Je hebt wel gelijk, zat er een beetje vol van. Ik baal als een stekker, slaap slecht, weet niet wat er gaat gebeuren. Maakt me onzeker als de neten (en wekt frustratie).quote:Op donderdag 22 november 2018 21:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat -Miauw- vooral wilde reageren op je opmerking “En dat voor de eerste fout in mijn leven” (wat het dus niet is) en het er niet gewoon extra wilde inwrijven.
Hij heeft niet de waarheid gesproken over zijn alcoholgebruik, hij heeft gelogen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk, hij wil wéér gaan liegen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk én wil zijn baas laten liegen voor hem....quote:Op donderdag 22 november 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:
Ondertussen loopt hij al bijna 6 maanden met de staart tussen de benen en ik heb niet de indruk dat hij zich er tussenuit wil draaien.
Thx. Genoeg mensen bij wie het inzicht, tijd neemt. Je kan mensen tien keer iets verordonneren terwijl al (zelf)inzicht verwervend je ze beter dat "zelf" kunt laten ondervinden wat de consequenties zijn.quote:Op donderdag 22 november 2018 21:46 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Het is niet mijn bedoeling om TS wat dan ook in te wrijven en in mijn beleving heb ik hem ook niet afgebrand. Physsic heeft mijn post goed begrepen. Het gaat mij vooral om de houding van TS en het afdoen als een 'eerste fout'. Dat is het gewoon niet.
Ik snap dat dit topic er is om TS verder te helpen in de bureaucratie van het CBR en de totale nasleep, maar het afzwakken omdat het een eerste keer is (en dan ook nog met zó'n promillage), dat gaat natuurlijk nergens over.
Maar wat ik al zei, ik hoop dat het snel afgewikkeld wordt.
Excuses voor het uitvallen. Zoals ik aangaf, ben op. Ik vind het genoeg.quote:Op donderdag 22 november 2018 21:46 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Het is niet mijn bedoeling om TS wat dan ook in te wrijven en in mijn beleving heb ik hem ook niet afgebrand. Physsic heeft mijn post goed begrepen. Het gaat mij vooral om de houding van TS en het afdoen als een 'eerste fout'. Dat is het gewoon niet.
Ik snap dat dit topic er is om TS verder te helpen in de bureaucratie van het CBR en de totale nasleep, maar het afzwakken omdat het een eerste keer is (en dan ook nog met zó'n promillage), dat gaat natuurlijk nergens over.
Maar wat ik al zei, ik hoop dat het snel afgewikkeld wordt.
Nou ja, zij kunnen herleiden dat het niet je eerste keer is dat je zo lam was ik drink vrijwel nooit. Na 1 glas alcohol kan ik echt niet meer veilig achter het stuur kruipen, ook al zou dat wettelijk gezien misschien mogen. En jij hebt bij een dergelijk promillage best redelijk kunnen functioneren --> je hebt een intolerantie opgebouwd... En dáárom word je meer gestraft dan je wrs zou willen...quote:Op donderdag 22 november 2018 22:12 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Excuses voor het uitvallen. Zoals ik aangaf, ben op. Ik vind het genoeg.
Overigens vind ik wel dat het de eerste keer anders moet worden gedaan. Begrijp niet dat jij het normaal vind wat het CBR doet qua strafmaat. Ik word als een crimineel behandeld, ik maak een fout maar deze wijze van straffen gaat helemaal nergens over. Maar daarin verschillen we dan van mening, dat is prima.
Als je alles had gelezen is eerlijk zijn over je alcoholgebruik bij het het CBR meteen een no-go. Ik word gedwongen door hen als ik m'n rbw terug wil.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hij heeft niet de waarheid gesproken over zijn alcoholgebruik, hij heeft gelogen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk, hij wil wéér gaan liegen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk én wil zijn baas laten liegen voor hem....
Maar nee hij wil zich er niet tussenuit draaien hoor
In eerste instantie dacht ik bij dit verhaal: sneu, en hopelijk is het snel opgelost voor hem. Maar hoe meer leugens en onwaarheden (eerste keer gepakt =/= eerste keer dat het gebeurt) TS vertelt hoe minder ik hem dat gun...
Ik begrijp niet dat jij de straf van het CBR níet gerechtvaardigd vindt. Het is niet dat je maar één glaasje extra op had. Het was fiks veel meer dan dat. Dan mag het de eerste keer zijn dat je bent aangehouden, maar dat niet uit. Ik zou het criterium 'Het was een eerste keer' maar snel loslaten.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:12 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Excuses voor het uitvallen. Zoals ik aangaf, ben op. Ik vind het genoeg.
Overigens vind ik wel dat het de eerste keer anders moet worden gedaan. Begrijp niet dat jij het normaal vind wat het CBR doet qua strafmaat. Ik word als een crimineel behandeld, ik maak een fout maar deze wijze van straffen gaat helemaal nergens over. Maar daarin verschillen we dan van mening, dat is prima.
Laat ik het zo zeggen, uit het rapport van de politie blijkt wel dat ik echt niet meer redelijk functioneerde. Ja, tuurlijk heb ik een tolerantie. Ben 23, ben jaren lang ieder weekend met mijn vrienden op stap gegaan. Zoals 80% van de jeugd.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, zij kunnen herleiden dat het niet je eerste keer is dat je zo lam was ik drink vrijwel nooit. Na 1 glas alcohol kan ik echt niet meer veilig achter het stuur kruipen, ook al zou dat wettelijk gezien misschien mogen. En jij hebt bij een dergelijk promillage best redelijk kunnen functioneren --> je hebt een intolerantie opgebouwd... En dáárom word je meer gestraft dan je wrs zou willen...
Eerlijk zijn is altijd een optie. En je zegt net zelf dat je eerder gelogen hebt tegen het CBR over de nood van je rijbewijs, dat snap ik dan echt niet.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:20 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Als je alles had gelezen is eerlijk zijn over je alcoholgebruik bij het het CBR meteen een no-go. Ik word gedwongen door hen als ik m'n rbw terug wil.
En de nood is er wel, over 2 maanden ben ik werkloos. Werkloos, geen auto meer, ¤1700 lichter tot nu toe en nog veel meer ellende die er dan komt. Moet ik dan maar mijn mond houden, het CBR zijn gang laten gaan en dat omdat dit moreel niet kan? Ik snap je punt maar ik moet iets.
ditquote:Op donderdag 22 november 2018 22:23 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij de straf van het CBR níet gerechtvaardigd vindt. Het is niet dat je maar één glaasje extra op had. Het was fiks veel meer dan dat. Dan mag het de eerste keer zijn dat je bent aangehouden, maar dat niet uit. Ik zou het criterium 'Het was een eerste keer' maar snel loslaten.
Ik vind het naar voor je dat je in onzekerheid en spanning zit wat betreft je werk en andere omstandigheden, maar dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Op mij kom je over alsof je het CBR daar de schuld van geeft. Ik vind het een omgekeerde wereld. Maar daarover verschillen we van mening, dat is prima.
Onzin natuurlijk. Alleen met eerlijk zijn had je je rijbewijs nooit terug gezien.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:20 schreef Baso95 het volgende:
Als je alles had gelezen is eerlijk zijn over je alcoholgebruik bij het het CBR meteen een no-go.
Dat iemand zijn/haar belang verdedigt vind ik niet eens zo raar, we zijn niet allemaal de helden die met opgeheven hoofd voor hun (wan)daden staan. De meeste daders (nofi) hebben primair spijt van de consequentie(s) en pas daarna ontstaat er een - hopelijk - relatie met (eigen) inzicht. Zover ik weet had TS nog geen aantekening.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hij heeft niet de waarheid gesproken over zijn alcoholgebruik, hij heeft gelogen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk, hij wil wéér gaan liegen over de nood van zijn rijbewijs voor zijn werk én wil zijn baas laten liegen voor hem....
Maar nee hij wil zich er niet tussenuit draaien hoor
In eerste instantie dacht ik bij dit verhaal: sneu, en hopelijk is het snel opgelost voor hem. Maar hoe meer leugens en onwaarheden (eerste keer gepakt =/= eerste keer dat het gebeurt) TS vertelt hoe minder ik hem dat gun...
En dit alles wat je hier noemt is voor het CBR een risico.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:23 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, uit het rapport van de politie blijkt wel dat ik echt niet meer redelijk functioneerde. Ja, tuurlijk heb ik een tolerantie. Ben 23, ben jaren lang ieder weekend met mijn vrienden op stap gegaan. Zoals 80% van de jeugd.
Wel een tip, ga ajb je gedrag niet zo bagatelliseren bij een rechter. Hier mag/kan dat waarbij er gehakt van je wordt gemaakt. Rechters zijn sws niet gecharmeerd van algemeen relativeren wat wijst op gebrek aan inzicht.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:23 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, uit het rapport van de politie blijkt wel dat ik echt niet meer redelijk functioneerde. Ja, tuurlijk heb ik een tolerantie. Ben 23, ben jaren lang ieder weekend met mijn vrienden op stap gegaan. Zoals 80% van de jeugd.
https://www.ad.nl/politie(...)ankrijders~aa37bc17/quote:Op donderdag 22 november 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oh dat is nieuw voor mij. Heb een collega gehad die dat had en dat werkte destijds bij hem errug goed. Hij mocht ook geen ander voertuig gebruiken, wat hem bakken met geld kostte. THX
[..]
Simpel, dat TS alleen werkgebonden mag rijden waarbij ik er even gemakshalve vanuit ga dat hij geen horeca-achtige acquisitie functie heeft waarbij hij in kader van werk wijn moet proeven of zo.
Ik weet van familieden dat zij een rijbewijs hebben waarmee zij alleen overdag dwz bij voldoende zicht mogen rijden. Aan iets dergelijk dacht. Mja, als de wet daar niet in voorziet; is dat wederom een gemiste opvoedingskans en houdt het op.
[..]
Daar zit ḿ de crux..... op twee vlakken.
Je krijgt - zonder context - al heel snel een negatief predikaat opgeplakt gekregen van "afhankelijk" or "risicovol". Genoeg psychologisch voer waar de specialisten onderling het absoluut oneens over zijn. Punt hierbij is dat alleen "deskundigen" die uit de CBR ruif hun werk krijgen, jou "onafhankelijk" moeten toetsen.
Waarbij "wij" natuurlijk weten dat zg. keuringsartsen ook worden worden "ingezet" om dit soort brekebenen gemakshalve bij voorbaat van de weg te houden. Het CBR zit in die rol op de stoel van de rechter.
Wanneer rijbevoegdheid TS wordt ingetrokken, heeft die strax geen werk (meer) wat mij nogal een zware (bijkans sanctioneel ingezette) consequentie lijkt voor iemand die het nodige inzicht - whatever - betoont. Ondertussen loopt hij al bijna 6 maanden met de staart tussen de benen en ik heb niet de indruk dat hij zich er tussenuit wil draaien. Bij een rechter zal dat m.i. toch wel meetellen. Ik mag en ga aannemen dat hij met z'n advocaat een van spijt getuigend pleidooi zal opstellen.
Dat hij daar vooraf aan had moeten denken, weten we ondertussen wel.
Komt goed. Thanks voor je input!! Zodra ik iets weet van het CBR ben ik weer terug.quote:Op donderdag 22 november 2018 22:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel een tip, ga ajb je gedrag niet zo bagatelliseren bij een rechter. Hier mag/kan dat waarbij er gehakt van je wordt gemaakt. Rechters zijn sws niet gecharmeerd van algemeen relativeren wat wijst op gebrek aan inzicht.
Overleg met je advocaat en maak en doortimmerd recovery plan, stel desnoods een mentor aan en het heeft weinig zin om de moloch van een CBR aan te vallen op hun fouten. Probeer in constructief overleg te gaan en leg uit dat je vooruit wilt. Je zit aan alle kanten in hun boksring waar zij bepalen hoe hard je zal gaan stuiteren.
Ms al besproken maar treedt sws in overleg met het CBR, het zijn bureaucraten maar ook de deskundigen (net mensen) die jou kunnen helpen met wat je (nog en hoe) kunt doen.
De rechter zal ook die overleggende inspanning weten te waarderen.
Begin desnoods te denken aan en een kort geding (om)dat het CBR dus niet "meewerkt".
Wees een vent en verdedig je eigen toekomstbelang. Je hebt nog krap twee maanden.
Thanks Physsic. Waardeer je enorm!quote:Op donderdag 22 november 2018 22:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ankrijders~aa37bc17/
Oh, ik wist niet dat een dergelijke beperking op het rijbewijs (op sommige vlakke ) bestond.
Het kan inderdaad zeer zware consequenties hebben als je een heel jaar geen rijbewijs meer hebt, maar zo’n alcoholonderzoek wordt dan over het algemeen niet zomaar opgeld. Alleen bij recidivisten en mensen die écht veel te veel gedronken hebben. De eerste groep heeft eigenlijk geen schijn van kans om succesvol door het onderzoek heen te komen, de tweede groep (TS) al iets meer.
De rechter weegt de persoonlijke omstandigheden en mogelijke gevolgen zeker mee in een rechtszaak, maar dat is het geval in een strafzaal. Die heeft TS al achter de rug en daarbij is de straf ook redelijk beperkt geweest.
In een beroepsprocedure tegen de ongeldigverklaring van het rijbewijs kan een rechter niet veel anders doen dan of de beslissing van het CBR op de juiste manier totstand is gekomen. De rechter gaat niet de taak van het CBR overnemen.
Nou het drama is dat het vooral zolang duurt voordat er eens een keer eens een besluit is lijkt me.quote:Op woensdag 21 november 2018 15:33 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Doe ik! Wat bedoel je precies?
Nouja mijn werkgever ging ook niet uit van het feit dat het zo ongelooflijk lang ging duren.. Dus met dat in gedachte mocht ik blijven omdat hij er vanuit ging dat het sneller klaar was. Maar 21 januari houd het wel op... Dus over 2 maanden ben ik dan ook nog eens werkloos en heb ik ook geen auto meer.
Ik zat fout door met drank te gaan rijden maar dit slaat gewoon alles:(
Volgens mij moet je het zo zien. De strafrechter legt een straf op voor het vergrijp. Het CBR bepaalt daarnaast of jij in staat bent (het inzicht hebt) om veilig de weg op te kunnen gaan. Dan kun je het CBR wel de schuld geven dat ze iemands leven overhoop halen maar dat zelfde systeem zit ook met de gebakken peren als ze iemand weer de weg opsturen die vervolgens wél een ongeluk veroorzaakt. Ik snap daarom wel dat het lang duurt en dat het onzeker is.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:20 schreef kree het volgende:
wat ik bedoel dus vooral en daar ben ik het onwijs niet mee eens. Het CBR krijgt de macht dan ineens terwijl je al van juridische weg een bon en straf krijgt.
En dan moet je het ook nog weer eens met het CBR regelen. In mijn idee hoor. En zeg het me als ik het verkeerd denk. Ga je nog door twee instanties bestraft worden waarvan er eentje commercieel is. En daar ben ik het niet mee eens dus.
Nou geef het CBR niet de schuld opzich. Maar meer het rechtssysteem erover. Want ze geven het weg aan een commerciële organisatie terwijl er ook al een juridische straf is. Het moet het 1 of het ander zijn wmbquote:Op donderdag 22 november 2018 23:37 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het zo zien. De strafrechter legt een straf op voor het vergrijp. Het CBR bepaalt daarnaast of jij in staat bent (het inzicht hebt) om veilig de weg op te kunnen gaan. Dan kun je het CBR wel de schuld geven dat ze iemands leven overhoop halen maar dat zelfde systeem zit ook met de gebakken peren als ze iemand weer de weg opsturen die vervolgens wél een ongeluk veroorzaakt. Ik snap daarom wel dat het lang duurt en dat het onzeker is.
Het zijn toch écht twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:40 schreef kree het volgende:
[..]
Nou geef het CBR niet de schuld opzich. Maar meer het rechtssysteem erover. Want ze geven het weg aan een commerciële organisatie terwijl er ook al een juridische straf is. Het moet het 1 of het ander zijn wmb
CBR kan die prijzen nog wel hoger maken (die ik trouwens al belachelijk hoog aan het vinden ben) En ok dan laat je iemand geen keus om het te betalen aan een commercieel bedrijf?
Maak dan de boetes hoger ofzo. Vanuit de staat dus?
