abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:32:13 #151
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182420584
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:41 schreef VeX- het volgende:
Mooi zo, hoe sneller D66 compleet de vernieling ingaat, hoe beter. Dit jochie heb ik dat afschaffen van het referendum zien verdedigen. Een van de principes van D66 lang voordat hij uberhaupt nog bestond. Wat een principeloos snertjong is dit. Heeft ook een vervelende uitstraling, precies in het verlengde van wijsneus Pechtold. Hopelijk de volgende nagel in de in de doodskist die D66 heet.
Dat omhooggevallen ventje is een gerobotiseerde spreekpop dat ongetwijfeld nare dingen gaat zeggen over de PVV. Leer mij die afschuwelijke d66'ers kennen.
pi_182420607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar dat kan toch prima een nieuwe koers zijn van zo'n partij? De VVD is bijv. ook allang niet meer de partij uit 1947 waar 'ook de daklozen zich zullen kunnen thuisgevoelen'.

D66 is ooit opgezet om meer democratie in ons land te krijgen. Dat is door de jaren heen op verschillende vlakken prima gelukt (en ook niet alleen dankzij hun), dus dat lijkt mij ook gewoon niet meer zo'n hot-item onder hun kiezers. Het overige programma is veel uitgebreider geworden en dus ook meer actueler.

Ik ben het zelf met best met een aantal van hun standpunten eens, maar die democratische hervorming en ook dat raadgevende referendum hoeft van mij niet zo zeer. Daar zou ik juist op afhaken.
Als liberaal is het allemaal nogal raar wat ze doen bij D’66. Ze creëren grote mate van inmenging van overheden op allerlei vlakken (denk aan oa sleepwet, donorwet). En als liberaal zou je juist een kleinere overheid en meer zelfstandigheid van mensen verwachten, maar ondertussen tuigen ze de EU steeds verder op die zich met name druk maakt om non issues (bijv max vermogen van een stofzuiger).
Dat staat echt haaks op het oorspronkelijke liberale gedachtegoed van D’66.
pi_182420659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Je verwacht dat bij een belangrijke ontwikkeling als deze voor zo'n partij, dat men niet even alle opties even flink doorneemt met elkaar? Ik verwacht niet dat de andere partijen dit heel anders doen eigenlijk..
Nou dat denk is dus wel. Bijvoorbeeld de stemming tussen Verdonk en Rutte bij de VVD. Dat was wel een stemming waar echt gekozen werd in plaats van de achterkamertjes politiek.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:42:26 #154
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182420730
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:33 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Als liberaal is het allemaal nogal raar wat ze doen bij D’66. Ze creëren grote mate van inmenging van overheden op allerlei vlakken (denk aan oa sleepwet, donorwet). En als liberaal zou je juist een kleinere overheid en meer zelfstandigheid van mensen verwachten, maar ondertussen tuigen ze de EU steeds verder op die zich met name druk maakt om non issues (bijv max vermogen van een stofzuiger).
Ja dat klopt ook wel weer. Dat zijn weer hun meer linkse trekjes denk ik dan.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:46:09 #155
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_182420808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:52 schreef Cattivo het volgende:
Wie ? _O_ _O- Jammer dat Ollongren het niet geworden is. Dan kon het enkel nog kleiner worden.
Kan iemand die geen deel uit maakt van de kamerfractie toch fractievoorzitter zijn? Ik begreep eerlijk gezegd niet hoe Kaag en Ollongren als kandidaten genoemd konden worden.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:05:35 #156
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182421132
Denk persoonlijk trouwens dat Jetten D66 wel iets kan brengen, een nieuw (jonger) gezicht was al een tijdje nodig.

