abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 10:49:24 #102
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182447913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:38 schreef nanuk het volgende:
Ik heb dit niet gevolgd, 12 episodes teruglezen ga ik ook niet doen.

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de bestuurder er niet voor gekozen heeft de koers zodanig te wijzigen dat ze tegen een paal was aangereden? De meeste mensen kunnen in die situatie toch nog wel redeneren dat een aanrijding met een trein ernstiger is dan een aanrijding met een verkeerspaal of zo iets. Desnoods het stuur zover om dat het ding eventueel omrolt is altijd nog een beter keuze dan tegen die trein rijden.
Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.
A child is born with no state of mind.
pi_182447943
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:49 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?

Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 10:54:31 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182447983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:

Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?

Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182448085
Hoe groot was de afstand tot aan het spoor om nog actie te kunnen ondernemen, ik ging eens met de auto bergaf, stijl, wat bleek geen remmen meer, afstand bijna 1km voor dat ik hem in de achteruit had, weet tot op heden niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb om dat voertuig zo stil te krijgen.

En dat leren ze je niet tijdens rijles!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 11:03:48 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:07:11 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182448185
https://www.bd.nl/oss/dir(...)-zoals-dit~a4f012a3/

Ach ja, een Stint die stilstaat op het spoor is natuurlijk geen ramp als er geen trein aankomt ......

https://www.ad.nl/binnenl(...)val-in-oss~a7588ff9/

Onze grote vriend voelt zich niet verantwoordelijk maar probeert blijkbaar toch wel dingen te verdoezelen door een gratis Stint aan te bieden - "betrokken ja, schuldig niet". Voorbarige conclusie want het onderzoek is nog helemaal niet afgerond, hoe kun je dan al beweren dat je niet schuldig bent aan het ongeval? Hij is voornamelijk betrokken bij het redden van zijn bedrijf en eigen hachje ......
"Hoka Hey!"
pi_182448428

Tja, geen fail safe ontwerp. Dan kan het gebeuren dat elektrische voertuigen uit zichzelf ongewenste acties uitvoeren.
pi_182448446
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
https://www.bd.nl/oss/dir(...)-zoals-dit~a4f012a3/

Ach ja, een Stint die stilstaat op het spoor is natuurlijk geen ramp als er geen trein aankomt ......
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:26:10 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182448523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
Onze grote vriend voelt zich niet verantwoordelijk maar probeert blijkbaar toch wel dingen te verdoezelen door een gratis Stint aan te bieden - "betrokken ja, schuldig niet". Voorbarige conclusie want het onderzoek is nog helemaal niet afgerond, hoe kun je dan al beweren dat je niet schuldig bent aan het ongeval? Hij is voornamelijk betrokken bij het redden van zijn bedrijf en eigen hachje ......
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?
Tot nooit .......
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 11:38:34 #110
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182448751
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.
Dit.
A child is born with no state of mind.
pi_182448785
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:38 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dit.
Ik denk in ieder geval niet dat deze eraf gesprongen is.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:52:23 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182449029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:

[..]

Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?

Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.

Dan kan je vanachter je computer zeggen dat je gewoon het stuur om gooit, zo werkt het niet in de praktijk. En dat is een bekende limitatie van ons brein.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182449097
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.

Dan kan je vanachter je computer zeggen dat je gewoon het stuur om gooit, zo werkt het niet in de praktijk. En dat is een bekende limitatie van ons brein.
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:01:14 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182449222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel.
Jij hakt regelmatig met dit bijltje?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:11:20 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182449394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Edwin Renzen, ben jij het?

(Grapje, maar het is nogal een domme stelling van je natuurlijk, en als je dat niet door hebt, raad ik je toch aan de voorgaande discussies hier te lezen, we zijn allang voorbij dit punt)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182449397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Hou aub op zeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:19:30 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182449503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.

Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:37:55 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182449773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:43:46 #119
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182449862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Heeft allemaal ook met respect en empathie te maken - 2 eigenschappen waarbij ik bij deze man ernstig begin te twijfelen of hij deze wel heeft?
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:11:51 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182450447
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.

Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:24:19 #121
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182450705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Want door het onderzoek af te wachten haal je die kinderen terug?

we zijn intussen in een nieuwe fase beland. De kinderen komen niet meer terug, wat hij en wie ook nog doet.

De volgende fase is schuldvraag en hoe gaan we dit voorkomen.
In die fase zit hij nu ook en volgt daarin zijn eigen weg.
Volkomen terecht want hij heeft daarin andere belangen dan de overheid.

Of hij nu de schuld op zich neemt of niet doet er echt niet toe voor die kinderen.
De schuldvraag veranderd ook niet door het verlies van deze kinderen.
Ook als het apparaat zonder kinderen in de sloot was beland zouden er vragen zijn over de Stint.
Dan had niemand boos geweest als hij de schuldvraag afwees.
Tot nooit .......
pi_182450760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:01 schreef john2406 het volgende:
Hoe groot was de afstand tot aan het spoor om nog actie te kunnen ondernemen, ik ging eens met de auto bergaf, stijl, wat bleek geen remmen meer, afstand bijna 1km voor dat ik hem in de achteruit had, weet tot op heden niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb om dat voertuig zo stil te krijgen.

En dat leren ze je niet tijdens rijles!
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.

Of heb jij wel geleerd om links te rijden?
pi_182450798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.

Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Klopt. Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties. Achteraf is het door mensen tijdens een onderzoek onder het genot van de koffie en een zee aan tijd makkelijk praten. Dat kan iedereen. En ook ik spreek uit ervaring als machinist zijnde. Natuurlijk leer je bepaalde automatismen.
pi_182450817
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Edwin Renzen, ben jij het?
Dat kan niet, want dat schijn ik al te zijn.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:30:05 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182450836
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:
Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties.
Heel veel ongelukken met de auto kunnen voorkomen worden door gas te geven.
Toch gaat 80% vol in de remmen en staat vervolgens stil op een kruising, waar vervolgens een auto tegenaan rijdt.

Hoeveel mensen krijgen hun auto niet uit een slip? Toch is het op papier zo eenvoudig. Ook als je het oefent op de bekende lokaties voer je de aktie niet uit als je daadwerkelijk in de slip zit.
Tot nooit .......
pi_182450892
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.
Succes als je remmen of motorblok geblokkeerd zijn, knappe startmotor die je dan helpt.

Als je op het spoor stil komt te staan met je auto, wat eigenlijk alleen hele domme mensen lukt, dan kan je proberen de auto eraf te krijgen (duwen, startmotor, weet ik wat). Als de slagbomen dichtgaan is er maar 1 devies: wegwezen! Als je iets anders doet heb je echt het IQ van een doperwt. De auto is vervangbaar, jij niet.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:33:28 #127
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182450923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:32 schreef GereDathan het volgende:
De auto is vervangbaar, jij niet.
Jawel; copy johm2406.user naar copy johm2406-v2.user
Tot nooit .......
pi_182450948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:30 schreef Speekselklier het volgende:
Hoeveel mensen krijgen hun auto niet uit een slip? Toch is het op papier zo eenvoudig. Ook als je het oefent op de bekende lokaties voer je de aktie niet uit als je daadwerkelijk in de slip zit.
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.

Ondanks de oefeningen durf ik niet te garanderen dat als ik op de normale weg in een slip raak ik juist zal reageren.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:36:05 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182450984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.

Ondanks de oefeningen durf ik niet te garanderen dat als ik op de normale weg in een slip raak ik juist zal reageren.
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.
Sterker nog, ik ging een jaar later naar een vervolg trainig.
Ze konden echt opnieuw beginnen om iedereen de basis te leren.
En dat was nog niet eens in een paniek-situatie.

De enige manier om te leren het te gebruiken is om wekelijks je auto in de slip te gooien en je er uit te redden. Dan wordt het een gewoonte en kan je het ook als het onverwacht gebeurt.
Maar dan is het geen bijzonder situatie meer.

Ik kan me voorstellen dat je om te oefenen niet elke week 4 kinderen in een Stint voor een trein wil gooien. Alleen bij wijze van oefening.
Tot nooit .......
pi_182451031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.
Sterker nog, ik ging een jaar later naar een vervolg trainig.
Ze konden echt opnieuw beginnen om iedereen de basis te leren.
En dat was nog niet eens in een paniek-situatie.
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.

Ik geef mijzelf 10% kans dat ik juist reageer. En dan nog een krappe 10%.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:40:25 #131
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182451076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.
Ik denk dat je helemaal niet meer denkt op zo'n moment maar in blinde paniek raakt - wat heel menselijk is. Die trein reed ook op volle snelheid dus de tijd om dan nog te handelen was miniem ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:46:05 #132
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182451180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:38 schreef GereDathan het volgende:
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.

Ik geef mijzelf 10% kans dat ik juist reageer. En dan nog een krappe 10%.
Eigenlijk moet iedereen zo'n knopje hebben om een slip te creeeren. En dan moet je vrouw gewoon eens in de week dat knopje indrukken. Als je het wekelijks herhaald lukt het je ook als het echt zo ver is.
Tot nooit .......
pi_182451490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.

Of heb jij wel geleerd om links te rijden?
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?
pi_182451588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?
Dat zijn heuvels.
pi_182451619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?
pi_182451637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat zijn heuvels.
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.

Of jij gooit je fits in de greppel?
pi_182451652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.

Of jij gooit je fits in de greppel?
Ik heb niet eens een fiets.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:19:04 #138
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182451774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd. Dus het gaat wel degelijk om zijn eigen hachje, daarnaast ook om het hachje van de overheid maar dat verbaasd niemand meer denk ik ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:23:50 #139
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182451852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:19 schreef matspontius het volgende:
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd.
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.
Tot nooit .......
pi_182452039
Anderzijds echter door in het verleden mee gemaakte dingen, zegt men tijdens een apk tegen mij remmen zijn ok, zet hem echter niet op de testbank, zet hem er toch maar op zeg ik dan. Hoeft niet hoor! Okay dan bel ik even de RDW kunnen die het wel voor je doen!
En opeens kan het wel.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:34:36 #141
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182452054
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
"Hoka Hey!"
pi_182452074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:

[..]

Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 14:35:47 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:44:05 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182452228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!
Goed punt, het moet gewoon altijd veilig zijn, voor eender wie ... Daar is in dit geval duidelijk in verzaakt ...
"Hoka Hey!"
pi_182452304
Het is niet zomaar hoor dat men bij de meeste garages niet meer bij de apk keuring mag zijn lijkt mij?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:51:09 #145
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182452356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?

En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
Tot nooit .......
pi_182452367
Ik kocht ook eens een auto bij de dealer, ga ik de dag ernaar naar een garage ermee, ik merkte iets eraan, zegt die tegen mij als ik die auto nu moet keuren keur ik hem af, die is scheef!
Uiteraard laat hem snel zakken die is gisteren gekocht bij ...., die heeft nog aardig wat woorden gekost, kon mij echter een andere uitzoeken naar wat gefluister in de oren. Nou ja ik zal het maar fluisteren noemen, met mij is niet goed zaken te doen.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:52:54 #147
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182452390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef john2406 het volgende:
Ik kocht ook eens een auto bij de dealer, ga ik de dag ernaar naar een garage ermee, ik merkte iets eraan, zegt die tegen mij als ik die auto nu moet keuren keur ik hem af, die is scheef!
Uiteraard laat hem snel zakken die is gisteren gekocht bij ...., die heeft nog aardig wat woorden gekost, kon mij echter een andere uitzoeken naar wat gefluister in de oren. Nou ja ik zal het maar fluisteren noemen, met mij is niet goed zaken te doen.
Jetcars is geen dealer hoor.
Tot nooit .......
pi_182452406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jetcars is geen dealer hoor.
Dealer jij weet niet wat een dealer is, daar jij met jetcars komen doet!

En als ik gewild had dan had ik op de duurste gewezen en had hem nog gekregen ook, naar die stampij wat ik daar gemaakt heb, ANWB RDW alles heb ik genoemd, en of ze inplaats van een keuring een rondloop keuring uitvoeren deden daar.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 15:04:35 ]
pi_182452415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jetcars is geen dealer hoor.
De vraag is echter kan de stint ook bij jetcars op het lijstje komen?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:19:27 #150
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182452859
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?

En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
Nee, structurele wijzingen aan zo'n voertuig zou ik ook niet laten keuren, gewoon kijken in de praktijk of zo'n ding wel veilig genoeg is - het resultaat hebben we 3 weken geleden gezien (en daarvoor trouwens ook al) ...

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 11-10-2018 15:24:29 ]
"Hoka Hey!"
pi_182452908
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?

En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31:40 #152
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182453035
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:

[..]

APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.

Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Tot nooit .......
pi_182453287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.

Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:50:58 #154
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182453340
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?

Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.

Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.

Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn :r

[ Bericht 28% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 15:57:14 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:27:13 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182453932
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:47 schreef r_one het volgende:
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.

Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:31:37 #156
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?

Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.

Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.

Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn :r
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.
Matspontius leeft in een wereld waar voor elk ongeluk één schuldige is aan te wijzen.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:35:15 #157
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.

Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:46:16 #158
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182454355
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.
Waar ligt de fout bij de accu's? Wie is daar de schuldige en leg dan ook maar uit waarom :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:47:59 #159
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454392
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?

Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:56:02 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?

Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.

Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren. Of dat de oorzaken zijn van het ongeval zijn zal moeten blijken. Maar meer smaken dan een onveilig voertuig zijn niet aannemelijk. De enige andere optie mogelijk is het totale gebrek aan kennis en stuurmanskunst van de bestuurster maar dat acht ik vergezocht.

Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:00:05 #161
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182454699
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.
En tevens, graag antwoord op m n vraag :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:04:04 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454781
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:

Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:10:57 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:14:17 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455009
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:16:27 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:17:08 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455059
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:25:13 #167
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:56:35 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455646
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182455830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
quote:
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:13:26 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.

[..]

Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:16:32 #171
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182455976
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
pi_182456101
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.
pi_182456111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
pi_182456481
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.

Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 18:51:47 ]
pi_182456582
Komen ze in dit land ook voor op de wegen?

https://www.google.com/se(...)+wegen&gs_l=psy-ab.3...1368.10835.0.11133.32.30.2.0.0.0.105.1795.28j1.29.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.27.1664...0j0i131k1j0i10k1j0i22i10i30k1j0i22i30k1j33i21k1j33i160k1j33i10i160k1.0.hKVCl3IIsi0
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:57:07 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182456598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.

Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Tot nooit .......
pi_182456633
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

klopt, maar 20procent extr mag wel.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
pi_182456693
Duitsland is wat dat betreft een zeer ongeliefd land, alles moet TUV hebben ieder onderdeel wat men plaatsen doet op een voertuig.

Sterker nog oldtimer moet volledig origineel zijn tijdens de aanvraag.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 19:10:30 #179
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182456853
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:

[..]

Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.

Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 19:11:23 #180
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182456867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
moet je mij niet vragen.
rem verwijderen is nieuw voor mij. En noodknop hebben meer voertuigen niet. geen idee wat de eisen zijn.
Tot nooit .......
pi_182458371
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:37:39 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182458895
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:48:42 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182459149
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade.

Ik denk dat dat de reden is, dat Dhr. Rensen geen kort geding wil. Want als scenario 2 zich ontvouwt, dan is dat het einde van het bedrijf van Dhr. Rensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 11-10-2018 21:58:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49:31 #184
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182459172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.

Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56:12 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182459328
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/

Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:18:43 #186
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182459905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:56 schreef matspontius het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/

Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.

En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.

Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:26:21 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182460143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.

En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.

Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:32:33 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182460369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je.
Die linkjes zij niet relevant voor die vraag. Daar staat het antwoord niet in.

