abonnement Unibet Coolblue
pi_182467706
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Dat is hetzelfde geneuzel als over die slordige kabels boven de besturingseenheid.

Ja, ik beaam direct dat het er niet netjes uitziet. En ja, besturingseenheden kunnen een bepaalde mate van warmte afgeven. Maar gek genoeg gaat dat al 7 jaar goed en was er bij de Stint die bekeken werd door RTL geen spoor van problemen te zien met de kabels.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat kabelbomen in auto's er vaak vele malen beroerder bij liggen.

Maar het wordt uiteraard aangegrepen, sensatiezucht is RTL (en een paar types in dit topic) niet vreemd. Net als dat er nu naar accu's gewezen wordt. Wat is het volgende, het niet perfect zwart zijn van de banden?

Er wordt constant van alles bijgehaald, over het algemeen zonder steekhoudend bewijs. Sensatiezucht, emoties, gebrek aan kennis van de feiten, bedenk het maar.

Laten we wel wezen, we zijn al weken verder en tot op heden is er nog steeds geen oorzaak bekend. De bestuurster is ongetwijfeld allang gehoord en de Stint ligt al weken klaar voor onderzoek.

Ook vind ik het schrijnend om te zien hoe een hardwerkende ondernemer op alle mogelijke manieren zwart wordt gemaakt. Zonder enig bewijs, enkel op basis van onderbuikgevoelens en emoties. Er wordt uiteraard vergeten dat dhr. Renzen direct na het ongeluk is afgereisd naar Oss en binnen hele korte tijd afkondigde dat alle Stints gecontroleerd zouden worden en een eerste checklist heeft rondgestuurd.

Aan de andere kant wordt hem gebrek aan empathie verweten en neemt men het hem zelfs kwalijk dat hij zichzelf verdedigd en probeert zijn bedrijf te redden. Niet enkel voor zichzelf, maar ook voor de medewerkers en gebruikers van de Stints.
pi_182470022
Een kabelboom van een auto is niet altijd in beweging, aan het stuur echter bij een stint, ik vermoed van wel, wissel eens een motor bij een auto en leg de kabelboom niet aan de zijde, maar vouw hem ben benieuwd of je hem/haar nog aan het lopen krijgt dan ernaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:34:44 ]
pi_182470128
Mijn favoriet, auto, staat erom bekend kabelbreuk, ik weet het echter dus weet het redelijk tot snel te vinden. Sparen op koper, doe dan maar een chinees of japaner wat mij betreft hoor, het is dat het mijn favoriet is dagelijks rijd ik een (spleeetoog).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:39:23 ]
pi_182470158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:31 schreef john2406 het volgende:
Een kabelboom van een auto is niet altijd in beweging, aan het stuur echter bij een stint, ik vermoed van wel, wissel eens een motor bij een auto en leg de kabelboom niet aan de zijde, maar vouw hem ben benieuwd of je hem/haar nog aan het lopen krijgt dan ernaar!
Ik doel meer hierop:
pi_182470202
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik doel meer hierop:
[ link | afbeelding ]
Waar is dat van, die in de/het buisje is toch vragen om problemen vind ik.

Accu staat ook onder dat buisje, zonder eraan te buigen kan men die accu verwisselen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 12:22:25 ]
pi_182497154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik doel meer hierop:
[ link | afbeelding ]
Ik heb het gevonden waar die afbeelding van is, en als er dan al 3X een accu verwisseld is mag ik dan aannemen dat het buisje 3X verbogen is geweest?
Vertel het mij aub!
  zondag 14 oktober 2018 @ 06:04:43 #207
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182506231
Waarom duurt het zo lang voordat het onderzoek klaar is?
"Hoka Hey!"
pi_182508185
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 06:04 schreef matspontius het volgende:
Waarom duurt het zo lang voordat het onderzoek klaar is?
Geen onderzoekers beschikbaar?
Te complexe machine?
Geen duidelijke richting waarin gezocht moet worden?
Andere klussen die eerst afgemaakt moeten worden?
Problemen met de loods waarin ze onderzoek moeten doen?

Of simpelweg niets te vinden?

Zeg jij het maar. Jij weet namelijk allang dat de Stint technisch gefaald heeft op basis van de artikelen. Dus dit zal je toch ook wel weten?
pi_182509113
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Geen onderzoekers beschikbaar?
Te complexe machine?
Geen duidelijke richting waarin gezocht moet worden?
Andere klussen die eerst afgemaakt moeten worden?
Problemen met de loods waarin ze onderzoek moeten doen?

Of simpelweg niets te vinden?

Zeg jij het maar. Jij weet namelijk allang dat de Stint technisch gefaald heeft op basis van de artikelen. Dus dit zal je toch ook wel weten?
Technisch of electronisch, electronica is een bitch is mijn ervaring.
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:54:35 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182511993
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 06:04 schreef matspontius het volgende:
Waarom duurt het zo lang voordat het onderzoek klaar is?
ze wachten tot jij je bevindingen opstuurt.
jij weet er zo veel van af...
Tot nooit .......
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:38:55 #211
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182515456
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ze wachten tot jij je bevindingen opstuurt.
jij weet er zo veel van af...
Nou, dat hadden ze dan wel even kunnen melden, vind je niet? Mijn expertise is natuurlijk zeer welkom .....
"Hoka Hey!"
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:12:11 #212
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182536579
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-stint~a6cfbfea/

Nu ben ik benieuwd: wie vind nu dat alle bejaarden ook dr mobiliteit ontnomen moet worden en vind dat alle scootmobielen per direct verboden moeten worden?
pi_182536751
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:12 schreef Kamelenteen het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-stint~a6cfbfea/

Nu ben ik benieuwd: wie vind nu dat alle bejaarden ook dr mobiliteit ontnomen moet worden en vind dat alle scootmobielen per direct verboden moeten worden?
Onnodig, die mensen kunnen zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Kinderen niet!
10 kinderen in een plastic kuip is een totaal ander verhaal, niet vergelijkbaar.
pi_182536820
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:12 schreef Kamelenteen het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-stint~a6cfbfea/

en vind dat alle scootmobielen per direct verboden moeten worden?
Eens maken hoe het ze uitkomt of gebruik van de straat/weg of trottoir.

Nu staat de overheid het maar toe, echter stelt er geen regels voor op toch?
Das in het diepe gooien, zonder dat ik weet of iemand zwemmen kan, of een kind met 1 been een step cadeau geven toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 20:38:11 ]
pi_182537123
Offtopic.

De bromfietser weet ja ook niet meer waar die aan toe is, had er bijna eentje onder de wielen liggen van auto, haalt mij rechts in terwijl ik bijna 70 km rijden deed.
Zegt die ook nog ben jij altijd schuld, mooi niet dus hoe kan die inhalen terwijl ik 70 kmh rijden doe? En al helemaal niet rechts toch?
Op de straat rijden houdt voor mij ook in, niet rechts inhalen, of ik zal wel abuis zijn?
Maar goed ik kom af en toe ogen te kort met wat men in Nederland van het verkeer gemaakt heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 20:35:01 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:04:22 #216
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182537903
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:19 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Onnodig, die mensen kunnen zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Kinderen niet!
10 kinderen in een plastic kuip is een totaal ander verhaal, niet vergelijkbaar.
Dus die hele stint mag nooit meer terugkomen van jou? Omdat: max, 10 kindjes in die bak en die kindjes kunnen dr verantwoordelijkheid niet nemen in die bak.

Wel meten met 2 maten. Die bejaarde mag zich bij wijze van doodrijden in zn scootmobiel die onveilig blijkt, maar als er kindjes in/mee vervoerd worden moet er een verbod komen.
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:08:12 #217
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182537999
en diezelfde scootmobiel mag dus ook 10 kindjes doodrijden.
Tot nooit .......
pi_182538094
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dus die hele stint mag nooit meer terugkomen van jou? Omdat: max, 10 kindjes in die bak en die kindjes kunnen dr verantwoordelijkheid niet nemen in die bak.

Wel meten met 2 maten. Die bejaarde mag zich bij wijze van doodrijden in zn scootmobiel die onveilig blijkt, maar als er kindjes in/mee vervoerd worden moet er een verbod komen.
Klopt helemaal

^O^
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:13:17 #219
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182538120
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt helemaal

^O^
En als dr nou airbags en weet ik veel nog meer ingebouwd worden?
pi_182538368
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En als dr nou airbags en weet ik veel nog meer ingebouwd worden?
Lever je ideeën en ontwerptekeningen maar , dan zal ik er over nadenken.
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:38:32 #221
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182538932
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:22 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lever je ideeën en ontwerptekeningen maar , dan zal ik er over nadenken.
Heeft geen zin, want ook met airbags en.. en.. kunnen er nog doden vallen bij een ongeval :/
pi_182547165
Als er veel airbags in zitten moet het ding wel onveilig zijn?
pi_182547218
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:08 schreef Speekselklier het volgende:
en diezelfde scootmobiel mag dus ook 10 kindjes doodrijden.
Dat is geen probleem, als het maar niet tegelijk is.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:01:20 #224
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182547318
Wachten tot de beerput open gaat ..............
"Hoka Hey!"
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:16:50 #225
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182547569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:01 schreef matspontius het volgende:
Wachten tot de beerput open gaat ..............
Beerput.. Is dat de naam van een KDV?
Tot nooit .......
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:55:08 #226
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182548245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Beerput.. Is dat de naam van een KDV?
Nieuw KDV zonder Stints inderdaad _O-
"Hoka Hey!"
pi_182548822
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En als dr nou airbags en weet ik veel nog meer ingebouwd worden?
Als er nu eens een capabele bestuurder (m/v) erop gezet kan worden...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182549209
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als er nu eens een capabele bestuurder (m/v) erop gezet kan worden...
En accepteren dat met elk vervoersmiddel wel eens iets fout gaat. Hoe verrot dat ook is.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:04:06 #229
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182549269
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als er nu eens een capabele bestuurder (m/v) erop gezet kan worden...
Want beroepschauffeurs maken nooit fouten? En beroepschauffeurs krijgen altijd keurig netjes voorrang?

Ben dus wel benieuwd wat je verstaat onder 'capabele chauffeur'. Een 18-jarige stagair die al een half jaar met het ding op en neer pendelt en een rijbewijs B heeft, is die capabel genoeg? Die 27-jarige medewerkster zonder rijbewijs die al 2 jaar met het ding pendelt en al 5 jaar bij de opvang werkt, is die capabel genoeg?

Die moeder, die haar kinderen in een elektrische bakfiets naar de opvang brengt, is die capabel genoeg?

Het is net als met het auto/motor/vrachtwagenrijbewijs eigenlijk. Zo'n rijbewijs zegt eigenlijk helemaal niets. Het is slechts een bewijs dat je onder toeziend oog van een instructeur en een examinator je op een zeker moment door het verkeer hebt gemanouvreert en dat de examinator vond dat dat op een dermate veilige wijze was dat je daarvoor een papiertje -of tegenwoordig een pasje- krijgt. Maar verder sluit het helemaal niets uit. Net als ik de bestuurster van deze stint ook gewoon capabel genoeg achtte eigenlijk om het ding te besturen. Paniek kun je niet simuleren, denk ik dan. En oefenen hoe treinen te ontwijken met een op hol geslagen (?) stint lijkt me in de praktijk ook vrij lastig te simuleren.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:14:53 #230
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182549449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:04 schreef Kamelenteen het volgende:
Paniek kun je niet simuleren, denk ik dan. En oefenen hoe treinen te ontwijken met een op hol geslagen (?) stint lijkt me in de praktijk ook vrij lastig te simuleren.
Paniek kan je in veel gevallen wel voorkomen.
Ik raak in paniek als ik veel bloed zie, een verpleegkundige pakt rustig een verbandje.

Tijdens je rijles leer je voor uit te kijken, te anticiperen, plaats op de weg te bedenken. Je leert hoe je moet reageren als je op een helling staat.

Als je op een helling staat en je weet niet wat je moet doen onstaat er inderdaad paniek.
Tot nooit .......
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:31:16 #231
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182549747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Paniek kan je in veel gevallen wel voorkomen.
Ik raak in paniek als ik veel bloed zie, een verpleegkundige pakt rustig een verbandje.

Tijdens je rijles leer je voor uit te kijken, te anticiperen, plaats op de weg te bedenken. Je leert hoe je moet reageren als je op een helling staat.

Als je op een helling staat en je weet niet wat je moet doen onstaat er inderdaad paniek.
Maar wat is jouw voorstel? Minimaal 20 rijlessen om zo'n ding te mogen besturen, afgesloten met een officieel examen bij het CBR? Een training in 'hoe om te gaan met paniek?'

Ik wil die verpleegkundige nog weleens zien hoe die reageert als ze een directe naaste bijv. neergestoken ziet worden en het bloed gutst eruit of als ze betrokken raakt bij een ongeval. Of ze dan nog steeds zo professioneel en rustig is.
pi_182549823
Ik denk dat er maar weinig chirurgen zijn die hun eigen partner zouden kunnen behandelen.
Of naasten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 13:36:52 ]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:39:34 #233
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182549886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:31 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar wat is jouw voorstel? Minimaal 20 rijlessen om zo'n ding te mogen besturen, afgesloten met een officieel examen bij het CBR? Een training in 'hoe om te gaan met paniek?'
Laten we voorzichtig beginnen, een C is misschien wat overdreven.

Gewoon een AM rijbewijs, dat heb je ook op de snorfiets nodig.


Dan leer je in elk geval remmen en leer je voor uit te kijken en te anticiperen.
Dan leer je ook dat als je een spoorboomlicht op rood ziet gaan dat je dan je gas los laat.
Tot nooit .......
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:40:47 #234
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182549911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:36 schreef john2406 het volgende:
Ik denk dat er maar weinig chirurgen zijn die hun eigen partner zouden kunnen behandelen.
Of naasten
Er zijn zelfs chirurgen die zichzelf behandeld hebben :Y
"Hoka Hey!"
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:48:52 #235
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182550055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Laten we voorzichtig beginnen, een C is misschien wat overdreven.

Gewoon een AM rijbewijs, dat heb je ook op de snorfiets nodig.

Dan leer je in elk geval remmen en leer je voor uit te kijken en te anticiperen.
Dan leer je ook dat als je een spoorboomlicht op rood ziet gaan dat je dan je gas los laat.
Persoonlijk denk ik dat een veterstrikdiploma genoeg moet zijn. Iedereen weet wel wat een rood stoplicht betekent..

En dat AM rijbewijs.. de grootste onzin die er is. Voorheen was het niet nodig om daar een rijbewijs voor te hebben,. Toen moest je een brommercertificaat halen en nu moet je zelfs als 16-jarige een rijbewijs halen om een brommer te mogen besturen.. En nog komen er jaarlijk genoeg brommerrijders om in het verkeer. En nee, niet alleen 16-jarigen.

Als je nou zegt: een verplichte theoriecursus en een verplichte instructie bij de fabrikant. Dan zeg ik: prima! Of, een paar lesjes stintrijden bij de opleiding tot oppasjuf. Ook goed.
pi_182550547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat AM rijbewijs.. de grootste onzin die er is. Voorheen was het niet nodig om daar een rijbewijs voor te hebben,. Toen moest je een brommercertificaat halen en nu moet je zelfs als 16-jarige een rijbewijs halen om een brommer te mogen besturen.. En nog komen er jaarlijk genoeg brommerrijders om in het verkeer. En nee, niet alleen 16-jarigen.

Het is een stuk veiliger op de weg geworden sinds de invoering van het brommerrijbewijs. Dus het is totaal geen onzin.
pi_182550794
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het is een stuk veiliger op de weg geworden sinds de invoering van het brommerrijbewijs. Dus het is totaal geen onzin.
En toch wou mij iemand rechts inhalen op een bromfiets, dus veiliger aan mijn hoela!

Ik reed 70 kmh haalt mij een motor of een bromfiets dan rechts in?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 14:27:24 ]
pi_182551970
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het is een stuk veiliger op de weg geworden sinds de invoering van het brommerrijbewijs. Dus het is totaal geen onzin.
Ja, denk je dat die 16-jarige met brommerrijbewijs zich denkbeeldig gaat gedragen. Dat zn 'kijk mij stoer zijn´-hormoontjes daarmee verloren zijn gegaan?

Misschien kun je het onderbouwen met een paar cijfers?
pi_182552012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ja, denk je dat die 16-jarige met brommerrijbewijs zich denkbeeldig gaat gedragen. Dat zn 'kijk mij stoer zijn´-hormoontjes daarmee verloren zijn gegaan?

Misschien kun je het onderbouwen met een paar cijfers?
Dat is gewoon zo maar daar moet je wel eens voor naar buiten gaan en aan het verkeer gaan deelnemen in plaats van in je zolderrukbunker te blijven en te lopen betweteren achter je computertje.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:45:50 #240
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182552097
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:40 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo maar daar moet je wel eens voor naar buiten gaan en aan het verkeer gaan deelnemen in plaats van in je zolderrukbunker te blijven en te lopen betweteren achter je computertje.
Oeh, naar buiten, daar schijnt de zon en lopen mensen ............. poeh he ...
"Hoka Hey!"
pi_182552155
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:40 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo maar daar moet je wel eens voor naar buiten gaan en aan het verkeer gaan deelnemen in plaats van in je zolderrukbunker te blijven en te lopen betweteren achter je computertje.
JIj denk dat ik nooit in het verkeer kom?

Ik heb de afgelopen 4 maanden dik 2000km afgelegd in het verkeer. Op een ligfiets, deels rijdend op de weg tussen de auto's. En ja, dat mag ik :) Zonder rijbewijs!

Toen ik 14 was, reed ik stiekem op het brommetje van mn mams. Mocht niet, wist ik, maar ik kende gewoon de verkeersregels en wist hoe een remmetje werkte en hoe ik gas moest geven. Dat rechts voorrang had, enz. Kijk, dat zijn dingen die je moet weten. De verkeersregels, die zijn het belangsrijkst. De bediening van een brommer stelt geen reet voor, daar is geen rijbewijs voor nodig.

Het is vooral de leeftijd die 'gevaarlijk' is. Opgevoerde brommetjes, stoer rijgedrag. Daar doet een rijbewijs geen ene zak tegen. En dat er meer doden en gewonden zijn gevallen zou best kunnen. Het wordt steeds drukker op de weg. Met zowel auto's, alsook brommers en fietsers. Dr zijn ook steeds meer inwoners ook :)
pi_182552196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

Oeh, naar buiten, daar schijnt de zon en lopen mensen ............. poeh he ...
Vandaar dat jij binnen zit natuurlijk ;)
Of, kan ook, je loopt buiten als een zombie rond al internettend met de telefoon in je handen. Al dan niet fietsend of op je brommetje.
pi_182552201
Ligfietsen die zijn helemaal irritant in het verkeer. Ook zo'n groep verkeersdeelnemers die totaal geen inzicht hebben.
pi_182552311
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:49 schreef machtpen het volgende:
Ligfietsen die zijn helemaal irritant in het verkeer. Ook zo'n groep verkeersdeelnemers die totaal geen inzicht hebben.
En hier geef je dus al aan wat voor een prutser jij dus eigenlijk in het verkeer bent.

Ik zou het compleet anders willen stellen. Ligfietsers zijn zich bewust van dr kwetsbaarheid, weten dat ze minder opvallend zijn omdat ze wat minder hoog zijn en passen dr rijgedrag dus daarop aan. Anticiperen beter, passen dr positie aan op de weg.

En dat noem jij dan geen inzicht hebben _O- Nee, lekker die (lig)fietsers de schuld geven omdat jij ze over het hoofd ziet omdat je niet goed hebt gekeken of niet had verwacht.

Valt overigens reuze mee, dat over het hoofd zien ;)
pi_182552396
Gast je rijdt nog op een driewieler met zo'n vlaggetje achterop Heb je ook nog een speelkaart tussen je spaken ?
pi_182552444
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het is een stuk veiliger op de weg geworden sinds de invoering van het brommerrijbewijs. Dus het is totaal geen onzin.
Maar heb je hier een paar bronnen voor?
En dan ook graag goede bronnen, dus niet je onderbuikgevoelens. Ben ook heel benieuwd of de ongevallen nu echt fors omlaag zijn gegaan door achtereenvolgens de invoering van het bromfietscertificaat, de positie van de bromfietsers op de weg en de invoering van het rijbewijs.
pi_182552592
Gast je hebt nog niet eens een rijbewijs, ga daar eerst maar eens een beginnen en wat rijervaring opdoen. Kom dan eens terug als je een paar ton hebt gereden.
pi_182552969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:01 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar heb je hier een paar bronnen voor?
En dan ook graag goede bronnen, dus niet je onderbuikgevoelens. Ben ook heel benieuwd of de ongevallen nu echt fors omlaag zijn gegaan door achtereenvolgens de invoering van het bromfietscertificaat, de positie van de bromfietsers op de weg en de invoering van het rijbewijs.
Het aantal dodelijke slachtoffers is wel gedaald de laatste jaren, maar het risico op letsel niet.

Bron: https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/brom-en-snorfietsers

Het certificaat is ingevoerd in 1996, dus dat zie je niet terug. Het rijbewijs in 2006. En het lijkt er in ieder geval op dat wel iets gedaan heeft.
pi_182553453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:31 schreef john2406 het volgende:
Een kabelboom van een auto is niet altijd in beweging, aan het stuur echter bij een stint, ik vermoed van wel, wissel eens een motor bij een auto en leg de kabelboom niet aan de zijde, maar vouw hem ben benieuwd of je hem/haar nog aan het lopen krijgt dan ernaar!
Hoe krijg je de kabelboom vanaf de motor dan naar het chassis, juist daar is altijd beweging en bij een motor aan t stuur ook. Maar dat is geen probleem.
pi_182553474
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:12 schreef Kamelenteen het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-stint~a6cfbfea/

Nu ben ik benieuwd: wie vind nu dat alle bejaarden ook dr mobiliteit ontnomen moet worden en vind dat alle scootmobielen per direct verboden moeten worden?
ja dat had jaren geleden al moeten gebeuren
pi_182553540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:54 schreef funnywell het volgende:

[..]

Hoe krijg je de kabelboom vanaf de motor dan naar het chassis, juist daar is altijd beweging en bij een motor aan t stuur ook. Maar dat is geen probleem.
Yep alleen valt die dan stil en gaat niet uit zichzelf ervandoor toch?
pi_182559476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het aantal dodelijke slachtoffers is wel gedaald de laatste jaren, maar het risico op letsel niet.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/brom-en-snorfietsers

Het certificaat is ingevoerd in 1996, dus dat zie je niet terug. Het rijbewijs in 2006. En het lijkt er in ieder geval op dat wel iets gedaan heeft.
En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
pi_182559575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:28 schreef Inbox het volgende:

[..]

En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
Ik vind het niet lachwekkend, en ik weet ook niet of dat klopt. Ik heb dat nergens gelezen in ieder geval.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:34:27 #254
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182561233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:28 schreef Inbox het volgende:

[..]

En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was..
Dat zou betekenen dat dat kleine deel die nu speciaal hun brommerrijbewijs heeft gehaald deze daling al heeft veroorzaakt!
Tot nooit .......
pi_182565127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Want beroepschauffeurs maken nooit fouten? En beroepschauffeurs krijgen altijd keurig netjes voorrang?

Ben dus wel benieuwd wat je verstaat onder 'capabele chauffeur'. Een 18-jarige stagair die al een half jaar met het ding op en neer pendelt en een rijbewijs B heeft, is die capabel genoeg? Die 27-jarige medewerkster zonder rijbewijs die al 2 jaar met het ding pendelt en al 5 jaar bij de opvang werkt, is die capabel genoeg?

