abonnement Unibet Coolblue
pi_182470518
Hoi allemaal,

Ik heb een polo 6n van 1999 waar ik sinds gisteren een raad probleem mee heb. Ik heb het internet afgezocht naar een oplossing, maar geen van de topics hebben de zelfde symptomen als mij. Ik moet erbij zeggen dat het een Engelse polo met het stuur aan de rechterkant is.

Tijdens het rijden loopt de koelvloeistof temperatuur niet verder op dan 70 graden. Waardoor de ventilator natuurlijk ook niet draait, en dus de boel een beetje warm wordt. Ik krijg dat het lichtje op m'n dashboard dat ik koelvloeistof moet controleren. Tot mijn grote verbazing merk ik op dat het reservoir bijna leeg is en dat de koelvloeistof kookt. Ik kan er ook bij vertellen dat sinds gisteren mijn benzine peil metertje ook raar doet, deze daalt tijdens het rijden opeens naar leeg de lege tank punt om 5 a 10 seconden later weer terug op het normale peil te komen.

Ik heb gisteren gecontroleerd of de ventilator nog werkt en of deze wel stroom krijgt, deze is in orde en krijgt blijkbaar stroom omdat de ventilator heel af en toe draait maar niet voor lang. Ik heb de slangen vast gepakt en deze waren warm, zowel de invoer als de uitvoer van de radiator. Als de auto duidelijk warm loopt het temperatuur wijzertje wel op, maar niet verder dan 1 streep na de 70 graden. De kachel op volle kracht warme stand geeft koude lucht. Wel merk ik op dat er koelvloeistof lukt uit een rond soort mechanisme dat net achter het koelvloeistof reservoir zit. Ik weet niet zo goed wat dit mechanisme is, heb er helaas op dit moment geen foto van.

In grote lijnen komt er een koel slang boven aan op, en is dat ook precies waar het lekt. Dit lekken is nieuw en is zo zonder reden begonnen. Wel heb ik de indruk dat het probleem met de bezine meter en koelvloeistof temperatuur verbonden zijn, en een groot deel uitmaken van het gehele probleem.

Iemand suggesties of een oplossing?

Ik heb even een foto van internet geplukt waarop de locatie van het zwarte mechanisme te zien is. Het zou in dit geval dus op de plaats van die zwarte deksel zitten.



[ Bericht 0% gewijzigd door roffa230 op 12-10-2018 12:15:14 ]
pi_182470582
Lucht in je koelsysteem of een verstopping misschien. Ff laten doorspoelen.
pi_182472044
Hoe ziet de dop van je oliereservoir er uit?

Binnenkant dan.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 13:51:28 ]
pi_182472400
Ga naar een garage dat wat je omcirkeld hebt op de foto is een remvloeistof vaatje , het mechanisme je hoofd remcilinder.
pi_182475814
Ik ben er achter wat het mechanisme is! Het is een oude gas verdampen. Er zat vroeger een lpg installatie in de auto, maar de verdamper is er niet uitgehaald. Nou ben ik wel een beetje in de war, ik begrijp namelijk niet hoe er koelvloeistof uit kan lekken als het niet meer gebruikt wordt. En of dit invloed heeft op het koelvloeistof temperatuur metertje.

Iemand een idee?

Dop van de olie ziet er trouwens uit als olie. Geen schuim of smurrie oud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')