abonnement Unibet Coolblue
pi_182435232
Sinds ik een jaar of 6 was ben ik op voetbal gegaan. Dit heb ik jaren lang volgehouden. Alhoewel ik nooit in de hoogste teams speelde, had ik wel de kwaliteiten en beleefde ik er veel plezier aan. Tot een paar jaar geleden; Ik kreeg te maken met een extreme faalangst waardoor ik geen plezier meer beleefde in de sport. Ik ben hierdoor gestopt toen ik 18 jaar was, en ben er sinds dit seizoen weer op gegaan. Ik ben nu 20 jaar en heb er voor gekozen in een erg laag team (met veel bekende en vrienden) te gaan spelen. Dit omdat de ''druk'' dan weg zou moeten zijn. Dit is echter niet het geval. Zodra het éérste fluitsignaal klinkt, krijg ik wederom last van extreme spanningen. Dit beïnvloed mijn manier van spelen enorm. Ik sta stijf van de zenuwen en weet ineens niet meer wat ik moet doen met een bal aan mijn voet. Dit in tegenstelling tot wanneer ik 's avonds gezellig met wat vrienden een balletje ga trappen. Dan ben ik namelijk ontspannen en zelfs erg tevreden over hoe ik speel. Ook op trainingen was ik altijd een van de betere. De kwaliteiten die ik heb, wil ik natuurlijk tijdens wedstrijden laten zien. Want dan draait het natuurlijk ergens om.
Herkend iemand dit probleem of heeft iemand tips?

Alvast bedankt.
  Forum Admin / PR woensdag 10 oktober 2018 @ 17:42:06 #2
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_182435454
Even een kickje naar R&P. Daar past je vraag beter.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:47:34 #3
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182435559
Tjah, is er een reden die jijzelf kan bedenken waarom je nu faalangst hebt gekregen?
Was het plotseling na een incident of na verloop van tijd (welke tijd) en wat is er in die tijd gebeurd?
Heb je dit alleen met voetbal of ook bij presentaties bijvoorbeeld? Had je al faalangst bij andere zaken (zoals presentaties of wat dan ook) en is dat overgesprongen naar voetbal? Is het leven wat minder leuk sinds je 18e vanwege stress om andere zaken? Zijn nogal wat relevante vragen die gesteld kunnen worden en moeten worden om via internet enigszins hopelijk gericht advies te kunnen geven
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:56:40 #4
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182435770
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:42 schreef Sked het volgende:
Even een kickje naar R&P. Daar past je vraag beter.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182436404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:30 schreef LR7 het volgende:
en heb er voor gekozen in een erg laag team (met veel bekende en vrienden) te gaan spelen.

...

De kwaliteiten die ik heb, wil ik natuurlijk tijdens wedstrijden laten zien. Want dan draait het natuurlijk ergens om.
Does not compute..
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:06:29 #6
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182442550
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:30 schreef Deshain het volgende:

[..]

Does not compute..
Jawel
Op hoog niveau stress.
Op lager niveau met vrienden geen stress.
Gaat lager niveau spelen met vrienden om geen stress te hebben en daarmee zijn skills beter te kunnen tonen. Ongeacht dat hij speelt onder zijn niveau (zijn team) kan hij dan wel tonen wat hij kan
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182668557
Ik herken dit een beetje. Ik heb ook perioden gehad dat ik opgelucht was dat ik wissel stond. Bij mij was het dat ik linksback stond en niet zo snel was. Dan zit je al van tevoren te kijken wie bij hun rechtsbuiten is en of dat een klein (is meestal snel) mannetje is of dat het een wat langere grotere speler was waar ik nog wel kans maakte. Uiteindelijk ging dat over nadat ik een paar keer echt slecht had gespeeld en merkte dat het binnen het team gewoon geaccepteerd werd omdat ze blijkbaar wel inzien dat ik echt m'n best wel deed. En het leuke is dat wanneer je vervolgens zonder stress voetbalt, je uiteindelijk ook echt beter gaat spelen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_182671546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:06 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Jawel
Op hoog niveau stress.
Op lager niveau met vrienden geen stress.
Gaat lager niveau spelen met vrienden om geen stress te hebben en daarmee zijn skills beter te kunnen tonen. Ongeacht dat hij speelt onder zijn niveau (zijn team) kan hij dan wel tonen wat hij kan
Ik heb het andersom.
Heb tot m'n 30 op topniveau een teamsport (kleine sport) gedaan, tot ik door een blessure niet meer meekon, helaas trek ik het niet in lagere afdelingen, het frustreert me waanzinnig. Het aantal fouten irriteert me zo mateloos dat ik er geen vreugde uit kan halen op dat niveau.
Heb coaching geprobeert maar voor een topteam zijn er haast geen coachingplekken vrij, in de middenmoot erger ik me aan het team omdat ze niet beter kunnen en het team zich aan mij omdat ze het wel goed vinden zo (blijft amateursport).
pi_182671678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:30 schreef LR7 het volgende:
De kwaliteiten die ik heb, wil ik natuurlijk tijdens wedstrijden laten zien.
Want? Momenteel is het logischer je focus te leggen op gewoon lekker spelen en te genieten van het spel. En dan vooral ook eens lekker op je bek gaan met een domme fout.

Als je weer lekker in het spel kan geraken komt het laten zien van je kwaliteiten vanzelf.
pi_182673430
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:47 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik heb het andersom.
Heb tot m'n 30 op topniveau een teamsport (kleine sport) gedaan, tot ik door een blessure niet meer meekon, helaas trek ik het niet in lagere afdelingen, het frustreert me waanzinnig. Het aantal fouten irriteert me zo mateloos dat ik er geen vreugde uit kan halen op dat niveau.
Heb coaching geprobeert maar voor een topteam zijn er haast geen coachingplekken vrij, in de middenmoot erger ik me aan het team omdat ze niet beter kunnen en het team zich aan mij omdat ze het wel goed vinden zo (blijft amateursport).
Niet zo bescheiden he, en het komt wel weer goed Marco, als ze je niet meer kunnen gebruiken bij de FIFA dan regelen we hier wel weer wat met Heerenveen. Niet helemaal top maar het heeft potentie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')