quote:Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)
-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss
OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.
In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.
Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.
De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.
ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.
Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."
Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.
Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
bronquote:Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.
Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.
Meer informatie volgt
twitter:kingma_hylke twitterde op donderdag 20-09-2018 om 09:01:09 Er is GRIP 2 gemaakt. #grip2 #Oss #braakstraat reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds.twitter:politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/
Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
En even na 16u allemaal foto's en video's van mensen op facebook die moesten laten weten dat ze erbij warenquote:Op maandag 8 oktober 2018 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf 16u is de herdenking hier LIVE te volgen:
http://www.omroepbrabant.nl/?program/2013172/Oss+komt+samen.aspx
Ook daarin heb je gewoon een valide punt. Dat punt heb ik vanaf mijn allereerste post in deze reeks ook al aangehaald en verdedigd.quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dan nog dit:
Een stint voor personenvervoer, kan een maximum gewicht (inclusief kinderen en bestuurder) halen van 670kgs. Daar mag je, zonder enig rijvaardigheidsattest, mee de openbare weg op. Als je daarnaast beschouwt, dat je minimaal 2 rijbewijzen moet hebben, als je meer dan 8 personen wilt vervoeren in het verkeer, dan is de vraag nooit geweest of de stint van de weg gehaald moet worden, maar hoe het in godsnaam mogelijk is, dat hier ooit toestemming voor is verleend.
Dan is het wel heel 'toevallig' dat ik dat al drie keer opgeschreven heb en je dit niet eerder naar voren hebt gebracht. Overigens heb ik het in geen enkele,van jouw reacties gezien.quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:40 schreef GereDathan het volgende:
Ook daarin heb je gewoon een valide punt. Dat punt heb ik vanaf mijn allereerste post in deze reeks ook al aangehaald en verdedigd.
quote:OSS – Leerlingen en leraren van basisschool De Korenaer in Oss stonden maandagmiddag gezamenlijk stil bij het spoorwegdrama waarbij vier leerlingen van de school om het leven kwamen.
Er werden gedichten voorgedragen, liedjes gezongen en mooie woorden gesproken. Daarna werd de vlag gestreken die sinds het ongeluk op 20 september halfstok hing. Aan het eind van de bijeenkomst werden door de leerlingen ballonnen opgelaten.
twitter:dtvoss twitterde op maandag 08-10-2018 om 13:35:19 En tenslotte worden er nog ballonnen opgelaten door de leraren van de school. https://t.co/UKzWdfLOhr reageer retweet
Dan heb je het over haar lichamelijke gesteldheid. Haar geestelijke gesteldheid zal enorm op de proef gesteld worden, hoe ga je om met zoiets? Ondanks dat het haar schuld niet is zal ze een mega schuldgevoel hebben ....quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 06:03 schreef T-D het volgende:
De leidster ging gelukkig goed vooruit, en ze heeft allebei haar benen nog.
Ja dat zal wel even duren voordat ze dit te boven is,ik hoop dat de oorzaak van dit ongeval boven water komt, de leidster kan helpen hierbij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 06:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan heb je het over haar lichamelijke gesteldheid. Haar geestelijke gesteldheid zal enorm op de proef gesteld worden, hoe ga je om met zoiets? Ondanks dat het haar schuld niet is zal ze een mega schuldgevoel hebben ....
jij weet de oorzaak al begrijp ik?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 06:08 schreef matspontius het volgende:
Ondanks dat het haar schuld niet is zal ze een mega schuldgevoel hebben ....
Daar gaan we weer. Ja, ik weet de oorzaken al. Lees de artikelen gepost in het vorige topic maar eens goed door .....quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 06:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
jij weet de oorzaak al begrijp ik?
uiteindelijk zat zij aan de knoppen....
Ik vraag me af of je dit ooit te boven komt? Er mee leren omgaan misschien maar te boven komen. Persoonlijk zou ik dit niet verdragen denk ik ....quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 06:10 schreef T-D het volgende:
[..]
Ja dat zal wel even duren voordat ze dit te boven is,ik hoop dat de oorzaak van dit ongeval boven water komt, de leidster kan helpen hierbij.
Nee, je stelt dat de Stint onveilig is. Die stelling wil ik nog wel begrijpen. Maar een onveilig voertuig of apparaat hoeft niet perse de oorzaak van het ongeval te zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Ja, ik weet de oorzaken al. Lees de artikelen gepost in het vorige topic maar eens goed door .....
Ik stel niet dat de Stint onveilig is, dat komt voort uit de artikelen. Deze artikelen al gelezen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nee, je stelt dat de Stint onveilig is. Die stelling wil ik nog wel begrijpen. Maar een onveilig voertuig of apparaat hoeft niet perse de oorzaak van het ongeval te zijn.
Het niet hebben van een noodstop hoeft niet de oorzaak te zijn. Dit staat los van elkaar.
Niet alle Stints zonder noodstop belanden onder een trein.
Ook zonder een het gebruik van een noodstop zou je normaal gesproken niet onder de trein komen.
Allemaal gelezen, ik zeg absuluut niet dat dat ding veiilig is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik stel niet dat de Stint onveilig is, dat komt voort uit de artikelen. Deze artikelen al gelezen?
Een stuurfout? Wat kun je nou fout doen bij zo'n simpel voertuig? Je weet best dat de kans heel groot is dat de oorzaak bij de gebrekkige veiligheid van de Stint ligt. 5x gerepareerd in het afgelopen anderhalf jaar zegt voldoende lijkt mequote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Allemaal gelezen, ik zeg absuluut niet dat dat ding veiilig is.
Maar met een onveilig voertuig kan de oorzaak niet alsnog een stuurfout zijn?
Als de gewone remmen het wel deden, waarom is er niet gewoon geremd ipv noodstop?
Als je bezopen een Stint zou besturen dan is de onveilige Stint de oorzaak van de aanrijding?
Dat laat ik aan het grote onderzoek over. Ik kan echt heel veel bedenken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:09 schreef matspontius het volgende:
Wat zou de bestuurster dan fout hebben gedaan? In een paniek situatie en een split second handelen, als je merkt dat het voertuig waarin je 5 kleine kinderen vervoert en er een trein op je af komt razen, niet doet wat jij wil, is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan .....
Er zit helemaal geen noodstop op deze versie van de Stint Die zat er op de 1e versie wel maar is bij latere versies verwijderd. Een noodstop had de situatie wellicht nog kunnen redden .... als deze op het voertuig had gezeten - mega flater nummer zo veelquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat laat ik aan het grote onderzoek over. Ik kan echt heel veel bedenken.
Maar ik neem aan dat ze al in een penibele situatie zat voordat ze ontdekte dat de noodstop niet werkte. Immers de noodstop zit er voor noodgevallen, niet om even af te remmen.
Los daarvan is al niet eens bekend of ze de noodstop uberhaupt heeft willen/kunnen gebruiken.
Het niet hebben van een noodstop is mogelijk een gevolg, niet de oorzaak.
Een noodstop kon je op de nieuwe Stint wel degelijk maken. Alleen de grote rode knop op het dashboard zat er niet meer op.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
Er zit helemaal geen noodstop op deze versie van de Stint
Hoe maak je dan een noodstop zonder noodknop? Werkten de remmen het nog wel? Dat was ook een probleem bij andere Stints had ik gelezen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een noodstop kon je op de nieuwe Stint wel degelijk maken. Alleen de grote rode knop op het dashboard zat er niet meer op.
Maar een noodstop/noodknop is niet voor normaal gebruik. Waarom is er niet gewoon geremd?
Je kan gewoon de sleutel omdraaien, staat ie zo stil. De extra rem is mechanisch en werkte dus gewoon.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe maak je dan een noodstop zonder noodknop? Werkten de remmen het nog wel? Dat was ook een probleem bij andere Stints had ik gelezen.
Meest plausibele is dat de Stint door is blijven rijden en niet meer te stoppen was. Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is de Stint radicaal naar links of rechts sturen met alle risico's van dien. Is een beslissing in paniek en een split second ....
Als het zo'n simpel voertuig is, dan is hij toch simpel te stopen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Een stuurfout? Wat kun je nou fout doen bij zo'n simpel voertuig? Je weet best dat de kans heel groot is dat de oorzaak bij de gebrekkige veiligheid van de Stint ligt. 5x gerepareerd in het afgelopen anderhalf jaar zegt voldoende lijkt me
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik stel niet dat de Stint onveilig is, dat komt voort uit de artikelen. Deze artikelen al gelezen?
quote:Op vrijdag 28 september 2018 08:20 schreef matspontius het volgende:
Belangrijker is echter een duidelijke oorzaak voor het ongeval bij Oss te vinden en daarop maatregelen te nemen. Welke smaken hebben we? De Stint heeft een productiefout, geen periodiek onderhoud gehad en is te onveilig en/of onkunde bij de bestuurder. Om te beginnen zouden er op deze vlaken aanpassingen moeten komen. De Stint hoeft denk ik zeker niet weg, moet alleen wel veiliger worden. Want volgens mij kan dit ook gewoon op de openbare weg gebeuren ...
quote:Op maandag 8 oktober 2018 04:23 schreef matspontius het volgende:
Lees de artikelen eens door man, over hoe die Stint allerlei constructiefouten vertoont, zelfs voor een simpele ziel herkenbaar. Dat de overheid zo'n gedrocht vervolgens goedkeurd is natuurlijk een mega flater.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zo'n voertuig hoort bij de opvang en hoort dus absoluut veilig te zijn. Maar laten we vooral geen schuldigen aanwijzen, stel je voor zeg dat iemand verantwoordelijk zou zijn voor de dood van deze 4 kinderen .... foei
Constructie van het voertuig klopt van geen kant en is op meerdere punten absoluut onveilig en dus ongeschikt voor het vervoeren van kinderen - de fabrikant heeft dat prutsding in elkaar geflanst en is dus hoofd verantwoordelijke
De overheid heeft dit voertuig de weg op gestuurd na "gedegen" keuring - hoe kan een voertuig met zo veel kritieke veiligheidsaspecten door deze keuring komen? - overheid is hoofd verantwoordelijke voor deze falende keuring
De betreffende Stint is bij het KDV in de afgelopen 2 jaar herhaaldelijk in reparatie geweest - gaat er dan geen lichtje branden dat het voertuig misschien wel onveilig zou zijn? KDV is mede verantwoordelijk
Vaak is zo'n ramp een combinatie van fatale factoren en daar lijkt het hier ook op - de verantwoordelijken hiervoor moeten zich heel diep schamen .....
Ik ben wel blij dat je overduidelijk niet stelt dat de Stint onveilig zou zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je weet best dat de kans heel groot is dat de oorzaak bij de gebrekkige veiligheid van de Stint ligt. 5x gerepareerd in het afgelopen anderhalf jaar zegt voldoende lijkt me
Wie zegt er dat in een split second had moeten worden besloten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:56 schreef matspontius het volgende:
Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is de Stint radicaal naar links of rechts sturen met alle risico's van dien. Is een beslissing in paniek en een split second .
BD.nlquote:Nieuwe Stint voor intrekken kort geding: 'Dit lijkt op omkoping'
ALMERE / OSS - Edwin Renzen, directeur van stintfabrikant Stintum, heeft een gastouderopvang uit Almere een gloednieuwe elektrische bolderkar aangeboden. In ruil zou de eigenaresse van opvang het Kinderstraatje een kort geding tegen minister Cora van Nieuwenhuizen moeten intrekken. ,,Moreel verwerpelijk'' en ,,het lijkt op omkoping'', zegt juridisch adviseur Werner van Bentem van de gastouderopvang na een bericht in De Telegraaf.
Oei oei, die man is zijn eigen graf aan het graven. Als dit echt zo is heb we hier wel met een mega eikel te maken ..quote:
Edwin Renzen blinkt niet uit in tact is mij al gebleken. Ongetwijfeld bedoeld hij het goed, maar het is weer ongelukkig opgelost.quote:
?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 12:11 schreef maan_man het volgende:
Is de datum waarop het kortgeding dient eigenlijk al bekend gemaakt?
Blijkbaar wil Renzen niet dat de Stint nog wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kortgeding moeten intrekken?
Dat is toch dat kortgeding omdat ze de Stint wil blijven gebruiken?
De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze misschien dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Blijkbaar wil Renzen niet dat de Stint nog wordt gebruikt.
Jij snapt het, hij probeert duidelijk zaken te verdoezelen ... ik vermoed dat er nog een flinke beerput opengaat ...quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze misschien dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt.
Er zijn al onderzoekers geweest die die conclusie hebben getrokken, dus dat hoeven wij niet meer te doen. Overigens was dat eigenlijk al heel snel na het dodelijke ongeval duidelijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:05 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben wel blij dat je overduidelijk niet stelt dat de Stint onveilig zou zijn.
Aangezien hij zelf het ontwerp heeft veranderd zonder overleg met het RDW, is de kans groot dat de minister gelijk krijgt en dat hij dan de financiele schade voor alle kinderdagverblijven moet ophoesten.quote:
Ik heb het niet over de experts. Ik heb het erover dat die matspontius uit zijn nek kletst. Hij stelt wel degelijk dat de Stint onveilig is. Of hij daar gelijk in heeft, dat laat ik fijn in het midden. Maar dan moet hij niet beweren dat hij dat niet doet en/of gedaan heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn al onderzoekers geweest die die conclusie hebben getrokken, dus dat hoeven wij niet meer te doen. Overigens was dat eigenlijk al heel snel na het dodelijke ongeval duidelijk.