Maar ik vond 'm direct al een irritant in dat interview na z'n benoeming waar hij elke keer net niet de vraag beantwoord die hem gesteld wordt. Het zijn geen moeilijke vragen, geef dan ook gewoon antwoord. Dat politici om lastige vragen heen lullen, kan ik heel soms nog begrijpen, maar sommigen maken er echt een sport van.. :')
pi_182422523
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kan iemand die geen deel uit maakt van de kamerfractie toch fractievoorzitter zijn? Ik begreep eerlijk gezegd niet hoe Kaag en Ollongren als kandidaten genoemd konden worden.
Zij werden genoemd als partijleider, niet als fractievoorzitter.
Though the truth may vary this ship will carry our bodies safe to shore.
* * * Arcee's FOK!lijstjes * * *
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:44:28 #158
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_182422731
Hij heeft al iemand van de partij geneukt.
Ik ben een Nikon :-)
pi_182422751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je op mijn FP artikel duidt, ik heb duidelijk onderscheid gemaakt tussen kandidaat-FRACTIEleiders en kandidaat-PARTIJleiders. En dat onderscheid zie ik ook overal terug.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182423398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is je niet bekend dat 50+ geen 150 zetels heeft en compromissen moet sluiten ?
Ah, dus ik moet op een partij stemmen die onhaalbare ideeen heeft die slecht zijn voor jongeren omdat ze toch compromissen moeten sluiten zodat het wel goed komt? Beetje vreemde manier van keuze bepalen.
pi_182424124
Wie?
There are only 151 Pokémon.
pi_182424218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:20 schreef MisChrartin het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ob-jetten-zorgvuldig

Hoe kun je beter je carrière beginnen bij de ‘Democraten’ dan via de achterkamertjespolitiek.. trieste zooi is D’66 geworden. :r
natuurlijk had fuhrer pechtold al lang een decreet opgesteld waar duidelijk in stond wat er moest gebeuren bij zijn vertrek en opvolging.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 06:20:19 #163
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182425325
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Progressivisme heeft eigenlijk alleen nog SJW onzin als transgender kleuters, gemier over Zwarte Piet en het pushen van vrouwenquota's over. De grote ongelijkheidsgevechten zijn jaren geleden al beslecht. De samenlevin is al lang 'af'. Nu teert men op de zielige onbegrepen moslims, het herschrijven van schoolboeken, een fictieve kloof in betaling tussen man en vrouw en andere non-issues. Er wordt vooral gedaan alsof et nog heel veel ongelijkwaardigheid is.
Terwijl er voor ècht progressivisme zeker nog wel werk is. Maar dat is een beetje de olifant in de kamer.
-verdere afbraak van de invloed van religie, tegenwoordig hoofdzakelijk islam in Europa en conservatief christendom in Amerika.
-daadwerkelijke verbetering van de positie van vrouwen en meisjes in immigrantengroepen uit minder ontwikkelde samenlevingen
- waarborgen van de toegankelijkheid van hoger onderwijs voor iedereen met de capaciteiten, ongeacht hun financiële positie
-algemeen verbetering van onderwijs, stimuleren van kritisch denken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 10 oktober 2018 @ 06:38:38 #164
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_182425373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:41 schreef VeX- het volgende:
Mooi zo, hoe sneller D66 compleet de vernieling ingaat, hoe beter. Dit jochie heb ik dat afschaffen van het referendum zien verdedigen. Een van de principes van D66 lang voordat hij uberhaupt nog bestond. Wat een principeloos snertjong is dit. Heeft ook een vervelende uitstraling, precies in het verlengde van wijsneus Pechtold. Hopelijk de volgende nagel in de in de doodskist die D66 heet.
Eens!
Hallon
pi_182426163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:42 schreef Houtenbeen het volgende:
alexanderbakker twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 11:41:24 Pechtold over beperkte Haagse ervaring van Jetten: “Ik vind het een fantastische vent. Hij loopt hier nu een jaar rond en heb hem echt zien groeien. Hij laat zich niet gek maken” #D66 https://t.co/H6TRvkr7vV reageer retweet
Wat Pechtold heeft zien groeien zal wel het apparaat zijn van Jetten toen deze verliefd naar hem keek. Vind die Jetten nu al drie keer niks..gladde paling met debiele klimaatplannen.
It ain't over t-t-till it's over
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:49:37 #166
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_182426294
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:33 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Sociaal liberalisme gaat over het creëren van gelijke kansen, niet noodzakelijkerwijs een zo klein mogelijke overheid.

En stofzuigers? Seriously? Hebben we het daar nog steeds over? :'). Moderne stofzuigers zijn krachtiger dan oude tegen een fractie van het energieverbruik. Mede door het verbod. Volg je zo weinig van de EU? Klaag dan over dat je overal in Europa met je eigen databundel kunt internetten, als we het dan toch hebben over een veel te dwingende overheid die bedrijven niet de vrijheid geeft.

