abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 09:27:59 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182384953
quote:
Kabinet verbiedt ongevraagde telefonische verkoop

Bedrijven of organisaties mogen consumenten voortaan alleen nog telefonisch benaderen als die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Dat is een van de voorstellen die staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken doet in een nota om de positie van de consument beter te beschermen.

Keijzer schrijft dat de helft van de consumenten zich ergert aan ongevraagde telefoontjes van bedrijven en organisaties. Om die reden gaat ze ongevraagde telefonische verkoop verbieden. Alleen als een consument duidelijk heeft gemaakt er geen bezwaar tegen te hebben, mag die straks nog gebeld worden. Onduidelijk is nog hoe de consument dat kenbaar moet maken.

Nu is er het bel-me-niet-register, dat werkt precies andersom. Consumenten kunnen zich daar aanmelden om niet benaderd te worden door bedrijven en organisaties.

Keijzer stelt ook strengere veiligheidseisen aan bedrijven die apparaten verkopen die draadloos met het internet zijn verbonden, zoals smart-tv's en thermostaten. De staatssecretaris wil de bedrijven verplichten om beveiligingsupdates te verstrekken, tenzij de consument daar geen prijs op stelt.
Persoonlijk eigenlijk nooit last van zulke verkopers door het gebrek aan een vaste telefoon, maar deze opt-in manier lijkt me wel een stuk betere optie dan dat bel-me-niet register. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan handhaven, een kliklijn/site?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182385018
Goed idee!

Zodra je je inschrijft bij de KVK is het feest, daar werkt het belmeniet-register niet voor volgens mij.
Weggegaan en opgerot
pi_182385080
De enige ongewenste bellers waar ik eigenlijk nog last van heb zijn de "hello I am calling from Microsoft because there is problem with your computer"-scammers, die hou je met regelgeving helaas niet tegen natuurlijk.
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:38:06 #4
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_182385103
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De enige ongewenste bellers waar ik eigenlijk nog last van heb zijn de "hello I am calling from Microsoft because there is problem with your computer"-scammers, die hou je met regelgeving helaas niet tegen natuurlijk.
Die gasten kijken ook niet bepaald naar het bel me niet-register, waar Nederlandse callcenters dat wel doen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 09:38:46 #5
42184 crew  DaMart
pi_182385117
Goed initiatief. De laatste jaren gelukkig minder last van die belterreur sinds we geen vaste telefoon meer hebben, maar ook mobiel weten ze je -ondanks inschrijving bij het bel-me-niet-register- soms te vinden.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:27 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan handhaven, een kliklijn/site?
Ik vermoed dat dat via de ACM gaat lopen dan. Daar kun je nu ook al terecht met klachten over het niet naleven van consumentenwetgeving.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_182385124
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Goed idee!

Zodra je je inschrijft bij de KVK is het feest, daar werkt het belmeniet-register niet voor volgens mij.
Als je je inschrijft voor een abo en dat bedrijf is verbonden aan andere bedrijven gaat het bel me niet register ook al niet meer op. De kleine letters van vrijwel alle bedrijven hebben hier allang op ingespeeld.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_182385136
Slechts de helft ergert zich er aan..?
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:40:37 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182385144
Heel veel bedrijven hebben een kutdag vandaag... :')
pi_182385152
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:38 schreef DaMart het volgende:
Goed initiatief. De laatste jaren gelukkig minder last van die belterreur sinds we geen vaste telefoon meer hebben, maar ook mobiel weten ze je -ondanks inschrijving bij het bel-me-niet-register- soms te vinden.

[..]

Ik vermoed dat dat via de ACM gaat lopen dan. Daar kun je nu ook al terecht met klachten over het niet naleven van consumentenwetgeving.
gewoon fake nummer (06 random 8 cijfers) achterlaten bij inschrijving, scheelt ook een hoop.
pi_182385171
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:39 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Als je je inschrijft voor een abo en dat bedrijf is verbonden aan andere bedrijven gaat het bel me niet register ook al niet meer op. De kleine letters van vrijwel alle bedrijven hebben hier allang op ingespeeld.
Ah ik heb ooit eens meegedaan aan een prijsvraag idd.

En je komt superdom over, als je iets zegt over het belmeniet-register, en zo'n telefoniste vertelt je dan waar je toestemming hebt gegeven :')
Weggegaan en opgerot
pi_182385172
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Goed idee!

Zodra je je inschrijft bij de KVK is het feest, daar werkt het belmeniet-register niet voor volgens mij.
Klopt, als freelancer ben je al de sjaak.
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 09:41:53 #12
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182385175
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De enige ongewenste bellers waar ik eigenlijk nog last van heb zijn de "hello I am calling from Microsoft because there is problem with your computer"-scammers, die hou je met regelgeving helaas niet tegen natuurlijk.
Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn ;(. Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden :D.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 09:44:02 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182385216
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:40 schreef Handleiding het volgende:

[..]

gewoon fake nummer (06 random 8 cijfers) achterlaten bij inschrijving, scheelt ook een hoop.
Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182385218
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn ;(. Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden :D.
Wauw, _O-
Weggegaan en opgerot
pi_182385226
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn ;(. Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden :D.
:D
  User die overal opduikt 2022 maandag 8 oktober 2018 @ 09:44:57 #16
186611 Haags
pi_182385231
Mooi zo. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_182385288
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.
En ook daarvoor gebruik ik een ander email account. :P
pi_182385314
Ook bedrijfsmatig heb ik overigens niet zo heel veel te maken met telefonische verkopers. Heel soms een energieleverancier met een zogenaamd fan-tas-tische aanbieding en 1 keer een mannetje die eerst belde en vervolgens zelfs ongevraagd langskwam voor een nogal zielige poging om geld los te krijgen voor een of ander piramide-achtig spelletje, maar dat is het wel zo'n beetje.
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 09:52:32 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182385365
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:47 schreef Handleiding het volgende:

[..]

En ook daarvoor gebruik ik een ander email account. :P
Mja heb ik ook een tijdje gedaan, maar is op een gegeven moment wel irritant als je iets moet terugzoeken. Als ze vervelend gaan lopen mailen kun je het gelukkig vrij eenvoudig het labeltje spam meegeven zodat je er ook geen last van hebt :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:53:03 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182385374
Geldt dus alleen voor consumenten? Ik heb nooit zelf een vaste lijn gehad en wordt ook nooit gebeld als zijnde consument. Wel elke week nemerdere keren vanwege mijn kvk inschrijving :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:02:21 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182385510
quote:
Bedrijven of organisaties mogen consumenten voortaan alleen nog telefonisch benaderen als die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven.
Het bel-me-niet-register werkt goed, maar dit is natuurlijk nog beter.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182385517
quote:
11s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:53 schreef Fir3fly het volgende:
Geldt dus alleen voor consumenten? Ik heb nooit zelf een vaste lijn gehad en wordt ook nooit gebeld als zijnde consument. Wel elke week nemerdere keren vanwege mijn kvk inschrijving :').
Waarschijnlijk wel.

Waarom het doorsturen van gegevens door de KvK niet wordt aangepakt begrijp ik niet. Zeker niet in het geval van kleine bedrijven of eenmanszaakjes.
pi_182385559
Hoe zit dat dan met van die huis aan huis verkopers? Die komen hier in het weekend ook elke x aanbellen. Dat vind ik net zo stront irritant. Of "willen praten over het geloof". Nummers die ik niet ken neem ik niet op, simpel toch?
pi_182385937
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit ja. De meeste webshops vragen onnodig om een telefoonnummer, vaak nog als verplicht veld ook. Beste dat je kunt doen is gewoon een nepnummer, als ze je echt nodig hebben dan kunnen ze gewoon een mail sturen.
voor de klanten die bijna nooit hun mail lezen en snel informatie willen over een vertraging of een alternatieve keuze is bellen wel het snelst. Bovendien is er een groot verschil tussen push en pull, bij de laatste is het altijd wel wenselijk dat er omtrent een specifieke levering contact wordt gehouden. En dat staat ook buiten deze regelgeving. De actieve push-verkopen zijn de target.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 08-10-2018 10:33:26 ]
pi_182386027
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn ;(. Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden :D.
Dat waren tijden _O_