De reden:quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kortgeding moeten intrekken?
Dat is toch dat kortgeding omdat ze de Stint wil blijven gebruiken?
Nogmaals, ik vind het niet handig hoe hij dit aanvliegt. Ik begrijp zijn reden, maar dit is niet de manier. Het is beter praten met de minister als deze niet steeds de rechtszaal ingetrokken wordt door iedere opvangorganisatie.quote:Renzen wil juist om tafel met het ministerie en ziet het kort geding als een storende factor. Hij erkent dat hij een nog in ontwikkeling zijnde nieuwe Stint aanbood. „Ik heb het puur uit sympathie gezegd. Ik wilde haar niet onder druk zetten.
Jij weet weer meer dan de rest, welke zaken is hij aan het verdoezelen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij snapt het, hij probeert duidelijk zaken te verdoezelen ... ik vermoed dat er nog een flinke beerput opengaat ...
Je bedoelt de post die door Nanking is verwijderd?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Prima joh. Wanneer antwoord je op mijn andere post? Want die negeer je natuurlijk weer vakkundig.
Is evident. En wordt bevestigd door experts.quote:Ik heb het niet over de experts. Ik heb het erover dat die matspontius uit zijn nek kletst. Hij stelt wel degelijk dat de Stint onveilig is.
Of de minister is zo geïrriteerd door al het geneuzel dat een normaal gesprek met dhr Renzen bij voorbaat kansloos is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze misschien dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt.
Hij probeert alleen zijn eigen hachje te redden. Dat heet niet 'niet handig', dat heet verwerpelijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De reden:
[..]
Nogmaals, ik vind het niet handig hoe hij dit aanvliegt. Ik begrijp zijn reden, maar dit is niet de manier. Het is beter praten met de minister als deze niet steeds de rechtszaal ingetrokken wordt door iedere opvangorganisatie.
Maar dat heb ik al aangegeven, tactisch is hij niet echt helaas.
Er is niets verwijderd door NanKing daarin.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je bedoelt de post die door Nanking is verwijderd?
Dat heeft niets met zijn beweringen te maken. En doet dus niet ter zake.quote:Is evident. En wordt bevestigd door experts.
Bron?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij probeert alleen zijn eigen hachje te redden. Dat heet niet 'niet handig', dat heet verwerpelijk.
Dan weet ik niet over welke post je het hebt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:22 schreef GereDathan het volgende:
Er is niets verwijderd door NanKing daarin.
De experts ondersteunen zijn standpunt. Dat mag jij dan niet willen horen, maar het is wel degelijk relevant. De stint is onveilig.quote:Dat heeft niets met zijn beweringen te maken. En doet dus niet ter zake.
En terecht. Daarnaast zal hij dood door nalatigheid aan zijn broek krijgen - meer dan terecht. Deze man zou eens empathie moeten tonen i.p.v. bezig te zijn met te redden wat niet te redden is, namelijk zijn eigen hachje ....quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aangezien hij zelf het ontwerp heeft veranderd zonder overleg met het RDW, is de kans groot dat de minister gelijk krijgt en dat hij dan de financiele schade voor alle kinderdagverblijven moet ophoesten.
Ik kan op dit moment geen aannemelijk scenario verzinnen, waarbij het bedrijf dit gaat overleven.
Gewoon een simpele redenering (voor de meeste mensen, dan): als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan Renzen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade bij alle BSO's die de stint hebben gekocht.quote:
Aangezien iemand valide posts weg aan het gooien is, hierbij nogmaals een quote van mijzelf:quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan is het wel heel 'toevallig' dat ik dat al drie keer opgeschreven heb en je dit niet eerder naar voren hebt gebracht. Overigens heb ik het in geen enkele,van jouw reacties gezien.
Gebaseerd op dit, vind ik het dan ook zeer merkwaardig, dat jij het gebruik van de stint zo fel verdedigd.
Ofwel, ik heb dat al veel eerder naar voren gehaald. Op dat moment was jij ook al in deze reeks aanwezig, dus had je het prima kunnen zien. Later herhaal ik het nog een keer, maar die post heb ik zo snel niet voorhanden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:50 schreef GereDathan het volgende:
2. Een certificaat om een Stint te mogen besturen. Net als dat noodzakelijk is voor bijvoorbeeld de vorkheftruck. Hoeft allemaal niet mega uitgebreid en zwaar, maar we hebben wel te maken met bijzonder vervoer en kwetsbare passagiers.
Gewoon simpel speculeren dus (voor de meeste mensen, dan).quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewoon een simpele redenering (voor de meeste mensen, dan): als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan Renzen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade bij alle BSO's die de stint hebben gekocht.
Nee, hoor. Dat noemen we in het Nederlands 'redeneren'. Vervelend dat je begrip van de Nederlandse taal wat gebrekkig is. Het is zelfs letterlijk gezegd door degene die het kort geding heeft aangespannen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:28 schreef GereDathan het volgende:
Gewoon simpel speculeren dus (voor de meeste mensen, dan).
Heb het even opnieuw gequote, om onduidelijke redenen is dat stuk weggegooid. Het enige wat er stond was het bewijs dat ik het al veel eerder genoemd had, en jij dat gemist had (zie nieuwe post).quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan weet ik niet over welke post je het hebt.
Welk ongelijk?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:32 schreef GereDathan het volgende:
Daarnaast vroeg ik mij af of jij ook mans genoeg bent om je ongelijk toe te geven, zoals ik eerder ook al heb gedaan omdat ik ergens overheen gelezen had.
Argumenten waarvoor? Dat ik gewoon een mogelijke verklaring probeer te vinden voor een bepaalde actuele gebeurtenis en dat jij mij gelijk naar BNR probeert te verwijzen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laat me raden, de volgende reactie is een gaap of lach smiley omdat je geen argumenten hebt?
Case closed ....quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Argumenten waarvoor? Dat ik gewoon een mogelijke verklaring probeer te vinden voor een bepaalde actuele gebeurtenis en dat jij mij gelijk naar BNR probeert te verwijzen?
Zo werkt nieuws als de feiten nog niet helemaal duidelijk zijn. Toen Breivik de aanslag had geweest, kwamen er ook tientallen deskundige op tv. Alles wat zij zeiden, bijvoorbeeld de verwijzing naar moslimterrorisme, waren ook speculaties. Als dit forum louter bedoeld is voor de weergaven van feiten, dan kunnen wij de reacties beter uitzetten en de mod's vragen om de openingspost af en toe aan te vullen.
Onvoorstelbaar hoe hardleers en eigenwijs iemand kan zijn, he?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is er ook een max aan het aantal vervolg topics want dit gaat nog eeuwen door op deze manier
Nee, hoor. Kijk maar.quote:
Daar staat echt iets heel anders dan wat jij zegt.quote:Een stint voor personenvervoer, kan een maximum gewicht (inclusief kinderen en bestuurder) halen van 670kgs. Daar mag je, zonder enig rijvaardigheidsattest, mee de openbare weg op. Als je daarnaast beschouwt, dat je minimaal 2 rijbewijzen moet hebben, als je meer dan 8 personen wilt vervoeren in het verkeer, dan is de vraag nooit geweest of de stint van de weg gehaald moet worden, maar hoe het in godsnaam mogelijk is, dat hier ooit toestemming voor is verleend.
Mag het of zo een voertuig nog gebruikt worden in het land, afwachten op het proces he!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Heb je een bronnetje dat deze Stint ondeugdelijk was en het ongeval is gebeurd door een technisch mankement?
Of neem je dat voor het gemak alleen even aan, omdat dat goed in je straatje past?
Zijn ze tot nog toe verboden ja of nee?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sorry, ik kan er geen soep van koken. Wat wil je zeggen?
Nee. Ze zijn tijdelijk van de openbare weg gehaald.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn ze tot nog toe verboden ja of nee?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze niet verboden zijn en tijdelijk van de openbare weg zijn gehaald.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ze mogen weer op de openbare weg?
Zonder rechtszaak zie ik dat ding voorlopig niet op straat toch?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik draai nergens omheen, ik zeg hoe het zit. Feiten.
Dat weet ik niet, ik denk van niet maar zeker ben ik niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zonder rechtszaak zie ik dat ding voorlopig niet op straat toch?
En als er een aanpassing komt zie ik het als een schuldbekentenis, kassa!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik denk van niet maar zeker ben ik niet.
Maar dat alles maakt de Stint nog niet verboden. Er is 'slechts' een tijdelijk verbod voor de Stint om op de openbare weg te komen.
Dat mag jij natuurlijk zo zien. Ik zou niet weten waarom, maar dat mag jij zekerquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als er een aanpassing komt zie ik het als een schuldbekentenis, kassa!
Onzin, bij auto's zijn er continue terugroepakties.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:01 schreef john2406 het volgende:
En als er een aanpassing komt zie ik het als een schuldbekentenis, kassa!
Juist echter bleef die bij de stint uit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Onzin, bij auto's zijn er continue terugroepakties.
Er moet eerst een rede zijn voor een terugroepaktie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:05 schreef john2406 het volgende:
Juist echter bleef die bij de stint uit?
Of kregen ze al nieuwe verbeterde gashendels of kabels?
Ah, kijk nu komen wij ergens. Jij leest iets en koppelt dat ten onrechte aan mijn post.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In de FAQ?
[..]
NWS / [NWS Feedfrutsel] Moddergooien voor gevorderden
Dit niet:quote:De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt.
Maar misschien kunnen wij ons beter, totdat jij bent aangenomen als mod, weer op het onderwerp gaan richten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze misschien dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt.
Tja als men eerst drie accu s verwisselen doet voordat men door heeft dat er een foute batch of hoe moemt men het, doorheeft?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Er moet eerst een rede zijn voor een terugroepaktie.
Tot het ongeluk was die er blijkbaar niet.
Hahahahahaha! In 1 zin zeggen dat iets niet verboden is, maar een tijdelijk verbod heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:00 schreef GereDathan het volgende:
Maar dat alles maakt de Stint nog niet verboden. Er is 'slechts' een tijdelijk verbod voor de Stint om op de openbare weg te komen.
En jij denkt dat een kapotte accu de oorzaak van het ongeluk is?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja als men eerst drie accu s verwisselen doet voordat men door heeft dat er een foute batch of hoe moemt men het, doorheeft?
Dat zeg ik niet, men had pas naar, of bij, nr 3 iets door, hoeveel gashendels zou men nodig hebben om iets door te hebben?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En jij denkt dat een kapotte accu de oorzaak van het ongeluk is?
(zou kunnen natuurlijk)
Ik denk van wel, getuige deze regel:quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist echter bleef die bij de stint uit?
Of kregen ze al nieuwe verbeterde gashendels of kabels?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ier-keer-gerepareerdquote:Ook de gashendel werd dus een keer vervangen. Dat zou bij meerdere stints ook zijn gebeurd.
Bron: https://www.metronieuws.n(...)re-keren-gerepareerdquote:In nog geen anderhalf jaar tijd moest de Stint uit Oss vier keer worden gerepareerd. Drie keer moest de accu vervangen worden en één keer de gashendel, meldt de Telegraaf.
'Foute batch'
De problemen zouden niet uitzonderlijk zijn geweest, zegt Edwin Renzen, eigenaar van Stint, tegen de krant. De accu die drie maal vervangen moest worden, kwam volgens Renzen uit een 'foute batch'. Er zat een productiefout in de batterijen. „Voordat je daar achter bent, ben je drie sets verder." Ook bij de gashendel was sprake van een 'foute lading'.
Zie mijn quote, dat hadden ze al door. Daar was ook een foute lading van en die zijn vervangen/gerepareerd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, men had pas naar, of bij, nr 3 iets door, hoeveel gashendels zou men nodig hebben om iets door te hebben?
Werden ze al terug geroepen ja of nee?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk van wel, getuige deze regel:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ier-keer-gerepareerd
en dit stukje informatie:
[..]
Bron: https://www.metronieuws.n(...)re-keren-gerepareerd
Alhoewel daar niet gesteld wordt dat er een (algemene) terugroepactie was. Dus ik ben er niet 100% zeker van, behalve dan dat het schijnbaar bij meerdere Stints is vervangen.
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat er bij meerdere Stints de gashendel is vervangen zoals de gequote berichten aangeven.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werden ze al terug geroepen ja of nee?
Toch maar een geluk dat ze niet allemaal over een spoorwegovergang gaan toch?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat er bij meerdere Stints de gashendel is vervangen zoals de gequote berichten aangeven.
Of dat een terugroep actie was, dat weet ik niet. Misschien was het niet zo spannend en gebeurde het bij het reguliere onderhoud. Geen idee. Ik werk niet bij Stintum en ben niet op de hoogte van hun exacte onderhoudsprogramma.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt het over gashendels, niet over accu's. Ik moet even de juiste volgorde quoten moment.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zie mijn quote, dat hadden ze al door. Daar was ook een foute lading van en die zijn vervangen/gerepareerd.
Tsjah, dat hoort nu eenmaal bij bedrijfje spelen. Dat calculeer je in in de verkoopprijs en indien mogelijk wordt het weer op hun leverancier verhaald.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel reden er in het land 3500 dacht ik ergens gelezen te hebben, dat is nogal een kosten plaatje bij ze allemaal preventief iets vervangen denk ik?
Je denkt dat de vervangende accu goed is en die is snel er na weer kapot dan vervang je de dynamo/acculader + de accu. Als dan de accu weer kapot gaat kom je er pas achter dat je een kapotte batch hebt en zit je al aan nr3.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee inderdaad niet, ik laat mij niks in de mond leggen, ik ben niet van gisteren, ik zou ook niet bij accu drie pas iets door hebben!
Ik zou er 10 nodig gehad hebben.
Nou nee ik meet eerst de spanning met de voeding erop, dan zie ik snel genoeg of er iets stuk is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je denkt dat de vervangende accu goed is en die is snel er na weer kapot dan vervang je de dynamo/acculader + de accu. Als dan de accu waar kapot gaat kom je er pas achter dat je een kapotte batch hebt en zit je al aan nr3.
Achteraf weten we allemaal dat het aan de accu lag.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
En zelfs ik maak fouten, ben maar een mens.
Ik weet niks, ik weet alleen dat het ding voorlopig niet op de straat/weg mag!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Achteraf weten we allemaal dat het aan de accu lag.
Klopt helemaal. Goed gelezenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niks, ik weet alleen dat het ding voorlopig niet op de straat/weg mag!
Moet de chauffeur wel op het ding blijven staan en er niet afvallen he!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:33 schreef Speekselklier het volgende:
En dat is maar goed ook, zo zonder noodknop
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 19:51 schreef machtpen het volgende:
Of de accu liep gewoon leeg door een massaprobleem. Daar zou een echte automonteur direct aan denken. Dat verhaal van die foute batch rammelt ook aan alle kanten. Een gerenommeerde leverancier doet aan kwaliteitscontrole.
Rensen met een z bedoel jij?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:24 schreef matspontius het volgende:
Nog nieuws over onze grote "vriend" Rensen?
Ik zou in bed zijn blijven liggen, denk dat het nog het veiligste was geweest?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:38 schreef nanuk het volgende:
Ik heb dit niet gevolgd, 12 episodes teruglezen ga ik ook niet doen.
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de bestuurder er niet voor gekozen heeft de koers zodanig te wijzigen dat ze tegen een paal was aangereden? De meeste mensen kunnen in die situatie toch nog wel redeneren dat een aanrijding met een trein ernstiger is dan een aanrijding met een verkeerspaal of zo iets. Desnoods het stuur zover om dat het ding eventueel omrolt is altijd nog een beter keuze dan tegen die trein rijden.
Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:38 schreef nanuk het volgende:
Ik heb dit niet gevolgd, 12 episodes teruglezen ga ik ook niet doen.
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de bestuurder er niet voor gekozen heeft de koers zodanig te wijzigen dat ze tegen een paal was aangereden? De meeste mensen kunnen in die situatie toch nog wel redeneren dat een aanrijding met een trein ernstiger is dan een aanrijding met een verkeerspaal of zo iets. Desnoods het stuur zover om dat het ding eventueel omrolt is altijd nog een beter keuze dan tegen die trein rijden.
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:49 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal.
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?
Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
https://www.bd.nl/oss/dir(...)-zoals-dit~a4f012a3/
Ach ja, een Stint die stilstaat op het spoor is natuurlijk geen ramp als er geen trein aankomt ......
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:
Onze grote vriend voelt zich niet verantwoordelijk maar probeert blijkbaar toch wel dingen te verdoezelen door een gratis Stint aan te bieden - "betrokken ja, schuldig niet". Voorbarige conclusie want het onderzoek is nog helemaal niet afgerond, hoe kun je dan al beweren dat je niet schuldig bent aan het ongeval? Hij is voornamelijk betrokken bij het redden van zijn bedrijf en eigen hachje ......
Dit.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision.
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 10:51 schreef nanuk het volgende:
[..]
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding?
Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd.
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed.
Dan kan je vanachter je computer zeggen dat je gewoon het stuur om gooit, zo werkt het niet in de praktijk. En dat is een bekende limitatie van ons brein.
Jij hakt regelmatig met dit bijltje?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel.
Edwin Renzen, ben jij het?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Hou aub op zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt.
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen?
Heeft allemaal ook met respect en empathie te maken - 2 eigenschappen waarbij ik bij deze man ernstig begin te twijfelen of hij deze wel heeft?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.
Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Want door het onderzoek af te wachten haal je die kinderen terug?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:01 schreef john2406 het volgende:
Hoe groot was de afstand tot aan het spoor om nog actie te kunnen ondernemen, ik ging eens met de auto bergaf, stijl, wat bleek geen remmen meer, afstand bijna 1km voor dat ik hem in de achteruit had, weet tot op heden niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb om dat voertuig zo stil te krijgen.
En dat leren ze je niet tijdens rijles!
Klopt. Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties. Achteraf is het door mensen tijdens een onderzoek onder het genot van de koffie en een zee aan tijd makkelijk praten. Dat kan iedereen. En ook ik spreek uit ervaring als machinist zijnde. Natuurlijk leer je bepaalde automatismen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap.
Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee".
Heel veel ongelukken met de auto kunnen voorkomen worden door gas te geven.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:
Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties.
Succes als je remmen of motorblok geblokkeerd zijn, knappe startmotor die je dan helpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan.
Jawel; copy johm2406.user naar copy johm2406-v2.userquote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:32 schreef GereDathan het volgende:
De auto is vervangbaar, jij niet.
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:30 schreef Speekselklier het volgende:
Hoeveel mensen krijgen hun auto niet uit een slip? Toch is het op papier zo eenvoudig. Ook als je het oefent op de bekende lokaties voer je de aktie niet uit als je daadwerkelijk in de slip zit.
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken.
Ondanks de oefeningen durf ik niet te garanderen dat als ik op de normale weg in een slip raak ik juist zal reageren.
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:36 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd.
Sterker nog, ik ging een jaar later naar een vervolg trainig.
Ze konden echt opnieuw beginnen om iedereen de basis te leren.
En dat was nog niet eens in een paniek-situatie.
Ik denk dat je helemaal niet meer denkt op zo'n moment maar in blinde paniek raakt - wat heel menselijk is. Die trein reed ook op volle snelheid dus de tijd om dan nog te handelen was miniem ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters.
Eigenlijk moet iedereen zo'n knopje hebben om een slip te creeeren. En dan moet je vrouw gewoon eens in de week dat knopje indrukken. Als je het wekelijks herhaald lukt het je ook als het echt zo ver is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:38 schreef GereDathan het volgende:
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee.
Ik geef mijzelf 10% kans dat ik juist reageer. En dan nog een krappe 10%.
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 13:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland.
Of heb jij wel geleerd om links te rijden?
Dat zijn heuvels.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie?
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken ....
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.quote:
Ik heb niet eens een fiets.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits.
Of jij gooit je fits in de greppel?
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd. Dus het gaat wel degelijk om zijn eigen hachje, daarnaast ook om het hachje van de overheid maar dat verbaasd niemand meer denk ik ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet?
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:19 schreef matspontius het volgende:
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd.
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issuequote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is.
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Goed punt, het moet gewoon altijd veilig zijn, voor eender wie ... Daar is in dit geval duidelijk in verzaakt ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren!
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue
Jetcars is geen dealer hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef john2406 het volgende:
Ik kocht ook eens een auto bij de dealer, ga ik de dag ernaar naar een garage ermee, ik merkte iets eraan, zegt die tegen mij als ik die auto nu moet keuren keur ik hem af, die is scheef!
Uiteraard laat hem snel zakken die is gisteren gekocht bij ...., die heeft nog aardig wat woorden gekost, kon mij echter een andere uitzoeken naar wat gefluister in de oren. Nou ja ik zal het maar fluisteren noemen, met mij is niet goed zaken te doen.
Dealer jij weet niet wat een dealer is, daar jij met jetcars komen doet!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jetcars is geen dealer hoor.
De vraag is echter kan de stint ook bij jetcars op het lijstje komen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jetcars is geen dealer hoor.
Nee, structurele wijzingen aan zo'n voertuig zou ik ook niet laten keuren, gewoon kijken in de praktijk of zo'n ding wel veilig genoeg is - het resultaat hebben we 3 weken geleden gezien (en daarvoor trouwens ook al) ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:
[..]
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.
Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.quote:
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?
Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.
Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.
Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?
Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.quote:Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
[..]
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
klopt, maar 20procent extr mag wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.
Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:
[..]
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
moet je mij niet vragen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:10 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.
Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:56 schreef matspontius het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/
Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.
En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.
Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarnaast is het natuurlijk totaal irrelevant.
Want? Onderbouw dat dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs,
Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad.quote:jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? (/sic)quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?quote:Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?
Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers?quote:Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :d (/sic)
[..]
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.quote:
Hallo!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
JIj begrijpt het En zo'n antwoord had Matspontius dus moeten geven als onderbouwing voor zn keuze A, B, C of D. Hetgeen ie dus weigerde, maar ja, dat is dan ook een waardeloze blaatschaap die alleen maar met zn vingertje kan wijzen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt.quote:Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Made in China! Moet wel slecht zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hallo!
https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:37 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.
Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.
Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |