Persoonlijk eigenlijk nooit last van zulke verkopers door het gebrek aan een vaste telefoon, maar deze opt-in manier lijkt me wel een stuk betere optie dan dat bel-me-niet register. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan handhaven, een kliklijn/site?quote:Kabinet verbiedt ongevraagde telefonische verkoop
Bedrijven of organisaties mogen consumenten voortaan alleen nog telefonisch benaderen als die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Dat is een van de voorstellen die staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken doet in een nota om de positie van de consument beter te beschermen.
Keijzer schrijft dat de helft van de consumenten zich ergert aan ongevraagde telefoontjes van bedrijven en organisaties. Om die reden gaat ze ongevraagde telefonische verkoop verbieden. Alleen als een consument duidelijk heeft gemaakt er geen bezwaar tegen te hebben, mag die straks nog gebeld worden. Onduidelijk is nog hoe de consument dat kenbaar moet maken.
Nu is er het bel-me-niet-register, dat werkt precies andersom. Consumenten kunnen zich daar aanmelden om niet benaderd te worden door bedrijven en organisaties.
Keijzer stelt ook strengere veiligheidseisen aan bedrijven die apparaten verkopen die draadloos met het internet zijn verbonden, zoals smart-tv's en thermostaten. De staatssecretaris wil de bedrijven verplichten om beveiligingsupdates te verstrekken, tenzij de consument daar geen prijs op stelt.
Die gasten kijken ook niet bepaald naar het bel me niet-register, waar Nederlandse callcenters dat wel doen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De enige ongewenste bellers waar ik eigenlijk nog last van heb zijn de "hello I am calling from Microsoft because there is problem with your computer"-scammers, die hou je met regelgeving helaas niet tegen natuurlijk.
Ik vermoed dat dat via de ACM gaat lopen dan. Daar kun je nu ook al terecht met klachten over het niet naleven van consumentenwetgeving.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan handhaven, een kliklijn/site?
Als je je inschrijft voor een abo en dat bedrijf is verbonden aan andere bedrijven gaat het bel me niet register ook al niet meer op. De kleine letters van vrijwel alle bedrijven hebben hier allang op ingespeeld.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Goed idee!
Zodra je je inschrijft bij de KVK is het feest, daar werkt het belmeniet-register niet voor volgens mij.
gewoon fake nummer (06 random 8 cijfers) achterlaten bij inschrijving, scheelt ook een hoop.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:38 schreef DaMart het volgende:
Goed initiatief. De laatste jaren gelukkig minder last van die belterreur sinds we geen vaste telefoon meer hebben, maar ook mobiel weten ze je -ondanks inschrijving bij het bel-me-niet-register- soms te vinden.
[..]
Ik vermoed dat dat via de ACM gaat lopen dan. Daar kun je nu ook al terecht met klachten over het niet naleven van consumentenwetgeving.
Ah ik heb ooit eens meegedaan aan een prijsvraag idd.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:39 schreef -AMG- het volgende:
[..]
Als je je inschrijft voor een abo en dat bedrijf is verbonden aan andere bedrijven gaat het bel me niet register ook al niet meer op. De kleine letters van vrijwel alle bedrijven hebben hier allang op ingespeeld.
Klopt, als freelancer ben je al de sjaak.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Goed idee!
Zodra je je inschrijft bij de KVK is het feest, daar werkt het belmeniet-register niet voor volgens mij.
Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn . Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden .quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De enige ongewenste bellers waar ik eigenlijk nog last van heb zijn de "hello I am calling from Microsoft because there is problem with your computer"-scammers, die hou je met regelgeving helaas niet tegen natuurlijk.
Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:40 schreef Handleiding het volgende:
[..]
gewoon fake nummer (06 random 8 cijfers) achterlaten bij inschrijving, scheelt ook een hoop.
Wauw,quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn . Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden .
quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn . Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden .
En ook daarvoor gebruik ik een ander email account.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.
Mja heb ik ook een tijdje gedaan, maar is op een gegeven moment wel irritant als je iets moet terugzoeken. Als ze vervelend gaan lopen mailen kun je het gelukkig vrij eenvoudig het labeltje spam meegeven zodat je er ook geen last van hebt .quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:47 schreef Handleiding het volgende:
[..]
En ook daarvoor gebruik ik een ander email account.
Het bel-me-niet-register werkt goed, maar dit is natuurlijk nog beter.quote:Bedrijven of organisaties mogen consumenten voortaan alleen nog telefonisch benaderen als die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven.
Waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:53 schreef Fir3fly het volgende:
Geldt dus alleen voor consumenten? Ik heb nooit zelf een vaste lijn gehad en wordt ook nooit gebeld als zijnde consument. Wel elke week nemerdere keren vanwege mijn kvk inschrijving .
voor de klanten die bijna nooit hun mail lezen en snel informatie willen over een vertraging of een alternatieve keuze is bellen wel het snelst. Bovendien is er een groot verschil tussen push en pull, bij de laatste is het altijd wel wenselijk dat er omtrent een specifieke levering contact wordt gehouden. En dat staat ook buiten deze regelgeving. De actieve push-verkopen zijn de target.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.
Dat waren tijdenquote:Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn . Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden .
neem nou ff opquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:39 schreef Odaiba het volgende:
Onbekende en prive nummers neem ik niet op.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:05 schreef naiipajiiau het volgende:
Hoe zit dat dan met van die huis aan huis verkopers? Die komen hier in het weekend ook elke x aanbellen. Dat vind ik net zo stront irritant. Of "willen praten over het geloof". Nummers die ik niet ken neem ik niet op, simpel toch?
https://www.dutchwebplaza(...)HhDRGcsaAjuJEALw_wcBquote:Op maandag 8 oktober 2018 11:08 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Waah joh welke webshop heb je die gevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |