abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:46:51 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182555848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik durf met jou te wedden dat er duizenden zo (samen) wonen
Dat betwijfel ik ook niet.

Het is alleen illegaal, dus een handhavingsprobleem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:06:29 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182556214
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ook niet.

Het is alleen illegaal, dus een handhavingsprobleem.
nee het is niet illegaal., men heeft geen bijstand , maar AOW , een recht dus
Dat is de schuld van ambtenaren, die onwerkbare en domme regeltjes verzinnen zoals rode contouren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:17:39 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182556411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het is niet illegaal., men heeft geen bijstand , maar AOW , een recht dus
Dat is de schuld van ambtenaren, die onwerkbare en domme regeltjes verzinnen zoals rode contouren
Samenwonen en het niet doorgeven is frauderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182556586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het is niet illegaal., men heeft geen bijstand , maar AOW , een recht dus
Dat is de schuld van ambtenaren, die onwerkbare en domme regeltjes verzinnen zoals rode contouren
Ik weet niet in welke wereld jij denkt dat de AOW in tegenstelling tot de bijstand een recht zou zijn. Het zijn beiden regelingen waarbij mensen onder bepaalde condities aanspraak kunnen maken op een uitkering van een bepaalde hoogte. De hoogte wordt door een aantal factoren bepaald en als achteraf blijkt dat je niet aan die voorwaarden voldeed, dan moet je gewoon terugbetalen al dan niet met een extra boete vanwege het moedwillig verzwijgen daarvan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:36:02 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182557896
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Samenwonen en het niet doorgeven is frauderen.
wie zegt dat ze samenwonen, ?? Dat zeg jij
ze slaapt thuis maar doet de verwarming niet of weinig aan, denk ik
Ik denk dat ze soms thuis slaapt

Maar zo zijn er duizenden hoor , de schuld van ambtenaren die dit gedrag uitlokken ,
maar ze krijgen wel beiden huursubsidie en volledig AOW ,

Ik weet zoal wat stellen die dit doen en al dan niet hun kinderen,.een ander of niemand in het huurhuis laten wonen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2018 20:45:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:20:24 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182559214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie zegt dat ze samenwonen, ?? Dat zeg jij
ze slaapt thuis maar doet de verwarming niet of weinig aan, denk ik
Ik denk dat ze soms thuis slaapt

Maar zo zijn er duizenden hoor , de schuld van ambtenaren die dit gedrag uitlokken ,
maar ze krijgen wel beiden huursubsidie en volledig AOW ,

Ik weet zoal wat stellen die dit doen en al dan niet hun kinderen,.een ander of niemand in het huurhuis laten wonen
Jij zegt toch zelf dat een van de huizen leegstaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:37:33 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182559719
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jij zegt toch zelf dat een van de huizen leegstaat.
overdag zeker wel
ik weet niet precies ze slaapt ook wel eens thuis geloof ik, maar ik weet zeker als de AOW gelijk was bij samenwonen of alleen wonen dan woonden ze samen, en gaven ze een van de twee flats op
Dat hebben ze wel eens gezegd tegen me, dat de AOW de reden is

en zo zijn er echt duizenden , ik weet nog wel een stel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182559969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:22 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Rij de randstad eens uit. Genoeg plek om daar te bouwen.
Maar dan moeten ze bijvoorbeeld het Europees Medicijn Agentschap (EMA) vestigen in Groningen of Friesland en niet in Amsterdam. Dat is goed voor de werkgelegenheid daar, de woningbouw, etc.

Waarom alles altijd in de randstad gevestigd moet worden is mij een raadsel.
Kan ook, maar de werkelijkheid is dat de randstad handig ligt: in de buurt van de haven van Rotterdam en Schiphol. Daarnaast wil je natuurlijk ook nog wat groen over houden, tussen alle weilanden en steden in.
Nu mag Groningen best nog wel groeien inderdaad. Dat gun ik de mensen die daar wonen ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ruimte zat rondom Almere,
Er moet gewoon gebouwd worden, en goede snelle verbindingen naar De Zuidas en Utrecht
rondom Almere zit echter ook een rode contour

Binnenstedelijk bouwen kost speeltuintjes , volkstuintjes en parkjes binnen een gemeente

Er is sprake van een Oorlog inzake de ruimtelijke ordening tussen gemeenten en de provincies
, en de burger is de sjaak
Het is tijd om de provincies af te schaffen, zodat de burger weer wat ruimte en lucht krijgt
https://www.binnenlandsbe(...)touren.9529796.lynkx
[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/amersfo(...)als-korset~a5395199/
Maar dan wordt Nederland een grote bouwput en na een eeuw of wat een metropool, waarin elk gassprietje is geasfalteerd. Je moet kunnen bouwen, zonder dat al het groen verdwijnt of elke stad overgaat in de ander. Vandaar dat die rode contouren zo gek nog niet zijn.


