Is het ook niet. Het is vooral een geldkwestie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om ze van een slagboom te voorzien?
Dan moet er een beslissing genomen worden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Het is vooral een geldkwestie.
Dat besluit is ook al genomenquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:37 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Dan moet er een beslissing genomen worden.
Betonblokken plaatsen lijkt mij geen optie, die overgang zit er namelijk al omdat het "toch echt nodig was".
Dan moeten we gewoon nog even opletten met zijn alle. Binnen 3 jaar vind ik een redelijke termijn...quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat besluit is ook al genomen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-verdwijnt-binnen
Maar het moet morgen al af zijn volgens Prorail, ongeacht of dat realistisch is.
In de praktijk worden ze vaak opgeheven en wordt de weg waar het om gaat ontsloten naar een andere hoofdweg. Je wil zo min mogelijk overwegen hebben, al was het maar vanwege onderhoud.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om ze van een slagboom te voorzien?
Hmm, zit ook wel wat in... Maar ik vond de termijn van 3 jaar ook wel redelijk...quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de praktijk worden ze vaak opgeheven en wordt de weg waar het om gaat ontsloten naar een andere hoofdweg. Je wil zo min mogelijk overwegen hebben, al was het maar vanwege onderhoud.
Dat ontsluiten moet vaak via land dat een eigenaar heeft, bijvoorbeeld een boer. En daar zijn onderhandelingen voor nodig, Prorail kan niet zomaar grond onteigenen.
Ook als je wél spoorbomen wil plaatsen is er soms niet genoeg ruimte voor de installatie en zal je er uit moeten komen met de grondeigenaar.
Eens! Sterker als het OM dat niet doet moet Grapperhaus zn aanwijzingsbevoegdheid inzettenquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Slappe reactie van de politiek. Politic hadden gewoon moeten zeggen dat ProRail daar niet over gaat en dat ze erop vertrouwen dat het OM de verantwoordelijken persoonlijk zal vervolgen.
Er is denk ik ook verwarring over wat een onbewaakte overweg is, ik denk dat ze bedoelen waar auto;s overheen gaan?, er zouden bijvoorbeeld in rheden 6 onbewaakte overwegen zijn (2->7)quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 10:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de praktijk worden ze vaak opgeheven en wordt de weg waar het om gaat ontsloten naar een andere hoofdweg. Je wil zo min mogelijk overwegen hebben, al was het maar vanwege onderhoud.
Dat ontsluiten moet vaak via land dat een eigenaar heeft, bijvoorbeeld een boer. En daar zijn onderhandelingen voor nodig, Prorail kan niet zomaar grond onteigenen.
Ook als je wél spoorbomen wil plaatsen is er soms net niet genoeg ruimte voor de installatie en zal je er uit moeten komen met de grondeigenaar.
Ze reageren zo slap omdat ze het niet helemaal serieus nemen. Over een paar dagen is er weer een debat in de Tweede Kamer over het spoor en schijnbaar heeft het opperhoofd van ProRail er een traditie van gemaakt om in de periode die er vlak aan vooraf gaat proefballonnetjes op te laten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Slappe reactie van de politiek. Politic hadden gewoon moeten zeggen dat ProRail daar niet over gaat en dat ze erop vertrouwen dat het OM de verantwoordelijken persoonlijk zal vervolgen.
Je hoeft het inhoudelijk ook niet serieus te nemen, maar je moet juist wel heel serieus nemen dat een overheidsbedrijf bij wijze van proefballonnetje het gezag van de rijksoverheid niet erkent.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 14:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze reageren zo slap omdat ze het niet helemaal serieus nemen. Over een paar dagen is er weer een debat in de Tweede Kamer over het spoor en schijnbaar heeft het opperhoofd van ProRail er een traditie van gemaakt om in de periode die er vlak aan vooraf gaat proefballonnetjes op te laten.
Zo'n meldpunt is best wel ineffectief. Het zorgt ervoor dat alleen de spoorwegen in kaart worden gebracht waar redelijk veel verkeer over heen gaat. Wegen die bijvoorbeeld door wandelaars worden gebruikt komen zo niet in beeld. Mooi voor de kostenbesparing, maar het probleem word daar niet volledig mee opgelost.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Deze vind ik ook zo mooi
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-spoorwegovergangen
Een meldpunt voor iets wat ze zelf zouden moeten kunnen constateren
waar zegt Prorail dat dat mag? Verder doet die kerel hetzelfde als die 7 andere lui op het filmpje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |