abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:05:06 #76
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_182768937
registreer om deze reclame te verbergen
32 is meer dan zat en eigenlijk ook net iets teveel. Althans met mijn huidige baan waar ik gewoon een hekel aan heb.
Ook al heb ik niet veel in mijn privé leven ben ik liever vrij dan het gevoel te hebben opgesloten te zitten in een deprimerende omgeving.

Het lijkt me heerlijk om leuk, of in ieder geval voldoenend, werk te hebben maar dat zit er nog even niet in.
pi_182769072
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die meer dan 40 uur per week kunnen werken. Haat je je huis of zo? Geen sport, geen vrienden geen contacten geen huishouden geen media niks verder? Of heb je totaal geen hobby's verder? Of misschien een hele vervelende vrouw thuis op de bank of zo dat je alles wilt behalve chillen. Ooit eens 13 uur per dag gewerkt nou ik was daar binnen een week weer weg.
Omdat het een noodzakelijk goed is wat ook gewoon heel leuk kan zijn.

Op je werk kun je jezelf (op intellectueel niveau) ontwikkelen, dingen op touw zetten en successen bereiken. Met chillen met vrienden de hele dag, bier drinken of jointjes roken kom je gewoon nergens.

Ikzelf heb toch echt minimaal 3 jaar lang tegen de samenleving aangeschopt, voor het snelle geld gegaan en vooral niet bezig zijn met mn (financiële) toekomst. Maar sinds ik een vaste baan heb, waarbij eigenlijk alleen het vroege opstaan kut is, is de kwaliteit van leven er voor mij echt op vooruit gegaan.

Daarnaast is de waardering die je voor je inspanningen terug krijft ook gewoon heel erg fijn. Ik heb mijn vrienden er nog nooit over gehoord dat ze waardeerden dat ik er altijd was en altijd kk stoned of dronken met hun de nacht door kwam.
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_182769167
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:28 schreef -mosrednA het volgende:

Omdat het een noodzakelijk goed is wat ook gewoon heel leuk kan zijn.

Op je werk kun je jezelf (op intellectueel niveau) ontwikkelen, dingen op touw zetten en successen bereiken. Met chillen met vrienden de hele dag, bier drinken of jointjes roken kom je gewoon nergens.

Als je 40 uur moet werken om rond te komen dan doe je iets niet goed.
Werk kan idd leuk zijn, maar vrij zijn en iets met je geld, je vrienden en alles wat je maar wilt kunnen doen komt daar altijd boven (en ja ook met parttime werken kun je genoeg doen).

Wie gaat er dan ook alleen maar bier drinken en drugs gebruiken?
Ik vind dat net zo sneu als iemand die alleen maar bezig is met succes op werk, dat is zo leeg.
Het leven draait om wat je buiten het werk doet, niet op het werk.

Werk zodat je rond kunt komen. Ga de rest van de dagen lekker leuke dingen doen, van het leven genieten, heb je ook genoeg tijd om je intellectueel uit te dagen.
En om de mensen die 40 uur werken uit te lachen.
pi_182769245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als je 40 uur moet werken om rond te komen dan doe je iets niet goed.
Werk kan idd leuk zijn, maar vrij zijn en iets met je geld, je vrienden en alles wat je maar wilt kunnen doen komt daar altijd boven (en ja ook met parttime werken kun je genoeg doen).

Wie gaat er dan ook alleen maar bier drinken en drugs gebruiken?
Ik vind dat net zo sneu als iemand die alleen maar bezig is met succes op werk, dat is zo leeg.
Het leven draait om wat je buiten het werk doet, niet op het werk.

Werk zodat je rond kunt komen. Ga de rest van de dagen lekker leuke dingen doen, van het leven genieten, heb je ook genoeg tijd om je intellectueel uit te dagen.
En om de mensen die 40 uur werken uit te lachen.
Omdat ik nu jong ben en dus de energie heb om én 40 uren te werken én om leuke dingen te doen. En op die manier iets opbouw.

Des te ouder ik word, des te minder energie ik over zal gaan houden, maar des te meer credits en betere reputatie ik heb opgebouwd om betere werktijden af te kunnen dwingen voor hetzelfde of zelfs een beter salaris.

