abonnement Unibet Coolblue
pi_182425384
Want ik ben helemaal klaar met die pestpleurisdingen. Het moet alsmaar beter, meer, beter en duurder. Mijn oude iphone 5s heeft altijd prima voldaan, ware het niet dat ineens allerlei apps niet meer ondersteund worden door dit apparaat :')

Oftewel ik zou een nieuwe moeten kopen. Je wordt onderhand verplicht financieel leeggezogen wil je meedoen met deze "noodzakelijke" dingen van de samenleving.

Ander voorbeeld; luister ik even radio op het werk voor een half uurtje, is mijn batterijpercentagr met 10%, 10% in een HALF UURTJE afgenomen.

Enfin, ik zoek dus een nieuwe telefoon. Een camera is vanwege werk noodzakelijk. Daarnaast wil ik er radio mee kunnen luisteren. En niet 3 uurtjes voordat hij leeg is; nee gewoon de hele dag als ik dat wil. Daarnaast wil ik geen touchscreen meer, moet ik er via de pc muziek op kunnen zetten en wil ik wel op het internet kunnen om even mail te checken of bankzaken te regelen.

Heeft iemand advies over een passend toestel? Ik hoef dus géén whatsapp of welke andere denkbare apps dan ook.

Bedankt alvast lieve fokkers :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2018 08:01:45 ]
pi_182425394
Ik zou het bij alcatel gaan zoeken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182425398
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:41 schreef -mosrednA het volgende:
Want ik ben helemaal klaar met die pestpleurisdingen. Het moet alsmaar beter, meer, beter en duurder. Mijn oude iphone 5s heeft altijd prima voldaan, ware het niet dat ineens allerlei apps niet meer ondersteund worden door dit apparaat :')


Bedankt alvast lieve fokkers :)
https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8110-4g


Probleem opgelost.
Is in de banaan kleur of gewoon zwart.

Whatsapp zal binnen kort ook moeten werken.

Gewoon een fm radio ingebouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2018 08:01:59 ]
pi_182425424
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8110-4g


Probleem opgelost.
Is in de banaan kleur of gewoon zwart.

Whatsapp zal binnen kort ook moeten werken.

Gewoon een fm radio ingebouwd.
Kijk, zoiets zoek ik dus. Bedankt voor je input! :)

Anderen wellicht nog suggesties?
pi_182426306
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8110-4g


Probleem opgelost.
Is in de banaan kleur of gewoon zwart.

Whatsapp zal binnen kort ook moeten werken.

Gewoon een fm radio ingebouwd.
Oeh, ik lees ook mee. Jammer van het gebogen scherm, en de camera zal waarschijnlijk niet zoveel voorstellen, maar WhatsApp zit er dus nog niet op?

TS, zat zelf ook aan Alcatel te denken. Relatief eenvoudige telefoons voor een zacht prijsje. Heb ooit zeven jaar met mijn tweedehands Alcatel (dumbphone) gedaan. Degelijk spul. Of Blackberry?
Somebody that I used to know
pi_182427210
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oeh, ik lees ook mee. Jammer van het gebogen scherm, en de camera zal waarschijnlijk niet zoveel voorstellen, maar WhatsApp zit er dus nog niet op?

TS, zat zelf ook aan Alcatel te denken. Relatief eenvoudige telefoons voor een zacht prijsje. Heb ooit zeven jaar met mijn tweedehands Alcatel (dumbphone) gedaan. Degelijk spul. Of Blackberry?
Heb je van Alcatel ook een telefoon die gewoon 4g heeft, waardoor je dus gewoon kunt internetten en waar eventueel wel whatsapp op kan (als enige app)?
pi_182427814
quote:
Oftewel ik zou een nieuwe moeten kopen. Je wordt onderhand verplicht financieel leeggezogen wil je meedoen met deze "noodzakelijke" dingen van de samenleving.
geen iphone nemen en dan ben je voor eens per 4-6 jaar klaar voor max een euro of 200
pi_182428086
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:33 schreef mschol het volgende:

[..]

geen iphone nemen en dan ben je voor eens per 4-6 jaar klaar voor max een euro of 200
Het is niet de enige reden dat ik van een smartphone af wil. Ik wil in het algemeen gewoon af van die afhankelijkheid, prikkels en continu maar 24/7 aanwezig te moeten zijn.

