abonnement Unibet Coolblue
pi_182434951
Hallo,

Onlangs heb ik 2 bekeuringen gehad voor parkeren waar je blijkbaar niet mocht staan. Mijn fout. Bord was onduidelijk aangegeven en de rest van de straat was wel gratis.

Maar goed, dat is niet mijn punt. Mijn punt is het volgende:

De 1e boete is gegeven om 09:32 uur.
De 2e boete is gegeven om 10:42 uur.

Exact voor hetzelfde feit. Mijn auto stond op een stukje van de straat waar die niet mocht staan.

2 keer 104 euro. Of ik dus even 208 euro wil aftikken. Mijn vraag is: mag je 2x voor hetzelfde feit bekeurd worden in zo'n korte tijd? Er zit 1 uur en 10 minuten tussen. Is dat niet wat kort? Het gaat om 1 feit. Dit voelt erg onrechtvaardig. 2 boetes binnen 1 uur voor hetzelfde feit.

Als er nou een paar uur tussen zat oke, maar 1 uur? Ik heb niet eens tijd gehad om mijn auto te verplaatsen.

Heeft een beroep met dit argument zin?
pi_182435026
Ik kom nu trouwens het volgende tegen:

https://www.appjection.nl/dubbele-boete/

Blijkbaar kan dit niet op basis van het "ne bis in idem beginsel"... Iemand tips?
pi_182435037
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182435055
Voor foutparkeren geldt dat iedere minuut dat je verkeerd staat als aparte overtreding, dat kan verschillen per gemeente zelfs.

Zie een wat ouder voorbeeld van zustertech site tweakers.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1540283
pi_182435077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor foutparkeren geldt dat iedere minuut dat je verkeerd staat als aparte overtreding, dat kan verschillen per gemeente zelfs.
Wat een onzin. Als jij dus 10 minuten fout geparkeerd staat, dan kunnen ze je 10 boetes opleggen?

10x 104 euro? Ik ben geen jurist, maar kan dit haast niet geloven...
pi_182435120
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor foutparkeren geldt dat iedere minuut dat je verkeerd staat als aparte overtreding, dat kan verschillen per gemeente zelfs.

Zie een wat ouder voorbeeld van zustertech site tweakers.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1540283
Volgens mij is dat onzin. Is gewoon 1 overtreding dus 1 boete
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182435138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:22 schreef Franke0101 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als jij dus 10 minuten fout geparkeerd staat, dan kunnen ze je 10 boetes opleggen?

10x 104 euro? Ik ben geen jurist, maar kan dit haast niet geloven...
Staan tips tussen.

Strikt genomen mag het, maar tegelijkertijd heb je wel een kans dat je dus het kan kwijtgescholden krijgen in ieder geval geen dubbele boete voor hetzelfde.

Ik zou eens goed de reglementen van je gemeente opvragen of zoeken en dan eventueel op basis daarvan een bezwaar indienen.
pi_182435151
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor foutparkeren geldt dat iedere minuut dat je verkeerd staat als aparte overtreding, dat kan verschillen per gemeente zelfs.

Zie een wat ouder voorbeeld van zustertech site tweakers.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1540283
Lijkt me in het geval van TS één gedraging.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182435246
Bel even met de gemeente en leg het uit. Je zult altijd officieel in bezwaar moeten gaan willen ze het kwijtschelden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 oktober 2018 @ 17:36:22 #10
408813 crew  trein2000
pi_182435343
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Staan tips tussen.

Strikt genomen mag het, maar tegelijkertijd heb je wel een kans dat je dus het kan kwijtgescholden krijgen in ieder geval geen dubbele boete voor hetzelfde.

Ik zou eens goed de reglementen van je gemeente opvragen of zoeken en dan eventueel op basis daarvan een bezwaar indienen.
Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182435422
Als het goed is zit bij de boete een passage over bezwaar aantekenen.
Dat moet je dus doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182435430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks.
Klopt gewoon wat ik zeg hoor.
Het verschilt per gemeente, strikt genomen mag het gewoon maar kun je je wel beroepen op aantal regels en wetten om deels kwijtschelding te krijgen.

En anders lees je de link eens door of andere links van rijdende rechter boven die van mij.
Ook daar lees je inprincipe hetzelfde.
pi_182435465
Inb4: Ik hoor heel vaak: waarom zou ik bezwaar aantekenen voor iets dat niet correct is?

Als je geen bezwaar indient is de kans groot dat je de volle mep moet betalen. Bezwaarbrief schrijven, dan heb je een poot om op te staan. Volg gewoon de regels en dan word je serieus genomen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 oktober 2018 @ 17:43:26 #14
408813 crew  trein2000
pi_182435482
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klopt gewoon wat ik zeg hoor.
Het verschilt per gemeente, strikt genomen mag het gewoon maar kun je je wel beroepen op aantal regels en wetten om deels kwijtschelding te krijgen.

En anders lees je de link eens door of andere links van rijdende rechter boven die van mij.
Ook daar lees je inprincipe hetzelfde.
Ne bis in idem, als je tussendoor niet bij de auto bent geweest is het “gewoon” een overtreding.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182441202
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ne bis in idem, als je tussendoor niet bij de auto bent geweest is het “gewoon” een overtreding.
en waar ligt de bewijslast van tussentijds instappen?
pi_182441587
quote:
Op woensdag 10 oktober 2018 17:15 schreef Franke0101 het volgende:
Hallo,

Onlangs heb ik 2 bekeuringen gehad voor parkeren waar je blijkbaar niet mocht staan. Mijn fout. Bord was onduidelijk aangegeven en de rest van de straat was wel gratis.

Maar goed, dat is niet mijn punt. Mijn punt is het volgende:

De 1e boete is gegeven om 09:32 uur.
De 2e boete is gegeven om 10:42 uur.

Exact voor hetzelfde feit. Mijn auto stond op een stukje van de straat waar die niet mocht staan.

2 keer 104 euro. Of ik dus even 208 euro wil aftikken. Mijn vraag is: mag je 2x voor hetzelfde feit bekeurd worden in zo'n korte tijd? Er zit 1 uur en 10 minuten tussen. Is dat niet wat kort? Het gaat om 1 feit. Dit voelt erg onrechtvaardig. 2 boetes binnen 1 uur voor hetzelfde feit.

Als er nou een paar uur tussen zat oke, maar 1 uur? Ik heb niet eens tijd gehad om mijn auto te verplaatsen.

Heeft een beroep met dit argument zin?
pi_182441992
Zo te lezen een Mulder feit dan zou ik in beroep gaan bij cijb
No bitch to me
pi_182454185
In beroep gaan kan nog niet, je moet eerst in bezwaar gaan. En dat lijkt mij wel kansrijk in dit geval ja.
He who licks the knife soon will cut his tongue
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')