abonnement Unibet Coolblue
pi_182427358
Originele OP
quote:
Goedemorgen,

Afgelopen zondag is mijn rijbewijs ingevorderd omdat ik met een slok op ben gaan rijden. Mega dom en doe zoiets normaal ook niet. De AH in mijn dorp (loopafstand) was net gesloten en dacht ik rijd even gauw naar de AH in het naastgelegen dorp, moest even nog wat eten halen. Ellende is dat ik überhaupt bijna nooit drink, gebeurd mij dit niet. Desalniettemin is het een roekeloze actie en daar ben ik me mega bewust van.

Lang verhaal kort gemaakt: rijbewijs ingevorderd, mee naar het bureau om te blazen etc. Ik blies veel te veel natuurlijk.

Nu is het vreemde dat ik zondagavond toen ik klaar was op het bureau en kon gaan, niks mee kreeg van de desbetreffende agenten. Geen papiertje niks.

Maandag naar het algemene politienummer gebeld om informatie te vragen over hoe nu verder. Zij gaven mij aan dat er helemaal niks bekend was van mijn aanhouding in hun systeem. Vervolgens doorverbonden met het politiebureau waar ik mijn blaastest heb laten doen, daar stond ook helemaal niks in het systeem over mijn aanhouding. De desbetreffende agent die mij aangehouden heeft kreeg ik aan de telefoon en die 'dacht dat het opgestuurd was'. Gister (dinsdag) weer gebeld. Nog steeds helemaal niks bekend over mijn aanhouding, niks te vinden op mijn adres, naam etc. De agenten vonden het zelf ook enorm vreemd en wisten mij echt niks te vertellen hoe dit kan.

Dit is toch raar? Is er dan een fout gemaakt? Heb mijn advocaat gebeld en die zei dat dit dan wel eens met een sisser kan aflopen, vooral niks van mezelf laten horen de komende 10 dagen.

Jullie ervaringen hiermee of gedachten hierover?
This is me
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2018 @ 10:19:58 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182427540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind van niet.
Neem deze case. volgens hij OM zou TS er met 500euro en even niet rijden vanaf zijn gekomen.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. 300 euro boete krijg je al als je je telefoon aanraakt in de auto.

Het is dan maar goed dat CBR kijkt naar de echte gevaarzetting en dat alsnog probeert duidelijk te maken aan TS.

Als OM een fatsoenlijke straf oplegt moet CBR zich er bij neerleggen. Maar daar waar het OM heeft gefaalt heeft het CBR nog wel een taakje wat mij betreft.
Wat mij betreft zou het logischer zijn als het CBR en de rechter samen uitspraak doen. Dus iemand van het CBR bij de rechtszitting en dan in overleg met de rechter in één zitting uitspraak doen. Dat zou een stuk duidelijker zijn en je hoeft niet nog langer te wachten op de rest van je straf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 10:21:45 #3
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182427573
Een nieuw deel is momenteel overbodig dus we laten het even zo.
Als TS nieuws heeft of een eventueel CBR traject in gaat dan kan dit deel weer open.

[ Bericht 6% gewijzigd door Armani XL op 11-10-2018 10:11:32 ]
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 19:00:29 #4
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182456660
Sneller dan verwacht gaan we weer verder.

Hoe men ook mag denken over de acties van TS, dat hebben we in de eerste twee delen wel gehoord. Opmerkingen zoals: "Mooi voor je", "Je verdiende loon" etc etc mogen achterwege blijven.

TS heeft een grote fout gemaakt, maar is wel zo sportief om ons hier op de hoogte te houden van zijn hele traject en dat verdiend ook wel een beetje respect volgens mij.
pi_182456788
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:00 schreef Armani XL het volgende:
Sneller dan verwacht gaan we weer verder.

Hoe men ook mag denken over de acties van TS, dat hebben we in de eerste twee delen wel gehoord. Opmerkingen zoals: "Mooi voor je", "Je verdiende loon" etc etc mogen achterwege blijven.

TS heeft een grote fout gemaakt, maar is wel zo sportief om ons hier op de hoogte te houden van zijn hele traject en dat verdiend ook wel een beetje respect volgens mij.
Dankje Armani!!
This is me
pi_182456927
Ik wil jullie nog graag op de hoogte houden omdat ik dat toegezegd heb.