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:32 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoogbouw inderdaad voor studenten, starters en asielzoekers. Maar ook zoveel mogelijk kantoren verplaatsen naar hoogbouw. En dan inclusief parkeerkelder en goed bereikbaar via OV. Laagbouw met eengezinswoningen zoveel mogelijk voor gezinnen. Kinderen zouden niet in flats moeten opgroeien.

Verder kijken hoe ouderwetse laagwaardige bedrijventerreinen omgebouwd kunnen worden met kwalitatieve hoogbouw en indien mogelijk ook woningen. In Nieuwegein (waar ik werk) zijn ze daar ook al mee bezig, relatief recente kantoorgebouwen tot woningen verbouwen en oude jaren 70/80 meuk tegen de grond.

Verder agrarische grond opkopen (heel veel m2 weilanden in omg Utrecht zijn momenteel eigendom van projectontwikkelaars) en daar natuurgebied van maken. Of deze langdurig pachten en de boeren parttime in dienst nemen voor onderhoud. Met name in de Randstad is er veel te weinig bos en andere natuur. De vierkante meters hier zijn eigenlijk veel te kostbaar om er koeien op te laten grazen of mais op te verbouwen, dat kan veel beter in andere delen van het land.
Deze man weet.
Opgroeien in een flat kan prima trouwens, maar ik ben toch blij dat ik nu in een woonhuis zit met mijn gezin.

Wolkenkrabbers zouden misschien ook kunnen werken bedenk ik nu net, maar die zijn geloof ik super duur en moeilijk om te bouwen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:58:15 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182560216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

overdag zeker wel
ik weet niet precies ze slaapt ook wel eens thuis geloof ik, maar ik weet zeker als de AOW gelijk was bij samenwonen of alleen wonen dan woonden ze samen, en gaven ze een van de twee flats op
Dat hebben ze wel eens gezegd tegen me, dat de AOW de reden is

en zo zijn er echt duizenden , ik weet nog wel een stel
De definitie van samenwonen is niet of je samen slaapt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:00:48 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182560296
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De definitie van samenwonen is niet of je samen slaapt.
Nee das waar , dat kan ook met de buurvrouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:02:34 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182560335
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Kan ook, maar de werkelijkheid is dat de randstad handig ligt: in de buurt van de haven van Rotterdam en Schiphol. Daarnaast wil je natuurlijk ook nog wat groen over houden, tussen alle weilanden en steden in.
Nu mag Groningen best nog wel groeien inderdaad. Dat gun ik de mensen die daar wonen ook.

[..]
Er zijn nog meer steden behalve Rotterdam en Groningen
Deze steden vallen binnen de Randstad

In en rondom Utrecht mag ook wel weer eens gebouwd gaan worden



[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2018 22:12:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182560819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zijn nog meer steden behalve Rotterdam en Groningen
Deze steden vallen binnen de Randstad
[ afbeelding ]
In en rondom Utrecht mag ook wel weer eens gebouwd gaan worden

[ afbeelding ]
Hier en daa kun je wel wat bouwen, maar het zal al snel ten koste van groen gaan. Dan kun je beter meer Noordzee gaan droogleggen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:21:39 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182560883
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Hier en daa kun je wel wat bouwen, maar het zal al snel ten koste van groen gaan. Dan kun je beter meer Noordzee gaan droogleggen.
Bij Almere is nog ruimte genoeg en dat is drooggelegd IJsselmeer , maar dat is nu ook groen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 17-10-2018 21:54:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182576971
Ook in de lucht zouden dus blijkbaar rode contouren moeten bestaan:
quote:
'We moeten oppassen dat het hier geen banlieue wordt' | Omroep West

DEN HAAG - Niet iedereen is even blij met de plannen van gemeente Den Haag om op drie plekken in de stad grote hoeveelheden woningen te bouwen. De buurtverenigingen vrezen voor de leefbaarheid in de omgeving: 'Scholen bijvoorbeeld zitten vol, we hebben straks met al die nieuwe bewoners een uitbreiding nodig', aldus Jacob Snijders van Stichting Wijkberaad Bezuidenhout.

Maandag kondigde gemeente Den Haag aan dat de gebieden rond de drie grotere stations in Den Haag komende jaren een drastische metamorfose ondergaan. Het gaat om het gebied aan de Laakkant van Station Hollands Spoor. Daar is volgens het stadsbestuur ruimte voor tussen de 5000 en 7000 woningen, vooral in hoogbouw.

Aan de oostkant van het Centraal Station kunnen tussen de 1000 en 2500 woningen komen, bijvoorbeeld bovenop de Utrechtsebaan. Bij Station Laan van NOI kunnen ook nog eens tussen de 1000 en 2000 woningen komen. De laatste twee plekken liggen in het Bezuidenhout. Daar waren al plannen om grote torens naast de Utrechtsebaan te bouwen. De buurtvereniging vreest dat er daardoor een tekort aan voorzieningen ontstaat.

Leefbaarheid in de omgeving

'We moeten oppassen dat het hier geen banlieue wordt', aldus Snijders. 'Misschien slaat dat een beetje door, maar we moeten niet vergeten dat mensen hier leefbaar moeten kunnen wonen.' Nu al houdt de wijk via een speciale monitor de leefbaarheid in de gaten en de balans valt volgens Snijders niet goed uit.

'We hebben hier acht speelplaatsen, maar straks hebben we er recht op negentien. Nou, leg die maar eens aan', aldus Snijders. Ook voorziet hij problemen rondom het aantal beschikbare parkeerplekken. 'En als we willen dat kinderen op school terecht kunnen, moeten we nu beginnen met uitbreiden. Want over drie jaar hebben we hier al 1500 woningen staan.'

Extra klanten voor snackcar de Vrijheid

Bij snackcar de Vrijheid - een van de bekendste snackzaken van Den Haag - zien ze het minder somber in. Daar zien ze het wel zitten, duizend of misschien wel tweeduizend woningen erbij: 'In Den Haag is een tekort aan woningen, dus ik hoop zeker dat de plannen gerealiseerd worden', aldus eigenaar Cengiz Arslan.

Maar dat is niet enige reden waarom Arslan de plannen van de gemeente toejuicht. Het is de bedoeling dat er hoge woontorens pal achter de Vrijheid komen te staan. En dat betekent: meer klanten. 'Wij mogen blijven bestaan en het plein wordt waarschijnlijk naar ons vernoemd. Heel leuk natuurlijk!', aldus Arslan.
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3708622~2833eb8
  woensdag 17 oktober 2018 @ 22:09:39 #165
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182580196
Kinderbijslag/subsidies afschaffen zal ook op termijn zeker helpen (en geld opleveren).
  donderdag 18 oktober 2018 @ 01:43:34 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182583605
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:09 schreef tfors het volgende:
Kinderbijslag/subsidies afschaffen zal ook op termijn zeker helpen (en geld opleveren).
Het beste is iedere gemeente zelf te laten beslissen hoeveel en welke woningen er nodig zijn voor de inwoners
Die knellende rode contouren moeten dan weg .
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:56:09 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182584841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:22 schreef NgInE het volgende:
Er moeten gewoon meer huizen komen punt. De politiek moet het maar eens gaan regelen, want de markt heeft haar kans gehad om het zelf te fixen.

Gewoon meer Noordzee droog leggen en wolkenkrabbers bouwen, hoppetee. Dan smijt je daar de starters en de studenten in. Er is nog zat zee over.
Er is zat drooggelegde IJsselmeer , daar is ruimte genoeg voor nog 5 keer Almere ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 09:06:08 #168
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182585514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is zat drooggelegde IJsselmeer , daar is ruimte genoeg voor nog 5 keer Almere ,
En leegstaande panden.

In Schiedam zijn ze bezig met een mooi nieuwbouwproject sociale huur en koop. Dit is een vrij mooi initiatief. Bij elkaar iets van 152 nieuwe woningen. De sociale huurwoningen zijn voor kleine gezinnen met een bepaald inkomen en inwoners van Schiedam hebben voorrang.
Het is wel een beetje mijn droom om één van die woningen straks te krijgen, alleen duurt het nog evenentjes (waarschijnlijk is de oplevering volgend jaar).

