abonnement Unibet Coolblue
pi_182495875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:04 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Senna heeft in de Williams niks gewonnen (helaas)
Nee omdat ie toen genaaid werd door Prost.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:19:07 #227
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182496021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:10 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? Het is er alleen niet, daar moet ik je in teleur stellen. Wat mij betreft mag het af en toe ook wel wat neutraler. Alleen vind ik Ziggo echt de koning hierin, met die idioot die op de grid rondloopt. Als die bv Hulkenberg of Gasly of om het even welke coureur tegenkomt om te interviewen vraagt ie niet naar hun race, maar naar die van Max.
Dit is toch echt onzin hoor. In de interviewtjes rondom de race gaat het gewoon over de race van die gasten zelf. Dat Ziggo objectiever kan is een feit, daar is dit soort overdrijving niet voor nodig. En zoals eerder gezegd, het wordt langzaam maar zeker beter.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_182496033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:41 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Nogmaals, Sky doet dit ook, maar hier hoor ik je niet over.
En als je je aan dit soort futiliteiten al gaat irriteren, laat dan gewoon je Tv uit en kom hier niet zeiken... win-win
Natuurlijk doet sky het en er kijkt hier op één iemand na niemand aky. Dus waarom moet ik klagen over sky als ik Ziggo klote vindt?

Tevens, waarom moeten wij Nederlanders dan maar de wens op objectiviteit, een bredere blik of meer professionaliteit bij Ziggo laten varen?

Ben het wel met je eens dat we hier niet over moeten blijven klagen. We hebben alternatieven (wel moeilijk maar het kan) en het is zoals het is
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:21:25 #229
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182496053
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk doet sky het. Waarom moeten wij Nederlanders dan maar de wens op objectiviteit, een bredere blik of meer professionaliteit bij Ziggo laten varen?
Denk niet dat geëmmer hier daar wat aan zal veranderen. Heb je ziggo al eens aangeschreven hierover?

Ninja-edit... _O-.
And so is the past
pi_182496076
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Denk niet dat geëmmer hier daar wat aan zal veranderen. Heb je ziggo al eens aangeschreven hierover?

Ok
pi_182496103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:10 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Nee omdat ie toen genaaid werd door Prost.
Genaaid door Prost? Le Proffesseur was toen al gestopt, Ayrton reed dat jaar maar 3 races waarbij hij in Interlagos en Aida uitviel, Imola hoef ik niet over te beginnen... Of wil je beweren dat Alain aan de bougies had zitten te rommelen in de pits bij Williams?
pi_182496226
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:25 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Genaaid door Prost? Le Proffesseur was toen al gestopt, Ayrton reed dat jaar maar 3 races waarbij hij in Interlagos en Aida uitviel, Imola hoef ik niet over te beginnen... Of wil je beweren dat Alain aan de bougies had zitten te rommelen in de pits bij Williams?
Nope ik deed het uit mijn hoofd, zou er naast kunnen zitten. Wanneer stapte Prost dan ook weer naar die vriend van hem die de hoogste baas was bij de FIA, effectief Senna uit een WDC naaiend?
pi_182496531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:31 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Nope ik deed het uit mijn hoofd, zou er naast kunnen zitten. Wanneer stapte Prost dan ook weer naar die vriend van hem die de hoogste baas was bij de FIA, effectief Senna uit een WDC naaiend?
Dat zou dan 1989 geweest zijn, waarbij Senna Prost in probeerde te halen, maar dat niet lukte, Senna door reed, de race won, maar Gediskwalificeerd werd wegens missen van de chicane.

Senna wou in 1993 voor Williams rijden, maar daar sprak Prost een veto tegen uit, waardoor Senna pas in 1994 voor Williams kon gaan rijden.

Voor 1994 werden een hoop electronische hulpmiddelen verboden en bleek de auto van Williams niet super te zijn. Over 1 ronde had Senna de snelheid. Maar een spin in Brazilië en een crash in Aida zorgde voor uitvalbeurten, en Imola is bekend...
pi_182497266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:43 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Dat zou dan 1989 geweest zijn, waarbij Senna Prost in probeerde te halen, maar dat niet lukte, Senna door reed, de race won, maar Gediskwalificeerd werd wegens missen van de chicane.

Senna wou in 1993 voor Williams rijden, maar daar sprak Prost een veto tegen uit, waardoor Senna pas in 1994 voor Williams kon gaan rijden.

Voor 1994 werden een hoop electronische hulpmiddelen verboden en bleek de auto van Williams niet super te zijn. Over 1 ronde had Senna de snelheid. Maar een spin in Brazilië en een crash in Aida zorgde voor uitvalbeurten, en Imola is bekend...
Zelfs met die overwinning zou hij geen kampioen zijn geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_182497534
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is inderdaad lachwekkend om te doen of er landen zijn waar men sport kijkt om het sport kijken en niet omwille van enig chauvinisme.
Wat een onzin, sporten worden ook bekeken wanneer er geen enkele landgenoot meedoet.

quote:
Desalniettemin maakt Ziggo het wel heel bont. Natuurlijk zijn de Britten op de hand van Hamilton en hadden ze veel meer aandacht voor een nobody als Palmer, terwijl de Duitsers weer meer focus op Vettel hebben.
Maar Ziggo steekt daar wel bovenuit met een interviewer die in staat is om andere coureurs te interviewen over Max in plaats van hun eigen prestatie, cheerleaders als Coronel in de studio en een presentator als Kampheus.
Het verschil is dat bij Ziggo alle kwaliteitsstandaarden al het raam uit waren voor ze goed en wel begonnen. De Britten zijn niet gewoon op de hand van Hamilton als in hopen dat hij wint en daardoor gekleurd in hun oordeel, ze manipuleren om Hamilton beter te laten lijken dan hij is, net als Ziggo.

Dat is een nieuw soort televisiemaken die sinds de commerciele televisie een tijd nodig heeft gehad om volledig los te komen van de uitgangspunten van verslaggeving, maar het levert blijkbaar geld op. Dat je met die inflatie de kijker van perspectief en dus plezier in grootse prestaties berooft doet er niet toe, commerciele televisie hoeft immers maar nét leuk genoeg te zijn om mensen de reclameblokken te laten meepakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182498428
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, sporten worden ook bekeken wanneer er geen enkele landgenoot meedoet.
Simpel voorbeeld: keek er ooit een hond naar darten voordat ene Haangse postbode in 1995 plots de wereldtitel pakte? Opeens had iedereen een dartbord hangen...
Vrouwenvoetbal? Bestaat dat dan? Nou sinds ze het EK hebben gewonnen krijgen de kwalificatiewedstrijd full exposure op tv en zijn alle wedstrijden uitverkocht (net als op het EK zelf).
pi_182506239
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:00 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Simpel voorbeeld: keek er ooit een hond naar darten voordat ene Haangse postbode in 1995 plots de wereldtitel pakte? Opeens had iedereen een dartbord hangen...
Vrouwenvoetbal? Bestaat dat dan? Nou sinds ze het EK hebben gewonnen krijgen de kwalificatiewedstrijd full exposure op tv en zijn alle wedstrijden uitverkocht (net als op het EK zelf).
Op zich een goed voorbeeld, ware het niet dat het hier over F1 gaat en dit al sinds jaar en dag (lees: zo lang ik me kan heugen, en let op: ik ben 44 :P ) wordt uitgezonden op de Nederlandse tv, met- én zonder Jos en Max Verstappen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 14 oktober 2018 @ 08:21:40 #238
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182506417
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 06:19 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Op zich een goed voorbeeld, ware het niet dat het hier over F1 gaat en dit al sinds jaar en dag (lees: zo lang ik me kan heugen, en let op: ik ben 44 :P ) wordt uitgezonden op de Nederlandse tv, met- én zonder Jos en Max Verstappen.
Voordat Max meedeed keken er veel minder mensen F1 dan op dit moment (ik meen ongeveer een verdubbeling van de kijkdichtheid). Dan is het toch normaal dat je als zender extra de focus legt op de persoon die veroorzaker is van het toenemen van het aantal kijkers? Mensen willen dat schijnbaar, niet de gemiddelde zure FOK!er, maar wel een hoop andere formule 1 fans en Max Verstappen fans.
  zondag 14 oktober 2018 @ 08:27:28 #239
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182506437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, sporten worden ook bekeken wanneer er geen enkele landgenoot meedoet.

