abonnement Unibet Coolblue
pi_182367954
Ik heb leuk programma ontdekt: 'Paleis voor een prikkie' op SBS6, gaat over kringloopwinkels en hoe je met 250 euro een prachtig interieur kunt maken.

Met twee vertederende, humoristische interieurontwerpers die voorheen voor de rijken hebben gewerkt, en nu de armen aan een mooi interieur helpen.
Je kunt de afleveringen zonder reclame hier terugkijken, lekker tijdverdrijf voor de zondag:
https://www.sbs6.nl/programmas/paleis-voor-een-prikkie/

Ik vind het enerzijds mooi om te zien hoe professionals aankijken tegen de doorsnee inrichtingen en het is leerzaam hoe professionals kijken en ze leggen ook een en ander uit, bijv. dat spiegels belangrijk zijn, hoe je radiators mooi kan wegwerken e.d.

[ Bericht 24% gewijzigd door Loekie1 op 07-10-2018 11:32:45 ]
pi_182367989
Klinkt als de zoveelste SBS flop.
pi_182368066
Ik vind het enerzijds mooi om te zien hoe professionals aankijken tegen de doorsnee inrichtingen en het is leerzaam hoe professionals kijken en ze leggen ook een en ander uit, bijv. dat spiegels belangrijk zijn, hoe je radiators mooi kan wegwerken e.d.

Ook knap hoe ze in mum van tijd in een kringloopzaak zien wat klasse en stijl heeft. Ik zit altijd te dubben: is dit iets? Zal dit mooi staan thuis? En zij zien alles in een oogopslag.

Ze typen 'gratis' in op internet en komen ook bij mensen thuis die iets op marktplaats hebben gezet.

Helemaal praktisch denken ze niet: steevast worden donkerblauwe meerzitsbanken omgewisseld voor cremekleurige, hoe je de vlekken verwijdert zeggen ze niet!

Wat het verschil met andere inrichtingsprogramma's is, is dat het lijkt alsof je echt meekijkt met hun avontuur, niets wordt er uitgeknipt omdat het een beetje raar is. Die Rogier is verder een kunstwerk op zich om naar te kijken, vreemd hoofd en kapsel, beetje Pet Shop Boys-achtig. Ze zijn beiden heel erg schattig.
In tegenstelling tot soortgelijke programma's heb ik hier vaak de gedachte: dat wil ik ook, dat kan ik ook doen, ipv dat staat daar leuk maar zou bij mij niet kunnen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Loekie1 op 07-10-2018 12:37:21 ]
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2018 @ 14:43:19 #4
137949 Disana
pi_182370776
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef Handleiding het volgende:
Klinkt als de zoveelste SBS flop.
Dat is het niet.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2018 @ 14:45:22 #5
137949 Disana
pi_182370809
Ik kijk elke week omdat het een charmant programma is. De twee stylisten komen uit de jet set maar dat merk je hier niet. Ze zijn heel aardig en open en weten iedereen voor zich te winnen. Leuk om te zien.
pi_187170845
Er is een nieuwe serie gemaakt, na aflevering 1, waarbij ik voor het eerst het resultaat niet mooi vond, ben ik afgehaakt, nu veel later zie ik aflevering 2 en supermooi resultaat.
pi_189796703
Vanavond weer, dit is wel echt schandalig. Die kerel doet bijna alsof hij er trots op is dat zijn huis compleet naar de gallemiezen is. Fokken ja, maar werken is er natuurlijk ook weer niet bij.
https://www.ad.nl/show/fr(...)rgs-gezien~a032dd92/
blablablabla
pi_189813041
Hij kon geen werk vinden. Wat ik opzich raar vind, maar kan mij voorstellen dat Huizen nou niet echt bol staat van fabrieken, waar je productie werk kan doen. en als je dan afhankelijk bent van een auto of openbaar vervoer, kan ik mij voorstellen dat je met een bijstand uitkering, die stap ook groot is,

Wel een leuk gezin voor de rest en een leuke uitzending.
pi_189813106
Van een leeg barak een stijlvol interieur maken. Knap hoor!! Ze worden steeds beter.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 november 2019 @ 10:33:49 #10
74056 crew  ToT
pi_189813139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:31 schreef Sigaartje het volgende:
Van een leeg barak een stijlvol interieur maken. Knap hoor!! Ze worden steeds beter.
Absoluut!
Maar ik krijg wel meer en meer het idee dat ze er meer geld in steken dan wat ze zeggen, en die prijzen bij de kringloopwinkels zijn wel echt extreem laag soms. Soms is het ook allemaal wat te toevallig wat ze vinden.
Maar boeiuh, het is een leuk programma met toffe mensen, en het is echt mooi om te zien wat ze er allemaal van maken! :Y
pi_189813182
Die lambrisering kost centen. Die vloer leek me nieuw en ik zag een houten opzet voor de verwarming.
Bankje is erg leuk. Die vent is trouwens handig!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189813213
Hoorde net bij Tijd voor Max, dat er heel veel gescript is, zeiden ze zelf. Viola wist dat ze kwamen. Meubels wordt natuurlijk voor ze opgehaald. Ach ja, het gaat ook om Frank en Rogier, en ze doen het leuk.
pi_189845862
Op de een of andere manier kun je zien dat iemand behoorlijk aan de drugs is geweest. Ze hebben iets onnatuurlijks in hun gezicht, net als die ene die continu in het nieuws komt omdat hij niet van de vrouwen af kan blijven.
Een vietnamveteraan ziet er beter uit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189863707
Vreselijke aflevering was dat. Geen cent hebben maar wel het 5de kind op komst. Lui volk dat nog niet eens hun vuile voortuin kan aanvegen. Mooi een afwachtende houding aannemen zodat anderen het allemaal wel regelen voor hun. :r
Klap op de vuurpijl; die vent schijnt zwart te werken. Hep op Feesboek gestaan, meerdere mensen die dit gezin kennen hebben dat bevestigd. Tsja, dat krijg je ervan als je met je Tokkiegezin op tv verschijnt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 november 2019 @ 20:47:19 #15
74056 crew  ToT
pi_189870316
quote:
18s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:30 schreef IriYe het volgende:
Vreselijke aflevering was dat. Geen cent hebben maar wel het 5de kind op komst. Lui volk dat nog niet eens hun vuile voortuin kan aanvegen. Mooi een afwachtende houding aannemen zodat anderen het allemaal wel regelen voor hun. :r
Klap op de vuurpijl; die vent schijnt zwart te werken. Hep op Feesboek gestaan, meerdere mensen die dit gezin kennen hebben dat bevestigd. Tsja, dat krijg je ervan als je met je Tokkiegezin op tv verschijnt.
Kijken of ook zij hun gekregen spullen allemaal op Marktplaats gaan slingeren! :')
pi_190142023
Beetje vreugdeloos einde dit keer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2019 @ 10:59:54 #17
137949 Disana
pi_190147743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:27 schreef Sigaartje het volgende:
Beetje vreugdeloos einde dit keer.
Volgens mij vond ze het niet mooi.
pi_190261701
Wat mij betreft mogen ze die zogenaamd zielige gezinnen voorbij laten gaan. Gisteren ook weer, pfff.
Ga eens voor de verandering bij ouderen langs of echt zieke mensen die geen cent hebben om hun reet te krabben of geen mogelijkheden zien om hulp in te schakelen. Ben er wel kaar mee nu. :{w
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 10:18:31 #19
74056 crew  ToT
pi_190261741
quote:
18s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:14 schreef IriYe het volgende:
Wat mij betreft mogen ze die zogenaamd zielige gezinnen voorbij laten gaan. Gisteren ook weer, pfff.
Ga eens voor de verandering bij ouderen langs of echt zieke mensen die geen cent hebben om hun reet te krabben of geen mogelijkheden zien om hulp in te schakelen. Ben er wel kaar mee nu. :{w
Ouderen en zieken, dat is wel een goed idee! :Y Hoewel sommige van de gezinnen waar ze naar toe gaan vaak wel een arbeidsongeschikte ouder hebben.

We hebben het gisteren niet afgekeken, dat doen we vanavond, en als we dan nog tijd over hebben komt Kees van der Spek er achteraan. :P
pi_190261817
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Ouderen en zieken, dat is wel een goed idee! :Y Hoewel sommige van de gezinnen waar ze naar toe gaan vaak wel een arbeidsongeschikte ouder hebben.