Nee, jij blijft stug volharden om te weigeren een voor jou simplee vraag te beantwoorden. Mag tenmisnte aannemen dat je achter je woorden staat, en dat je dus ook kan onderbouwen welk 'niet gerenommeerd' bedrijf de accupacks heeft geleverd en dan ook wel kan uitleggen wat daar mis mee is als het geen slechte batch kan zijn.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:38:06 #189
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182460577
Maar ik de vraag vermakkelijken: welke bedrijven die accu's leveren voldoen aan jouw label 'gerenommeerd bedrijf'. En welke 'gerenommeerde bedrijven' kunnen met 100% zekerheid beloven dat zij nooit een fout maken in de productie/ontwerp van een produkt?

En welk gerenommerd bedrijf had dus Stint een accupack kunnen leveren welke jarenlang probleemloos zou werken en waar laten we zeggen in een periode van 5 jaar niet naar omgekeken hoeft te worden?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37:52 #190
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182462566
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daarnaast is het natuurlijk totaal irrelevant. :)
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.

Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.

Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 22:43:07 ]
pi_182462843
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:57:51 #192
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182463160
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs,
Want? Onderbouw dat dan.

quote:
jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182463177
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?

Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:09:18 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:10:49 #194
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182463416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :D (/sic)

quote:
Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?


-edit-
quote:
Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?
Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers? 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182463436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :d (/sic)

[..]

Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes!
Het koekje evt maar de thee sla ik over.

Volgens mij heb jij niks gemist volgens mij alleen een kabelbreuk en evt een gashandel, de noodknop welke ontbrak maar met de sleutel zou het evt ook gegaan hebben echter die zit op de stint links, en ik weet niet of die dan in een stuurslot vallen doet?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:13:45 ]
pi_182463517
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Want? Onderbouw dat dan.

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.

Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
pi_182463552
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.

Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Hallo!
https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:50:46 #198
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182464202
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen.

JIj stelt nu dat het klote accu's waren. Levensgevaarlijk zelfs. Maar waarom, dat vertel je er niet bij. Dat vind ik dan weer jammer. Ik zie graag gemotiveerd waarom die accu's gevaarlijk zijn, want 'die accu's zijn levensgevaarlijk' vind ik een te gemakkelijke uitspraak. Eentje in het straatje van het verwijt 'zaken te doen met niet-gerenommeerde bedrijven' als er een onderdeel inzit dat achteraf voor verbetering vatbaar is.

Meen wel te hebben gelezen dat er iets van kortsluiting door bijv. pekelwater mogelijk zou zijn, maar weet niet meer zeker of dat nou met de elektromotor was of met de accu. Dacht met de elektromotor? Dat maakt de akku of elektromotor niet per defenitie slecht of de leverende partij een 'niet-gerenommeerd', slecht bedrijf. Vandaar ook mn reactie aan galbakje Mats.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
JIj begrijpt het :) En zo'n antwoord had Matspontius dus moeten geven als onderbouwing voor zn keuze A, B, C of D. Hetgeen ie dus weigerde, maar ja, dat is dan ook een waardeloze blaatschaap die alleen maar met zn vingertje kan wijzen.

Toch zal geen accufabrikant meerdere jaren garantie geven op zn accupacks. En op 100% zker durf ik te stellen dat er ook bij Panasonic weleens batches afgekeurd worden. Evenzo zullen er weleens slechte accu's door de controles slippen.


quote:
Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt.

Weet wel van ontploffende gsm'tjes, gevaarlijke namaak 18650 in Chinese zaklampen, maar van ontploffende fietsaccu's heb ik eigenlijk nooit bewust iets gelezen.

Made in China, wil dusniet zeggen dat er dan standaard Chinese meuk en/of slechte cellen/materiaal gebruikt wordt. Menig accu geproduceerd of geassembleerd in China wordt gewoon geleverd naar wens met prima Samsung of Panasonic 18650 cellen erin. Maar dan nog bestaat zo'n accupack uit meer dan enkel wat aan elkaar gekoppelde cellen.. dus ook hardwarematige of softwarematige redenen kan zo'n accupack naar de klote gaan. Of als je ze gewoon verkeerd belast.


Nee, ik heb mn overgenomen elektrische fiets snel verkocht toen ik las over de problemen en levensduur van die accu's. En dat je het model accu dat ik had (BionX) dus niet zelf van nieuwe cellen kon voorzien omdat alles dichtgetimmerd zat softwarematig. Maar die liep ook al terug qua capaciteit na 300x opgeladen te zijn geweest ofzo. Die had de 10 jaar echt niet gehaald. Daar zitten volgens mij Samsung cellen in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 12-10-2018 01:19:46 ]
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:02:30 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182464371
quote:
Made in China! Moet wel slecht zijn ;)
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:56:36 #200
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182467702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:37 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.

Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.

Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt.

quote:
Op dinsdag 9 oktober 2018 19:51 schreef machtpen het volgende:

Of de accu liep gewoon leeg door een massaprobleem. Daar zou een echte automonteur direct aan denken. Dat verhaal van die foute batch rammelt ook aan alle kanten. Een gerenommeerde leverancier doet aan kwaliteitscontrole.

Matspontius:
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...

Stug en geforceerd focussen op de accu's :N Of er niet genoeg andere mankementen en fouten bij de Stint aanwezig zijn, nogmaals lees de artikelen. Genoeg artikelen die voor het ongeval al aangaven dat de uitvoering en veiligheid van dit voertuig niet in orde was. Het was dus gewoon wachten op een catastrofe.

Iedereen kan hier nou wel gaan lopen zeuren dat we moeten afwachten op het onderzoek. Prima, want dan weten we het zeker dat de Stint de oorzaak is geweest. Kijk ook in de link hiervoor, waar al meerdere ongelukken met andere Stints worden beschreven.

De Stint is een prima idee, de uitvoering en constructie en de controle daarop zijn ronduit slecht uitgevoerd. Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid geleid tot deze ramp. De kans dat de fout bij de bestuurster ligt vind ik vergezocht. Kan natuurlijk, maar dan moet je wel een ontzettende klungel zijn geweest ...
"Hoka Hey!"
pi_182467706
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Dat is hetzelfde geneuzel als over die slordige kabels boven de besturingseenheid.

Ja, ik beaam direct dat het er niet netjes uitziet. En ja, besturingseenheden kunnen een bepaalde mate van warmte afgeven. Maar gek genoeg gaat dat al 7 jaar goed en was er bij de Stint die bekeken werd door RTL geen spoor van problemen te zien met de kabels.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat kabelbomen in auto's er vaak vele malen beroerder bij liggen.

Maar het wordt uiteraard aangegrepen, sensatiezucht is RTL (en een paar types in dit topic) niet vreemd. Net als dat er nu naar accu's gewezen wordt. Wat is het volgende, het niet perfect zwart zijn van de banden?

Er wordt constant van alles bijgehaald, over het algemeen zonder steekhoudend bewijs. Sensatiezucht, emoties, gebrek aan kennis van de feiten, bedenk het maar.

Laten we wel wezen, we zijn al weken verder en tot op heden is er nog steeds geen oorzaak bekend. De bestuurster is ongetwijfeld allang gehoord en de Stint ligt al weken klaar voor onderzoek.

Ook vind ik het schrijnend om te zien hoe een hardwerkende ondernemer op alle mogelijke manieren zwart wordt gemaakt. Zonder enig bewijs, enkel op basis van onderbuikgevoelens en emoties. Er wordt uiteraard vergeten dat dhr. Renzen direct na het ongeluk is afgereisd naar Oss en binnen hele korte tijd afkondigde dat alle Stints gecontroleerd zouden worden en een eerste checklist heeft rondgestuurd.

Aan de andere kant wordt hem gebrek aan empathie verweten en neemt men het hem zelfs kwalijk dat hij zichzelf verdedigd en probeert zijn bedrijf te redden. Niet enkel voor zichzelf, maar ook voor de medewerkers en gebruikers van de Stints.
pi_182470022
Een kabelboom van een auto is niet altijd in beweging, aan het stuur echter bij een stint, ik vermoed van wel, wissel eens een motor bij een auto en leg de kabelboom niet aan de zijde, maar vouw hem ben benieuwd of je hem/haar nog aan het lopen krijgt dan ernaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:34:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')