Nou, vandaag denk ik de meest rare dag na 3 juni gehad.

Ik belde naar het CBR of ze al iets wisten van het onderzoek. Jep, brief verstuurd.

Zat inderdaad vandaag ook een brief in de brievenbus met de uitslag.

Uitslag; rijbewijs ongeldig verklaard omdat ik niet heb meegewerkt aan het onderzoek op 29 september. Ik was niet komen opdagen.

Dit is natuurlijk een grove fout aangezien ik natuurlijk daar wel ben geweest. Heb daar bewijzen van, zelfs een getekend formulier van de onderzoekend arts.

Gebeld gebeld gebeld vanmiddag, 4x doorverbonden binnen het CBR maar het kwam er op neer; u bent het dus niet eens met het de uitslag? Dan ziet u op de laatste pagina hoe u bezwaar kan indienen.

Betekend dat ik volgende week een bezwaarschrift ga opstellen (met behulp van mijn advocaat omdat ik dit goed wil doen).

Dit was wel even een bus van links zeg, had veel verwacht maar dit absoluut niet.

Zodra ik weer meer weet horen jullie dit.
This is me
pi_182457042
:')

Gaat nog een lang draadje worden dit ben ik bang.

Sterkte ermee. Het CBR is echt super lomp dus zal me niks verbazen als er een rechter aan te pas moet komen.
pi_182457241
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:20 schreef Sjemmert het volgende:
:')

Gaat nog een lang draadje worden dit ben ik bang.

Sterkte ermee. Het CBR is echt super lomp dus zal me niks verbazen als er een rechter aan te pas moet komen.
Ben ik ook bang voor Sjemmert. Dankje! Vandaar dat ik vanaf nu ook de advocaat er actief bij ga betrekken, ik kan alleen niet opboksen tegen het CBR en ik wil gewoon niks over het hoofd zien.

CBR vanmiddag; we hebben schriftelijk bevestigd gekregen van 'de instantie waar ik onderzocht ben' dat ******* (ik) niet is komen opdagen op 29 september om 10:00u. Ik dacht echt dat ik door de grond heen zakte.

En mijn bloed? Allemaal ineens weg?
This is me
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 oktober 2018 @ 19:34:19 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182457360
Dat is wel heel bizar 8)7 :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182457378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:34 schreef Rewimo het volgende:
Dat is wel heel bizar 8)7 :?
Idd.... niet verwacht deze weg in te slaan
This is me
pi_182457526
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:29 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ben ik ook bang voor Sjemmert. Dankje! Vandaar dat ik vanaf nu ook de advocaat er actief bij ga betrekken, ik kan alleen niet opboksen tegen het CBR en ik wil gewoon niks over het hoofd zien.

CBR vanmiddag; we hebben schriftelijk bevestigd gekregen van 'de instantie waar ik onderzocht ben' dat ******* (ik) niet is komen opdagen op 29 september om 10:00u. Ik dacht echt dat ik door de grond heen zakte.

En mijn bloed? Allemaal ineens weg?
Als je 29 sep voor de keuring bent geweest had je normaal ook nog nooit een uitslag gehad. Dat bloed gaat naar een lab en die sturen het resultaat terug naar die arts/psycholoog. Die stelt daarmee samen zijn rapport op en stuurt dat dan naar CBR. Die verwerken dat en dan pas kan je een brief verwachten. Daar gaat meestal nog 4-6 weken overheen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 oktober 2018 @ 19:48:05 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182457677
Ik zou eens bellen met die instantie en vragen hoe het komt dat zij een brief hebben gestuurd dat je niet geweest bent. Persoonsverwisseling misschien?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182457765
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je 29 sep voor de keuring bent geweest had je normaal ook nog nooit een uitslag gehad. Dat bloed gaat naar een lab en die sturen het resultaat terug naar die arts/psycholoog. Die stelt daarmee samen zijn rapport op en stuurt dat dan naar CBR. Die verwerken dat en dan pas kan je een brief verwachten. Daar gaat meestal nog 4-6 weken overheen.
Dat is helemaal waar dus was ook al best verbaasd dat er een brief kwam.
This is me
pi_182457834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou eens bellen met die instantie en vragen hoe het komt dat zij een brief hebben gestuurd dat je niet geweest bent. Persoonsverwisseling misschien?
Ga ze morgen bellen.. kan ze enkel bereiken tot 12:00 dus was al te laat.

Ik snap gewoon niet hoe het kan gebeuren, ik was tevens ook de eerste die aan de beurt was 29 september.

Dit hele proces van mij zit vol met fouten. Begint al bij de politie, ik weet dat ik meer heb geblazen maar zij kwamen met 795 ugl. Niemand wist me in eerste instantie te vertellen waar mijn rijbewijs was later. Nu dit. (credits voor Physsic)
This is me
pi_182457843
Zal jij hebben... Sterkte; ik duim voor je!
pi_182457898
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:53 schreef Queller het volgende:
Zal jij hebben... Sterkte; ik duim voor je!
Thanks Queller!!
This is me
pi_182460662
Persoonsverwisseling zou wel heel bizar zijn. Neem aan dat ze toch wel een paar keer controleren wie je bent als je binnenkomt.

-O-

Gelukkig heb je zelf wel ondertekend formulier van de onderzoekend Arts. Die zou ik inderdaad als eerste trachten te benaderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_182460779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Persoonsverwisseling zou wel heel bizar zijn. Neem aan dat ze toch wel een paar keer controleren wie je bent als je binnenkomt.

-O-
Heb op het begin, bij de arts en op het einde mijn paspoort moeten laten zien. Heb het zelfs met die oudjes die je bloed afnemen gehad over stempels in mijn paspoort en welke landen ik bezocht heb.

Bewijzen genoeg, daar maak me geen zorgen om.
This is me
pi_182461637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:40 schreef _serial_ het volgende:


Gelukkig heb je zelf wel ondertekend formulier van de onderzoekend Arts. Die zou ik inderdaad als eerste trachten te benaderen.
Jep maar ik twijfel nu wat ik doe. Stel ik bel morgen, ja hoor er is herkenning, ze 'vinden' mijn gegevens en rapport wordt geregeld. Uitslag; jaar fietsen en nog 10 jaar in de molen. No way dat ik daar nog mee akkoord ga. Die straf zou ik accepteren als dit er niet aan vooraf was gegaan wat er vandaag is gebeurd. Laat het nu liever lopen via het bezwaarschrift. Het kan natuurlijk ook goed gaan maar weet niet of ik dat risico wil nemen. Wat ik heb gedaan is helemaal fout, geen speld tussen te krijgen en gebeurd niet meer. Maar morgen bellen, herkenning, rapport --> fietsen en in de molen? Echt niet meer nu. Dan vecht ik dit liever aan, al is het nu voor mijn eergevoel.

En maar bezuinigen de afgelopen 5 jaar, top.

Het zou me niks verbazen als m'n rijbewijs ineens in de brievenbus ligt volgende week zo gek is dit allemaal.
This is me
pi_182461738
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:07 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Jep maar ik twijfel nu wat ik doe. Stel ik bel morgen, ja hoor er is herkenning, ze 'vinden' mijn gegevens en rapport wordt geregeld. Uitslag; jaar fietsen en nog 10 jaar in de molen. No way dat ik daar nog mee akkoord ga. Die straf zou ik accepteren als dit er niet aan vooraf was gegaan wat er vandaag is gebeurd. Laat het nu liever lopen via het bezwaarschrift. Het kan natuurlijk ook goed gaan maar weet niet of ik dat risico wil nemen. Wat ik heb gedaan is helemaal fout, geen speld tussen te krijgen en gebeurd niet meer. Maar morgen bellen, herkenning, rapport --> fietsen en in de molen? Echt niet meer nu. Dan vecht ik dit liever aan, al is het nu voor mijn eergevoel.

En maar bezuinigen de afgelopen 5 jaar, top.

Het zou me niks verbazen als m'n rijbewijs ineens in de brievenbus ligt volgende week zo gek is dit allemaal.
Hmm, bedoel je te zeggen dat je hoopt dat je bezwaarschrift ertoe leidt dat je je rijbewijs weer terugkrijgt vanwege de gemaakte fouten aan hun kant?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 oktober 2018 @ 22:12:22 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182461797
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:07 schreef Baso95 het volgende:

Jep maar ik twijfel nu wat ik doe. Stel ik bel morgen, ja hoor er is herkenning, ze 'vinden' mijn gegevens en rapport wordt geregeld. Uitslag; jaar fietsen en nog 10 jaar in de molen. No way dat ik daar nog mee akkoord ga. Die straf zou ik accepteren als dit er niet aan vooraf was gegaan wat er vandaag is gebeurd. Laat het nu liever lopen via het bezwaarschrift. Het kan natuurlijk ook goed gaan maar weet niet of ik dat risico wil nemen. Wat ik heb gedaan is helemaal fout, geen speld tussen te krijgen en gebeurd niet meer. Maar morgen bellen, herkenning, rapport --> fietsen en in de molen? Echt niet meer nu. Dan vecht ik dit liever aan, al is het nu voor mijn eergevoel.

En maar bezuinigen de afgelopen 5 jaar, top.

Het zou me niks verbazen als m'n rijbewijs ineens in de brievenbus ligt volgende week zo gek is dit allemaal.
Ik denk dat je twee dingen kunt doen. Ten eerste die instantie bellen en uitzoeken hoe het komt dat zij een brief hebben gestuurd dat je niet bent komen opdagen. Ten tweede bezwaar indienen bij het CBR omdat jij zelf een papier hebt waarmee je kunt bewijzen dat je wel geweest bent, en dat de straf die je is opgelegd dus op verkeerde gronden is opgelegd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182461898
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, bedoel je te zeggen dat je hoopt dat je bezwaarschrift ertoe leidt dat je je rijbewijs weer terugkrijgt vanwege de gemaakte fouten aan hun kant?
Ja dat zou wel het einddoel zijn Physsic.
This is me
pi_182461930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat je twee dingen kunt doen. Ten eerste die instantie bellen en uitzoeken hoe het komt dat zij een brief hebben gestuurd dat je niet bent komen opdagen. Ten tweede bezwaar indienen bij het CBR omdat jij zelf een papier hebt waarmee je kunt bewijzen dat je wel geweest bent, en dat de straf die je is opgelegd dus op verkeerde gronden is opgelegd.
Helemaal mee eens! Maar dan zet ik liever deel 2 vast in werking voordat ik deel 1 ga bellen haha
This is me
pi_182462246
Een ander scenario zou natuurlijk kunnen zijn dat je de psychiater/BRK belt, zij de fout rechtzetten door zo snel mogelijk het CBR in te lichten van het positieve advies dat was opgesteld en jij je rijbewijs snel terug hebt. :P
pi_182462253
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:07 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Jep maar ik twijfel nu wat ik doe. Stel ik bel morgen, ja hoor er is herkenning, ze 'vinden' mijn gegevens en rapport wordt geregeld. Uitslag; jaar fietsen en nog 10 jaar in de molen. No way dat ik daar nog mee akkoord ga. Die straf zou ik accepteren als dit er niet aan vooraf was gegaan wat er vandaag is gebeurd. Laat het nu liever lopen via het bezwaarschrift. Het kan natuurlijk ook goed gaan maar weet niet of ik dat risico wil nemen. Wat ik heb gedaan is helemaal fout, geen speld tussen te krijgen en gebeurd niet meer. Maar morgen bellen, herkenning, rapport --> fietsen en in de molen? Echt niet meer nu. Dan vecht ik dit liever aan, al is het nu voor mijn eergevoel.

En maar bezuinigen de afgelopen 5 jaar, top.

Het zou me niks verbazen als m'n rijbewijs ineens in de brievenbus ligt volgende week zo gek is dit allemaal.
Ik zou als eerst maar eens goed met je advocaat gaan praten.

Hier staat wel het een en ander beschreven over de vervolg stappen.
https://cbr-advocaat.nl/bezwaarschrift-tegen-beslissing-cbr/
pi_182462639
Laat maar

[ Bericht 35% gewijzigd door Baso95 op 11-10-2018 22:47:15 (Frustratie) ]
This is me
pi_182462704
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:27 schreef Physsic het volgende:
Een ander scenario zou natuurlijk kunnen zijn dat je de psychiater/BRK belt, zij de fout rechtzetten door zo snel mogelijk het CBR in te lichten van het positieve advies dat was opgesteld en jij je rijbewijs snel terug hebt. :P
Haha ja dat is een scenario maar in dat scenario geloof ik echt niet meer..
This is me
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:46:26 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182462826
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:39 schreef Baso95 het volgende:

Goeie post

Zou zeer terecht zijn als je om deze reden direct je rijbewijs terug kreeg en de boete teruggedraaid zou worden :)

[ Bericht 57% gewijzigd door Armani XL op 12-10-2018 07:22:18 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182462936
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Goeie post

Zou zeer terecht zijn als je om deze reden direct je rijbewijs terug kreeg en de boete teruggedraaid zou worden :)
Nee dat zou niet terecht zijn om deze reden, je snapt het hele punt niet.

Een betrouwbaar onderzoek, dat is belangrijk.
This is me
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:50:50 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182462994
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:49 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Nee dat zou niet terecht zijn om deze reden, je snapt het hele punt niet.
De slordige afhandeling is heel vervelend ja

Dat een arts assistent de avond ervoor in de kroeg heeft gezeten of het CBR arrogant lijkt te zijn bla bla, heeft er dan weer helemaal niets mee te maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182463076
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:50 schreef Molo het volgende:

[..]

De slordige afhandeling is hele vervelend ja

Dat een arts assistent de avond ervoor in de kroeg heeft gezeten of het CBR arrogant lijkt te zijn bla bla, heeft er dan weer helemaal niets mee te maken
Dat heeft er alles mee te maken. Dat dat ventje de avond ervoor in de kroeg heeft gezeten doe je niet, dat heet een goed voorbeeld geven aangezien hij mensen beoordeeld op alcoholgebruik. Dat ze arrogant zijn zorgt ervoor dat ze niet objectief zijn (niet altijd maar in het geval van het CBR wel) en hun machtspositie misbruiken. Dus het heeft alles mee te maken want dit vormt een totaalplaatje
This is me
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:55:40 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182463113
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:53 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dat heeft er alles mee te maken. Dat dat ventje de avond ervoor in de kroeg heeft gezeten doe je niet, dat heet een goed voorbeeld geven aangezien hij mensen beoordeeld op alcoholgebruik. Dat ze arrogant zijn zorgt ervoor dat ze niet objectief zijn en hun machtspositie misbruiken. Dus het heeft alles mee te maken want dit vormt een totaalplaatje
In die beslissing heb je deels gelogen en dat hebben ze niet door gehad, dus je bent er qua 'straf' beter vanaf gekomen dan wanneer ze dat wel ontdekt hadden
Op wie ben je nou eigenlijk zo boos?


Gewoon het traject afwachten, bezwaar indienen en van je rechten gebruik maken en dan straf accepteren zonder dat alles en iedereen behalve jezelf afzeiken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182463226
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:55 schreef Molo het volgende:

[..]

In die beslissing heb je deels gelogen en dat hebben ze niet door gehad, dus je bent er qua 'straf' beter vanaf gekomen dan wanneer ze dat wel ontdekt hadden
Op wie ben je nou eigenlijk zo boos?


Gewoon het traject afwachten, bezwaar indienen en van je rechten gebruik maken en dan straf accepteren zonder dat alles en iedereen behalve jezelf afzeiken
Daartoe wordt je gedwongen omdat je er anders sowieso niet doorheen komt.

En ff, ik heb hier in alle topics nooit iemand afgezeken, ben altijd netjes gebleven. Paste mijn post ook direct aan maar jij had jammer genoeg al gereageerd.
This is me
pi_182463357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:39 schreef Baso95 het volgende:
Laat maar
Adem in, adem uit.Het is gebeurd en daar doe je op dit moment niets aan. Ik snap je boosheid. Maar laat het je nachtrust niet verzieken! Adem in.... adem uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Queller op 11-10-2018 23:17:52 ]
pi_182463539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Adem in, adem uit.Het is gebeurd en daar doe je op dit moment niets aan. Ik snap je boosheid. Maar laat het je nachtrust niet verzieken! Damen in.... adem uit!
Je hebt gelijk. Slaap lekker Queller!
This is me
pi_182463615
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:14 schreef Baso95 het volgende:
Uitslag; rijbewijs ongeldig verklaard omdat ik niet heb meegewerkt aan het onderzoek op 29 september. Ik was niet komen opdagen.

Dit is natuurlijk een grove fout aangezien ik natuurlijk daar wel ben geweest. Heb daar bewijzen van, zelfs een getekend formulier van de onderzoekend arts.

Gebeld gebeld gebeld vanmiddag, 4x doorverbonden binnen het CBR maar het kwam er op neer; u bent het dus niet eens met het de uitslag? Dan ziet u op de laatste pagina hoe u bezwaar kan indienen.
Kijk ... dit is nou een wending waar ik iets mee kan en misschien iets voor je kan betekenen (ik ben niet zo van de complimentjes en schouderklopjes voor iets wat normaal gedrag hoort te zijn ... vandaar dat ik me afzijdig heb gehouden .... tot nu toe).
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:29 schreef Baso95 het volgende:
CBR vanmiddag; we hebben schriftelijk bevestigd gekregen van 'de instantie waar ik onderzocht ben' dat ******* (ik) niet is komen opdagen op 29 september om 10:00u.
"Zou u mij een scan van die brief kunnen toemailen?" >>> dossiervorming

Zijn ze verplicht ... AVG enzo ... laat je niet afschepen met "dat mogen we niet want privacywetgeving bladiebla" en/of "die kunt u opvragen bij de keurende instantie".

Beroerd genoeg voor jou maar voor wgR wel een heel interessante casus nu ... sorry.
pi_182463673
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:16 schreef Baso95 het volgende:
Je hebt gelijk. Slaap lekker Queller!
Geen idee eigenlijk, maar ik hoop dat jij het gelooft ;)

Je reactie is logisch. Gezond zelfs, denk ik. Ik zou het vreemd vinden als je na het telefoontje vrolijk fluitend de rest van de dag had doorgebracht. Maar ik denk ook dat het gezond is om te proberen je weer te herpakken. Laat je advocaat het lekker fixen en blijf zelf focussen op jezelf en het goede. Dan heb je het de komende tijd veel beter naar je zin!

:*
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:30:40 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182463840
Gisteren nog in een jubelstemming en nu deze reactie.
(Ik begin een vermoeden te krijgen welke medicijnen TS gebruikt.)

Misschien gewoon even bellen, morgen zetten ze het foutje met 1 telefoontje recht.
Denk nou niet dat je om zo'n foutje een strafvermindering krijgt.
Je wordt alleen maar voer voor de psychiater die je rijbewijs vasthoud.
Tot nooit .......
pi_182463932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:30 schreef Speekselklier het volgende:
Misschien gewoon even bellen, morgen zetten ze het foutje met 1 telefoontje recht.
Zou je denken? Met 1 telefoontje? En opgelost? Misschien omdat het morgen vrijdag is?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:14 schreef Baso95 het volgende:
Gebeld gebeld gebeld vanmiddag, 4x doorverbonden binnen het CBR maar het kwam er op neer; u bent het dus niet eens met het de uitslag? Dan ziet u op de laatste pagina hoe u bezwaar kan indienen.
Goh ... (@speekselklier)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:37:52 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182463988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:34 schreef r_one het volgende:

Goh ... (@speekselklier)
Die had ik even gemist, ik zat met #14 in mijn hoofd:
"Ga ze morgen bellen.. kan ze enkel bereiken tot 12:00 dus was al te laat."
Tot nooit .......
pi_182464097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die had ik even gemist, ik zat met #14 in mijn hoofd:
"Ga ze morgen bellen.. kan ze enkel bereiken tot 12:00 dus was al te laat."
Oke, NOFI.

Maar dit zou natuurlijk ambtshalve idd met 1 telefoontje worden gecorrigeerd moeten worden; nu wordt TS door het CBR gedwongen om maar een wekendurende bewaarprocedure te doorlopen ... ik noem het burgertje pesten.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:45:58 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182464122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Oke, NOFI.

Maar dit zou natuurlijk ambtshalve idd met 1 telefoontje worden gecorrigeerd moeten worden; nu wordt TS door het CBR gedwongen om maar een wekendurende bewaarprocedure te doorlopen ... ik noem het burgertje pesten.
inderdaad. Een tweede telefoontje met een ander persoon kan dan wel eens wonderen doen.
Even voorbij de helpdesk zien te komen.
Tot nooit .......
pi_182464200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

inderdaad. Een tweede telefoontje met een ander persoon kan dan wel eens wonderen doen.
Even voorbij de helpdesk zien te komen.
Ben bang dat het CBR als totaal orgaan te log en te regeltjesgeyl is om met een pragmatische oplossing te komen (daar waar binnen een andere organisatie een andere medewerker nog wel eens ambtshalve wil corrigeren).
pi_182464520
Het CBR is een bureaucratie, je gaat daar echt niet zomaar wat gedaan krijgen met een paar belletjes. Je enige kans om het gecorrigeerd te krijgen is het keurings bureau of de keuringsarts te bellen ben ik bang. Of er voor kiezen bezwaar in te dienen zoals het CBR je gemakshalve aanraad en dan hopen dat dat lukt. Denk wel dat ze het aardig dicht getimmerd hebben dus laat je echt goed informeren dan.
pi_182464631
En stel nou he... Er is echt een persoonsverwisseling geweest... straks krijgt iemand die niet eens is komen opdagen gewoon zijn rijbewijs terug van het CBR...
pi_182465620
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 00:15 schreef Sjemmert het volgende:
En stel nou he... Er is echt een persoonsverwisseling geweest... straks krijgt iemand die niet eens is komen opdagen gewoon zijn rijbewijs terug van het CBR...
Of krijgt het rijbewijs van TS toegestuurd ....
pi_182466873
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:42 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Haha ja dat is een scenario maar in dat scenario geloof ik echt niet meer..
Nee, haha. Dat snap ik.
pi_182467762
Ik zou zoals eerder aangedragen, de 2 paden optie bewandelen.

1) Direct aangetekende bezwaar indienen bij CBR (met kopie van brief van CBR dat je niet bent komen opdagen en kopie getekende brief van keuringinstantie dat je wel bent geweest) - ik zou daar persoonlijk wel in vermelden dat je het betreurt dat ondanks jij aan je verplichtingen hebt voldaan die gesteld werden aan jou, het betreurt dat het CBR onzorgvuldig met de procedure omgaat waar dit uiterst zorgvuldig zou moeten gaan.
2) Contact opnemen met de instantie die de keuring uitvoert, en eerst vragen hoe je gegevens daar zijn vastgelegd. Mocht dat antwoord zijn dat je gegevens correct zijn vastgelegd, vragen hoe het kan dat CBR de verkeerde gegevens heeft ontvangen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_182468070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, maar ik hoop dat jij het gelooft ;)

Je reactie is logisch. Gezond zelfs, denk ik. Ik zou het vreemd vinden als je na het telefoontje vrolijk fluitend de rest van de dag had doorgebracht. Maar ik denk ook dat het gezond is om te proberen je weer te herpakken. Laat je advocaat het lekker fixen en blijf zelf focussen op jezelf en het goede. Dan heb je het de komende tijd veel beter naar je zin!

:*
Komt goed! Heb goed geslapen vannacht, nieuwe dag. Na het weekend gaan we ermee aan de slag.
This is me
pi_182468084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Kijk ... dit is nou een wending waar ik iets mee kan en misschien iets voor je kan betekenen (ik ben niet zo van de complimentjes en schouderklopjes voor iets wat normaal gedrag hoort te zijn ... vandaar dat ik me afzijdig heb gehouden .... tot nu toe).

[..]

"Zou u mij een scan van die brief kunnen toemailen?" >>> dossiervorming

Zijn ze verplicht ... AVG enzo ... laat je niet afschepen met "dat mogen we niet want privacywetgeving bladiebla" en/of "die kunt u opvragen bij de keurende instantie".

Beroerd genoeg voor jou maar voor wgR wel een heel interessante casus nu ... sorry.
Thanks voor de info! Ga ik wat mee doen:)
This is me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')