abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:45:35 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182478727
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en uitlachen van 1-jarigen... voor zover opvoeden mogelijk is :P

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:52:30 #2
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182478857
Ik vond het openen van de rekening helemaal niet zo'n gedoe? Zitten zelf ook niet bij die bank, maar dat was allemaal geen probleem. Of misschien heb ik het verdrongen, hebben het namelijk al in de kraamweek geregeld en alles is een beetje fuzzy van toen :D
Wij sparen ¤50 per maand, mijn ouders nog eens ¤50 (doen ze voor al hun kleinkinderen. M'n vader kan heerlijk klagen dat het er inmiddels 7 zijn :D Gelukkig is de oudste nu 18, dus er is budget vrij voor buikbaby ^O^ :P )

Muppet loopt ook nooit met rugtas. Als ik die probeer om te doen gaat ze alleen maar heel hard huilen. Dus ik loop als een soort bediende achter haar aan met haar spullen :')

Gogo wat leuk dat hij al zo veel zegt! Lijkt me super gezellig (tot ze helemaal hun mond niet meer houden, waarschijnlijk) O+
pi_182479456
Je kunt toch gewoon online een rekening openen? Volgens mij hebben ik het bij kroketje zo gedaan, je hoeft niet perse persoonlijk naar de bank.

Hier sparen we niet volgens schema, geld dat ze krijgen gaat in de spaarpot en dat storten we 1 of 2x per jaar bij de bank. Als we ze willen ondersteunen met studie dat hebben we daar zelf wat wat voor achter de hand. Zelf kreeg ik van mijn ouders een rekening mee met wat geld, dat staat nog steeds op een aparte rekening want ik zou niet weten waar ik het aan uit moet geven :')
pi_182479722
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik vond het openen van de rekening helemaal niet zo'n gedoe? Zitten zelf ook niet bij die bank, maar dat was allemaal geen probleem. Of misschien heb ik het verdrongen, hebben het namelijk al in de kraamweek geregeld en alles is een beetje fuzzy van toen :D
Wij sparen ¤50 per maand, mijn ouders nog eens ¤50 (doen ze voor al hun kleinkinderen. M'n vader kan heerlijk klagen dat het er inmiddels 7 zijn :D Gelukkig is de oudste nu 18, dus er is budget vrij voor buikbaby ^O^ :P )

Muppet loopt ook nooit met rugtas. Als ik die probeer om te doen gaat ze alleen maar heel hard huilen. Dus ik loop als een soort bediende achter haar aan met haar spullen :')

Gogo wat leuk dat hij al zo veel zegt! Lijkt me super gezellig (tot ze helemaal hun mond niet meer houden, waarschijnlijk) O+
Ik lees echt te weinig hier...
Voor mijn gevoel is je meisje nog een baby en dan lees ik nog een baby en ben ik totaal in de war :@ :')
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:43:33 #5
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182480054
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:33 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik lees echt te weinig hier...
Voor mijn gevoel is je meisje nog een baby en dan lees ik nog een baby en ben ik totaal in de war :@ :')
Voor mijn gevoel is m'n meisje ook echt nog m'n baby O+ maar dan een die loopt, de hele dag 'mama' roept, vuilnis (en speelgoed waar ze klaar mee is :') ) in de vuilnisbak gooit, haar schoenen pakt als ze naar buiten wil en zelf op de schommel kan zitten :'( het gaat echt opeens hard! En het enige dat we hebben ingeruild voor al die mooie features, is de slaapstand. Die is al een tijdje stuk :X
pi_182480298
Slaapstand gaat weer aan!
Uitslaapstand is wat anders :')

Ik merk heel duidelijk dat ik door de gruwelsprongen heen ben en het leed dat tandjes heet ook redelijk doorben.
Wat heeft me dat toch een 'ellende' opgeleverd :X
pi_182481967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik vond het openen van de rekening helemaal niet zo'n gedoe? Zitten zelf ook niet bij die bank, maar dat was allemaal geen probleem. Of misschien heb ik het verdrongen, hebben het namelijk al in de kraamweek geregeld en alles is een beetje fuzzy van toen :D
Wij sparen ¤50 per maand, mijn ouders nog eens ¤50 (doen ze voor al hun kleinkinderen. M'n vader kan heerlijk klagen dat het er inmiddels 7 zijn :D Gelukkig is de oudste nu 18, dus er is budget vrij voor buikbaby ^O^ :P )

Muppet loopt ook nooit met rugtas. Als ik die probeer om te doen gaat ze alleen maar heel hard huilen. Dus ik loop als een soort bediende achter haar aan met haar spullen :')

Gogo wat leuk dat hij al zo veel zegt! Lijkt me super gezellig (tot ze helemaal hun mond niet meer houden, waarschijnlijk) O+
Ik denk dat m'n ouders heel blij zijn dat zij daar nooit aan begonnen zijn, was een duur grapje geworden met 14 kleinkinderen :D Ik denk dat de 2e helft van de tweeling voor m'n schoonvader ook even een tegenvaller was :)

Wij hebben de spaarrekening bij abn, maar daar geen reguliere rekening, alleen een spaar of belegrekening van m'n man en daar moest het weer aan gekoppeld worden ofzo. Maar omdat hij die rekening praktisch nooit gebruikt kon hij daar ook nog niks mee (internetbankieren enzo) waardoor we langs moesten. Plus dat m'n schoonvader hem aanvroeg waardoor wij vervolgens overal weer voor moesten tekenen en opsturen. Niet de meest handige route iig. Maar dat je in je kraamweek zin had om zulk soort dingen te regelen, ik moest er niet aan denken.

Begrijpt/weet ze al dat ze grote zus gaat worden? Ik vind dat zo'n vreemd idee, bij peuter was ik rond deze tijd ook alweer zwanger, kan het me nu echt niet meer voorstellen (en moet er ook niet aan denken...).

Maar mensen die (ook) vanuit spaarpot storten, hoe komt daar geld in dan? Doen jullie dat zelf met kleingeld oid, of krijgen ze van anderen ook geld? Ze hebben hier van schoonmoeder alle drie een spaarpot gehad en daar is verder nooit meer iets in gegaan dacht ik...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182482789
Messina: Wow wat een minireusje heb jij :o CB :N Beetje onnodig paniekzaaien
Nanuke: Dirk O+ Slimmerd!
Franny: Ahh lieve foto O+
Nolita: Schrikken zeg! Fijn dat het beter gaat!

Fitz kan ook flink krijsen. Arme buren :@
Sylver; Whaha die Ella :D
Adrian: Ahh zo leuk met die rugzak

Wat goed dat sparen voor later en fijn dat sommige grootouders ook helpen.
Lukt hier helaas nog niet zo. Heb hoge rekeningen gehad en er moet ook nog een nieuwe auto komen. Hopelijk daarna *)

BE: Tandjes zijn naar en kiezen al helemaal. Heb met 2 kiezen 3 weken lang 3-5 poepluiers per dag gehad. Vorige week bij CB geweest en Fitz is een lijntje gezakt ;( Wie heeft verzonnen dat dat op deze leeftijd moet terwijl ze er nog niets van snappen?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:12:16 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182486130
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:51 schreef BlueEyes het volgende:
Slaapstand gaat weer aan!
Uitslaapstand is wat anders :')

Ik merk heel duidelijk dat ik door de gruwelsprongen heen ben en het leed dat tandjes heet ook redelijk doorben.
Wat heeft me dat toch een 'ellende' opgeleverd :X
Nou ik moet zeggen dat ze sinds ze 's avonds niet meer slaapt, er 's ochtends wel een uurtje (of 2 :o ) aan plakt. Daar wil ik wel aan wennen, hoor!

Wat fijn, geen tandenellende meer! Hier lijkt er elke week iets nieuws door te komen. Hebben dan ook al weken spuit luiers en een moeilijke eter..

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:09 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik denk dat m'n ouders heel blij zijn dat zij daar nooit aan begonnen zijn, was een duur grapje geworden met 14 kleinkinderen :D Ik denk dat de 2e helft van de tweeling voor m'n schoonvader ook even een tegenvaller was :)

Wij hebben de spaarrekening bij abn, maar daar geen reguliere rekening, alleen een spaar of belegrekening van m'n man en daar moest het weer aan gekoppeld worden ofzo. Maar omdat hij die rekening praktisch nooit gebruikt kon hij daar ook nog niks mee (internetbankieren enzo) waardoor we langs moesten. Plus dat m'n schoonvader hem aanvroeg waardoor wij vervolgens overal weer voor moesten tekenen en opsturen. Niet de meest handige route iig. Maar dat je in je kraamweek zin had om zulk soort dingen te regelen, ik moest er niet aan denken.

Begrijpt/weet ze al dat ze grote zus gaat worden? Ik vind dat zo'n vreemd idee, bij peuter was ik rond deze tijd ook alweer zwanger, kan het me nu echt niet meer voorstellen (en moet er ook niet aan denken...).

Maar mensen die (ook) vanuit spaarpot storten, hoe komt daar geld in dan? Doen jullie dat zelf met kleingeld oid, of krijgen ze van anderen ook geld? Ze hebben hier van schoonmoeder alle drie een spaarpot gehad en daar is verder nooit meer iets in gegaan dacht ik...
Wow wat een rijkdom, 14 kleinkinderen! Maar 5 daarvan waren van vorig jaar, toch? Dan tikt het wel aan :P
M'n vader bleef aandringen dat hij een rekeningnummer wilde, dus daarom zo snel geregeld. We zitten bij asn en kon zo online geregeld worden, dus op zich ook geen probleem.

Nee, ze snapt het nog niet. Soms kijkt ze wel naar m'n buik alsof ze ziet dat er wat anders is en dan wil ze er aan zitten, maar dat laatste doet ze ook bij man :D
pi_182486551
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:09 schreef FlyingFish het volgende:

Maar mensen die (ook) vanuit spaarpot storten, hoe komt daar geld in dan? Doen jullie dat zelf met kleingeld oid, of krijgen ze van anderen ook geld? Ze hebben hier van schoonmoeder alle drie een spaarpot gehad en daar is verder nooit meer iets in gegaan dacht ik...
Er komt soms iets in van ons (man dumpt nog wel eens zijn portemonnee erin leeg), maar verder vooral van anderen. Overgrootoma bijvoorbeeld die een kaart stuurt met geld erin voor zijn verjaardag. Geen gigantische bedragen dus. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182486703
Het openen van de rekening vind ik gedoe omdat we eerst uit wilden zoeken welke het best bij ons past. Toen we daar eenmaal uit waren bleek dat we ervoor naar kantoor moeten en aangezien vriend fulltime werkt is het blijven liggen. In vakanties kregen andere zaken prioriteit ed. Maar binnenkort weer een weekje vrij en nu staat de afspraak vast. Bleek dat ik dit ook alleen zou kunnen regelen tenzij we beiden als ouder bij de rekening willen staan en dat leek me voor vriend wel zo prettig.
Thnx voor de reacties, we gaan er nog eens goed over nadenken.

Over de spaarpot. Op dit moment heeft N geld gekregen bij de geboorte, in december en met haar verjaardag van haar overgrootvader. Met haar verjaardag kreeg ze ook geld van partner van mijn moeder, dat zit dus allemaal in de spaarpot :)

Tandjesleed, daar zie ik nog wel tegenop. Ze zit nu alweer 2 maanden op 4 tanden. De eerste 3 kwamen zonder problemen, die 4de was hels. Hebben er nog wat te gaan dus!

Wat vervelend dat fitz een lijntje gezakt is memoru. Kan hij het hebben of is het wel zorgelijk? Kan me voorstellen dat de spuitluiers ermee te maken hebben.
pi_182486904
Tandjesleed is hier met inslapen merkbaar, maar ook vooral omdat hij op alles moet bijten, met een lichte voorkeur heeft voor onze benen. Vooral als hij moe wordt. We zijn dus ook best vaak op vrije dagen nog lekker buiten want heerlijk weer en dan vind hij mij niet zo interessant meer. :P

Hij heeft wel een gekke ontwikkeling ineens, herkent iemand die? Hij huilt/jammert in zijn slaap. Tot ongeveer een week geleden was het al de babyfoon aansloeg dat hij rechtop in bed zat te huilen. Nu heb ik al een paar keer hem huilend in zijn slaap aangetroffen als ik zijn kamer op liep, maar daar wordt hij dan echt wakker van en dan is t over in paniek. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet en wat dit is. Het is wel van t niveau dat ik eigenlijk wil kijken wat er aan de hand is, maar gaan kijken werkt dan averechts.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182486939
Memoru, wat naar van het gezakte lijntje. Is het zorgelijk of kan je het een beetje verklaren? Veel meer gaan bewegen, vaker ziek geweest? Stom hoor. :*

Stroopwafelmeisje, vind je het niet jammer dat ze er nog niets van snapt? Je kunt haar nu ook niet zo goed voorbereiden/meenemen in het proces. Denk je dat het nog komt?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:45:46 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182487071
Nanuke, Muppet heeft wel een periode gehad dat ze 's nachts wakker werd en volledig in paniek leek. Ze was soms echt een kwartier lang ontroostbaar. Ik denk nachtmerrie oid? Nu is het in elk geval over.

Ja, ik vind het wel erg jammer. Vooral als ik weer eens geen energie heb of een kort lontje, dan kan ik het niet uitleggen, maar ook dat ze niet enthousiast kan zijn over de baby. Maarja, ik hield rekening met opnieuw (ruim) 2 jaar in het traject, niet dat het in de allereerste cyclus raak zou zijn :s)
pi_182487566
Maar dat is het juist een beetje, de paniek is er pas als hij echt wakker wordt als ik zijn kamer op kom. Daarvoor is het huilen met afwisselend jammeren en dan weer even paar seconden stil. Dat maakt het een beetje lastig.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het jammer is. En het lijkt me straks ook wel zwaar, twee kindjes onder de twee. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182487587
Hier ook al een hele tijd geen tanden meer.
Die 8 kwamen snel achterelkaar en daarna niks meer.
Maandag mogen wij weer naar het cb, V is dan 14 maanden en krijgt zijn vaccinatie.
Eentje deze keer, bmr heeft hij vervroegd gehad ivm vakantie.

Hier wordt echt nog niet gelopen, alleen langs tafel en bank en soms aan de hand.
Los staan lukt hem ook nog niet maar dat komt allemaal wel.
Hij kletst ons de oren van de kop dus denk dat dat voorrang krijgt ipv lopen haha. O+
pi_182488009
Hier wordt er as we speak geoefend met stapjes zetten over een drempel :D. Blijkt nog best een uitdaging qua ruimtelijk inzicht _O- want wanneer doe je dan dat been omhoog :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn doerakkie O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182488447
Wij waren gisteren bij de kno arts omdat el capitan al vijf keer oorontsteking heeft gehad. Ze raadde ons buisjes aan.

Ik vind t n lastige keuze, hij moet ervoor onder narcose (wel heel kort) en ze groeien er met 6 maanden tot een jaar weer uit en dan moet t weer :'). Aan de andere kant, m elke keer volpompen met een antibioticum is ook niet alles.. :{

Iemand ervaring? Is het n wondermiddel voor "orenkindjes"?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182488685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier wordt er as we speak geoefend met stapjes zetten over een drempel :D. Blijkt nog best een uitdaging qua ruimtelijk inzicht _O- want wanneer doe je dan dat been omhoog :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn doerakkie O+
Moest lachen om de onderste. Wat issie toch leuk O+

Nanuke, Cas heeft nu ook hetzelfde. Hij krijst uit het niets opeens en is dan opeens weer stil (of aan het borstzoeken als een truffelvarken)

[ Bericht 4% gewijzigd door Skittles op 13-10-2018 11:57:22 ]
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:58:04 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182488785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij waren gisteren bij de kno arts omdat el capitan al vijf keer oorontsteking heeft gehad. Ze raadde ons buisjes aan.

Ik vind t n lastige keuze, hij moet ervoor onder narcose (wel heel kort) en ze groeien er met 6 maanden tot een jaar weer uit en dan moet t weer :'). Aan de andere kant, m elke keer volpompen met een antibioticum is ook niet alles.. :{

Iemand ervaring? Is het n wondermiddel voor "orenkindjes"?
Niet bij eigen kinderen maar wel bij kind van (goede) vrienden. Die waren en zijn ontzettend blij met buisjes, ondanks dat hij nu ook vorige week voor 2de keer moest. Hij is met buisjes niet ziek meer en heeft daardoor ook energie om te groeien en ontwikkelen. Door de vele oorontstekingen stond groei en ontwikkeling redelijk stil.
pi_182488968
Zo ik ben er ook weer na een mentale vakantie. Even een paar weken geen social media, ontplofte werk mailboxen en gewoon genieten van de offline wereld.
Kijk ik hier zijn al die nieuwe dreumesen ineens gewoon hartstikke groot!

Mijn moeder was even in Nederland en we zijn met M (vanaf nu Kwark na de eerste letter klacht) naar de Efteling geweest. Hij vond het geweldig. Zo ongeveer de hele dag daar geweest eigenlijk alleen het sprookjesbos en Jokie 3 x gezien. Want "duurt lang" is wel een beetje het thema van mijn leven sinds Kwark gewoon zelf wil lopen. Maar het was wel leuk. O+

LittleDrummer: Ik was zelf een buisjes kind. Ik had vanaf een jaar of 2 altijd oorontsteking en dat ging in groep 3 ineens weer over. Ik had toen nog wel speciale oordopjes tijdens de zwemles zodat ik onder water kon/mocht.
Ik heb zelf nooit last gehad van mijn buisjes maar kan me nog vaag een onderzoek herinneren waar ik op een knopje moest duwen als ik een piepje hoorde in de koptelefoon. Toen mocht ik aan een narcosekapje ruiken (want die zou naar aardbeien ruiken) en toen was ik out. Geen trauma's aan buisjes dus. Wel trauma aan kindercola trouwens, maar dat is niet relevant. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182489600
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:58 schreef snoenk het volgende:

[..]

Niet bij eigen kinderen maar wel bij kind van (goede) vrienden. Die waren en zijn ontzettend blij met buisjes, ondanks dat hij nu ook vorige week voor 2de keer moest. Hij is met buisjes niet ziek meer en heeft daardoor ook energie om te groeien en ontwikkelen. Door de vele oorontstekingen stond groei en ontwikkeling redelijk stil.
ja dat is ook wel n belangrijk argument. De kno arts vroeg bijvoorbeeld ook of hij goed kon horen, nou eehm geen idee :? Is ooit eens getest toen ie net geboren was en hij reageert meestal wel als hij ergens iets hoort. Maar of dat is zoals t hoort, geen flauw idee. Hij praat nog niet echt veel, maar dat is ook nog niet perse een vereiste nu (13.5 mnd) dussehm tja... Of t beter zou kunnen en hij sneller zou kunnen ontwikkelen :D ik weet t niet.

Helpt t eigenlijk ook tegen ziek/verkouden worden int algemeen? Dat lijkt me niet toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182489648
RF, de klootzakken met hun aardbeienkapje _O-.

De kaptein zullen we wel gewoon in de houdgreep moeten houden denk ik :D die krijst al als je zn neus wilt schoonmaken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182490449
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:47 schreef littledrummergirl het volgende:
RF, de klootzakken met hun aardbeienkapje _O-.

De kaptein zullen we wel gewoon in de houdgreep moeten houden denk ik :D die krijst al als je zn neus wilt schoonmaken
Gezicht schoonmaken is een worstelwedstrijd ja :D
pi_182490455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:47 schreef littledrummergirl het volgende:
RF, de klootzakken met hun aardbeienkapje _O-.

De kaptein zullen we wel gewoon in de houdgreep moeten houden denk ik :D die krijst al als je zn neus wilt schoonmaken
Dit is wel echt anders hoor. In mijn ervaring (Dirk komt veel bij artsen) hebben ze allemaal trucjes om bij baby's en kinderen dingen gedaan te krijgen die ze van nature niet leuk vinden. ;)

En het 'moet' niet nog een keer over een (half)jaar. Als je geen verschil merkt, waarom zou je? Maar het is een relatief simpele ingreep. En voor mij zou ook meewegen dat het niet alleen de antibiotica is, ook het wegnemen van steeds terugkerende pijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182491366
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:58 schreef snoenk het volgende:

[..]

Niet bij eigen kinderen maar wel bij kind van (goede) vrienden. Die waren en zijn ontzettend blij met buisjes, ondanks dat hij nu ook vorige week voor 2de keer moest. Hij is met buisjes niet ziek meer en heeft daardoor ook energie om te groeien en ontwikkelen. Door de vele oorontstekingen stond groei en ontwikkeling redelijk stil.
verkeerde quote sorry!
S. 2014
J. 2016
pi_182491380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij waren gisteren bij de kno arts omdat el capitan al vijf keer oorontsteking heeft gehad. Ze raadde ons buisjes aan.

Ik vind t n lastige keuze, hij moet ervoor onder narcose (wel heel kort) en ze groeien er met 6 maanden tot een jaar weer uit en dan moet t weer :'). Aan de andere kant, m elke keer volpompen met een antibioticum is ook niet alles.. :{

Iemand ervaring? Is het n wondermiddel voor "orenkindjes"?
zwaai*

Bij James heeft het echt wonderennverricht... die was net 1 toen hij buisjes kreeg en zn neusamandel eruit ging en we gingen van 3 liter snot per week naar gewoon verkouden zoals andere kindjes dit ook zijn, en geen oorklachten meer, af en toe een loopoor maar dat is beter dan ontsteking.

De 23e gaan zn keelamandelen eruit en dan nogmaals neusamandel pikken en weer nieuwe buisjes iig rechts want die is er uit. (na 10 mnd)
Die narcose is even vervelend maar de ingreep is echt nog geen 5 minuten.
S. 2014
J. 2016
pi_182494272
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij waren gisteren bij de kno arts omdat el capitan al vijf keer oorontsteking heeft gehad. Ze raadde ons buisjes aan.

Ik vind t n lastige keuze, hij moet ervoor onder narcose (wel heel kort) en ze groeien er met 6 maanden tot een jaar weer uit en dan moet t weer :'). Aan de andere kant, m elke keer volpompen met een antibioticum is ook niet alles.. :{

Iemand ervaring? Is het n wondermiddel voor "orenkindjes"?
Hoi!

Ja...
ik kreeg een veel blijer (en pratend) kind terug..
De ingreep stelt echt niets voor, ik had mijn kind al terug voordat ik in de uitslaapkamer was.

Trouwens hier eindigde telkens weer oorontstekingen in een week ziekenhuis aan de antibiotica (natuurlijk extreem hè, maar het kan dus). Dus ik zou het laten doen :)
pi_182495405
Thnx voor alle opbeurende verhalen :D ik ga t meenemen in de overwegingen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182496851
Succes en sterkte ermee, ldg. Lijkt me erg naar als je kind steeds zo'n last heeft van oorontstekingen.

Wij hebben Y gisteravond en vandaag maar pijnstilling gegeven. Gisteravond werd hij huilend wakker met veel kwijl met wat bloed erdoor in z'n bedje. En vandaag was het ook regelmatig gillen en krijsen van de doorkomende kiespijn. Hij knapt echt op na een zetpil en ook het eten ging een stuk beter. Hopelijk is hij er snel doorheen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182497129
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja dat is ook wel n belangrijk argument. De kno arts vroeg bijvoorbeeld ook of hij goed kon horen, nou eehm geen idee :? Is ooit eens getest toen ie net geboren was en hij reageert meestal wel als hij ergens iets hoort. Maar of dat is zoals t hoort, geen flauw idee. Hij praat nog niet echt veel, maar dat is ook nog niet perse een vereiste nu (13.5 mnd) dussehm tja... Of t beter zou kunnen en hij sneller zou kunnen ontwikkelen :D ik weet t niet.

Helpt t eigenlijk ook tegen ziek/verkouden worden int algemeen? Dat lijkt me niet toch?
Mijn N=1 ervaring: Sjaak kreeg buisjes met 15 maanden oud, na 8 oorontstekingen in 1 jaar. Zijn verkoudheden werden daarna een stuk minder, hij werd minder snel ziek ook. Heel fijn was dat! Hij heeft nog 3x oorontsteking gehad daarna, maar toen was het over. Sjaak praatte nog niet met 15 maanden en daarna ging hij wel heel snel met zijn taalontwikkeling. En de buisjes zitten nu nog steeds, 2 jaar en 4 maanden later. Dat schijnt wel uitzonderlijk te zijn overigens, maar ja...
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:33:43 #32
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182497712
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Helpt t eigenlijk ook tegen ziek/verkouden worden int algemeen? Dat lijkt me niet toch?
Nee sorry, met ziek bedoelde ik de oorontstekingen. Hij was daar zo naar van dat hij ook slecht at.
pi_182507744
Volgens mij leest V hier mee.
Zei ik gister nog dat hij echt nog niet wilde lopen, stapt hij smiddags fijn aan 1 hand mee :o
De truc is om hem in zijn lege hand een lepeltje of iets te geven. En een plezier dat hij heeft :D O+
pi_182508510
Go V :D de kaptein vind t ook leuk om dingen met zich mee te nemen. Nu sjouwt ie al dagen rond met een of ander auto'tje, daarvoor was het een knuffel.

Sowieso knuffelt ie sinds kort daadwerkelijk met knuffels O+ hij heeft n paar vrij grote (ongeveer half zo groot als hij zelf) en als die ergens liggen dan bodyslammed hij zich er bovenop om er dan al rollend mee te knuffelen _O- lompe harrie. Zo knuffelt ie ook met ons, hij stort zich gewoon uit t niks met open armen en mond bovenop je :D hij lijkt ook echt n beetje van dan rauwdouwerige de houden, grappig.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182510464
:W

Ik ben zo druk dat ik niet toekom aan reageren, maar ik lees meestal wel mee. Zo leuk al die nieuwe dreumesen die in mijn hoofd nog minibaby's zijn. O+

Mijn baby bijna-peuter slaapt momenteel voor het eerst in een peuterbedje. :o Ze slaapt zo ontzettend ruk de laatste tijd (wakker als man en ik naar bed gaan, met geen mogelijkheid meer in bed te krijgen en ze valt dan na +/- anderhalf uur woelen eindelijk in ons bed in slaap, waarna peuter om 6 uur weer wakker is }:| ) dat dit een soort van laatste hoop voor ons is. We trekken het beide even niet zo lekker op dit moment door slaapgebrek, dus hopelijk doet dit iets.

Verder is ze wel een geniaal kind zeg, heerlijk. Ze praat steeds meer, maakt heel veel grapjes en is (muv terrordreuterbuien zo nu en dan)ontzettend blij en lief. O+ O+
pi_182512571
Ooh selv in een peuterbedje al!
Komt ze niet steeds uit bed? Of kasten leeghalen?

Hier krijgt kwark binnenkort een nieuwe kamer. De commode gaat weg en daar komt een bureautje. Dan na zijn verjaardag een nieuw bed.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:26:06 #37
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182513270
Deze dreumes is zoo blij met haar glote bed. De eerste paar dagen was ze elke keer moe en moest ze naar bed. Inclusief nepgapen :D
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:27:40 #38
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182513293
Oh en wat ik eigenlijk wilde zeggen. Ze klimt er niet uit. Ze roept dat ze wakker is en pas als ik op haar kamer kom, gaat ze eruit.
pi_182514234
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Ooh selv in een peuterbedje al!
Komt ze niet steeds uit bed? Of kasten leeghalen?

Hier krijgt kwark binnenkort een nieuwe kamer. De commode gaat weg en daar komt een bureautje. Dan na zijn verjaardag een nieuw bed.
Dat moet nog blijken. :D Maar we moeten dit gewoon uitproberen, want zoals de laatste weken kan echt niet meer. :O

Peuter was overigens ongeveer net zo oud toen ze naar een peuterbedje ging, en die komt pas sinds een paar maanden (ze is bijna 3,5) zelf uit haar bed ipv dat ze eerst roept.
pi_182514713
We willen hier ook graag van het ledikant af. Er wordt flink geklommen en in bed gesprongen en ik ben bang dat hij er een keer uitvalt.

Aan de andere kant.. hij maakt ook graag zijn kast deuren open en klimt dan op de planken. Ik zie het al gebeuren dat hij ´s avonds netjes gaat slapen en om 3 uur ´s nachts ineens besluit alle kasten in zijn kamer leeg te trekken. Maar dat valt bij jullie dus mee?

Twijfel ook tussen een peuterbed en 1 persoonsbed. Een peuterbed is veel knusser maar aan de andere kant is zo'n peuter bed ook enorm voor mijn dreumes dus of het dan nog echt wat uit maakt?

Lief wel trouwens dat snoenk dat ze graag in haar bed wil slapen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182516238
Lijkt me ook heftig 2 kinderen onder 2. Hoewel ik voor de geboorte van N al heel rationeel had besloten er ongeveer 2,5 jaar tussen te willen. Geen haast, eerst volop genieten van N enzovoort. Rammel ik op dit moment zo enorm hard, lijkt wel met de week erger te worden. Eigenlijk sinds haar verjaardag. Wil toch echt tot eind mei/juni wachten en dat is het al snel, maar als je rammelt duurt alles lang. :')

Kapitein wat leuk om je te zien stappen! O+
Hier geen ervaring met buisjes, maar hoor ook vaak de verhalen dat kinderen er enorm bij gebaat zijn.
En knuffelen, dat doet N ook heerlijk veel. Ze deelt ook haar knuffel met ons. Houdt de die tegen ons gezicht en zegt ‘hmmm’ en dan weer bij zichzelf. Kopie gedrag want zo deden wij het vaak voordat we haar de knuffel gaven, maar toch erg schattig. O+
Overigens kopieert ze alles op dit moment. Zelfs als iemand hoest gaat haar handje naar dr mond en maakt ze een geluidje. :D

Flav, wat tof dat V plots ook aan 1 hand stapt! Wat kunnen ze ook trots zijn op zichzelf hè!

Selv, wat vervelend dat het slapen zo slecht gaat zeg. Hoop voor jullie dat het peuterbedje uitkomst biedt. Verder alles goed bij je nieuwe baan en in het nieuwe huis?

Over peuterbedje hoeven wij nog niet na te denken. Zou daar wel naar neigen i.p.v. een 1-persoons. Vooral gebaseerd op knusheid idd.
pi_182516989
CB was er niet bezorgd over. Hij is erg ondernemend en vrolijk. Zal nu wel weer beter worden nu hij niet zoveel meer poept.

Flav: Sterkte met de vaccinatie morgen! Wat goed van V!
LDG: Wat n mooi mini mensje heb je O+ Vervelend van zn oren. Sterkte :*
RF: Wat leuk naar de Efteling!
Franny: Sterkte met de kiezen! Bloed heb ik nog niet gehad hier met doorkomende tanden :o
Selv: Ik doe ook mijn best om mee te lezen hier. Fijn dat je zoo geniet van je mini O+
Snoek: Wat handig dat ze roept :D
Nolita: Ik rammel ook best wel :@
  zondag 14 oktober 2018 @ 21:42:58 #43
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182517845
Is best leuk hoor 2 kinderen met net geen 2 jaar verschil (dec 2014 en nov 2016) I. Kan een monster zijn, maar kijkt ook alles van grote zus af. En zo heb ik een dreumes die zindelijk is, in een groot bed slaapt, oren van je hoofd praat en al heel leuk met speelgoed speelt en helemaal meegaat in de fantasiespellen van grote zus O+
En tegelijk is ze af en toe nog steeds een babysukkel die alleen bij mama wil plakken en toch ook gewoon een nog maar meisje van net geen 2 is en het eigenlijk allemaal niet kan maar het wel heel hard probeert O+
  zondag 14 oktober 2018 @ 21:44:04 #44
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182517866
Memoru fijn dat er geen zorgen bij cb en bij jullie zijn.
pi_182518636
Lief dat je het vraagt Nolita, alles gaat verder goed. Het huis is heerlijk en op mijn nieuwe werk gaat het goed. Wel heel erg druk, maar een stuk positiever dan bij mijn vorige baan. :)

Aah snoenk. O+ Zo ervaar ik het ook, ze hebben zo veel aan elkaar op dit moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 15-10-2018 14:16:36 ]
pi_182520141
ga in ieder geval niet voor 3 onder de 2 (of nu 3 onder de 3,5). Ze kunnen af en toe heel leuk samen spelen maar vooral om de beurt dingen doen die niet mogen/gevaarlijk zijn en doordat ze nu alle drie op de bank kunnen klimmen en dat ook continu doen heb ik nergens meer rust. Ik ben echt kapot na een dag thuis en kijk ook echt op tegen de winter, als we niet meer zo makkelijk even naar buiten kunnen. En ik verwacht dat peuter het zindelijk worden eerder van zijn zusjes zal leren dan andersom :')

Fijn dat je nieuwe huis en baan zo goed bevallen Selvaria! Hopelijk is het nieuwe bed een goede stap voor L.

RF, op welke termijn gaan jullie verhuizen? Als dat binnen 1,5 jaar is zou ik voor een goedkoop peuterbed gaan en dan na de verhuizing een 1-persoons bed. Het fijne van een 1-persoonsbed is dat je er ook bij kunt liggen, dat vond ik op vakantie erg fijn bij peuter en mis ik nu bij zijn junior-bed (die voor en achterkant zijn ook dicht waardoor je geen voeten over de rand kunt hangen oid, bij een ander bed wellicht wel).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182524542
Ik lees over rekeningen, wij hebben voor Jewel ook een rekening geopend vlak na de geboorte en storten hier maandelijks geld op (gaan we ook voor Vlokje doen maar we komen er steeds niet aan toe om een rekening te openen). Daarnaast storten we hier het geld op dat door opa en oma wordt gespaard in een spaarpot, en wat wij hier thuis in de spaarpot sparen. Als ze later 18 is krijgt ze zelf toegang tot deze rekening en is het de bedoeling dat ze het geld gaat gebruiken voor nuttige zaken, zoals studie, rijbewijs, huisje, etc.

Tandjesleed, het is zo zielig voor die kleintjes zoveel last als ze ervan kunnen hebben. Bij Jewel beginnen de symptomen soms al maanden van tevoren voor mijn gevoel. Het overal op willen kauwen (en dus ook weer bijten), het kwijlen, hangerig en huilerig gedrag, diarree luiers. Nu roep ik ook alweer 2 maanden dat er kiesjes doorkomen, maar vooralsnog geen kies te zien dus toch niet denk ik :')

Nanuke, wat vervelend dat hij jammert en huilt in zijn slaap. Dat herken ik (gelukkig) niet, maar ik snap de lastige afweging van het wel of niet naar hem toe gaan. Soms werkt dat inderdaad juist averechts en willen ze dan juist helemaal niet meer slapen, maar het voelt dan ook zo verkeerd om niet te gaan als je denkt dat je kindje je wel nodig heeft. Moeilijk, ik zou willen dat ik tips voor je heb maar helaas :*

Stroop, lastig kan dat inderdaad zijn als je zwanger bent maar je oudste is nog te jong om dat te beseffen! Ook wij zijn na een lang medisch traject zwanger geworden van de 1e en hielden er rekening mee dat het weer zo lang zou duren bij de 2e. Wij begonnen dus weer met IVF toen Jewel nog geen 1 was, echter was het dit keer de 2e poging meteen raak O+ Met als gevolg dat Jewel nog maar 10 maanden toen ik weer zwanger was en er nu een kleine 19 maanden tussen mijn meiden zit. Heerlijk vind ik het om de interactie tussen ze te zien, nu Vlokje 4 maanden is en steeds meer reageert op Jewel (en andersom). Pittig is het echter ook, juist omdat Jewel nog zo jong is en niet altijd goed begrijpt dat ze onvoorzichtig of lomp is met/richting haar zusje. Tijdens de zwangerschap snapte ze het ook niet goed en trok ze vanaf het begin opeens heel veel naar vrouwlief, terwijl ze daarvoor juist naar mij trok. Ze heeft mijn zwangerschap dus wel als verandering aangevoeld, maar daardoor voelde ik kennelijk minder veilig en vertrouwd voor haar. Dat was heel moeilijk, nu nog steeds laat ze zich liever troosten door vrouwlief dan door mij maar dat trekt hopelijk wel weer een keer bij. Uiteindelijk ben ik blij dat ze kort op elkaar zitten en hoop ik dat ze heel veel aan elkaar gaan hebben O+

LDG, wat een heerlijke foto's van de Kapitein! O+

Franny, wat zielig van Y die zoveel pijn heeft van doorkomende kiesjes, hopelijk zijn ze snel door en voelt hij zich daarna weer goed!

Flav, knappe V dat hij aan de hand meeloopt!! O+

Selvaria, ik duim voor je dat het slapen in een peuterbedje helpt voor betere nachten! Hier heeft het wel geholpen destijds. Onze eigenwijze dreumes wilde met 15 maanden al niet meer in het ledikant en is op dat moment overgegaan op een peuterbedje. Vanaf dat moment ging het slapen gelukkig iets beter (al was het helaas niet zaligmakend).

Wij hebben ook getwijfeld tussen een eenpersoonsbed en een peuterbed, maar toen we Jewel in een eenpersoonsbed legden in de winkel vonden we dat er zo zielig uit zien dat we hebben gekozen voor een peuterbed, veel knusser inderdaad. Maar Jewel was nog maar 15 maanden, dus dat was ook wel echt een heul klein hummeltje in een heul groot bed. Jewel klimt er ook nooit zelf uit 's ochtends, blijft keurig liggen spelen tot wij haar komen halen. Heel soms dribbelt ze wel 's avonds uit bed om een knuffel uit de tipi tent te pakken om vervolgens zelf weer in bed te kruipen O+

FF, met 3 van zulke kleintjes kan ik mij voorstellen dat je dagen enorm pittig zijn, respect voor jou!

Ook ik maak mij wat zorgen om het slechter wordende weer en het niet zomaar meer even naar buiten kunnen. We hebben de afgelopen dagen zo'n beetje buiten geleefd. Baby zo onrustig dat ze alleen maar wilde slapen in de draagzak en Jewel met haar bijna-peuter-buien, we zijn dus elke dag naar het bos geweest waar Jewel lekker heeft kunnen spelen en Vlokje lekker heeft kunnen slapen. Anders was ik gillend gek geworden denk ik, dus ik vrees voor de dagen die komen gaan als het herfstweer eenmaal heeft doorgezet :')
pi_182525334
Oh Schanu, jouw posts. Hulde. Ik kan dat echt niet zo.

Maar Kevin heeft zijn ritme weer te pakken. Zijn dag begint weer rond half 7 / 7 uur in plaats van een uur of 5! Samen met een peuter die niet meer gemiddeld 16 x per nacht wakker wordt ziet de wereld er nu een stuk zonniger uit!

Beetje jammer dat we over twee weken in amerika zitten, want dan zijn ze weer uit hun ritme :p.

Go V!
En de foto's van kleine kapitein O+
En ik duim mee Selvaria.

Nog een O+ voor snoenk. Hier ook een dreumes die zo hard probeert om grote broer bij te houden, maar eigenlijk nog zo klein is.

Afgelopen weekend zijn we naar de speelhal geweest, met twee andere gezinnen met twee kinderen. Twee kindjes van 6 jaar oud, drie peuters van drie jaar oud en dan Kevin. We hadden de speelhal bijna voor ons zelf en wat was Kevin dapper. Hij wilde niet onder doen voor de oudere kindjes. Ik heb zo van hem genoten, mijn heerlijk mannetje. Ik ben zelf zo ongeveer 30 x van de grote glijbaar afgegaan met hem.
En dan drie peuters die moeilijk doen met het eten en Kevin die eerst zijn eigen frietje naar binnen werkt, daarna de restanten pannekoek van zijn broer en dan nog aan mijn gebakken vis begint. Sorry dames, ik heb echt de leukste! O+ O+ O+ O+
pi_182529352
Ze heeft het klokje rond geslapen. _O- Nul drama echt, na weken van gekrijs, gewoel, tegengesputter. _O- Ze vond zich dan misschien echt al te volwassen :+ voor een babybedje. Ik duim dat het permanent is.

Wat klinkt dat leuk Adrian. O+ L. is ook zo'n lekkere vrolijke vreetbeer. O+
pi_182530416
*O* voor L.
Als het na weken drama nu beter is, zou je zeggen dat je de oorzaak gevonden hebt.
  maandag 15 oktober 2018 @ 15:16:59 #51
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182530496
Wat fijn selv!
pi_182535706
Selvaria een goede werksfeer lijkt me idd een hele verademing. Wat goed van L!! Hopelijk blijft het zo!

Adrian fijn dat de wereld er weer wat zonniger uitziet. Gaan jullie rondreizen in Amerika?
pi_182535959
Wat fijn, selvaria! *O*

Schanu, ik heb met man de afspraak gemaakt dat als ik twijfel, hij even gaat kijken. Hij kan wel de kamer op zonder dat Dirk helemaal wakker wordt. Sinds die tijd is het natuurlijk alleen overdag nog voorgekomen. :')

Adrian, dat klinkt echt heerlijk! O+

[ Bericht 65% gewijzigd door Nanuke op 15-10-2018 19:50:11 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182536392
Wat fijn Selvaria *O* hopelijk weer de eerste van vele!

