abonnement Unibet Coolblue
pi_182410680
Registratie aanduiding Volt Nederland
Nieuwsbericht | 09-10-2018 | 08:41

De Kiesraad heeft op 8 oktober 2018 het verzoek ingewilligd om de naam (‘aanduiding’) ‘Volt Nederland’ te registreren in het register van aanduidingen voor de verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement.

Beeld: ©Rijksoverheid
Registratie van een aanduiding is niet verplicht. Een partij kan ook met een zogenoemde blanco lijst deelnemen aan verkiezingen. In dat geval blijft het vakje bovenaan de kandidatenlijst én op het stembiljet leeg; de partij krijgt alleen een nummer toegekend.

Beoordeling registratieverzoeken
De Kiesraad beoordeelt of een aanduiding die een politieke partij wil laten registreren niet in strijd is met bepaalde gronden, opgesomd in de Kieswet. Lijkt de aanduiding niet te veel op een al geregistreerde naam? Is de naam niet misleidend voor de kiezer? Is de aanduiding niet te lang (meer dan 35 tekens)? Of: is de aanduiding in strijd met de openbare orde? Ook moeten aan het verzoek tot registratie enkele stukken zijn toegevoegd, zoals de statuten en de inschrijving bij de Kamer voor Koophandel.
https://www.kiesraad.nl/a(...)iding-volt-nederland
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:39:38 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182410793
Heb je ook meer info over deze partij?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:41:34 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182410828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:39 schreef Hexagon het volgende:
Heb je ook meer info over deze partij?
Vind het ook maar een onduidelijk bericht.

Hier in ieder geval meer over de visie van Volt
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182410872
Grote kans dat ze stemmen gaan pakken van D66/GroenLinks
In ieder geval eurofiel dan D66
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:51:25 #5
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_182411918
Ben best benieuwd wat het inhoudt, want het schijnt best professioneel aangepakt te worden en ook Europawijd. Zal trouwens DiEM25 ook meedoen aan de Europese verkiezingen? Ik weet dat er plannen voor waren, maar in hoeverre dat ook realiteit geworden is, weet ik niet. Die groep zou mij meer liggen, omdat ze ook expliciet het systeem bekritiseren, hetgeen Volt, tenminste zo is mijn eerste indruk, minder doet.
pi_182412968
Nog meer partijen!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182429450
https://www.volkskrant.nl(...)ese-partij~b6616372/

Niet verrassend. George Soros is er weer eens bij betrokken.

Verder zijn ze bij VOLT nogal kakkerige types, is mijn eerste indruk. Van die lieden die overal gewerkt en gestudeerd hebben en daardoor geen enkele loyaliteit kennen. Die verkopen hun land maar wat graag aan een gezichtsloze supranationale machtsorganisatie.

Ik zie niet in hoe deze partij ook maar iets toevoegt aan het politieke bestel. Een opgepompte versie van D66.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 oktober 2018 @ 12:20:31 #8
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_182429720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:03 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ese-partij~b6616372/

Niet verrassend. George Soros is er weer eens bij betrokken.

Verder zijn ze bij VOLT nogal kakkerige types, is mijn eerste indruk. Van die lieden die overal gewerkt en gestudeerd hebben en daardoor geen enkele loyaliteit kennen. Die verkopen hun land maar wat graag aan een gezichtsloze supranationale machtsorganisatie.

Ik zie niet in hoe deze partij ook maar iets toevoegt aan het politieke bestel. Een opgepompte versie van D66.
Geen enkele loyaliteit? Of loyaliteit dat de beperkingen van nationalistische kaders overstijgt?
pi_182429756
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:20 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Geen enkele loyaliteit? Of loyaliteit dat de beperkingen van nationalistische kaders overstijgt?
Welke beperkingen zijn dat volgens jou? Ik zie in globalisme vooral beperkingen: kunstmatig in het leven geroepen 'banden' die vervliegen bij het eerste zuchtje tegenwind.

Globalisme en multiculturalisme zijn geen triomf over de geschiedenis, ook al willen voorstanders dat wel graag zo doen overkomen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182433144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:22 schreef Oostwoud het volgende:

Globalisme en multiculturalisme zijn geen triomf over de geschiedenis, ook al willen voorstanders dat wel graag zo doen overkomen.
De mensheid is sinds het oerbegin georganiseerd in groepen die eigen culturen ontwikkelden.
Oa door voorgang van de techniek is er steeds meer kennis over die andere groepen mensen , ver weg. De geografische afstanden kunnen sneller overbrugd worden. Per elektrische stroompjes zelf binnen enkele seconden. Dat is globalisering.
Het valt niet tegen te houden. Jammer voor de aartsconservatieve lieden die voor de eigen bubbel in stand willen houden, zoals het was, niet te veel veranderingen.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:11:17 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182437258
Oh VOLT, dat is die pan Europese door zekere NGOs gefinancierde club die eigenhandig het populisme gaat stoppen.

Net zo relevant als Steve Bannon. :')
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:16:13 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182437370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De mensheid is sinds het oerbegin georganiseerd in groepen die eigen culturen ontwikkelden.
Oa door voorgang van de techniek is er steeds meer kennis over die andere groepen mensen , ver weg. De geografische afstanden kunnen sneller overbrugd worden. Per elektrische stroompjes zelf binnen enkele seconden. Dat is globalisering.
Het valt niet tegen te houden. Jammer voor de aartsconservatieve lieden die voor de eigen bubbel in stand willen houden, zoals het was, niet te veel veranderingen.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat globalisme nou eigenlijk is. En dat de tegenpool niet isolationisme is. Met het internet heeft het in ieder geval geen reet te maken.

Ik heb niets tegen andere mensen en culturen. Ik wil alleen geen centrale wereldregering. Ik wil een overheid die dicht bij de mensen staat, ik wil democratie, ik wil individuele vrijheid en zelfbeschikking.

Ik wil geem nummer zijn, geen drone, die braaf alles doet en denkt en zegt wat de Hoge Heren die de wereld denken te kunnen runnen van mij willen.
pi_182437629
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal wat globalisme nou eigenlijk is. En dat de tegenpool niet isolationisme is. Met het internet heeft het in ieder geval geen reet te maken.
Definitie.:
globalisme zelfst.naamw. het proces van wereldwijde economische, politieke en culturele integratie

quote:
Ik heb niets tegen andere mensen en culturen. Ik wil alleen geen centrale wereldregering. Ik wil een overheid die dicht bij de mensen staat, ik wil democratie, ik wil individuele vrijheid en zelfbeschikking.
Prima mening, ben ik mee eens.
Maar één centrale werelddictatuur is niet persé het eindresultaat van doorgaande globalisering .
pi_182449486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De mensheid is sinds het oerbegin georganiseerd in groepen die eigen culturen ontwikkelden.
Oa door voorgang van de techniek is er steeds meer kennis over die andere groepen mensen , ver weg. De geografische afstanden kunnen sneller overbrugd worden. Per elektrische stroompjes zelf binnen enkele seconden. Dat is globalisering.
Het valt niet tegen te houden. Jammer voor de aartsconservatieve lieden die voor de eigen bubbel in stand willen houden, zoals het was, niet te veel veranderingen.
Dit is zo'n stromanargument dat ik er niet eens op inga. Tegen globalisme zijn houd niet in dat je je angstig achter de voordeur verschuilt. Wat jij beschrijft is bovendien eenzijdig, want enkel technologisch globalisme.

Globalisme is nog wel wat meer dan de hele wereld over kunnen vliegen en skypen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182555931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:39 schreef Hexagon het volgende:
Heb je ook meer info over deze partij?
Ik weet niet of je nog contact met remlof hebt, maar die is volgens mij bij dat clubje betrokken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182558343
Op de Belgische Twitter staat dit:
quote:
pan-Europese progressieve beweging
En bij de verkiezingen haalden ze welgeteld 2000 stemmen
BelgiumVolt twitterde op maandag 15-10-2018 om 17:32:13 #RT @VoltEuropa: We want to thank everyone who voted for @BelgiumVolt in the local elections, nearly 2000 people chose Volt and we're only getting started! #VoteVolt https://t.co/BjgDMFc75L reageer retweet
Tot zover Volt :')

Ze zijn bijna net zo relevant op Europees niveau als de Feestpartij van Johan Vlemmix
pi_182558501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:18 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit is zo'n stromanargument dat ik er niet eens op inga.
Dan heeft deze reactie ook geen zin.
pi_182565903
Het idee van een pan-europese partij voor het EP staat mij wel aan maar vraag mij af of ze iets kunnen betekenen.

Als ik een Duitse EPer zie welke ik goed vindt zou ik daar gewoon op moeten kunnen stemmen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182569477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als ik een Duitse EPer zie welke ik goed vindt zou ik daar gewoon op moeten kunnen stemmen.
Nu kun je op een meeklapper stemmen die met die Duitse EPer meeklapt, als de nationale belangen je toch niet interesseren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182570223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nu kun je op een meeklapper stemmen die met die Duitse EPer meeklapt, als de nationale belangen je toch niet interesseren.
Nope. Je hebt kleinere partijen dan alde die wel zinnig zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')