abonnement Unibet Coolblue
pi_182421497
Soms moet je wat proberen. Daarom heb ik gesolliciteerd naar de functie van marinevlieger (NH90 piloot, zeg maar). De kans dat ik het red is klein, maar dus even groot als van de rest. Als je het niet probeert word je het zeker niet. De sollicitatieprocedure is er een met meerdere selectierondes.

Eerder heb ik ook in de selectie voor luchtverkeersleider gezeten, daar viel ik af op de taken die specifiek voor luchtverkeersleiders relevant zijn (planning, sorteren, etc.) uit de selectie bleek wel dat mijn ruimtelijk inzicht best goed is. Ik scoorde hoog op de taken waar anderen normaal gesproken op zakken.

De eerste ronde, VCT1, ben ik door. Dit was een intelligentie/capaciteitentest die je thuis maakt.

Nu heb ik gekeken wat VCT2 inhoudt, maar ik kan er weinig over vinden. Ook de informatievoorziening vanuit defensie is summier.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met VCT2? Wat kan ik verwachten? Valt er iets voor te bereiden?


*Volgens mij is VCT2 niet defensie specifiek dus het kan zijn dat dit topic beter thuis is in PTA.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 19:20:35 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_182462369
Ik heb hem vorig jaar gedaan en helaas niet gehaald. Volgende maand heb ik nog 1 kans om hem te halen (aangezien je hem maar twee keer mag doen). Maar er werd ons verteld dat het niet de bedoeling was om te vertellen wat de test inhield aangezien mensen zich er dan op voor gaan bereiden (voor zover dat kan, want is veelal niet voor te bereiden) en ze dan oneerlijke selectie krijgen. Dus wacht het rustig af. Als je geschikt bent zal dat vanzelf naar voren komen.
pi_182476497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:31 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb hem vorig jaar gedaan en helaas niet gehaald. Volgende maand heb ik nog 1 kans om hem te halen (aangezien je hem maar twee keer mag doen). Maar er werd ons verteld dat het niet de bedoeling was om te vertellen wat de test inhield aangezien mensen zich er dan op voor gaan bereiden (voor zover dat kan, want is veelal niet voor te bereiden) en ze dan oneerlijke selectie krijgen. Dus wacht het rustig af. Als je geschikt bent zal dat vanzelf naar voren komen.
Ok, helder. Had al ergens het idee dat er wel een reden zou zijn dat de inhoud niet openbaar is en er geen info wordt gegeven. Ik heb er in ieder geval zin in. Ben erg benieuwd.

Wanneer heb jij die test gedaan? Ik dacht dat je het een keer per jaar mag proberen met een maximum van 2 keer.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182482213
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:44 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ok, helder. Had al ergens het idee dat er wel een reden zou zijn dat de inhoud niet openbaar is en er geen info wordt gegeven. Ik heb er in ieder geval zin in. Ben erg benieuwd.

Wanneer heb jij die test gedaan? Ik dacht dat je het een keer per jaar mag proberen met een maximum van 2 keer.
Juli vorig jaar. Je mag hem inderdaad 2x doen, maar moet minimaal 1 jaar tussen zitten. Dus als ik het nu haal is het definitief klaar. Maar goed, ik weet zelf ook dat de kans dat je het haalt zo klein is. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
pi_182482307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Juli vorig jaar. Je mag hem inderdaad 2x doen, maar moet minimaal 1 jaar tussen zitten. Dus als ik het nu haal is het definitief klaar. Maar goed, ik weet zelf ook dat de kans dat je het haalt zo klein is. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Dat was ook mijn instelling. Ik kon me inschrijven en kwam VCT1 door. Dit zijn dingen die je moet proberen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_183058199
Ik heb de test aankomende woensdag. Echter krijg ik de testen die je online invult niet geladen. De pagina refresht steeds. Meer mensen die problemen ondervinden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')