Voor mij is het een investering in mn toekomst. De aankomende jaren op het werk flink aanpoten én leuke dingen doen om in de jaren erna wanneer ik een gezin heb meer tijd voor hun vrij te kunnen maken.
pi_182769282
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:47 schreef -mosrednA het volgende:

Omdat ik nu jong ben en dus de energie heb om én 40 uren te werken én om leuke dingen te doen. En op die manier iets opbouw.

Des te ouder ik word, des te minder energie ik over zal gaan houden, maar des te meer credits en betere reputatie ik heb opgebouwd om betere werktijden af te kunnen dwingen voor hetzelfde of zelfs een beter salaris.

Voor mij is het een investering in mn toekomst. De aankomende jaren op het werk flink aanpoten én leuke dingen doen om in de jaren erna wanneer ik een gezin heb meer tijd voor hun vrij te kunnen maken.
Oftewel het Westerse, maar vooral typisch Nederlandse materialisme.
pi_182769329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:40 schreef bianconeri het volgende:

Besides, ik werk niet om rond te komen. Ik werk om zoveel mogelijk aan de kant te kunnen zetten om in de toekomst een eigen project op te zetten, elk jaar minimaal 2x op vakantie te kunnen gaan, mn toekomstige vrouw een leuke bruiloft te kunnen geven, leuke dingen met mn toekomstige kids te kunnen doen, een leuk eigen huisje te kunnen veroorloven e.d.

Als ik zou werken om alleen rond te kunnen komen zou ik idd iets niet goed doen, maar ik werk voor mn toekomst en alle leuke dingen die nog in het verschiet liggen.
pi_182769407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niets te maken met materialisme. Als jij dat uit mijn teksten haalt dan heb je het niet begrepen.

Ik geef niets om spullen. Ik heb alleen dingen die ik écht graag wil of nodig heb.

Ik geef des te meer om leuke herinneringen, unieke ervaringen, nieuwe plekken en mensen leren kennen en een stabiele toekomstige basis.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:18:14 #83
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182775847
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja dit is mijn baan, echt een hekel aan:

als je er alleen maar aan mag zitten lijkt het me juist kut, een beetje als een bakker die nog nooit z'n eigen gebak heeft geproefd
Man of Steal.
pi_182776905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Iedere westerling is het er over eens dat dat de juiste levenswijze is, ik bedoel op een kameel zonder wifi bij 40 graden door de woestijn rijden is niet echt zoals je het zou willen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182777546
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:26 schreef halfway het volgende:

[..]

Iedere westerling is het er over eens dat dat de juiste levenswijze is, ik bedoel op een kameel zonder wifi bij 40 graden door de woestijn rijden is niet echt zoals je het zou willen
Nee, gewoon nee. Een gejaagde materialistische stressvolle levenstijl is NIET hoe te leven.
Meer werken dan nodig is, nee is niet de manier. Carriere maken is nutteloos.
Echt medelijden met die levenloze zielen die geen leven buiten het werken hebben en dus maar 40 uur gaan werken.
pi_182777597
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee. Een gejaagde materialistische stressvolle levenstijl is NIET hoe te leven.
Echt medelijden met die levenloze zielen die geen leven buiten het werken hebben en dus maar 40 uur gaan werken.
40 uur is nog te doen, die mensen die trots vertellen dat ze 60+ uur draaien snappen het niet helemaal.
pi_182778215
quote:

[..]

Je snapt toch zelf wel dat als wij dat niet doen, de helft van de wereld helemaal kansloos is die houden wij nu op de been door onze inzet/overschot.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182786960
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:05 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Op kantoor kan iedereen het wel 40 uur of langer volhouden.
Ik daag je graag uit een weekje mijn baan over te nemen, ik spreek uit ervaring, heb ook zwaar fysiek werk gedaan zoals sloper en in de fabriek.
pi_182791192
36 uurtjes per week hier. Waarvan 20 productief of zo?
Vind het prima. Salaris is goed, elke dag bijtijds thuis. Heerlijk.
pi_182798526
Ik werk 24 uur, mijn partner ook. Op mijn vrije dagen ga ik met mijn zoontje naar de Efteling (doordeweeks, lekker rustig), naar het bos, zwemmen, spelen, en vooral tijd samen doorbrengen O+ . Dat zou ik voor geen geld willen missen.
Ik snap mensen die 5 dagen in de week werken nooit zo goed. Net zo min als mensen die hun werk mee naar huis (moeten) nemen. Dan is er dus teveel werk of ben je niet goed genoeg in je werk, anders had je het op locatie wel af gekregen.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:21:55 #91
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182798576
Of je gaat goedkoop wonen (buiten de randstad) en je werkt gewoon lekker 24 uur per week en van de 1200 bruto hou je 1100 netto over, krijg je nog zorgtoeslag ook en na hypotheekrenteaftrek betaal je maar 250 euro per maand hypotheek.

Hou je na alle vaste lasten en boodschappen nog 400 euro per maand over ook.
pi_182798699
Meer dan 80procent werkt bij ons parttime. De overige 20procent is nog jong en heeft thuis niks om handen.
pi_182801608
Wat een zuur gedoe hier, de ideale verhouding tussen werk/geld/vrije tijd verschilt per persoon, als je de mogelijkheid hebt om ze naar je eigen voorkeur in te delen prima toch? Wat maakt dat uit voor een ander?
pi_182801640
Ik vlieg de wereld rond voor mijn werk, dus ik red het meestal niet met de standaard 40 urige werkweek.

Echter ervaar ik op reis zijn voor mijn werk als vrijheid, ik hou van reizen en daar krijg ik nu dus voor betaald. 4 a 5 afspraken per week die elk een uurtje duren, de rest van die week is vooral onderweg zijn en van de omgeving genieten (en natuurlijk wat administratie/mailen).

Wanneer je werk niet met plezier doet, voelt zelfs een parttime week als veel te lang. Geef mij maar mooi werk. En ja ik heb ook kinderen, maar doe ook qua werk wat ik wil.
Ook geen 38
pi_182801735
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken praktisch niemand die nog 40 uur werkt. Voor mannen is 36 (4x9) zo'n beetje de standaard, vrouwen zitten meestal tussen de 18 en de 24 uur.
Veel meer uren maken heeft ook weinig zin ivm de belastingen. Ideaal vind ik weinig uren maken tegen een hoog uurloon!
ik vraag mij eigen echt of mensen die voor 40 uur op de loonlijst staan ook daadwerkelijk 40 uur aan het werk zijn. Als ik op de meeste werkplekken kijk is men van de 40 uur echt maar 25-30 uur aan het werk. De rest van de tijd is men aan het het praten/roken/koffie drinken/facebooken etc
Iemand die zijn of haar emoties laat heersen over logisch redeneren heeft of een groot hart of een klein brein...
pi_182801984
quote:

[..]

Heeeeel heeel erg vroeger was je de gehele dag aan het jagen om 1 stukje vlees te bemachtigen en te delen met je gang bij je grot.
Ook geen 38
pi_182802208
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik vraag mij eigen echt of mensen die voor 40 uur op de loonlijst staan ook daadwerkelijk 40 uur aan het werk zijn. Als ik op de meeste werkplekken kijk is men van de 40 uur echt maar 25-30 uur aan het werk. De rest van de tijd is men aan het het praten/roken/koffie drinken/facebooken etc
40 uur onafgebroken werken bestaat niet, zeker niet in een kantoorsetting. Je bent er 40 uur om ook adhoc andere collegas verder te helpen.

Wel vind ik dat bedrijven thuiswerken meer zouden moeten stimuleren, genoeg technologie beschikbaar omdat te kunnen doen. Scheelt weer reistijd, kosten en in mijn geval kan ik dan beter focussen op mijn projecten.
Ook geen 38
pi_182808962
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

dat sowieso
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
pi_182809088
En de mensen die minder uren werken werken dan wel 100% van de tijd? Dacht het niet.
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:07:01 #100
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182809850
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:21 schreef EasyLife het volgende:
Of je gaat goedkoop wonen (buiten de randstad) en je werkt gewoon lekker 24 uur per week en van de 1200 bruto hou je 1100 netto over, krijg je nog zorgtoeslag ook en na hypotheekrenteaftrek betaal je maar 250 euro per maand hypotheek.

Hou je na alle vaste lasten en boodschappen nog 400 euro per maand over ook.
Dan moet je dus ergens in een afgeragde garagebox gaan wonen in een achterstandswijk of een krimpregio waar de voorzieningen nog sneller verdwijnen dan een fiets in Amsterdam.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')