(De hoofdissues van de EU zijn overigens wetenschap, veiligheid, voedselzelfvoorzienigheid, infrastructuur en energie, daar gaat zo'n 90% van het budget naartoe)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:49:43 #167
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_182426296
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je op mijn FP artikel duidt, ik heb duidelijk onderscheid gemaakt tussen kandidaat-FRACTIEleiders en kandidaat-PARTIJleiders. En dat onderscheid zie ik ook overal terug.
Op de FP kom ik eigenlijk nooit. Op sites van allerlei dagbladen circuleerden ook lijstjes. Maar duidelijk: Pechtold had natuurlijk beide rollen.
pi_182426410
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op de FP kom ik eigenlijk nooit. Op sites van allerlei dagbladen circuleerden ook lijstjes. Maar duidelijk: Pechtold had natuurlijk beide rollen.
We hebben gisteren thuis even gefilosofeerd over deze vraag, en alleen VVD (en nu d66) heeft twee poppetjes voor die twee rollen. Bij elke andere partij is de partijleider en de fractievoorzitter dezelfde persoon. (SP weet ik trouwens ook niet zeker)

Maw : de verwarring is begrijpelijk
Somebody that I used to know
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:03:14 #169
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_182426461
Kloon van Rutten :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_182426492
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Kloon van Rutten :')

:{²
Fred?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:52:41 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182427063
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Sociaal liberalisme gaat over het creëren van gelijke kansen, niet noodzakelijkerwijs een zo klein mogelijke overheid.
Klopt, maar ook over individuele vrijheden toch? En dat kan wel in het geding raken door al die regeltjes

quote:
En stofzuigers? Seriously? Hebben we het daar nog steeds over? :'). Moderne stofzuigers zijn krachtiger dan oude tegen een fractie van het energieverbruik. Mede door het verbod. Volg je zo weinig van de EU? Klaag dan over dat je overal in Europa met je eigen databundel kunt internetten, als we het dan toch hebben over een veel te dwingende overheid die bedrijven niet de vrijheid geeft.

(De hoofdissues van de EU zijn overigens wetenschap, veiligheid, voedselzelfvoorzienigheid, infrastructuur en energie, daar gaat zo'n 90% van het budget naartoe)
Hear hear! ^O^
pi_182427684
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:26 schreef archito het volgende:

[..]

Ah, dus ik moet op een partij stemmen die onhaalbare ideeen heeft die slecht zijn voor jongeren omdat ze toch compromissen moeten sluiten zodat het wel goed komt? Beetje vreemde manier van keuze bepalen.
Ik zal ook nooit op die partij stemmen maar ze hebben wel meer dan alleen een stanpunt over pensioenen.
pi_182428446
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? Een....

[ afbeelding ]
Mijn verwachtingen zijn de laatste jaren erg laag. Staan ze daar echt als volksvertegenwoordiger van het volk?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:40 #174
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_182428836
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 06:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Terwijl er voor ècht progressivisme zeker nog wel werk is. Maar dat is een beetje de olifant in de kamer.
-verdere afbraak van de invloed van religie, tegenwoordig hoofdzakelijk islam in Europa en conservatief christendom in Amerika.
-daadwerkelijke verbetering van de positie van vrouwen en meisjes in immigrantengroepen uit minder ontwikkelde samenlevingen
- waarborgen van de toegankelijkheid van hoger onderwijs voor iedereen met de capaciteiten, ongeacht hun financiële positie
-algemeen verbetering van onderwijs, stimuleren van kritisch denken
Nou ben ik een groot voorstander van het afbreken van religies, maar ik zie niet hoe dat per se progressief is. Voor de rest geloof ik dat D66 zich redelijk hard maakt voor de punten die je noemt. Het is geen either/or. Zo van echt progressivisme is je alleen hard maken voor een paar progressieve punten.

Overigens moet je het als zogenaamd progressief ook maar uit je strot krijgen dat LGBTQ acceptatie, racisme, en gelijke salarissen voor mannen en vrouwen non-issues zijn.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42:30 #175
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182429076
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:29 schreef speknek het volgende:
Nou ben ik een groot voorstander van het afbreken van religies, maar ik zie niet hoe dat per se progressief is.
Religie heeft organisch gegroeide sociale verbanden met de maatschappij. Daaraan willen vasthouden zie ik als conservatief. Juist daartegenin gaan (om bijv. meer gelijkheid te willen) zie ik dan ook maar als progressief.

quote:
Voor de rest geloof ik dat D66 zich redelijk hard maakt voor de punten die je noemt.
Denk ik ook wel idd :Y
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')