abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:22:57 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_182409393
https://www.nu.nl/geldzak(...)l#coral_talk_wrapper

quote:
Belastingverlagingen die tijdens verkiezingen worden beloofd door de politiek komen voor huishoudens vaak niet uit, concludeert econoom en bestuurskundige Wimar Bolhuis in een promotieonderzoek. Ondernemingen profiteren juist wel van toegezegd belastingverlagingen.

Bolhuis, die donderdag promoveert aan de Universiteit Leiden, onderzocht de partijprogramma's en de uitvoering hiervan sinds 1986, toen het kabinet Lubbers-II aantrad.

"In de verkiezingsrace staat de burger centraal vanwege zijn stem", zegt Bolhuis. "In de kabinetsformatie daarentegen, hebben de politieke onderhandelaars andere belangen en overwegingen en lijkt het bedrijfsleven door te lobbyen de besluitvorming te beïnvloeden."

Bij een formatie blijken partijen meer uit te willen geven dan gepland. Volgens Bolhuis zou dit kunnen komen doordat elke formatiepartij iets wil binnenhalen voor de achterban. Gemiddeld vallen de overheidsuitgaven 3 miljard euro hoger uit door extra uitgaven aan sociale zekerheid, het openbaar bestuur, de zorg en internationale samenwerking.

Vooral middeninkomens en hoge inkomens de dupe
De collectieve lasten stegen bij elke formatie gemiddeld met 2,9 miljard euro. Beloofde lastenverlichtingen op arbeid en inkomen gingen vaak niet door en de rekening hiervoor kwam vaak bij huishoudens terecht. Gemiddeld betaalden huishoudens 4 miljard euro meer, terwijl bedrijven er gemiddeld 0,3 miljard euro op vooruitgingen.

In de praktijk waren vooral middeninkomens en hoge inkomens de dupe van dit beleid. Uitkeringsgerechtigden en lagere inkomens kregen vaak meer koopkracht.

"Dit bewijst dat onderhandelaars in kabinetsformaties in beperkte mate besluiten tot herverdeling ten opzichte van de verkiezingsprogramma's, om een evenwichtig koopkrachtbeeld te kunnen presenteren", zegt Bolhuis.
Aan alle linkse boomknuffelaars zie ook dikgedrukt stukje.
Wel een bevestiging dat dit kabinet er vooral voor het bedrijfsleven zit en de bedrijfslobby goed haar werk doet in Den Haag.... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door uitkeringsgenieter op 09-10-2018 11:30:12 (spelling) ]
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:36:41 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_182409708
ahhaha alsof ik dit niet wist


tot welk percentage verhogen ze belasting? totdat alles 100% is?
en we een communistische staat zijn?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182410575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:36 schreef Roces18 het volgende:
ahhaha alsof ik dit niet wist

tot welk percentage verhogen ze belasting? totdat alles 100% is?
en we een communistische staat zijn?
Baudet heeft dit ook al meermaals aangegeven, het belasting percentage voor de gewone man nadert 40% :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:25:57 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182412405
Iedereen gaat gewoon weer flink meer betalen, zoals altijd.
Die CBS-ramingen zijn pure onzin en komen zelden uit.
Zie ook NWS / 'Flinke stijging vaste lasten in 2019'
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:40:13 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182412658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Baudet heeft dit ook al meermaals aangegeven, het belasting percentage voor de gewone man nadert 40% :'(
Interessant om eens te laten berekenen hoeveel belasting de gewone man effectief betaalt. Eerst over de inkomsten (teruggaven weer meegerekend) en vervolgens over de uitgaven (BTW, heffingen, accijnzen, BPM, etc.)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:41:38 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182412679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen gaat gewoon weer flink meer betalen, zoals altijd.
Die CBS-ramingen zijn pure onzin en komen zelden uit.
Zie ook NWS / 'Flinke stijging vaste lasten in 2019'
Ik durf te wedden dat heel veel mensen er sinds 2018 qua salaris maar weinig op vooruit gegaan zijn, en maar ten dele gecompenseerd zijn voor de stijgende prijzen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182412831
Goh hee.
pi_182412886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:22 schreef cabe0002 het volgende:
https://www.nu.nl/geldzak(...)l#coral_talk_wrapper

[..]

Aan alle linkse boomknuffelaars zie ook dikgedrukt stukje.
Wel een bevestiging dat dit kabinet er vooral voor het bedrijfsleven zit en de bedrijfslobby goed haar werk doet in Den Haag.... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zit je te haten op dit kabinet joh? Het is een historisch onderzoek naar kabinetten sinds 1986.
pi_182412918
Daarom moeten we gauw van het huidige kabinet af zijn, dan kunnen we Nederland weer gaan herstellen.
pi_182412945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:57 schreef Infection het volgende:
Daarom moeten we gauw van het huidige kabinet af zijn, dan kunnen we Nederland weer gaan herstellen.
Onder leiding van droeve figuren zoals Kuzu, Wilders en Baudet zeker? :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182412990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Onder leiding van droeve figuren zoals Kuzu, Wilders en Baudet zeker? :')
Een kabinet met Kuzu, Wilders en Baudet? :')

Zonder Kuzu is mogelijk inderdaad.
pi_182413011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Een kabinet met Kuzu, Wilders en Baudet? :')

Zonder Kuzu is mogelijk inderdaad.
En je denkt dat er dan echt meer van dit land gemaakt wordt dan een hoop loze beloftes? Kijk vooral naar de Brexit als een mooi voorbeeld hoe het niet moet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182413055
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En je denkt dat er dan echt meer van dit land gemaakt wordt dan een hoop loze beloftes? Kijk vooral naar de Brexit als een mooi voorbeeld hoe het niet moet.
Is er een partij die geen loze beloftes maakt dan? Ik moet die nog steeds tegen komen.

