abonnement Unibet Coolblue
pi_182425210
Hi allemaal,

Ik heb een klein reis-dilemma waar ik jullie hulp bij kan gebruiken :)

Op dit moment verblijf ik voor m'n studie in Australië. Ik ben van plan van half november tot half december de East Coast te doen, om half december in Cairns te eindigen. Vervolgens hoef ik eind januari pas weer in Nederland terug te zijn. Mijn idee is dus om de tijd daartussen in Azië door te brengen. Nu zit ik met de volgende 'beperkingen':

1. Ik wil kerst graag doorbrengen op een plek die geschikt is voor solo-reizigers
2. Ik zou oud en nieuw graag op een soortgelijke plek doorbrengen
3. Cost of living in de te bezoeken landen zou relatief laag moeten zijn
4. Eerste bestemming is idealiter relatief goedkoop vanaf Cairns te bereiken, rond 16-18 december.

Nu is het zo dat de opties vanaf Cairns relatief beperkt zijn; er zijn goedkope vluchten richting Bali, Singapore en Japan. Japan valt op dit moment af, daar wil ik graag een keer meer tijd besteden. Op dit moment zit ik dus vooral te denken aan Bali, waar ik 16 december zou aankomen en tot 25/26 december zou willen verblijven, zodat ik wat mensen kan leren kennen om Kerst mee te vieren.

Het dilemma: ik houd normaal meer van bestemmingen die wat buiten de gebaande paden liggen, en wat minder toeristen trekken. Ik ben nog niet in Azië geweest, maar in Europa trekt Oost-Europa mij bijvoorbeeld heel erg, en ik heb het vorig jaar in Guatemala ook erg naar m'n zin gehad. Verder houd ik erg van cultuur, natuur, en houd er niet van m'n hele vakantie op het strand door te brengen.

Na een maand East Coast heb ik dus het gevoel dat Bali iets té toeristisch zou kunnen zijn. Wat denken jullie? Verder was mijn idee eerst om na Bali door te vliegen naar Vietnam en daar zo'n 3/4 weken te besteden, maar ik heb het idee dat dat ook relatief druk met toeristen kan zijn. Een andere optie zou zijn zo'n 5 weken door Indonesië te trekken, na Bali waarschijnlijk lekker rustig aan op Java. Ik heb het idee dat dit meer een bestemming is waar ik het naar m'n zin kan hebben. In beide gevallen zou ik niet echt weten waar ik Oud&Nieuw kan doorbrengen.

Kortom: hebben jullie aanbevelingen van bestemmingen in (zuidoost) Azië de enigszins binnen mijn wensen lijken te passen?
pi_182425382
de democratische volksrepubliek korea ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182425900
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
de democratische volksrepubliek korea ^O^
Volgens mij is dat niet in ZO Azië.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182425922
Kerstmis op Java is geen groot feest....
pi_182426055
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Kerstmis op Java is geen groot feest....
Kerst zou ik in het huidige idee op Bali spenderen
pi_182426358
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 04:11 schreef larsico het volgende:
Op dit moment zit ik dus vooral te denken aan Bali, waar ik 16 december zou aankomen en tot 25/26 december zou willen verblijven, zodat ik wat mensen kan leren kennen om Kerst mee te vieren.
Indonesië is groter dan Bali. En ook op Bali hoef je niet perse in Kuta te verblijven natuurlijk.

Je wilt mensen tegen komen, bedoel je dan specifiek westerse mensen die ook kerst vieren? Persoonlijk zou ik die kerst lekker laten voor wat het is. Even skypen naar het thuisfront misschien. Oud en nieuw een beetje het zelfde verhaal. Dat feest kan je beter gaan vieren met het chinees nieuwjaar natuurlijk.

Btw in het westen van Bali zit nog een christelijke kerkgemeenschap, daar kun je vast wel kerst vieren. ;-)
pi_182426767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:53 schreef nanuk het volgende:

[..]

Indonesië is groter dan Bali. En ook op Bali hoef je niet perse in Kuta te verblijven natuurlijk.

Je wilt mensen tegen komen, bedoel je dan specifiek westerse mensen die ook kerst vieren? Persoonlijk zou ik die kerst lekker laten voor wat het is. Even skypen naar het thuisfront misschien. Oud en nieuw een beetje het zelfde verhaal. Dat feest kan je beter gaan vieren met het chinees nieuwjaar natuurlijk.

Btw in het westen van Bali zit nog een christelijke kerkgemeenschap, daar kun je vast wel kerst vieren. ;-)
Bali omdat m'n vlucht daar aan zou komen, en ik daar inderdaad ook andere westerse toeristen verwacht te ontmoeten. Daarna bijv. Java zou een optie zijn.

Qua kerst wil ik eigenlijk het liefste gewoon niet op een plek zijn waar het al te aanwezig is in het dagelijks leven, met andere woorden waar ik niet geconfronteerd hoef te worden met allerlei blije gezinnen die samen gezellig kerst aan het vieren zijn :D

Dus eigenlijk in essentie probeer ik kerst juist te ontlopen, en dan misschien klein in een hostel een beetje te vieren met gewoon een dinner ofzo.
pi_182426798
Ik raad Cambodja aan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 13:13:46 #9
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182430744
Vietnam. Stuk relaxter dan Thailand en nog steeds spotgoedkoop. Maar muz Singapore is eigenlijk heel ZO Azie erg goedkoop.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182444837
Begin er steeds meer achter te komen dat Bali niet helemaal is wat ik zoek rond kerst - er schijnen juist aardig wat Australische/Europese gezinnen te zitten. Probleem is dat ik het moeilijk vind een idee te krijgen van tot welke mate ik dit zou kunnen ontsnappen op het eiland. Iemand ervaring hiermee?
pi_182444846
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:29 schreef larsico het volgende:

[..]

Qua kerst wil ik eigenlijk het liefste gewoon niet op een plek zijn waar het al te aanwezig is in het dagelijks leven, met andere woorden waar ik niet geconfronteerd hoef te worden met allerlei blije gezinnen die samen gezellig kerst aan het vieren zijn :D

Dus eigenlijk in essentie probeer ik kerst juist te ontlopen, en dan misschien klein in een hostel een beetje te vieren met gewoon een dinner ofzo.
Zet dan maar een dikke streep door de Filippijnen. Men is hier nu al bezig met de kerstversiering, en dat wordt enkel erger en erger.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182445820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 04:01 schreef larsico het volgende:
Begin er steeds meer achter te komen dat Bali niet helemaal is wat ik zoek rond kerst - er schijnen juist aardig wat Australische/Europese gezinnen te zitten. Probleem is dat ik het moeilijk vind een idee te krijgen van tot welke mate ik dit zou kunnen ontsnappen op het eiland. Iemand ervaring hiermee?
Bali is natuurlijk het vakantie eiland van Australie en Nieuw Zeeland. Toch blijft het gros hangen in Kuta of op Nusa Dua, veel verder dan Singajara komen er niet veel. Ik ben er wel in de (nl)winter geweest maar niet rond de kerst dus echt weet ik het ook niet maar Als je naar Gilimanuk of juist naar het noord oosten dan ben je de grote bulk van toeristen echt helemaal kwijt terwijl de voorzieningen er wel zijn. Je kan ook naar de binnenlanden van Sumatra, weinig toerisme en wel vreselijk mooi met aardige mensen.
pi_182446511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 04:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zet dan maar een dikke streep door de Filippijnen. Men is hier nu al bezig met de kerstversiering, en dat wordt enkel erger en erger.
Haha goed om te weten 😅
Stond om andere redenen ook op dit moment al niet super hoog op m'n lijst
pi_182446519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Bali is natuurlijk het vakantie eiland van Australie en Nieuw Zeeland. Toch blijft het gros hangen in Kuta of op Nusa Dua, veel verder dan Singajara komen er niet veel. Ik ben er wel in de (nl)winter geweest maar niet rond de kerst dus echt weet ik het ook niet maar Als je naar Gilimanuk of juist naar het noord oosten dan ben je de grote bulk van toeristen echt helemaal kwijt terwijl de voorzieningen er wel zijn. Je kan ook naar de binnenlanden van Sumatra, weinig toerisme en wel vreselijk mooi met aardige mensen.
Ik ga me eens verdiepen in de bestemmingen die je noemt! Overweeg ook om Bali een paar dagen aan te kijken, en als het niet zo heel erg bevalt voor kerst nog naar één van de andere eilanden te gaan

Zou graag echt volledige reisgidsen over Indonesië/ZO Azië te lezen maar heb daar op dit moment helaas niet genoeg tijd voor
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 15:14:47 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182452786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 04:01 schreef larsico het volgende:
Begin er steeds meer achter te komen dat Bali niet helemaal is wat ik zoek rond kerst - er schijnen juist aardig wat Australische/Europese gezinnen te zitten. Probleem is dat ik het moeilijk vind een idee te krijgen van tot welke mate ik dit zou kunnen ontsnappen op het eiland. Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben Kerst op Java meegemaakt. Uitgezonderd een paar hotelmedewerkers met Kerstmutsen op niks van Kerst meegekregen. Met O&N waren we in Ubud. Veel meer dan wat knallers op het voetbalveld was het ook niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 16:51:40 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182454489
Noordwest Bali is nog helemaal niet platgetreden door toeristen en is erg mooi! Met name snorkelen bij Menjangan en de rijstvelden rondom Munduk zijn prachtig O+ Als je je toch te geïsoleerd voelt kun je makkelijk naar Ubud om daar weer andere reizigers te ontmoeten.

Java is wellicht minder toeristisch maar wel weer een stuk dichtbevolkter en viezer. Maar vond juist de combi tussen de twee verschillende eilanden heel tof!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182466828
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wij hebben Kerst op Java meegemaakt. Uitgezonderd een paar hotelmedewerkers met Kerstmutsen op niks van Kerst meegekregen. Met O&N waren we in Ubud. Veel meer dan wat knallers op het voetbalveld was het ook niet.
Ah goed om te horen!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:51 schreef MaJo het volgende:
Noordwest Bali is nog helemaal niet platgetreden door toeristen en is erg mooi! Met name snorkelen bij Menjangan en de rijstvelden rondom Munduk zijn prachtig O+ Als je je toch te geïsoleerd voelt kun je makkelijk naar Ubud om daar weer andere reizigers te ontmoeten.

Java is wellicht minder toeristisch maar wel weer een stuk dichtbevolkter en viezer. Maar vond juist de combi tussen de twee verschillende eilanden heel tof!
Bedankt voor de tips! Ga me eens verdiepen in Noordwest Bali, en dan met name of dat een beetje te doen is zonder rijbewijs (dus zonder scooter), en of er nog wel af en toe een hostel zit
pi_182467328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 04:12 schreef larsico het volgende:

[..]

Ah goed om te horen!

[..]

Bedankt voor de tips! Ga me eens verdiepen in Noordwest Bali, en dan met name of dat een beetje te doen is zonder rijbewijs (dus zonder scooter), en of er nog wel af en toe een hostel zit
Heb je tegenwoordig een rijbewijs nodig op Bali?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182467418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Heb je tegenwoordig een rijbewijs nodig op Bali?
Volgens mij vraagt de verhuurder er niet om, en moet je alleen een kleine 'afkoopsom' betalen mocht de politie je staande houden. Dit is wat ik begrepen heb althans.

Gaat er meer om dat ik nog nooit op een scooter heb gereden en niet weet of Bali de goede plek is om dat voor de eerste keer te doen haha
pi_182468554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:27 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij vraagt de verhuurder er niet om, en moet je alleen een kleine 'afkoopsom' betalen mocht de politie je staande houden. Dit is wat ik begrepen heb althans.

Gaat er meer om dat ik nog nooit op een scooter heb gereden en niet weet of Bali de goede plek is om dat voor de eerste keer te doen haha
Mijn eerste scooter ervaring was ook in Bali. Eerst even twee keer heen en weer in een rustig straatje waar de hostel eigenaar even uitlegde hoe alles werkte. Daarna mochten we zijn scooter huren. We hadden beiden geen rijbewijs mee maar dat was geen probleem.
pi_182523471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:55 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Mijn eerste scooter ervaring was ook in Bali. Eerst even twee keer heen en weer in een rustig straatje waar de hostel eigenaar even uitlegde hoe alles werkte. Daarna mochten we zijn scooter huren. We hadden beiden geen rijbewijs mee maar dat was geen probleem.
Totdat je een aanrijding hebt, dan is er een extra argument om je helemaal uit te kleden.

Rijbewijs kan je halen op het politieburo, bijna gratis maar dan zit je een dag in de rij. Door iets extra geld toe te schuiven ben je met een half uur weer weg en krijg je nog een kop koffie toe.

Denk erom dat bij aanrijdingen jij altijd de schuldige bent. Als jij er niet was geweest dan was het ongeluk niet gebeurd en de lokale mensen waren er eerder en hebben dus meer rechten. Als er een kind vanachter een boom de straat op rent dan ben je gewoon de sjaak. Zeker als je een kind aanrijdt dan zal de omgeving jou botweg in elkaar rammen (ja, je wordt fysiek gelagen), bij een paar kippen die je raakt kan je het vaak wel afkopen naar horen zeggen.

Om te rijden is het go with the flow, drukkere stukken is vaak fiets snelheid en dan kan je rustig door het verkeer heen friemelen. Wel weten waar je heen wilt. Ik heb wel gehad dat ik niet naar rechts durfde door de drukte, dan maar naar links, rustig aan naar het midden van de weg en ergens proberen om te keren.

Een grotere weg vond ik veiliger, daar springen geen mensen achter bomen vandaan. Wel wil je dan regelmatig en vrachtwagen inhalen maar dat lukt dan wel met wat beleid. Inhalen wil je wel, niet alleen vanwege het gebrek aan snelheid maar ook vanwege de frisse lucht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')