abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182399783
Afgelopen zomer heb ik een tijdelijke vakantiebaan gehad als flexmedewerker. Eind juli heb ik mijn laatste werkdag gehad en al mijn spullen ingeleverd etc. Nu ik zelf mijn administratie zit na te kijken merk ik op dat ik nog wat vakantiedagen- en uren heb staan. Krijg ik deze vanzelf uitbetaald met de eindafrekening? En wanneer zou ik deze dan moeten ontvangen?

Uit ervaring weet ik dat ze de uitbetaling uitbesteden en dat vragen daarover redelijk stroef en laat worden beantwoord. Dus hier vragen is voor mij sneller. Iemand ervaring met de eindafrekening?
pi_182399993
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:17 schreef sneakydesert het volgende:
Afgelopen zomer heb ik een tijdelijke vakantiebaan gehad als flexmedewerker. Eind juli heb ik mijn laatste werkdag gehad en al mijn spullen ingeleverd etc. Nu ik zelf mijn administratie zit na te kijken merk ik op dat ik nog wat vakantiedagen- en uren heb staan. Krijg ik deze vanzelf uitbetaald met de eindafrekening? En wanneer zou ik deze dan moeten ontvangen?

Uit ervaring weet ik dat ze de uitbetaling uitbesteden en dat vragen daarover redelijk stroef en laat worden beantwoord. Dus hier vragen is voor mij sneller. Iemand ervaring met de eindafrekening?
Wat zijden ze bij P&O toen je er naar vroeg?

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 08-10-2018 21:28:15 ]
pi_182400047
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat zijden ze bij P&O toen je er naar vroeg?
Hebben ze niet. Vanuit het uitzendbureau is er één aanspreekpunt, maar zoals ik al zei loopt dat stroef. Daarbij gaat zij over de planning en legt ze vragen over salaris bij de externe partij neer, wat ook weer dagen duurt. Dus daarom vraag ik het hier :)
pi_182400081
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:28 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Hebben ze niet. Vanuit het uitzendbureau is er één aanspreekpunt, maar zoals ik al zei loopt dat stroef. Daarbij gaat zij over de planning en legt ze vragen over salaris bij de externe partij neer, wat ook weer dagen duurt. Dus daarom vraag ik het hier :)
Mijn eindafrekening bij het uzb duurde ook wel iets langer (2 of 3 maanden) dus als het bij de uitbetaling van deze maand niet komt zou ik wat actiever er achter aangaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 21:30:22 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 oktober 2018 @ 21:30:14 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182400090
In geval van een uitzendorganisatie is het voor ik begrepen heb 6 week na de laatste loonbetaling.

Destijds bij mij heb ik nog een paar uren verdeeld over voorgaande weken en die in de week na de laatste loonbetaling binnen gekregen, daarna duurde het bij mij dus 6 weken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 oktober 2018 @ 21:36:59 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182400271
TempoTeam geeft op hun site aan:
quote:
Wat gebeurt er met mijn opgebouwde reserveringen aan vakantiedagen, vakantiegeld en eventueel kort verzuim als ik stop met werken?
Aan het einde van je dienstverband kun je uitbetaling van je reserveringen aanvragen. Doe je dit niet, dan wordt het opgebouwde bedrag na zes weken automatisch naar je overgemaakt. Je krijgt het dus altijd.
youngcapital meldt het ook

quote:
Wanneer worden de reserveringen uitbetaald?
Als je aanvraag voor dinsdag is ingediend en goedgekeurd, worden je reserveringen diezelfde week nog uitbetaald als je wekelijks je salaris krijgt. Heb je gekozen voor een vierwekelijkse betaling? Dan krijg je de reserveringen met de eerstvolgende betaalronde uitbetaald.

Vakantiegeld kun je niet op verzoek laten uitbetalen, dit krijg je in de eerste week van juni. Als je stopt met werken voor ons, worden alle resterende reserveringen automatisch zes weken na de verwerking van je laatste declaratie uitbetaald.
van andere uzbs staat het mogelijk ook prima op hun site maar zie ik het niet zo snel staan.

[ Bericht 28% gewijzigd door Nizno op 08-10-2018 22:19:45 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182400686
Bedankt! Dan zal ik deze week eens gaan contacten hoe de vork in de steel zit. Heb ik dan toevallig ook recht op een wettelijke verhoging (in dit geval van 50%, wat toch aardig wat knaken zijn)?
pi_182400737
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:53 schreef sneakydesert het volgende:
Heb ik dan toevallig ook recht op een wettelijke verhoging (in dit geval van 50%, wat toch aardig wat knaken zijn)?
Natuurlijk niet :')
pi_182400921
Bel Tempo-Team en vraag het?
pi_182400926
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:17 schreef sneakydesert het volgende:
Afgelopen zomer heb ik een tijdelijke vakantiebaan gehad als flexmedewerker. Eind juli heb ik mijn laatste werkdag gehad en al mijn spullen ingeleverd etc. Nu ik zelf mijn administratie zit na te kijken merk ik op dat ik nog wat vakantiedagen- en uren heb staan. Krijg ik deze vanzelf uitbetaald met de eindafrekening? En wanneer zou ik deze dan moeten ontvangen?

Uit ervaring weet ik dat ze de uitbetaling uitbesteden en dat vragen daarover redelijk stroef en laat worden beantwoord. Dus hier vragen is voor mij sneller. Iemand ervaring met de eindafrekening?
KIJK! Dit is waarom ik zoveel topics erover open! Dit! Jemig! In juli was je daar weg, maar nog steeds niet al je centen binnen!!! Dat wil ik niet! Ik wil dat alles duidelijk is en ik elke cent krijg waar ik nog recht op heb.
Niet doen
pi_182400969
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:53 schreef sneakydesert het volgende:
Heb ik dan toevallig ook recht op een wettelijke verhoging (in dit geval van 50%, wat toch aardig wat knaken zijn)?
Waar haal je dat vandaan?
  maandag 8 oktober 2018 @ 22:12:39 #12
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_182401100
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:06 schreef Waterdrinker het volgende:
Waar haal je dat vandaan?
quote:
Loonsverhoging bij te late betaling

Betaalt uw werkgever uw loon te laat? Dan kunt u aanspraak maken op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt:

• 5% per dag voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon moest worden betaald;
• daarna 1% voor elke volgende werkdag, met een maximum van 50% van uw loon.

Voor deze verhoging moet u overigens zelf naar de rechter stappen. De rechter kan de verhoging beperken tot een lager bedrag (bijvoorbeeld 10% of 15%). Uw werkgever hoeft de verhoging niet te betalen als hij kan aantonen dat de vertraging niet zijn schuld was.
Hier waarschijnlijk.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_182401107
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:03 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

KIJK! Dit is waarom ik zoveel topics erover open! Dit! Jemig! In juli was je daar weg, maar nog steeds niet al je centen binnen!!! Dat wil ik niet! Ik wil dat alles duidelijk is en ik elke cent krijg waar ik nog recht op heb.
Het was gewoon een simpele vraag. Als het namelijk zo zou zijn zou me dat een maand aan collegegeld schelen aan de rente die ik zou krijgen. Dat vind ik de vraag wel waard :s)
pi_182401122
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:12 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

[..]

Hier waarschijnlijk.
:Y Maar helaas dus, wat ik uit de antwoorden hier kan opmaken. Proberen waard geweest.
  maandag 8 oktober 2018 @ 22:14:20 #15
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_182401139
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:13 schreef sneakydesert het volgende:
:Y
Dan is onderstaande zin zeker van belang.

Voor deze verhoging moet u overigens zelf naar de rechter stappen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_182401195
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:14 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Dan is onderstaande zin zeker van belang.

Voor deze verhoging moet u overigens zelf naar de rechter stappen.
Wist niet dat dat zo'n serieus gebeuren was joh :D
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 oktober 2018 @ 22:19:11 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182401258
moest edit zijn ipv quote
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182403048
Er is geen formele wettelijke termijn voor de eindafrekening. Als je in juli nog gewerkt hebt, zou je salaris over die periode wel in juli of augustus verwerkt moeten zijn.

Voor de eindafrekening zelf is een periode van 2 maanden niet heel ongebruikelijk en zou dit dus bijvoorbeeld in de salarisbetaling van oktober kunnen vallen.

Let ook even op of je vakantiegeld al in je uurloon van je flexcontract zat of niet. Wanneer het er niet in zat, heb je dus ook nog recht op vakantiegeld (maand juni en juli). Daarnaast zou je verlofsaldo nog uitbetaald moeten worden op je uurloon inclusief 8% vakantiegeld.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:05:54 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_182406652
voor een eindafrekening staat inderdaad geen vast termijn, veelal doen bedrijven dit tegelijk met de laatste loonbetaling. het kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van de complexiteit; je neemt bijv. een leaseauto over etc (dat kost extra tijd)

maar in het kader van goed werkgeverschap dient dit wel binnen enkele maanden geregeld te zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze er een half jaar over doen. Hier kan je gewoon een aangetekende brief voor sturen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')