abonnement Unibet Coolblue
pi_182468530
Bij een (vernieuwd) fietspad waar ik langskom staat dit bord:


Van vroeger kan ik me wel herinneren dat onder het bord [FIETSPAD] nog wel eens een bordje hing [DUS NIET BROMMEN].
Maar wat staat dat bord [FIETSPAD] nu eigenlijk precies wel/niet toe?
En wat is de waarde van zo'n geel bord, en van de kwalificatie "snorfiets"

Iemand die dit precies weet :)?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_182468553
Woon je in Utrecht?
pi_182468573
Wordt dat tegenwoordig niet per gemeente in de AVP geregeld? Geen idee hoe dat zit, maar hoorde een tijdje terug dat ze dat wilden veranderen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182468592
"Dus geen snorfietsen" :') :')

Alsof dat de regel is ipv uitzondering :')

Waarschijnlijk opgehangen door een wereldvreemde domme groenlinksstemmende hipster :')

Levende linkse hipster gekkies; :')
pi_182468618
Hier het antwoord van de politie
https://www.vraaghetdepol(...)-moet-ik-rijden.html
pi_182468642
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:57 schreef -mosrednA het volgende:
"Dus geen snorfietsen" :') :')
Alsof dat de regel is ipv uitzondering :')
Het is de regel volgens de politie (tenzij elektrisch)
https://www.vraaghetdepol(...)-moet-ik-rijden.html
pi_182468706
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is de regel volgens de politie (tenzij elektrisch)
https://www.vraaghetdepol(...)-moet-ik-rijden.html
Ooh, is me letterlijk nog nooit opgevallen dat er een verschil is tussen fietspad als woord en als teken in de vorm van fiets.

Had exht geen idee
pi_182468842
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is de regel volgens de politie (tenzij elektrisch)
https://www.vraaghetdepol(...)-moet-ik-rijden.html
Dank! Even kijken of ik het nu goed begrijp:

Dus een 'gewone' elektrische fiets mag er WEL rijden, right?
Een speedfiets (dus zo een met helm en verzekeringsplaatje) mag er NIET rijden
Een ding op benzine mag er NIET rijden

En het gele bordje schept verwarring, want daar staat niks over wel/niet elektrisch.

Klopt wat ik hierboven zeg volgens jou?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_182468897
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Dank! Even kijken of ik het nu goed begrijp:

Dus een 'gewone' elektrische fiets mag er WEL rijden, right?
Een speedfiets (dus zo een met helm en verzekeringsplaatje) mag er NIET rijden
Een ding op benzine mag er NIET rijden

En het gele bordje schept verwarring, want daar staat niks over wel/niet elektrisch.

Klopt wat ik hierboven zeg volgens jou?
M.i.fietsen al dan niet elektrisch en elektrische voertuigen waar geen helm voor nodig is. Het is trouwens niet verplicht om het fietspad te nemen. Bord staat meestal in parken waar je geen andere keuze hebt.
pi_182468942
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

M.i.fietsen al dan niet elektrisch en elektrische voertuigen waar geen helm voor nodig is. Het is trouwens niet verplicht om het fietspad te nemen. Bord staat meestal in parken waar je geen andere keuze hebt.
In dit geval loopt er enkel een stoep naast, dus als je op het fietspad wil rijden moet je of over de stoep, of een heel andere route nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:10:20 #11
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_182470626
Gele borden hebben geen wettelijke betekenis en worden vaak gebruikt voor tijdelijke informatievoorziening. (Aankondiging, omleidingsroute, ...)

In dit geval is het bord compleet overbodig, omdat een bord G13 aangeeft dat uitsluitend fietsers (en voetgangers) van het pad gebruik mogen maken.
quote:
Bestuurders van snorfietsen uitgerust met een verbrandingsmotor mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor.
Vroeger had je nog snorfietsen met trappers, daarmee kon je dus op het onverplichte fietspad rijden zonder ingeschakelde motor. Met een elektrische snorfiets mag je er overigens wel rijden, die heeft namelijk geen verbrandingsmotor.
pi_182471129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 12:10 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Gele borden hebben geen wettelijke betekenis en worden vaak gebruikt voor tijdelijke informatievoorziening. (Aankondiging, omleidingsroute, ...)

In dit geval is het bord compleet overbodig, omdat een bord G13 aangeeft dat uitsluitend fietsers (en voetgangers) van het pad gebruik mogen maken.

[..]

Vroeger had je nog snorfietsen met trappers, daarmee kon je dus op het onverplichte fietspad rijden zonder ingeschakelde motor. Met een elektrische snorfiets mag je er overigens wel rijden, die heeft namelijk geen verbrandingsmotor.
Ok, dat lijkt er dan op dat ook speedfietsen er op zouden mogen. Klopt dat? (Dus de 40km/u, met helm- en verzekeringsplicht).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_182471167
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 12:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok, dat lijkt er dan op dat ook speedfietsen er op zouden mogen. Klopt dat? (Dus de 40km/u, met helm- en verzekeringsplicht).
nee want die vallen wettelijk onder de bromfietsers, tenminste die moeten hetzelfde doen als de brommers ;)
pi_182471455
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ooh, is me letterlijk nog nooit opgevallen dat er een verschil is tussen fietspad als woord en als teken in de vorm van fiets.

Had exht geen idee
Geen verkeersexamen gehad? :{
pi_182471622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:02 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Geen verkeersexamen gehad? :{
Niet dat ik me kan herinneren.

Dat daargelaten ben ik dan ook absoluut niet capabel de openbare weg te betreden. Al is het alleen al door m'n aangezicht.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:42:38 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182472017
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:14 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Niet dat ik me kan herinneren.

Dat daargelaten ben ik dan ook absoluut niet capabel de openbare weg te betreden. Al is het alleen al door m'n aangezicht.
_O-
pi_182472465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 12:45 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

nee want die vallen wettelijk onder de bromfietsers, tenminste die moeten hetzelfde doen als de brommers ;)
Het gaat om de verbrandingsmotor toch, zoals Spaceman quote.
pi_182472676
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat om de verbrandingsmotor toch, zoals Spaceman quote.
quote:
een e-bike die 45 km/uur kan, moet sinds 1 januari op de rijbaan rijden in plaats van op het fietspad, net als de brommer
bron
pi_182472770
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:37 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

[..]

Hm, interessant wel.
Want er is daar geen weg, alleen een onverplicht fietspad. En volgens de WVW mag je daar met een e-bike gewoon komen :P

Als het onverplichte fietspad buiten de bebouwde kom is, mag je er sowieso op. Want daar geldt het verplicht op de weg fietsen niet.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:14:50 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_182476932
volgens mijn examenkennis horen snorfietsers juist op het fietspad (die mogen niet op de weg)
bromfietsen horen wanneer aangegeven op de weg en anders op het fietspad.

dus dit is een bullshit bord.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182477112
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:14 schreef Roces18 het volgende:
volgens mijn examenkennis horen snorfietsers juist op het fietspad (die mogen niet op de weg)
Niet op een fietspad als rechthoekig bord. Wel op een fietspad als een rond bord
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:27:55 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182486260
gele borden zijn trouwens niet bindend/officieel dacht ik. Die worden alleen bij werkzaamheden en zo gebruikt dus ik weet niet of er rechten/plichten aan kunnen worden ontleend.
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')