We hebben het gisteren niet afgekeken, dat doen we vanavond, en als we dan nog tijd over hebben komt Kees van der Spek er achteraan. :P
Tsja, arbeidsongeschikt.. zal best..Maar daarnaast mankeert hun niks aan de handen en zijn ze jong en vitaal genoeg om kinderen te blijven produceren zelf eens de handen uit de mouwen te steken. Desnoods met familie en vrienden of buren, whatever. Maar nee, niks zit er in. Waardeloos gewoon.

Maar goed, kijk en oordeel zelf. :Y)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 10:26:34 #21
74056 crew  ToT
pi_190261828
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:25 schreef IriYe het volgende:

[..]

Tsja arbeidsongeschikt zal best..Maar daarnaast mankeert hun niks aan de handen en zijn ze jong en vitaal genoeg om kinderen te blijven produceren zelf eens de handen uit de mouwen te steken. Desnoods met familie en vrienden of buren, whatever. Maar nee, niks zit er in. Waardeloos gewoon.

Maar goed, kijk en oordeel zelf. :Y)
Ja het valt me trouwens ook wel op dat sommige van die arbeidsongeschikte mensen van dit programma (en van Steenrijk Straatarm) vaak best (fysiek) zwaar vrijwilligerswerk doen.

Verder ben ik het eens met dat ze soms best zelf de handen uit de mouwen kunnen steken. Ik zei gisteren al tegen mijn vrouw dat ze dat behang er best zelf af hadden kunnen stomen en een beetje hadden kunnen sparen voor een pot muurverf.
Af en toe even bij de Action snuffelen of zelf naar de kringloop gaan kan ook wonderen verrichten.
Lid worden van een weggeefhoek op Facebook.
pi_190261873
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja het valt me trouwens ook wel op dat sommige van die arbeidsongeschikte mensen van dit programma (en van Steenrijk Straatarm) vaak best (fysiek) zwaar vrijwilligerswerk doen.

Verder ben ik het eens met dat ze soms best zelf de handen uit de mouwen kunnen steken. Ik zei gisteren al tegen mijn vrouw dat ze dat behang er best zelf af hadden kunnen stomen en een beetje hadden kunnen sparen voor een pot muurverf.
Af en toe even bij de Action snuffelen of zelf naar de kringloop gaan kan ook wonderen verrichten.
Lid worden van een weggeefhoek op Facebook.
Juist ja! Er is zoveel wat ze zelf kunnen regelen, dat geld eigenlijk voor alle kandidaten die ik tot nu toe gezien heb. Maar liever zitten ze in de slachtofferrol. Ik kan echt niet tegen die lamme en afwachtende houding. :{w
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 11:41:35 #23
74056 crew  ToT
pi_190262771
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:32 schreef IriYe het volgende:

[..]

Juist ja! Er is zoveel wat ze zelf kunnen regelen, dat geld eigenlijk voor alle kandidaten die ik tot nu toe gezien heb. Maar liever zitten ze in de slachtofferrol. Ik kan echt niet tegen die lamme en afwachtende houding. :{w
Er zijn natuurlijk wel mensen die buiten hun schuld in de ellende zitten. Eenzame mensen die in een depressie zitten of lichamelijke problemen hebben enz, maar vrijwel alle mensen die in dit programma voorkomen lijken een groot sociaal netwerk te hebben, gezien het aantal mensen dat op het eind komt kijken hoe het allemaal geworden is.
Maar ja, om hen daadwerkelijk om hulp te vragen is natuurlijk ook weer zoiets.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 19:40:04 #24
74056 crew  ToT
pi_190270548
_O- We zijn nu opnieuw aan het kijken.
In de eerste kringloop hadden ze ¤20 als prijs afgesproken.
Frank betaalt met een briefje van 20, en krijgt een bonnetje plus ¤5 terug! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 december 2019 @ 10:33:02 #25
74056 crew  ToT
pi_190279304
Maar inderdaad; wel een heel matte reactie op het eind. Ja ze wist (na overleg?) met moeite toch nog wat traantjes uit die resting bitchface te persen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')