NoXia | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:29 |
bron | |
oranjevogel1 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:34 |
Lijkt me niet echt nieuws van landelijke waarde. Wel vervelend voor de betrokkenen, natuurlijk. | |
Diemux | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:34 |
Ha, perfecte clickbait. | |
Pendora | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:35 |
Dus aangereden door een vrachtwagen. Toevallig op een spoorwegovergang. Misschien zou de titel moeten zijn "Vrachtwagenchauffeur rijdt gevulde bakfiets aan" Of zullen we direct ook maar alle bakfietsen, vrachtwagens en spoorwegovergangen verbieden. Plus uiteraard alle moeders. Zonder hun was dit ongeluk niet gebeurd. | |
robijntjestralendwit | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:36 |
Beter wordt de TT aangepast. | |
Copycat | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:37 |
Clickbait galore vandaag. | |
Roces18 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:39 |
Hoe vaak ik geen bakfietsen zie (elektrisch) van een kinderopvang met daarin 5/6 kinderen. Grove rekensom leert dat zo'n gevulde bakfiets met bestuurder al gauw 300kg weegt. Lijkt mij daarom ook een vrij gevaarlijk vervoersmiddel. En zeker met kleine kinderen erin, is het natuurlijk absurd dat dit kan. Als je je bedenkt dat wanneer je kinderen met de auto moet vervoeren, ze allemaal een gordels om moeten hebben, kinderstoeltjes etc.. Op de bakfiets kan alles......... En wat als je tegen een andere fietser aanknalt.......... | |
Copycat | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:40 |
Ik denk dat je die de afgelopen weken niet gezien hebt. | |
Diemux | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:40 |
Ik denk het wel. De stint is verboden, de electrische bakfiets niet. Stint: Electrische bakfiets: | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:45 |
Eigenlijk offtopic, maar ik begrijp sowieso niet waarom er nog "open" overwegen zijn. Absoluut niet nodig namelijk. | |
oranjevogel1 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:49 |
Beter open overwegen dan die slagbomen die altijd blijven haken. | |
SacreCoeur | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:51 |
Maar in de laatste kunnen geen 5/6 kinderen | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:52 |
Kan prima gecombineerd | |
Drekkoning | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:58 |
https://www.onderzoeksraa(...)ruising-van-belangen Tldr; Tegengestelde belangen en vooral een centenkwestie. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:59 |
Het was te verwachten Maar nu wil ProRail dus idealiter van álle overgangen af. Hoe gaan ze dat regelen dan? Tunnels maken? Dat wordt dan toch veel duurder? | |
SacreCoeur | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:00 |
Betonblokken heb ik vernomen. | |
Gripper | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:01 |
Levensgevaarlijk dit. De begeleidster kan niet bij de trappers en haar handen zijn te klein om de rem en andere besturingselementen kordaat te bedienen. De passagiers zitten met hun ledematen buiten boord, bij een aanraking kunnen de knokkkeltjes ernstig bekneld raken en dan is het snel gedaan met de pret. Mijn dringende advies: direct van de weg halen dit levensgevaarlijke voertuig! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:02 |
Oke.. en dan? | |
SacreCoeur | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:04 |
Ja uh niets dus. Volgens mij niet hun verantwoordelijkheid, ze sluiten ze alleen af. Maar ik luisterde half oor. Het was afgelopen week op RTL nieuws. | |
Drekkoning | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:06 |
ProRail heeft uiteraard het liefst tunnels of helemaal geen overgang. Ze hoeven zelf die tunnel namelijk niet te betalen. | |
JeMoeder | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:07 |
Irritante clickbait | |
Light | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:09 |
Bij onbewaakte spoorwegovergangen, ja. | |
Diemux | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:09 |
Ehh nee maar dat zei ik ook niet. | |
SacreCoeur | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:12 |
Ah oke, de rest blijft zoals het is? | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:14 |
Het is inderdaad een centenkwestie. Maar ook naar gebruikershoeveelheid. Een spoorwegovergang in Hilversum (neem die grote die zo'n 15/20 minuten per uur dicht zit), komt veel sneller in aanmerking voor een onder- of bovendoorgang, dan een spoorwegovergang in Bad Nieuweschans. Er zijn meer dan honderden overwegen, waar heel veel in dunbevolkt gebied zitten. Voor elke overweg een tunnel of viaduct maken is een gigantisch dure operatie, tegenover 10 doden per jaar. Hard, maar zo is het wel. | |
Light | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:30 |
Geen idee. Die betonblokken zijn (voor zover ik weet) bedoeld voor onbewaakte overwegen die ze toch al willen sluiten. Dit is sneller te doen dan die wegen via normale procedures afsluiten. Met bewaakte overwegen willen ze vast ook iets, en voor een deel is dat het verbeteren van de beveiliging (spospoorbomen die de hele weg afsluiten ipv de halve weg). | |
Physsic | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:34 |
Prorail wilde die op korte termijn allemaal afsluiten door het plaatsen van betonblokken om vervolgens te werken naar een permanente oplossing. Maar daar was de minister het niet mee eens. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:06 |
Tja, die mogen ook de lichaamsdelen van het spoor af schrapen, dus hoe meer je dat kan voorkomen, hoe beter. | |
asco | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:08 |
Ik moest als (jong) kind gewoon lopen naar school. Dat is niet hip of hoe zit dat eigenlijk? | |
machtpen | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:14 |
Tegenwoordig bewegen 85% van de kinderen te weinig door dit soort hippe onzin. Dat gaat op latere leeftijd trouwens weer veel problemen geven maar daar staan de hippe ouders niet bij stil. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:28 |
Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen op het moment. Ik ben het wel met je eens voor een groot deel, het gemak dient de mens. Maar als ik zie wat voor debielen er in het verkeer rond gaan, zou ik niet zomaar mijn kind met een broodtrommel en tas, op de fiets zetten om zelf naar school te fietsen. Je hoort zoveel berichten over dronken mensen achter het stuur, drugs in het verkeer, mensen met ondeugdlijke voertuigen, een 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' mentaliteit, afleiding door telefoon, mensen die geen rijbewijs horen te hebben etc. Als het om je eigen vlees en bloed gaat ben ik best huiverig. Dan is het prettig als ze begeleid mee kunnen in het verkeer in mijn optiek. | |
Reintji | vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:22 |
Klopt, of dat met hip te maken heeft denk ik niet. Ging ook altijd lopend naar school, een straat verder. Maar de wijk waarin ik ben opgegroeid is van 6 naar 3 scholen gegaan bijvoorbeeld. Dus de afstanden zijn groter. Nieuwe wijken hier hebben soms helemaal geen school, of een centraal gelegen megaschool. In omliggende dorpen zijn scholen zelfs helemaal verdwenen door fusies. Om dan voor een bakfiets te kiezen ipv met kleine kinderen op losse fietsjes te gaan snap ik. Denk eerder dat het hip nieuws is, er worden wel vaker ouders aangereden met kinderen op de fiets, maar heb je een zitje voor en achter ipv een bakfiets dan lees je er weinig over. | |
Pedroso | vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:25 |
Uiteindelijk meegevallen, moeder heeft beenletsel en een kind licht gewond. | |
Dieter_Dengler | vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:38 |
Hele gare overgang is dat ook. Ene kant industrieterreintje en aan de andere kant wat woningen en supermarkt. Daarbij nog die paal in het midden van de weg. Hoe vaak ik daar niet opzij gedrukt ben door auto's, omdat ze de breedte verkeerd inschatten. | |
FlippingCoin | vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:59 |
Is in Bodegraven niet het geval, redelijk klein dorp met scholen goed verspreid. בברכה Flip. | |
FlippingCoin | vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:00 |
Klopt, nog een tamelijke helling ook, naar ik meen wordt die volgend weekend ook afgesloten voor een renovatie, hele dorp licht open momenteel omdat ze alles aan het opkalefateren zijn. Paar meter verder licht een veel fijnere overgang. Pelu anu ni mo ki yin Flip. |