Na een uur zeggen dat je er achter bent gekomen dat je een Apple had ^O^
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_182386176
Onbekende en prive nummers neem ik niet op.
pi_182386271
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:39 schreef Odaiba het volgende:
Onbekende en prive nummers neem ik niet op.
neem nou ff op
pi_182386422
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:05 schreef naiipajiiau het volgende:
Hoe zit dat dan met van die huis aan huis verkopers? Die komen hier in het weekend ook elke x aanbellen. Dat vind ik net zo stront irritant. Of "willen praten over het geloof". Nummers die ik niet ken neem ik niet op, simpel toch?
pi_182386690
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waah joh welke webshop heb je die gevonden?
pi_182386747
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:08 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Waah joh welke webshop heb je die gevonden?
https://www.dutchwebplaza(...)HhDRGcsaAjuJEALw_wcB

Voor 1,90 euro heb je er twee.
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:24:20 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182386997
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:27:54 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182387086
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:39 schreef Odaiba het volgende:
Onbekende en prive nummers neem ik niet op.
Goeie oplossing.
Bedenk je alleen dat ziekenhuizen, huisartsen en de politie je ook niet meer kan bereiken.
Tot nooit .......
pi_182387598
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die mis ik eigenlijk wel een beetje zo zonder vaste lijn ;(. Heb er ooit eens eentje 2 uur aan de lijn weten te houden door me heel dom voor te doen en ondertussen gewoon andere dingen doen. Heel de tijd net doen alsof ik braaf zijn instructies volgde maar telkens net doen alsof het niet werkt. Je merkte gewoon dat die steeds gefrustreerder begon te worden. Toen ik het na die tijd beu was heb ik maar gewoon gezegd dat ik op een macbook zit en niks van zijn uitleg heb gevolgd. Ik ben geloof ik nog nooit zo veel de huid volgescholden :D.
Ik weet dat ze stevig zijn echter erop zitten heb ik nog niet geprobeerd.
pi_182387666
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:39 schreef Odaiba het volgende:
Onbekende en prive nummers neem ik niet op.
Ik neem het gesprek gewoon aan, en zeg of vraag of ze niks beters te doen hebben, een moment meneer U wordt doorverbonden met bel me niet, en dan verbreek ik de verbinding, zo snel ik daar een melding maak laat men mij helemaal niet meer met rust, heb ik ondervonden, of het was toeval.
pi_182389029
Heel irritant. Ik heb een eigen bedrijf aan huis, met een vast telefoonnummer. Ik sta ingeschreven bij het belmenietregister, ook voor dat zakelijke nummer. Ik word bijna dagelijks gebeld door energieleveranciers, of andere verkopers van wat dan ook. Meestal gooi ik meteen op met "geen interesse", soms vind ik het leuk om ze lekker te laten hangen en dan zeg ik een uur lang om de tien minuten "momentje nog". Het zou een zegen zijn als dit verboden wordt, het eerste goede wetsvoorstel sinds tijden.
Ze bellen overigens ook niet altijd met een onbekend nummer, vaak juist tegenwoordig met een nummer dat wel gewoon zichtbaar is.
pi_182389076
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En jij denkt dat zij dan ook daadwerkelijk 25 euro gaan betalen omdat een bordje dat aangeeft?
pi_182389098
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Heel irritant. Ik heb een eigen bedrijf aan huis, met een vast telefoonnummer. Ik sta ingeschreven bij het belmenietregister, ook voor dat zakelijke nummer. Ik word bijna dagelijks gebeld door energieleveranciers, of andere verkopers van wat dan ook. Meestal gooi ik meteen op met "geen interesse", soms vind ik het leuk om ze lekker te laten hangen en dan zeg ik een uur lang om de tien minuten "momentje nog". Het zou een zegen zijn als dit verboden wordt, het eerste goede wetsvoorstel sinds tijden.
Ze bellen overigens ook niet altijd met een onbekend nummer, vaak juist tegenwoordig met een nummer dat wel gewoon zichtbaar is.
Yep en daar heb ik iets bijstaan, die bel ik dus nooit terug!

Wat een geluk ik heb het gemist.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:01:27 #38
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182389112
Goed idee, nu nog verkoop aan de deur verbieden.
Man of Steal.
pi_182389121
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:01 schreef SuperNeger het volgende:
Goed idee, nu nog verkoop aan de deur verbieden.
Dan rest alleen nog het bedelen aan de deur!
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:02:24 #40
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182389130
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan rest alleen nog het bedelen aan de deur!
Ja dat ook. En het verkondigen van geloofsovertuigingen
Man of Steal.
pi_182389137
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:01 schreef SuperNeger het volgende:
Goed idee, nu nog verkoop aan de deur verbieden.
Dit ja. Energiemaatschappij studentjes :r
pi_182389144
Meen ik dat of is/wordt Nederland een bananenrepubliek?
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:02:52 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182389145
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:27 schreef Speekselklier het volgende:

Goeie oplossing.
Bedenk je alleen dat ziekenhuizen, huisartsen en de politie je ook niet meer kan bereiken.
Ik neem anonieme nummers en onbekende (vaste) nummers ook niet op.
Het nummer van mijn huisarts staat onder Huisarts in mijn telefoon, dat loopt wel los. En als een ziekenhuis of de politie me nodig heeft, kunnen ze ook inspreken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:02:56 #44
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182389149
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit ja. Energiemaatschappij studentjes :r
En die kutkinderen met hun verdomde postzegels :r
Man of Steal.
pi_182389157
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En die kutkinderen met hun verdomde postzegels :r
Die heb ik al in geen jaren meer gezien eerlijk gezegd.
pi_182389173
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef john2406 het volgende:
Meen ik dat of is/wordt Nederland een bananenrepubliek?
Een bananenrepubliek? Dan zou het nog toegestaan zijn juist. Niemand houdt daar dan controle op.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:04:01 #47
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182389183
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Die heb ik al in geen jaren meer gezien eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk omdat die ouders heel concreet zijn met het niet aanbellen bij die aparte meneer van nummer zoveel.
Man of Steal.
pi_182389192
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat die ouders heel concreet zijn met het niet aanbellen bij die aparte meneer van nummer zoveel.
:')
pi_182389198
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En die kutkinderen met hun verdomde postzegels :r
Die geef ik dan weer zo een Euro!

Als ze dat overal krijgen hebben ze toch niet gratis gelopen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:04:57 #50
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182389214
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die geef ik dan weer zo een Euro!

Als ze dat overal krijgen hebben ze toch niet gratis gelopen.
Een beetje beweging is sowieso goed voor ze.
Man of Steal.
pi_182389216
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat die ouders heel concreet zijn met het niet aanbellen bij die aparte meneer van nummer zoveel.
_O- Inderdaad ja, denk het ook. Hier zijn ze vorige week nog geweest.
pi_182389236
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Een beetje beweging is sowieso goed voor ze.
Kijk eens hoe sommige naar school gaan, worden dat de volgende rugpatienten?
pi_182389241
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Inderdaad ja, denk het ook. Hier zijn ze vorige week nog geweest.
Ik denk dat ze meestal komen als ik aan het werk ben. Overigens ben ik meestal niet eens degene die open doet, dus dat kan het ook zijn.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:47:42 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182390161
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik neem anonieme nummers en onbekende (vaste) nummers ook niet op.
Het nummer van mijn huisarts staat onder Huisarts in mijn telefoon, dat loopt wel los.

En als een ziekenhuis of de politie me nodig heeft, kunnen ze ook inspreken.
in je telefoon helpt niet als de huisarts anoniem belt. (en dat doet hij).
ziekenhuis van zal ook anoniem bellen en spreken meestal ook niet in ivm privacy.
Tot nooit .......
pi_182390513
En zoals verwacht, sommige bedrijven die leven van het lastigvallen van mensen vinden het voorstel niet zo leuk:

https://nos.nl/artikel/22(...)kooptelefoontje.html
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:20:24 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182390708
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

in je telefoon helpt niet als de huisarts anoniem belt. (en dat doet hij).
ziekenhuis van zal ook anoniem bellen en spreken meestal ook niet in ivm privacy.
Misschien moeten die dan eens uit de negentiende eeuw komen en gewoon bellen met hun algemene nummer.
pi_182390950
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:00 schreef Infection het volgende:

[..]

En jij denkt dat zij dan ook daadwerkelijk 25 euro gaan betalen omdat een bordje dat aangeeft?
Ehm nee, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat het wel voorkomt dat ze aanbellen. :D
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:01:32 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182391512
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:05 schreef naiipajiiau het volgende:
Hoe zit dat dan met van die huis aan huis verkopers? Die komen hier in het weekend ook elke x aanbellen. Dat vind ik net zo stront irritant. Of "willen praten over het geloof". Nummers die ik niet ken neem ik niet op, simpel toch?
Ik ben daar intussen vanaf maar inmiddels doet zich een nieuwe ergenis voor. Omdat ik veel thuiswerk weten de pakjes bezorgers inmiddels dat ik vaak thuis ben en vragen ze of ik een pakje voor 20 huizen verderop wil aannemen :') En dan savonds komt natuurlijk weer iedereen langs om hun pakje op te halen. Ik doe nu gewoon niet meer open. Ben toch geen postkantoor :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage maandag 8 oktober 2018 @ 15:02:37 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182391532
Wordt tijd, aangezien ik nog gewoon door menig droeftoeter wordt gebeld terwijl ik in het bel-me-niet-register sta. Ook ben ik geen bestaande klant van die droeftoeters.

Wanneer ik ze vervolgens op het bmn-register wijs dan spelen ze de onschuld zelve :r
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:11:58 #60
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_182391739
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben daar intussen vanaf maar inmiddels doet zich een nieuwe ergenis voor. Omdat ik veel thuiswerk weten de pakjes bezorgers inmiddels dat ik vaak thuis ben en vragen ze of ik een pakje voor 20 huizen verderop wil aannemen En dan savonds komt natuurlijk weer iedereen langs om hun pakje op te halen. Ik doe nu gewoon niet meer open. Ben toch geen postkantoor
Nee zeggen is natuurlijk ook best eng :D
pi_182393860
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben daar intussen vanaf maar inmiddels doet zich een nieuwe ergenis voor. Omdat ik veel thuiswerk weten de pakjes bezorgers inmiddels dat ik vaak thuis ben en vragen ze of ik een pakje voor 20 huizen verderop wil aannemen :') En dan savonds komt natuurlijk weer iedereen langs om hun pakje op te halen. Ik doe nu gewoon niet meer open. Ben toch geen postkantoor :')
Groot gelijk. Sommige pakettten zijn ook nog eens erg groot ook nog. Staat er soms twee dagen zo'n pakket in je hal te wachten.
pi_182393981
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

in je telefoon helpt niet als de huisarts anoniem belt. (en dat doet hij).
ziekenhuis van zal ook anoniem bellen en spreken meestal ook niet in ivm privacy.
Veel overheidsinstanties bellen ook met een onbekend nummer. Hebben een vast nummer waar je naartoe kunt bellen maar een verborgen nummer als ze vervolgens de uitslag geven met het terugbellen.
pi_182394148
Ook een keer zo'n figuur aan de telefoon gehad. Eerst was hij van Google. Later bleek hij van zo'n bedrijfje te zijn dat je kan helpen met het opzetten van een Adwords-compagne. Bij iedere zin die hij sprak, kwamen er meer tegenstrijdigheden in zijn verhaal.

Zijn reactie toen ik aangaf twijfels te hebben bij de betrouwbaar van de onderneming waarvoor hij belde, was onbetaalbaar. Hij flipte en als het en hem had gelegen zat ik nu nog in de cel wegens smaad en laster. Allemaal boeven.

99% haakt ook af als jij vraagt of ze de aanbieding even op de mail willen zetten, zodat je het rustig kan bekijken.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:08:28 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182394222
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:47 schreef Speekselklier het volgende:

in je telefoon helpt niet als de huisarts anoniem belt. (en dat doet hij).
ziekenhuis van zal ook anoniem bellen en spreken meestal ook niet in ivm privacy.
Die sporadische keren dat de huisarts me belde, kwam toch ook echt de naam van de huisartsenpraktijk tevoorschijn. Ik heb geen ervaringen met ziekenhuizen verder, dus daar kan ik niks van zeggen. N inspreken dat ik ze direct dien terug te bellen lijkt me weing privacygevoelig.

Ik heb trouwens al jaren geen vaste lijn meer, maar wordt gebeld op mijn mobiel. Negen van de tien keer zijn het kranten waar ik af en toe proefabonnementen op neem of collectieve aanbieders die me iets zakelijks willen aansmeren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182394765
quote:
Slechts de helft ergert zich er aan..?
Ja, natuurlijk, een telefoongesprek is tussen twee personen, maar één helft ergert zich eraan. ;)
Racist
pi_182394888
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, een telefoongesprek is tussen twee personen, maar één helft ergert zich eraan. ;)
Hahaha, scherp.
pi_182395116
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, een telefoongesprek is tussen twee personen, maar één helft ergert zich eraan. ;)
En als die welke gebakken lucht wil verkopen nee op request krijgt.

Voorheen werkte het nog door de tikken te laten oplopen, volgens mij bellen ze tegenwoordig gratis, een Whatsapp om te verkopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 17:56:07 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:20:22 #68
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182395614
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En zoals verwacht, sommige bedrijven die leven van het lastigvallen van mensen vinden het voorstel niet zo leuk:

https://nos.nl/artikel/22(...)kooptelefoontje.html
Ik vind het oprecht lekker voor ze
Man of Steal.
pi_182395654
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:20 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht lekker voor ze
Voor het personeel vind ik het dan weer jammer, ik neem ook bij een super niet de zelfscankassa, waarom niet voor die kinders die daar zitten om hun zakcentje te verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 18:22:14 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:43 #70
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182395674
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor het personeel vind ik het dan weer jammer, ik neem ook bij een super niet de zelfscankassa, waarom niet voor die kinders die daar zitten om hun zakcentje te verdienen.
Als je doelbewust je geld verdient met mensen lastigvallen dan kan je nou eenmaal de tyfus krijgen. Is niet hetzelfde als een kassameisje.
Man of Steal.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:49 #71
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395676
Ik heb me ooit ingeschreven voor het bel-me-niet register en dat lijkt nog steeds wonderen te verrichten. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen thuistelefoon heb.
1 + 1 = blauw
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:23:29 #72
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182395691
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:22 schreef Kamina het volgende:
Ik heb me ooit ingeschreven voor het bel-me-niet register en dat lijkt nog steeds wonderen te verrichten. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen thuistelefoon heb.
Ik heb wel een huistelefoonnummer (was toch gratis) maar heb al in geen 10 jaar een huistelefoon in mijn handen gehad, zou niet weten of ik ooit gebeld word.
Man of Steal.
pi_182395719
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als je doelbewust je geld verdient met mensen lastigvallen dan kan je nou eenmaal de tyfus krijgen. Is niet hetzelfde als een kassameisje.
Kijk eens hier op het forum, hoeveel mensen gebruiken die massa nog wat ze onder hun hoofddeksel dragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 18:26:07 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:26:00 #74
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182395737
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk eens hier op het forum, hoeveel mensen gebruiken die massa nog wat ze onder hun hoofdeksel dragen?
hmm
Man of Steal.
pi_182398570
Mooi dan word ik niet elk jaar rond deze tijd telkens gebeld door mijn vorige energieleveranciers dat ze een geweldig one-time offer aanbieding hebben die duurder is dan de duurste op gaslicht.com....
Elk jaar worden het er meer....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:30:41 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182398608
Goed plan!
pi_182399031
... en al die mensen die nu eenzaam zijn omdat er nooit meer iemand belt ?🙁
see what is invisible to others.
pi_182399542
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:38 schreef DaMart het volgende:
Goed initiatief. De laatste jaren gelukkig minder last van die belterreur sinds we geen vaste telefoon meer hebben, maar ook mobiel weten ze je -ondanks inschrijving bij het bel-me-niet-register- soms te vinden.

[..]

Ik vermoed dat dat via de ACM gaat lopen dan. Daar kun je nu ook al terecht met klachten over het niet naleven van consumentenwetgeving.
Komt het niet door de belmenietregister dat ze je alsnog bellen? Je nummer daar is open en bloot voor bedrijven. Zal vast een eigenwijs ertussen zitten.

Verder goede zaak dit.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 21:17:21 #79
9859 crew  Karina
Woman
pi_182399780
Nu nog die gasten die je op stations e.d. wat proberen aan te smeren..
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:12:08 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182414284
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En zoals verwacht, sommige bedrijven die leven van het lastigvallen van mensen vinden het voorstel niet zo leuk:

https://nos.nl/artikel/22(...)kooptelefoontje.html
Die manager van het callcenter (gisteren op tv; ik geloof bij het journaal) vond zichzelf echt heul zielig. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182417824
Prima initiatief hoor maar hoe zou dit dan uitgevoerd/gehandhaafd moeten worden?
pi_182426816
quote:
99s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:17 schreef Karina het volgende:
Nu nog die gasten die je op stations e.d. wat proberen aan te smeren..
Moeten ze ook verbieden! Ik word er knettergek van. 's Middags wil ik naar huis zonder lastig te worden gevallen. Dat ik een koptelefoon op heb zien ze niet. Ik reageerde een keer in mijn beste Frans met ''je ne sais pas'' ging dat mokkel in het Engels verder.
Alleen de daklozenkrantverkoper krijgt van mij een vriendelijk knikje en een lach.
Ik heb collega's die dat specifieke treinstation vermijden omdat ze er klaar mee zijn
pi_182426888
Ik werd gebeld door Microsoft. 'O, interesting!!! You are from Microsoft!! How nice!' Toen werd er opgehangen, terwijl ik zo aardig was.
pi_182427792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:40 schreef Loekie1 het volgende:
Ik werd gebeld door Microsoft. 'O, interesting!!! You are from Microsoft!! How nice!' Toen werd er opgehangen, terwijl ik zo aardig was.
Heerlijk toch dan ben jij toch wel zeer belangrijk denk ik.
pi_182427987
Gaat het kabinet de Jehova ook verbieden langs de deur te gaan?
pi_182428066
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:05 schreef naiipajiiau het volgende:
Hoe zit dat dan met van die huis aan huis verkopers? Die komen hier in het weekend ook elke x aanbellen. Dat vind ik net zo stront irritant. Of "willen praten over het geloof". Nummers die ik niet ken neem ik niet op, simpel toch?
Laten we dan gelijk de geaddresseerde onzin "Aan de bewoners van" aanpakken. Dat is alleen maar verspillen van drukwerk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:59:57 #87
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182428308
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:23 schreef Modus het volgende:
Prima initiatief hoor maar hoe zou dit dan uitgevoerd/gehandhaafd moeten worden?
Bij een melding de verplicht bijgehouden logs cobtroleren en voor elk nummer dat ongeoorloofd gebeld is een fikse boete. Zo moeilijk is het niet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:03:38 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182428398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:34 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Moeten ze ook verbieden! Ik word er knettergek van. 's Middags wil ik naar huis zonder lastig te worden gevallen. Dat ik een koptelefoon op heb zien ze niet. Ik reageerde een keer in mijn beste Frans met ''je ne sais pas'' ging dat mokkel in het Engels verder.
Alleen de daklozenkrantverkoper krijgt van mij een vriendelijk knikje en een lach.
Ik heb collega's die dat specifieke treinstation vermijden omdat ze er klaar mee zijn
Op wat voor autistenkermis werk jij? Een station vermijden omdat mensen tegen je praten? Wat? :')
pi_182428422
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Op wat voor autistenkermis werk jij? Een station vermijden omdat mensen tegen je praten? Wat? :')
Hier moest ik hardop om lachen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:18:31 #90
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182428662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:05 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Hier moest ik hardop om lachen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want gewoon doorlopen is geen optie? Nee, dan maar liever bij een ander station uitstappen. :')

Inderdaad een autistenkermis dan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_182428690
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:18 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Want gewoon doorlopen is geen optie? Nee, dan maar liever bij een ander station uitstappen. :')

Inderdaad een autistenkermis dan.
Inderdaad gewoon hetzelfde als de rest, ikke niet verstaan.

Ik ben een idioot als het zich voordoet, en schamen, kan ik dat wel?

Schaamte gevoel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2018 11:21:16 ]
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:56 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182428844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Laten we dan gelijk de geaddresseerde onzin "Aan de bewoners van" aanpakken. Dat is alleen maar verspillen van drukwerk.
Doet me altijd weer denken aan een kennis van me met zijn winkeltje. Die vroeg me of ik een dagje mee wilde om reclame in de bus te doen. Ach, waarom niet.

Hij vond dat ik ook de NEENEE bussen moest doen: Zijn flyer was dan wel reclame maar met aanbiedingen die wel iedereen zou willen weten.
Tot nooit .......
pi_182429025
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Op wat voor autistenkermis werk jij? Een station vermijden omdat mensen tegen je praten? Wat? :')
Er is natuurlijk een verschil tussen een praatje maken en die omhooggevallen bedelaars in goede-doelen-shirts die vinden dat ze iedereen "iets mogen vragen", ook als ze duidelijk geen zin hebben om gestoord te worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:43:57 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182429104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:39 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een verschil tussen een praatje maken en die omhooggevallen bedelaars in goede-doelen-shirts die vinden dat ze iedereen "iets mogen vragen", ook als ze duidelijk geen zin hebben om gestoord te worden.
Vluchten naar het volgende station omdat iemand tegen je praat is nooit een normale reactie.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:45:03 #95
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182429123
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor het personeel vind ik het dan weer jammer, ik neem ook bij een super niet de zelfscankassa, waarom niet voor die kinders die daar zitten om hun zakcentje te verdienen.
Je bedoelt die mensen die uit wanhoop dan maar het laatste baantje aannemen dat eigenlijk niemand wil doen en maar bij een outbound callcenter gaan werken en onder leiding van een slavendrijver de ellende in worden gedreven? Ik vind het eerder een zege voor die mensen...
Don't let my username fool you...
pi_182429126
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Vluchten naar het volgende station omdat iemand tegen je praat is nooit een normale reactie.
Als het zijn moet en men laat mij niet met rust kaats ik ze gewoon tussen de ogen, als ik zeg niet, is het niet!
pi_182429148
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je bedoelt die mensen die uit wanhoop dan maar het laatste baantje aannemen dat eigenlijk niemand wil doen en maar bij een outbound callcenter gaan werken en onder leiding van een slavendrijver de ellende in worden gedreven? Ik vind het eerder een zege voor die mensen...
Heb jij een andere baan voor ze?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:49:46 #98
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182429221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij een andere baan voor ze?
Ik ben er daadwerkelijk van overtuigd dat de markt dat wel oplost :)
Don't let my username fool you...
pi_182429238
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik ben er daadwerkelijk van overtuigd dat de markt dat wel oplost :)
Dan hebben ze toch al een baan in die tussentijd, anders als die welke op hun loederen blijven zitten.
pi_182429327
Met andere woorden ik heb daar geen kabinet voor nodig, dat ze maar iets belangrijks gaan doen, voor het geld wat ze krijgen.

Ik ben geen watje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2018 16:06:03 ]
pi_182436076
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:48 schreef IShootPeople het volgende:
... en al die mensen die nu eenzaam zijn omdat er nooit meer iemand belt ?🙁
You can shoot them and relieve them from their misery.
Racist
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')