abonnement Unibet Coolblue
pi_182553540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:54 schreef funnywell het volgende:

[..]

Hoe krijg je de kabelboom vanaf de motor dan naar het chassis, juist daar is altijd beweging en bij een motor aan t stuur ook. Maar dat is geen probleem.
Yep alleen valt die dan stil en gaat niet uit zichzelf ervandoor toch?
pi_182559476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het aantal dodelijke slachtoffers is wel gedaald de laatste jaren, maar het risico op letsel niet.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/brom-en-snorfietsers

Het certificaat is ingevoerd in 1996, dus dat zie je niet terug. Het rijbewijs in 2006. En het lijkt er in ieder geval op dat wel iets gedaan heeft.
En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
pi_182559575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:28 schreef Inbox het volgende:

[..]

En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
Ik vind het niet lachwekkend, en ik weet ook niet of dat klopt. Ik heb dat nergens gelezen in ieder geval.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:34:27 #254
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182561233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:28 schreef Inbox het volgende:

[..]

En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
Dat zou betekenen dat dat kleine deel die nu speciaal hun brommerrijbewijs heeft gehaald deze daling al heeft veroorzaakt!
Tot nooit .......
pi_182565127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Want beroepschauffeurs maken nooit fouten? En beroepschauffeurs krijgen altijd keurig netjes voorrang?

Ben dus wel benieuwd wat je verstaat onder 'capabele chauffeur'. Een 18-jarige stagair die al een half jaar met het ding op en neer pendelt en een rijbewijs B heeft, is die capabel genoeg? Die 27-jarige medewerkster zonder rijbewijs die al 2 jaar met het ding pendelt en al 5 jaar bij de opvang werkt, is die capabel genoeg?

Die moeder, die haar kinderen in een elektrische bakfiets naar de opvang brengt, is die capabel genoeg?
Het liefst zie ik idd een beroepschauffeur kinderen vervoeren, maar iemand die met minimaal een rijtest kan aantonen capabel genoeg te zijn om defensief genoeg te rijden mag van mij ook. Dan maakt het mij niet uit of de bestuurdet (m/v) een lerares is of huismoeder. Nu mag iedereen en z'n minder begaafde neefje achter het stuur van een geëlektrificeerde bolderkar staan. Al vertelt de fabrikant van Stints dat iedereen die zo'n ding koopt een rijtest aflegt, dat helpt natuurlijk niet als de schooldirecteur die rijtest doet en een lerares op de Stint wordt gezet, zo van, succes hé, je komt er wel uit...
quote:
Het is net als met het auto/motor/vrachtwagenrijbewijs eigenlijk. Zo'n rijbewijs zegt eigenlijk helemaal niets. Het is slechts een bewijs dat je onder toeziend oog van een instructeur en een examinator je op een zeker moment door het verkeer hebt gemanouvreert en dat de examinator vond dat dat op een dermate veilige wijze was dat je daarvoor een papiertje -of tegenwoordig een pasje- krijgt. Maar verder sluit het helemaal niets uit. Net als ik de bestuurster van deze stint ook gewoon capabel genoeg achtte eigenlijk om het ding te besturen. Paniek kun je niet simuleren, denk ik dan. En oefenen hoe treinen te ontwijken met een op hol geslagen (?) stint lijkt me in de praktijk ook vrij lastig te simuleren.
Eens, maar er is een verschil tussen een kleine kans dat het dramatisch afloopt en de goden verzoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:26:29 #256
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182568426
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het liefst zie ik idd een beroepschauffeur kinderen vervoeren, maar iemand die met minimaal een rijtest kan aantonen capabel genoeg te zijn om defensief genoeg te rijden mag van mij ook. Dan maakt het mij niet uit of de bestuurdet (m/v) een lerares is of huismoeder. Nu mag iedereen en z'n minder begaafde neefje achter het stuur van een geëlektrificeerde bolderkar staan. Al vertelt de fabrikant van Stints dat iedereen die zo'n ding koopt een rijtest aflegt, dat helpt natuurlijk niet als de schooldirecteur die rijtest doet en een lerares op de Stint wordt gezet, zo van, succes hé, je komt er wel uit...

[..]

Eens, maar er is een verschil tussen een kleine kans dat het dramatisch afloopt en de goden verzoeken.
Punt van aandacht inderdaad!
"Hoka Hey!"
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:11:05 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182570917
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat dat kleine deel die nu speciaal hun brommerrijbewijs heeft gehaald deze daling al heeft veroorzaakt!
Nee. dat betekent dat dat brommerrijbewijs eigenlijk nauwelijks effect heeft.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:19:16 #258
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182571134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. dat betekent dat dat brommerrijbewijs eigenlijk nauwelijks effect heeft.
Bij na 100% van de ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken heeft de chauffeur een groot rijbewijs.
We moeten dat grote rijbewijs maar gewoon afschaffen dan.
Tot nooit .......
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:15:00 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182572305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij na 100% van de ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken heeft de chauffeur een groot rijbewijs.
We moeten dat grote rijbewijs maar gewoon afschaffen dan.
Nee. Juist niet. We moeten juist meer rijbewijzen instellen want dat is goed voor de werkgelegenheid :Y

Maar voorheen mocht je ook zo op een brommetje stappen, zonder verplichte rijles en je mag nog steeds op een fiets stappen zonder rijles. Te gek voor woorden natuurlijk en levensgevaarlijk :(
pi_182576295
quote:
Ministerie hield cruciale informatie achter over veiligheid van stint

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft cruciale informatie over de veiligheid van de stint achtergehouden. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

De minister informeerde de Tweede Kamer onvolledig, door selectieve passages uit een nog geheim NFI-rapport te delen met de Tweede Kamer. Zo blijkt dat een potentieel veiligheidsprobleem van de stint bij een klein percentage van de 3500 stints kan optreden. Toch mag sinds 2 oktober na een beslissing van de minister geen enkele stint de weg op. De stints zijn minder onveilig dan het ministerie deed voorkomen. Veel kinderopvangorganisaties hebben nu problemen met het vervoer van kinderen, omdat 3500 stints niet mogen rijden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft cruciale informatie over de veiligheid van de stint achtergehouden. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

De minister informeerde de Tweede Kamer onvolledig, door selectieve passages uit een nog geheim NFI-rapport te delen met de Tweede Kamer. Zo blijkt dat een potentieel veiligheidsprobleem van de stint bij een klein percentage van de 3500 stints kan optreden. Toch mag sinds 2 oktober na een beslissing van de minister geen enkele stint de weg op. De stints zijn minder onveilig dan het ministerie deed voorkomen. Veel kinderopvangorganisaties hebben nu problemen met het vervoer van kinderen, omdat 3500 stints niet mogen rijden.

Twijfels over zorgvuldigheid
Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt nu dat in de brief van de minister aan de Tweede Kamer en het bijbehorende 'feitenrelaas' van haar Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), cruciale informatie is weggehouden. Dit geldt ook voor informatie over andere 'incidenten'. Daarnaast bestaat twijfel over de zorgvuldigheid van de verslagen van ILT-inspecteurs.

In het feitenrelaas van de ILT wordt gesuggereerd dat de elektrische bolderkar op hol kan slaan en dat daar op dat moment dan amper iets aan te doen is. De fabrikant bestreed deze constatering van de ILT al eerder, en noemde dat op basis van eigen onderhoudsgegevens statistisch uitgesloten.

Klein percentage
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.

Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt. Dit probleem kan volgens het NFI eenvoudig worden aangepast. Volgens bronnen gaat het bij de NFI-rapportage om een onderzoek van anderhalf kantje, en gaat het voorlopig om een 'werkhypothese'.

Het NFI-rapport werpt een nieuw, opmerkelijk licht op het besluit om alle stints te verbieden. Morgen dient in Utrecht een kort geding van een kinderopvang in Almere tegen het besluit van de minister. Hierin gaat het om de vraag of de minister voldoende rekening heeft gehouden met kinderopvangorganisaties, of haar besluit juridisch door de beugel kan, en of de bewijsvoering van de ILT wel stevig genoeg is voor de ingrijpende beslissing.

Problematische veren al vervangen
Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat het feitenrelaas van de ILT vatbaar is voor veel kritiek. Zo stelt de ILT dat er problemen kunnen ontstaan door het afbreken van de veer in de gashendel. Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer. Het feitenrelaas van de ILT bevat daarnaast veel onjuistheden.

Ook valt op dat de inspectie schermt met een proces-verbaal van drie meldingen van incidenten met stints in Amsterdam, eind september. Degene die de melding deed, heeft geen proces-verbaal ondertekend omdat betrokkene bang was dat de melding alleen werd gebruikt om de stint van de weg af te halen.

Aanvullende bevindingen
Opmerkelijk is ook dat de inspectie zich verder vooral baseert op 'aanvullende' bevindingen van anderen. Zo heeft een medewerker van het bedrijf Strukton – dat de stint gebruikt voor goederenvervoer – op eigen initiatief op 29 september een analyse gemaakt van mogelijke problemen van de stint en overhandigd aan de politie. Strukton laat formeel aan RTL Nieuws weten: "Het komt niet vanuit ons, het zal een persoonlijke noot zijn geweest."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint
Benieuwd naar het kort geding morgen. De onderbouwing van het Stintverbod lijkt niet heel goed te zijn.
pi_182577661
Conclusie: er is niets aan de hand met de Stints, wat er aan de hand was is al gefixed (gashendel). De minister en het ILT heeft bewust halve informatie zodat ze er zelf mooi op zou staan. Tot zover de betrouwbaarheid van beiden. Dat hele rapport wat online staat kan zo de prullenbak in met de stempel: 'klinkklare nonsens'.

Zijn we mooi lekker mee, halve maatschappij ontregelt door zo'n ondoordachte en overhaaste beslissing. Een bedrijf wat nu richting faillissement dendert en grote problemen bij de gebruikers van de Stint.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 18-10-2018 09:28:29 ]
pi_182577842
Ik moet nog wel even grinniken over het 'vernietigend rapport' van de ILT.

Dat komt toch wel in een iets ander daglicht te staan nu we weten dat het eigenlijk een klungelig opstelletje is van een 18 jarige stagiair.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 08:59:05 #263
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182585419
Ah, we hebben weer een "nieuwe stok" om mee te slaan. De ILT is natuurlijk een heel betrouwbare speler in dit geheel aangezien de overheid niets te verliezen heeft bij dit drama .... Daarnaast is er ook geen enkel ander onderzoek of rapport wat de veiligheid van de Stint en de daaruit volgende eventuele oorzaken voor dit ongeval aangeeft ... lezen en daarop ingaan is voor mensen met oogkleppen natuurlijk lastig maar wel het proberen waard :Y

Ik dacht overigens dat het onderzoek afgewacht moest worden om de oorzaak te weten maar blijkbaar weten sommigen hier al dat er niets mis is met de veiligheid van de Stint - Edwin Renzen, are you there?
"Hoka Hey!"
pi_182585824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:05 schreef GereDathan het volgende:
Ik moet nog wel even grinniken over het 'vernietigend rapport' van de ILT.

Dat komt toch wel in een iets ander daglicht te staan nu we weten dat het eigenlijk een klungelig opstelletje is van een 18 jarige stagiair.
Waar lees jij dat er niets aan de hand is?
pi_182585856
Nu is het ILT rapport opeens niet meer betrouwbaar, hoe verrassend. Heb je geen betere argumenten?

De andere 'onderzoeken' zijn HTK projectjes. Daar is niets uit naar voren gekomen wat daadwerkelijk de veiligheid in diskrediet brengt. Een paar niet netjes gebundelde kabeltjes, en dat was het dan wel.

We hebben het onderzoek afgewacht, het onderzoek blijkt klinkklare nonsens. Het werd er niet beter van toen de minister nog een deel verzweeg en bewust de kamer fout informeerde. Uiteraard enkel om haar eigen ego wat op te krikken en zichzelf op de borst te kunnen slaan.

Ik ga er vanuit dat de rechter vandaag wel over voldoende wijsheid beschikt.
pi_182585896
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er niets aan de hand is?
quote:
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.
quote:
Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt.
quote:
Zo stelt de ILT dat er problemen kunnen ontstaan door het afbreken van de veer in de gashendel. Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint

Zomaar wat passages.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:36:27 #267
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586039
De overheid heeft ook iets te verbergen want gefaald, dus dat rapport is per definitie onbetrouwbaar - lezen wat er gezegd wordt en de geposte links doorlezen. Al ruim voor het ongeval zijn er onafhankelijke onderzoeken gedaan die duidelijke vraagtekens bij de veiligheid van de Stint plaatsen.

Maat moesten we niet eerst het onderzoek afwachten? Of weten we nu al dat de Stint een superveilig voertuig is waar nog nooit problemen mee zijn geweest en welke zeker niet de oorzaak is van de dood van de 4 kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182586086
Dit zag je toch allang aankomen. Kansloos weer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182586119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
De overheid heeft ook iets te verbergen want gefaald, dus dat rapport is per definitie onbetrouwbaar - lezen wat er gezegd wordt en de geposte links doorlezen. Al ruim voor het ongeval zijn er onafhankelijke onderzoeken gedaan die duidelijke vraagtekens bij de veiligheid van de Stint plaatsen.

Maat moesten we niet eerst het onderzoek afwachten? Of weten we nu al dat de Stint een superveilig voertuig is waar nog nooit problemen mee zijn geweest en welke zeker niet de oorzaak is van de dood van de 4 kinderen?
Dat weten we net zo zeker als jij zeker weet dat hij onveilig is.

Waarom refereerde je overigens constant aan het ITL onderzoek en de minister de afgelopen weken? Was toch zo betrouwbaar?
pi_182586156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat weten we net zo zeker als jij zeker weet dat hij onveilig is.

Waarom refereerde je overigens constant aan het ITL onderzoek en de minister de afgelopen weken? Was toch zo betrouwbaar?
En van jou heb ik nog steeds geen reactie betreffende die foto waar jij mee kwam, de accu kan men wisselen zonder dat buisje te buigen? Al weet ik niet eens wat voor materiaal dat buisje is, echter zoals het uitziet? En dat drie keer?
pi_182586172
Had jij maar liever niet met die foto aangekomen he?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:52:24 #272
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586223
En quoten graag waar ik de ILT als betrouwbare bron aangeef en de overheid niet van mede schuldige verdenk in dit drama. Op alle andere links wordt niet ingegaan ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:53:07 #273
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:47 schreef john2406 het volgende:
Had jij maar liever niet met die foto aangekomen he?
Heeft ie deze ochtend weer wat te doen om ook dit recht te breien :N
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:56:08 #274
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:47 schreef john2406 het volgende:
En van jou heb ik nog steeds geen reactie betreffende die foto waar jij mee kwam, de accu kan men wisselen zonder dat buisje te buigen? Al weet ik niet eens wat voor materiaal dat buisje is, echter zoals het uitziet? En dat drie keer?
Op de foto kan je niet zien hoe de accu verwisselt moet worden.
Ik neem aan dat dat gedaan wordt door de leverancier van de Stint en dat die wel weten hoe je dat doet zonder iets te beschadigen.

Soms gaat een auto half uit elkaar om iets te vervangen.
Die wordt ook weer gewoon op de weg gezet.
Waarom zou een kabelboom bij een Stint na drie keer een accu vervangen moeten breken?
Tot nooit .......
pi_182586309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Op de foto kan je niet zien hoe de accu verwisselt moet worden.
Ik neem aan dat dat gedaan wordt door de leverancier van de Stint en dat die wel weten hoe je dat doet zonder iets te beschadigen.

Soms gaat een auto half uit elkaar om iets te vervangen.
Die wordt ook weer gewoon op de weg gezet.
Waarom zou een kabelboom bij een Stint na drie keer een accu vervangen moeten breken?
En daar wordt het beter van, bij mij gaat er altijd iets stuk of het wordt minder erdoor.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05:33 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

En daar wordt het beter van, bij mij gaat er altijd iets stuk of het wordt minder erdoor.
Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Tot nooit .......
pi_182586450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:52 schreef matspontius het volgende:
En quoten graag waar ik de ILT als betrouwbare bron aangeef en de overheid niet van mede schuldige verdenk in dit drama. Op alle andere links wordt niet ingegaan ....
Prima.

Alsjeblieft:
quote:
En hier refereer je er nogmaals naar:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De enige die hier, met het schuim rond de mond, zijn gebrekkige standpunten blijft verdedigen, ben jij. :)

Ik heb diverse rationele overwegingen gegeven, die een verbod van de stint ruimschoots verantwoorden (ook al voor het rapport uitkwam) en je hebt er geen antwoord op. Dus geeuwen is inderdaad het enige dat er overblijft.

:O
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Eigenaar van het bedrijf maybe? Het is toch intriest als je ziet hoeveel gebreken er nu al aan het licht komen. De meest simpele onderdelen van de constructie zijn niet goed uitgevoerd. Hoe is dit voertuig in godsnaam door de veiligheidstesten van de RDW gekomen?
Deze quote is ook wel noemenswaardig:
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
pi_182586454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Bij mij in mijn body door een specialist gebeurd hoor, het wordt nooit meer zoals het was!

Jij naait je als jij met mij in discussie wil gaan, daar ik aanneem dat zo een specialist meer voorstelt als een vmbo specialist.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:10:25 #279
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Prima.

Alsjeblieft:

[..]

Deze quote is ook wel noemenswaardig.

[..]

Lezend begrijpen is echt wel een ding he? De titel geeft het al aan, de geur van wanbeleid. Het artikel beschrijft het falen van de overheid .......... Maar ja, met die oogkleppen op lees het toch lastig
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11:06 #280
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586498
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
"Hoka Hey!"
pi_182586510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezend begrijpen is echt wel een ding he? De titel geeft het al aan, de geur van wanbeleid. Het artikel beschrijft het falen van de overheid .......... Maar ja, met die oogkleppen op lees het toch lastig
Ik heb gelezen, en in het artikel staat duidelijk:
quote:
Toegegeven, de eerste bevindingen van het technisch onderzoek van de ILT zien er slecht uit voor de stint: door stroomuitval kan de bolderkar automatisch overschakelen naar de hoogste versnelling, de gasveer kan afbreken en de handrem is niet krachtig genoeg om een stint op snelheid te stoppen.
Met je 'Lijkt me duidelijk' geef je aan het helemaal met deze column en inhoud eens te zijn. Inclusief het deel waar er naar het ILT rapport wordt verwezen.
pi_182586535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
Er zijn in ieder geval nu cijfers van de defecte gashendel. Er waren er mogelijk 500 en deze zijn allemaal door de fabrikant vervangen, ruim voor het incident. Of die Stints in onderhoud waren bij Stintum, dat weet ik niet. Ik weet wel dat de fabrikant ze allemaal vervangen heeft:
quote:
Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer.
En dan zou het zelfs MOGELIJK kunnen spelen, het is niet eens een zekerheid. Pluim voor de fabrikant dat ze dit direct adequaat hebben opgelost, dat ben je vast met me eens.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17:11 #283
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb gelezen, en in het artikel staat duidelijk:

[..]

Met je 'Lijkt me duidelijk' geef je aan het helemaal met deze column en inhoud eens te zijn. Inclusief het deel waar er naar het ILT rapport wordt verwezen.
Dan snap je de intentie van dit artikel blijkbaar niet. Die oogkleppen he. Gelukkig geef ik ook nergens anders aan dat de overheid hierin gefaald heeft ....

En op de andere links wordt niet in gegaan .....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:20:14 #284
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:06 schreef john2406 het volgende:
Jij naait je als jij met mij in discussie wil gaan, daar ik aanneem dat zo een specialist meer voorstelt als een vmbo specialist.
Ik denk dat je vooral jezelf naait als je het vervangen van het accu en het verplaatsen van een kabeltje aan een raketgeleerde over laat.
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22:33 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
De Stints die niet door de fabrikant zijn onderhouden vallen buiten de scope.
Daar houd de verantwoording van de fabrikant gewoon op.
Tot nooit .......
pi_182586664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan snap je de intentie van dit artikel blijkbaar niet. Die oogkleppen he. Gelukkig geef ik ook nergens anders aan dat de overheid hierin gefaald heeft ....
Sorry, ik was even vergeten dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt. Wij simpele zielen snappen het allemaal niet uiteraard. Het moet heerlijk zijn als je alles weet.

quote:
En op de andere links wordt niet in gegaan .....
Ik zie geen links waar ik op in moet gaan. Of je moet halfbakken 'artikeltjes' van nog jongere stagiaires noemen.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:24:55 #287
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:22 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De Stints die niet door de fabrikant zijn onderhouden vallen buiten de scope.
Daar houd de verantwoording van de fabrikant gewoon op.
Is dat zo? Op mijn werk worden de monteurs door de fabrikanten uitgebreid opgeleid en bijgeschoold, daar houdt de verantwoording van de fabrikant dus nooit op ....
"Hoka Hey!"
pi_182586675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:28 schreef GereDathan het volgende:

Zomaar wat passages.
En nergens staat dat er niks aan de hand is... Er wordt nog steeds gezegd dat de stint op hol kan slaan alleen kan er een reactie op ondernomen worden zoals het omdraaien van de sleutel en volgens mij is dat hier al een paar keer voorbij gekomen dat dat een bijzonder debiele methode is...

quote:
Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt.
Maar goed, als jij hierin leest dat er niks aan de hand is mankeert er toch echt wat aan je ogen.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27:12 #289
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

Is dat zo? Op mijn werk worden de monteurs door de fabrikanten uitgebreid opgeleid en bijgeschoold, daar houdt de verantwoording van de fabrikant dus nooit op ....
Die weten dan ook hoe je de accu moet vervangen zonder de kabelboom te beschadigen.
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27:41 #290
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sorry, ik was even vergeten dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt. Wij simpele zielen snappen het allemaal niet uiteraard. Het moet heerlijk zijn als je alles weet.