Bovengenoemde was de druppel zegmaar.
pi_182428833
Motorola heeft ook smartphones met minder meuk erop. Je kan ook meldingen uitzetten en bepaalde apps niet downloaden?
Somebody that I used to know
pi_182428848
En dat van Alcatel weet ik niet. Blackberry kan ook echt interessant zijn voor wat jij zoekt.
Somebody that I used to know
pi_182429120
Ik heb zelf een Sony Xerpia Z1, ook met ingebouwde radio.
Ben er zeer tevreden.
pi_182429289
Bedankt voor de tips allemaal! :)

En @postbus, nee dat werkt bij mij niet. Uiteindelijk ga je toch wel apps downloaden. Meldingen heb ik al uitstaan, bevalt me goed. Maar ik wil gewoon echt van het smartphone idee af. Heb het een aantal jaar gebruikt nu en bem simpelweg tot de conclusie gekomen dat het ding mn leven er niet beter op heeft gemaakt.

Vandaar dus dat ik m de deur uit doe, maar vanwege verplichtingen naar werk toe toch wel een alternatief zoek.
pi_182429397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:44 schreef Antaris het volgende:
Ik heb zelf een Sony Xerpia Z1, ook met ingebouwde radio.
Ben er zeer tevreden.
Fijn dat je het topic meeleest :')
pi_182429592
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het is niet de enige reden dat ik van een smartphone af wil. Ik wil in het algemeen gewoon af van die afhankelijkheid, prikkels en continu maar 24/7 aanwezig te moeten zijn.

Bovengenoemde was de druppel zegmaar.
Zelfde probleem hier ook.
Vandaar dat naar deze Nokia kijkt.
Gebruik wel mobiele hotspot voor de laptop.
Bijna alle telefoon type na gelopen .
En deze is een van de weinige die deze functie wel bezit .
4g heb ik wel nodig wegens tele2 .
Als je alleen 3g nodig heb zijn er meer opties.
Waarom de Nokia 3310 3g versie.
pi_182431465
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8110-4g

Probleem opgelost.
Is in de banaan kleur of gewoon zwart.

Whatsapp zal binnen kort ook moeten werken.

Gewoon een fm radio ingebouwd.
Gaaf vooral in banaankleur :D _O_ _O_
pi_182432847
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Zelfde probleem hier ook.
Vandaar dat naar deze Nokia kijkt.
Gebruik wel mobiele hotspot voor de laptop.
Bijna alle telefoon type na gelopen .
En deze is een van de weinige die deze functie wel bezit .
4g heb ik wel nodig wegens tele2 .
Als je alleen 3g nodig heb zijn er meer opties.
Waarom de Nokia 3310 3g versie.
Die hotspotfunctie kom mij ook wel heel goed uit inderdaad. Denk maar dat ik voor deze ga.
pi_182433398
Kan die Nokia wel aps aan ?

Zit eigenlijk hetzelfde te denken, wil wel een mobiel maar dus niet meer het hele smartphone circus, zoek dus eigenlijk een telefoon om mee te bellen :) en te whats appen, en te Viberen (waar ik woon, in dit land, gebruikt men geen Whats app maar VIber terwijl ik met Nederland weer Whats app gebruik).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182433654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan die Nokia wel aps aan ?

Zit eigenlijk hetzelfde te denken, wil wel een mobiel maar dus niet meer het hele smartphone circus, zoek dus eigenlijk een telefoon om mee te bellen :) en te whats appen, en te Viberen (waar ik woon, in dit land, gebruikt men geen Whats app maar VIber terwijl ik met Nederland weer Whats app gebruik).
KaiOS heeft een eigen store

https://tweakers.net/revi(...)tijd-nokia-8110.html
pi_182434876
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Gaaf vooral in banaankleur :D _O_ _O_
Weet je hoe handig dat is? Hij valt altijd op, je vergeet hem daardoor minder vaak, bent hem minder snel kwijt, en als vrouw vind ik hem makkelijker terug in mijn tas. Ik heb nu een knalrode en ik kan ieder fel kleurtje aanbevelen boven zwart.
Somebody that I used to know
pi_182435753
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoe handig dat is? Hij valt altijd op, je vergeet hem daardoor minder vaak, bent hem minder snel kwijt, en als vrouw vind ik hem makkelijker terug in mijn tas. Ik heb nu een knalrode en ik kan ieder fel kleurtje aanbevelen boven zwart.
Daarom zijn sommige speciale dingen voor een vrouw ook een kleurtje .
De vrouw haar beste vriend in een tas.
Lol

https://www.phonearena.co(...)-for-just-75_id94500

[ Bericht 12% gewijzigd door suijkerbuijk op 10-10-2018 18:02:14 ]
pi_182436011
En deze , TS? (ik dump even wat linkjes vanuit Google)

https://www.digitec.ch/en(...)one-to-the-test-8091
https://tweakers.net/nieu(...)foons-met-kaios.html

En je bent niet de enige (bericht uit 2017)
Schellevis twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:36:58 Ik zoek een dumbphone met WhatsApp (en mogelijk Telegram). Ik heb hem nog niet gevonden. reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 10-10-2018 18:18:07 ]
Somebody that I used to know
pi_182440974
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:09 schreef Postbus100 het volgende:
En deze , TS? (ik dump even wat linkjes vanuit Google)

https://www.digitec.ch/en(...)one-to-the-test-8091
https://tweakers.net/nieu(...)foons-met-kaios.html

En je bent niet de enige (bericht uit 2017)
Schellevis twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:36:58 Ik zoek een dumbphone met WhatsApp (en mogelijk Telegram). Ik heb hem nog niet gevonden. reageer retweet
Bedankt voor je linkjes man. Vooral dit uit je tweede link vind ik interessant:

quote:
De ondersteuning van WhatsApp voor KaiOS zet de deur open voor de komst van goedkope mobieltjes met 4g die weinig meer kunnen dan bellen, sms'en en een klein aantal andere apps als WhatsApp draaien. Die categorie bestaat nu nog niet.
Precies in dat segment val ik nu, maar het aanbod is inderdaad heeel erg matig.

Wat betreft de andere mobiel denk ik dat ik toch voor de nokia ga. Vooral vanwege het feit dat er een hotspot optie op zit die ik regelmatig gebruik voor mn laptop. Verder heb ik ook nog geen andere telefoon kunnen vinden die deze functie heeft.

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties! ^O^
pi_182441068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oeh, ik lees ook mee. Jammer van het gebogen scherm, en de camera zal waarschijnlijk niet zoveel voorstellen, maar WhatsApp zit er dus nog niet op?

TS, zat zelf ook aan Alcatel te denken. Relatief eenvoudige telefoons voor een zacht prijsje. Heb ooit zeven jaar met mijn tweedehands Alcatel (dumbphone) gedaan. Degelijk spul. Of Blackberry?
Als deze uitvoering dezelfde problemen gaat krijgen als met de eerste uitvoering m.b.t. de contacten van uitschuifbaar "klepje", dan bedank ik er voor. Verder was het een lekker toestel.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:20 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182441344
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8110-4g

Probleem opgelost.
Is in de banaan kleur of gewoon zwart.

Whatsapp zal binnen kort ook moeten werken.

Gewoon een fm radio ingebouwd.
Grappig ding. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182441554
Dubbel lol
pi_182441573
Hoe je Whatsapp moet installeren
Was fake.
Alleen de versie in India staat in de store.

[ Bericht 97% gewijzigd door suijkerbuijk op 10-10-2018 22:26:11 ]
pi_182441871
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als deze uitvoering dezelfde problemen gaat krijgen als met de eerste uitvoering m.b.t. de contacten van uitschuifbaar "klepje", dan bedank ik er voor. Verder was het een lekker toestel.
Goed om te weten.
Somebody that I used to know
pi_182442337
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goed om te weten.
Dank je.
pi_182445001
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als deze uitvoering dezelfde problemen gaat krijgen als met de eerste uitvoering m.b.t. de contacten van uitschuifbaar "klepje", dan bedank ik er voor. Verder was het een lekker toestel.
Wat was daar mee dan?
pi_182445566
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 06:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat was daar mee dan?
Dat te veel mensen proberen net zo cool te zijn als neo in de matrix.

Dit ding is al een tijd op de markt.
als er iets mis mee was dan had echt wel iemand gelukt er over op YouTube of op een forum.

Klepje bij de ouwe kan uit slijten en sommige hadden een kabel breuk .
Vroeger was er ook een mic kabeltje wat kapot kon gaan.
Tegenwoordige is flex plastics geprint.
Dat gaat niet zomaar kapot.

En als je normaal doet met een telefoon gaat het ook niet verrot .
Zelf nooit geen last van gehad of kapotte schermen .
Maar veel mensen lukt het wel om hun telefoon te slopen .
pi_182445834
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 07:48 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dat te veel mensen proberen net zo cool te zijn als neo in de matrix.

Dit ding is al een tijd op de markt.
als er iets mis mee was dan had echt wel iemand gelukt er over op YouTube of op een forum.

Klepje bij de ouwe kan uit slijten en sommige hadden een kabel breuk .
Vroeger was er ook een mic kabeltje wat kapot kon gaan.
Tegenwoordige is flex plastics geprint.
Dat gaat niet zomaar kapot.

En als je normaal doet met een telefoon gaat het ook niet verrot .
Zelf nooit geen last van gehad of kapotte schermen .
Maar veel mensen lukt het wel om hun telefoon te slopen .
Helder, thanks man :)
pi_182446215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 06:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat was daar mee dan?
Het klepje waar de microfoon in zat maakte d.m.v. schuifcontacten verbinding met de telefoon, en die schuifcontacten waren kwetsbaar voor verontreinigingen dus werkte de microfoon soms niet of slecht.
Zo te zien heeft Nokia er van geleerd, de microfoon zit nu in de telefoon zelf en het klepje is er alleen om het toetsenbord af te dekken en een gesprek te op te nemen of te beëindigen.

Hmmmm, schijnbaar zit er toch een microfoon in het klepje :?
quote:
And while the new 8110 4G doesn't look identical to the handset of old, there's still a sliding cover protecting the keypad for when being carried in the pocket and extended downwards in use, bringing the microphone closer to the mouth.


[ Bericht 12% gewijzigd door Juup© op 11-10-2018 09:07:29 (Aanvulling) ]
pi_182446826
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het klepje waar de microfoon in zat maakte d.m.v. schuifcontacten verbinding met de telefoon, en die schuifcontacten waren kwetsbaar voor verontreinigingen dus werkte de microfoon soms niet of slecht.
Zo te zien heeft Nokia er van geleerd, de microfoon zit nu in de telefoon zelf en het klepje is er alleen om het toetsenbord af te dekken en een gesprek te op te nemen of te beëindigen.

Hmmmm, schijnbaar zit er toch een microfoon in het klepje :?

[..]

Hmm oke, ben benieuwd wat ze daarop verzonnen hebben als de microfoon weer op dezelfde plek zit.
pi_182446945
Dat je accu van de 5s rot is is niet gek na al die jaren. Vervangen ervan is een 5min job. Verder zou je met ios12 in principe alles nog kunnen draaien, maar aan de andere kant zeg je dat je geen behoefte er meer aan hebt.

Prima, dan kan je alle meldingen uitschakelen, permissie voor locatie ook niet afgeven per app die je dan nog er op hebt en je hebt een prima telefoon die altijd deed wat je wou dat die deed. Ik zou dan niet overhaast zoeken naar iets wat eigenlijk niet bestaat maar gewoon je huidige gebruik aanpassen naar je wensen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_182447057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat je accu van de 5s rot is is niet gek na al die jaren. Vervangen ervan is een 5min job. Verder zou je met ios12 in principe alles nog kunnen draaien, maar aan de andere kant zeg je dat je geen behoefte er meer aan hebt.

Prima, dan kan je alle meldingen uitschakelen, permissie voor locatie ook niet afgeven per app die je dan nog er op hebt en je hebt een prima telefoon die altijd deed wat je wou dat die deed. Ik zou dan niet overhaast zoeken naar iets wat eigenlijk niet bestaat maar gewoon je huidige gebruik aanpassen naar je wensen.
Accu heb ik 2 maanden geleden vervangen.

En ik snap wat je bedoeld te zeggen, maar ik vind het meer zo van een schuldenaar zn eigen bewindvoerder laten zijn. Uiteindelijk ga je toch wel weer overstag.

Ik vind deze overstap voor mezelf noodzakelijk om de afhankelijkheid kwijt te zijn. En we hebben het hier nu over 5 tientjes. Prima om het een kans te geven
pi_182450466
Sinds afgelopen week is de CAT B35 ook verkrijgbaar. Zelfde features als de Nokia 8110 (4G, Kaios, wifi hotspot, camera) maar in een robuuster jasje en beter bedienbare knoppen. Vanaf het moment dat Whatsapp daadwerkelijk beschikbaar is ga ik ook aan de CAT B35. Ik heb vroeger een CAT S30 smartphone gehad en geen problemen ondervonden met de telefoon en het merk. Helaas het ding verloren tijdens oud en nieuw met m'n zatte kop.
pi_182450794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:12 schreef kissiebier het volgende:
Sinds afgelopen week is de CAT B35 ook verkrijgbaar. Zelfde features als de Nokia 8110 (4G, Kaios, wifi hotspot, camera) maar in een robuuster jasje en beter bedienbare knoppen. Vanaf het moment dat Whatsapp daadwerkelijk beschikbaar is ga ik ook aan de CAT B35. Ik heb vroeger een CAT S30 smartphone gehad en geen problemen ondervonden met de telefoon en het merk. Helaas het ding verloren tijdens oud en nieuw met m'n zatte kop.
Hmm, die is ook wel heel erg interessant. Wellicht dat ik toch mn keuze ga bijstellen.
pi_182451906
Wanneer komt die WA op kaios dan beschikbaar? (waar wordt dat gemeld?)
Somebody that I used to know
pi_182475008
Ik denk dat het op internet gaan en wat bankzaken regelen, lastig wordt met de aangedragen telefoons. Ik kan dit niet onderbouwen, maar dat vermoed ik. Websites zitten tegenwoordig best geavanceerd in elkaar en ik weet niet of een tetefoon zoals die nokia dat goed ondersteund.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_182475047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:13 schreef Bartje1981 het volgende:
Ik denk dat het op internet gaan en wat bankzaken regelen, lastig wordt met de aangedragen telefoons. Ik kan dit niet onderbouwen, maar dat vermoed ik. Websites zitten tegenwoordig best geavanceerd in elkaar en ik weet niet of een tetefoon zoals die nokia dat goed ondersteund.
Ik vraag het me ook af inderdaad, maar ik ga de gok wel nemen. Handig voor jou / jullie dan kan ik dat even testen :P
pi_182475671
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:13 schreef Bartje1981 het volgende:
Ik denk dat het op internet gaan en wat bankzaken regelen, lastig wordt met de aangedragen telefoons. Ik kan dit niet onderbouwen, maar dat vermoed ik. Websites zitten tegenwoordig best geavanceerd in elkaar en ik weet niet of een tetefoon zoals die nokia dat goed ondersteund.
Met de tablet die altijd ergens ligt te slingeren.
Er ligt er een in de auto en een in de woning
Zo lang de telefoon wel mobiele hotspot bezit.

Whatsapp werkt ook via een browser als het goed is.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:00:09 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182475774
Er is echt een markt hiervoor. Ik ben er ook wel klaar mee, het zijn meer compacte pc's dan een tel.


Light phone 2
pi_182475960
Leuke xioami gewoon google hier op het forum

Keuze genoeg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')