abonnement Unibet Coolblue
pi_182440178
Ik verzamel diverse oldskool house tracks voor iemand die dat wil gebruiken als muziek voor in de sportschool.

Het lijkt misschien simpel dat ik ze allemaal in volume normaliseer om te voorkomen dat sommige tracks veel zachter klinken dan de anderen. Maar je uitgaat van de amplitude, dan kan het niet altijd goed uitpakken, want de ene track is bijvoorbeeld afgemixt met veel meer compressie dan de andere. Zodoende zal de eerste track veel luider klinken dan de ander, ook al hebben ze beiden een genormaliseerd niveau.

Het hoeft niet allemaal heel precies hoor. Maar ik wil wel voorkomen dat wanneer de muziek gedraaid wordt er aan de volumeknop gedraaid moet worden omdat een track opeens veel zachter klinkt.

Hoe kan ik dit het makkelijkste regelen?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:12:17 #2
224960 highender
Travellin' Light
pi_182455334
quote:
Ah thanks!

En foobar gebruik ik ook zelf.

Ik heb uiteindelijk meer dan 300 tracks (allemaal flac). Kan ik die met die functie van foobar bewerken zonder dat er oversturing optreedt?

Ik heb de tracks van oudere CDs. Daarvoor heb ik express gekozen, omdat er dan geen extra bewerking met bijvoorbeeld compressie en limiting heeft plaatsgevonden.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:47:28 #4
224960 highender
Travellin' Light
pi_182466239
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ah thanks!

En foobar gebruik ik ook zelf.

Ik heb uiteindelijk meer dan 300 tracks (allemaal flac). Kan ik die met die functie van foobar bewerken zonder dat er oversturing optreedt?

Ik heb de tracks van oudere CDs. Daarvoor heb ik express gekozen, omdat er dan geen extra bewerking met bijvoorbeeld compressie en limiting heeft plaatsgevonden.
Jep. Die tracks in foobar zetten, alles selecteren -> rechtermuisknop > ReplayGain -> Scan per-file track gain. En mocht het om wat voor reden niet naar je zin zijn, je kan het op vrijwel dezelfde wijze ongedaan maken.
pi_182477196
Het nadeel van al die programma's is dat ze werken met DB, en een compressed klinkt harder met hetzelfde DB. Je zult het handmatig moeten doen op gehoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')