abonnement Unibet Coolblue
pi_182395735
hallo

ik zou graag willen weten wat de grootste verschillen tussen en sprintopleiding en normale opleiding is van de mbo zoals of het veel moeilijker is bijvoorbeeld met de toetsen?
pi_182419551
Je krijgt minder vakken en gaat sneller door de stof heen. Toetsen zijn niet moeilijker als in dat je moeilijkere vragen krijgt. Wél wordt er meer lesstof in 1 toets getoetst, dus dat betekent misschien wat meer leren dan in de reguliere opleiding. Stel, je opleiding duurt twee jaar en de lesstof van vak A is netjes verdeeld in lessenseries voor jaar 1, 2, 3 en 4. Dan kan het dus zijn dat in het verkorte traject de lesstof van jaar 1 en 2 wordt samengevoegd in jaar 1 en in jaar twee de stof voor jaar 3 en 4. Of het vak wordt dan slechts 1 jaar gegeven en alles moet je dus in dat ene jaar tot je nemen.
Het houdt automatisch ook in dat je minder lesuren krijgt van dat vak en dat je meer huiswerk per week moet maken dan in een regulier traject.

Voor stages geldt iets soortgelijks. Je hebt vaak minder stages (en kortere) dan in een regulier traject dus je zult in een kortere tijd in de praktijk je vak moeten leren en laten zien dat je het kunt. Ook heb je dan minder tijd om stageopdrachten uit te voeren. Voordeel van een verkort traject is wel dat de meeste bullshitvakken en -opdrachten worden geschrapt. Al vond ik dat bij mijn verkorte opleiding nog wel meer geschrapt had kunnen worden... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')