Die moeder, die haar kinderen in een elektrische bakfiets naar de opvang brengt, is die capabel genoeg?
Het liefst zie ik idd een beroepschauffeur kinderen vervoeren, maar iemand die met minimaal een rijtest kan aantonen capabel genoeg te zijn om defensief genoeg te rijden mag van mij ook. Dan maakt het mij niet uit of de bestuurdet (m/v) een lerares is of huismoeder. Nu mag iedereen en z'n minder begaafde neefje achter het stuur van een geëlektrificeerde bolderkar staan. Al vertelt de fabrikant van Stints dat iedereen die zo'n ding koopt een rijtest aflegt, dat helpt natuurlijk niet als de schooldirecteur die rijtest doet en een lerares op de Stint wordt gezet, zo van, succes hé, je komt er wel uit...
quote:
Het is net als met het auto/motor/vrachtwagenrijbewijs eigenlijk. Zo'n rijbewijs zegt eigenlijk helemaal niets. Het is slechts een bewijs dat je onder toeziend oog van een instructeur en een examinator je op een zeker moment door het verkeer hebt gemanouvreert en dat de examinator vond dat dat op een dermate veilige wijze was dat je daarvoor een papiertje -of tegenwoordig een pasje- krijgt. Maar verder sluit het helemaal niets uit. Net als ik de bestuurster van deze stint ook gewoon capabel genoeg achtte eigenlijk om het ding te besturen. Paniek kun je niet simuleren, denk ik dan. En oefenen hoe treinen te ontwijken met een op hol geslagen (?) stint lijkt me in de praktijk ook vrij lastig te simuleren.
Eens, maar er is een verschil tussen een kleine kans dat het dramatisch afloopt en de goden verzoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:26:29 #256
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182568426
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het liefst zie ik idd een beroepschauffeur kinderen vervoeren, maar iemand die met minimaal een rijtest kan aantonen capabel genoeg te zijn om defensief genoeg te rijden mag van mij ook. Dan maakt het mij niet uit of de bestuurdet (m/v) een lerares is of huismoeder. Nu mag iedereen en z'n minder begaafde neefje achter het stuur van een geëlektrificeerde bolderkar staan. Al vertelt de fabrikant van Stints dat iedereen die zo'n ding koopt een rijtest aflegt, dat helpt natuurlijk niet als de schooldirecteur die rijtest doet en een lerares op de Stint wordt gezet, zo van, succes hé, je komt er wel uit...

[..]

Eens, maar er is een verschil tussen een kleine kans dat het dramatisch afloopt en de goden verzoeken.
Punt van aandacht inderdaad!
"Hoka Hey!"
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:11:05 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182570917
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat dat kleine deel die nu speciaal hun brommerrijbewijs heeft gehaald deze daling al heeft veroorzaakt!
Nee. dat betekent dat dat brommerrijbewijs eigenlijk nauwelijks effect heeft.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:19:16 #258
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182571134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. dat betekent dat dat brommerrijbewijs eigenlijk nauwelijks effect heeft.
Bij na 100% van de ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken heeft de chauffeur een groot rijbewijs.
We moeten dat grote rijbewijs maar gewoon afschaffen dan.
Tot nooit .......
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:15:00 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182572305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij na 100% van de ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken heeft de chauffeur een groot rijbewijs.
We moeten dat grote rijbewijs maar gewoon afschaffen dan.
Nee. Juist niet. We moeten juist meer rijbewijzen instellen want dat is goed voor de werkgelegenheid :Y

Maar voorheen mocht je ook zo op een brommetje stappen, zonder verplichte rijles en je mag nog steeds op een fiets stappen zonder rijles. Te gek voor woorden natuurlijk en levensgevaarlijk :(
pi_182576295
quote:
Ministerie hield cruciale informatie achter over veiligheid van stint

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft cruciale informatie over de veiligheid van de stint achtergehouden. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

De minister informeerde de Tweede Kamer onvolledig, door selectieve passages uit een nog geheim NFI-rapport te delen met de Tweede Kamer. Zo blijkt dat een potentieel veiligheidsprobleem van de stint bij een klein percentage van de 3500 stints kan optreden. Toch mag sinds 2 oktober na een beslissing van de minister geen enkele stint de weg op. De stints zijn minder onveilig dan het ministerie deed voorkomen. Veel kinderopvangorganisaties hebben nu problemen met het vervoer van kinderen, omdat 3500 stints niet mogen rijden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft cruciale informatie over de veiligheid van de stint achtergehouden. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

De minister informeerde de Tweede Kamer onvolledig, door selectieve passages uit een nog geheim NFI-rapport te delen met de Tweede Kamer. Zo blijkt dat een potentieel veiligheidsprobleem van de stint bij een klein percentage van de 3500 stints kan optreden. Toch mag sinds 2 oktober na een beslissing van de minister geen enkele stint de weg op. De stints zijn minder onveilig dan het ministerie deed voorkomen. Veel kinderopvangorganisaties hebben nu problemen met het vervoer van kinderen, omdat 3500 stints niet mogen rijden.

Twijfels over zorgvuldigheid
Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt nu dat in de brief van de minister aan de Tweede Kamer en het bijbehorende 'feitenrelaas' van haar Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), cruciale informatie is weggehouden. Dit geldt ook voor informatie over andere 'incidenten'. Daarnaast bestaat twijfel over de zorgvuldigheid van de verslagen van ILT-inspecteurs.

In het feitenrelaas van de ILT wordt gesuggereerd dat de elektrische bolderkar op hol kan slaan en dat daar op dat moment dan amper iets aan te doen is. De fabrikant bestreed deze constatering van de ILT al eerder, en noemde dat op basis van eigen onderhoudsgegevens statistisch uitgesloten.

Klein percentage
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.

Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt. Dit probleem kan volgens het NFI eenvoudig worden aangepast. Volgens bronnen gaat het bij de NFI-rapportage om een onderzoek van anderhalf kantje, en gaat het voorlopig om een 'werkhypothese'.

Het NFI-rapport werpt een nieuw, opmerkelijk licht op het besluit om alle stints te verbieden. Morgen dient in Utrecht een kort geding van een kinderopvang in Almere tegen het besluit van de minister. Hierin gaat het om de vraag of de minister voldoende rekening heeft gehouden met kinderopvangorganisaties, of haar besluit juridisch door de beugel kan, en of de bewijsvoering van de ILT wel stevig genoeg is voor de ingrijpende beslissing.

Problematische veren al vervangen
Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat het feitenrelaas van de ILT vatbaar is voor veel kritiek. Zo stelt de ILT dat er problemen kunnen ontstaan door het afbreken van de veer in de gashendel. Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer. Het feitenrelaas van de ILT bevat daarnaast veel onjuistheden.

Ook valt op dat de inspectie schermt met een proces-verbaal van drie meldingen van incidenten met stints in Amsterdam, eind september. Degene die de melding deed, heeft geen proces-verbaal ondertekend omdat betrokkene bang was dat de melding alleen werd gebruikt om de stint van de weg af te halen.