Jij vindt alles wat niet in je straatje past onzin.
Feit is dat zeker bij de F1 het aantal kijkers toeneemt wanneer er een Nederlander succesvol is.
En zo zijn er tal van andere sporten die onderhevig zijn aan het succes van Nederlanders in die sport.

https://nos.nl/artikel/20(...)ndse-kijkers-f1.html

Logisch dat een zender extra de focus legt op die persoon.
pi_182506445
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Voordat Max meedeed keken er veel minder mensen F1 dan op dit moment (ik meen ongeveer een verdubbeling van de kijkdichtheid). Dan is het toch normaal dat je als zender extra de focus legt op de persoon die veroorzaker is van het toenemen van het aantal kijkers? Mensen willen dat schijnbaar, niet de gemiddelde zure FOK!er, maar wel een hoop andere formule 1 fans en Max Verstappen fans.
Mee eens hoor.
Heel objectief gezien, mag het misschien een tandje minder (zelfde geldt dan natuurlijk ook voor bijv. een Sky die aan HAM 'verheerlijking' doet, om maar even aan te geven dat 'wij Nederlanders' niet de enigen zijn die aan 'verheerlijking' doen :P . En ja, het sarcasme druipt van mijn opmerking af :+ ) ). Maar vergeet niet dat Ziggo een sponsor is en dan kun je gewoon verwachten dat het Max voor- en na is. Ik vind het niet erg, ik prik er doorheen en geniet gewoon van een race weekend, en zelfs een programma als F1 Café kan ik best waarderen. En nee, ik ben niet een Max fanaat, ik ben gewoon een F1 liefhebber (al zeker 25 jaar) die het leuk vind om Max te zien racen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 14 oktober 2018 @ 08:38:47 #241
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182506467
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:29 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mee eens hoor.
Heel objectief gezien, mag het misschien een tandje minder (zelfde geldt dan natuurlijk ook voor bijv. een Sky die aan HAM 'verheerlijking' doet, om maar even aan te geven dat 'wij Nederlanders' niet de enigen zijn die aan 'verheerlijking' doen :P . En ja, het sarcasme druipt van mijn opmerking af :+ ) ). Maar vergeet niet dat Ziggo een sponsor is en dan kun je gewoon verwachten dat het Max voor- en na is. Ik vind het niet erg, ik prik er doorheen en geniet gewoon van een race weekend, en zelfs een programma als F1 Café kan ik best waarderen. En nee, ik ben niet een Max fanaat, ik ben gewoon een F1 liefhebber (al zeker 25 jaar) die het leuk vind om Max te zien racen.
En natuurlijk is de berichtgeving ietwat oranje gekleurd en positiever over Max dan gemiddeld. Maar de mensen die F1 kijken voor Max vinden het prima, de doorgewinterde F1 fan prikt er doorheen.
Ik heb er geen problemen mee, alles wat eraan mee kan helpen om F1 groter te maken in Nederland is goed voor eventuele toekomstige F1 talentjes.
Goed voor Ziggo, goed voor Frits van Eerd, goed voor de ontwikkeling van de sport in Nederland.
Mijn zoon vindt karten ook steeds leuker, en loopt ook met RBR merchandise rond. Nu is hij geen talent, maar een ander joch dat op deze manier met de sport in contact komt wel.

https://www.bndestem.nl/b(...)roosendaal~ac2e7ff2/
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:17:52 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182507492
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:24:53 #243
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_182510207
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

En natuurlijk is de berichtgeving ietwat oranje gekleurd en positiever over Max dan gemiddeld. Maar de mensen die F1 kijken voor Max vinden het prima, de doorgewinterde F1 fan prikt er doorheen.
Ik heb er geen problemen mee, alles wat eraan mee kan helpen om F1 groter te maken in Nederland is goed voor eventuele toekomstige F1 talentjes.
Goed voor Ziggo, goed voor Frits van Eerd, goed voor de ontwikkeling van de sport in Nederland.
Mijn zoon vindt karten ook steeds leuker, en loopt ook met RBR merchandise rond. Nu is hij geen talent, maar een ander joch dat op deze manier met de sport in contact komt wel.

https://www.bndestem.nl/b(...)roosendaal~ac2e7ff2/
daar zeg je het, RBR merchandise, alles draait om de verkoop van en ziggo heeft commerciële contracten met diverse bedrijven, dus ook het bedrijf max verstappen
pi_182516096
quote:
Het is volgens de Britse ingenieur echter maar zeer de vraag of alle schuld voor problemen met de motor überhaupt wel bij Renault gezocht moet worden: "Wij leveren dezelfde motoren aan onze klanten als we aan ons eigen team leveren. In theorie zou het dus kunnen dat de manier waarop Red Bull de motor monteert ook gevolgen voor de prestaties heeft. Maar misschien hebben ze wel gewoon pech." Hoe dan ook, binnenkort is het allemaal voorbij, want volgend jaar gaat Red Bull Racing net als zusterteam Toro Rosso in zee met Honda als motorleverancier.
Geeft perfect aan waarom het goed is dat RB Renault inruilt voor Honda.

RB presteert al beter dan de andere Renaultmotor teams... Ze moeten bij Renault de lat op niveau Ferrari/Mercedes leggen i.p.v. zeggen dat het niet aan hen ligt...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_182516189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:00 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Simpel voorbeeld: keek er ooit een hond naar darten voordat ene Haangse postbode in 1995 plots de wereldtitel pakte? Opeens had iedereen een dartbord hangen...
Ik keek toen nog wel eens, het was cult om voor het uitgaan op maandag of dinsdag of zo nog even darts op BBC mee te pikken tot een uur of half 1. Kleurrijke types en een aardige spanningsboog.

quote:
Vrouwenvoetbal? Bestaat dat dan? Nou sinds ze het EK hebben gewonnen krijgen de kwalificatiewedstrijd full exposure op tv en zijn alle wedstrijden uitverkocht (net als op het EK zelf).
Het gedram was al lang daarvoor begonnen. Er is ook weleens een jeugd WK voetbal ontzettend gehyped alsof het iets voorstelde. De OS worden ook steeds meer een grabbelton waar elk land de sporten uitvist waar het goed in is en dan gaat doen alsof het resultaat ook echt wat voorstelt.

Maar het is onzin dat er zonder chauvinistische insteek geen interesse voor sport zou zijn. Je denkt toch niet al die wielerliefhebbers massaal afhaakten bij de TdF toen de Nederlandse successen 15 jaar lang uitbleven? In Belgie werd een boycot aangekondigd toen Sagan uit de tour werd gezet, maar dat konden ze natuurlijk niet volhouden en dat was echt niet vanwege de Belgen. Ik ben niet de enige hier die al veel langer F1 kijkt dan dat Verstappen meedoet, en dat was echt niet om om de zoveel jaar eens een Doornbos of een Van der Garde te zien prutsen.
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij vindt alles wat niet in je straatje past onzin.
Nee, onzin past niet in mijn straatje en daar is nogal veel van.

quote:
Feit is dat zeker bij de F1 het aantal kijkers toeneemt wanneer er een Nederlander succesvol is.
En zo zijn er tal van andere sporten die onderhevig zijn aan het succes van Nederlanders in die sport.

https://nos.nl/artikel/20(...)ndse-kijkers-f1.html

Logisch dat een zender extra de focus legt op die persoon.
Het gaat niet om extra focus. Het gaat erom dat als je verslag gaat doen van de avonturen van Max Verstappen in de Formule 1 in plaats van verslag van de Formule 1 met bijzonder aandacht voor een landgenoot en diens prestaties bij voorbaat fantastisch verklaart dat het dan niets meer voorstelt. Uiteindelijk doe je er niet alleen de sport zelf en de F1 fan tekort mee, maar ook de Verstappen fan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182516400
Tussen "er kijkt helemaal niemand" en "er kijken genoeg mensen om de boel commercieel rendabel te houden" zit nog wel een verschil. Voor het tweede is bijna altijd wel een chauvinistische component vereist. Bij sporten als voetbal en wielrennen trekken de topevenementen nog wel veel kijkers, maar dat zijn ook sporten waar Nederland door de jaren heen goed in heeft gepresteerd. Veldhockey is hier ook ongewoon populair.

Maar hoeveel Nederlanders zijn er nou geïnteresseerd in ijshockey, rugby, golf of basketbal? In internationaal opzicht best grote sporten, maar in Nederland volstrekt irrelevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182517247
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:Ik keek toen nog wel eens, het was cult om voor het uitgaan op maandag of dinsdag of zo nog even darts op BBC mee te pikken tot een uur of half 1. Kleurrijke types en een aardige spanningsboog.
Deze reactie is weer een schoolvoorbeeld hoe jij om het punt heen draait dat ik wil maken.
Jij beweer dat er sporten zijn waar naar gekeken worden waar geen landgenoten actief zijn. Ik geef als voorbeeld de darthype vanaf 1995 en jij kom als reactie met een simpele anekdote... Nee Donald Trump zou nog eerder iemand gelijk geven dan jij.

En trouwens het Jong Oranje tv-succes was toen ze het EK wonnen, nu ze al een paar jaar niet meer weten te kwalificeren kijkt er geen hond meer naar.
pi_182518811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
Tjeez wat een gezeik om niets... Sky heeft dit op hun beurt ook met Hamilton, niets mis mee, 's lands trots, 's lands eer. Dus waarom sommigen het zo vreemd en/of irritant vinden dat Max zo 'verheerlijkt' wordt? Ik neig te denken dat het puur en alleen afgunst is...
Wat een gezeik om niets?
Afgunst?

Het gaat niet eens om Maxje.
Alleen sommige mensen willen graag gewoon de F1 op een normale manier volgen. Ook een programma als F1 cafe is in wezen interessant.
Alleen door het niet F1 te maken maar alleen dom nationalistisch Max gezeik te maken is het soms echt walgelijk.

NL F1 kijken is haast alleen voor de niet F1 fans geworden. Puur voor de nationalisten die hopen dat een Nederlander wint, weten nog net dat het Max is.
pi_182518848
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:11 schreef JayHovah het volgende:

Deze reactie is weer een schoolvoorbeeld hoe jij om het punt heen draait dat ik wil maken.
Jij beweer dat er sporten zijn waar naar gekeken worden waar geen landgenoten actief zijn. Ik geef als voorbeeld de darthype vanaf 1995 en jij kom als reactie met een simpele anekdote... Nee Donald Trump zou nog eerder iemand gelijk geven dan jij.

En trouwens het Jong Oranje tv-succes was toen ze het EK wonnen, nu ze al een paar jaar niet meer weten te kwalificeren kijkt er geen hond meer naar.
Een hype zal een sport in Nederland wellicht pas worden als het nationale team of een Nederlander het goed doet.

Maar dat laat wel zien hoe sneu veel mensen in elkaar zitten.
Sport kijk je niet voor een landgenoot, het nationale team of dergelijke maar voor de sport.

Ik snap best hoor dat bv met F1 Ziggo dit Max paardje moet uitmelken. Al die niet F1 fans die ineens wel wat mee willen krijgen alleen maar omdat het een Nederlander is.
Maar voor mensen die wel F1 fan zijn is dat gewoon irritant.
  maandag 15 oktober 2018 @ 01:02:14 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182520763
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zelfs met die overwinning zou hij geen kampioen zijn geworden.
Het had theoretisch nog gekund. Met een winst in Japan en Australië was hij op 80 punten gekomen, terwijl Prost (na aftrek van punten wat je toen nog had), 76 haalde. Had Senna natuurlijk niet achterin Brundle moeten rijden tijdens dat waterballet dat de Grand Prix van Australië heette...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')