abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182425245
Wie meer dan 100 kilo weegt, mag niet meer op Griekse ezel rijden

Ezels mogen in Griekenland geen personen meer dragen van meer dan 100 kilo of van meer dan een vijfde van hun eigen gewicht. De nieuwe regels komen er nadat dierenorganisaties aan de bel trokken omdat ezels in Santorini vaak zware toeristen de trappen opdragen. Veel dieren gaan daardoor door hun rug.

De dierenmishandeling op Santorini zorgde afgelopen zomer voor ophef. Het pittoreske eiland met z'n doolhof van steile straatjes en trapjes trekt jaarlijks veel toeristen. Zij laten zich graag op de hellingen en steile trapjes vervoeren op de rug van ezels. Maar daardoor lijden de dieren aan ernstige rugproblemen.

Onder meer via de facebookpagina Help the Santorini Donkeys werden afgelopen zomer foto's gedeeld die de wereld over gingen. Dierenactivisten waren geschokt. In navolging van het schandaal heeft het Griekse ministerie van plattelandsontwikkeling nieuwe wetten vastgesteld om het welzijn van de ezels te waarborgen.

,,Eigenaars zijn verantwoordelijk dat hun dieren in goede gezondheid verkeren. Onder geen beding mogen dieren ingezet worden die zwanger, ziek of gewond zijn of waarvan de hoeven slecht onderhouden zijn. De dieren moeten dagelijks geschikt voedsel en vers drinkwater krijgen, in containers die minstens één keer per dag worden schoongemaakt. In hun stallen en waar ze werken moet desinfectiemiddel aanwezig zijn. En ze mogen geen gewicht meer dragen van meer dan 100 kilo of meer dan een vijfde van hun lichaamsgewicht."

Dierenactivisten zijn tevreden.De situatie in Santorini is al vele jaren aan de gang en het kan niet op één dag worden opgelost", zegt Elisavet Chatzi, die afgelopen zomer deelnam aan het protest.

Dankzij de internationale media-aandacht hebben we deze strijd gewonnen en deze nieuwe regels kunnen afdwingen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)zel-rijden~abd48bdf/


Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182425249
Arme ezels 😢
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182425257
* de_boswachter met een BMI van 32 meldt zich in dit topic

#lotgenoten #viesdik #frituren #bitterballenmakenvanezelvlees
U MAD?
pi_182425387
En nu maar wachten op viesdikke amerikaanse toeristen die discriminazi gaan roepen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182425717
Een varken op een ezel.

  woensdag 10 oktober 2018 @ 07:59:59 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182425837
Goede maatregel. In ZA is ook een gewicht vastgesteld om te mogen rijden op een struisvogel, ik dacht dat dit iets van 70 of 80 kilo was. Dat men zich niet schaamt om met je lomp, log en vadsig lijf op zo'n ezel te gaan zitten en nog op de foto ook. Ze zouden juist die trappen moeten nemen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_182426298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:59 schreef controlaltdelete het volgende:
Goede maatregel. In ZA is ook een gewicht vastgesteld om te mogen rijden op een struisvogel, ik dacht dat dit iets van 70 of 80 kilo was. Dat men zich niet schaamt om met je lomp, log en vadsig lijf op zo'n ezel te gaan zitten en nog op de foto ook. Ze zouden juist die trappen moeten nemen.
Kidding right? Rijden op een struisvogel?

Verder eens met je post

Sowieso ezel rijden kan echt niet meer in deze tijd
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:53:43 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182426354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef maryen65 het volgende:

[..]


Sowieso ezel rijden kan echt niet meer in deze tijd
:').
And so is the past
pi_182426580
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef maryen65 het volgende:

Sowieso ezel rijden kan echt niet meer in deze tijd
Waarom niet?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:20:14 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182426620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Kidding right? Rijden op een struisvogel?

Verder eens met je post

Sowieso ezel rijden kan echt niet meer in deze tijd
Toeristen kunnen op die farms een ritje op een struisvogel maken, voor mij hoeft het ook niet maar er worden zelfs races op die beesten meegemaakt.


Ezelrijden is niets mis mee. In zat landen worden ze nog gebruikt als vervoer of als pakezel. Zolang je het beest niet overbelast en goed verzorgd zie ik er geen kwaad in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_182426640
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182426933
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:16 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Waarom niet?
Kom op zeg, dierenuitbuiting kan toch echt niet meer. Arme beesten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182426936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:43 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Kom op zeg, dierenuitbuiting kan toch echt niet meer. Arme beesten
Mag paardrijden nog wel?
pi_182426954
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:44 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Mag paardrijden nog wel?
Ja stom weet ik niet. Niet als ze uitgebuit worden. Paardrijden word als iets "normaal" gezien. Je ziet ze veel in films ed. Nooit over nagedacht eerlijk
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182426964
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:44 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Mag paardrijden nog wel?
bij paardrijden zie je dit over het algemeen niet gebeuren

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182427014
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

bij paardrijden zie je dit over het algemeen niet gebeuren

[ [url=https://cdn01.pijpermedia.nl/efa2IxgzKv4jcHYO_FXSjnD1k5w=/smart/https://cdn.indicium.nu/s(...)ini_5.jpg]afbeelding[/url] ]
Dan is de discussie of je dierenmishandelkng moet aanpakken en dat vind ik een andere discussie of je op ezels moet kunnen rijden.
pi_182427045
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:49 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dan is de discussie of je dierenmishandelkng moet aanpakken en dat vind ik een andere discussie of je op ezels moet kunnen rijden.
je kan nog steeds op ezels rijden, maar niet als je een viesdikke trol bent waardoor die dieren hun rug breken... volgens mij pakken ze hier dus gewoon dierenmishandelig aan en is dat totaal geen andere discussie...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182427091
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:49 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dan is de discussie of je dierenmishandelkng moet aanpakken en dat vind ik een andere discussie of je op ezels moet kunnen rijden.
Nou ja elk normaal denkende volwassene gaat niet op een ezel rijden. IK denk dat paarden een sterkere rug hebben dan een ezel.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182427151
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je kan nog steeds op ezels rijden, maar niet als je een viesdikke trol bent waardoor die dieren hun rug breken... volgens mij pakken ze hier dus gewoon dierenmishandelig aan en is dat totaal geen andere discussie...
Zeker, maar ik reageerde op iemand die aangaf dat het rijden op ezels in het algemeen niet mee kan in deze tijd.
pi_182427162
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:58 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zeker, maar ik reageerde op iemand die aangaf dat het rijden op ezels in het algemeen niet mee kan in deze tijd.
ah okee...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:01:59 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182427207
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:58 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zeker, maar ik reageerde op iemand die aangaf dat het rijden op ezels in het algemeen niet mee kan in deze tijd.
Vind ik ook een beetje onzin al worden ezels wel vaak overbeladen want echt heel zwaar kun je een ezel niet bepakken. Een ezel gaat ook gewoon door tot íe neervalt. Daarom heeft men ook de muilezel uitgevonden, ze zijn sterker en kunnen veel meer hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_182427223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Nou ja elk normaal denkende volwassene gaat niet op een ezel rijden. IK denk dat paarden een sterkere rug hebben dan een ezel.
Want? Ezels worden al duizenden jaren gebruikt als vervoermiddel. Waarom zijn mensen die op Ezels rijden niet normaal denkend? Alleen omdat jij denkt dat ezels niet geschikt zijn als vervoermiddel?
pi_182429236
Ja, en mensen worden al jaren geboren met benen waar ze prima op kunnen lopen. Als je al niet zelf een bergje kan beklimmen kun je beter van de berg afspringen want dan ben je echt wel waardeloos hoor. Gooi jezelf dan maar weg. Bye, Felicia!
Go hard or go home
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:57:36 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182429370
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 05:10 schreef superniger het volgende:
Arme ezels 😢
de mensen of de dieren ?

//--//

Los daarvan is denk ik de kern dat je dieren niet voor het beleven van eigen genot moet inzetten en ze alsdan sws onnodig lijden moet voorkomen.
Ik heb geen enkel probleem dat ezels als lastdieren worden ingezet, hadden ze maar geen ezel moeten zijn. Het begint te schuren wanneer dieren als vermaak worden aangeboden en gemakshalve worden mishandeld. Als mens moet (en kan) je geen dingen doen die onnodig zijn voor het welzijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182429405
Terecht, die vette varkens zouden ze een klif in moeten rollen. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')