Zo'n cursus is tegen de ¤1000 en ik weet niet of het CBR op dit vlak een winstoogmerk heeft. Volgens mij is het semi-overheid en bepalen ze niet eens zelf de prijzen. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:49 schreef kree het volgende:
Het is goed verdienen he wat kost een ema cursus? 300 ofzo voor een dagje en beetje filmpjes kijken met 1 begeleider?
Keer 15 man. Nou dam'n zou het ook wel weten als CBR dan.
=4500
Nu mag dat, punt is je komt er niet onderuit omdat we zitten tussen juridisch en commercieel maar ben het er zo niet mee eens dit?
Zal hem eens uitrekenen in hun voordeel.. wat kost zo iemand die dat gaat begeleiden?
20 per uur? schat het wss al hoog in... Dus 8*20=160
Ok dan heb je ruimte huur etc, maar gebruiken ze elke dag weet niet echt wat dat kost, maar wss niet heel veel./
Tel de winst maar uit voor het CBR en dat is nog afgezien van de onderzoeken die een vermogen kosten.
Dit moeten juridische straffen zijn en niet van zoiets lijkt mij?
ja waar, maar mijn punt zit meer in dat ik dan denk een rechter moet het bepalen en het niet daarna doorverwijzen als straf naar een commerciële instantiequote:Op vrijdag 23 november 2018 00:01 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Het zijn toch écht twee verschillende dingen.
De rechter legt een straf op voor het vergrijp, het CBR heeft een belang bij verkeersveiligheid. Als het CBR een rijbewijs inhoudt is het daarom ook geen straf maar zien zij het als het niet kunnen waarborgen van de veiligheid als JantjePietjeKlaasje weer de weg op gaat.
De rechter heeft die expertise niet, het CBR wel.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja waar, maar mijn punt zit meer in dat ik dan denk een rechter moet het bepalen en het niet daarna doorverwijzen als straf naar een commerciële instantie
Nou ze hebben zeker een winstoogmerk, want die prijzen kan ik niet echt vatten hoor dan relatief gezien. En het is geen overheid ook natuurlijkquote:Op vrijdag 23 november 2018 00:03 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Zo'n cursus is tegen de ¤1000 en ik weet niet of het CBR op dit vlak een winstoogmerk heeft. Volgens mij is het semi-overheid en bepalen ze niet eens zelf de prijzen. Maar dat weet ik niet zeker.
Semi-overheid.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ze hebben zeker een winstoogmerk, want die prijzen kan ik niet echt vatten hoor dan relatief gezien. En het is geen overheid ook natuurlijk
Dan schakelen ze een expert in. Gebeurt in andere zaken ook vaak zat..quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:05 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
De rechter heeft die expertise niet, het CBR wel.
Heb me daar aardig de vraag over wel. Wat heeft het CBR juridisch te maken met alles? Niks namelijk ze delen rijbewijzen uit enzo. En dat is het. Voor de rest is het een instantie die gewoon geld wil verdienen. En ik snap dat dan niet. Want kan het me voorstellen dat ze dan mss wat opnieuw moeten bekijken, maar die kosten zijn echt niet normaal in verhouding voor wat ze ervoor doen. En het hele punt wat ik wil maken is dus. Dat de rechterlijke macht het naar hun overgeeft.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:05 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
De rechter heeft die expertise niet, het CBR wel.
Dan zijn die kosten alsnog voor degene die terecht staat. Als geld het argument is.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan schakelen ze een expert in. Gebeurt in andere zaken ook vaak zat..
Echt.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:12 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt de mythe vandaan dat het CBR commercieel is? Het was eerst een stichting en is nu een zbo...
Nou ik kom daarop omdat het geld wat hun krijgen niet terug gaat naar de staat?quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:12 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt de mythe vandaan dat het CBR commercieel is? Het was eerst een stichting en is nu een zbo...
Lees anders even de website van het CBR door.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
Heb me daar aardig de vraag over wel. Wat heeft het CBR juridisch te maken met alles? Niks namelijk ze delen rijbewijzen uit enzo. En dat is het. Voor de rest is het een instantie die gewoon geld wil verdienen. En ik snap dat dan niet. Want kan het me voorstellen dat ze dan mss wat opnieuw moeten bekijken, maar die kosten zijn echt niet normaal in verhouding voor wat ze ervoor doen. En het hele punt wat ik wil maken is dus. Dat de rechterlijke macht het naar hun overgeeft.
Ik zou het liever anders zien. juridisch straffen en niet al die belachelijke bedragen opleggen die naar het CBR gaan ipv naar de staatskas
En nee, het is geen dubbele strafquote:Op vrijdag 23 november 2018 00:11 schreef kree het volgende:
oja plus dat je ook al een bon krijgt van justitie, dus dubbel straffen?
juridisch niet nee. Maar voor betrokkenen maakt dat weinig uit. Ik vind het moreel behoorlijk dubieusquote:Op vrijdag 23 november 2018 00:13 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Lees anders even de website van het CBR door.
[..]
En nee, het is geen dubbele straf
Mijn hemel.
Tijd om naar bed te gaan.
Nou dat weet ik zo net nog niet. Je krijgt al een straf omdat je rijbewijs ingehouden is. Dan moet je het via de rechter weer. En en let op EN CBR ook nog eens gaan regelen met extra dingen terwijl de rechter je al een straf heeft opgelegdquote:Op vrijdag 23 november 2018 00:13 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Lees anders even de website van het CBR door.
[..]
En nee, het is geen dubbele straf
Mijn hemel.
Tijd om naar bed te gaan.
De hele regelgeving hierom sucks wat mij betreft hoor... Maargoed iedereen mag zijn mening hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
juridisch niet nee. Maar voor betrokkenen maakt dat weinig uit. Ik vind het moreel behoorlijk dubieus
Ik heb niet zoveel verstand ervan maar zbo?quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:12 schreef trein2000 het volgende:
Waar komt de mythe vandaan dat het CBR commercieel is? Het was eerst een stichting en is nu een zbo...
Ik snap dat het voor een betrokkene anders voelt, stroperige organisatie met een hoop lastig gedoe. Maar ze hebben ook een enorme verantwoordelijkheid, namelijk verkeersveiligheid. Ze moeten met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen uitsluiten dat iemand weer de mist in gaat. Dus naar, ja absoluut, maar in dit geval het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
juridisch niet nee. Maar voor betrokkenen maakt dat weinig uit. Ik vind het moreel behoorlijk dubieus
Dan hadden ze het onderdeel moeten houden van de regering zoals het volgens mij ook was vroeger.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:23 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik snap dat het voor een betrokkene anders voelt, stroperige organisatie met een hoop lastig gedoe. Maar ze hebben ook een enorme verantwoordelijkheid, namelijk verkeersveiligheid. Ze moeten ze met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen uitsluiten dat iemand weer de mist in gaat. Dus naar, ja absoluut, maar in dit geval het zekere voor het onzekere.
Overheid, een zbo is een zelfstandig bestuursorgaan. Net als bijvoorbeeld Staatsbosbeheer en binnenkort ook ProRail. Maar ook de kvk of het UWV zijn zbo’squote:Op vrijdag 23 november 2018 00:22 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel verstand ervan maar zbo?
maar zal het simpel houden stel dat ik 300 nog wat euro betaal voor een cursus bij CBR, waar gaat dat geld dan heen?
Gewoon omdat ik dat dus echt niet weet?
Ok snap je verhaal, maar het blijft behoorlijk vaag wel, wat gaat er dan aan percentage naar de staatskas bv? Denk echt dat bijna niemand dit dan weet?quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overheid, een zbo is een zelfstandig bestuursorgaan. Net als bijvoorbeeld Staatsbosbeheer en binnenkort ook ProRail. Maar ook de kvk of het UWV zijn zbo’s
Kort gezegd, de minister benoemt en ontslaat de bestuurders van en is verantwoordelijk voor het toezicht. Maar heeft geen directe invloed
Je hoeft niet telkens te reageren hoor.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:00 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Thanks Physsic. Waardeer je enorm!
Heb me eens laten vertellen dat de prijzen zo hoog zijn omdat ze anders niet rond kunnen komen door hun hoge legal fees.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:03 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Zo'n cursus is tegen de ¤1000 en ik weet niet of het CBR op dit vlak een winstoogmerk heeft. Volgens mij is het semi-overheid en bepalen ze niet eens zelf de prijzen. Maar dat weet ik niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |