abonnement Unibet Coolblue
pi_182453586
In mijn huis zijn 2 studio's met eigen voorzieningen en andere bewoners die het zelfde postadres hebben. Er is geen aparte brievenbus oid.
Mag dit?
pi_182453652
ja, maar dan mag je geen huursubsidie aanvragen en de bewoners tellen het gezamelijke inkomen op.

Werken A en B (even er vanuit gaande dat ze genoeg verdienen)
dan krijgt C geen bijstand omdat A+B geld verdienen op het zelfde adres

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 16:13:12 ]
pi_182455995
Heb hetzelfde gehad in een oude woning met 4 studio's en alhoewel het adres hetzelfde was, stond het weldegelijk als 4 verschillende wooneenheden geregistreerd bij gemeente en belastingdienst e.d. Kon dus ook gewoon huursubsidie aanvragen en een eigen milieupas en al die dingen. Alhoewel ik de wet niet precies ken wat dat betreft lijkt het me dus gewoon mogen.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:24:44 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182456117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:07 schreef Dispenser20 het volgende:
In mijn huis zijn 2 studio's met eigen voorzieningen en andere bewoners die het zelfde postadres hebben. Er is geen aparte brievenbus oid.
Mag dit?
Kijk even of er echt maar 1 adres is in de bagviewer (google bagviewer).
En als dat zo is en alle bewoners hebben echt alle voorzieningen zelfstandig binnen de eigen afsluitbare studio (keuken, badkamer, toilet) dan kun je op die site een terugmelding doen. Of gewoon even met de gemeente bellen hierover. Algemene nr en dan vragen naar de BAG. Die geven de huisnrs uit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182458014
En de meterkast :wordt die gedeeld of heeft ieder een eigen energiecontract?
Somebody that I used to know
pi_182461066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:17 schreef Polenbatser het volgende:
Heb hetzelfde gehad in een oude woning met 4 studio's en alhoewel het adres hetzelfde was, stond het weldegelijk als 4 verschillende wooneenheden geregistreerd bij gemeente en belastingdienst e.d. Kon dus ook gewoon huursubsidie aanvragen en een eigen milieupas en al die dingen. Alhoewel ik de wet niet precies ken wat dat betreft lijkt het me dus gewoon mogen.
Volgens mij is het zo dat je een eigen afsluitbare ‘voordeur’ moet hebben met een nummer die geregistreerd staat bij de gemeente. Dan kun je wel maar 1 brievenbus hebben maar heb je officieel een ‘1a 1b 1c etc’ .
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_182461293
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je een eigen afsluitbare ‘voordeur’ moet hebben met een nummer die geregistreerd staat bij de gemeente. Dan kun je wel maar 1 brievenbus hebben maar heb je officieel een ‘1a 1b 1c etc’ .
Dat is niet per se nodig

https://www.belastingdien(...)woningen-huurtoeslag

een eigen woon(slaap)kamer
een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
een eigen toilet met waterspoeling

Als je 1 adres hebt dan kom je vroeg of laat wel in aanraking met de belastingdienst waarbij je aan kan tonen dat het verzamelinkomen niet te hoog is.
pi_182461316
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je een eigen afsluitbare ‘voordeur’ moet hebben met een nummer die geregistreerd staat bij de gemeente. Dan kun je wel maar 1 brievenbus hebben maar heb je officieel een ‘1a 1b 1c etc’ .
Die 'voordeur' hadden we, maar geen toevoeging op het huisnummer. Heb het de huisbaas nog gevraagd en die zei dat dat er niet was (stond ook niet op het contract), maar gemeente heeft het wel in 4 wooneenheden opgedeeld en ook geen problemen gehad met de belastingdienst o.i.d. Ik dacht ook altijd dat er een toevoeging aan het huisnummer moest zijn, maar kennelijk niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')