Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:38 schreef nanuk het volgende:
Ik heb dit niet gevolgd, 12 episodes teruglezen ga ik ook niet doen.
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de bestuurder er niet voor gekozen heeft de koers zodanig te wijzigen dat ze tegen een paal was aangereden? De meeste mensen kunnen in die situatie toch nog wel redeneren dat een aanrijding met een trein ernstiger is dan een aanrijding met een verkeerspaal of zo iets. Desnoods het stuur zover om dat het ding eventueel omrolt is altijd nog een beter keuze dan tegen die trein rijden.
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:49 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?
Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
https://www.bd.nl/oss/dir(...)-zoals-dit~a4f012a3/
Ach ja, een Stint die stilstaat op het spoor is natuurlijk geen ramp als er geen trein aankomt ......
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
Onze grote vriend voelt zich niet verantwoordelijk maar probeert blijkbaar toch wel dingen te verdoezelen door een gratis Stint aan te bieden - "betrokken ja, schuldig niet". Voorbarige conclusie want het onderzoek is nog helemaal niet afgerond, hoe kun je dan al beweren dat je niet schuldig bent aan het ongeval? Hij is voornamelijk betrokken bij het redden van zijn bedrijf en eigen hachje ......
Dit.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:
[..]
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?
Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.
Dan kan je vanachter je computer zeggen dat je gewoon het stuur om gooit, zo werkt het niet in de praktijk. En dat is een bekende limitatie van ons brein.
Jij hakt regelmatig met dit bijltje?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel.
Edwin Renzen, ben jij het?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Hou aub op zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?
Heeft allemaal ook met respect en empathie te maken - 2 eigenschappen waarbij ik bij deze man ernstig begin te twijfelen of hij deze wel heeft?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.
Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Want door het onderzoek af te wachten haal je die kinderen terug?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:01 schreef john2406 het volgende:
Hoe groot was de afstand tot aan het spoor om nog actie te kunnen ondernemen, ik ging eens met de auto bergaf, stijl, wat bleek geen remmen meer, afstand bijna 1km voor dat ik hem in de achteruit had, weet tot op heden niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb om dat voertuig zo stil te krijgen.
En dat leren ze je niet tijdens rijles!
Klopt. Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties. Achteraf is het door mensen tijdens een onderzoek onder het genot van de koffie en een zee aan tijd makkelijk praten. Dat kan iedereen. En ook ik spreek uit ervaring als machinist zijnde. Natuurlijk leer je bepaalde automatismen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.
Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Heel veel ongelukken met de auto kunnen voorkomen worden door gas te geven.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:
Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties.
Succes als je remmen of motorblok geblokkeerd zijn, knappe startmotor die je dan helpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.
Jawel; copy johm2406.user naar copy johm2406-v2.userquote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:32 schreef GereDathan het volgende:
De auto is vervangbaar, jij niet.
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:30 schreef Speekselklier het volgende:
Hoeveel mensen krijgen hun auto niet uit een slip? Toch is het op papier zo eenvoudig. Ook als je het oefent op de bekende lokaties voer je de aktie niet uit als je daadwerkelijk in de slip zit.
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.
Ondanks de oefeningen durf ik niet te garanderen dat als ik op de normale weg in een slip raak ik juist zal reageren.
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:36 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.
Sterker nog, ik ging een jaar later naar een vervolg trainig.
Ze konden echt opnieuw beginnen om iedereen de basis te leren.
En dat was nog niet eens in een paniek-situatie.
Ik denk dat je helemaal niet meer denkt op zo'n moment maar in blinde paniek raakt - wat heel menselijk is. Die trein reed ook op volle snelheid dus de tijd om dan nog te handelen was miniem ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.
Eigenlijk moet iedereen zo'n knopje hebben om een slip te creeeren. En dan moet je vrouw gewoon eens in de week dat knopje indrukken. Als je het wekelijks herhaald lukt het je ook als het echt zo ver is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:38 schreef GereDathan het volgende:
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.
Ik geef mijzelf 10% kans dat ik juist reageer. En dan nog een krappe 10%.
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.
Of heb jij wel geleerd om links te rijden?
Dat zijn heuvels.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.quote:
Ik heb niet eens een fiets.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.
Of jij gooit je fits in de greppel?
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd. Dus het gaat wel degelijk om zijn eigen hachje, daarnaast ook om het hachje van de overheid maar dat verbaasd niemand meer denk ik ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:19 schreef matspontius het volgende:
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd.
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issuequote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Goed punt, het moet gewoon altijd veilig zijn, voor eender wie ... Daar is in dit geval duidelijk in verzaakt ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Jetcars is geen dealer hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef john2406 het volgende:
Ik kocht ook eens een auto bij de dealer, ga ik de dag ernaar naar een garage ermee, ik merkte iets eraan, zegt die tegen mij als ik die auto nu moet keuren keur ik hem af, die is scheef!
Uiteraard laat hem snel zakken die is gisteren gekocht bij ...., die heeft nog aardig wat woorden gekost, kon mij echter een andere uitzoeken naar wat gefluister in de oren. Nou ja ik zal het maar fluisteren noemen, met mij is niet goed zaken te doen.
Dealer jij weet niet wat een dealer is, daar jij met jetcars komen doet!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jetcars is geen dealer hoor.
De vraag is echter kan de stint ook bij jetcars op het lijstje komen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jetcars is geen dealer hoor.
Nee, structurele wijzingen aan zo'n voertuig zou ik ook niet laten keuren, gewoon kijken in de praktijk of zo'n ding wel veilig genoeg is - het resultaat hebben we 3 weken geleden gezien (en daarvoor trouwens ook al) ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:
[..]
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.
Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.quote:
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?
Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.
Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.
Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?
Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.quote:Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
[..]
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
klopt, maar 20procent extr mag wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.
Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:
[..]
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
moet je mij niet vragen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:10 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.
Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:56 schreef matspontius het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/
Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.
En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.
Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarnaast is het natuurlijk totaal irrelevant.
Want? Onderbouw dat dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs,
Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad.quote:jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? (/sic)quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?quote:Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?
Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers?quote:Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :d (/sic)
[..]
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.quote:
Hallo!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
JIj begrijpt het En zo'n antwoord had Matspontius dus moeten geven als onderbouwing voor zn keuze A, B, C of D. Hetgeen ie dus weigerde, maar ja, dat is dan ook een waardeloze blaatschaap die alleen maar met zn vingertje kan wijzen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt.quote:Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Made in China! Moet wel slecht zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hallo!
https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:37 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.
Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.
Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.
Dat is hetzelfde geneuzel als over die slordige kabels boven de besturingseenheid.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |