abonnement Unibet Coolblue
pi_182471727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:17 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dat had ik wel gedaan als die vrouw niet had meegekeken. Dat was echt de trigger voor mij. Want ik ben zo iemand die, als ik met iemand omga, loyaliteit verwacht en dat houdt in dat je me niet in het openbaar voor schut zet bij anderen. Want ik ben altijd 1 front met mijn naasten. En toen ze op het laatst na dat etentje zo alleraardigst tegen elkaar deden, vond ik dat zo erg. Toen hij en keer problemen had met de bediening ergens anders gaf ik hem ook gelijk bijvoorbeeld en dan ga ik er niet achteraan likken. De combinatie met het gedrag van die vrouw en zijn gedrag werd mij te veel. Ik voelde me toen echt minderwaardig en buitengesloten
Jij verwacht iets wat die ander niet kan geven. Zoals anderen al gezegd hebben: dan moet je dat opgeven.

De grote vraag is waarom je dat niet doet (en ik ben een beetje bang dat dat iets te maken heeft met jouw gevoel voor hem).

Wat ook terecht wordt aangegeven is dat jij ook een beetje aan zelfreflectie mag doen.
pi_182471734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:17 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dat had ik wel gedaan als die vrouw niet had meegekeken. Dat was echt de trigger voor mij. Want ik ben zo iemand die, als ik met iemand omga, loyaliteit verwacht en dat houdt in dat je me niet in het openbaar voor schut zet bij anderen. Want ik ben altijd 1 front met mijn naasten. En toen ze op het laatst na dat etentje zo alleraardigst tegen elkaar deden, vond ik dat zo erg. Toen hij en keer problemen had met de bediening ergens anders gaf ik hem ook gelijk bijvoorbeeld en dan ga ik er niet achteraan likken. De combinatie met het gedrag van die vrouw en zijn gedrag werd mij te veel. Ik voelde me toen echt minderwaardig en buitengesloten
Je werd niet voor schut gezet
En je hebt echt een raar beeld bij hoeveel die serveerster met je bezig is

Je zou eens kunnen kijken naar zelfhulp boeken die focussen op je kinddelen. Je reageert namelijk als een gekwetst kind ipv een volwassene
Dat is niet beledigend bedoeld maar het is een manier waarop door therapeuten naar je gedrag gekeken kan worden om het te verklaren en je te helpen
Je zou je daar eens in kunnen verdiepen en kijken of je wat herkent
pi_182471742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:17 schreef Softfeel het volgende:
TS wordt wel veel afgebrand hier.
Maar ik begrijp ook haar reactie wel.

Je verwacht iets maar het is er niet.
En ja er kan ook normaal gereageerd worden door deze persoon in kwestie.
Hij had ook netjes kunnen zeggen nee ik eet het alleen op. i.p.v weggrissen.

Maar van de andere kant wat houd jou tegen om die serveerster aan te spreken?
Daar moet je gewoon boven staan.
Dankjewel voor je begrip. Hij kon het inderdaad ook normaal zeggen, maar helaas communicatief ook vrij beperkt. Ik wilde die serveerster niet aanspreken, want het interesseerde me toen niet zoveel. Toen ik zag dat ze zag hoe hij me behandelde, werd ik gek. Dat voelde aan als vernedering.. Ik voelde me toen heel laag.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:24:27 #54
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182471748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:17 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dat had ik wel gedaan als die vrouw niet had meegekeken. Dat was echt de trigger voor mij. Want ik ben zo iemand die, als ik met iemand omga, loyaliteit verwacht en dat houdt in dat je me niet in het openbaar voor schut zet bij anderen. Want ik ben altijd 1 front met mijn naasten. En toen ze op het laatst na dat etentje zo alleraardigst tegen elkaar deden, vond ik dat zo erg. Toen hij en keer problemen had met de bediening ergens anders gaf ik hem ook gelijk bijvoorbeeld en dan ga ik er niet achteraan likken. De combinatie met het gedrag van die vrouw en zijn gedrag werd mij te veel. Ik voelde me toen echt minderwaardig en buitengesloten
Nogmaals, waarom trek je je zo veel aan van wat je denkt dat anderen van je vinden? Zit jezelf niet zo in de weg. Wanneer je dit gedrag toch blijft vertonen dan zou ik eens snel met een psycholoog gaan praten. Niets waar we je hier mee kunnen helpen in ieder geval.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:25:38 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182471765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:24 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dankjewel voor je begrip. Hij kon het inderdaad ook normaal zeggen, maar helaas communicatief ook vrij beperkt. Ik wilde die serveerster niet aanspreken, want het interesseerde me toen niet zoveel. Toen ik zag dat ze zag hoe hij me behandelde, werd ik gek. Dat voelde aan als vernedering.. Ik voelde me toen heel laag.
Focus op hem, niet op die serveerster. Die serveerster is niet relevant.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:27:16 #56
313135 Softfeel
feel how soft it can be
pi_182471788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:24 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dankjewel voor je begrip. Hij kon het inderdaad ook normaal zeggen, maar helaas communicatief ook vrij beperkt. Ik wilde die serveerster niet aanspreken, want het interesseerde me toen niet zoveel. Toen ik zag dat ze zag hoe hij me behandelde, werd ik gek. Dat voelde aan als vernedering.. Ik voelde me toen heel laag.
Heb je het wel uitdrukkelijk het met hem erover gehad?
Of hebben jullie het nog niet uitgepraat?

Maar is het een vriend of was het een date?
Want ik ben bang dat het niet bij deze ene keer blijft
You think you get it, which isn't the same as actually getting it. Get it?
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
pi_182471793
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:23 schreef Allures het volgende:

[..]

Je werd niet voor schut gezet
En je hebt echt een raar beeld bij hoeveel die serveerster met je bezig is

Je zou eens kunnen kijken naar zelfhulp boeken die focussen op je kinddelen. Je reageert namelijk als een gekwetst kind ipv een volwassene
Dat is niet beledigend bedoeld maar het is een manier waarop door therapeuten naar je gedrag gekeken kan worden om het te verklaren en je te helpen
Je zou je daar eens in kunnen verdiepen en kijken of je wat herkent
Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach. Ik ben het met je eens dat ik gekwetst reageer, maar hoe zij mij behandelt zie ik echt niet verkeerd. Dat viel hem ook op en hij zei dat ik meer moest gaan lachen. Het ligt volgens hem altijd aan mij. Als ik onenigheid heb met iemand wil ik niet dat mensen dat zien
pi_182471812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:27 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach. Ik ben het met je eens dat ik gekwetst reageer, maar hoe zij mij behandelt zie ik echt niet verkeerd. Dat viel hem ook op en hij zei dat ik meer moest gaan lachen. Het ligt volgens hem altijd aan mij. Als ik onenigheid heb met iemand wil ik niet dat mensen dat zien
je bent echt echt echt te veel mee bezig
Een therapeut kan je hier heel goed bij helpen
pi_182471820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:08 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Stel het ligt aan mij. Hoe had jij dan gereageerd in zo een situatie? Gewoon door blijven praten met zo iemand? Je ongenoegen laten uiten en dan weer door naar de orde vd dag?

Ik kan dan niet doen alsof er niets aan de hand is.
Je had op dat moment gewoon kunnen uitspreken dat zijn afwijzing erg bot overkomt en dat je dat niet prettig vindt. Als hij zich daar dan niets van aan trekt, had ik eieren voor mijn geld gekozen en was in het vervolg niet meer zo happig geweest (haha) om met hem ergens wat te gaan eten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:27 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach. Ik ben het met je eens dat ik gekwetst reageer, maar hoe zij mij behandelt zie ik echt niet verkeerd. Dat viel hem ook op en hij zei dat ik meer moest gaan lachen. Het ligt volgens hem altijd aan mij. Als ik onenigheid heb met iemand wil ik niet dat mensen dat zien
Wellicht dat ze naar iedereen zuur kijkt, maar een beetje een zwak voor hem heeft? Maw, dat het dus helemaal niets met jouw te maken heeft?

En zelfs als ze echt een enorme hekel aan je zou hebben. Dan gebeurt er nog steeds helemaal niets.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182471863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:17 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Dat had ik wel gedaan als die vrouw niet had meegekeken. Dat was echt de trigger voor mij. Want ik ben zo iemand die, als ik met iemand omga, loyaliteit verwacht en dat houdt in dat je me niet in het openbaar voor schut zet bij anderen. Want ik ben altijd 1 front met mijn naasten. En toen ze op het laatst na dat etentje zo alleraardigst tegen elkaar deden, vond ik dat zo erg. Toen hij en keer problemen had met de bediening ergens anders gaf ik hem ook gelijk bijvoorbeeld en dan ga ik er niet achteraan likken. De combinatie met het gedrag van die vrouw en zijn gedrag werd mij te veel. Ik voelde me toen echt minderwaardig en buitengesloten
Ja, dat is niet fijn, maar nogmaals: de volwassen manier om daarmee om te gaan is wat je hierboven aangeeft op dat moment duidelijk aangeven.

Je zegt echt heel veel, maar je doet niets... Jje hebt aangegeven hoe men wel en niet met je moet omgaan, maar van je vriend accepteer je dat hij slecht met je omgaat.

Wat is je fascinatie met de vrouw... Jeetje. Die vrouw boeit echt totaal niet. Als iemand je slecht behandeld moet je dat gewoon kunnen zeggen, vooral als het je vriend is.

Ik kan me echt moeilijk voorstellen hoe jullie al 4 jaar met elkaar omgaan.
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:33:11 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182471871
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 12:35 schreef EmmyW het volgende:

[..]

We kennen elkaar al 4 jaar en hij weet dat ik gevoelig ben. Hij kan zich vaker bot gedragen, omdat hij van nature bot is. En hij is zo gierig qua eten. Eten moet perfect smaken etc. Terwijl eten mij niet zoveel boeit. Ik ben van het delen, dus ik deel alles wat ik heb. En ik schrok er van hoe hij flipte dat ik er ff in zat te prikken, alsof hij dood zou gaan vd honger als ik een hapje nam.

Na afloop, toen we buiten stonden, zei ik nog hoeveel heb je van me tegoed zei hij dat hij geen geld hoefde en liet me met rode dikke ogen buiten achter en de volgende dag deed hij alsof er niets aan de hand was.. Doet hij altijd tegenwoordig.

Hoe zou jij dan reageren als iemand op een botte manier een bordje eten wegpakt en roept: nou jij mag het niet aanraken! Zou je er dan nog blij mee praten?
Ik heb maar tot deze reactie van je die ik nu quote gelezen dus misschien is dit al gezegd maar....

hij is heel gevoelig qua eten en hij is bot. Vervolgens ga jij ongevraagd lopen prikken in zijn eten, zonder dat vooraf te vragen, terwijl je weet dat hij qua eten gevoelig is, en vervolgens ga JIJ huilen en is dat ZIJN schuld?

Ik vind dat een beetje raar?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182471878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:27 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach. Ik ben het met je eens dat ik gekwetst reageer, maar hoe zij mij behandelt zie ik echt niet verkeerd. Dat viel hem ook op en hij zei dat ik meer moest gaan lachen. Het ligt volgens hem altijd aan mij.
Ik ga bijna de haren uit mijn hoofd trekken... :{.

quote:
Als ik onenigheid heb met iemand wil ik niet dat mensen dat zien
Oh, dus je wacht totdat je thuis bent? Da's lekker op tijd.
pi_182471952
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Focus op hem, niet op die serveerster. Die serveerster is niet relevant.
Voor haar wel: die is (in haar ogen) de man aan het versieren die zij wil hebben.
pi_182473386
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:27 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach. Ik ben het met je eens dat ik gekwetst reageer, maar hoe zij mij behandelt zie ik echt niet verkeerd. Dat viel hem ook op en hij zei dat ik meer moest gaan lachen. Het ligt volgens hem altijd aan mij. Als ik onenigheid heb met iemand wil ik niet dat mensen dat zien
Waarom kan het je zo veel schelen hoe de serveerster naar je kijkt?

Zolang ze mij lekker eten brengen en me niet te veel laten afrekenen vind ik het prima. Doen ze stom - geen fooi. Doen ze aardig - wel fooi. That's it.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:37:02 #65
163650 Greys
pi_182473499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:27 schreef EmmyW het volgende:

[..]

Die serveerster lacht bijvoorbeeld tijdens een bestelling nooit naar mij, maar naar hem is ze 1 en al glimlach.
Misschien straal jij afstandelijkheid uit naar haar. Of achterdocht. Of chagrijn. En hij niet. Geen idee. Je zoekt er wel heel veel achter.

Je kunt jezelf denk ik beter afvragen of het wel zo'n goed idee is als jullie vrienden blijven, als dit soort dingen van hem je aan het huilen maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_182473573
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor haar wel: die is (in haar ogen) de man aan het versieren die zij wil hebben.
Haar reactie is nu niet bepaald die van een jaloerse vrouw of eentje die haar 'target' wil beschermen tegen een concurrente

De reactie het huilen te wllen verbergen of zelf onzeker te worden wegens de reactie van die serveerster, ook de 'angst' voor haar blik, of erkenning, lijkt eerder weinig weg te hebben van jaloezie of een strijd om een man...

Om de een of andere reden lijkt haar reactie eerder gericht op het verwachten van een 'erkenning' van die serveerster.
ze stoort zich aan het 'bot' zijn of dat die serveerster bij het noemen van haar bestelling 'vreemd kijkt'... en is bang dat de serveerster 'haar niet zou mogen' (waar ze ook bevestiging van 'haar vriend' over vraagt)

Later als ze aan het huilen is verbergt ze dat als de serveerster komt en is boos als die serveerster naar haar vriend lacht, maar vooral omdat ze lijkt te verwachten dat die serveerster dat niet zou doen 'wegens hoe hij zich tegen haar gedragen had' (haar letterlijke zin: "Ik snapte niet hoe ze zo kon doen tegen hem, nadat ze zag hoe hij zich gedroeg").

Dat zijn imho vooral uitingen van een heel diep-onzeker persoon, die naar erkenning zoekt van anderen.
niet an sich van een erg jaloers persoon.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:45:37 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182473615
Je stelt je aan maar soms kan een actie gewoon gek binnen komen en krijg je zo'n reactie, kan gebeuren. Was het misschien de druppel die een emotioneel emmertje deed overlopen of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182476336
Was het behalve bordjesgate en een serveerster die er niet toe doet wel gezellig?
pi_182477828
Hey een naamgenoot :7

Je komt erg onzeker over, ts. Misschien is dat iets om aan te werken :)
pi_182477962
Hij vond de vrouw vast gewoon leuk en was boos dat het leek alsof jullie een relatie hadden als je van zijn eten zat te eten, komt een beetje te intiem over voor vrienden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182477977
Het klinkt niet alsof je 25 bent. Tijd om eens kritisch naar je eigen gedrag te kijken, onafhankelijk van de gemene serveerster of je toch-niet-vriend.

En over die niet-vriend gesproken, klinkt dit als een gezonde vriendschap, in jouw oren? Heb je werkelijk nog hoop dat jullie weer bij elkaar komen? Waarom ga je nog met hem om?
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:42:38 #72
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_182482698
Jullie reageren allebei raar.

Ik denk dat je deze 'vriend' beter kan laten voor wat het is en opzoek moet gaan naar iemand die beter bij je past.

Ook heb ik het gevoel dat jij eigenlijk meer wil dan vriendschap en hij niet.
pi_182482824
Midden in een restaurant gaan huilen om zoiets. Dat zou voor mij gelijk het laatste etentje zijn.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:17:28 #74
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182483487
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Het klinkt niet alsof je 25 bent. Tijd om eens kritisch naar je eigen gedrag te kijken, onafhankelijk van de gemene serveerster of je toch-niet-vriend.

En over die niet-vriend gesproken, klinkt dit als een gezonde vriendschap, in jouw oren? Heb je werkelijk nog hoop dat jullie weer bij elkaar komen? Waarom ga je nog met hem om?
Heyhey je bent de eerste die dat ook lijkt op te vallen. Een post-relatie vriendschap met als doel weer tot elkaar te komen klinkt als een hele scheve vriendschap want als jullie beiden graag weer een relatie hadden willen hebben dan zaten jullie er al wel weer in. Hoopt hij op hetzelfde of vindt hij het wel prima nu?
pi_182486850
Raar verhaal op meerdere vlakken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')