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperHartje op 18-10-2018 09:33:33 ]
A child is born with no state of mind.
pi_182586507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

i sj het niet beter om ieder gemeente te laten bouwen naar de woonbehoefte ?/
Dan is heel Nederland binnen een jaar Amsterdam.
1 + 1 = blauw
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:01 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182586841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is zat drooggelegde IJsselmeer , daar is ruimte genoeg voor nog 5 keer Almere ,
Je bent op de hoogte van de ultieme reden dat de Flevopolders ooit zijn drooggelegd? Iets met landbouw.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:07:12 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182588398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de ultieme reden dat de Flevopolders ooit zijn drooggelegd? Iets met landbouw.
nee

voor bescherming en kustlijnverkorting , er waren veel overstronmingen door het Ijjselmeer , ook de afsluitdijk was deel van het plan
daardoor is het restant van het ijsselmeer nu zoet water

https://nl.wikipedia.org/(...)voor_het_droogleggen

quote:
Het idee kwam op om de almaar oprukkende Zuiderzee in te dammen. De druk nam in de loop der tijd toe door een aantal overstromingen in de omgeving van Amsterdam. Het eerste concrete plan kwam in 1667 van Hendrik Stevin, zoon van de beroemde wiskundige Simon Stevin. Hij stelde in het twaalfde boek van zijn Wisconstich Filosofisch Bedrijf voor om "het gewelt en vergif der Noortzee uytter Verenigt Nederlant te verdrijven". Stevins belangrijkste doel was de Zuiderzee te temmen, door deze door middel van dijken van de Noordzee af te sluiten. Stevin plande een ring van dijken van de kop van (het huidige) Noord-Holland via de Waddeneilanden tot aan Friesland. Hiermee zou het gevaar van overstromingen weggenomen worden en zouden mogelijkheden ontstaan om land in te polderen. Het plan van Stevin bleek echter onuitvoerbaar: de techniek om dijken te bouwen was nog niet ver genoeg gevorderd.

Twee eeuwen later, halverwege de negentiende eeuw, werd het motief van landaanwinning bepalend. Vooral het plan van Lely uit 1891 had als belangrijkste motief het droogleggen van goede kleigronden; de zandgronden (globaal het midden van de Zuiderzee) werden ontzien. De polders die Lely tekende, vallen vrijwel samen met de kleigronden.
Het motief van bescherming en kustlijnverkorting werd wel genoemd in het plan, maar de voordelen vielen bij lokale besturen, zonder dat deze om geld kon worden gevraagd.
Wel heeft de watersnood van 1916 uiteindelijk de doorslag gegeven om de wet aan te nemen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 oktober 2018 @ 12:09:34 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182588429
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee

voor bescherming en kustlijnverkorting , er waren veel overstronmingen door het Ijjselmeer , ook de afsluitdijk was deel van het plan
daardoor is het restant van het ijsselmeer nu zoet water

https://nl.wikipedia.org/(...)voor_het_droogleggen

[..]

Ja, voor de aanleg van de Zuiderzeewerken in de eerste plaats. Polders hebben daar geen fluit mee te maken, die zijn er - zoals je bron zelfs al zegt - voor andere redenen.

De polders zijn drooggelegd voor landbouwgrond en worden gebruikt als landbouwgrond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:17:08 #173
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_182588556
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zo te zien gaat het prima:


[ afbeelding ]

En er staat nog veel meer in de planning:


[ afbeelding ]
En toch heeft Rotterdam centrum een lagere dichtheid dan Amsterdam centrum. Er kan nog véél meer binnenstedelijk gebouwd worden. Ik ben daar sterk voorstander van omdat investeringeni n infrastructuur op die manier veel rendabeler worden waardoor de leefbaarheid van ons land gewaarborgd blijft.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:18:23 #174
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_182588573
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:23 schreef zakjapannertje het volgende:
Ook in de lucht zouden dus blijkbaar rode contouren moeten bestaan:

[..]

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3708622~2833eb8
Snappen mensen wel wat een banlieu is?

Een banlieu is een verzameling lelijke gebouwen waarin kansarme mensen wonen. Maar vooral dat 'kansarme mensen' aspect is belangrijk. Als je het aantal sociale huurwoningen niet hoger laat komen dan 30% is er niks aan de hand.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:18:41 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182588580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, voor de aanleg van de Zuiderzeewerken in de eerste plaats. Polders hebben daar geen fluit mee te maken, die zijn er - zoals je bron zelfs al zegt - voor andere redenen.

De polders zijn drooggelegd voor landbouwgrond en worden gebruikt als landbouwgrond.
Landaanwinning hoeft niet perse gebruikt te worden voor landbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')