En zo slecht is een Brexit niet hoor, op de lange termijn zal het alleen maar beter zijn. Het zal aan het begin even door de zure appel heenbijten zijn, maar dan heb je ook wat.
pi_182413073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Is er een partij die geen loze beloftes maakt dan?
Daar ging dit hele onderzoek over toch?
pi_182413088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:05 schreef Infection het volgende:

[..]
En zo slecht is een Brexit niet hoor, op de lange termijn zal het alleen maar beter zijn. Het zal aan het begin even door de zure appel heenbijten zijn, maar dan heb je ook wat.
|:(

Dus een land wat al zijn handelsbetrekkingen verliest over één of ander populistisch verhaaltje, is iets goeds op de lange termijn?

Ja, misschien als je heel graag weer een oorlog in Europa wil hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182413157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

|:(

Dus een land wat al zijn handelsbetrekkingen verliest over één of ander populistisch verhaaltje, is iets goeds op de lange termijn?

Ja, misschien als je heel graag weer een oorlog in Europa wil hebben.
Oorlog? :')

Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? Teveel naar Cameron geluisterd een aantal jaren geleden?
pi_182413168
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar ging dit hele onderzoek over toch?
Ja, dus? Ik zeg niet dat die loze beloftes niet kwalijk zijn, dat zijn ze wel zeker.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:50:31 #18
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182413871
In anders nieuws, water is nat!
1 + 1 = blauw
pi_182415393
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Is er een partij die geen loze beloftes maakt dan? Ik moet die nog steeds tegen komen.

En zo slecht is een Brexit niet hoor, op de lange termijn zal het alleen maar beter zijn. Het zal aan het begin even door de zure appel heenbijten zijn, maar dan heb je ook wat.
Mag ik je glazen bol lenen? Jij kunt kennelijk in de toekomst kijken.
pi_182415796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mag ik je glazen bol lenen? Jij kunt kennelijk in de toekomst kijken.
Dat schijnt iedereen te kunnen in de Brexit discussi, Unilever zouden ze bijvoorbeeld kwijtraken...

VK is een sterk land, links of rechtsom komen die dit echt wel weer te boven... en wij zouden ze daarin moeten steunen, het land is al decennia een trouw bondgenoot en handelspartner, wel of geen lid van de EU zou voor Nederland geen verschil moeten maken, we doen immers ook goed zaken met landen als Saudi Arabie...

Ben benieuwd hoe het uitpakt, Brexit is een prima studie voor ons land of we ze kunnen volgen of niet.
pi_182417663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mag ik je glazen bol lenen? Jij kunt kennelijk in de toekomst kijken.
Zoals Europa er nu voor staat, ben je inderdaad beter af als je niet meegetrokken wordt in die ondergang. Zo moeilijk is dat niet te zien.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:19:04 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182417706
Elk jaar krijg ik meer loon.

En elk jaar kan ik minder uitgeven :')
pi_182429263
Vooral middeninkomens en hoge inkomens de dupe
De collectieve lasten stegen bij elke formatie gemiddeld met 2,9 miljard euro. Beloofde lastenverlichtingen op arbeid en inkomen gingen vaak niet door en de rekening hiervoor kwam vaak bij huishoudens terecht. Gemiddeld betaalden huishoudens 4 miljard euro meer, terwijl bedrijven er gemiddeld 0,3 miljard euro op vooruitgingen.

Maar toch blijven we met z'n allen steevast VVD en CDA stemmen......
En nee, PvdA of GL zijn geen haar beter btw.

Het is wel het bewijs dat politici (kamerbreed) er toch vooral voor HENZELF zitten. Het bedrijfsleven spekken doen ze ook niet uit liefde voor het bedrijfsleven, maar om na hun "bestuurlijke carrière" een vet betaalde nieuwe carrière zeker te stellen in datzelfde bedrijfsleven.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:58:53 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_182429392
Kan overigens niet wachten op Kabinet Kuzu I
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182429645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:19 schreef RickoKun het volgende:
Elk jaar krijg ik meer loon.

En elk jaar kan ik minder uitgeven :')
Ik hou juist elk jaar meer over :?
pi_182429712
De beloofde 1000,- ¤ van mark r. is hier ook nog niet aangekomen...

Misschien is het nog ergens bij een depot van PostNL blijven hangen
pi_182429836
quote:
4s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:19 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De beloofde 1000,- ¤ van mark r. is hier ook nog niet aangekomen...

Misschien is het nog ergens bij een depot van PostNL blijven hangen
Heb jij VVD gestemd?
pi_182430248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:25 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Heb jij VVD gestemd?
Nee ik heb op UKIP gestemd.
pi_182430290
quote:
17s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:48 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Nee ik heb op UKIP gestemd.
Waarom meen jij dan recht te hebben op die 1000 euro?
pi_182430318
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:50 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Waarom meen jij dan recht te hebben op die 1000 euro?
Ik spaar paspoorten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')