abonnement Unibet Coolblue
pi_182373181
Beste MedeFokkers!

Ik ben niet geheel meer bekend op dit forum, en of ik dit hier zou mogen vragen, maar..

Vanuit mijn opleiding, dienen wij als leerlingen een aantal projecten te doen en te houden.
We zijn bij het 3e project van het jaar inmiddels, en we moeten een workshop gaan houden.
Mijn projectgroep en ik, hadden als idee:

*laptop demontage en repareren voor dummies*

De workshop bestaat uit een lokaal, gevuld met opzettelijk 'defecte' hardware, basic reparaties.
We willen de leerlingen het gevoel geven dat ze een reparateur zijn.
Vooraf zullen we een aantal machines gaan saboteren om zo een reparatie situatie te creeren.
Ook zullen we een aantal werkende machines geheel netjes demonteren om de onderdelen los te verpakken alszijnde 'nieuwe' onderdelen.

Voor deze opdracht zijn wij dus opzoek naar zakelijk - gebruikte laptops.
We hebben een aantal eisen:
-ze moeten gratis zijn, want school geeft ons geen budget mee
-Liefst zo compleet mogelijk, harde schijven maken niet uit, geheugensticks ook niet, die hebben wij nog wel op voorraad.
-Bij voorkeur oude ThinkPads of Latitudes, die zijn makkelijk te demonteren, maar alles mag.

Het aantal laptops maakt niet uit, hoe meer hoe beter, en hoe meer mensen we bezig kunnen houden.

Maar waarom geen desktops?
Omdat dat een hele grote rommel gaat worden, we moeten het ook nog mee naar school vervoeren, daar opslaan, en daarna ook alles weer opruimen.
Daarna ga ik ze afstaan aan school als lesmateriaal, die kunnen we goed gebruiken.

Het liefste zakelijk gebruikte IT-afval dus, ik heb een auto en woon in Zeist, en studeer in Ede.

Alvast dank, voor de geinteresseerden die willen meedenken met het plan, dan hoor ik dat graag!

Bij voorkeur zakelijke laptops, deze zijn wat makkelijker te demonteren.

Wellicht bij iemand op de zaak nog een opruimronde nodig?
pi_182373201
Dubbel
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_182373291
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:46 schreef bijdehand het volgende:
Dubbel
FHF is waarschijnlijk het verkeerde topic, daarom hier.
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 07:49:31 #4
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_182383926
Laat hier maar staan, dan laat je die in FHF sluiten.
Ook je tagje even gefixt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_182384939
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:49 schreef djkoelkast het volgende:
Laat hier maar staan, dan laat je die in FHF sluiten.
Ook je tagje even gefixt.
Thanks, heb slotje aangevraagd voor het vorige topic.
pi_182387915
Waarom zakelijk gebruikte laptops? Ik heb er nog 2 liggen die je zo mag hebben, maar deze zijn niet zakelijk gebruikt.
pi_182390761
quote:
5s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:04 schreef -mosrednA het volgende:
Waarom zakelijk gebruikte laptops? Ik heb er nog 2 liggen die je zo mag hebben, maar deze zijn niet zakelijk gebruikt.
Top! Ik heb je een PB gestuurd ;)
pi_182406324
Kleine bump
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:31:59 #9
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_182410674
Moeten ze werken, of mogen ze ook al kapot zijn? Ik heb nog wel een oude laptop (Samsung ATIV Book 8) liggen die een jaar of wat geleden opeens PLOF zei en een klein rookwolkje verspreidde... Sindsdien ligt ie stof te happen en geeft geen kick meer.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_182411939
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:31 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Moeten ze werken, of mogen ze ook al kapot zijn? Ik heb nog wel een oude laptop (Samsung ATIV Book 8) liggen die een jaar of wat geleden opeens PLOF zei en een klein rookwolkje verspreidde... Sindsdien ligt ie stof te happen en geeft geen kick meer.
Ik stuur je eventjes een PB
pi_182426186
Kickje!

Inmiddels hebben we al een deel geregeld maar the more, the better.
pi_182490856
Kick! :)
pi_182516762
Kickje.
We hebben nu een aantal Latitudes, maar andere modellen zijn welkom.
We zoeken er nog ongeveer 5, liefst dezelfde modellen als het zou kunnen.
pi_182641544
Kickje.
Plan is aangepast, alles is nu welkom,
Hebben van 3 modellen 2 stuks voor demonstratie qua innovatie (2001 - 2008 - 2011)

Voor de demonteerworkshop zoeken we nog steeds modellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')