abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182416043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Een (sociaal-cultureel gezien) progressieve partij, die (economisch gezien) een klein beetje rechts van het midden staat.

[ afbeelding ]
Nu lijken GL en D66 nog enorm progressief terwijl ze dat mi steeds minder zijn, zeker GL onder Klaver.
pi_182416105
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Nu lijken GL en D66 nog enorm progressief terwijl ze dat mi steeds minder zijn, zeker GL onder Klaver.
Ik heb juist het gevoel dat partijen steeds progressiever worden...
pi_182416122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat partijen steeds progressiever worden...
Want? Of bedoel je SJW onzin met progressief? :') :')
pi_182416167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nouja het is geen exacte wetenschap of zo hoor, elk standpuntje kan een partij anders over denken.

Maar dividendbelasting is een economisch punt, dus zullen ze (naar verwachting) hier meer op één lijn liggen met bijv. een VVD en CDA dan met GL en SP
Soort van vooruitstrevende/moderne vvd'ers ofzo?
Somebody that I used to know
pi_182416203
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Want? Of bedoel je SJW onzin met progressief? :') :')
Alle partijen op de christelijke na zijn voor euthanasie en abortus.
Ik noem dat progressief.
Maar ook zijn de partijen als GL en PvdA tegen zwarte piet, althans ze vinden dat discriminatie....
pi_182416293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Alle partijen op de christelijke na zijn voor euthanasie en abortus.
Ik noem dat progressief.
Maar ook zijn de partijen als GL en PvdA tegen zwarte piet, althans ze vinden dat discriminatie....
Ah vanwege abortus en sjw onzin dus. Oke.

Eerste is mi vooral niet conservatief, tweede is dus alleen weer progressief op sjw gebied.
pi_182416320
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:51 schreef Chai het volgende:

[..]

Ah vanwege abortus en sjw onzin dus. Oke.

Eerste is mi vooral niet conservatief, tweede is dus alleen weer progressief op sjw gebied.
Ik wil niet zeggen dat ze progressief zijn maar aangezien de VVD in 1950 heel anders over deze dingen dacht...
pi_182416352
Sjw?
Somebody that I used to know
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:58:52 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182416427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:32 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik was bijna benieuwd wat dan niet enz. (weet dat zulke plaatjes redelijke moment opnames zijn en dit plaatje alweer een paar jaar oud is) en toen zag ik je domme geblaat in andere posts :')
Zo kan ik ook ad hominem afgaan op je muziek smaak en het daar over hebben; maakt het niet minder waar :')
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:26:38 #135
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182416821
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:58 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zo kan ik ook ad hominem afgaan op je muziek smaak en het daar over hebben; maakt het niet minder waar :')
Ja precies.. Veel geblaat inderdaad, stiekem zelf wel even op de man af spelen (want kutmuzieksmaak dus kan iemand niets over politiek weten :') ) etc..

Maar: argumenten, daar doelde ik op! Prima dat je mijn post hierboven beschrijft als "Klopt geen kut van", maar als je het daar bij laat, kan natuurlijk niemand daar 'ene kut' mee. Maar mijn aanname op basis van de rest van je posts hier (bla bla landverraders bla bla) is dat je meer van ongefundeerde dingen roepen dan beargumenteren houdt.
nee, jij dan!
pi_182417016
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dit.

En ook ik vraag me af waar d66 nou voor staat, waarin zij zich onderscheiden van GL of VVD. Vage partij (maar ik zit ook niet aan die kant van het politieke spectrum, dus ik kan me slecht inleven in hun opvattingen)
De VVD wil natuurlijk net zo goed massa's immigranten binnenhalen om het internationale grootkapitaal meer aan Nederland te laten verdienen en olievriendje Saudi-Arabie te behagen, maar die geven links daar de schuld van, vreemd genoeg met succes. Terwijl D66 doet alsof al die analfabete en laaggeletterde geloofsfanatici met inteelt en agressieproblemen de samenleving ontzetten veel leuker gaan maken.

Verder wat meer subsidies voor het concertgebouworkest enzo, dat is toch allemaal veel te moeilijk voor die patjepeeers van de VVD.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182417635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Een (sociaal-cultureel gezien) progressieve partij, die (economisch gezien) een klein beetje rechts van het midden staat.

[ afbeelding ]
Dat hele spectrum is al jaren achterhaald.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:21:30 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182417765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:16 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat hele spectrum is al jaren achterhaald.
Het is volgens mij slechts wat gesimplificeerd. Maar hoe zou jij de partijen dan indelen?
Op andere thema's dan Economisch en Sociaal-cultureel? Of gewoon op een andere plek hierbinnen?
nee, jij dan!
pi_182417872
Het CDA een stukje rechtser
VNL is rechtser dan de VVD heb ik het idee.
D66 ook iets meer naar rechts toe, wel dezelfde hoogte qua progressiviteit.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:27:28 #140
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182417932
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:51 schreef Chai het volgende:

[..]

Ah vanwege abortus en sjw onzin dus. Oke.

Eerste is mi vooral niet conservatief, tweede is dus alleen weer progressief op sjw gebied.
Progressivisme heeft eigenlijk alleen nog SJW onzin als transgender kleuters, gemier over Zwarte Piet en het pushen van vrouwenquota's over. De grote ongelijkheidsgevechten zijn jaren geleden al beslecht. De samenlevin is al lang 'af'. Nu teert men op de zielige onbegrepen moslims, het herschrijven van schoolboeken, een fictieve kloof in betaling tussen man en vrouw en andere non-issues. Er wordt vooral gedaan alsof et nog heel veel ongelijkwaardigheid is.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:32:19 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182418030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:18 schreef Infection het volgende:
Een combinatie tussen Jesse Klaver en een JOVD'er, brrrrrr.
rutte zal hem wel leuk vinden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182418170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:25 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het CDA een stukje rechtser
VNL is rechtser dan de VVD heb ik het idee.
D66 ook iets meer naar rechts toe, wel dezelfde hoogte qua progressiviteit.
Dit.

En DENK mag meer richting conservatief en 50plus iets verder naar rechts.
pi_182418386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit.

En DENK mag meer richting conservatief en 50plus iets verder naar rechts.
50PLUS is wel meer een midden partij inderdaad. Ik vind dat ze wel een heel redelijk programma hebben en dat ook 50-?ers ook het wel kunnen stemmen
pi_182418732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

50PLUS is wel meer een midden partij inderdaad. Ik vind dat ze wel een heel redelijk programma hebben en dat ook 50-?ers ook het wel kunnen stemmen
Pensioenen omhoog en AOW omlaag, zodat de pensioenen van jongeren in gevaar komen? Je bent als jongere gek als je daar op gaat stemmen.
pi_182419051
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:09 schreef archito het volgende:

[..]

Pensioenen omhoog en AOW omlaag, zodat de pensioenen van jongeren in gevaar komen? Je bent als jongere gek als je daar op gaat stemmen.
Het is je niet bekend dat 50+ geen 150 zetels heeft en compromissen moet sluiten ?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:41:34 #146
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_182419417
Mooi zo, hoe sneller D66 compleet de vernieling ingaat, hoe beter. Dit jochie heb ik dat afschaffen van het referendum zien verdedigen. Een van de principes van D66 lang voordat hij uberhaupt nog bestond. Wat een principeloos snertjong is dit. Heeft ook een vervelende uitstraling, precies in het verlengde van wijsneus Pechtold. Hopelijk de volgende nagel in de in de doodskist die D66 heet.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_182420356
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ob-jetten-zorgvuldig

Hoe kun je beter je carrière beginnen bij de ‘Democraten’ dan via de achterkamertjespolitiek.. trieste zooi is D’66 geworden. :r
pi_182420410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:55 schreef Wup2 het volgende:
Oeh, ik ken hem eerlijk gezegd alleen maar van het debat over de afschaffing van het referendum en toen kwam hij niet al te best over, maar ja, dat was natuurlijk ook onverdedigbaar voor de D66.
Nou jah, wat verjonging kan geen kwaad denk ik, de D66 heeft op het moment niet echt veel meer te verliezen..
Dat denk ik ook, het maakt nu allemaal geen drol meer uit.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:23:57 #149
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182420429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:41 schreef VeX- het volgende:
Dit jochie heb ik dat afschaffen van het referendum zien verdedigen. Een van de principes van D66 lang voordat hij uberhaupt nog bestond.
Ik weet niet hoor, maar dat kan toch prima een nieuwe koers zijn van zo'n partij? De VVD is bijv. ook allang niet meer de partij uit 1947 waar 'ook de daklozen zich zullen kunnen thuisgevoelen'.

D66 is ooit opgezet om meer democratie in ons land te krijgen. Dat is door de jaren heen op verschillende vlakken prima gelukt (en ook niet alleen dankzij hun), dus dat lijkt mij ook gewoon niet meer zo'n hot-item onder hun kiezers. Het overige programma is veel uitgebreider geworden en dus ook meer actueler.

Ik ben het zelf met best met een aantal van hun standpunten eens, maar die democratische hervorming en ook dat raadgevende referendum hoeft van mij niet zo zeer. Daar zou ik juist op afhaken.
nee, jij dan!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:27:08 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182420490
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:20 schreef MisChrartin het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ob-jetten-zorgvuldig

Hoe kun je beter je carrière beginnen bij de ‘Democraten’ dan via de achterkamertjespolitiek.. trieste zooi is D’66 geworden. :r
Je verwacht dat bij een belangrijke ontwikkeling als deze voor zo'n partij, dat men niet even alle opties even flink doorneemt met elkaar? Ik verwacht niet dat de andere partijen dit heel anders doen eigenlijk..
nee, jij dan!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')