Aanvullende bevindingen
Opmerkelijk is ook dat de inspectie zich verder vooral baseert op 'aanvullende' bevindingen van anderen. Zo heeft een medewerker van het bedrijf Strukton – dat de stint gebruikt voor goederenvervoer – op eigen initiatief op 29 september een analyse gemaakt van mogelijke problemen van de stint en overhandigd aan de politie. Strukton laat formeel aan RTL Nieuws weten: "Het komt niet vanuit ons, het zal een persoonlijke noot zijn geweest."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint
Benieuwd naar het kort geding morgen. De onderbouwing van het Stintverbod lijkt niet heel goed te zijn.
pi_182577661
Conclusie: er is niets aan de hand met de Stints, wat er aan de hand was is al gefixed (gashendel). De minister en het ILT heeft bewust halve informatie zodat ze er zelf mooi op zou staan. Tot zover de betrouwbaarheid van beiden. Dat hele rapport wat online staat kan zo de prullenbak in met de stempel: 'klinkklare nonsens'.

Zijn we mooi lekker mee, halve maatschappij ontregelt door zo'n ondoordachte en overhaaste beslissing. Een bedrijf wat nu richting faillissement dendert en grote problemen bij de gebruikers van de Stint.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 18-10-2018 09:28:29 ]
pi_182577842
Ik moet nog wel even grinniken over het 'vernietigend rapport' van de ILT.

Dat komt toch wel in een iets ander daglicht te staan nu we weten dat het eigenlijk een klungelig opstelletje is van een 18 jarige stagiair.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 08:59:05 #263
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182585419
Ah, we hebben weer een "nieuwe stok" om mee te slaan. De ILT is natuurlijk een heel betrouwbare speler in dit geheel aangezien de overheid niets te verliezen heeft bij dit drama .... Daarnaast is er ook geen enkel ander onderzoek of rapport wat de veiligheid van de Stint en de daaruit volgende eventuele oorzaken voor dit ongeval aangeeft ... lezen en daarop ingaan is voor mensen met oogkleppen natuurlijk lastig maar wel het proberen waard :Y

Ik dacht overigens dat het onderzoek afgewacht moest worden om de oorzaak te weten maar blijkbaar weten sommigen hier al dat er niets mis is met de veiligheid van de Stint - Edwin Renzen, are you there?
"Hoka Hey!"
pi_182585824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:05 schreef GereDathan het volgende:
Ik moet nog wel even grinniken over het 'vernietigend rapport' van de ILT.

Dat komt toch wel in een iets ander daglicht te staan nu we weten dat het eigenlijk een klungelig opstelletje is van een 18 jarige stagiair.
Waar lees jij dat er niets aan de hand is?
pi_182585856
Nu is het ILT rapport opeens niet meer betrouwbaar, hoe verrassend. Heb je geen betere argumenten?

De andere 'onderzoeken' zijn HTK projectjes. Daar is niets uit naar voren gekomen wat daadwerkelijk de veiligheid in diskrediet brengt. Een paar niet netjes gebundelde kabeltjes, en dat was het dan wel.

We hebben het onderzoek afgewacht, het onderzoek blijkt klinkklare nonsens. Het werd er niet beter van toen de minister nog een deel verzweeg en bewust de kamer fout informeerde. Uiteraard enkel om haar eigen ego wat op te krikken en zichzelf op de borst te kunnen slaan.

Ik ga er vanuit dat de rechter vandaag wel over voldoende wijsheid beschikt.
pi_182585896
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er niets aan de hand is?
quote:
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.
quote:
Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt.
quote:
Zo stelt de ILT dat er problemen kunnen ontstaan door het afbreken van de veer in de gashendel. Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint

Zomaar wat passages.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:36:27 #267
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586039
De overheid heeft ook iets te verbergen want gefaald, dus dat rapport is per definitie onbetrouwbaar - lezen wat er gezegd wordt en de geposte links doorlezen. Al ruim voor het ongeval zijn er onafhankelijke onderzoeken gedaan die duidelijke vraagtekens bij de veiligheid van de Stint plaatsen.

Maat moesten we niet eerst het onderzoek afwachten? Of weten we nu al dat de Stint een superveilig voertuig is waar nog nooit problemen mee zijn geweest en welke zeker niet de oorzaak is van de dood van de 4 kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182586086
Dit zag je toch allang aankomen. Kansloos weer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182586119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
De overheid heeft ook iets te verbergen want gefaald, dus dat rapport is per definitie onbetrouwbaar - lezen wat er gezegd wordt en de geposte links doorlezen. Al ruim voor het ongeval zijn er onafhankelijke onderzoeken gedaan die duidelijke vraagtekens bij de veiligheid van de Stint plaatsen.

Maat moesten we niet eerst het onderzoek afwachten? Of weten we nu al dat de Stint een superveilig voertuig is waar nog nooit problemen mee zijn geweest en welke zeker niet de oorzaak is van de dood van de 4 kinderen?
Dat weten we net zo zeker als jij zeker weet dat hij onveilig is.

Waarom refereerde je overigens constant aan het ITL onderzoek en de minister de afgelopen weken? Was toch zo betrouwbaar?
pi_182586156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat weten we net zo zeker als jij zeker weet dat hij onveilig is.

Waarom refereerde je overigens constant aan het ITL onderzoek en de minister de afgelopen weken? Was toch zo betrouwbaar?
En van jou heb ik nog steeds geen reactie betreffende die foto waar jij mee kwam, de accu kan men wisselen zonder dat buisje te buigen? Al weet ik niet eens wat voor materiaal dat buisje is, echter zoals het uitziet? En dat drie keer?
pi_182586172
Had jij maar liever niet met die foto aangekomen he?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:52:24 #272
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586223
En quoten graag waar ik de ILT als betrouwbare bron aangeef en de overheid niet van mede schuldige verdenk in dit drama. Op alle andere links wordt niet ingegaan ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:53:07 #273
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:47 schreef john2406 het volgende:
Had jij maar liever niet met die foto aangekomen he?
Heeft ie deze ochtend weer wat te doen om ook dit recht te breien :N
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:56:08 #274
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:47 schreef john2406 het volgende:
En van jou heb ik nog steeds geen reactie betreffende die foto waar jij mee kwam, de accu kan men wisselen zonder dat buisje te buigen? Al weet ik niet eens wat voor materiaal dat buisje is, echter zoals het uitziet? En dat drie keer?
Op de foto kan je niet zien hoe de accu verwisselt moet worden.
Ik neem aan dat dat gedaan wordt door de leverancier van de Stint en dat die wel weten hoe je dat doet zonder iets te beschadigen.

Soms gaat een auto half uit elkaar om iets te vervangen.
Die wordt ook weer gewoon op de weg gezet.
Waarom zou een kabelboom bij een Stint na drie keer een accu vervangen moeten breken?
Tot nooit .......
pi_182586309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Op de foto kan je niet zien hoe de accu verwisselt moet worden.
Ik neem aan dat dat gedaan wordt door de leverancier van de Stint en dat die wel weten hoe je dat doet zonder iets te beschadigen.

Soms gaat een auto half uit elkaar om iets te vervangen.
Die wordt ook weer gewoon op de weg gezet.
Waarom zou een kabelboom bij een Stint na drie keer een accu vervangen moeten breken?
En daar wordt het beter van, bij mij gaat er altijd iets stuk of het wordt minder erdoor.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05:33 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

En daar wordt het beter van, bij mij gaat er altijd iets stuk of het wordt minder erdoor.
Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Tot nooit .......
pi_182586450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:52 schreef matspontius het volgende:
En quoten graag waar ik de ILT als betrouwbare bron aangeef en de overheid niet van mede schuldige verdenk in dit drama. Op alle andere links wordt niet ingegaan ....
Prima.

Alsjeblieft:
quote:
En hier refereer je er nogmaals naar:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De enige die hier, met het schuim rond de mond, zijn gebrekkige standpunten blijft verdedigen, ben jij. :)

Ik heb diverse rationele overwegingen gegeven, die een verbod van de stint ruimschoots verantwoorden (ook al voor het rapport uitkwam) en je hebt er geen antwoord op. Dus geeuwen is inderdaad het enige dat er overblijft.

:O
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Eigenaar van het bedrijf maybe? Het is toch intriest als je ziet hoeveel gebreken er nu al aan het licht komen. De meest simpele onderdelen van de constructie zijn niet goed uitgevoerd. Hoe is dit voertuig in godsnaam door de veiligheidstesten van de RDW gekomen?
Deze quote is ook wel noemenswaardig:
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vertrouw net iets meer op het het onderzoek van de ILT dan op de onderbuik van de Fokkers en de bouwer van die apparaten...
pi_182586454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Bij mij in mijn body door een specialist gebeurd hoor, het wordt nooit meer zoals het was!

Jij naait je als jij met mij in discussie wil gaan, daar ik aanneem dat zo een specialist meer voorstelt als een vmbo specialist.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:10:25 #279
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Prima.

Alsjeblieft:

[..]

Deze quote is ook wel noemenswaardig.

[..]

Lezend begrijpen is echt wel een ding he? De titel geeft het al aan, de geur van wanbeleid. Het artikel beschrijft het falen van de overheid .......... Maar ja, met die oogkleppen op lees het toch lastig
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11:06 #280
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586498
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint.
Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
"Hoka Hey!"
pi_182586510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezend begrijpen is echt wel een ding he? De titel geeft het al aan, de geur van wanbeleid. Het artikel beschrijft het falen van de overheid .......... Maar ja, met die oogkleppen op lees het toch lastig
Ik heb gelezen, en in het artikel staat duidelijk:
quote:
Toegegeven, de eerste bevindingen van het technisch onderzoek van de ILT zien er slecht uit voor de stint: door stroomuitval kan de bolderkar automatisch overschakelen naar de hoogste versnelling, de gasveer kan afbreken en de handrem is niet krachtig genoeg om een stint op snelheid te stoppen.
Met je 'Lijkt me duidelijk' geef je aan het helemaal met deze column en inhoud eens te zijn. Inclusief het deel waar er naar het ILT rapport wordt verwezen.
pi_182586535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
Er zijn in ieder geval nu cijfers van de defecte gashendel. Er waren er mogelijk 500 en deze zijn allemaal door de fabrikant vervangen, ruim voor het incident. Of die Stints in onderhoud waren bij Stintum, dat weet ik niet. Ik weet wel dat de fabrikant ze allemaal vervangen heeft:
quote:
Wat minister en ILT de Tweede Kamer niet hebben gemeld, is dat bij 500 stints waar dat mogelijk zou kunnen spelen, in de afgelopen periode de veer al is vervangen. Dit geldt ook voor de bolderkar die betrokken was bij het ongeluk in Oss; die kreeg in juli van dit jaar een nieuwe veer.
En dan zou het zelfs MOGELIJK kunnen spelen, het is niet eens een zekerheid. Pluim voor de fabrikant dat ze dit direct adequaat hebben opgelost, dat ben je vast met me eens.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17:11 #283
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb gelezen, en in het artikel staat duidelijk:

[..]

Met je 'Lijkt me duidelijk' geef je aan het helemaal met deze column en inhoud eens te zijn. Inclusief het deel waar er naar het ILT rapport wordt verwezen.
Dan snap je de intentie van dit artikel blijkbaar niet. Die oogkleppen he. Gelukkig geef ik ook nergens anders aan dat de overheid hierin gefaald heeft ....

En op de andere links wordt niet in gegaan .....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:20:14 #284
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:06 schreef john2406 het volgende:
Jij naait je als jij met mij in discussie wil gaan, daar ik aanneem dat zo een specialist meer voorstelt als een vmbo specialist.
Ik denk dat je vooral jezelf naait als je het vervangen van het accu en het verplaatsen van een kabeltje aan een raketgeleerde over laat.
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22:33 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van?
De Stints die niet door de fabrikant zijn onderhouden vallen buiten de scope.
Daar houd de verantwoording van de fabrikant gewoon op.
Tot nooit .......
pi_182586664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan snap je de intentie van dit artikel blijkbaar niet. Die oogkleppen he. Gelukkig geef ik ook nergens anders aan dat de overheid hierin gefaald heeft ....
Sorry, ik was even vergeten dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt. Wij simpele zielen snappen het allemaal niet uiteraard. Het moet heerlijk zijn als je alles weet.

quote:
En op de andere links wordt niet in gegaan .....
Ik zie geen links waar ik op in moet gaan. Of je moet halfbakken 'artikeltjes' van nog jongere stagiaires noemen.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:24:55 #287
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:22 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De Stints die niet door de fabrikant zijn onderhouden vallen buiten de scope.
Daar houd de verantwoording van de fabrikant gewoon op.
Is dat zo? Op mijn werk worden de monteurs door de fabrikanten uitgebreid opgeleid en bijgeschoold, daar houdt de verantwoording van de fabrikant dus nooit op ....
"Hoka Hey!"
pi_182586675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:28 schreef GereDathan het volgende:

Zomaar wat passages.
En nergens staat dat er niks aan de hand is... Er wordt nog steeds gezegd dat de stint op hol kan slaan alleen kan er een reactie op ondernomen worden zoals het omdraaien van de sleutel en volgens mij is dat hier al een paar keer voorbij gekomen dat dat een bijzonder debiele methode is...

quote:
Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt.
Maar goed, als jij hierin leest dat er niks aan de hand is mankeert er toch echt wat aan je ogen.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27:12 #289
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

Is dat zo? Op mijn werk worden de monteurs door de fabrikanten uitgebreid opgeleid en bijgeschoold, daar houdt de verantwoording van de fabrikant dus nooit op ....
Die weten dan ook hoe je de accu moet vervangen zonder de kabelboom te beschadigen.
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27:41 #290
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sorry, ik was even vergeten dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt. Wij simpele zielen snappen het allemaal niet uiteraard. Het moet heerlijk zijn als je alles weet.

[..]

Ik zie geen links waar ik op in moet gaan. Of je moet halfbakken 'artikeltjes' van nog jongere stagiaires noemen.
Je kan de links in de vorige posts lezen en die hebben niets met de ILT te maken. Die stok kun je nu wel weggooien. Overigens ook zelf goed te vinden als je maar wil vinden he ...........

Dat de overheid stront aan zijn vingers heeft wordt in dit betreffende artikel duidelijk aangegeven, als je dat niet snapt .... :W
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29:06 #291
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586728
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die weten dan ook hoe je de accu moet vervangen zonder de kabelboom te beschadigen.
Die apparatuur wordt dusdanig professioneel gebouwd dat onderdelen makkelijk en snel te vervangen zijn. Problemen liggen echter meestal bij de software :Y
"Hoka Hey!"
pi_182586740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral jezelf naait als je het vervangen van het accu en het verplaatsen van een kabeltje aan een raketgeleerde over laat.
Het gaat niet over vervoer van pakketjes he!
Kinderdagverblijven, hoop dat ze heel goed verzekerd zijn de kids.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30:26 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die apparatuur wordt dusdanig professioneel gebouwd dat onderdelen makkelijk en snel te vervangen zijn. Problemen liggen echter meestal bij de software :Y
Zo zo, je weet nu al dat het bij een Sint niet makklelijk gaat.
Echt alwetend jij... hebt je je al gemeld bij de onzoekscommissie?
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:32:39 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het gaat niet over vervoer van pakketjes he!
Kinderdagverblijven, hoop dat ze heel goed verzekerd zijn de kids.
Er zit nog heel veel tussen een raketgeleerde en een leidster van een KDV.
Ik zie niet in waarom een VMBO monteur van Stint niet in staat zou zijn om een accu te vervangen zonder een kabelboom te beschadigen.
Tot nooit .......
pi_182586774
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.

En dan ben ik vrij handig nog.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:32 #296
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182586850
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zo zo, je weet nu al dat het bij een Sint niet makklelijk gaat.
Echt alwetend jij... hebt je je al gemeld bij de onzoekscommissie?
Ik geef gewoon aan hoe dat op mijn werk gaat en hoe het zou moeten gaan. Onderdelen moeten gewoon makkelijk te vervangen zijn. Of dat bij die Stints zo is weet ik niet. Hoef je niet gelijk zo bijdehand te reageren hoor ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:41 #297
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:32 schreef john2406 het volgende:
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.
Accupolen losmaken en de hele accu laten zakken? Dan komen de kabelbomen niet eens in beeld.

Hele bakkje met kabelboom en al losmaken en kantelen? Dan heb je alleen last van de oranje kabels?

En anders fatsoenlijk losmaken en weer vast maken. Misschien een kwartiertje werk.
Ik ken situaties die minder overzichtelijk zijn hoor.
Tot nooit .......
pi_182586866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:32 schreef john2406 het volgende:
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen.

En dan ben ik vrij handig nog.
Ik heb je nu lang genoeg laten sudderen.

Op die foto waar je maar over blijft vragen is geen accu te zien. De accu's zitten op een hele andere plek.

Zo ziet een Stint eruit zonder bak:


Of dacht je echt dat de Stint kilometers kan rijden met een accu van 10 bij 10 cm?
pi_182586869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Accupolen losmaken en de hele accu laten zakken? Dan komen de kabelbomen niet eens in beeld.

Hele bakkje met kabelboom en al losmaken en kantelen? Dan heb je alleen last van de oranje kabels?

En anders fatsoenlijk losmaken en weer vast maken. Misschien een kwartiertje werk.
Ik ken situaties die minder overzichtelijk zijn hoor.
En hoe haal je hem uit die kist, heb jij ooit al een hamer in de handen gehad laat staan een nagel in de muur geslagen?
pi_182586887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb je nu lang genoeg laten sudderen.

Op die foto waar je maar over blijft vragen is geen accu te zien. De accu's zitten op een hele andere plek.

Zo ziet een Stint eruit zonder bak:
[ afbeelding ]

Of dacht je echt dat de Stint kilometers kan rijden met een accu van 10 bij 10 cm?
Ik gaf al eerder aan ik weet niet eens hoe die dingen uitzien, laat staan dat ik mijn kind ermee vervoeren zou laten!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:41:08 #301
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182586888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

En hoe haal je hem uit die kist, heb jij ooit al een hamer in de handen gehad laat staan een nagel in de muur geslagen?
Daarom denk ik ook dat het van onderaf gebeurt. Zonder de kabelboom aan te raken.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')