, dus.
pi_182653279
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.
'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:43:01 #153
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182653931
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Dit, dus.
pi_182654018
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?
.
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:55:30 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182654184
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?
Ja, dat is precies wat ik bedoel he? :')
Dit, dus.
pi_182654367
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.

Maar zoals ik eerder schreef: Als jij gewoon naast mij rijdt met dezelfde snelheid laat ik m'n gas los en laat ik je gewoon invoegen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:12:18 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182654649
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
welnee man, dat bord heeft net zo veel verkeerstechnische waarde als een bord 'roken is dodelijk' wat langs de weg staat. Her attendeert de weggebruikers er op dat die situatie aanstaande is..

Ik hoop serieus dat je bent vergeten om de topicpointer te lezen en zit te trollen op een nogal matig niveau :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:13:46 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182654676
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.

Maar zoals ik eerder schreef: Als jij gewoon naast mij rijdt met dezelfde snelheid laat ik m'n gas los en laat ik je gewoon invoegen.
dan ben je nog socialer als ik; ik rijd op de cc met 20 - 30 meter tussenruimte, en je zorgt maar dat je erin terecht komt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:20:47 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182654903
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Dit, dus.
pi_182655295
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:36:16 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182655416
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.
:)
Dit, dus.
pi_182655473
:)
pi_182660479
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 21 oktober 2018 @ 23:58:02 #164
408813 crew  trein2000
pi_182660795
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Wat wil de politie je maken dan? Een art.5? Laat me niet lachen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:20:02 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182664477
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 23:37 schreef Light het volgende:

[..]

Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.
Precies. Wat ik al zei; het is een speciale manoeuvre op basis van beleefdheid. Maar soms zie je dat mensen geen invoegruimte wordt gegund als ze de hele strook gebruiken, maar dat is wel de bedoeling bij ritsen.
Dit, dus.
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:20:39 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182664481
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat wil de politie je maken dan? Een art.5? Laat me niet lachen...
Levenslang, gok ik.
Dit, dus.
pi_182669187
Het is sochtends (07:00/07:30) nog een beetje donker dus iedereen gaat maar lekker 80 rijden op de snelweg.

:( :( :( :(
pi_182669579
Gemeente Enschede :(

Moet morgen richting snelweg en weer terug. Ik kan bij mij vandaan via Enschede Noord richtig Hengelo en daar de snelweg op of via Enachede West.

Bij Enschede West hebben ze de afrit eruit ligfwn wat daar gister en vandaag tot enorme files met tot andwrhalf uur vertraging heeft geleid. Dan is het volstrekt logisch om de invalsweg aan de noordkant van de stad gelijktijdig af te sluiten :')
A mind with a heart of it's own
pi_182673874
Ik heb bepaalde wegen hier rond Zaandam waar je echt altijd sneller bent als je de rechterbaan pakt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als er twee rijstroken naar links gaan, dat je dan niet de meest linke baan hoeft te pakken :') heel vreemd is dat.
Facts don't care about your feelings
pi_182675320
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:46 schreef DrMarten het volgende:
Gemeente Enschede :(

Moet morgen richting snelweg en weer terug. Ik kan bij mij vandaan via Enschede Noord richtig Hengelo en daar de snelweg op of via Enachede West.

Bij Enschede West hebben ze de afrit eruit ligfwn wat daar gister en vandaag tot enorme files met tot andwrhalf uur vertraging heeft geleid. Dan is het volstrekt logisch om de invalsweg aan de noordkant van de stad gelijktijdig af te sluiten :')
Voor zover ik weet (wat ik op de borden gezien heb) is de weg van Enschede Noord richting Hengelo alleen donderdag en vrijdag afgesloten. Blijft alsnog onhandig, maar volgens mij heb je er morgen nog geen last van.
pi_182675663
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bepaalde wegen hier rond Zaandam waar je echt altijd sneller bent als je de rechterbaan pakt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als er twee rijstroken naar links gaan, dat je dan niet de meest linke baan hoeft te pakken :') heel vreemd is dat.
Wel oppassen, dat zijn de mensen die op de linkerbaan beginnen maar na de bocht rechts uitkomen |:(
pi_182675712
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:46 schreef DrMarten het volgende:
Gemeente Enschede :(

Moet morgen richting snelweg en weer terug. Ik kan bij mij vandaan via Enschede Noord richtig Hengelo en daar de snelweg op of via Enachede West.

Bij Enschede West hebben ze de afrit eruit ligfwn wat daar gister en vandaag tot enorme files met tot andwrhalf uur vertraging heeft geleid. Dan is het volstrekt logisch om de invalsweg aan de noordkant van de stad gelijktijdig af te sluiten :')
Dacht dat er iets met een verkeerslicht was waardoor het verkeer op de afrit stil komt te staan?
pi_182677077
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Wel oppassen, dat zijn de mensen die op de linkerbaan beginnen maar na de bocht rechts uitkomen |:(
Brrr inderdaad één keer gehad ik moest gewoon de berm in, gelukkig was het een grasveldje zonder rare gaten of bomen. Daarna nog naast die auto gaan staan maar was een oude man die me aankeek alsof hij op weg was naar z'n graf. Tja...
Facts don't care about your feelings
pi_182678082
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Dacht dat er iets met een verkeerslicht was waardoor het verkeer op de afrit stil komt te staan?
Nope, de afrit gaat op de schop. De huidige situatie bestaaat alweer sinds dit voorjaar, dus het is wel weer tijd.
pi_182678350
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:17 schreef Light het volgende:

[..]

Voor zover ik weet (wat ik op de borden gezien heb) is de weg van Enschede Noord richting Hengelo alleen donderdag en vrijdag afgesloten. Blijft alsnog onhandig, maar volgens mij heb je er morgen nog geen last van.
23 t/m 26 oktober volgens de website van de gemeente. Gok het er wel op, anders binnendoor via Lonneker en hopen dat het meevalt met de drukte.
A mind with a heart of it's own
pi_182678653
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]

23 t/m 26 oktober volgens de website van de gemeente. Gok het er wel op, anders binnendoor via Lonneker en hopen dat het meevalt met de drukte.
Op de borden langs de weg staat 25 + 26 oktober (vanavond nog gecontroleerd). En ik hoop wel dat die borden kloppen, anders heb ik morgen ook een uitdaging. :)
pi_182678857
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:26 schreef Light het volgende:

[..]

Op de borden langs de weg staat 25 + 26 oktober (vanavond nog gecontroleerd). En ik hoop wel dat die borden kloppen, anders heb ik morgen ook een uitdaging. :)
das mooi. Scheelt weer 10 minuten slapn :P
A mind with a heart of it's own
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2018 @ 23:29:15 #178
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182680826
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bepaalde wegen hier rond Zaandam waar je echt altijd sneller bent als je de rechterbaan pakt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als er twee rijstroken naar links gaan, dat je dan niet de meest linke baan hoeft te pakken :') heel vreemd is dat.
Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182682796
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...
En het punt dat je met dit inspirerende verhaal probeert te maken?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182684765
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...
Haha heb ik dagelijks, maar word ook een beetje moe van die weg, veel te veel stoplichten. Pak meestal de snelweg ook al is dat een omweg, maar wel sneller.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 04:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En het punt dat je met dit inspirerende verhaal probeert te maken?
Dat de linkerbaan dan even hard of langzamer gaat dan de rechterbaan omdat zo'n aap niet begrijpt dat als je niet wil inhalen, of links wil afslaan, je gewoon rechts gaat rijden.
Facts don't care about your feelings
pi_182685514
Gister een vrachtauto op de linkerbaan op de A9 in de spits.
Dan kan je het papiertje echt meteen inleveren wmb.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:17:23 #182
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182685757
Was vandaag wat later, dus reed nota bene buiten de ergste drukte (09:30 ongeveer) richting werk.
En NOG zie je de ene na de andere auto duwen, rechts inhalen, van de ene naar de andere rijbaan switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winst te behalen....

Echt, why...

:|W
pi_182685817
Veel mensen hebben opeens haast als ze de auto instappen. Heel raar is dat. Zodra ze de auto instappen, is het geduld weg en veranderen ze in gestoorde idioten :+
pi_182689211
Vandaag zag ik weer het zoveelste nieuwsbericht voorbij komen dat mensen massaal rode kruisen negeren. Echt...waarom? Je wint er niets mee, brengt jezelf en hulpverleners in gevaar en een rood kruis is ook best n duidelijk signaal... Sukkels...
pi_182690063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:03 schreef DW457 het volgende:
Vandaag zag ik weer het zoveelste nieuwsbericht voorbij komen dat mensen massaal rode kruisen negeren. Echt...waarom? Je wint er niets mee, brengt jezelf en hulpverleners in gevaar en een rood kruis is ook best n duidelijk signaal... Sukkels...
Wel 63 automobilisten op de bon geslingerd lees ik. :D

Collega van mij klaagt ook steevast dat ze die dingen altijd te vroeg aanzetten of totaal onnodig. Leuk dat je dat vindt, maar je hebt daar gewoon niks mee te maken en je hebt het gewoon op te volgen. In dit soort situaties kies je voor veiligheid i.p.v. 30 seconden later op je werk zijn.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 07:21:07 #186
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182728805
Mensen die stopborden negeren :')

Die dingen staan er niet voor niks.

Van die mensen die denken nee ik hoef niet te stoppen want ik zie wel of er iemand aankomt. Echt stop gewoon. Stoppen is stoppen, stoppen is niet alleen voorrang verlenen mocht er iemand aankomen. Godverdomme bijna doodgereden door zo'n mongool die mij niet zag. Die borden staan er altijd met een goede reden.
Man of Steal.
pi_182728830
Blijft af en toe lachen, die linksplakkers in de spits. Een strook asfalt van een kilometer of drie helemaal leeg en iedereen 80 rijden op de linkerbaan.
Het is wat.......
pi_182729217
Leuk een onverlichte bakfiets.Ook nog eens niets reflecterends te bekennen. Gelukkig vervoerde deze bakfietsmoeder slechts haar hond er in.
pi_182743348
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 07:24 schreef gooddaddy het volgende:
Blijft af en toe lachen, die linksplakkers in de spits. Een strook asfalt van een kilometer of drie helemaal leeg en iedereen 80 rijden op de linkerbaan.
Vanmiddag ook weer. Ik ging al gelijk rechts rijden, alle ruimte lekker relaxed. Links was het lekker drukken met z’n allen, iedereen om de beurt op de rem en weer gas geven. Kwartiertje later kwam ik het hele clubje weer tegen. :')

Kwam vandaag overigens in een file achter een taxi terecht die tijdens het optrekken ineens vól in de ankers ging, direct naar stilstand. Ik houd dikwijls al wat extra ruimte in files maar hier viel bijna niet tegenop te remmen. Het scheelde centi- dan wel millimeters. :N
pi_182745710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Was vandaag wat later, dus reed nota bene buiten de ergste drukte (09:30 ongeveer) richting werk.
En NOG zie je de ene na de andere auto duwen, rechts inhalen, van de ene naar de andere rijbaan switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winst te behalen....

Echt, why...

:|W
Rechts inhalen en kleven wordt imho meer ingegeven door de notoire linksplakkers dan door haast. Honderden meters stug links blijven rijden terwijl rechts zeeën van ruimte zijn. Ga dan gewoon naar rechts en geef de ander ruimte.
pi_182749095
Ik zat daarnet achter een auto, die zijn telefoon linksboven op het raam had geplakt (bijzonder sowieso.. zorgt voor een aardig dode hoek).
Vanuit mijn oogpunt herkende ik de layout; Mail.

Uiteraard was die meneer daar ook mee bezig. Op de linkerrijstrook. Met 100 km/h waar je 130 mag.
En uiteraard zag je niet alleen aan het handje wat elke keer naar die telefoon ging, dat meneer ermee bezig was. Hij swipete ook met zijn auto van links naar rechts op die linkerrijstrook.

Toen ie eindelijk oppleurde en ik hem in kon halen, zat ie gewoon zelfs volledig voorover gebogen, met zijn neus in zijn telefoon.

Echt.. wat bezielt je.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:35:18 #192
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182749638
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:44 schreef Anne het volgende:
Ik zat daarnet achter een auto, die zijn telefoon linksboven op het raam had geplakt (bijzonder sowieso.. zorgt voor een aardig dode hoek).
Vanuit mijn oogpunt herkende ik de layout; Mail.

Uiteraard was die meneer daar ook mee bezig. Op de linkerrijstrook. Met 100 km/h waar je 130 mag.
En uiteraard zag je niet alleen aan het handje wat elke keer naar die telefoon ging, dat meneer ermee bezig was. Hij swipete ook met zijn auto van links naar rechts op die linkerrijstrook.

Toen ie eindelijk oppleurde en ik hem in kon halen, zat ie gewoon zelfs volledig voorover gebogen, met zijn neus in zijn telefoon.

Echt.. wat bezielt je.
Dan wil je gewoon zsm dood. Denk ik.
Dit, dus.
pi_182749825
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan wil je gewoon zsm dood. Denk ik.
Ja, je zou het haast denken. Ik vind het ergens wel verontrustend dat er, zo lijkt het, een ongeluk voor nodig is om deze mensen te doen beseffen dat dit een heel slecht en gevaarlijk idee is in de auto.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:10:36 #194
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182750137
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?

Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen :@ Maar dat is 2 of 3 seconden werk. :@
Man of Steal.
pi_182750320
Alleen als de telefoon als navigatie in de houder zit, anders nooit. Ik heb wel een smartwatch waarop ik een bericht kan lezen en als het belangrijk is, zet ik de auto even aan de kant om te reageren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:31:49 #196
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182750429
Heb sinds een paar maanden Android Auto dus bediening van muziek, navigatie etc loopt allemaal via het grote scherm van de auto. Whatsapp kan ik laten voorlezen en met spraakherkenning beantwoorden, maar meestal laat ik die berichtjes lekker zitten tot ik op m'n bestemming ben.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:35:34 #197
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182750477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?

Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen :@ Maar dat is 2 of 3 seconden werk. :@
Hoeveel meter maak je met je auto in die 3 seconden?
Dit, dus.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:38:43 #198
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182750530
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoeveel meter maak je met je auto in die 3 seconden?
Ligt er aan hoe hard je rijdt
Man of Steal.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:39:04 #199
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182750535
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:31 schreef JDude het volgende:
Heb sinds een paar maanden Android Auto dus bediening van muziek, navigatie etc loopt allemaal via het grote scherm van de auto. Whatsapp kan ik laten voorlezen en met spraakherkenning beantwoorden, maar meestal laat ik die berichtjes lekker zitten tot ik op m'n bestemming ben.
ik snap nooit waarom dit opeens wel veiliger zou moeten zijn of zo :')
Man of Steal.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:45:11 #200
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182750633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:38 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe hard je rijdt
Ja, dat begrijp ik. Maar zit je in de bebouwde kom op je telefoon of op de snelweg?
Dit, dus.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:45:51 #201
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182750640
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Maar zit je in de bebouwde kom op je telefoon of op de snelweg?
ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.
Man of Steal.
pi_182751058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?

Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen :@ Maar dat is 2 of 3 seconden werk. :@
Ik doe het echt alleen als ik stilsta en dus ook niet als ik heel zachtjes rijd en dan alleen als ik bijvoorbeeld ben vergeten om Flitsmeister aan te zetten of om gauw een andere Spotifyplaylist aan te klikken. Vanaf het stuur kan ik mijn muziek bedienen en evt ook een telefoongesprek starten indien nodig.

Het is voor mij ook zelfbescherming om het gewoon helemaal niet te doen als de auto beweegt. Ik weet dat ik bij vlagen best vatbaar kan zijn voor alle meldingen en berichten die binnenkomen op mij telefoon en als ik daar eenmaal op ga kijken, vrees ik dat ik mij op een hellend vlak ga begeven. Bovendien is het risico met telefoons dat het je aandacht helemaal op kan zuigen, al is het maar voor een paar seconden. In het verkeer kan dat genoeg zijn voor een dik ongeluk.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:14:46 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182751256
Ik had gisteren weer zo'n poeiahsnuivert voor me op de provinciale weg; slingerend 70, tot 2 keer toe de berm in. 2e keer zo grof dat ik al begon af te remmen, en vervolgens vlamt ie bij de volgende rotonde bijna achterop de file wachtende auto's; scheelde volgens mij anderhalf haartje :|W
Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:20:25 #204
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182751364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:39 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ik snap nooit waarom dit opeens wel veiliger zou moeten zijn of zo :')
Vooral omdat het is ontworpen om vanuit de bestuurderspositie bediend te worden, in tegenstelling tot de priegelknopjes op je telefoon die zijn bedacht met het idee dat je met dat ding voor je snufferd zit. En stabiel, in tegenstelling tot de meeste telefoonhouders waar vaak nog wel wat speling/gewiebel in zit.

Helemaal niks doen is altijd veiliger natuurlijk, maar je geeft zelf ook al toe dat je dat niet lukt :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:34:37 #205
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182751620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.
Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.
Dit, dus.
pi_182752441
Ikheb er al een hekel aan om te bellen in de auto. je merkt toch dat je dan afgeleid wordt. En dan he ik veel van die collega's die hun reistijd benutten voor het plegen van telefoontjes waar ze anders geen tijd voor hebben. Alsof je dan je aandacht bij de weg houdt.
Het is wat.......
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:38:57 #207
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182752768
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.
naja gewoon ff met je vinger erop drukken. Je moet hem idd niet in je hand houden en vervolgens kijken hoe je die app opent of zo
Man of Steal.
pi_182752878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:22 schreef gooddaddy het volgende:
Ikheb er al een hekel aan om te bellen in de auto. je merkt toch dat je dan afgeleid wordt. En dan he ik veel van die collega's die hun reistijd benutten voor het plegen van telefoontjes waar ze anders geen tijd voor hebben. Alsof je dan je aandacht bij de weg houdt.
Eens, ik doe het ook amper.
Al bel ik wel regelmatig Rijkswaterstaat voor gevaarlijke situaties op de weg, dat dan weer wel.
pi_182754242
Gebruik mijn telefoon regelmatig in de auto.
Als ik in een file kom even op WAZE kijken hoelang het duurt en dat soort dingen.
Andere playlist via spotify.

Telefoon gebruik in de auto kan prima. ALS!!! je maar snapt wanneer je iets doet.
Als je met 130km over de weg gaat blijf je van dat ding af, sta je in de file of sukkel je over de trajectcontrole dan kan je makkelijk even snel een andere playlist aanzetten.

Telefoongebruik is net zo gevaarlijk als mensen die een heel mcdonalds menu achter het stuur wegduwen of hun navi instellen onder het rijden. kwestie van verantwoordelijkheid nemen.
pi_182754582
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goed :D Gouden buren _O_

Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).
pi_182755209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?

Ik niet.
Als ik gebeld wordt terwijl ik aan het rijden ben zal ik ook niet opnemen, dan bellen ze later maar terug of ik bel zelf terug als ik wél in de gelegenheid ben om te bellen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:47:26 #212
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182755262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik niet.
Als ik gebeld wordt terwijl ik aan het rijden ben zal ik ook niet opnemen, dan bellen ze later maar terug of ik bel zelf terug als ik wél in de gelegenheid ben om te bellen.
Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.
Man of Steal.
pi_182755300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.
Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te letten :(

Leg dat ding gewoon weg, zo belangrijk ben je niet.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:51:25 #214
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182755357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te letten :(

Leg dat ding gewoon weg, zo belangrijk ben je niet.
vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden ja :') ga dus niet in dat ding zitten, alleen kijken wie wat gestuurd heeft. Maar dan sta ik ook echt stil.
Man of Steal.
pi_182755790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:51 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden ja :') ga dus niet in dat ding zitten, alleen kijken wie wat gestuurd heeft. Maar dan sta ik ook echt stil.
Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zo :W

En wat boeit het wie wat gestuurd heeft, als je toch niet kan reageren.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:19:46 #216
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182755806
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zo :W

En wat boeit het wie wat gestuurd heeft, als je toch niet kan reageren.
dan kan je je onderweg afvragen waar het om gaat
Man of Steal.
pi_182763739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goed :D Gouden buren _O_

Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).
Ik heb ook een keer een jongen (met fiets) aan de deur gehad, omdat ie al append tegen mijn (geparkeerde) auto was gereden.

Hij gaf eerlijk toe dat ie zich alleen maar meldde omdat een voorbijganger het had gezien (die weer wachtte totdat ie aanbelde en ik openmaakte).

:').
pi_182773213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goed :D Gouden buren _O_

Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).
Ik kende ook een tiener die dat gedaan had. Alleen was die op een auto van een Alfa-Romeo verzamelaar gereden, dus dat was een leuk grapje voor de verzekering van de ouders... :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_182773292
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had gisteren weer zo'n poeiahsnuivert voor me op de provinciale weg; slingerend 70, tot 2 keer toe de berm in. 2e keer zo grof dat ik al begon af te remmen, en vervolgens vlamt ie bij de volgende rotonde bijna achterop de file wachtende auto's; scheelde volgens mij anderhalf haartje :|W
Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul :')
:D Nu ben ik best benieuwd wat een 'poeiahsnuivert' precies is en hoe je die herkend.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:53:01 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182774422
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

:D Nu ben ik best benieuwd wat een 'poeiahsnuivert' precies is en hoe je die herkend.
zeg het maar eens langzaam 5 keer achter elkaar, en ze vallen het meest op doordat ze vaak 'herkend' met een d schrijven. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182777091
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zeg het maar eens langzaam 5 keer achter elkaar, en ze vallen het meest op doordat ze vaak 'herkend' met een d schrijven. :+
Ik heb een excuus: rij nog met zo'n blauw-witte L op het dak. :P
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:18:51 #222
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_182778004
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul :')
Wat voor soort reactie had je liever gekregen?
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:17:00 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182779881
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb een excuus: rij nog met zo'n blauw-witte L op het dak. :P
Dan mag het ^O^


quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:18 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wat voor soort reactie had je liever gekregen?
Raam open -> telefoon eruit -> raam dicht.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182780665
Ik gebruik de foon gewoon niet inde auto, en als het dan echt een keer moet heb ik daar een goede carkit voor. Ik snap veel leaserijders ook gewoon niet, of dat de baas dat toelaat. Een goede carkit zit tegenwoordig standaard op zo'n leasebak, en zelfs een goede aftermarket kost geen donder meer. En als je Apple Carplay hebt, douw je die bluetooth/wifi dingen in je oren. Eenmalig 120,- maar nooit boetes als je gewoon opneemt door Siri te gebruiken.

Echt niet moeilijk. Je kan zelfs je spotify gebruiken en shit. "Siri, take call" "Siri, call (insert name here)". Enzovoorts. Als je in deze tijd nog met je foon aan je oor zit in de auto ben je echt een debiel.
pi_182782738
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Raam open -> telefoon eruit -> raam dicht.
Sowieso lijkt het me hoog tijd om eens te kijken of het niet mogelijk is om, in plaats van een totaal niet afschrikwekkende boete, gewoon per direct de telefoon in beslag te nemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf zondag 28 oktober 2018 @ 00:02:15 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182783309
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sowieso lijkt het me hoog tijd om eens te kijken of het niet mogelijk is om, in plaats van een totaal niet afschrikwekkende boete, gewoon per direct de telefoon in beslag te nemen.
Zo lang je dan nog zo'n beetje 0 pakkans hebt, helpt het niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:23:02 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182786961
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo lang je dan nog zo'n beetje 0 pakkans hebt, helpt het niet.
Dit inderdaad.. maar dan nog; mochten ze dat gaan doen is binnen een week 1 op de 3 automobilisten in NL zijn foon kwijt Is echt niet normaal hoeveel mensen met dat ding zitten te klootkammen in de auto.. volgens jaar is het op de fiets ook verboden, dat wordt ook lachen.. Vorige week reed ik met de kraan ergens op een B-weggetje in Braboland; fietsen er 4 scholieren op een klutje met hun neus in hun GSM.. ik toeter effe vooraf dat ik erlangs ga rijden want ik vertrouwde het al niet helemaal en het was niet overdreven breed daar, en de enige die blijkbaar geen oordoppies in had schrok zó abrupt wakker dattie zo de berm in kachelt o|O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:41:27 #228
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182787143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?

Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openen :@ Maar dat is 2 of 3 seconden werk. :@
Ik heb de telefoon in mijn zak en daar blijft die ook.

Ik heb bluetooth aan staan dus kan bellen en gebeld worden, en mijn navigatie is verbonden met de connected services hotspot op mijn telefoon voor verkeersinfo.

Ik heb twee usb sticks vol met muziek onder mijn armsteun en alles is vanaf het stuur te bedienen, en het navigatiesysteem ken ik blindelings, dus ook dat leid niet af.
pi_182811724
Nog even een aanvulling op de (algemene) irritatie over appende automobilisten: Het lijkt wel alsof mensen die in hun auto oortjes in hebben nog eens extra gevaarlijk rijden, met name als ze dan met hun telefoon bezig zijn.

Een automobilist die druk is met zijn telefoon kun je vaak al van veraf spotten, maar de laatste weken valt het mij op dat degene met oortjes in nóg minder oog voor de weg lijken te hebben. Ergens is dat ook niet heel verrassend, want je krijgt aanzienlijk minder mee van het geluid om je heen. Bewust of onbewust zorgt dat er denk ik ook voor dat je minder van het verkeer meekrijgt.

Tevens werd er vanochtend voor mijn neus weer een mooie combo voor dit topic neergezet: al slingerend op je telefoon een vrachtwagen gaan inhalen zonder daarbij richting aan te geven terwijl je 100/105 rijdt op een 130 weg.

Nu tijd voor koffie :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 oktober 2018 @ 11:31:51 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182812277
Telefoon zit in mijn zak of tas en zelf bellen doe ik niet rijdend. Gebeld worden via de carkit - als het me uitkomt, zo niet dan vertel ik dat de beller wel. Navigatie is los dus daar heb ik mijn telefoon ook niet voor nodig. En die bedien ik niet rijdend.

Je ziet het meestal al aan de houding van degene aan het stuur of ze met een telefoon bezig zijn. Kop naar beneden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182813223
Ik heb de telefoon ook altijd in de broekzak, op de enkele keer na dat ik hem gebruik voor navigatie en muziek. Maar dat stel ik in voor hwt rijden en niet tijdens.

Als ik tijdens het rijden gebeld of geappt wordt kijk ik hooguit als ik stil sta bij een stoplicht oid even wie het is en of het dringend is. Als het dringend is zoek ik even een plekje op waar ik kan staan om terug te bellen.
A mind with a heart of it's own
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:36:11 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_182813248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Het zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel je rijdt, denk ik. Als je constant onderweg bent is de kans dat je gebeld wordt een stuk groter. Ik zit zelf maar eens in de week in de auto, dan kun je wat makkelijker dat ene ritje je telefoon wel even wegleggen.
pi_182814013
PTA / Eerlijk? Ben jij wel eens met je telefoon bezig ...

Misschien kunnen we er hier verder over gaan :Y.
pi_182814219
Een dag thuis werken, heerlijk man. Misschien irriteer ik mij onbewust toch wel meer aan die debielen op de weg.
.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 15:28:31 #235
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182816059
Zo, even lang weekend Frankrijk weg geweest.

Fascinerend hoe men daar rijdt. Ondanks dat de slingerende landwegen daar grotendeels leeg zijn en er van file nooit sprake is, vindt de gemiddelde Fransman het alsnog nodig om letterlijk op twee meter van je bumper te gaan rijden, zelfs als je behoorlijk vaart maakt }:|

Tuurlijk, het kan vast altijd harder... maar als ik op een weg waar je 80 mag ruim 100 rijd op de teller en de Fransoos alsnog op twee meter van mijn bumper blijft hangen denk ik echt, wat wil je nou van me??

Gelukkig vond ik al vrij snel uit hoe je van ze afkomt. Gewoon van het gas afgaan en heel irritant 70 gaan tuffen. Dan halen ze je binnen no-time in. Tadaa, probleem opgelost :W
pi_182816201
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
maar als ik op een weg waar je 80 mag ruim 100 rijd op de teller
Zou ik mee oppassen in Frankrijk: met de verlaagde maximumsnelheden laatst zijn de controles en boetebedragen flink opgehoogd hoorde ik...
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 15:49:04 #237
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182816473
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Zou ik mee oppassen in Frankrijk: met de verlaagde maximumsnelheden laatst zijn de controles en boetebedragen flink opgehoogd hoorde ik...
Gemiddelde Fransman lijkt zich daar echt geen kut van aan te trekken. Ze rijden allemaal minimaal 25 km/u boven de max leek het wel.

Maar ja als ik een bon krijg dan zeg ik wel, non, c'est pas bon! :+ :')
pi_182830779
Mensen die op snelweg remmen als ze een politie auto aan de ANDERE FUCKING KANT zien rijden.

Ze rijden echt niet de vangrail eruit om jou een bon te geven omdat je 10km te hard op de linkerbaan gaat.
pi_182832691
Erger zijn die mongolen die op rem trappen als ze een flitser langs de snelweg zien staan. Terwijl ze 120 rijden waar 130 mag.
Let gewoon op de weg en op je kilometerteller, in plaats van op de vangrail (of flitsmeister)
Het is wat.......
pi_182832801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:41 schreef gooddaddy het volgende:
Erger zijn die mongolen die op rem trappen als ze een flitser langs de snelweg zien staan. Terwijl ze 120 rijden waar 130 mag.
Let gewoon op de weg en op je kilometerteller, in plaats van op de vangrail (of flitsmeister)
Met 45 langs de flitspaal op een 50km weg en dan zo door blijven sukkelen. Sterf! O+
A mind with a heart of it's own
pi_182832833
65 in de trajectcontrole waar je 80 mag. Altijd weer een feestje op de Galecoppperbrug *O*
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:32:56 #242
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182833752
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834320/

Gaat nog een druk topic worden hier :'(
ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:39:22 #244
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182833788
Gewoon buiten de spits rijden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:42:59 #245
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182833859
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.
Mensen die niet opschieten / de boel ophouden / verkeerd invoegen / onnodig remmen etc... Allemaal zaken die met een drukkere weg meer en vaker voorkomen.
pi_182834914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mensen die niet opschieten / de boel ophouden / verkeerd invoegen / onnodig remmen etc... Allemaal zaken die met een drukkere weg meer en vaker voorkomen.
Ik kom die mensen eigenlijk altijd buiten de spits tegen :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182836257
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik zie eigenlijk voornamelijk klachten over rijdend verkeer.
Oh in de file valt er ook genoeg te klagen hoor.

Vanochtend nog op de A2 richting Amsterdam, bij knooppunt Holendrecht, zie ook de afbeelding onderaan deze post. Je hebt daar een dubbele uitvoegstrook richting de A9 en als het zo druk is als vanochtend mag je goed opletten om daar fatsoenlijk tussen te komen; veel mensen doen dat niet. Het gevolg is dan ook dat gedurende de uitvoegstrook er voortdurend nog auto's bij willen, omdat die er eerder niet tussen kwamen.

En dan nog denken mensen die op de rechtse strook (van de uitvoegstrook welteverstaan) rijden, dat het een goed idee is om naar de linkerstrook te gaan. Want daar zou je wel eens 2 seconden sneller kunnen zijn. Consequentie daarvan is weer dat er allerlei bijna botsingen ontstaan, want uitvoegend verkeer wil dolgraag in datzelfde gat duiken. Consequentie dáárvan is dat de rijbaan van de A2 ook nog eens vast komt te staan.
pi_182867056
In het donker, zonder enige vorm van verlichting op de smartphone die op je gezicht schijnt na, op een rotonde in de verkeerde rijrichting fietsen. Hopelijk was die jongen een levensverzekering aan het afsluiten. ^O^
pi_182868120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:44 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Oh in de file valt er ook genoeg te klagen hoor.

Vanochtend nog op de A2 richting Amsterdam, bij knooppunt Holendrecht, zie ook de afbeelding onderaan deze post. Je hebt daar een dubbele uitvoegstrook richting de A9 en als het zo druk is als vanochtend mag je goed opletten om daar fatsoenlijk tussen te komen; veel mensen doen dat niet. Het gevolg is dan ook dat gedurende de uitvoegstrook er voortdurend nog auto's bij willen, omdat die er eerder niet tussen kwamen.

En dan nog denken mensen die op de rechtse strook (van de uitvoegstrook welteverstaan) rijden, dat het een goed idee is om naar de linkerstrook te gaan. Want daar zou je wel eens 2 seconden sneller kunnen zijn. Consequentie daarvan is weer dat er allerlei bijna botsingen ontstaan, want uitvoegend verkeer wil dolgraag in datzelfde gat duiken. Consequentie dáárvan is dat de rijbaan van de A2 ook nog eens vast komt te staan.
[ afbeelding ]
Wat doe je eraan, weinig toch...
.
pi_182870221
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat doe je eraan, weinig toch...
Niks. Gisteren was er op precies die plek, linkerstrook, een kettingbotsing met 3 auto’s. :(
  donderdag 1 november 2018 @ 18:58:15 #251
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_182883503
Voorsorteren, hoe zit dat toch ook al weer?
Vanmiddag staat er iemand helemaal aan de rechterkant van de weg bij een kruising te wachten, geen richtingaanwijzer dus die gaat misschien wel rechtdoor? Niet de meest slimme plek om dan rechts te gaan staan want je blokkeert het verkeer wat ongehinderd rechtsaf zou kunnen.
Ik zet mijn auto er netjes links naast, tegen de wegas om linksaf te gaan.
Op dat moment gaat de richtingaanwijzer uit naar links en begint meneer boze gebaren naar mij te maken.
Vreemde manier van je sociale vaardigheden in het verkeer tonen lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaapB op 01-11-2018 19:06:02 ]
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_182890906
Wat trouwens ook wle irritant is, is dat - met name als het rustig op de weg is - een auto mij wil inhalen, wat prima is, maar dan eerst door rijdt totdat hij heel dicht op me zit, en dan pas naar links gaat om om me heen te gaan.

Toch veel chiller om daar wat meer ruimte voor te nemen als het verkeer het toelaat ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182895031
Ik had vanochtend ook een interessante.

Rij van huis weg, langs die weg zit een fabriek waar een stukje voor me een auto van het terrein af komt en de weg op draait om met 30 op een 60 weg rustig naar het stoplicht te rijden en rechtsaf te slaan. Dit is dezelfde richting op als waar ik heen moet.

Vanaf dat stoplicht komt vlak daarna een tweede stoplicht waar ik naar links wil. Vroeger was dit één baan voor linksaf en recht doorgaand verkeer een industrieterreintje op. Sinds kort zijn dit twee banen waarbij de linker dus voor links is en de rechter voor verkeer dat links of rechtdoor wil rijden.

Meneer gaat als het stoplicht op groen springt de bocht om de rechter baan op voor het verkeer wat links/rechtdoor wil. Ik voeg achter hem meteen op de linkerbaan in, waarna hij zonder knipper ook naar links komt en mij maar deels afsnijd.
Omdat het nog vroeg is en ik er vanuit ga dat meneer misschien een zware nachtdienst achter de rug heeft laat ik het maar begaan.

Daarna rij ik ongeveer 10KM achter meneer op een 80 weg waar we keurig de snelheid rijden. Ik volg op genoeg afstand, maar niet voor meneer.

Bij een afslag naar links gaat zijn knipper aan en pakt hij het vak om af te slaan. Als ik voorbij ben voegt hij terug in op de doorgaande weg achter mij waarna ik een tiental seconden lang een groot licht concert krijg :') .

Hierna zakt hij af naar 70KM en blijft hij op zeer grote afstand hangen waarna ik de volgende afslag naar rechts pak richting werk.
pi_182895061


[ Bericht 100% gewijzigd door Wann01601 op 02-11-2018 11:36:39 ]
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:54:04 #255
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182895444
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat trouwens ook wle irritant is, is dat - met name als het rustig op de weg is - een auto mij wil inhalen, wat prima is, maar dan eerst door rijdt totdat hij heel dicht op me zit, en dan pas naar links gaat om om me heen te gaan.

Toch veel chiller om daar wat meer ruimte voor te nemen als het verkeer het toelaat ?
Gas loslaten
Je moeder is een hamster
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:40:26 #256
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182896251
Gisteren hadden we ook een mooie. Ik rijd gewoon het centrum uit door een tunnel en merk dat er een Ford Focus station wel héél erg vlak achter me zit, als in 1 meter maximaal, ik kon de koplampen niet meer zien in de spiegel. Het is een nogal kronkelige weg die voorbij het ziekenhuis komt waar je echt niet hard kán rijden. Die gek zit nog steeds te duwen. Rotonde komt eraan, ik laat de auto gewoon lopen en ga vrij vlot de rotonde over. Vervolgens lijkt hij dat weer niet te kunnen volgen, maar na de rotonde weer op een meter afstand, dus mijn vriendin drukt de alarmlichten in als teken van "houd eens fucking afstand". Bij de volgende vluchtheuvel gaat hij ineens links van de vluchtheuvel me voorbij, dus ik toeter een keer. Gaat meneer de achterlijke ineens midden op de weg voor me stil staan. Gelukkig hield ik wél voldoende afstand, dus stond er op een afstandje vanaf stil. Vriendin had de telefoon al in de aanslag om 112 te bellen voor het geval er iets gebeurde. Uiteindelijk rijdt meneer de idioot toch maar weg omdat we denk ik niet dichtbij genoeg kwamen en gaat hij bij de eerstvolgende rotonde rechtsaf. Aangezien ik rechtdoor moest, was ik van hem af, maar ik zag dus wel dat hij nog wilde keren. Gelukkig zaten er auto's tussen zodat hij niet kon zien waar ik naartoe ging.

Gelukkig hebben we dit ook op de dashcambeelden staan, alleen kwamen we er toen achter dat het kenteken niet goed leesbaar was helaas. Anders hadden we wel een melding gemaakt.
Don't let my username fool you...
pi_182896651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:40 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren hadden we ook een mooie. Ik rijd gewoon het centrum uit door een tunnel en merk dat er een Ford Focus station wel héél erg vlak achter me zit, als in 1 meter maximaal, ik kon de koplampen niet meer zien in de spiegel. Het is een nogal kronkelige weg die voorbij het ziekenhuis komt waar je echt niet hard kán rijden. Die gek zit nog steeds te duwen. Rotonde komt eraan, ik laat de auto gewoon lopen en ga vrij vlot de rotonde over. Vervolgens lijkt hij dat weer niet te kunnen volgen, maar na de rotonde weer op een meter afstand, dus mijn vriendin drukt de alarmlichten in als teken van "houd eens fucking afstand". Bij de volgende vluchtheuvel gaat hij ineens links van de vluchtheuvel me voorbij, dus ik toeter een keer. Gaat meneer de achterlijke ineens midden op de weg voor me stil staan. Gelukkig hield ik wél voldoende afstand, dus stond er op een afstandje vanaf stil. Vriendin had de telefoon al in de aanslag om 112 te bellen voor het geval er iets gebeurde. Uiteindelijk rijdt meneer de idioot toch maar weg omdat we denk ik niet dichtbij genoeg kwamen en gaat hij bij de eerstvolgende rotonde rechtsaf. Aangezien ik rechtdoor moest, was ik van hem af, maar ik zag dus wel dat hij nog wilde keren. Gelukkig zaten er auto's tussen zodat hij niet kon zien waar ik naartoe ging.

Gelukkig hebben we dit ook op de dashcambeelden staan, alleen kwamen we er toen achter dat het kenteken niet goed leesbaar was helaas. Anders hadden we wel een melding gemaakt.
Kun je wel het grote deel lezen? Want dan kun je de mogelijkheden intypen bij de RDW, kans is dat je ‘m dan aan het type en kleur nog kunt vinden.

Mensen die verhaal gaan halen 😂
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:17 #258
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182896778
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kun je wel het grote deel lezen? Want dan kun je de mogelijkheden intypen bij de RDW, kans is dat je ‘m dan aan het type en kleur nog kunt vinden.

Mensen die verhaal gaan halen 😂
Nee, we gingen er eigenlijk vanuit dat de dashcam genoeg beelden had, maar doordat het donker was en diegene de remlichten aan had voor me was er een te groot contrast waardoor het kenteken niet zichtbaar was.

Tussen mij en mijn vriendin waren er al discussies over het nummer van het kenteken, ik zei 35, zij zei 21... Dus tja... Volgens mij was het iets met 35-PH-.X, maar helaas weten we dat dus niet zekeren als ik daarop zoek kan ik geen normale Focus vinden (wel een C-max). Het was een zwarte Ford Focus station.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:05:25 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182905222
Mensen die het in de spits op een bomvolle provinciale weg waar je eigenlijk met duizend auto's als eendjes achter elkaar aan hobbelt, voor elkaar krijgen om de vrachtwagen waar ze achter rijden niet bij te houden; optrekken na een rotonde alsof ze accellereren dmv de rotatie van de aarde en vervolgens 72 blijven rijden als een zombie.
Na een km of 25 wil je die echt kapotvermoordmorzeldoodmaken door ze 2 miljoen keer te prikken met een botte vork }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182914042
Gisterenmiddag in de file gestaan op de A58. Natuurlijk weer een stuk of wat aso's die menen het recht te hebben op vrije doorgang. Vluchtstrookrijders, laatinvoegers, potentiële pijlwagenknuffelaars. En toen al het verkeer ein-de-lijk op de vluchtstrook reed, moest iedereen natuurlijk even kijken naar de verfrommelde vrachtauto in de middenberm, wat de snelheid niet ten goede kwam. (35, 40km/h). Pas na het stuk blik tegen de middengeleider had men opeens het gaspedaal weer gevonden.

HEEFT IEDEREEN HET GEZIEN? NIETS OVERGESLAGEN? GOED GEKEKEN? MOOI! TRAP HET GAS IN EN GAAT RIJDEN! STELLETJE #&*@¤...

[ Bericht 16% gewijzigd door Ridocar op 03-11-2018 07:42:11 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182914496
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 07:35 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag in de file gestaan op de A58. Natuurlijk weer een stuk of wat aso's die menen het recht te hebben op vrije doorgang. Vluchtstrookrijders, laatinvoegers, potentiële pijlwagenknuffelaars. En toen al het verkeer ein-de-lijk op de vluchtstrook reed, moest iedereen natuurlijk even kijken naar de verfrommelde vrachtauto in de middenberm, wat de snelheid niet ten goede kwam. (35, 40km/h). Pas na het stuk blik tegen de middengeleider had men opeens het gaspedaal weer gevonden.

HEEFT IEDEREEN HET GEZIEN? NIETS OVERGESLAGEN? GOED GEKEKEN? MOOI! TRAP HET GAS IN EN GAAT RIJDEN! STELLETJE #&*@¤...
En dan dit...Tientallen ramptoeristen krijgen boete na filmen ongeluk A58 echt, kunnen ze iets doen wat die debielen echt raakt, zoals mobieltje en/of rijbewijs afpakken?!
pi_182915433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, we gingen er eigenlijk vanuit dat de dashcam genoeg beelden had, maar doordat het donker was en diegene de remlichten aan had voor me was er een te groot contrast waardoor het kenteken niet zichtbaar was.

Tussen mij en mijn vriendin waren er al discussies over het nummer van het kenteken, ik zei 35, zij zei 21... Dus tja... Volgens mij was het iets met 35-PH-.X, maar helaas weten we dat dus niet zekeren als ik daarop zoek kan ik geen normale Focus vinden (wel een C-max). Het was een zwarte Ford Focus station.
voertuig.net heeft mooie filters om mee te zoeken
pi_182922174
Mensen met dagrij verlichting zouden verplicht een cursus "Hoe werkt mijn auto eigenlijk?" moeten krijgen.... Gisteravond echt de ene na de ander zonder licht zien rijden, want ja, er schijnt toch licht voor me op de weg? :')

Zelfs met meerdere seinende auto's het niet door (willen) hebben.... |:(
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182922342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen met dagrij verlichting zouden verplicht een cursus "Hoe werkt mijn auto eigenlijk?" moeten krijgen.... Gisteravond echt de ene na de ander zonder licht zien rijden, want ja, er schijnt toch licht voor me op de weg? :')

Zelfs met meerdere seinende auto's het niet door (willen) hebben.... |:(
Sowieso als er meerdere auto's seinen en je hebt geen idee wat er is, zet hem dan even aan de kant.
  zaterdag 3 november 2018 @ 18:41:22 #265
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182922526
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen met dagrij verlichting zouden verplicht een cursus "Hoe werkt mijn auto eigenlijk?" moeten krijgen.... Gisteravond echt de ene na de ander zonder licht zien rijden, want ja, er schijnt toch licht voor me op de weg? :')

Zelfs met meerdere seinende auto's het niet door (willen) hebben.... |:(
Alle auto's hebben toch tegenwoordig een "Auto" stand bij hun verlichting? Dan hoef je er niet eens meer naar om te kijken. Idem voor je ruitenwissers.
Man of Steal.
pi_182922678
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Alle auto's hebben toch tegenwoordig een "Auto" stand bij hun verlichting? Dan hoef je er niet eens meer naar om te kijken. Idem voor je ruitenwissers.
Ja, wisten die mensen maar dat dat ding bestond. Sowieso zet de garage hem altijd weer uit, heb ik zelf gemerkt. :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182924182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Alle auto's hebben toch tegenwoordig een "Auto" stand bij hun verlichting? Dan hoef je er niet eens meer naar om te kijken. Idem voor je ruitenwissers.
Tot het een keer mistig is, dan is die auto-stand voor verlichting vaak niet voldoende.
  zaterdag 3 november 2018 @ 20:27:08 #268
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_182924255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:49 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ja, wisten die mensen maar dat dat ding bestond. Sowieso zet de garage hem altijd weer uit, heb ik zelf gemerkt. :')
Bij mijn garage zetten ze hem juist altijd op de autostand als ik het licht uit heb staan.
Horrible Cunt!
  zaterdag 3 november 2018 @ 20:45:23 #269
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_182924538
Een 45km karretje op een 80 weg. Het zou niet moeten mogen...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:07:05 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182926111
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:45 schreef Tyr80 het volgende:
Een 45km karretje op een 80 weg. Het zou niet moeten mogen...
Leip is dat he. Je nadert die dingen zo snel terwijl je verwacht dat het een gewone auto is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182926282
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:23 schreef Light het volgende:

[..]

Tot het een keer mistig is, dan is die auto-stand voor verlichting vaak niet voldoende.
Slechts 1x meegemaakt in 5 jaar. Toen het extreem zonnig en tegelijk mistig was.
.
pi_182927970
Over mist gesproken.... vanavond weer de nodige figuren tegengekomen met de mistlampjes aan.... terwijl het gewoon prima zicht was.....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182934278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
Over mist gesproken.... vanavond weer de nodige figuren tegengekomen met de mistlampjes aan.... terwijl het gewoon prima zicht was.....
in België doen ze dat al zodra het wat forser gaat regenen. Nou gaan die wegen daar ook wel heel beroerd om met regen, maar dan nog :P
  zondag 4 november 2018 @ 13:54:09 #274
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182936588
Ik heb bochtverlichting, waardoor mijn mistlamp aangaat aan de zijde waar ik de auto naartoe stuur. Ik merk wel eens een seintje van mensen die vermoeden dat ik mistverlichting voer.
Dit, dus.
  zondag 4 november 2018 @ 16:22:26 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182939088
Mijn mistlampen vóór gaan aan als ik achteruit rij :'). Samen met dimlicht en drl zijn er dan zes lampen aan. Een collega die tegenover me parkeerde vroeg nog waarom ik met zoveel licht reed.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182952158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:49 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ja, wisten die mensen maar dat dat ding bestond. Sowieso zet de garage hem altijd weer uit, heb ik zelf gemerkt. :')
dat dus, ik was dus na garagebezoek ook al een keer zo'n mongool die zonder licht rond reed. Inmiddels weet ik dat ik na garagebezoek de lampen weer op auto moet zetten...
pi_182953145
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 13:54 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb bochtverlichting, waardoor mijn mistlamp aangaat aan de zijde waar ik de auto naartoe stuur. Ik merk wel eens een seintje van mensen die vermoeden dat ik mistverlichting voer.
Dat vind ik echt een van de de meest onzinnige opties ooit.
Heb ook regelmatig de neiging gehad om iemand even een knippertje te doen als signaal dat een van zijn lampen kapot was, toet ie het stuur weer recht had en dat ding weer aan ging
A mind with a heart of it's own
pi_182953391
Net als auto's waar de dagrijverlichting aan 1 kant uit gaat als je je richtingaanwijzer aanzet. Zodat die meer opvalt.
Hele kermis tegenwoordig :')
pi_182958992
Een irritatie waar mensen meestal niks aan kunnen doen, maar toch: vanochtend zag ik weer eens een dode aangereden vos op de weg liggen. Prachtig beest, maar helaas de overkant niet gehaald dus. Ik kan me wel eens kwaad maken over de gigantische hoeveelheden dieren die er doodgereden worden op de weg. Helaas ontkomen we er voor een deel niet aan denk ik, maar blijft toch ontzettend sneu als je zo'n mooie vos, uil, eekhoorn of wat voor dier dan ook ziet liggen. -O-
pi_182959081
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:52 schreef Piles het volgende:
Net als auto's waar de dagrijverlichting aan 1 kant uit gaat als je je richtingaanwijzer aanzet. Zodat die meer opvalt.
Dat is juist bijzonder duidelijk, mijns inziens. Ipv een klein hoekje gewoon de hele unit die oranje knippert. Gebeurt overigens niet enkel icm dagrijverlichting. Ook icm dimlicht kom je dit tegen.
pi_182959180
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:39 schreef itchycoo het volgende:
Een irritatie waar mensen meestal niks aan kunnen doen, maar toch: vanochtend zag ik weer eens een dode aangereden vos op de weg liggen. Prachtig beest, maar helaas de overkant niet gehaald dus. Ik kan me wel eens kwaad maken over de gigantische hoeveelheden dieren die er doodgereden worden op de weg. Helaas ontkomen we er voor een deel niet aan denk ik, maar blijft toch ontzettend sneu als je zo'n mooie vos, uil, eekhoorn of wat voor dier dan ook ziet liggen. -O-
Op wie ben je dan boos? Ik rem als het kan, maar het moet nooit ten koste van jezelf of andere weggebruikers gaan, en heel vaak kun je gewoon niks, ze verschijnen de laatste seconde voor je koplamp...

Zo heb ik van het zomer vroeg in de ochtend verschillende keren een duif dood gereden, meestal vliegen ze wel weg, maar niet altijd. Dat is het uitwijken ook echt niet waard.
pi_182959291
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:45 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Op wie ben je dan boos? Ik rem als het kan, maar het moet nooit ten koste van jezelf of andere weggebruikers gaan, en heel vaak kun je gewoon niks, ze verschijnen de laatste seconde voor je koplamp...

Zo heb ik van het zomer vroeg in de ochtend verschillende keren een duif dood gereden, meestal vliegen ze wel weg, maar niet altijd. Dat is het uitwijken ook echt niet waard.
Niet per se op iemand, omdat mensen er dus vrijwel nooit iets aan kunnen doen, maar ik vind het een ontzettend triest gezicht en ergens voelt het zo onnodig en daar kan ik dan 'kwaad' om worden.
  maandag 5 november 2018 @ 16:31:28 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182960194
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:39 schreef itchycoo het volgende:
Een irritatie waar mensen meestal niks aan kunnen doen, maar toch: vanochtend zag ik weer eens een dode aangereden vos op de weg liggen. Prachtig beest, maar helaas de overkant niet gehaald dus. Ik kan me wel eens kwaad maken over de gigantische hoeveelheden dieren die er doodgereden worden op de weg. Helaas ontkomen we er voor een deel niet aan denk ik, maar blijft toch ontzettend sneu als je zo'n mooie vos, uil, eekhoorn of wat voor dier dan ook ziet liggen. -O-
A73 toevallig? Daar lag er eentje vanochtend..

Vorig jaar een keer op de A77 om half 5 in de ochtend ofzo een wild zwijn midden op de linkerrijstrook.. Ik heb de directe nummers van de meldkamer van de wegbeheerders (die gele cowboy-pickups) in NL in mijn foon, dus meteen gemeld.. Een uurtje of 3 later reed Anne naar dr werk, toen lag hij er nog steeds :X Je raadt het al; ik ga dus niet meer melden..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182960197
Vorige week naar m'n werk in de auto (normaal als ik naar die locatie ga, doe ik dat op de fiets, nu ff een keer met de auto). Was file en ik moest toch rechtsaf de snelweg af, dus bleef in het treintje rechts. Was trouwens allemaal verkeer dat rechtsaf moest.
Zie ik in mijn spiegel een witte Renault Mégane aankomen rijden over de vluchtstrook. Heb de auto maar even subtiel wat verder naar rechts gestuurd (was net aan het begin van de uitvoegstrook).
Zag in de spiegel het stereotype opgefokt mannetje van 20-25 jaar in leasebak die dacht dat hij wél op de vluchtstrook mocht rijden.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_182960228
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 16:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

A73 toevallig? Daar lag er eentje vanochtend..

Vorig jaar een keer op de A77 om half 5 in de ochtend ofzo een wild zwijn midden op de linkerrijstrook.. Ik heb de directe nummers van de meldkamer van de wegbeheerders (die gele cowboy-pickups) in NL in mijn foon, dus meteen gemeld.. Een uurtje of 3 later reed Anne naar dr werk, toen lag hij er nog steeds :X Je raadt het al; ik ga dus niet meer melden..
Nee A17 richting Roosendaal
pi_182960485
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:31 schreef Albert86 het volgende:
Vorige week naar m'n werk in de auto (normaal als ik naar die locatie ga, doe ik dat op de fiets, nu ff een keer met de auto). Was file en ik moest toch rechtsaf de snelweg af, dus bleef in het treintje rechts. Was trouwens allemaal verkeer dat rechtsaf moest.
Zie ik in mijn spiegel een witte Renault Mégane aankomen rijden over de vluchtstrook. Heb de auto maar even subtiel wat verder naar rechts gestuurd (was net aan het begin van de uitvoegstrook).
Zag in de spiegel het stereotype opgefokt mannetje van 20-25 jaar in leasebak die dacht dat hij wél op de vluchtstrook mocht rijden.
Zaterdag was er een tunnelbuis van de Coentunnel dicht (duurde 15 min. denk ik). Dus niemand kon en mocht door. Komt er weer zo een flapdrol met PL op z’n nummerbord over de vluchtstrook er voorbij. Mag toch hopen dat hij via de camera’s nog een boete kan verwachten.
In Duitsland ook een keer file met Rettungsgasse voor de hulpdiensten, reed er ook eentje vrolijk naar voren toe. Dan heb je echt een bord voor je kop hoor.
pi_182961493
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 13:54 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb bochtverlichting, waardoor mijn mistlamp aangaat aan de zijde waar ik de auto naartoe stuur. Ik merk wel eens een seintje van mensen die vermoeden dat ik mistverlichting voer.
Ben weleens voor iemands neus de rotonde op gereden, terwijl die ander voorrang had. De mistlamp sprong aan en ik dacht dat het een knipper was om de rotonde te verlaten. Oeps
.
  maandag 5 november 2018 @ 17:33:57 #288
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182961541
Nogmaals: Alle BMW rijders :')

Dus ik rij keurig 125 op de CC op een 100 weg, haal ik op m'n gemakkie een BMW in die ongeveer 120 gaat, gaat die de hele tijd gas bij geven waardoor je bijna 130 moet rijden om hem in te halen. Vervolgens ben je er eindelijk voorbij, gaat die je kleven. :') Terwijl die net nog 120 reed en ik dus eigenlijk langzaam zou moeten uitlopen.

Waarom kunnen BMW's het niet hebben dat iemand voor ze rijdt??
Man of Steal.
pi_182961542
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:52 schreef Piles het volgende:
Net als auto's waar de dagrijverlichting aan 1 kant uit gaat als je je richtingaanwijzer aanzet. Zodat die meer opvalt.
Hele kermis tegenwoordig :')
Dat is wel nuttig, bij sommige auto’s die met dimlicht rijden bij een strakblauwe hemel, zie je amper het knipperlicht.
.
  maandag 5 november 2018 @ 17:34:58 #290
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182961560
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:23 schreef Light het volgende:

[..]

Tot het een keer mistig is, dan is die auto-stand voor verlichting vaak niet voldoende.
Joh voor die 3 dagen in het jaar.
Man of Steal.
  maandag 5 november 2018 @ 17:36:12 #291
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182961580
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:39 schreef itchycoo het volgende:
Een irritatie waar mensen meestal niks aan kunnen doen, maar toch: vanochtend zag ik weer eens een dode aangereden vos op de weg liggen. Prachtig beest, maar helaas de overkant niet gehaald dus. Ik kan me wel eens kwaad maken over de gigantische hoeveelheden dieren die er doodgereden worden op de weg. Helaas ontkomen we er voor een deel niet aan denk ik, maar blijft toch ontzettend sneu als je zo'n mooie vos, uil, eekhoorn of wat voor dier dan ook ziet liggen. -O-
kan wel janken idd
Man of Steal.
  maandag 5 november 2018 @ 18:16:05 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182962395
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:33 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Nee A17 richting Roosendaal
Sjammer, dan zijn er 2 gestopt met kippen roven vandaag.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 18:59:31 #293
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182963274
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:33 schreef SuperNeger het volgende:

Waarom kunnen BMW's het niet hebben dat iemand voor ze rijdt??
Omdat ze ssssschnelllll moeten zijn!
Schneller dan jij, schneller dan iedereeeeeen.

Audi net zo altijd. Daarom noem ik ze schnaudi, ein schnelle audi!

:D
  maandag 5 november 2018 @ 20:14:37 #294
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182965207
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Omdat ze ssssschnelllll moeten zijn!
Schneller dan jij, schneller dan iedereeeeeen.

Audi net zo altijd. Daarom noem ik ze schnaudi, ein schnelle audi!

:D
:')
Dit, dus.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 20:24:21 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182965614
Vrachtwagens rijden tegenwoordig ook allemaal weer 9x km/u helemaal in de begrenzer. Kom ze met 100 op de teller amper voorbij. Paar jaar terug reed de helft nog exact 80.
.
pi_182966691
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:32 schreef Fer het volgende:
Vrachtwagens rijden tegenwoordig ook allemaal weer 9x km/u helemaal in de begrenzer. Kom ze met 100 op de teller amper voorbij. Paar jaar terug reed de helft nog exact 80.
Idd. Maar ze moeten zich houden aan het pauzequotum dus rijden ze sneller. oO<
  maandag 5 november 2018 @ 21:36:41 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182967402
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:32 schreef Fer het volgende:
Kom ze met 100 op de teller
Als je (links) op een 100-weg precies 100 op de teller gaat rijden ben je ook best wel een lul. Dat weet je?
Huilen dan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:21:01 #299
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182972403
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Omdat ze ssssschnelllll moeten zijn!
Schneller dan jij, schneller dan iedereeeeeen.

Audi net zo altijd. Daarom noem ik ze schnaudi, ein schnelle audi!

:D
of golfjes :')
Man of Steal.
pi_182974130
Waarom denken mensen als je ze inhaalt dat het persoonlijk is.
Sta links bij het verkeerslicht, trek gewoon netjes op en haal de auto die rechts staat in, rij gewoon netjes verder.
Volgende verkeerslicht sta ik rechts (voor) en komt hij links naast mij staan, wederom ben ik sneller.

Bij de rotonde vliegt hij bijna uit de bocht om mij alsnog in te halen.

Geen golf of bmw deze keer, een mooie SQ5.
pi_182975681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:51 schreef JaafkeJunior het volgende:
Waarom denken mensen als je ze inhaalt dat het persoonlijk is.
Sta links bij het verkeerslicht, trek gewoon netjes op en haal de auto die rechts staat in, rij gewoon netjes verder.
Volgende verkeerslicht sta ik rechts (voor) en komt hij links naast mij staan, wederom ben ik sneller.

Bij de rotonde vliegt hij bijna uit de bocht om mij alsnog in te halen.

Geen golf of bmw deze keer, een mooie SQ5.
Sommige mensen menen dat je op de linkerbaan recht hebt om vooraan te gaan rijden. Prima, maar dan moet je wel bereid zijn om gas te geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')