[..]

Ik zie geen links waar ik op in moet gaan. Of je moet halfbakken 'artikeltjes' van nog jongere stagiaires noemen.
Je kan de links in de vorige posts lezen en die hebben niets met de ILT te maken. Die stok kun je nu wel weggooien. Overigens ook zelf goed te vinden als je maar wil vinden he ...........

Dat de overheid stront aan zijn vingers heeft wordt in dit betreffende artikel duidelijk aangegeven, als je dat niet snapt .... :W
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29:06 #291
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586728
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die weten dan ook hoe je de accu moet vervangen zonder de kabelboom te beschadigen.
Die apparatuur wordt dusdanig professioneel gebouwd dat onderdelen makkelijk en snel te vervangen zijn. Problemen liggen echter meestal bij de software :Y
"Hoka Hey!"
pi_182586740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral jezelf naait als je het vervangen van het accu en het verplaatsen van een kabeltje aan een raketgeleerde over laat.
Het gaat niet over vervoer van pakketjes he!
Kinderdagverblijven, hoop dat ze heel goed verzekerd zijn de kids.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30:26 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die apparatuur wordt dusdanig professioneel gebouwd dat onderdelen makkelijk en snel te vervangen zijn. Problemen liggen echter meestal bij de software :Y
Zo zo, je weet nu al dat het bij een Sint niet makklelijk gaat.
Echt alwetend jij... hebt je je al gemeld bij de onzoekscommissie?
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:32:39 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het gaat niet over vervoer van pakketjes he!
Kinderdagverblijven, hoop dat ze heel goed verzekerd zijn de kids.
Er zit nog heel veel tussen een raketgeleerde en een leidster van een KDV.
Ik zie niet in waarom een VMBO monteur van Stint niet in staat zou zijn om een accu te vervangen zonder een kabelboom te beschadigen.
Tot nooit .......
pi_182586774
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.

En dan ben ik vrij handig nog.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:32 #296
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586850
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zo zo, je weet nu al dat het bij een Sint niet makklelijk gaat.
Echt alwetend jij... hebt je je al gemeld bij de onzoekscommissie?
Ik geef gewoon aan hoe dat op mijn werk gaat en hoe het zou moeten gaan. Onderdelen moeten gewoon makkelijk te vervangen zijn. Of dat bij die Stints zo is weet ik niet. Hoef je niet gelijk zo bijdehand te reageren hoor ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:41 #297
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:32 schreef john2406 het volgende:
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.
Accupolen losmaken en de hele accu laten zakken? Dan komen de kabelbomen niet eens in beeld.

Hele bakkje met kabelboom en al losmaken en kantelen? Dan heb je alleen last van de oranje kabels?

En anders fatsoenlijk losmaken en weer vast maken. Misschien een kwartiertje werk.
Ik ken situaties die minder overzichtelijk zijn hoor.
Tot nooit .......
pi_182586866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:32 schreef john2406 het volgende:
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.

En dan ben ik vrij handig nog.
Ik heb je nu lang genoeg laten sudderen.

Op die foto waar je maar over blijft vragen is geen accu te zien. De accu's zitten op een hele andere plek.

Zo ziet een Stint eruit zonder bak:


Of dacht je echt dat de Stint kilometers kan rijden met een accu van 10 bij 10 cm?
pi_182586869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Accupolen losmaken en de hele accu laten zakken? Dan komen de kabelbomen niet eens in beeld.

Hele bakkje met kabelboom en al losmaken en kantelen? Dan heb je alleen last van de oranje kabels?

En anders fatsoenlijk losmaken en weer vast maken. Misschien een kwartiertje werk.
Ik ken situaties die minder overzichtelijk zijn hoor.
En hoe haal je hem uit die kist, heb jij ooit al een hamer in de handen gehad laat staan een nagel in de muur geslagen?
pi_182586887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb je nu lang genoeg laten sudderen.

Op die foto waar je maar over blijft vragen is geen accu te zien. De accu's zitten op een hele andere plek.

Zo ziet een Stint eruit zonder bak:
[ afbeelding ]

Of dacht je echt dat de Stint kilometers kan rijden met een accu van 10 bij 10 cm?
Ik gaf al eerder aan ik weet niet eens hoe die dingen uitzien, laat staan dat ik mijn kind ermee vervoeren zou laten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')