abonnement Unibet Coolblue
pi_183160525
Nu: E46 330d Touring

Volgende wellicht:
E91 330xi of 330xd
VW Passat Variant B6/B7 V6 4Motion
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_183161647
Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken. Twijfel nog tussen een Seat Ibiza (FR) of een Volkswagen Polo, beide met vooral opties op comfort en veiligheid. Qua maandelijkse kosten komt het ongeveer gelijk uit voor mij. Beide auto's zijn meer dan groot genoeg voor mij, ze hadden eigenlijk wel iets smaller gemogen van mij, maar qua veiligheid zijn het goede opties vergeleken met mijn huidige boodschappenwagentje.

Twijfel verder nog of ik een automaat (DSG) erin wil voor ongeveer een tientje extra per maand of dat ik bij een handbak blijf. Voor nu vind ik het erg leuk en fijn om handgeschakeld te rijden, vooral het actieve rijden en het idee dat je de auto zelf onder controle hebt. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat ik over een jaar misschien wel een automaat wil voor de vele keren dat ik weer eens in de file sta.
pi_183162025
Denk gewoon weer een Mazda 6 station.
De huidige bevalt echt heel prima. Hoop ik nog minstens enkele jaren in te rijden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 november 2018 @ 13:02:22 #129
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_183162559
Beetje vroeg omdat ik net een nieuwe auto heb.. maar ik vindt de nieuwe Mercedes EQC wel echt een mooie auto (vooral met AMG line pakket).

Zou een mooie vervanger zijn voor mijn GLC over een paar jaar :)
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_183164713
Momenteel nog prima tevreden met mijn Ford Focus station uit 2010, maar zodra de kinderwagen eruit kan, wil ik eigenlijk wel terug naar een hatchback omdat deze voor mijn gevoel toch lekkerder op de weg ligt.

En als ik dan toch bezig ben mag het ook wel een paar jaar nieuwer natuurlijk :-)
mooie titanium uit 2015 ofzo
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:23:57 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_183189799
Als de £ een klapper maakt, stap ik in het vliegtuig en ga ik een Bentley Continental R420 Mulliner voor weinig scoren.
Old school ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 18 november 2018 @ 09:11:38 #132
53151 T42
Pinball Wizard
pi_183218079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zit alvast te kijken wat mijn volgende auto wordt terwijl ik daar helemaal totaal geen geld voor heb maar ja we zijn mannen dus vinden we het leuk om hiernaar te kijken.

Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval geen sedan meer wil. Ik heb altijd sedans gehad omdat het gewoon de mooiste auto's zijn die deftig overkomen maar ze zijn gewoon totaal onpraktisch voor alles behalve personen vervoeren. Ik wil ook absoluut geen hatchback of zo'n ander koekblik of iets met maar 2 deuren of zo want dat vind ik zo kansloos klein en meer iets voor wijven of petjes dus ja dan hou je een stationwagen over. Ik wil ook echt absoluut een trekhaak dit keer eigenlijk. Of naja, misschien dat een trekhaak niet nodig is omdat een station al meer ruimte biedt, maar het zou wel echt handig zijn.

Zelf zat ik te kijken naar die ford focus ecoboost dingen omdat ik ze gewoon heel mooi vind en tevens zijn dit gewoon prima middenklasse auto's tegen een zeer scherpe prijs altijd. Maar ja ik heb er nog ff geen geld voor en mijn huidige auto is ook nog wel goed dus ik moet waarschijnlijk nog een paar jaar wachten tot het eindelijk kan.

En wat voor auto zou jij hierna kopen? En waarom?
Ik bied vaak 50 euro voor auto's en soms zegt iemand dat is goed of een tegenbod en dan heb ik er een auto bij en dat gebeurd geregeld.

Ik doe zelde een auto weg ik neem er meestal weer 1 bij. Ben vw gericht maar neem alles mee naar huis waar ik aan kan komen.
pi_183218313
Ik ga waarschijnlijk voor de Volvo XC60. Betrouwbaar merk. Maar ben nog aan het twijfelen.
pi_183218925
In Januari begin ik aan opleiding tot buschauffeur, eerst een maandje theorie + praktijk, daarna routes leren en dan aan het werk. Als alles gaat zoals gepland, ga ik bij Connexxion in Hilversum rijden, maar is er ook de kans dat ik routes zal gaan rijden rond Amstelveen, Schiphol, Haarlem O+

Dus gaat mijn keus uit straks naar een licht wagentje, zuinig en toch met een bepaalde xfactor dat je plezier in het rijden hebt en houdt. Een auto uit de Aygo of VWup drieling is dus niet echt iets voor ons.

Waarschijnlijkste auto nu is dat het een Toyota iQ gaat worden, een soort van premium Aygo, vreemd gek ding, maar met het bezitten van vreemde gekke auto's daar zijn we sowieso wel bekend mee :D *)
  zondag 18 november 2018 @ 18:00:32 #135
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_183226271
Ik wil graag een andere fun auto. Omdat ik niet al te veel kilometers rij ga ik niet naar het verbruik kijken.
Nu ik bijna 12 jaar in mijn stevig gekietelde diesel rij wil ik wel eens wat anders. (bovendien is 200 pk op de voorwielen eigenlijk niet echt ideaal)
Ik twijfel nog tussen de audi s3 en de a3 sportback 3.2. Aangezien ze in nederland nogal dunbezaaid zijn wil ik ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn om er zelf 1tje uit Duitsland te importeren.
Btw ik ben bekend met de olieslurpende 2.0 TFSI en de kettingproblemen van de v6 ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 18 november 2018 @ 18:06:48 #136
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_183226382
Voorlopig geen. Vorige maand pas een "nieuwe" gekocht, die kan er best nog een keer zijn leeftijd tegen. Dus ergens in 2045 zal ik wel weer eens kijken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_183232490
5 Maanden al tevreden met mijn huidige auto maar nu de keuring er aan komt merk ik dat ik toch wel een beetje gespannen ben, kan namelijk zijn dat er best wel wat mis mee is ;(

Weet sowieso van 2 banden dat ze afkeur zijn en er is 1 ashoes gescheurd. Ook moet de uitlaat gelast worden en zit er een gat in een dorpel, verder maken mijn beide homokineten een knakkend geluid en ik denk dat er nog een 3e band aan zit te komen als adviespunt.

Zijn geen hele gekke dingen natuurlijk maar weet niet hoe mijn subframe er uit ziet en heb gewoon een heel raar voorgevoel. Gelukkig leg ik elke maand al geld aan de kant, dan kan ik kijken of ik tegen de tijd van de keuring op zoek ga naar een andere auto of het laat repareren, ligt A aan het aanbod op het internet en B aan de ernst van de zaak.

Nu 2097xxx gelopen en start zonder problemen en in de periode dat ik hem heb is er ook al wel wat aan onderhoud aan uitgevoerd (met name een olie additief wat z`n werk al 2 maanden goed doet! Verbruik ging van 1l > 1000 km naar 2500 km en 1/4e liter) blok is koud de laatste paar weken een beetje nukkig bij laag toeren (1500-2000) en wil dan wel eens inhouden, en merk dat de koppeling af en toe wat plakt

Maar goed, het is dus afwegen, word de auto ten tijden van de keuring gerepareerd en word er nog een jaar gereden, of word het te duur en moet er toch naar wat anders gekeken worden :@ ;(

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2018 22:17:08 ]
pi_183232578
Maar goed, mocht de auto het niet overleven dan komt er iets wat een tandje groter is.
Niet van het kaliber Opel Vectra, dat is te groot, maar iets als een Opel Astra of een Citroen ZX bijvoorbeeld, dat zijn wel leuke karretjes :)
pi_183233963
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:24 schreef Meike26 het volgende:
In Januari begin ik aan opleiding tot buschauffeur, eerst een maandje theorie + praktijk, daarna routes leren en dan aan het werk. Als alles gaat zoals gepland, ga ik bij Connexxion in Hilversum rijden, maar is er ook de kans dat ik routes zal gaan rijden rond Amstelveen, Schiphol, Haarlem O+

Dus gaat mijn keus uit straks naar een licht wagentje, zuinig en toch met een bepaalde xfactor dat je plezier in het rijden hebt en houdt. Een auto uit de Aygo of VWup drieling is dus niet echt iets voor ons.

Waarschijnlijkste auto nu is dat het een Toyota iQ gaat worden, een soort van premium Aygo, vreemd gek ding, maar met het bezitten van vreemde gekke auto's daar zijn we sowieso wel bekend mee :D *)
Gek ding inderdaad, een soort smart maar dan anderhalf keer ofzo. Hoe is dit dan een premium aygo?
pi_183234046
HOE is een Toyota iQ een Premium Aygo? Eerder een Premium brommobiel
pi_183235940
Het zijn beide kleine Toyota's. Je kan in beide met moeite boodschappen doen en het zijn allebei stadskarretjes.

Waar de iQ zich in onderscheid is de beleving aan boord. Waar je in de Aygo gewoon zwart kneiterhard plastic tegen komt, zit de iQ een stuk beter in elkaar. Luxe lederen of stoffen stoelen. Hoogglans middenconsole, abs, uitschakelbaar esp, climate control en JBL sound system. De Aygo is er puur voor de massa, zoals de hele drieling is, de iQ is wat hoger en luxer in de markt gezet niet alleen als gebruiksvoorwerp en dat zie je als je voor eerste keer er in gaat zitten. Ik was er echt zelf ook verbaasd over. Ik vindt het een tof ding O+
pi_183247299
Vandaag maar mijn nieuwe auto besteld, VW Polo met allerlei toeters en bellen. Kreeg onverwachts ook nog salarisverhoging dus last minute nog wat gadgets toegevoegd. Nu kan het wachten beginnen... :D

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:26 schreef Meike26 het volgende:
Het zijn beide kleine Toyota's. Je kan in beide met moeite boodschappen doen en het zijn allebei stadskarretjes.

Waar de iQ zich in onderscheid is de beleving aan boord. Waar je in de Aygo gewoon zwart kneiterhard plastic tegen komt, zit de iQ een stuk beter in elkaar. Luxe lederen of stoffen stoelen. Hoogglans middenconsole, abs, uitschakelbaar esp, climate control en JBL sound system. De Aygo is er puur voor de massa, zoals de hele drieling is, de iQ is wat hoger en luxer in de markt gezet niet alleen als gebruiksvoorwerp en dat zie je als je voor eerste keer er in gaat zitten. Ik was er echt zelf ook verbaasd over. Ik vindt het een tof ding O+
Ik vind het een geinig ding om te zien.
  maandag 19 november 2018 @ 18:16:33 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_183247330
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:26 schreef Meike26 het volgende:
...Luxe lederen of stoffen stoelen. Hoogglans middenconsole, abs, uitschakelbaar esp, climate control en JBL sound system. De Aygo is er puur voor de massa, zoals de hele drieling is, de iQ is wat hoger en luxer in de markt gezet niet alleen als gebruiksvoorwerp en dat zie je als je voor eerste keer er in gaat zitten. Ik was er echt zelf ook verbaasd over. ...
Bijna een kleine Aston. 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_183252454
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bijna een kleine Aston. 8-)
Aston Martin had 'm ook te koop _O-
Als Cygnet.
  maandag 19 november 2018 @ 21:50:05 #145
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183252684
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:14 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag maar mijn nieuwe auto besteld, VW Polo met allerlei toeters en bellen. Kreeg onverwachts ook nog salarisverhoging dus last minute nog wat gadgets toegevoegd. Nu kan het wachten beginnen... :D

Noice. Wat heb je d'r allemaal in gestopt? Ik heb een redelijk kale en das al een fijn wagentje.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183253032
Koppeling plakt steeds vaker ;(
pi_183253068
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 21:50 schreef JDude het volgende:

[..]

Noice. Wat heb je d'r allemaal in gestopt? Ik heb een redelijk kale en das al een fijn wagentje.
Business intense uitvoering, dus sowieso al navigatie enzo
DSG bak
Active info display
Style pakket met sportstoelen en flippers aan het stuur om handmatig te schakelen
Climatronic
Crash Warning toestand, die automatisch ingrijpt
Spiegelpakket, automatisch inklappen en naar beneden als je achteruit gaat (dat vond ik heel vet en handig!)
Parkeersensoren en camera
Privacyglas

Het zijn vooral dingen om het mezelf comfortabel en veilig te maken, aangezien ik 40k+ km per jaar op de weg zal zitten. :D Maar hoe dan ook al een hele fijne wagen, ik was heel positief verrast bij de testrit!
  maandag 19 november 2018 @ 23:44:52 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183256025
Netjes!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:54:06 #149
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183258188
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 22:14 schreef MisterLastName het volgende:
Nu 2097xxx gelopen en start zonder problemen
Dat lijstje valt best mee voor een auto met meer dan 2 miljoen op de teller.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183258212
Toyota aygo of mitsubishi colt

Heb nu een Toyota verso s maar is wat groot voor 2 persoonshuishouden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')