abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:33:20 #1
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182435274
Vorige week heeft mijn buurvrouw weer een nieuwe hond aangeschaft en toen bedacht ik me dat iedereen gewoon een hond, kat noem maar op kan kopen. Terwijl er wel veel dierenmishandeling/ verwaarlozing bijv door niet genoeg geld voor het dier plaatsvindt, ik vind eigenlijk dat je bijv. een minimaal inkomen moet hebben voor het aanschaffen van een bepaald dier.
Vinden jullie dit ook?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:35:40 #2
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182435324
Of bijvoorbeeld voor het aanschaffen van een hond een verplichte cursus volgen bij een erkende school.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:37:15 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182435357
Gaan we ze dan ook weg halen als blijkt bij de belastingaangifte dat ze dat jaar te weinig inkomen hadden voor het mogen hebben van een hond?

Voor welk vak moet je deze vraag stellen trouwens?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182435497
Ik weet niet of inkomen de juiste meter is.
Maar een korte cursus waar je leert en aantoont dat je weet hoe je het gewenste dier moet verzorgen lijkt me een goed idee.
En natuurlijk een soort verklaring van goed gedrag. Een keer een dier mishandelen, levenslang verbod op het houden van welk dier dan ook.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:09:24 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182436009
Ja want alleen arme mensen mishandelen dieren, rijke mensen zouden dat nooit doen. :')

Kunnen we misschien eens stoppen met die vrijheidsbeperkingen de hele tijd.
Straks mag je zelfs geen scheet meer laten zonder daar eerst een bepaalde cursus voor te moeten doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182436060
Wil het een beetje lukken met je huiswerkopdracht?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 10 oktober 2018 @ 18:29:03 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_182436373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ja want alleen arme mensen mishandelen dieren, rijke mensen zouden dat nooit doen. :')

Kunnen we misschien eens stoppen met die vrijheidsbeperkingen de hele tijd.
Straks mag je zelfs geen scheet meer laten zonder daar eerst een bepaalde cursus voor te moeten doen.
Voor het houden van dieren zou je prima getest kunnen worden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:47:28 #8
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182436763
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik weet niet of inkomen de juiste meter is.
Maar een korte cursus waar je leert en aantoont dat je weet hoe je het gewenste dier moet verzorgen lijkt me een goed idee.
En natuurlijk een soort verklaring van goed gedrag. Een keer een dier mishandelen, levenslang verbod op het houden van welk dier dan ook.
Dat is een heel goed idee, een cursus moet sowieso verplicht worden maar na een dier mishandelen nooit meer een dier mogen hebben vind ik een heel goede straf/ manier om dierenmishandeling te voorkomen
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:49:57 #9
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182436818
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ja want alleen arme mensen mishandelen dieren, rijke mensen zouden dat nooit doen. :')

Kunnen we misschien eens stoppen met die vrijheidsbeperkingen de hele tijd.
Straks mag je zelfs geen scheet meer laten zonder daar eerst een bepaalde cursus voor te moeten doen.
Nee dat zeg ik niet, je moet alleen je dier goed kunnen onderhouden, leef je bijv. op de straat en heb je een hond kan je de hond niet het leven bieden dat een persoon met voldoende geld heeft. Dit betekent niet dat je rijk moet zijn maar gewoon voldoende geld moet hebben om het dier te kunnen onderhouden.
pi_182436869
Zouden ze voor kinderen ook moeten doen ^O^
pi_182436880
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:49 schreef Ruitertje het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, je moet alleen je dier goed kunnen onderhouden, leef je bijv. op de straat en heb je een hond kan je de hond niet het leven bieden dat een persoon met voldoende geld heeft. Dit betekent niet dat je rijk moet zijn maar gewoon voldoende geld moet hebben om het dier te kunnen onderhouden.
En je bent je ervan bewust dat dit soort situaties kunnen ontstaan? Ook als het huisdier in kwestie er al was voor je slechte tijden begonnen?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:14:34 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182437324
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:52 schreef Piles het volgende:
Zouden ze voor kinderen ook moeten doen ^O^
Ik kwam hier om dit te zeggen.
Man of Steal.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:18:36 #13
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182437421
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:52 schreef Piles het volgende:
Zouden ze voor kinderen ook moeten doen ^O^
Ja inderdaad😂
pi_182437542
Want jullie zijn prima pleegvaders?
pi_182441314
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:49 schreef Ruitertje het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, je moet alleen je dier goed kunnen onderhouden, leef je bijv. op de straat en heb je een hond kan je de hond niet het leven bieden dat een persoon met voldoende geld heeft. Dit betekent niet dat je rijk moet zijn maar gewoon voldoende geld moet hebben om het dier te kunnen onderhouden.
Dat is een lastige. Ik ben momenteel in Valencia en bijna alle zwervers hier hebben een hond (sommige een kat) en ik moet zeggen dat ze er geweldig uit zien. Mooie glanzende vacht, perfect gewicht, nagels op goede lengte. Op hoge dierenarts kosten na moet ik zeggen dat die honden een geweldig leven hebben. De hele dag met het baasje op stap (niet thuis wachten tot ie thuis komt) en bij regen fijn onder een deken of zeiltje naast de baas.

Toen ik zelf student was kon ik het onderhoud van mijn paard betalen. Maar een hoge dierenartsrekening had een probleem kunnen zijn. Gelukkig had ik ouders die dat voor konden schieten zodat ik het hun daarna terug kon betalen. Dus weinig inkomen hoeft geen probleem te zijn als je een dier wil houden.

Maar ik denk dat kostenbesef een goed onderdeel van een cursus zou zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:30:04 #16
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182446602
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:53 schreef T-D het volgende:

[..]

En je bent je ervan bewust dat dit soort situaties kunnen ontstaan? Ook als het huisdier in kwestie er al was voor je slechte tijden begonnen?
Ja daar ben ik me zeker van bewust, met een stabiele baan komen deze situaties gelukkig niet vaak voor en als je een partner of ouders hebt waar je wat hulp van kan krijgen is dit natuurlijk geen probleem.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:33:02 #17
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182446645
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat is een lastige. Ik ben momenteel in Valencia en bijna alle zwervers hier hebben een hond (sommige een kat) en ik moet zeggen dat ze er geweldig uit zien. Mooie glanzende vacht, perfect gewicht, nagels op goede lengte. Op hoge dierenarts kosten na moet ik zeggen dat die honden een geweldig leven hebben. De hele dag met het baasje op stap (niet thuis wachten tot ie thuis komt) en bij regen fijn onder een deken of zeiltje naast de baas.

Toen ik zelf student was kon ik het onderhoud van mijn paard betalen. Maar een hoge dierenartsrekening had een probleem kunnen zijn. Gelukkig had ik ouders die dat voor konden schieten zodat ik het hun daarna terug kon betalen. Dus weinig inkomen hoeft geen probleem te zijn als je een dier wil houden.

Maar ik denk dat kostenbesef een goed onderdeel van een cursus zou zijn.
Met honden op straat heb je wel het risico dat de honden voortplanten etc. Je hebt namelijk geen geld om je hond te laten castreren, er komen dus meer zwerfhonden die je niet allemaal kan onderhouden. Deze honden hebben meestal geen goed leven. Ook kan het erd koud zijn in de winter en als zwerver met een hond heb je geen ideaal leven als je voor je eigen eten, maar ook voor het eten van je hond moet zorgen.
pi_182446771
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:33 schreef Ruitertje het volgende:

[..]

Met honden op straat heb je wel het risico dat de honden voortplanten etc. Je hebt namelijk geen geld om je hond te laten castreren, er komen dus meer zwerfhonden die je niet allemaal kan onderhouden. Deze honden hebben meestal geen goed leven. Ook kan het erd koud zijn in de winter en als zwerver met een hond heb je geen ideaal leven als je voor je eigen eten, maar ook voor het eten van je hond moet zorgen.
‘De meeste honden van zwervers waren ooit zelf zwerfhonden.
Met castreren kan het lokale asiel misschien helpen. (Had de zwerver zich niet over het beestje ontfermd dan had het asiel dit toch moeten doen)
Kou kan idd een probleem zijn. Maar het viel me op dat hier in het warme Valencia de honden er werkelijk fantastisch en kerngezond uitzagen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182446817
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:33 schreef Ruitertje het volgende:
Vorige week heeft mijn buurvrouw weer een nieuwe hond aangeschaft en toen bedacht ik me dat iedereen gewoon een hond, kat noem maar op kan kopen. Terwijl er wel veel dierenmishandeling/ verwaarlozing bijv door niet genoeg geld voor het dier plaatsvindt, ik vind eigenlijk dat je bijv. een minimaal inkomen moet hebben voor het aanschaffen van een bepaald dier.
Vinden jullie dit ook?
Ik vind dat het eerder belangrijk is dat het baasje genoeg tijd heeft voor het dier. Als iemand genoeg geld heeft, betekent dit niet dat er ook goed voor het dier word gezorgd.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:47:22 #20
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182446872
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:37 schreef Catkiller het volgende:
Gaan we ze dan ook weg halen als blijkt bij de belastingaangifte dat ze dat jaar te weinig inkomen hadden voor het mogen hebben van een hond?

Voor welk vak moet je deze vraag stellen trouwens?
Mensen betalen nu ook al belasting voor honden, ik weet niet zeker hoe het nu werkt, maar als je niet genoeg geld kan betalen voor je huisdier dan kan je er dus niet goed voor zorgen, ik bedoel hier niet mee dat je slecht bent voor je huisdier, maar je hond moet wel goed onderhouden worden. Ook laat je je hond uit etc. daarom moet je ook belasting betalen. Als je niet genoeg belasting kan betalen moet je geen hond nemen, je moet er genoeg aan kunnen besteden.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:49:19 #21
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182446913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:44 schreef hoi1234567 het volgende:

[..]

Ik vind dat het eerder belangrijk is dat het baasje genoeg tijd heeft voor het dier. Als iemand genoeg geld heeft, betekent dit niet dat er ook goed voor het dier word gezorgd.
Ja dat vind ik ook, maar dat kun je ook niet verzekeren. Mensen met weinig geld hebben minder te besteden aan het huisdier en kunnen ook geen belasting betalen. Iedereen kan een dierenmishandelaar zijn, hier kom je toch niet achter, maar belangrijk is dat je gewoon voldoende geld hebt voor een cursus en het onderhouden van je hond.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:54:02 #22
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182446986
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

‘De meeste honden van zwervers waren ooit zelf zwerfhonden.
Met castreren kan het lokale asiel misschien helpen. (Had de zwerver zich niet over het beestje ontfermd dan had het asiel dit toch moeten doen)
Kou kan idd een probleem zijn. Maar het viel me op dat hier in het warme Valencia de honden er werkelijk fantastisch en kerngezond uitzagen.
Ja in dat geval maakt de kou niet veel uit denk ik hahah, maar als er zo veel handen zijn, zal het voor het asiel veel geld kosten om dieren bijv. Kosteloos te laten castreren. Hier krijg je denk ik wel wat problemen mee
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:54:43 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182447000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ja want alleen arme mensen mishandelen dieren, rijke mensen zouden dat nooit doen. :')

Kunnen we misschien eens stoppen met die vrijheidsbeperkingen de hele tijd.
Straks mag je zelfs geen scheet meer laten zonder daar eerst een bepaalde cursus voor te moeten doen.
dit
#KICKOUTZP
pi_182447285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ja want alleen arme mensen mishandelen dieren, rijke mensen zouden dat nooit doen. :')

Kunnen we misschien eens stoppen met die vrijheidsbeperkingen de hele tijd.
Straks mag je zelfs geen scheet meer laten zonder daar eerst een bepaalde cursus voor te moeten doen.
Ik ben het hier niet mee eens, want als je niet goed met een hond om kan gaan, moet diegene eerst een cursus volgen.
pi_182447370
Een afkoel;eriode zou misschien ook goed zijn. Als je een dier in de dierenwinkel ziet kun je het pas de dag erna meekrijgen. Zo kun je er thuis nog eens goed over nadenken of het de goede keuze is?

Ik heb zelf ook wel een gedacht:”Goh, schattig waterschildpadjes” thuis eens even gegoogeld wat er zoal aan verzorging nodig is. Dat is nogal wat. Ben ik dus maar niet aan begonnen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')