Fijn he, als ze goed eten Adrian! Hierbij het de afgelopen dagen ook niet aan te slepen. Ontbijten met 2,5e boterham pp en twee borden avondeten. Zo'n verschil met het drama vorig jaar met mevrouw draai je hoofd weg en mevrouw sla alles uit de handen. Overigens hebben ze vanavond dan wel maar enkel wat korreltjes rijst op omdat ze verder geen honger hadden, ook prima gezien wat er wel al in is gegaan. En klagen over naar Amerika gaan :N :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182536643
En ik mis nog wat mensen hier: OUD / [OUD] Secret Santa 2018 aanmeldtopic en hier: OUD / Meeting - 21 oktober , voor iedereen die alleen MyAT gebruikt :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:39:25 #56
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182537286
Jacob had maar 1x geslapen op de crèche en begon tegen zeven uur te piepen dus ik dacht oké, logisch, je mag naar bed, ik eet zo verder. Erin gekieperd. Huilen. Oké, er weer uit, nog wat drinken. Maar dat ontaardde in spelen en toen ben ik de was gaan opruimen en een volgende opgehangen en nu speelt hij nog steeds. Volgt mij een beetje van kamer naar kamer. Is niet te verleiden tot nog even goed drinken en weer naar bed. Wel tot knuffelen, stoeien en boekjes lezen. Is een record aantal keren mijn bed op en af geklommen. Zat met zijn hoofd klem ergens onder en moest niet huilen.
En waar al die energie vandaan komt is me een raadsel want hij had stevig een buikgriep te pakken dit weekend (vandaar al die was :')) en plast nog steeds matig.
Maar ik had dus eigenlijk mijn eten nog niet op |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182540407
Balen van het niet eten, maar het knuffelen, stoeien en lezen klinkt ook wel errug gezellig. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182541045
Selv, wat goed dit O+

Lemijn, klinkt op zich wel gezellig. Maar wat mij betreft mag zoiets altijd om een uur of 3 ‘s middags. En dan ‘s avonds gewoon op één oor ;)

Ik haak hier zo moeilijk aan. Mijm is zo gezellig en makkelijk. Saai om dat dan maar steeds te zeggen. Hij staat qua ontwikkeling uiteraard niet stil, maar het is vooral in frequentie van los staan en ‘zingen’ en ‘kletsen’. Geen grote veranderingen ofzo.
Ach, wie weet gooit de fokwet nu wel roet in het eten en kan ik hier weer echt actief posten :+

(Sowieso, die monstermeeleesposts vind ik zo indrukwekkend. Ik doet alles mobiel en mijn geheugen na 2 kinderen onthoudt zo weinig)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182544607
Mijn geheugen na één kind doet het ook al niet meer hoor! Fijn dat Mijm het zo goed doet.

Hier eigenlijk niet anders. Het slapen is af en toe prut, maar gaat ook regelmatig okee. En verder gaat alles best prima en geniet ik heel erg van Teetje (okee, toen ie met zijn drinkbeker tegen mijn lip sloeg en dat ging bloeden, mocht ie even achter het behang).
pi_182548598
Kinderen hebben een extra batterij ergens verstoot die ze kunnen aanspreken indien -in hun ogen- noodzakelijk :')

Monsterposts lees ik ook nooit echt grondig. Beetje TLDR :@ daarom maak ik ze zelf niet.

Ik ging net met Cas schoenen kopen. Zijn slofjes maat 20 waren toch echt wel te klein. Heeft meneer al maat 23! :o
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:32:04 #61
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182548742
Wat goed, Selv! Leuk ook om weer van je te horen :)
Hoe ging de 2e nacht?

Heb je nog kunnen eten, Lemijn?
Wel schattig zo vrolijk, maar iets minder fijn als je zelf nog honger hebt denk ik.
Een beetje zoals ik het heel schattig vind als Ella zingt en een heel gesprek houdt met de kat, maar niet om 3 uur 's nachts :X

Ai, tand door de lip Gogo?

Wij waren naar een voorleesochtend in de bieb, was echt heel leuk!
En dan is het gelijk weer duidelijk hoe anders Ella is dan haar zus. Zus bleef altijd op schoot zitten, of heel dicht bij me. Ella ging gelijk pontificaal in het midden van de kring zitten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:33:04 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182548766
Haha Skittles, oeps! :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:58:05 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182549165
Als je toevallig ontdekt hoe die extra batterij onklaar te maken is, dan hoor ik het graag }:| .

Maat 23, wow!
En wat grappig dat dreumesje middenin de kring. Ze blijven je verbazen hè.
Oh ja ik skip ook lange posts met teveel reacties maar daardoor mis ik soms verhalen over het kind zelf, dat is wel jammer. Maar ik probeer er niet over te klagen want iedereen mag doen wat ie wil etc.

LeSage ea, heerlijk toch als het lekker loopt allemaal? Lees ik juist graag over hoor!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182549522
Oké nu in zowel baby- als dreumestopic waar ik kom opmerkingen over de langere posts, het is me duidelijk, dan zal ik ermee stoppen. ^O^ :W
pi_182549626
Nee joh, Schanu. Als jij het leuk vindt om te doen, gewoon blijven doen!

Lemijn, ik zoek al 4 jaar tevergeefs.. je bent de eerste die ik zal tippen :P

Wat leuk zo'n voorleesochtend, Sylver! Midden in de kring is ook de beste plek
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:27:41 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182549692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:18 schreef Schanu het volgende:
Oké nu in zowel baby- als dreumestopic waar ik kom opmerkingen over de langere posts, het is me duidelijk, dan zal ik ermee stoppen. ^O^ :W
Wat mij betreft niet hoor, mensen skippen 'm maar gewoon als ze het te lang vinden :( ;)

Ik loop meestal heel wat posts achter, dan zoek ik of jij gepost hebt en ben ik gelijk weer bij :D
Vind het wel handig :Y

Anders type je gewoon een streepje ofzo aan het einde van je bijleespost als je daarna iets over Vlokje of Jewel post, want ik lees vaak dat iedereen dat graag leest, maar het soms mist.
----

Kunnen die mensen gelijk doorbladeren naar het streepje ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:49:54 #67
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182550079
Lol, skittles, klaagde hij nog niet over pijnlijke tenen?

Wat Sylver zegt, Schanu: ik vind jouw posts altijd wel een handige samenvatting :@ en stiekem vind ik het ook knap dat je op iedereen reageert, want mijn hersenen zijn echt troep - ik onthou maximaal 2 berichten en moet dus steeds weer naar boven scrollen :')

En wat zit Ella er wijs, zo met haar enkels gekruist O+
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:51:15 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182551265
Zijn hier nog geïnteresseerden voor Secret Santa? Aanmelden kan tot komende vrijdagavond 20 uur!

OUD / [OUD] Secret Santa 2018 aanmeldtopic

~:)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182551469
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:32 schreef Sylver_ het volgende:
Wat goed, Selv! Leuk ook om weer van je te horen :)
Hoe ging de 2e nacht?
Wakker om 4 uur en toen wilde ze "peje". :') Maar het patroon van wakker tussen 11 en half 2 lijkt doorbroken. *O*

Ella midden in de kring. O+

Cas op grote voet. _O-
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:46:54 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182552121
Fijn dat het in ieder geval iets doorbreekt, Selvaria. Ze was nooit de perfecte slaapster, toch? Of haal ik haar nu door de war.

Sylver, zo'n -------- doe ik ook wel eens onder mijn eigen posts, als ik veel heb gereageerd. Voor mijn eigen behoefte aan orde, blijkbaar :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182554881
Ik lees ze eigenlijk altijd helemaal, Schanu. Het enige waar ik last van heb ik een misplaatst schuldgevoel dat ik zelf niet meer tot zulke posts in staat ben.

Die foto in de kring vind ik wel O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182557468
Klopt Lemijn, wij maken niet van die schone slaapsters. :') Wel de leuksten though. *O*
pi_182557643
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:13 schreef Selvaria het volgende:
Klopt Lemijn, wij maken niet van die schone slaapsters. :') Wel de leuksten though. *O*
Hebben ze al verloofden? Ik kan ze wel uithuwelijken met de mijne, kunnen ze samen slecht slapen *; ^)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182557755
Niks mis met de langere posts Schanu! Zolang het maar niet verwacht wordt door iedereen. Ik reageer meestal op 2/3 posts die extra zijn blijven hangen. Respect dus voor de monsterposts, al begrijp ik het punt dat de stukjes over Jewel en Vlokje daardoor een beetje ondersneeuwen en dus niet de aandacht krijgen die ze verdienen ook wel. Doe gewoon waar jij je fijn bij voelt!

Ik heb vandaag een fijne dag gehad! Waarschijnlijk omdat ik op m'n werk was. Ik heb het punt bereikt dat ik liever werk dan thuis ben :@ zelfs de leidster op het kdv 'klaagt' dat ze zo ondernemend zijn. Ze draait zich om en ze zijn weer ergens op geklommen, ze herkenbaar. Vanavond was ik aan het koken, man was met Em en peuter AH-vormpjes aan het uitpakken. Lala hing steeds aan m'n been dus op haar stoel voor de tv gezet (voor mans neus). Hoor ik een minuut later wat gepiep, zit ze bovenaan de trap te mopperen dat de deur dicht zit. We waren even vergeten de box voor de trap te schuiven...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182557766
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:23 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hebben ze al verloofden? Ik kan ze wel uithuwelijken met de mijne, kunnen ze samen slecht slapen *; ^)
Ah nice, twee vliegen in één klap. Ik zeg doen. ^O^
pi_182559314
Kots, kots everywhere. :X
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:38:38 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182559741
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:23 schreef Messina het volgende:
Kots, kots everywhere. :X
Oh, de ellende 8)7 . Wij hadden dat vorige week. Man, ik bleef wassen.
Waarmee ik probeer te zeggen: sterkte!

FF, ik vind het wel cool dat je meiden zo actief zijn. Ik denk nog wel eens terug aan die kleine propjes toen ze net geboren waren, maar daar is niks meer van over!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182560044
Messina :'( :*

FF, ik vind een peuter en dreumes wat dat betreft al vragen om een extra paar ogen (en ja, ook hier heeft dreumes al eens een aantal treden van de trap zelfstandig ontdekt :X ), maar met een extra dreumes lijkt me onmogelijk.
Oh, en ik ben soms ook wel eens blij dat ik mag werken hoor :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182560050
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:29 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ah nice, twee vliegen in één klap. Ik zeg doen. ^O^
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182560322
Jakkes, ik voel me echt een mislukkeling. Dirk was niet te motiveren tot slapen ondanks overduidelijk moe. Viel steeds half in slaap, maar werd dan weer schreeuwend wakker. Reden: kiezen, verkoudheid, algeheel ongemak, geen idee. Borst bleef hij weigeren, al het andere zelfde resultaat. Maakt man na een uur een klein flesje kv, 3 slokken en hij slaapt. Echt hoor, ik ga nooit meer positieve uitspraken doen over hoe het slapen gaat. Die fokwek is blijkbaar ook irl aanwezig. :(

Gelukkig compenseert hij overdag met losse stapjes zetten en onder hard gelach op z'n kont vallen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182560411
Beterschap Messina! :*

En een O+ voor ondernemende dreumessen. Zo vermoeiend, maar ook zo leuk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182560427
Messina: Bahhh sterktee :*
Nanuke: Hatelijk is dat hé! Dirk vindt je gewoon leuk en wil voor jou wakker blijven en niet voor man :6 Goo Dirk met het lopen!

O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:15:30 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182560666
Nanuke, voor als je zin hebt in gedeelde smart:
ik krijg Jacob al dagen niet in slaap. Stort pas om als ik met hem naar bed ga 's avonds. Vandaag overdag dus helemaal niet. Eind van de middag kwam zijn vader thee drinken, Jacob struikelt over een denkbeeldig autootje en begint te huilen, vader brengt hem naar bed en die trolldreumes gaat slapen ZONDER ÉÉN KIK.
o|O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182560732
Wat een blije foto! En jemig, wat is hij groot al zeg! :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182560930
Hihi memoru die hamer tussen de ballen! En wat lijkt hij al groot!

Messina hopelijk is het spugen snel voorbij.

Ella in het midden van de kring O+

Ff lijkt me zeker vermoeiend een ondernemend drietal. Goed teken dat ze op de opvang net als thuis zijn.
Zo heeft N de gewoonte om óveral in te klimmen tegenwoordig. Doet ze de la van de box open en gaat erin zitten of de klep van dr loopscooter open en klimt erin enzv :D
Bekeek ik de foto’s van de opvang zit ze supertrots in het poppenbadje O+

Nanuke dat slapen blijft een issue hè. Hier gaat het op en af. Vanavond duurde het bijna een uur voor ze sliep. Overdag slapen gaat nergens over. Als ze überhaupt in slaap valt is ze na een half uur weer wakker. Op de opvang slaapt ze wel 2x n uur, schiet mij maar lek...
pi_182561033
En ik was schanu even vergeten. Maar zonde dat je je niet meer welkom voelt, nergens voor nodig. Ik vind je een prima aanwezigheid en iedereen mag posten zoals diegene het zelf wil. Dus gewoon blijven hoor!
pi_182561232
Lemijn, misschien zijn vader voortaan elke avond uitnodigen? Maar lijkt me wel heel vermoeiend zo.

Nanuke, soms werkt iemand anders gewoon even beter, zie ook bij Lemijn. Uiteindelijk is het het belangrijkst dat hij slaapt, door wie/hoe is bijzaak.

Wat een vrolijke foto Memoru! Hoe gaat het met jou?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182561633
Lemijn: Trollbaby |:(
Nanuke: Dankje! Bijna 14 maanden alweer :o
Nolita: Dankje! Hij verstopt alles in zijn ballenbak: Koekjes, papa's horloge en zo'n beetje al zijn speelgoed. Leuk dat N zo klimt :D
Schanu: Gewoon blijven posten! :*
FF: Gaat goed! Inmiddels al ruim een maand op een nieuwe werklocatie. Veel beter hier naar mijn zin. Ben bezig met het rustig opbouwen van mijn uren. Man doet ook meer zijn best O+
Met 3 kinderen die zo ondernemend zijn hoe dan :o Zou er soms geen tweede Fitz bij kunnen hebben
pi_182562286
Wat fijn Memoru O+ Een werkplek waar je je goed voelt kan zoveel verschil al maken. En fijn dat je man ook zijn best doet!

En ik dacht bij mijn 1e precies hetzelfde :D maar gelukkig worden ze niet zo hyperactief geboren en gaat dat geleidelijk. Terugkijkend was het toen nog heerlijk rustig (relatief gezien natuurlijk, want toen was het continu voeden, kolven, luiers verschonen en ondertussen dreumes entertainen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182566601
Die fokwet :{w
Hier ook al 3 klote nachten.
Hij jammert in zijn slaap en zodra ik een hand op hem leg is het goed.
Hebben hem dus weer tussen ons in gepakt en hij slaapt als een roosje.
Stomme verkoudheid ook ;(
pi_182567485
Kaptein en ik zaten net een uur :o alleen :o in een krijspaleis O+ toen kwamen er drie andere kindjes en vond ik dat zo irritant en gingen we weer naar huis :') _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182574160
Wat een heerlijke foto zo tussen de ballen O+

Het vomeer-festijn is hier voor nu voorbij *O* Wel een hele nare nacht, ik ben echt kapot.

Nanuke, herkenbaar hoor. Mijn man ging laatst naar boven en zei: 'Ga maar liggen en lekker slapen' en dat deed 'ie toen ook gewoon. :') Misschien is de andere aanpak dan net even wat ze nodig hebben of zo, maar dan voelt het wel een beetje als falen van mijn kant.

Schanu, ik vind je posts altijd leuk om te lezen ;) Soms wel moeilijk om te reageren, maar dat geldt ook voor andere posts: Ik leesmee, maar soms heb ik niets nuttigs (meer) bij te dragen.

Flav, hopelijk snel beter. Verkoudheid is echt dik kut, en al helemaal voor zo'n kleintje.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182574428
Messina, dat is inderdaad wel heel typisch. Zou ik eens moeten proberen 'ga maar liggen en slapen', ik durf te wedden dat Dirk me uitlacht. :') O+

Ergens is het ook wel heel fijn dat hij dan een andere aanpak wel pakt, maar het voelt dan alsof ik een uur onnodig met hem heb lopen hannessen, terwijl de oplossing ook 3 sec had kunnen zijn. Vervelend voor Dirk, maar ook voor mijn avond. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:43:19 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182590232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:11 schreef Nanuke het volgende:
Ergens is het ook wel heel fijn dat hij dan een andere aanpak wel pakt, maar het voelt dan alsof ik een uur onnodig met hem heb lopen hannessen, terwijl de oplossing ook 3 sec had kunnen zijn. Vervelend voor Dirk, maar ook voor mijn avond. :@
Nou inderdaad! Dat telt echt ook wel hoor.

Overigens ging ik hier eens even dingen optellen. Slecht drinken + slecht eten + slecht slapen + slecht spelen + te weinig lachen + het liefst 24/7 aan de borst gekoppeld zitten. Misschien ligt het toch niet aan mij. Dus Jacob mocht voor het eerst van zijn leven naar de huisarts en hij blijkt gewoon een dubbele oorontsteking te hebben |:( . Sorry kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182590786
Arme Jacob ;(
Ik leg eerlijk gezegd ook niet zo snel een link als hij vervelend en hangerig is.

Wij zijn zojuist een stuk gaan wandelen buiten, V achter zijn blokkenkar. Hij heeft alleen maar lopen gillen van plezier O+
Denk dat het toch tijd is voor schoenen, zo op zijn sokken is ook sneu haha.
Alleen wat voor een schoen.. en welke maat :{
Heb hier verschillende maten staan maar het lijkt allemaal te groot.
Daarnaast laat hij zich echt geen schoenen aandoen haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door Flav op 18-10-2018 14:31:04 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:41:40 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182591075
Herkenbaar van de schoenen! Ik heb ook van alles liggen en trok hem laatst op proef wat aan maar Jacob weigerde erop te staan en plukte wel hevig aan die gekke dingen. Het advies is eigenlijk ook pas schoenen aan als ze een poosje los lopen, maar ja dat wandelen achter de loopkar buiten vind ik ook zo leuk! En het is een van de weinige dingen waar Jacob nu echt enthousiast voor te krijgen is. Wij doen het dus maar op de afgetrapte sloffen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182592769
Arme Jacob. Veel beterschap!

Schoenen, gewoon even de maat meten bij een schoenenwinkel. Meten is weten.
En niet meten is je kind op -in mijn geval- te kleine schoenen laten lopen. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 16:35:31 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_182593190
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:20 schreef Flav het volgende:
Arme Jacob ;(
Ik leg eerlijk gezegd ook niet zo snel een link als hij vervelend en hangerig is.

Wij zijn zojuist een stuk gaan wandelen buiten, V achter zijn blokkenkar. Hij heeft alleen maar lopen gillen van plezier O+
Denk dat het toch tijd is voor schoenen, zo op zijn sokken is ook sneu haha.
Alleen wat voor een schoen.. en welke maat :{
Heb hier verschillende maten staan maar het lijkt allemaal te groot.
Daarnaast laat hij zich echt geen schoenen aandoen haha.
zijn leren slofjes dan niet beter? Loopt hij al los?
disclaimer
pi_182593609
@Flav en Lemijn: Twix droeg in die fase Aapies, van die leren slofjes.
Ik bewaar ze voor Mars (en Mars krijgt ook een paar nieuwe) maar heb nog wel twee paar van iets soortgelijks liggen. Mogen tegen verzendkosten weg en passen door de brievenbus. Heb twee paar dus jullie kunnen ieder een paar hebben evt.
pi_182593620
Y loopt ook nog niet los, maar is wel al heel lang een fanatieke kruiper en hij staat en loopt langs van alles. Hij speelt ook veel buiten, dus ik doe hem al een tijd schoentjes aan. Ook om de voetjes tegen harde ondergrond, steentjes e.d. te beschermen. Die leren babyslofjes slijten wat mij betreft te snel als ze zoveel lopen/kruipen. Van die zware schoenen zijn inderdaad ook nog niet ideaal, ik doe hem vooral sandaaltjes aan.

Opmeten kun je in een winkel laten doen, maar ik meet de voetjes zelf en ik koop dan ruim, omdat het inderdaad wel een valkuil is om te kleine schoenen aan te doen.

Zoals deze (flexibele zooltjes ook):
https://www.zalando.nl/ke(...)e-ke543b00g-o11.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 16:58:31 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182593670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:55 schreef Malteser het volgende:
@Flav en Lemijn: Twix droeg in die fase Aapies, van die leren slofjes.
Ik bewaar ze voor Mars (en Mars krijgt ook een paar nieuwe) maar heb nog wel twee paar van iets soortgelijks liggen. Mogen tegen verzendkosten weg en passen door de brievenbus. Heb twee paar dus jullie kunnen ieder een paar hebben evt.
[ afbeelding ]
Wat lief! Ik heb dus zulke maar die zijn letterlijk tot op de hechtdraad versleten... kom je toevallig naar de meet? Ik DM je wel even.

edit: die zijn mooi zeg Franny.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182596741
Wij hebben ook een paar aapies en voor als het straks echt koud wordt toch maar een paar echte schoenen, ondanks dat hij nog niet los loopt.

Even een vraagje: Teetje eet momenteel vrij slecht 's avonds. Af en toe gaat er wat naar binnen, maar gisteren en vandaag eet hij echt helemaal niet. Zijn bord wordt gelijk aan de kant geschoven. Op zich vind ik het niet zo'n ramp, ik geloof dat ie zelf wel neemt wat hij nodig heeft, maar hij wordt dan 's nachts dus wel wakker met honger. Een flesje melk, daarna nog een keer water, maar het hielp allemaal niets. Uiteindelijk maar met hem naar beneden gegaan voor een banaan, maar dat wil ik eigenlijk ook niet doen. Wat doen jullie als je kind niet eet?
pi_182596871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:00 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hebben ook een paar aapies en voor als het straks echt koud wordt toch maar een paar echte schoenen, ondanks dat hij nog niet los loopt.

Even een vraagje: Teetje eet momenteel vrij slecht 's avonds. Af en toe gaat er wat naar binnen, maar gisteren en vandaag eet hij echt helemaal niet. Zijn bord wordt gelijk aan de kant geschoven. Op zich vind ik het niet zo'n ramp, ik geloof dat ie zelf wel neemt wat hij nodig heeft, maar hij wordt dan 's nachts dus wel wakker met honger. Een flesje melk, daarna nog een keer water, maar het hielp allemaal niets. Uiteindelijk maar met hem naar beneden gegaan voor een banaan, maar dat wil ik eigenlijk ook niet doen. Wat doen jullie als je kind niet eet?
yoghurt _O_ gaat er hier altijd in als niks anders lukt.

En anders n extra grote fles voor t slapen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 20:25:17 #104
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182597110
Grappig Gogo, ik vroeg laatst net zoiets :)

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Sylver_ het volgende:
Iemand nog een idee wat te doen met een dreumes in avondetenstaking?
Zelfs de succesrecepten van voorheen worden resoluut opzij geschoven en ook de alternatieven die ik gisteren aanbood.

Ik vind het prima als ze niet wil eten, maar er ook geen punt van, maar het extreem vroeg wakker daardoor omdat ze honger heeft vind ik iets minder geslaagd.

Gisteren heb ik er met moeite een banaan in gekregen voor het slapen gaan (door kleuter steeds een hapje te voeren, dan wil Ella ook. Werkt helaas niet voor avondeten :P)
Vanochtend was het 05.15u, geen idee of dat aan de banaan lag, maar het was iig al iets beter dan de 04.00u van de dagen daar voor :O

Ik ben bang dat het gewoon een fase is waar we door heen moeten bikkelen, maar wie weet heeft iemand een gouden tip 🤞
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 06:17 schreef Sylver_ het volgende:
Ah fijn dat jullie niet ál te hard gepost hebben zodat ik na 2 dagen Fok!loos gewoon weer een beetje aan kan sluiten :P

Bedankt voor de ideeën wbt de avondetenstaking.
Ik heb er niet zo'n moeite mee om iets alternatiefs aan te bieden, maar dat wordt ook gewoon geweigerd.
Ik denk dus dat het idd is wat Lemijn zegt, dat het meer ontdekken is dat je kán weigeren.
Ze krijgt altijd al kwark of yoghurt na het eten, maar dat is de laatste tijd ook maar 3 happen en dan verdwijnt het in haar haar. Ik heb wel weer Griekse yoghurt gekocht, dan vullen die 3 happen misschien net iets meer :P
En ze drinkt ook nog voor het slapen gaan een fles. Helaas lust ze geen pap. Ik heb wel dreumesmelk gekocht, wellicht vult dat iets meer dan gewone koemelk.

Gisteren had ik met kleuter afgesproken dat als Ella niks wil, we proberen bordje te ruilen. Ze weigerde haar eten en wilde idd die van kleuter en nog veeeeel liever toen ik uitlegde dat ze hetzelfde hebben en die van kleuter is en die andere van haar. Uiteindelijk bord geruild en at ze zonder problemen de helft op :')
Alsnog om 05.15u wakker overigens, dus ik stap over op Franny's advies om niet meer na te denken :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182598025
Oh, dat had ik even gemist!! Het is ook vooral iets van deze week.. Zal nog eens teruglezen.

Yoghurt na het eten krijgt ie sowieso altijd, maar dat gaat er soms ook niet echt in. En vanavond wilde hij zijn fles melk ook niet. Hopelijk wordt vannacht ondanks dat beroerde eten wel iets beter dan afgelopen nacht. :O
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:20:14 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182598215
Ik vraag me ook af of het nu honger is of niet waarom ze om 03.00u besluit dat het ochtend is.
Soms heeft ze bijna niks gegeten en slaapt ze klokje rond, of heeft ze juist heel goed gegeten en zitten we toch alweer om 4.00u beneden.


Awwh, ik las dat Jacob een dubbele oorontsteking heeft. Zo sneu oorpijn. Beterschap! Hopelijk is hij er snel vanaf.
En slaapt hij ook weer beter.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182598401
Bij Y gaat yoghurt/kwark en fruit (banaan) er meestal nog wel in. Maar ook hier komt het wel eens voor dat het na een paar happen al klaar is. Volgens mij heeft hij nu weer last van z'n tandjes, arme jongen. Ze komen allemaal tegelijk door in een paar weken tijd. :') .

Lemijn, wat sneu! Hopelijk is hij er snel vanaf! Ik heb het al best vaak gelezen/gehoord. Mijn buurvrouw voelde zich ook een keer heel schuldig toen ze een oorontsteking een week lang aanzag voor 'gewoon' slecht slapen, eten etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:16:50 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182599312
Ja wat dat betreft heeft hij wel een beetje pech dat hij zo vaak slecht eet en slaapt, dat ik het niet zo goed meer registreer allemaal :'). Ach ja. Het gaat wel weer over en tot die tijd krijgt hij gewoon nóg meer knuffels en begrip. En meer paracetamol ook.

Ik denk nog steeds trouwens dat Jacob niet wakker wordt om te eten, maar dat hij, eenmaal wakker, wel honger kan voelen. Hij wil dat graag oplossen door een liter melk te drinken, die er niet is. Maar al het andere wordt geweigerd dus ik ben gestopt met banaan/yoghurt/etc aanbieden 's nachts. Als er iets eetbaars is dat zou helpen, zou ik het acuut geven. Het waait wel weer over en een nachtelijke banaan zie ik als welkome calorieën.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemijn op 18-10-2018 22:35:02 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182600539
Ik heb tegenwoordig het gevoel dat er werkelijk geen zinnige reden te bedenken is voor nachtelijk gedoe. Soms zijn het tandjes ofzo, maar meestal is er gewoon geen aanwijsbare reden behalve ‘dreumes’.
Sinds ik dat weet vind ik het wel beter vol te houden. ‘Het is een fase en ook deze gaat weer voorbij.’

Ondanks dat, toch veel sterkte, want die fases zijn gewoon bagger :*

Leuke update van Mijm: hij zingt en klapt O+ Dat kind weet me iedere keer weer op de goede plek te raken om compleet te smelten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182604165
Volgens mij is er hier weer een sprongetje voorbij, het nachtelijke gespook is over en hij maakt ineens geluidjes "tuut tuut, taatuu, aaai en heeeeeeey" echt van de ene op de andere dag :D wonderlijke wezens
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182604363
Zingen en klappen!! Teetje dansten klapt, word ik ook altijd zo blij van.

En LDG: ook een leuke update! Dreumesgeklets is zo leuk!

Hier nu gelukkig wel een goede nacht, na wat drinken om 11 uur, heeft ie doorgeslapen tot kwart voor acht!! Heerlijk! *O*
pi_182604386
De laatste maanden weinig meegepost maar er is hier wel altijd meegeleefd met mijn kabouter, dus we komen even gedag zwaaien. 2 jaar geleden werd mijn leven verrijkt met James, en nu is het een heerlijke boef met grote boevenstreken en is het een heerlijke knuffelkont.♡ tot bij de peuters :W

S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:24:18 #113
269689 crew  Viv
pi_182605182
gm87 gefeliciteerd met je grote boef! *O*
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:41:54 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182606316
GM gefeliciteerd! *O*.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41:29 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182610953
Gefeliciteerd James en GM! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:46:07 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182611036
Jacob, the sequel. We waren nog niet gestart met de antibiotica, ik zou even kijken wat meer paracetamol doet. Dramatische nacht met wakker/huilen/drinken/hazenslaapje/repeat. Dus ik wist het wel vanmorgen. Bericht zijn vader net: alles gaat goed, is vrolijk, eet lekker veel, slaapt nu heerlijk.

Ik dacht dat al die nabijheid en veiligheid en melk die ik bied goed was en (op termijn?) zelfstandigheid geeft. Maar op dit soort dagen ga ik serieus twijfelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182617221
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:46 schreef Lemijn het volgende:
Jacob, the sequel. We waren nog niet gestart met de antibiotica, ik zou even kijken wat meer paracetamol doet. Dramatische nacht met wakker/huilen/drinken/hazenslaapje/repeat. Dus ik wist het wel vanmorgen. Bericht zijn vader net: alles gaat goed, is vrolijk, eet lekker veel, slaapt nu heerlijk.

Ik dacht dat al die nabijheid en veiligheid en melk die ik bied goed was en (op termijn?) zelfstandigheid geeft. Maar op dit soort dagen ga ik serieus twijfelen.

Ik denk dat het heel vaak goed is, maar dat het soms, als hij zich niet 100% goed voelt bijvoorbeeld, te dichtbij is, dus dan neemt hij het gewoon 'te veel' : omdat het kan.

Ik heb dat ook als ik me niet 100% voel of gestresst ben en er ligt een reep chocolade in de koelkast:dat is te dichtbij en dan eet ik m gewoon op omdat het kan en dan voel ik me erna niet beter, en wil vaak alleen maar meer chocola...

Is jacob al 1 trouwens?? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182617282
Hier overigens een dame van 21 maanden (wtf hoe dan :o ) die zo eigenzinnig is dat ze er zelf soms last van heeft :') weigert gevoerd te worden, wil alles zelf doen, zegt al belachelijk veel woorden, komt nog minstens 1x per nacht voor een fles, slaapt het liefst tussen ons in en is de allerliefste van de wereld O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182618078
Lemijn, ik had woensdag soortgelijke twijfels. Als ik in de buurt was, was het hangen en klimmen en veel jammeren. Was ik eenmaal uit beeld, ging hij na wat protesteren gewoon leuk spelen. Uiteindelijk heb ik zelfs maar kaas-ui brood gemaakt nadat ik al de koelkast had opgeruimd en het aanrecht had schoongemaakt. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182618404
Gefeliciteerd met James gm!!

Hier ook aapies aan de voetjes. Ik ga tzt als het kouder wordt aapies met wintervoering bestellen. Als ze los gaat lopen komen er schoentjes met flexibele zool.

Ze oefende vandaag regelmatig met los staan, het lukt steeds wat langer. Trots!
Inmiddels wat herkenbare woordjes. Hajje terwijl ze zwaaide naar de vogel toen we weggingen O+ .
Di! (Met korte i van Dicht) als ze een deur dicht doet.
Boef: als ze met haar loopfiets botst (boem).
En het testen is gestart. Staat voor een kastdeur, zoekt mijn aandacht, lacht wat ondeugend en wijst alvast waarschuwend met een vingertje (op de opvang van andere kindjes geleerd :D) en opent dan toch het kastje om alles eruit te halen...

Arme Jacob een dubbele oorontsteking. Beterschap! Typisch dat ze zich buiten de deur voorbeeldig en vrolijk gedragen en zodra je thuis bent begint het jengelen en plakken. Herkenbaar in ieder geval!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:02:43 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182619211
Wat komisch dat de jouwe ook Dih! zegt, Nolita.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:30 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk dat het heel vaak goed is, maar dat het soms, als hij zich niet 100% goed voelt bijvoorbeeld, te dichtbij is, dus dan neemt hij het gewoon 'te veel' : omdat het kan.
Ik vind dit wel een mooie opmerking, dankjewel. Zet me aan het denken.
quote:
Is jacob al 1 trouwens?? :o
Ja, heel erg 1 zelfs :o . Ongelooflijk he...

Heb je Dirk bedankt voor je huishoudelijke middag, Nanuke? *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182624494
Nee hij loopt nog niet los en binnenshuis altijd op blote voeten.
Heb nu m’n oog laten vallen op de leren slofjes/schoentjes van Lodger.
Momenteel heeft hij daar zomer slofjes van en die bevallen goed. Dus die ga ik vanmiddag eens proberen te scoren hihi :P
pi_182624931
Dat testen klinkt eigenlijk heel grappig Nolita. Al kan ik me voorstellen dat als het de tigste keer is op een dag, het wel een keer klaar is. :P

Er was weer een nacht met veel slaap-huiltjes. 1x zo hard dat man er wakker van werd, maar bij kijken lag hij echt nog te slapen. Ik vind het zo sneu.
Verder zitten we echt in een ontwikkelingspiek. Naast losse stappen worden ook staand dingen opgepakt (door door zijn knieën te gaan), hij wijst naar alles en steekt zijn tong uit. En hij zegt 'jaa' in duizend intonaties. O+ Had ik al gezegd dat ik het zo leuk vind met hem? O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182626691
Het wordt een steeds grotere uitdaging om de honden uit te laten met dreumes erbij.
Maar ze zijn zo dol op elkaar. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182634300
Leuk al die ontwikkelingen bij dirk! Jammer van de slaaphuiltjes, maar wellicht krijgt dirk dat zelf helemaal niet mee?
Dat testen is idd wel grappig, maar daarmee begint ook het hoe ga ik erop reageren. Ik waarschuw haar totdat ze iets eruit pakt. Doet ze dat haal ik haar weg en doe het kastje weer dicht. Doet ze het nog eens dan gaat ze 1 minuutje de box in.
Een andere oplossing is de kast leeghalen (liever niet), bij me pakken (maar dan beloon ik haar in principe voor haar gedrag). Dus eens even zien of deze aanpak werkt. Ergens is ze nog zo klein, maar zeker heel slim. In dit geval zie ik ook dat ze het heel goed in de gaten heeft.

Honden vindt N ook het einde. Wijzen en als ze er 1 hoort het geluid na proberen te doen. Vandaag kreeg ergens in een tuin een hondenbeeldje zelfs een kus van haar. :D

Nadat ze gisteren zoveel aan het oefenen was met los staan heeft ze vandaag gewoon haar eerste losse stapjes gezet!!! *O* *O* zo fijn ook dat papa en mama hier samen getuige van waren, met nog heel veel andere mensen want feestje.
Wat kun je dan trots zijn zeg! Ze ging zelfs vanuit zit naar staan en toen stapjes, stuk of 3. Daarna nog 2x laten zien.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:29:54 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182634416
Wat leuk dat ze loopt Nolita! Ben benieuwd of ze morgen gelijk door oefent :).

Wow Messina, hoeveel honden hebben jullie?

En Dirk in de ontwikkelingspiek O+ . Dan is het huilen toch gewoon verwerken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:34:36 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182634490
Nolita, ik hoorde recent dat kinderen gemiddeld pas vanaf 3 jaar hun impulsen kunnen remmen. Daarvoor kennen ze op een gegeven moment wel de regel (denk aan 'mag niet'-zeggend kind dat snoepjes eet, of naar je kijken terwijl ze het doen), maar het impuls wint het gewoon. Dat heeft niks met slimheid te maken.

Ik zie bij me pakken, of wat ik meestal doe: uit de situatie halen en een alternatief bieden, niet als belonen. Maar gewoon hem behoeden voor het gevaar dat ik zie en hij niet. Verder zet ik dus wel dingen weg. Of ik accepteer het gewoon. Jacob is dol op de pannen. Prima joh, speel lekker met de pannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 20-10-2018 22:01:21 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182634572
Hier mag de kapitein niet aan de kraan komen als ie in bad zit (want heet) als hij erheen kruipt zeg ik uh-uh. Dan zegt ie uh-uh na 8)7 en kruipt weer weg. Twee minuten later kruipt ie weer naar de kraan, gaat ervoor zitten, kijkt ernaar en gaat driftig nee zitten schudden met zn koppie _O- soort van zelfcorrigerend systeem :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182635636
Ik ben ook benieuwd of ze door gaat met oefenen morgen!

Ja dat is dus mijn dubio lemijn. In principe mag ze hier verder ook alles pakken en ontdekken. De onveilige keukenkastjes zijn vergrendeld, de andere niet. In dit geval gaat het om de spelletjes kast. De kaarten heb ik al hoger gelegd, met de bordspellen is dat minder eenvoudig. Niet gevaarlijk dus, wel onhandig en zonde als iets stuk gaat.
Uit de situatie halen en alternatief aanbieden accepteert ze niet, ze moet en zal naar die kast. Dan moet ik met haar naar boven/buiten denk ik :+
Onze computer heeft ze gisteren ook aan en weer uit gezet, net als het tvkastje, waarop ze al verschillende programma’s heeft opgenomen, haha. Daarvan ben ik dan wel bang dat ze het een keer begeven.
Eerst maar eens afwachten hoe interessant ze het kastje blijft vinden. Als het zo blijft ga ik de spellen wel een keer verplaatsen, het is niet dat we veel tijd hebben voor spelletjes. :')
pi_182642616
Vijf honden hier ;) En 6 schapen en een heleboel kippen :P

Eerste stappen lees ik! *O* ^O^

Hier inderdaad ook alleen de 'gevaarlijke' lades dicht, de rest is open (waaronder ook de pannenlade, je doet maar, hoor :P )
Ik vind sinds een tijdje wel spullen terug op plekken waar ze niet horen. Een van z'n bekers dagen kwijt geweest - Achter de PC gevonden. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182643119
Nolita, het is ook een kwestie van blijven corrigeren en vooral afleiden. Als je ergens op bezoek bent kun je ook niet verwachten dat alle kastjes vooraf leeggehaald worden, maar moeten ze ook gewoon van dingen afblijven. Net als van de hapjes op een verjaardag. En dat gaat hier ook niet altijd goed, soms ben ik ze om en om bij de tv weg aan het trekken en vinden ze dat alleen maar grappig.

Bij ons is er niets afgesloten, alle kastjes kunnen ze bij, zelfs kastjes met belangrijke papieren. Maar afgezien van het middendeel van de tv kast en het stopcontact boven de bank is niets interessant om echt iets mee te doen. Alleen de vaatwasser is magisch, zodra die open gaat staan ze naast me. Maar ik denk dat we een dikke onvoldoende scoren op kindveiligheid, we hebben ook alleen afdekplaatjes in sommige stopcontacten (in hun bereik), verder helemaal niets. De box fungeert tegenwoordig als traphekje.

Hier nu ook twee beginnende lopers, eindelijk. Em overbrugt half rennend zo'n vier meter (terwijl ze uitrekent vanaf wanneer ze zich kan laten vallen om alsnog bij haar bestemming uit te komen). Lala is veel beheerster en loopt stapje voor stapje.

En verder hebben we weer drama nachten. Vannacht 1 uur, 3 uur, 5 tot 6:15 en om zes uur kwam peuter ook nog eens, doorgelekt en met nat bed. Lala heeft uiteindelijk op onze kamer in het tentje geslapen vanaf 6:15, en toen stond om 7 uur peuter voor haar neus. " Hey zusje!" "Zusje wakker!") ja, toen wel ja :') zo jammer dat hij nu zelf zijn deur open kan krijgen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182643727
Wat leuk al die beginnende lopers O+
V valt echt nog om als ik hem loslaat haha.

Gisteren ook de munchkin cup gekocht.
Hij had het meteen door, moet alleen nog leren hem omhoog te houden als hij wat leger is haha.
Hij is zijn rietjesbeker gewend haha.
pi_182645551
Er wordt hier soms n beetje gedanst O+


En ja dat is een usbkabel in zn handje :') daar heeft ie een innige band mee 8)7

En zoals je ziet worden hier ook de lades leeggetrokken, dvd's zijn favoriet ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182647066
Wat ontzettend leuk al die ontwikkelingen te lezen O+
Dansende kapitein O+ Simon kan dat ook al lekker. Helemaal sinds ie zelf de radio aan en uit kan doen en de volumeknop kan bedienen (sorry buren :7 )!
Hij begint het nu echt leuk te vinden om te klimmen en klauteren, klimt zo de glijbaan via de glijkant omhoog tot boven en dan weer naar beneden glijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182647341
Tolstoi :* het is ook gewoon veel. Vooral het gebrek aan tijd voor jezelf kan echt slopend zijn na een tijdje. En slaapgebrek is ook gewoon een bitch -O-.

En je baan, lastig.. Zijn er veel vacatures in je vakgebied? Dan zou ik er gewoon voor gaan :Y je moet energie uit je werk kunnen halen ipv er ook nog eens door leeggezogen te worden, daar heeft geen enkele dreumesmamma de puf voor :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182649007
Zei ik vorige week nog dat er geen tanden meer aan zaten te komen, zit er gewoon een kies :D
Niks van gemerkt en nummer 2 staat op springen.
Het was dat hij zijn mond ver open had anders hadden we het niet gezien :')
pi_182649284
Ik kijk ook bijna nooit bewust in zn mond _O- pas als ie onwijs loopt te miepen of te kwijlen. Wie weet wat er verder nog in dat bekkie zit :D _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182672210
Winkelwagendrama. Sowieso wagendrama. Meneer wil ook niet wandelen, nee, tillen moeten we. :')

Tolstoi, hopelijk komt er snel een goede oplossing. :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182675453
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 13:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat ontzettend leuk al die ontwikkelingen te lezen O+
Dansende kapitein O+ Simon kan dat ook al lekker. Helemaal sinds ie zelf de radio aan en uit kan doen en de volumeknop kan bedienen (sorry buren :7 )!
Hij begint het nu echt leuk te vinden om te klimmen en klauteren, klimt zo de glijbaan via de glijkant omhoog tot boven en dan weer naar beneden glijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ 1 op je spoiler. Incl. Slapeloosheid ondanks dat de rest in huis in diepe rust is.
Eerlijk gezegd heb ik te lang gewacht. Ik ben druk bezig met solliciteren, maar er is zeer weinig part time in mijn vakgebied beschikbaar. En ik zit echt op het randje momenteel (met mijn burn-out verleden). Over een week heb ik vakantie, en ik hoop dat ik het dan een beetje los kan laten.
Je werk kan je echt leegzuigen en dat is gewoon echt onnodig.
Ik hoop op een snelle en goede oplossing voor jou. Succes!
pi_182675483
Oh en hier ook weer tanden drama. Ik verklaar de oorlog aan hoektanden!!
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:28:14 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182675540
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:25 schreef Adrian4 het volgende:
Oh en hier ook weer tanden drama. Ik verklaar de oorlog aan hoektanden!!
+100.000 |:( .

Jacob kan vliegtuigen spotten. Dat enthousiasme is zo tof.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182677398
Leuk filmpje van kapitein!

Tolstoi en Adrian, vervelend dat het niet lekker loopt op het werk. Zeker stappen in ondernemen want het heeft zo’n invloed op alles. Mijn motto sinds N: ik leef niet om te werken, maar ik werk om te leven. Ik kan de knop vooralsnog makkelijk omzetten als ik thuis ben, ben ik ook echt thuis. Die verplichte opleiding die startte op mijn eerste werkdag na verlof en nog even duurt was echt geen combinatie. Maar als ik zelfs collega’s zie worstelen die geen baby/kind hebben kan ik het voor nu accepteren, al heeft dat even geduurd.

Tandjes....ik hou mijn hart vast, we zitten nog steeds maar op 4.

Vliegtuigspotters Jacob, überhaupt het enthousiasme vind ik tof om te zien. Alles is geweldig interessant, heerlijk!

N was vandaag een echte giebeltante. Was steeds aan het oefenen om zonder hulp van haar handen rechtop te gaan staan en lachte daarbij steeds supertrots of het nu lukte of niet O+
pi_182678363
Jaaa, hoektanden zijn hier ook evil.

Adrian en Tolstoi, sterkte en zorg goed voor jezelf.

Vliegtuigen spottende Jacob! O+ . Het enthousiasme is echt zo genieten he. Ik ging vandaag een stukje fietsen door het bos en het park met Ysje. Zodra we het bos ingingen, was het: "Oooooh" en in z'n brabbeltaaltje alles aanwijzen. En dag zeggen als hij eenden zag in de sloot. "Ooooh waak waak, dahaag!" O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182679797
Herfst in het bos O+ dat mis ik wel aan mijn oude huizen, zo het bos in kunnen lopen en de fietskar vinden de meiden nog niet zo leuk helaas.

Tolstoi en Adrian, wat Nolita zegt idd! Een fijne werkplek is zo belangrijk! Zowel qua collega's als qua werkdruk. Wat dat betreft ben ik heel blij met mijn simpele 8-5 baan voorlopig! Was overigens voor mijn verlof toen ik nog een andere chef had een ander verhaal. Rondkijken naar het aanbod kan sowieso geen kwaad, de markt is ook duidelijk aan het aantrekken.

Hier ook weer tandjesleed, maar weer boven. Onder hebben ze twee tanden, boven al 6 en een beetje :')

En wat vinden jullie, zal deze look me later kwalijk genomen worden als ze dit terug zien? Ik vind meisjesharen maar lastig. Een matje in de nek, grote pluk midden op het hoofd, maar niks aan de zijkanten. Speldjes worden eruit getrokken en ik heb eindelijk elastiekjes gevonden die blijven zitten en uit te rekken zijn gevonden (op Ali, zenner heb ik nog immer ruzie mee). Suggesties voor kapsels met weinig haar die niet op palmbomen lijken zijn welkom :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182680071
Team palmboom *O*
Veel meer is er hier ook niet van te maken bij kroket :P

Ijsje in het bos O+
Vliegtuigen spotten O+

Tolstoi, wat een vervelende situatie :*

Brrrr die hoektanden vrees ik ook. Het ziet er wel gek uit nu met 8 voortanden en een paar kiezen maar nog 0 hoektanden :D
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:48:54 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182683478
Ik begon de indruk te krijgen dat het normaal is, eerst al die tanden, dan een serie kiezen en dan pas hoektanden. Denk dat ik het een gek gezicht ga vinden als er straks opeens hoektanden tussen zitten :o.

Sterkte voor Tolstoi! En ook voor Adrian :* .

Schattige palmbomen zeg. Ik heb er bij Jacob ook wel eens eentje gemaakt, maar hij vond het niks. Dus hij is nog gewoon team uitgegroeid babykapsel.

Wat leuk dat enthousiasme tijdens het fietsen Franny O+ . Hier is fietsen toch vooral nog een manier om van A naar B te komen, voor zijn vermaak hoef ik het niet te doen. Tenzij trams, maar die zijn niet altijd voorhanden.

Het was weer 5 uur vanmorgen |:( . En sindsdien wordt er alleen maar geplakt en gejammerd en pap op mijn pyjama gesmeerd en meer van dag soort boevigheid. Nu leest hij een artikel over een tuchtzaak en ik heb The Baby Book van Sears er maar weer eens bijgepast, misschien staat er iets bemoedigends in.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182684171
Palmbomen _O_

Lemijn, hoe laat gaat hij 's avonds naar bed? (Hoeveel uur slaapt 'ie 's nachts?)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182684334
Palmbomen O+

Die van mij heeft nog steeds een hoopje niks. :')
[img]knip[/img]

[ Bericht 13% gewijzigd door Selvaria op 23-10-2018 21:26:17 ]
pi_182684414
Maar wát een ogen, hey O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182684632
Ze doet me op die foto erg denken aan I toen die haar leeftijd had! O+ . En die had ook zo lang nauwelijks haar. :') .

Die palmbomen zijn trouwens heel schattig. O+ .

Ysje heeft ook nog niet veel haar. Heel blond en beetje vlassig. Maar hij heeft nu wel van die kleine plukjes die bij z'n oren omhoog steken. Mijn vriend noemt hem Lambik. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182685595
Ah, palmbomen O+ De jeugdherinneringen van 3 blonde meisjes met alledrie zo’n pluk bovenop hun hoofd :D

Tolstoi, een dikke knuffel voor je. Zorg je goed voor jezelf?

Mijm zag gisteren een filmpje van opa en oma en riep: ‘Mmmmmma. Ooooo-pah.’ O+

Over haar hier niets te klagen, hij gaat gewoon iedere 5 weken mee met onze knipbeurt :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:23:46 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182685849
Wat een lekkere eetfoto LeSage!
En wat een mooie, Selvaria. Misschien weinig haar maar toch een echte dreumesblik. Is ze ook into dierenboeken?

Messina, sinds hij nog maar 1 dutje doet, ligt hij er meestal om 19u wel in. Daar valt niks in te rekken. Het is echt hinder van iets waardoor hij zo vroeg wakker wordt. En/of een poeluier.

Vraag: wat helpt er ook alweer (een beetje) tegen die tandenpijn?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182686908
Tegen hinder en ongemakken valt niet op te boksen :N Zou verboden moeten worden.

Hier wordt geslapen van 21:15ish tot 07:30ish. Als we hem vroeger naar bed doen wordt hij ook gewoon vroeger wakker. Iets meer of minder dan tien uur dus. Ik ga vaak rond 22:00 uur naar boven (eerst douchen) dus een echte avond heb ik niet, maar anders red ik het écht niet overdag.

Overdag slaapt hij wel oké, tussen de anderhalf en 2.5 uur. Dan heb ik dus wél even voor mezelf om te klussen, strijken, of whatever waar ik liever geen dreumes bij heb rondlopen...

Wat een heerlijke kliederfoto, daar houd ik zo van! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182687214
Hier wordt overdag een of twee keer geslapen. Bij 1 slaapje gaat ie tegen 19 u naar bed. Bij twee slaapjes vaak een uurtje later. Hij slaapt tussen de 11 en 12 uur meestal :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:09:46 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182694759
Wat een schattige palmboompjes! O+

Ik maak bij Ella vaak een ongevallen palmboom :+
SPOILER: niet zo'n duidelijke foto, maar zoiets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze laat knipjes ook niet zitten en zonder iets zit haar haar in haar ogen nu.

Selv, wat een mooie sprekende ogen heeft L O+

En Mijm, zelfs knoeien laat hij er schattig uitzien :D O+

Ella gaat ook om max 19u naar bed, als ze later naar bed gaat slaapt ze slechter. Overigens helpt later naar bed gaan helaas ook niet met later opstaan. Het wisselt gewoon enorm, van 04.00u tot 07.00u, geen pijl op te trekken.

Lemijn, veel mensen vinden Dentinox of Chamodent fijn werken.
Hier deed het niks, maar wie niet waagt.. ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:19:44 #156
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182694961
Ja na 6 uur vind ik heel acceptabel, dan blijven we gewoon nog even liggen maar dat beschouw ik wel als dag. Voor 6 uur vind ik oudermishandeling.

Messina, ik doe dat dus te weinig, zo verstandig op tijd naar bed gaan. Anders heb ik nooit tijd voor mezelf. Het blijft een lastig evenwicht vind ik.

Mooie omgevallen palmboom, Ella!

Overigens sliep Jacob vandaag na het ontbijt nog even (en ik ook). Maar daardoor was gelijk de middagdut een ramp en dus het avondeten ook weer. Ach ja.

De lunch ging zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik klaag niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:24:06 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182695054
Oh, ik heb nog meer gemist zie ik!

Ook nog een schattig loopje en dansje van de kapitein O+

En Ysje op de fiets O+

En een :* voor Tolstoi. Het klinkt ook wel als veel allemaal de laatste tijd.

Volgens mij moet ik nog verder terug bladeren, maar eerst maar eens 2 kinderen in bed leggen. We waren 2 nachtjes uit logeren en ze hebben allebei een halve nacht wakker gelegen, eerst Ella en de nacht erna haar zus. Op tijd op bed vandaag!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182699833
Y al achterop de fiets, wat gezellig zo! N valt steevast in slaap op de fiets als ik langer dan een kwartier onderweg ben. Zo ook zondag terwijl ik het bewust nadat ze wakker was geworden en wat gegeten had ben gaan doen. In bed wil ze nooit slapen overdag, en op de fiets/in auto/kinderwagen kan ze niet wakker blijven :')

FF het is wel een memorabele palmbomenfoto haha :+ . Hier ook sinds deze week een palmboom, maar ik zeg deze een beetje aan de zijkant, maar nog wel aan de bovenkant van haar hoofd. Gaandeweg de dag zakt deze om en is het een gewoon staartje, prima hoor!

L mooie dame!

Slaapstats: ergens tussen 20:00 en 21:30 gaat ze de nacht in en slaapt dan tot ongeveer 8:00 tenzij we eerder op moeten. Meestal 11-12 uur dus ongeveer, maar wel sowieso 1x wakker voor drinken.
pi_182708506
Hier weer een mindere nacht door een hoestende V ;(
Hij heeft veel last van droge hoest en heeft bijna non-stop van 23:00 tot 02:00 gehoest.
Ik geloof niet in al die homeopathie dingen maar toch de tussikind geprobeerd, doet voor mijn gevoel niks.
Blijf het toch wel consequent geven want wie weet..
Voor de zekerheid toch maar even een echt hoestdrankje aanschaffen straks.

Al die palmbomen O+
Hier begint nu langzaam ook meer haar te komen, kan er nu lekker door kroelen hihi.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:00 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182708931
Och, lastig hè dat nachtelijke gehoest! Hopelijk wordt het snel beter. Wij hadden zowaar een nacht zonder gedoe, wel voedingen maar daar hoor je me niet over als hij pas om 7 uur het licht aandoet.

Omdat ik vakantie hen kunnen we elke dag rustig opstarten, dat is zo fijn. Zonder tijdsdruk ontbijt hij veel beter. Hij kijkt mee met pap maken en eet daarna enthousiast. Als ik moet werken is er bijvoorbeeld geen tijd om het aan tafel gaan 5 minuten uit te stellen als hij nog niet wil. Die paar minuten kunnen alle verschil maken.

En op de crèche wilde hij wel bij een ander kind aan tafel zitten en puzzelen (lees: stukjes verplaatsen of gooien). Toen ik wegging zwaaide hij in plaats van te huilen. Ik vind hem zo stoer. Het kind wordt zo groot. Nu zit ik lekker koffie te drinken en de krant te lezen maar ik verheug me eigenlijk alweer op vanmiddag als ik hem ga halen :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182709419
Hier was de kapitein vannacht ineens klaarwakker. Zijn knuffelhond moest namelijk door ons geaaid worden _O- hij zat prinsheerlijk op bed tussen ons in "aaaiii!" te roepen en onze handen op de knuffel te leggen. Superschattig, beetje jammer van het tijdstip wel :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182709428
Dat is wel herkenbaar Lemijn. Op mijn werkdagen ontbijten we dan ook gewoon niet. Dirk wordt wakker tussen 7 en half 8 en om kwart voor 8 gaan we de deur uit. Als ik hem eerder wakker maak of überhaupt eten geef gooit hij het op de grond. Hij drinkt wel altijd, en op het kdv krijgen ze rond 9u fruit, dus ik vind het niet zo'n groot probleem.

Hoestende kinderen zijn zo sneu altijd. :*

Ik vind de palmbomen leuk. O+ Ik doe met Dirks haar niets meer. Het is 2x bijgewerkt omdat rare plukken, maar nu is het zo'n mooie volle bos dat ik het gewoon maar laat.

Jammere timing maar ohhh wat een smelt-actie van de kapitein. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182709484
Kennen jullie ook de tijdsdruk? Als Dirk gaat slapen is t net of er bij mij een timer af gaat, want dan moeten al die dingen die niet met kind kunnen -nu nu nu- gedaan worden. Inclusief tijd voor mezelf. En dat past dus nooit. Hoe doen jullie dat? Het valt me af en toe zo tegen dat ik en geen huishouden gedaan krijg, en geen tijd heb voor mezelf en alle dingen steeds maar uitgesteld worden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182710157
Ja, dat is herkenbaar Nanuke. Het is lastig. Ik was er met mijn oudste net een beetje uit, want dit hoort wel erg bij de eerste drie jaar in het leven van je kind. Daarna worden ze (tenminste, de meesten denk ik) wat zelfstandiger waardoor je ook overdag wat meer ruimte hebt voor 'eigen dingen' en nu met IJsje zit ik er ook weer middenin. Het is lastig hoor. Je komt zelf al snel op de laatste plaats. En die tijd die je hebt, is ook zo weer voorbij. Ik heb dan ook vaak last van keuzestress. Zal ik iets nuttigs doen, in bad gaan zitten, wijntje drinken met vriend en wat kletsen, serietje kijken of toch maar vroeg naar bed? En soms doe ik gewoon helemaal niets, en zit ik alleen een beetje doelloos te internetten en voor me uit te staren. :+ .

Soms voelt het een beetje alsof je eigen leven 'on hold' staat. Maar bedenk: het wordt echt beter en makkelijker!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182710236
Ik probeer vriendelijk tegen mezelf te zijn bijv als het op huishouden aankomt. Er staat nu bijvoorbeeld van drie dagen afwas op het aanrecht, maar vandaag is mijn vrije dag met kaptein, dus we gaan samen spelen O+ en als ie slaapt doe ik iets relaxeds voor mezelf. Afwas komt vanavond of morgen wel weer, er zijn belangrijkere dingen (en we hebben nog borden genoeg :D)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182710349
Ik merk dat ik het bij de tweede allemaal wat makkelijker loslaat. Ik vind mezelf belangrijker dan het huishouden, dus neem ook regelmatig wat tijd voor mezelf. En anders zoek ik oppas/stuur ik vriend en kinderen de deur uit en ga dan als een malle in 2 uur door het huis.
En op de dagen thuis met kinderen doe ik ook gewoon wat als zij spelen.
Tijdens het dutje is mijn regel: 1 huishoudelijk klusje + beneden een beetje opruimen, daarna chillen.

Oh ja, en standaard te laat naar bed O+ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182710354
Ik heb datzelfde ook een beetje Nanuke, maar ga dus wel altijd bewust even op de bank niks zitten te doen omdat ik vind dat ik dat ook verdiend heb! En dat sommige dingen daardoor (even) blijven liggen is jammer. Mijn prioriteiten liggen bij de kinderen en mezelf, de rest komt wanneer het komt. Was opvouwen doe ik dus sinds een paar weken ook alleen nog maar als opa op visite komt. Komt hij niet dan blijft het liggen. Vorige week hadden we een stapel bijna tot aan het plafond vanaf de commode. Jammer dan.

LDG, wat lief :) maar wel wat jammer van de tijd idd.

Lemijn, hier zeiden ze gisteren op het kdv dat het baby-achtige er opeens helemaal af is. Als ik het zo hoor is dat bij Jacob ook het geval. Wel heerlijk, even wat tijd voor jezelf! Wij hadden gisteren ook samen een dag kind-vrij gepland. Dan kun je ook opeens de drama nachten weer wat beter hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182710366
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen :')

Want ik vind het ook oprecht leuk met hem :D dat is wat het lastig maakt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:59 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182710384
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Zal ik iets nuttigs doen, in bad gaan zitten, wijntje drinken met vriend en wat kletsen, serietje kijken of toch maar vroeg naar bed? En soms doe ik gewoon helemaal niets, en zit ik alleen een beetje doelloos te internetten en voor me uit te staren. :+ .
Exact dit, met dezelfde conclusie :') . Maar ik ben meestal mild naar mezelf. Zo is het gewoon. En pre-kind had ik hetzelfde dilemma met dezelfde conclusie, alleen dan met 5x zoveel tijd.

En keuzes maken: afwas doe ik wel. Schoonmaken niet. De krant lees ik een beetje, boeken komen later weer. Op de bank doelloos internetten is gewoon noodzaak, blijkbaar, dat in theorie vroeg naar bed of wel dat boek betere tijdsbesteding is leg ik dus naast me neer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:57:47 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182710403
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen :')

Want ik vind het ook oprecht leuk met hem :D dat is wat het lastig maakt.
+1. Maar ik heb Jacob dus wel op de wachtlijst gezet voor die extra dag. Om te zien of ik dat fijn vind. Zo niet, dan zeg ik 'm weer af.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182710758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen :')

Want ik vind
ook oprecht met hem :D dat is wat het lastig maakt.
Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ik :') ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182710860
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ik :') ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
Halve dagen kan bij onze opvang niet (een hele dag boeken en eerder ophalen kan natuurlijk wel, maar iets in mij zegt dat dat niet perse de meest voordelige optie is..maar KOT is n mysterieus ding dus wie weet :+)

Om de week een dag is misschien wel een optie. Al gaat ie dan vier dagen achter elkaar, (ma, di, wo, do) en dat vind ik ook wat veel voor hem :{. Dilemma's dilemma's. Woensdag is op de opvang wel by far de makkelijkste dag om te regelen, dan hebben ze een mini groepje :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182711133
Toi: Heel herkenbaar je spoiler :* Het is lastig om kostwinnaar te zijn. Een stap naar een andere baan is dan ook echt moeilijk.. Maar als je geen energie van je baan krijgt ga je er echt aan onderdoor.
Lemijn: Wat leuk dat vliegtuig spotten :D Volgens mij heeft ie goed gegeten :D Heerlijk zo'n dag O+

Tandjes: 8 Kiezen: 3 *O* Hoektanden: 0 -O- Zijn hoektanden meer drama dan kiezen?

Franny: Wat een mooi poppetje O+
FF: Ahh lief die staartjes O+
LeSage: Ahh opa en oma O+ Wat een ondeugende knapperd O+
Mess: Wat een fijne slaper :)
LDG: Ook een fijne slaper! Dat dansje! Jouw kind is tof O+
Sylv: Staat haar leuk dat staartje!
Flav: Jammer van je nacht! Beterschap!

Nanuke: Tijdsdruk ja! Heel erg! Huishouden doe ik half en eigenlijk vindt ik "toonbaar"al ruim voldoende. Tijd voor mezelf en man is lastig. We gaan daarom eigenlijk altijd veelste laat naar bed. En iedere ochtend spijt |:( Wanneer Fitz naar de peuterspeelzaal of basisschool gaat, worden er weer ramen gezeemd :+
pi_182714100
Wat fijn, al die herkenning. Ik vind mezelf al aardig lief ten opzichte van niks gedaan krijgen, maar als ik eerlijk ben voel ik me zelf er ook niet lekker bij als het een chaos is in huis. (En in mijn hoofd zeggen jullie allemaal het moeilijk te vinden, maar zijn jullie huizen schoner dan het mijne. Ramen zemen, wat is dat? :+) Ik ga nog maar een poging richting acceptatie doen, en eventueel iets met af en toe een dagje oppas.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182721908
En een schoonmaakster? Of heb je die al? Ik vind dat echt een uitkomst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182722246
Lemijn fijne vakantie nog. Wij hebben volgende week ook een weekje vrij, ik kijk er zo naar uit! Vooral dat relax opstarten idd. Voor het eerst dat ze wel naar de opvang gaat terwijl wij thuis zijn :o (2 daagjes). Daarnaast leuke dingen doen en genieten van elkaar.

Afgelopen nacht was een feest. Ik viel maar niet in slaap en hoor om 00:30 plots een vreemd geluid en zie N op de babyfoon rechtop zitten. Het hele bed onder gespuugd. Opgeruimd, omgekleed, bij ons in bed waarna nog 3 spuugsessies volgenden met steeds pauzes van een kwartier. Denk dat we tegen 2:30 eindelijk sliepen en om 6:15 ging de wekker weer :O N ligt net in bed (gaat nu weer prima, denk dat het eten verkeerd was gevallen net als laatst) en wij gaan er zo snel achteraan. Zal vandaag geen moeite hebben met in slaap vallen!

Tijdsdruk ja enorm. Het helpt mij wel een planning te hebben welke dag ik wat probeer te doen. Maakt wel dat andere dingen blijven liggen. Maar qualitytime met gezin staat voor mij op 1 en is er dan ook elke vrije dag wat uitgebreider dan doordeweeks haalbaar is. Soms lukt niets, N slaapt maar 30-45 minuten. Moest dus wel lachen om lesage haar 1 klusje, opruimen, chillen. Dat ene klusje krijg ik vaak niet eens af binnen die tijd :X Zou graag willen dat vriend ook wat huishouden zou doen, maar dat moet ik hem dan expliciet vragen...
strijken en stofzuigen doe ik waar ze bij is, met badkamer en wc poetsen is dat niet handig.
pi_182722808
Oh ja :@ de mijne slapen wel 2 tot 3 uur ‘s middags.
Ik ben overigens vaak ook wel van de Franse slag. Alles snel in kasten en bakken gooien, vooral zorgen dat het redelijk opgeruimd is. Dat zorgt voor wat meer rust in het zicht.

Ik heb wel heel erg geluk dat vrijdag de opvangdag van de kinderen is en mijn werktijden dan wisselen. Zo heb ik deze week tot 5 uur vrij, en zitten de jongens vanaf 9 uur op de opvang. En afgelopen week was ik om half 2 al klaar.
De eerste keer vond ik dat zo stom van mezelf, kinderen op de opvang terwijl het niet ‘nodig’ was. Maar nu vind ik het heerlijk. Even lekker tijd voor het huishouden en mezelf. Daarbij vind ik het niet zo wenselijk voor het ritme om ze steeds op wisselende tijden naar de opvang te doen.

Oh ja, de was. Dat staat dus voor vrijdag op de planning. Mijn zolder is een soort ongevouwen wasmand ;( en dan liggen de kasten nog vol ook. Even kritisch gaan kijken wat gewoon in de kast kan en wat weg mag/in bakken bewaard kan blijven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182722822
Nolita, strijken :{w je moet wel prioriteiten stellen hoor :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182724734
Nanuke, ik denk dat je wat beter op de achtergrond van mijn foto's moet letten :P Onze eettafel ligt standaard bezaaid met een hele lading zooi (oude post, boeken en spelletjes vooral, waar de meiden niet aan mogen zitten) en overal waar je loopt moet je uitkijken dat je niet op speelgoed stapt. Ik ben ook gestopt met het opruimen 's avonds, het eerste wat ze doen 's ochtends is toch alles weer opentrekken. En we gebruiken voor de meiden ook geen kledingkast maar dat ligt allemaal op een soort extra leuning achter de bank. En nu ze zelf regelmatig dingen eraf trekken zijn het ook geen nette stapeltjes meer. Als je je een keer heel rot voelt dat je niet gedaan krijgt wat je wil en het een rommeltje is moet je maar even om een foto vragen :')

Wat een rotnacht Nolita. Hopelijk vannacht een ongestoorde nachtrust van 8+ uur!

LeSage, zo is de extra kamer hier vooral een verzamelplaats van te kleine en ook wat te grote kleding. In tig verschillende stapeltjes. Ik ben zo blij dat die groei een beetje stagneert op een gegeven moment.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182724855
Strijken, wat is dat? :+
Hier staat al sinds we terug zijn van vakantie een wasmand met schone was.
De stapel wordt steeds hoger want heb echt geen zin om die in te ruimen, we leven uit de wasmand haha.
Ik maak me niet meer druk over hoe ons huis eruit ziet, er zijn leukere dingen in het leven.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 22:07:57 #181
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182744345
+1 op Flav :P
En ik kan ook wel zulke foto's als FF voorstelt aanleveren hoor, Nanuke :Y

We waren vandaag voor 4e keer op een rij naar het jaarlijkse kunstfestival bij ons in de stad en traditiegetrouw wilde kleuter en ik weer een groot knutselobject maken. Dit jaar was Ella voor het eerst mee. Dat was nog best een uitdaging :D
Binnen 5 minuten had ze zichzelf paars geverfd en daarna zeiknat geworden omdat ze zich ging wassen in de emmers water daar. Nadat ze besloot dat de kunstwerken van andere kinderen wel een ander kleurtje kunnen gebruiken, hebben kleuter en ik maar besloten de klus zaterdag af te maken met z'n tweetjes :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182750563
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch? :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:00:51 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182754354
Ja hoor, héél kort *) .

Toffe foto Sylver!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:03:35 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182754412
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch? :{
:Y paar dagen, hooguit.
KuikenGuppy
pi_182757005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch? :{
Relatief gezien wel ja ;)
pi_182760541
Toen ik net uit kapiteintjes slaapkamer liep nadat ik m in bed had gelegd stootte ik t wasrek aan wat daar ingeklapt tegen de muur stond. Het kind schrok.zo.hard :'( en begon toen in paniek onwijs te krijsen. Echt heel zielig!

Ik heb nu een wasrek in de woonkamer staan :') ik heb een groter huis nodig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182768124
Ah ldg, ik vind dat altijd een baalmoment als er iets gebeurt waardoor ze evt wakker kan worden. :+

Sylver succes met het afmaken van het kunstwerk!

Na de spuugsessies van dinsdag op woensdagnacht is het rustig hier. Woe en do was ze wat mat op de opvang, niet zo actief als anders en eten ging er niet zo in. Ook gisteren was het eten matig. Ze at alleen de kaas van de boterham, een mandarijntje, paar hapjes peer en een half potje avondeten ongeveer. Daar was ik eigenlijk al wel tevreden over. Maar tussen 15:00 en 20:45 1 luier waarin niets eens veel urine zat. 10 minuutjes later (na het in bed leggen }:| ) plots wel ontlasting en een goede plas. Ik vond de ontlasting heel vreemd van kleur, heel licht geel oid. Ben er niet helemaal gerust op, terwijl ze verder wel vrolijk en actief was. Iemand ervaring met die kleur ontlasting?
pi_182768958
Dirk had gele ontlasting toen hij een buikgriepje had. Drinkt ze wel goed Nolita?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182769054
Dat is wel goed mogelijk idd, papa is ook niet helemaal fit en zei vanochtend dat ie ook lichte ontlasting had.
Afgelopen dagen had ze de nachtvoeding overgeslagen, nu weer twee nachten met een voeding. Ze drinkt ook ochtend en avond bij mij en overdag wat water, dat dronk ze opzich wel. Zal er vandaag nog wat beter op letten.
pi_182771015
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:25 schreef Nolita het volgende:
Dat is wel goed mogelijk idd, papa is ook niet helemaal fit en zei vanochtend dat ie ook lichte ontlasting had.
Afgelopen dagen had ze de nachtvoeding overgeslagen, nu weer twee nachten met een voeding. Ze drinkt ook ochtend en avond bij mij en overdag wat water, dat dronk ze opzich wel. Zal er vandaag nog wat beter op letten.
Hier net een halve week het ganse gezin plat dankzij acute buikgriep -> vele luiers vol lichtgele (bijna pastel!) poepsoep. Wazige kleur hè? :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:09:19 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182776647
Oef Mini, ik zag dat jij gepost had en dacht dat je kwam vertellen dat Günther een dreumes is 😅

Ik herken de gele poep wel van een periode van ziek zijn, weinig eten en evt braken en daardoor een dag (of 2) geen ontlasting. Daarna is de eerste keer ontlasting vaak ook gelig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182776933
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:09 schreef Sylver_ het volgende:
Oef Mini, ik zag dat jij gepost had en dacht dat je kwam vertellen dat Günther een dreumes is 😅
Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92 :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182777359
Haha mini, hij doet niet onder voor N iig, kan prima mee met de dreumessen!

Thnx voor de reacties, ik kijk het nog even aan, zal idd wel met het ziek zijn te maken hebben ga ik even vanuit.

Morgen dagje dierentuin, ben benieuwd hoe ze het dit keer vindt!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:53:39 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182779127
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92 :')
Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86 :D

Günther is van januari, toch? Hij's ook vlot! :)

Leuk, dierentuin Nolita! Veel plezier!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182781473
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86 :D

Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk. _O-
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:23:41 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182782685
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 22:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk. _O-
Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kg :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182783637
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kg :D
Wat grappig! Prullekes. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 oktober 2018 @ 02:35:19 #198
269689 crew  Viv
pi_182785913
Zo, ZZ is al ruim een week geen dreumes meer en ik ben hier eindelijk weer bijgelezen, dus nu kan ik met goed fatsoen over naar het volgende topic. :+

ZZ is overigens bij ruim 23 maanden toch maar wel gaan lopen. :D Wel bizar dat ze bij de vorige meet van 6 maanden eerder nog niet eens kon kruipen (toen tijgerde ze nog), dus ik heb alsnog het gevoel dat het heel snel gegaan is allemaal. 8-)

Ik vroeg me al bijlezende nog af: heeft Lemijn inderdaad gesnuffeld aan de munchkin-beker van Skittles? :s)

Nou, ik zie jullie vroeg of laat bij de peuters! w/
  zondag 28 oktober 2018 @ 04:07:44 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182786331
Oh, ZZ een peuter! Gefeliciteerd nog! *O*
En ik vind het ook snel! Van nog niet kruipen naar lopen in 6 maanden :o ^O^

En nu ben ik ook wel benieuwd naar de bekersnuffelaars :+

Uiteraard koos Ella ervoor om nu met de wintertijd de dag te beginnen om 5u en zit ik dus om 4u 's ochtends al aan het ontbijt..
Typisch wel, slaapt al de hele week zonder een kick te geven door tot 06.15, maar uitgerekend nu wordt het weer 5u (en 3 keer er heen 's nachts).
Nahja, c_/ dan maar. Hebben we lekker veel aan onze dag :O
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 28 oktober 2018 @ 06:07:15 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182786448
@Vivi: oh nee! Helemaal vergeten!
En :W en O+ voor ZZ met al haar woorden en lopen alsof ze nooit anders deed.

5:10 wintertijd. Ik had niet anders verwacht maar vind het toch jammer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182786559
:W

Tot na 2 uur heeft Mijm gehuild, toen een paar uur onrustig in ons bed geslapen en om 6 uur nieuwe tijd weer huilend wakker.
En toen besloot zijn broer dat hij buikpijn had en spuugde ons bed onder :') c_/

En dan moet ik vandaag van 10 tot 7 repeteren.

Gefeliciteerd nog Vivi, wat tof dat ze nu alsnog loopt O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:21:28 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182786582
Oei, LeSage, dat klinkt niet als de ideale zondag. Hopelijk leidt het spelen een beetje af.

En Sylver ik had jouw bericht expres genegeerd vanmorgen want 4 uur aan het ontbijt dat kan natuurlijk helemaal niet. Nu 100 uur later is het licht buiten, dat vind ik altijd wel helpen.

Dit was wel de laatste keer :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:55:52 #203
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182787296
:W
Ik meld me toch maar hier (ik ben een slechte meeschrijver, maar ga het écht proberen :@).

Wintertijd: ik mag niet klagen, meneer werd geloof ik om 06.30/07.00 wintertijd wakker. Inmiddels ligt hij er alweer in voor een dutje.

Verder las ik op de vorige pagina nog iets over het huishouden, ik ben al blij als de kleding in ieder geval schoon is. Op de overloop staat 1 wasmand met alle schone onderbroeken en sokken van iedereen erin, en daar wordt iedere ochtend uit gegraaid :$. En 1x in de zoveel tijd, als ik tijd en zin heb, sorteer ik die wasmand wel als ze mazzel hebben :P
Verder is het altijd rommelig: geen vaatwasser, dus eigenlijk altijd afwas op het aanrecht, 2 pubers in huis, dus overal schoolboeken en -tassen, schoenen, sleutel, jassen, lege glazen en borden, enz.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182791655
Hier weinig last van de wintertijd, Simon sliep gewoon tot 08:15 nieuwe tijd, zoals bijna elke dag.
Hij was wel vreselijk doorgelekt :7

Veel herkenning qua huishouden :Y
Probleem op dit moment is alleen ook dat ik door mijn huidige state of mind heel erg behoefte heb aan een schoon en opgeruimd huis. Dat lukt niet, dus ook daar een bepaalde mate van stress van ;(

Gefeliciteerd voor alle jarigen!

Adrian O+ voor je herkenning! Hoop dat je je spoedig beter voelt.

Iedereen ook bedankt voor alle lieve reacties :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door TolstoiFan op 28-10-2018 14:00:13 ]
pi_182792262
Tolstoi, ja dat is wel herkenbaar. Sinds de komst van de eerste werd het contact ineens veel minder met een paar kinderloze vriendinnen. En bij 1 voorheen echt goede vriendin is de vriendschap zelfs helemaal over sinds mijn zwangerschap van IJsje. Ze reageerde totaal niet blij op het nieuws dat ik zwanger was. Ik denk omdat ik heel lang had gezegd dat ik het bij eentje zou houden. Omdat ze me niet eens echt feliciteerde, vond ik dat wel wat raar. Na de geboorte van IJsje kreeg ik alleen een kaartje, verder liet ze niets horen en ze kwam niet langs. Toen ik haar vier maanden daarna bij een verjaardag zag, probeerde ik nog een gesprek op luchtige toon te beginnen. Maar ze reageerde zo lauw en afstandelijk. Toen heb ik het maar afgesloten. Tja, ik had dat van tevoren ook echt niet gedacht eigenlijk, maar zo gaat het soms kennelijk. Nu is mijn leven ook wel echt veranderd, en daardoor voel ik zelf ook niet meer altijd aansluiting met die vriendinnen. Er komen wel nieuwe vriendschappen voor in de plaats merk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182794787
Hier ook een prulleke: 19 maanden, 10 kilo en 82 cm.

Hier geen vriendschappen die over zijn gegaan door Teetje, maar veel vrienden hebben ook kinderen, dat scheelt denk ik wel.

Vivi: gefeliciteerd met je peuter! Wat leuk dat ze nog is gaan lopen op de valreep van haar verjaardag!

Vraagje: op mijn werk is een Sinterklaasfeest. Een korte voorstelling, wat liedjes zingen en cadeautjes. Ik vraag me af of dit al leuk is. Mijn gevoel zegt dat ie er niks van begrijpt, maar het feestje (andere kinderen, liedjes, enz.) wel leuk vindt. Wat denken jullie?
  zondag 28 oktober 2018 @ 16:50:28 #207
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182795473
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
Hier ook een prulleke: 19 maanden, 10 kilo en 82 cm.

Hier geen vriendschappen die over zijn gegaan door Teetje, maar veel vrienden hebben ook kinderen, dat scheelt denk ik wel.

Vivi: gefeliciteerd met je peuter! Wat leuk dat ze nog is gaan lopen op de valreep van haar verjaardag!

Vraagje: op mijn werk is een Sinterklaasfeest. Een korte voorstelling, wat liedjes zingen en cadeautjes. Ik vraag me af of dit al leuk is. Mijn gevoel zegt dat ie er niks van begrijpt, maar het feestje (andere kinderen, liedjes, enz.) wel leuk vindt. Wat denken jullie?
Gewoon doen! :)
Ik heb er ook onwijs leuke herinneringen aan. O+ Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.

Op mijn oude werk vierden we ook altijd Sinterklaas. Helaas werk ik nu bij een té kleine werkgever (4 mensen), om het leuk te vieren, dus pakken we zelf altijd gezellig cadeautjes uit op een middagje met opa's en oma's, laat ik mijn vriendin die al jaren Zwarte Piet speelt weer een persoonlijk filmpje opnemen en gaan we dit jaar misschien voor de eerste keer naar de Pakjesboot. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182795536
Gogo, ik zou zeker gaan. Vorig jaar toen Simon nog maar 5 maanden was hebben we hem ook gewoon meegenomen naar het Sinterklaasfeest op mijn werk. Hij snapte er natuurlijk helemaal niks van, maar wel een mooie foto bij Sinterklaas en Zwarte Piet op schoot. Hij vond het kanten ding van de jurk van de Sint wel erg interessant :)

Franny, dat is wel verdrietig als zo'n vriendschap dan opeens over is. Ik snap dat eigenlijk nooit zo, als vrienden ben je toch blij voor elkaar en gun je elkaar het beste?
Maar helaas merken we het hier ook en word ik daar wel verdrietig van. Zelf ben ik niet zo, misschien dat het deels daardoor komt. Er gaan in die groep ook geen kinderen komen, dus ook geen meer begrip voor bv. het ritme van je kind als die al klote slaapt.
pi_182796632
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Franny, dat is wel verdrietig als zo'n vriendschap dan opeens over is. Ik snap dat eigenlijk nooit zo, als vrienden ben je toch blij voor elkaar en gun je elkaar het beste?
Ik denk dat zij mij ook het beste gunt hoor, maar dat ze me gewoon niet (meer) begrijpt. Ik ben een kant op gegaan in mijn persoonlijke leven waar zij niets mee heeft en die ze denk ik niet kan volgen. Het was fijn geweest als ze dit naar mij toe had uitgesproken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182796706
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Gewoon doen! :)
Ik heb er ook onwijs leuke herinneringen aan. O+ Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.
Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.

Hier gaat alleen peuter en die vonden we er vorig jaar (toen was hij 2,5) zelfs nog te jong voor. Ze hebben er nu nog niks aan, hebben nog geen benul wie die rare man is en als er meerdere baby's en dreumesen komen gaat het een krijsfestijn worden waarmee je het feest voor de kinderen die het wel begrijpen verpest. Als je nu al gaat doe je dat voor jezelf, niet voor je kind (waar overigens ook niks mis mee is zolang je je daar maar bewust van bent, iets doen puur omdat je dat zelf wel leuk vindt is ook prima!)

Tolstoi, even een ander inzicht hierop: ik vond mensen met kinderen vroeger ook niet leuk. Vaak konden die alleen nog maar over hun kinderen praten en hadden ze geen eigen leven meer of dingen die ze meemaakten. Dat is prima als je zelf ook in die levensfase zit, maar zit je nog in een andere levensfase dan zijn die kinderen die je 'opgedrongen' worden alleen maar vervelend. Plus dat die vrienden kiezen voor jou, niet perse voor het kind dat er later bij kwam. Ik zou met ze in gesprek gaan of bewust kiezen om zonder kinderen dingen met ze te doen, en dat kan dan ook jij of je man zijn, hoeft niet altijd beiden als je liever geen oppas hebt. Plus dat het voor mensen zonder kinderen ook heel lastig is om te zien hoeveel invloed een kind heeft op alles. Dat merkte ik ook pas toen ik zelf kinderen kreeg. Zwanger was gewoon een paar maanden dik en klaar dacht ik, en baby's slapen bijna de hele dag en nacht :') Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182796746
Gewoon doen!
Ik ga over 3 weken ook naar de intocht met V O+
Hij is dan 15 maanden, hij zal het zich niet kunnen herinneren maar dat maakt me niks uit.
Als hij op dat moment maar plezier heeft.

Hier ook een prulleke, 9,2kg en 73,5cm bij 14,5 maand.
pi_182796899
Als het je leuk lijkt: doen! Je kunt altijd nog naar huis ;)

Hier vieren we dit jaar nog geen sinterklaas. Hij snapt het toch niet :P
Mijn ouders hebben wel een cadeautje voor hem, is dat gelijk het enige dat ie krijgt :)

Koud he? ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 28 oktober 2018 @ 18:29:28 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182797563
Ik zou denk ik ook wel gaan, Gogo.

Ella ging afgelopen week mee naar een voorstelling en ze vond het zó leuk, dat had ik echt niet verwacht. Ze snapte nog niks van het verhaal, het was echt voor oudere kinderen, maar vond de muziek enzo al fantastisch en lachte hardop mee. Op het einde wilde ze 'ok keer!' (nog een keer) :)

Het zou best kunnen dat het gaat zoals FF beschrijft, je hebt natuurijk best een goede kans dat ze sinterklaas of de pieten maar eng vinden op deze leeftijd, maar dan kun je altijd nog afstand nemen of desnoods weg gaan.
Ik ben helemaal voor 'wie niet waagt wie niet wint' ;) Je weet toch nooit zeker hoe het gaat tenzij je het probeert.

Awwwh Messina, wat een schattige dreumes in een schattig pakje :D O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182799049
Wie niet waagt, wie niet wint is over het algemeen ook mijn aanpak. Ga ons gewoon opgeven dus! Laat jullie tzt uiteraard weten hoe het geweest is!
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:35:36 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182800862
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.

Hier gaat alleen peuter en die vonden we er vorig jaar (toen was hij 2,5) zelfs nog te jong voor. Ze hebben er nu nog niks aan, hebben nog geen benul wie die rare man is en als er meerdere baby's en dreumesen komen gaat het een krijsfestijn worden waarmee je het feest voor de kinderen die het wel begrijpen verpest. Als je nu al gaat doe je dat voor jezelf, niet voor je kind (waar overigens ook niks mis mee is zolang je je daar maar bewust van bent, iets doen puur omdat je dat zelf wel leuk vindt is ook prima!)

Tolstoi, even een ander inzicht hierop: ik vond mensen met kinderen vroeger ook niet leuk. Vaak konden die alleen nog maar over hun kinderen praten en hadden ze geen eigen leven meer of dingen die ze meemaakten. Dat is prima als je zelf ook in die levensfase zit, maar zit je nog in een andere levensfase dan zijn die kinderen die je 'opgedrongen' worden alleen maar vervelend. Plus dat die vrienden kiezen voor jou, niet perse voor het kind dat er later bij kwam. Ik zou met ze in gesprek gaan of bewust kiezen om zonder kinderen dingen met ze te doen, en dat kan dan ook jij of je man zijn, hoeft niet altijd beiden als je liever geen oppas hebt. Plus dat het voor mensen zonder kinderen ook heel lastig is om te zien hoeveel invloed een kind heeft op alles. Dat merkte ik ook pas toen ik zelf kinderen kreeg. Zwanger was gewoon een paar maanden dik en klaar dacht ik, en baby's slapen bijna de hele dag en nacht :') Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.
Ja, niet meer tot in detail, maar veel dingen herinner ik me als de dag van gisteren.

Het mooiste wat mij bij is gebleven is dat er elk jaar een kleurwedstrijd was en ik daar altijd wat moois van maakte. Mijn vader presteerde het, om die tekening te vouwen om mee te nemen. Tot ik een brief aan Sinterklaas schreef met mijn 'beklag'. Werd mijn vader ten overstaan van iedereen naar voren geroepen, waar hij even een liedje mocht zingen. Met een handje pepernootjes verliet hij weer het podium _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 29 oktober 2018 @ 04:30:04 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182808210
Stomme wintertijd }:|
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182808872
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:30 schreef Sylver_ het volgende:
Stomme wintertijd }:|
Dat is wel heel vroeg. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182809862
Half 5 :N Klacht indienen bij je kind, Sylver.

Mijm loopt los *O* nog een beetje voorzichtig, maar hij loopt nu echt stukjes in huis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182810405
Mooi! LeSage! O+ .

Die van mij loopt nog niet los. _O- . Hij heeft er gewoon echt geen zin in.

Maar hier kan wel de vlag uit, want het Grote Kiezenleed is weer (voorlopig) achter de rug. IJsje is vrolijk, gaat niet meteen huilen als hij een broodje in z'n knuist heeft en die naar z'n mond brengt (zo zielig: wel willen eten, maar het toch niet kunnen wegens PIJN), en hangt niet de hele tijd tegen me aan.

Wel een voor ons nieuw fenomeen: de liters kwijl die hij verliest door dat mondgedoe. De oudste had dat helemaal niet. Ik vond het voorheen dan ook vrij stom als die kleintjes met zo'n kwijlsjaaltje rondliepen, maar raad eens wat IJsje nu heeft. :') . Het was of dat of drie keer per dag een droge romper/shirt aan of met een slab om rond hobbelen.

En beide kinderen waren vanochtend om 7:00 wakker. Zaterdagavond hebben we ze expres zo laat mogelijk op bed gelegd (beetje wakker gehouden met filmpjes e.d.) IJsje lag er toen pas om 20:30 in, en heeft zich vrij eenvoudig aangepast aan nieuw ritme.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182813648
Oeh sylver, dat is wel erg vroeg!

Lesage wat tof dat mijm loopt! De losse stapjes hier waren een vergissing volgens mij, daarna niet meer gezien. :D

Fijn dat het kiezenleed even voorbij is franny. Niet kunnen eten als je wel wil is wel erg sneu ja.

We hebben een weekje vrij en ik denk ook meteen voor het laatst in de week dat de wintertijd ingaat haha. :')
Helaas werd ze gisteren wakker toen ik (wat laat) naar bed ging. Denk dat ik 6 uurtjes geslapen heb in totaal. 6:30 was ze weer present en niet meer te verleiden tot slaap. Vond het toch iets te vroeg voor een vrije dag. Ze is vandaag wel naar de opvang. Voor het eerst terwijl wij vrij hebben. Vandaag een dag met moetjes, maar ga dadelijk wel even ongestoord in een warm bad liggen.
pi_182814503
:W *aanhaakpoging doet*

Zo, dat was lang geleden. Hoe komen jullie aan posten toe?! :P Sinds peuter geen dut meer doet en J -mag dat nog wel; letter als afkorting?- als een soort duracellkonijntje het huis doorgaat, ben ik al blij dat ik even kan zitten overdag. Hij loopt nu sinds een week. Echt zo leuk om te zien, dat voorzichtige gewaggel. Verder is hij momenteel erg driftig. Gooien met vanalles als iets niet lukt en de stervende zwaan natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat het feit dat er vier tanden en een kies doorkomen hier wel aan bijdragen. Arm kind.

LeSage wat leuk dat Mijm ook loopt!

Nu kijken of ik me aan m’n goede voornemen kan houden om mee te blijven posten/lezen :)
pi_182822418
Hoi! Ik heb een dreumes!

/gaat even bijlezen
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182822920
Pfffff, hoe ga je om met een dreumes die om alles wat niet snel genoeg naar zijn zin gaat of waarin hij zijn zin niet krijgt meteen een GROOT drama maakt, met huilen, dikke tranen, op de grond liggen of zich tegen je aan gooien.....

Ik probeer het in eerste instantie te negeren, maar soms is dat echt heel erg moeilijk. Vooral met maar 4 uurtjes slaap :{
Afleiden? Andere opvoedkundig verantwoorde oplossing??

DaD, gefeliciteerd met je dreumes!!! *O* *O* *O* *O*
pi_182822937
O, en een lopende mijm O+ O+ Wat leuk!!!
pi_182823119
Tol, ik negeer het of zeg dat hij zich niet zo moet aanstellen :P. Zodra hij dan weer iets anders op het oog heeft is het weer over, iets met een korte spanningsboog ;)
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:05:47 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182823479
Een lopende Mijm! *O*

Einde kiezenleed van IJsje! *O*

Dreumes bij DaD! *O*

Welkom terug Kazy! *O*

*)

Tolstoi, ik doe aan negeren als afleiden niet werkt (wat meestal het geval is). Negeren alsin: ik negeer de drama, maar haar niet. Dus als er drama is omdat de mandarijn niet snel genoeg gepeld is, dan ga ik gewoon rustig door en praat ondertussen gewoon verder (heb je zo'n zin in de mandarijn, duurt lang he als je moet wachten, kijk hij is bijna gepeld).

In mijn ervaring helpt afleiden meestal niet (alleen als ik op tijd ben en het zie aankomen wil het wel eens werken). Eigenlijk helpt niks totdat ze zelf weer gekalmeerd is. Gisteren zat ik 5 minuten naast een hysterische dreumes die het hele museum doorrolde en bij elkaar gilde. En heel plotseling stopte het en konden we knuffelen.

Ik probeer het wel op te lossen als ik er achter kom wat het probleem is en het mogelijk is. Zoals laatst deed ze een stervende zwaan omdat ik de banaan al geopend had en ze het zelf wilde doen. Ook goed, eet ik de geopende wel op en krijgt zij een nieuwe.
Maar vaak genoeg kom ik er niet achter en dan zit ik het maar uit. Dan babbel ik maar wat (Poeh, ben je zo boos? Knuffel? Nee? Is goed, hoor. Word je niet begrepen? Zou ik ook boos van worden. Knuffel? Etc :P)

[ Bericht 9% gewijzigd door Sylver_ op 29-10-2018 21:12:30 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:36:20 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182824171
DaD welkom met je dreumes!

En hoera voor de lopers! Mijne doet er ook nog niet aan hoor.

Ik heb soms wel moeite om het drama dat jullie beschrijven te onderscheiden van snel huilen omdat tandenpijn/oorpijn/moe. Of maak ik daarmee een niet bestaand onderscheid en zijn dat dreumesproblemen die juist bijdragen aan de buien? Hoe dan ook, reageer in alle gevallen ongeveer hetzelfde, zoals Sylver beschrijft en meestal is hij wel in voor knuffelen.

Tolstoi, ik kan alles minder goed op weinig slaap. Ik troost mezelf echt met de gedachte dat dit in ieder geval de laatste keer was dat de wintertijd begon :P.

edit: oh nee! :o. volgend jaar weer ;(.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:54:31 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182828565
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:30 schreef Sylver_ het volgende:
Stomme wintertijd }:|
Hoe was het vandaag? Hier gewoon nog steeds 5 uur }:| . Ik hoopte dat een dag opvang met het strakke schema wat zou helpen, maar nee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:58:12 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182828582
4u! }:|

Ik ben op de bank met haar gaan liggen en heb mijn mantra 'het is nacht, mama gaat slapen' volgehouden en in 05.15u ging ze nog even een half uurtje slapen :O

5u is ook vroeg zeg, Lemijn.
* Sylver_ schuift een extra grote mok koffie toe c_/

[ Bericht 4% gewijzigd door Sylver_ op 30-10-2018 06:04:34 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:07:58 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182828613
4 uur is niet vroeg, dat is gewoon midden in de nacht. ;( .

Toch goed van nog even slapen. Ik deed iets soortgelijks net: tweede helft van het avondritueel afdraaien inclusief slaapliedjes en ‘het is nacht, ga maar lekker slapen, ik ga ook naar bed’. Nu wordt het stil!! Eens zien hoe lang het duurt.
Dat duurde heel kort. Dank voor de koffie, Sylver.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 30-10-2018 06:18:09 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182828793
Hier verschoven ze vandaag van 5.00 naar 5.20, er zit verbetering in. *O* :')
pi_182828946
Wat een drama geeft de wintertijd toch bij jullie. Het is hier echt goed te doen, we hebben het normale ritme weer te pakken. Alleen het nachtelijke jammeren is er weer want heel erg verkouden. Dus ik was van 4 tot 5 wakker. Maar dat stelt echt niets voor met jullie als ik dat zo lees. :* c_/
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182829023
Oh dames toch, dat zijn geen tijden.

Mijm slaapt hier al een paar nachten heel slecht. Urenlang huilen en jammeren, zelfs bij ons in bed. Er zit iets dwars, maar we weten niet wat.
Vannacht dus ook, zei vriend. Ik heb het niet zo meegekregen, want ik lag beneden op de bank zodat ik snel naar de wc kon rennen ;(
Fijn ook, net op een dag dat mijn familie moet werken en de week dat mijn schoonouders op vakantie zijn.
Ik hoop maar dat Mijm zichzelf een beetje kan vermaken vandaag en S. kijkt maar wat meer tv, ik kan er weinig spektakel van maken vandaag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182829800
Beterschap LeSage! :*

Ik heb hier een dreumes die heeft ontdekt dat hij op z'n tenen kan lopen. Moet er elke keer weer om lachen. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182831783
Sterkte voor alle nachtbrakers.. Wat een extreem vroege "ochtenden" zeg -O-

Hier werd ie wakker om kwart over zes, dat is wel te overzien :Y even met zn drieen en fles in t grote bed, even spelen en dan opstaan voor werk/kdv.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182834178
Jeetje wat zijn ze vroeg wakker inderdaad, hopelijk hebben ze snel een ander ritme te pakken. Hier was het vandaag 7:15, wel prima dus.

Welkom met je dreumes Dad!

Beterschap lesage. Hoop dat je de dag een beetje doorkomt.

Lemijn ik heb een overdreven vrolijk kind over het algemeen. Als ze begint te krijsen weet ik meestal de oorzaak wel (niet uit de eetstoel mogen klimmen, Geen messen uit de vaatwasser mogen pakken, niet 200000x de tv aan en uit mogen zetten etc.
Kan ik het niet plaatsen en ze is jengelig dan is ze moe (als dat niet zou kunnen zou ik het verder zoeken in tandjes, ziek zijn oid). Maar ik kan me voorstellen dat niet elk kindje zo duidelijk is te lezen. Ik ga me er ook vast op instellen dat er straks geen reden hoeft te zijn om zo te krijsen.
pi_182847823
Welkom DaD!

LeSage beterschap :*

Lemijn: het drama wordt hier wel gevoed door de pijntjes die J. heeft (verkouden en tandenleed). Hij is echt een stuk dwarser dan normaal. Normaal is hij ook wel euhh.. temperamentvol, maar nu is alles gewoon gillen en smijten.

Ik hanteer trouwens dezelfde negeertechniek bij drama. En soms -als ik er zelf helemaal klaar mee ben- roep ik dat hij zich niet moet aanstellen. Niet dat dat veel helpt overigens..

Wat een tijden trouwens zeg door de wintertijd :o Ik hoop dat de ukkies zich snel aanpassen en jullie meer slaap gunnen. Vooralsnog gaat het hier goed *klopt af*
  woensdag 31 oktober 2018 @ 04:53:35 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182849839
Vooruitgang! 04.45u :O

Ik weet niet zeker of het de wintertijd is, ze heeft wel vaker periodes van extreem vroeg wakker zijn.
Maar ze vraagt sinds de wintertijd tijd wel precies een uur eerder om avondeten en tussendoortjes helpen maar matig.

* Sylver_ hoopt dat Lemijn en Jacob nog lekker op 1 oor liggen :Z

[ Bericht 36% gewijzigd door Sylver_ op 31-10-2018 05:00:01 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 05:02:28 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182849920
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 06:56 schreef Selvaria het volgende:
Hier verschoven ze vandaag van 5.00 naar 5.20, er zit verbetering in. *O* :')
Hopelijk nu naar 05.40u ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 06:35:09 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182850395
Ja! Het vergde wat overredingskracht maar het was gewoon half 7 vanmorgen! Halleluja *O* .

Nu die andere dreumessukkels nog... ik zal Jacob vragen of hij zijn bevindingen even deelt op hun eigen forum.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182850440
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 05:02 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Hopelijk nu naar 05.40u ;)
Hier :o 6.15. :o

*O*
  woensdag 31 oktober 2018 @ 07:27:51 #242
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182850616
Wat fijn Selvaria!

Sylver, zeg maar dat ze de wedstrijd gewonnen heeft, en morgen niks meer hoeft te bewijzen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 31 oktober 2018 @ 07:40:33 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_182850698
Ik voel me steeds een beetje schuldig als ik hier meelees nadat ik mijn kroost om 7:15 wakker heb gemaakt :')

Fijn dat het opschuift!
disclaimer
pi_182851013
Peuter is sinds wintertijd niet meer uit (ons) bed te krijgen. Mijm is gewoon heel onrustig aan het slapen deze week, maar die had ook koorts gisteravond. Ik heb alleen wel het geluk dat ze de boel zo vroeg nooit bij elkaar krijsen en ik eigenlijk altijd gewoon tot 7 in bed kan blijven liggen zelf.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182851124
Gewoon half 7 vind ik nog vroeg, Lemijn. :@

En over de dramabuien, ik sluit me aan bij Nolita. 'ik wil dit, ik kan/mag het niet en dus ga ik nu heel hard gillen of huilen met krokodillentranen'. Afleiden werkt hier het beste, en doorzetten. Ik moet er soms heel hard om lachen, en soms vind ik het ook super irritant. Maar het is wel heerlijk om te zien hoe zijn 'ik' ontwikkelt.

Dirk is ook weer door een fase heen. Hij kan weer alleen spelen, zonder dat ik/wij overal bij moet zijn. Update: hij legt soms z'n hoofd in onze nek als we hem optillen, én geeft kusjes. Als nu nog even de kiezen willen doorkomen, zodat ook dat bijten weer stopt zou dat helemaal perfect zijn. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182851265
Hier was Em ook om 6 uur wakker. Schone luier, fles erin en ik kon nog even een uurtje terug naar bed. Toen waren ze alledrie wakker en was peuter naar ze toe gegaan waardoor ik drie spelende blije kinderen hoorde door de babyfoon.

Dramabuien vallen hier nog enorm mee. Wellicht omdat peuter daar veel meer last van heeft en er ook veel langer in blijft hangen dat het daardoor bij de meiden niet zo opvalt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:41:54 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182851694
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:27 schreef Lemijn het volgende:
Wat fijn Selvaria!

Sylver, zeg maar dat ze de wedstrijd gewonnen heeft, en morgen niks meer hoeft te bewijzen.
Ga ik proberen vanavond :Y

Kleuter is ook altijd al een vroege vogel geweest, daardoor is 06.00u bij ons al jaren een normale opstatijd. Wat ik ook een prima tijd vind, hoewel ik het zeker niet erg zou vinden als het in het weekend iets later zou worden. Bij ons voelt 06.30u iig al als uitslapen :P

Inmiddels ben ik al blij als het iig 05.00u wordt.. Grappig eigenlijk hoe dat opschuift.

Maargoed, Ella heeft vorige week een week lang klokje rond geslapen, dus ik hou hoop dat we daar ooit wel weer naartoe gaan :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182851824
Jeetje wat een tijden zie ik hier voorbij komen, een sterkte voor iedereen die het nodig heeft! :*

Jewel is weliswaar 's nachts weer aan het spoken omdat ze alweer een paar weken ziekig is (hysterisch huilend wakker worden en dan alleen nog maar bij ons willen slapen), maar 's ochtends sliep ze altijd tot ongeveer 7.30 en dat is nu een nog steeds hele acceptabele 6.30 geworden. Niks te klagen hier dus gelukkig.

Mijn laatste weekje trouwens als mama van een baby en een dreumes, komende maandag wordt mijn kleine meisje gewoon alweer 2 jaar en heb ik officieel een peuter in huis :o Niet dat ze zich niet al maanden gedraagt als een peuter overigens, ter voorbereiding op het echte werk :X
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:58:52 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182851917
Oh wow Schanu, gewoon al bijna een echte peuter!

Wanneer wordt Vlokje een dreumes? Kan je snel overstappen van baby en dreumes naar dreumes en peuter? *)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182852275
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:58 schreef Sylver_ het volgende:
Oh wow Schanu, gewoon al bijna een echte peuter!

Wanneer wordt Vlokje een dreumes? Kan je snel overstappen van baby en dreumes naar dreumes en peuter? *)
Vlokje is vandaag exact 5 maanden, dus dat duurt nog even :')
  woensdag 31 oktober 2018 @ 10:23:34 #251
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182852317
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:20 schreef Schanu het volgende:

[..]

Vlokje is vandaag exact 5 maanden, dus dat duurt nog even :')
Potver ja, dan ben ik al 2 maanden over naar het peutertopic :o

Dan kom je gewoon zodra ze zich gedraagt als dreumes hier alvast naartoe ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182852616
Dreumesbuien. O+. Die van mij is nog maar een paar dagen een dreumes, maar ze kan al zéér verontwaardigd reageren als ze 'nee' te horen krijgt. 'Hoezo mag ik niet op het aanrecht klimmen als ik daar zin in heb?' :{w . }:| .

Poeh zeg, vroege vogels hier! Sterkte. :X. A. (ik begrijp dat voorletters niet meer mogen? Dan noem ik haar Bob) slaapt graag uit. Sinds een poosje sport ik in het weekend 's ochtends om 9 uur, en dan moet ik wel echt een wekker zetten. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182853507
Er was net (vanaf 10:00 uur ongeveer) een boeiend onderwerp op BNR radio. Trommelvliesbuisjes zijn onnodig bij veel kinderen en diverse ziekenhuizen plaatsen ze al niet meer. Kan het uiteraard niet terug vinden op de site. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:00:39 #254
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_182857199
Zag dat ik nog in het verkeerde topic rond hing, die van ons valt ook al een tijdje onder de dreumes (16 maanden) en hij is ook lekker onmogelijk af en toe. _O-

Hier ook nogal wat verontwaardiging wanneer we een keertje nee zeggen, vooral in combinatie met eten. Verder hebben we al ons servies ondertussen maar verkast naar de voorraadkast omdat ie alles eruit haalt om in die kasten te zitten en die kinderclips sloopt. Ons huis lijkt af en toe in zo'n anti-kraak staat met meubels waar niets in zit of op staat. :')

Maar verder is het een heerlijk ventje, slaapt over het algemeen klokje rond en een echte stuiterbal die het liefst de hele dag buiten is om te spelen met water. Z'n woordenschat begint nu echt op gang te komen en de eerste echte stappen worden gezet, waarna ie een applausje verwacht. :D
pi_182872389
Haha lastpost, dan ben je hier beter op je plek ja, met je dreumes!

En ik weet dat ik het niet moet zeggen, maar mijn dreumes die 2x per nacht wakker wordt sliep het klokje rond afgelopen nacht :o .
Ze kreeg eerder de borst dan normaal, want moe/honger en viel daarmee in slaap om 19:30. Na een uurtje in onze armen toch maar in bed gelegd zonder de luier, tandjes, pyjama, slaapzak, haartjes, verhaaltje wat dan ook te doen. In de veronderstelling dat ze vast snel wakker zou worden. Slaapt ze tot 7:15 en ook daarna konden we prima eerst alles doen zonder perse eerst de borst te moeten, zo fijn! En een top verjaardagscadeau voor papa.
Ik kijk alweer uit naar de volgende nacht doorslapen, over 2 maanden ofzo :D. Zelf lagen we natuurlijk al vanaf 6:30 wakker en vriend maakte zich al zorgen of ze het nog wel deed en is vannacht een paar keer gaan kijken. O+

Nu onderweg naar de speelhal!
pi_182876143
Ik heb net knallende ruzie met mijn moeder gehad via de telefoon. N.a.v. een door haar gestuurd appje die bij mij verkeerd viel. Ons contact is al niet denderend maar wordt steeds complexer. Helemaal gelet op haar psychische toestand. Het komt er nu kort gezegd op neer dat ik heb gezegd dat ik haar maandag niet op de verjaardag van Jewel kan hebben omdat die gaat aanvoelen dat er iets in de lucht hangt. En nu voel ik me verrot schuldig, boos en verdrietig. Dat mijn dochter haar oma er niet bij heeft op haar verjaardag... maar ik voelde me zo in de hoek gedrukt dat ik echt niet anders kon. En vrouwlief stond achter de keuze, sterker nog gaf aan dat ze haar helemaal niet meer hoeft te zien

Net toch wel boel traantjes om gelaten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182876504
Lekker Nolita! Die nacht nemen ze je iig niet meer af. Hier afgelopen nacht ook eindelijk weer een doorslaapnacht en ik voel me ook gelijk zoveel fitter!

Woont ze ver weg Schanu? Ga er anders gewoon langs/vraag of ze langs wil komen. Appjes en zelfs bellen kan conflicten juist verergeren omdat de bedoeling/intonatie niet altijd goed over komt. Dit overigens alleen doen als dat voor je eigen gemoed belangrijk is.

Dat ze er niet bij is op de verjaardag zou ik overigens voor Jewel niet zo zwaar aan tillen als je genoeg ander bezoek hebt, die mist haar op de dag zelf waarschijnlijk niet eens als je er niets over zegt. En spreek gewoon een andere dag af om het met oma te vieren, dat vindt ze waarschijnlijk alleen maar leuker.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182877123
Ja hoi, sinds gisteren heb ik weer een heuse dreumes in huis *O*
Moet nog wel een beetje wennen aan het idee van geen baby meer, het afgelopen jaar is voor mijn gevoel zo ontzettend snel gegaan...
pi_182877146
Wat een nare situatie Schanu! Is er een mogelijkheid om het face to face nog uit te spelen voor de verjaardag maandag?
pi_182881671
Welkom bij de dreumessen Miss! *O*

Voor wat betreft mijn moeder, het ligt ingewikkeld en is iets wat altijd heeft gespeeld. Niet iets dat face to face uitgesproken kan worden omdat het steeds terugkomt, we hebben er al zoveel gesprekken aan gewijd en het is steeds weer een andere trigger die een wig drijft.

Ik blijf nog even in dubio zitten over de verjaardag van Jewel maar ben idd al lang blij dat zij nog te klein is om het echt te beseffen. Mijn moeder zou sowieso al niet tijdens de viering voor vrienden (zaterdag) en de viering voor familie (zondag) komen omdat ze de drukte niet aan kan. Ze zou maandag op de verjaardag zelf langskomen, ik denk dat ik haar nu uitnodig voor een andere dag zodat vrouwlief er dan niet bij hoeft te zijn en dat ze puur voor de meiden mag komen. Want ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen dat zij als oma de verjaardag van haar 1e kleindochter moet missen..
  donderdag 1 november 2018 @ 19:43:13 #261
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182884499
Jezelf compleet voorbij lopen emotioneel is denk ik minder leuk voor een kind dan dat 1 iemand er niet is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:55:42 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182884802
Even over de zware onderwerpen heen denderend:

Moeten jullie je kinderen ook dwangvoederen? Ontbijten gaat hier zo:

- ik zet bordje pap voor Jacob neer. Hij kijkt kritisch en slaat met zijn lepel op tafel
- ik bied een eerste hapje aan. Jacob wendt resoluut zijn hoofd af
- ik doe een klein beetje pap op mijn pink en stop dat in de mond van een hevig protesterend kind
- ik herhaal dat: hij protesteert nog voor de vorm
- ik bied weer de lepel aan. Jacob opent enthousiast zijn mond
- Jacob eet minimaal 80% vd pap (met eigen controle, ik stop niks meer in zijn mond, hij komt zelf naar voren om te happen)

Elke dag.

Avondeten gaat ook vaak zo. Het gaat niet over zelf doen, want avondeten mag zelf. Met bestek of handen, dat maakt me niet uit. Maar hij moet meestal over een randje geduwd als het ware. Ik voel me er niet slecht over maar vind het wel maf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 01-11-2018 20:06:54 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182884982
Hier gaat t eten soms net zo lemijn :Y we moeten hem even overtuigen dat t iets lekkers is en geen lava. Soms is t al genoeg om n klein beetje op zn lip te smeren _O- en daarna ist over. Vooral bij dingen die hij niet direct herkent :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 1 november 2018 @ 20:12:05 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182885087
Welkom Miss_Congeniality en dreumes! *O* .

Hoera voor 1 doorslaapnacht voor Nolita! Die pakken ze je inderdaad nooit meer af. En hee, als ze het elke nacht deed dan was het niet meer bijzonder. ^O^ .

Over nee zeggen: ik doe dat heel weinig, niet omdat alles mag maar er mag best veel en zo niet dan gebruik ik meestal andere woorden. Maar als ik nee zeg dan snapt hij het heel goed!

Schanu, ik denk alleen dit: breng het belang van de eerste verjaardag in je hoofd tot kleinere proporties. Of dat nou terecht is of niet, het haalt de druk er misschien wat af. En maak een plan over de rol die je moeder in jullie leven mag/kan spelen, stel daar dan ook een grens. Hopelijk laat je je daardoor wat minder door haar raken, en kan je zo'n ruzie aan de telefoon voorkomen. Makkelijk praten van een afstand, ik weet het.

---
Zo. Jacob ligt een uur in bed en het eerste tripje naar boven heb ik alweer gemaakt. Ik dacht dat het thema van de week tanden was, maar hij zit weer heel consequent aan zijn rechter oor te friemelen ook. Dus welja, de paracetamol zit er weer in. Gelukkig protesteert hij daar nooit tegen. En als ik even met hem op de arm in zijn kamer sta wijst hij na een poosje naar zijn bed: 'die!'. Jammer dat de wens tot weer in bed liggen meestal afneemt in de loop van de nacht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182885686
Hier geen problemen met eten, dit kind eet werkelijk alles :9
En dan vooral datgene wat wij nuttigen, hij komt dan aangesneld en wijst naar het eten ‘dieseee’.
pi_182886294
Wij negeren Kwark zijn eetgedrag. Het is super gezellig aan tafel, we doen zelfs dansjes en zingen liedjes tijdens het eten maar ik kijk niet hoe hij heet en zeg niets over hoe en of hij eet.
Als ik namelijk kijk of hij iets nieuws wel eet of wil proeven dan is hij super paranoïde. :')

Hij is nog wel heel kieskeurig met eten en wil eigenlijk geen nieuwe dingen proeven maar het is eigenlijk wel standaard gezellig aan tafel zonder daar moeite voor hoeven te doen. Vind ik allang prima.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182887182
Lemijn, hier gaat het precies zo, niet bij ontbijt, maar vooral bij de warme maaltijd. We moeten Simon inderdaad overtuigen dat iets lekker is.

Schanu, moeilijke situatie, :*

Nolita *O* voor de doorslaapnacht!
  donderdag 1 november 2018 @ 21:47:35 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182887203
Ik weet dat dat het advies is (ignore ignore ignore) en ik had me dat dus ook voorgenomen. Maar dan zou hij echt véél minder eten, en het is al geen dikzak. Alhoewel ik weet het natuurlijk niet zeker maar er zijn nu ook maaltijden dat hij vrijwel niks eet en ik bemerk geen inhaalgedrag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182889284
Maar je hebt ook geen zicht op wat hij drinkt, toch? Wellicht compenseert hij daar mee. Wij compenseren slecht eten ook met een grotere fles of wel/geen toetje en welk toetje.

Hier heeft Lala overigens hetzelfde, die smeer ik soms wat op haar mond zodat ze het maar proeft, daarna gaat het meestal probleemloos. Gisteren heeft ze zo boven verwachting netjes vier halve taco's naar binnen gewerkt. Alleen tandenpoetsen lijkt op kindermishandeling (terwijl Em netjes meewerkt... en een paar maanden geleden was dat andersom).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182889479
Maar Lemijn, is dat advies niet meer dat je er geen urenlange machtsstrijd van moet maken? Mijm eet probleemloos zolang hij het ZELF mag doen, maar dan ook niet proberen om een lepel in de buurt te brengen. Peuter daarentegen moet ik echt wel aansporen, soms ook een beetje streng. En op dagen dat hij echt niet wil is het ook prima. Als Jacob uiteindelijk met plezier eet lijkt me dit niet een hele slechte methode.

Mijm zingt sinds deze week met het nieuwste lied van Armin van Buren. Favo van zijn broer. Dus als wij hier roepen: all we ever hear from you is..... roept Mijm: blblblbllaaablblaaaa. Ik keur het goed :7

Schanu, ik heb niet echt advies voor je, maar wel een knuffel omdat de situatie gewoon rot is :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 2 november 2018 @ 04:55:34 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182890942
Haha LeSage, wat schattig O+

Oef Schanu, wat een rotsituatie :{ Hopelijk vinden jullie een oplossing die voor alle partijen (een beetje) werkt :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182891396
Schanu: wat een rotsituatie! :*

Over eten: meneer eet hier eigenlijk nooit meer groenten. Hij moet het gewoon niet. We krijgen het ook niet in zijn mond om te laten proeven, dan duwt ie onze hand weg. Aardappel/pasta en vlees gaan wel goed, maar als alles door elkaar zit, eet ie het ook niet want groente. Avondeten eet hij trouwens sowieso heel matig. En gezien zijn gebrek aan vetjes maak ik me daar soms wel zorgen over. Aan de andere kant ga ik er maar vanuit dat het gewoon wel weer goedkomt, het is een blij en tevreden kind. En strijd wil ik echt niet.
pi_182892763
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:47 schreef Flav het volgende:
Hier geen problemen met eten, dit kind eet werkelijk alles :9
En dan vooral datgene wat wij nuttigen, hij komt dan aangesneld en wijst naar het eten ‘dieseee’.
Hahahaha +1
Dezedezedezeeee! _O-
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:30:53 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_182892875
"DEEEEEES! DEEEEEES!"
disclaimer
pi_182892959
Het is hier ook steeds proberen wat hij deze keer wil. Woensdag heb ik hem een rijstgerecht van stokjes gevoerd. Voor de lepel ging z'n mond niet open, maar voor de stokjes wel. :') De ene ochtend moet ik hem z'n boterham in stukjes aanbieden, de volgende keer wil hij hem in z'n geheel. Ik probeer maar een beetje en als hij echt niet wil dan grist hij het uit z'n mond en gooit ermee. Slecht avondeten is hier wel reden tot een kwartier later even fruit aanbieden. Dat gaat er altijd wel in en dan heeft toch iets meer in z'n buik.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182896610
Hoe lang zijn jullie bezig met een maaltijd als die matig gaat en meer overtuigingskracht nodig heeft?

Simon eet brood altijd goed, warme maaltijd wisselend: soms een paar mini hapjes en soms een mega grote portie, waarbij ik denk "waar laat je het". Hij eet alleen wel langzaam, soms zijn we zo 45 minuten bezig.
Eigenlijk wil ik wel wat korter aan tafel, maar ik wil natuurlijk ook dat ie wel voldoende eet. Aangezien hij redelijk hoog in de curves zit (P85), maak ik me geen zorgen over de dagen dat ie een paar minihapjes neemt. Hooguit dat ik me zorgen maak, dat ie dan 's nachts vaker wakker wordt :+ Maar daar valt ook geen peil op te trekken.

Groentes zijn wel vaak een no-go :7 Tenzij gepureerd door een saus of als het spinazie is :+
pi_182897829
Zolang hij eet en boos wordt als het eten bij hem weggehaald wordt, zou ik aan tafel zitten, TolstoiFan. Mijn oudste is ook een langzame eter (heeft ze van mij), die eet in etappes. Dat maakt me niet zoveel uit, ik weet van mezelf dat het echt niet werkt als iemand je probeert te dwingen sneller te eten. Wat wel bij ons een beetje de regel is: zodra eten wordt weggeschoven, of er wordt mee gespeeld, dan ben je kennelijk klaar.

Lemijn, ik heb soms ook dat IJsje bij het aan tafel gaan, geen zin heeft om te eten. Dan wordt hij boos, duwt het eten weg. Ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met de overgang. Er 'moet' gegeten worden, maar hij was nog niet zover. Vaak wil hij dan het liefst even bij mij zitten. Dus dan neem ik hem op schoot, terwijl ik zelf gewoon ga eten. Meestal wil hij dan na een minuut (of twee) toch ook eten en dan zet ik hem weer terug in z'n stoel. Ik zou persoonlijk niet met een pink eten in z'n mond doen. Ik vind het zelf belangrijk dat kinderen zelf de regie hebben over of en zo ja, wat er in hun mond komt. (Behalve natuurlijk als er dingen in hun mond belanden die daar niet horen :+ ). Dus pap voeren wel, als hij duidelijk aangeeft dat hij dat wil. Maar anders niet.

IJsje wil overigens graag per se zelf de lepel hanteren. Dat is ook altijd een leuk lesje 'loslaten'. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:33:40 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_182898730
Ik mag de lepel al maanden niet meer hanteren. Noud kan dat prima zelf vindt ie :Y
Verder zijn we ook wel minimaal een half uur bezig met eten, maar dat ligt hier ook volledig aan de kleuter. Die eet echt bizar traag. Terwijl mijn noud, man en ik echt ontzettende schrokkers zijn :@

We hebben laatst zijn inname zitten turven bij de gouden boogjes en geconcludeerd dat hij aan zijn eigen happy meal toe is :')




[ Bericht 35% gewijzigd door SQ op 02-11-2018 14:39:00 ]
disclaimer
pi_182898918
Eten, dat laat ik vooral los. Lepel wil ze soms wel en soms niet zelf hanteren. Als ik merk dat het haar niet lukt vraag ik of ik mag helpen en staat ze dat meestal wel toe. De ene keer eet ze traag de andere keer schrokt ze het op. Niets van te zeggen dus. Ze eet door totdat ze het consequent van zich afschuift, prima. Als ik denk dat het wat weinig was probeer ik of ze nog wat yoghurt wil.

We waren vandaag bij het cb voor de stats en prikjes. 8690 gram en 72,9 cm bij 14 maanden. Allemaal plusjes gekregen en hoeven pas met 2 jaar weer terug.
pi_182899155
Hier krijgt kaptein meestal n paar stukjes/hapjes per keer op zn tafelblad (bij veel stukjes wordt ie zo enthousiast dat hij alles als een malle er vanaf maait :') _O-) als ie vol zit of t niet lekker vind schudt ie nee ^O^ meestal klopt dat dan ook. Soms gaat ie na n paar minuutjes verder en eet nog wat meer. Wij doen inderdaad ook een flink toetje als er weinig eten in gegaan is :Y meneer is verzot op turkse yoghurt :D eet zo n eetlepel of vijf weg denk ik. Laatst had ik van die mega danoontjes (mijn eigen guilty pleasure :') :@) en die vondt ie te klein _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182899417
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag de lepel al maanden niet meer hanteren. Noud kan dat prima zelf vindt ie :Y
Verder zijn we ook wel minimaal een half uur bezig met eten, maar dat ligt hier ook volledig aan de kleuter. Die eet echt bizar traag. Terwijl mijn noud, man en ik echt ontzettende schrokkers zijn :@

We hebben laatst zijn inname zitten turven bij de gouden boogjes en geconcludeerd dat hij aan zijn eigen happy meal toe is :')


[ afbeelding ]
Ah ik ben gelukkig niet de enige die z'n kind mee heeft genomen naar de grote gele M :@
Hij at een hele hamburger op. :D
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:32:54 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_182899951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Ah ik ben gelukkig niet de enige die z'n kind mee heeft genomen naar de grote gele M :@
Hij at een hele hamburger op. :D
noud komt daar al van jongs af aan. Niet wekelijks, maar eens in de zoveel tijd, och ;)
Lekkere vreetbeer dus ook, die van jou :D
disclaimer
pi_182900101
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

noud komt daar al van jongs af aan. Niet wekelijks, maar eens in de zoveel tijd, och ;)
Lekkere vreetbeer dus ook, die van jou :D
+1 op vreetbeer. Wolf at een volledig happy meal. _O-

Hij bunkert net zo goed een bord gekookte aardappelen met spruitjes en vlees naar binnen. Als hij vol zit of iets niet lekker vindt gaat hij ons voeren. :D
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:46:48 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_182900245
Goed bezig wolf!
disclaimer
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:47:36 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_182900264
Mooi hoe zo'n McFoto meteen het ijs breekt voor meer McConfessions O+
disclaimer
pi_182901152
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi hoe zo'n McFoto meteen het ijs breekt voor meer McConfessions O+
#noshame :7
pi_182901204
Kwark is bijna 2 en heeft nog nooit iets uit de frituurpan op. Wel genoeg airfryer patat en andere vernaperingen trouwens.

Hij eet een heel bord vol zelfgemaakte kipnuggets, zelfgemaakte vissticks en eet gerust 5 pannenkoeken. Maar als we ergens voor hem kipnuggets of een pannenkoek bestellen dan meent hij dat het vergif is.

Het enige wat hij buitenshuis wil is smoothies. Liefst een een smoothie infuus. En als het op is roept hij MOOOORE.

Wel lekker verantwooord. Maar dat heeft hij niet van zn ouders. Ik heb vandaag bijvoorbeels chocolade pepernoten op als lunch. :D

[ Bericht 17% gewijzigd door ReginaFalange op 02-11-2018 16:52:04 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182901529
Hier zijn de 3 p's al favoriet :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182901547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier zijn de 3 p's al favoriet :X
Patat, pizza en piemelfriemelen?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182901657
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:52 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Patat, pizza en piemelfriemelen?
die ook _O- ik bedoelde pasta
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182901939
Wolf is echt dól op de pannenkoeken van mijn schoonmoeder. Snap ik wel want die zijn volgens mijn nichtje van 17 #goals. :')
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:39:36 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_182902379
Er zijn 5 p's.
Pizza, pafriet, pannenkoeken, pasta en piemels.
disclaimer
pi_182902811
Pannenkoeken en patat gaan er bij Dirk ook altijd in. Maar pasta is echt vergif volgens hem. :Y Kaal, met rode saus, met kaassaus, allemaal vies. Met dramatische bleh gezichten voor hij het uit z'n mond werkt en al. :')

En team grote bogen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182902891
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:39 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn 5 p's.
Pizza, pafriet, pannenkoeken, pasta en piemels.
Pafriet. O+
  vrijdag 2 november 2018 @ 18:20:41 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182903021
Kleuter is voor het eerst bij de Mac geweest toen ze 3 was, maar Ella gaat al sinds ze nog geen jaar is. Het lot van een tweede, I guess :P
Maar ze eet pas sinds een paar maanden ook echt iets van de Mac. Eerst taalde ze er niet naar en later lustte ze het niet. Inmiddels is ze dol op frietjes, dus laatste keer kreeg ze ook haar eigen Happy Meal, maar eerlijk gezegd is het meer een excuus voor extra eten voor mij, want ze eet nog geen 1/3 :')

Wij hebben maar 2 P's geloof ik, pafriet en pasta. Pannenkoeken (en poffertjes) en pizza lust ze niet en ze heeft nog vrij weinig ervaring met piemels.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182903195
Mijm lust alles :Y) dus ook van de Mac. Vind ik ook niet echt een confession trouwens. Zolang het niet dagelijks is zal het allemaal wel loslopen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182903342
Loedermoeders O+ :9
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182903682
Nog nooit bij de Mac geweest met V, raar eigenlijk want wij lusten dat wel haha. Misschien een ideetje :P
Frieten staan hier ook geregeld op het menu, vooral na een lange werkdag.
Maar meestal ligt V al in bed als wij eten dus hij krijgt nu nog geregeld een potje. #confession.

Hoe Noud daar dipt :D O+

Hij is trouwens nu wel zielig, 38,8 koorts en voelt zich duidelijk niet lekker ;(
pi_182903752
Oh ja pannenkoeken :D die eet ie ook.

Groenten daarintegen :') komkommer lust ie, en tomatensaus (op de pasta) en spinazie (als t bij pasta zit :'))
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182904262
Broccoli pannenkoeken for the win.
1. Koop broccoli rijst of gooi zelf broccoli in de keukenmachine. 2. Schep door pannenkoeken beslag. 3. Bak pannenkoeken. 4. Zeg tegen kind tadaa pannenkoeken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:54:36 #301
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_182904963
Grote Gele M O+ Dat was mijn guilty pleasure tijdens mijn tweede zwangerschap, tijdens mijn verlof reed ik bijna om de dag door de McDrive :@

Peuter is er 1x geweest toen ze net 2 was. De kipnuggets gingen er toen goed in :Y) Alle andere dingen van de kaart moet ze niet... Dreumes is net 2 dagen 1 dus hoop eigenlijk dat we haar eerste bezoek nog wat kunnen uitstellen. Zij eet al genoeg troep die ik peuter op die leeftijd echt niet had gegeven. Zo was haar toetje vanavond een half raketje :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')